Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Kerékpárok, kerékpározás


Lloth

Recommended Posts

Lloth

Helló!

Visszatérek így 2 év után a fórumra, aztán máris pofátlanul új topicot nyitogatok. :P

Gondoltam, legyen már az ember-meghajtású szerkezetnek is egy. Lehet beszélgetni bicikli márkákról, típusokról, szerelésrõl, ajánlani túraútvonalakat, szidni a kiépítetlen magyarországi kerékpárutakat, vagy bármit.

Na meg, némi hátsó szándék is van benne, hátha van 1-2 hardcore bringás arc, aki tud nekem tanácsot adni. Tavasszal szeretnék majd venni egy biciklit, amivel majd jól ki tudom váltani a miskolci buszbérletet, és el tudok tekerészni a városban erre-arra. Meg, esetleg még hétvégén kirándulni is tudjak menni (na, nem ilyen durvulós, Mountain Bike-nak való helyekre). A gond az, hogy, bár szeretek biciklizni, eddig a klasszikus Csepel kerékpárral, és a bátyámtól örökölt 15 éves MTB-vel volt dolgom, ergo, még sosem vettem magamnak kerékpárt. Tud-e valaki okosat mondani, hogy mégis, milyen típusút vegyek, és, hogy az mennyibe fog nekem fájni anyagilag?

Link to comment
Share on other sites

Shinestreet

Szevasz, nem tudom, milyen keretek között gondolkodsz, én 4 éve vettem a Hervisben, egy alu vázas, elsõ teleszkópos Balance Montit, akciósan vettem féláron így volt 50 ezer. Eddig bajom nem volt vele, persze tavasszal mindig elviszem megnézetni egy szerelõvel. Idén költöttem rá megint ugyanennyit, tavasszal tetettem rá elsõ tárcsaféket, illetve két új alufelnit. (hátul nincs hova feltenni a tárcsaféket.)

Így néz ki:

[GSF] Picture

Link to comment
Share on other sites

Lloth

Szevasz, nem tudom, milyen keretek között gondolkodsz, én 4 éve vettem a Hervisben, egy alu vázas, elsõ teleszkópos Balance Montit, akciósan vettem féláron így volt 50 ezer. Eddig bajom nem volt vele, persze tavasszal mindig elviszem megnézetni egy szerelõvel. Idén költöttem rá megint ugyanennyit, tavasszal tetettem rá elsõ tárcsaféket, illetve két új alufelnit. (hátul nincs hova feltenni a tárcsaféket.)

Egy kérdés: mennyire nehéz? :huh: Mármint, konkrétan, a súlya érdekel. Mert, ha veszek bringát, azt nekem minden nap fel-le kell majd cíhölni a második emeletre, mert az utcán nem merem hagyni, kb. 2 perc alatt lopnák el.

Link to comment
Share on other sites

Edemking

Egy kérdés: mennyire nehéz? :huh: Mármint, konkrétan, a súlya érdekel. Mert, ha veszek bringát, azt nekem minden nap fel-le kell majd cíhölni a második emeletre, mert az utcán nem merem hagyni, kb. 2 perc alatt lopnák el.

Innen nézve egy 10-nek saccolnám , maximum 2 kiló plusz.

Mellesleg a tárcsafékekkel vigyázni kell, mert a túl olcsó névtelen fékek nem nagyon használhatóak.

Link to comment
Share on other sites

Lloth

Innen nézve egy 10-nek saccolnám , maximum 2 kiló plusz.

Mellesleg a tárcsafékekkel vigyázni kell, mert a túl olcsó névtelen fékek nem nagyon használhatóak.

Hm, az még nem tûnik túl vészesnek. És erre lehet olyan cuki kis bevásárló kosarat tenni? :D

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Helló!

Visszatérek így 2 év után a fórumra, aztán máris pofátlanul új topicot nyitogatok. :P

Gondoltam, legyen már az ember-meghajtású szerkezetnek is egy. Lehet beszélgetni bicikli márkákról, típusokról, szerelésről, ajánlani túraútvonalakat, szidni a kiépítetlen magyarországi kerékpárutakat, vagy bármit.

Na meg, némi hátsó szándék is van benne, hátha van 1-2 hardcore bringás arc, aki tud nekem tanácsot adni. Tavasszal szeretnék majd venni egy biciklit, amivel majd jól ki tudom váltani a miskolci buszbérletet, és el tudok tekerészni a városban erre-arra. Meg, esetleg még hétvégén kirándulni is tudjak menni (na, nem ilyen durvulós, Mountain Bike-nak való helyekre). A gond az, hogy, bár szeretek biciklizni, eddig a klasszikus Csepel kerékpárral, és a bátyámtól örökölt 15 éves MTB-vel volt dolgom, ergo, még sosem vettem magamnak kerékpárt. Tud-e valaki okosat mondani, hogy mégis, milyen típusút vegyek, és, hogy az mennyibe fog nekem fájni anyagilag?

Nem rossz pont karácsony előtt bringás topikot nyitni, de tény Bp-en is örömmel látom egyre többen "kénytelenek" autóból/bkv-ról jóval olcsóbb bringára átülni, akár még a munkahelyi közlekedést is kiváltva ilyen drága benzin/parkolási árak mellett. Ráadásul bő 1éve meg is szűnt előző bringás topik sajnos, tehát épp ideje is volt kb.

Ha aszfaltra kell kapásból mtb kilőve, hisz neve is mutatja "monty" tehát hegyre/földútra való 2kerekű.

A manapság "menő" cross/trekking szériákat ajánlom városi közlekedéshez, aszfaltra. Normál felhasználáshoz egy 70k-s(épp akciós 95k-ról) kategória újak közül bőven elegendő is: merida női 28"-os kerekek, vékony gumik, amivel eleve nagyobb végsebesség is érhető el aszfalton, saját tapasztalatom szerint( van itthon ilyesmi trekking+mtb is) +4-5km/h-val több érhető el, ugyanolyan erőkifejtés mellett mint mtb-al...hosszútávon azért nagyon nem mindegy, kevesebbet izzadsz, hamarabb célba érsz. ;)

Lehet előre is tenni mamikosarat, sárvédőt is, igen.

Nagy lehetőséget látok amúgy még a robogók-biciklik közti új kategóriában, az elektromos bringákban, vagy angolul ebike-okban. Saját házi barkácsolással, vagy szerelővel 600-700e Ft-ból össze is lehet dobni egy akár 70km/h-ás végsebességre képes szerkezetet, ezzel a kanadai emberkével pl. beszéltem is, neki is ennyibe fájt egy ilyet összehozni. Azt nézed szinte alig kerül pár Ft-ba a fenntartása + parkolásért se kell fizetni, elég hamar visszahozza az árát+ épp ugyanolyan gyors mint robogó, ezerszer halkabb, üzemanyag olcsóbb, semmi kötelező nem kell rá, jóval könnyebb is, jogsi nélkül vezethető, és nem elhanyagolható hogy tettél a környezet védelméért is:

Ja és még1 nagy lényege robogóval szemben: ha kifogytál elektromosségból hazafele sincs túl nagy gond, hisz ha lassan is(azért cirka 40kg-ot üthet), de még mindig gyorsabban haladsz vele mint gyalog, hisz tekerhető is amitől nem számít motornak, mint anno babetta csak 1000x gyorsabb és korszerűbb. :)

Link to comment
Share on other sites

Lloth

A manapság "menő" cross/trekking szériákat ajánlom városi közlekedéshez, aszfaltra...

Eddig én is trekkingeket nézegettem, mert azzal lehet városban is tekerni, meg kirándulni is, csak eddig nem nagyon láttam 100k alatt (max. ilyen Tescósat, de az nem játszik), de majd megnézegetem ezt az oldalt, köszi! Egyébként nem ragaszkodom a női vázhoz, világ életemben férfi vázas bringáim voltak.

Nagy lehetőséget látok amúgy még a robogók-biciklik közti új kategóriában, az elektromos bringákban, vagy angolul ebike-okban...

Nagyon gazdaságosnak tűnik, kár, hogy Magyarországon nem nagyon van meg ennek a kultúrája, mindenki inkább hitelt vesz fel, hogy tudjon egy autót vásárolni...pedig a töredékéből készíttethetne ilyesmit. Bár nyilván, ezzel nem lehet nagy súlyokat szállítani, meg egyszemélyes, de szerintem sokkal több embernek van kényelmi okokból autója, mint amennyinek valóban szüksége lenne rá. Gondolom, amennyivel megdobja a villanyszámlát egy ilyen ebike "feltöltése" a garázsban, az jóval kevesebb, mint a benzin-biztosítás-adó hármas az autók esetében.

Mennyi időt bírhat egy ilyennek az aksija, amúgy?

Link to comment
Share on other sites

Edemking

Nem rossz pont karácsony elõtt bringás topikot nyitni, de tény Bp-en is örömmel látom egyre többen "kénytelenek" autóból/bkv-ról jóval olcsóbb bringára átülni, akár még a munkahelyi közlekedést is kiváltva ilyen drága benzin/parkolási árak mellett. Ráadásul bõ 1éve meg is szûnt elõzõ bringás topik sajnos, tehát épp ideje is volt kb.

Ha aszfaltra kell kapásból mtb kilõve, hisz neve is mutatja "monty" tehát hegyre/földútra való 2kerekû.

A manapság "menõ" cross/trekking szériákat ajánlom városi közlekedéshez, aszfaltra. Normál felhasználáshoz egy 70k-s(épp akciós 95k-ról) kategória újak közül bõven elegendõ is: merida nõi 28"-os kerekek, vékony gumik, amivel eleve nagyobb végsebesség is érhetõ el aszfalton, saját tapasztalatom szerint( van itthon ilyesmi trekking+mtb is) +4-5km/h-val több érhetõ el, ugyanolyan erõkifejtés mellett mint mtb-al...hosszútávon azért nagyon nem mindegy, kevesebbet izzadsz, hamarabb célba érsz. ;)

Lehet elõre is tenni mamikosarat, sárvédõt is, igen.

Nagy lehetõséget látok amúgy még a robogók-biciklik közti új kategóriában, az elektromos bringákban, vagy angolul ebike-okban. Saját házi barkácsolással, vagy szerelõvel 600-700e Ft-ból össze is lehet dobni egy akár 70km/h-ás végsebességre képes szerkezetet, ezzel a kanadai emberkével pl. beszéltem is, neki is ennyibe fájt egy ilyet összehozni. Azt nézed szinte alig kerül pár Ft-ba a fenntartása + parkolásért se kell fizetni, elég hamar visszahozza az árát+ épp ugyanolyan gyors mint robogó, ezerszer halkabb, üzemanyag olcsóbb, semmi kötelezõ nem kell rá, jóval könnyebb is, jogsi nélkül vezethetõ, és nem elhanyagolható hogy tettél a környezet védelméért is:

Ja és még1 nagy lényege robogóval szemben: ha kifogytál elektromosségból hazafele sincs túl nagy gond, hisz ha lassan is(azért cirka 40kg-ot üthet), de még mindig gyorsabban haladsz vele mint gyalog, hisz tekerhetõ is amitõl nem számít motornak, mint anno babetta csak 1000x gyorsabb és korszerûbb. :)

Ó azt még én nyitottam :)

Link to comment
Share on other sites

Shinestreet

Egy kérdés: mennyire nehéz? :huh: Mármint, konkrétan, a súlya érdekel. Mert, ha veszek bringát, azt nekem minden nap fel-le kell majd cíhölni a második emeletre, mert az utcán nem merem hagyni, kb. 2 perc alatt lopnák el.

Pontosan nem tudom megmondani, de kb úgy lehet ahogy korábban írták 10 +/- 2 kiló

Ha tényleg cipelned kell sokat akkor érdemesebb alu vázasat venni, de azért annak is megvannak a hátrányai.

Az alu szakítószilárdsága kisebb mint az acél, (de gondolom ez annyira nem számít városi használat mellett.) egyébként kb ugyanazt tudja, kisebb tömeggel.

http://kerekpar.blog.hu/2007/07/07/vazanyagok

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Eddig én is trekkingeket nézegettem, mert azzal lehet városban is tekerni, meg kirándulni is, csak eddig nem nagyon láttam 100k alatt (max. ilyen Tescósat, de az nem játszik), de majd megnézegetem ezt az oldalt, köszi! Egyébként nem ragaszkodom a női vázhoz, világ életemben férfi vázas bringáim voltak.

Nagyon gazdaságosnak tűnik, kár, hogy Magyarországon nem nagyon van meg ennek a kultúrája, mindenki inkább hitelt vesz fel, hogy tudjon egy autót vásárolni...pedig a töredékéből készíttethetne ilyesmit. Bár nyilván, ezzel nem lehet nagy súlyokat szállítani, meg egyszemélyes, de szerintem sokkal több embernek van kényelmi okokból autója, mint amennyinek valóban szüksége lenne rá. Gondolom, amennyivel megdobja a villanyszámlát egy ilyen ebike "feltöltése" a garázsban, az jóval kevesebb, mint a benzin-biztosítás-adó hármas az autók esetében.

Mennyi időt bírhat egy ilyennek az aksija, amúgy?

Linkelt oldalról csak minőséget kapsz, szar helyről én nem is linkelek semmit mert annyit is ér, ez jó kis bolt, vagy 10x legalább rendeltem már tőlük alkatrészeket, 1 hátránya internetes bolt lévén nem árt 1-2héttel legalább korábban berendelni, mert nem 2nap múlva szállítják sajnos, cserébe pl. itt vannak korrekt árak.

A 125ccm-es B-s jogsival való motorok jövő évi vezetési engedélyezése talán 1fokkal vissza szorítja végre fővárosunkból tavasztól az autós forgalmat, mert már én is nagyon unom ahova nézek parkoló, meg járó autó, elférni meg sokszor gyalog is alig tőlük+ tömegközlekedést nem 1x csak feltartják az egyedül közlekedő autós emberek, ezáltal az óriáisi reggeli-kora esti dugók.

Kérdeztem a tagtól, még1x; olyan gyors mint egy erősebb 50ccm-es robogó, hatótáv gázkartól, szállított súlytól és hegymenettől függ, ez úgy 30-50km közt ingadozik nagyjából, pro használat mellett síkúton inkább az utóbbi. 13000W-os a motorja (kb mostanság elérhető legnagyobb ebike motor+ létező legnagyobb kapacítású akksi) , bringa súlya 40-50kg (motor+akksikkal együtt) 13x40Ft (1kW áram hazánkba kb. 40Ft) = 520Ft. Magyarán, 100km alatt eszik meg kb 1040Ft költséget, ami épp 2,5l 95-ös árú(400Ft) benzinnek felel meg!

Ez olyan mint egy robogónak a benzinköltsége, ami 100x hangosabb, szennyezőbb, vagy 2x nehezebb is, nem is tekerhető ha kifogytál benyából, kresz szabályainak mindig meg kell felelni (ebike inkább bringának számít mint motornak, tekerhető elektromos bringa lévén, tehát ha sietsz, pár piros lámpáért rendőr nem igazán tud megbüntetni :) ), nem utolsó sorban nekem pl 100x jobbnak, és egyedibb közlekedési eszköznek néz ki. Egy ilyennel suhannál a dugóban lévő belvárosi autók közt, csak pislognának ez meg mivolt, ráadásul bőven tudod tartani a városban levő 50-70km/h-ás sebesség korlátozást, senkit nem tudsz feltartani mert épp lassú vagy. :)

A gyors sebesség miatt nem árt ezeknél a lehető legszélesebb 3"-os mtb gumik, és a motoros bukó/kesztyű. Vázból meg egyén dönt merev/hátsó rugóstagosat választ kényelemért, de még egy vázhegesztő által épített speckó merevségűvel is jól járhat illető, elől, esetleg hátul 140-200mm-es rugózás meg bőven elegendő magyar utakra is, bőven kapni ilyen teleszkópokat bringára, használtan még egészen meg is fizethető.

Szóval gyors ebike = semmi kötelező, sokkal nagyobb kresz szabadság, egyénileg variálható építhetőség, nem sablon robogó, és ha kifogytál villanyból, tekerhető is ingyen. :)

Ó azt még én nyitottam :)

Tudom még én is emlékszem rá, gyakrabban írogattam is vége felé oda, nagyobb bringás lévén. :)

Link to comment
Share on other sites

Lloth

Más kérdés: kerékpáros blogokon olvastam, hogyha biciklit vásárolsz, akkor érdemes utána elvinni szervizbe, "beállíttatni". Ezt tudja valaki, hogy mit takar? Miket állítanak ilyenkor be rajta?

Link to comment
Share on other sites

GordonGU

Innen nézve egy 10-nek saccolnám , maximum 2 kiló plusz.

Mellesleg a tárcsafékekkel vigyázni kell, mert a túl olcsó névtelen fékek nem nagyon használhatóak.

10kg-nál tuti több, a teló magában 2.5kg körül lehet, többit hozzáadva simánüti a 16-18kg-t, bár ilyen "komplett kereket" még nemláttam, nemtudom hány gramm lehet, teljesen műanyag?, vagy van benne valamiféle fém merevítés?

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Más kérdés: kerékpáros blogokon olvastam, hogyha biciklit vásárolsz, akkor érdemes utána elvinni szervizbe, "beállíttatni". Ezt tudja valaki, hogy mit takar? Miket állítanak ilyenkor be rajta?

Váltók, zsírzás, esetleg fékek, ennyi. Kb valamit is hozzá konyító bringás ember 10perc alatt elintézi otthon is, de ha ingyen van, vagy fillérekért megy, nyugodtan hagyd a boltra.

10kg-nál tuti több, a teló magában 2.5kg körül lehet, többit hozzáadva simánüti a 16-18kg-t, bár ilyen "komplett kereket" még nemláttam, nemtudom hány gramm lehet, teljesen műanyag?, vagy van benne valamiféle fém merevítés?

Így van, én mtb bringám 13750g világítással együtt. Lenti bringát én 15kg-ra tenném, de otthoni mérleg ugyis megmondja. Ha műanyag felni lenne azonnal széttörne alatta. :) Sztem valami sima olcsóbb fém, vagy alu.

Ezt építettem közel 3évig:

[GSF] Picture

Jövőben meg részemről elektromos hajtás van tervbe véve amint sikerül első normális fizetésekből 500-600k-t félretenni, nekem jobban tetszik mint ugyanennyiből egy alap hangos új robogó(B-s jogsim van csak). Család darabig ugyse lesz még, 3l alatt meg egy mai autó nem eszik ami 1millió Ft alatt is kerül, azt fizesd is rá a kötelezőket benzin mellett ugye.

Link to comment
Share on other sites

GordonGU

Így van, én mtb bringám 13750g világítással együtt. Lenti bringát én 15kg-ra tenném, de otthoni mérleg ugyis megmondja. Ha műanyag felni lenne azonnal széttörne alatta. :) Sztem valami sima olcsóbb fém, vagy alu.

Szépkis gép :D , nemtudom hogy értedel azt a 13750g-ot, hasonló kategóriás gépek jóval sújosabbak, az enyémen a létező összes alkatrész szanaszétvan könnyítve,(ultra light belsők, szimplafalú felnik, kifurkált stucni, monoblokk ház kireszelve, gumikon minden 2. bütyök levágva stb) mégis közel vagyok a 9kg-hoz! :( , pedig a tiéd jóval "testesebb" gépezet!

[GSF] Picture

Azóta a tárcsakonzol levágva, a fékcsö méretrevágva, fékkarok kireszelve! :D

Ha műanyag felni lenne azonnal széttörne alatta. :)

Nemcsak ha műanyag! :lol:

[GSF] Picture

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Kösz. :) Elől kapásból a piacon levő egyik legkönnyebb, 400g-os sun xc felni van, hátul terhelés miatt inkább maradtam az 590g-os fr-ra is bőven alkalmas single track-nél mint látható. :) RS pike villa átütővel együtt 2,3kg körül nyom (kedvencem, úgy állítom szinte tekeréshez ahogy csak akarom) és azért az acélrugós, akár 140mm utas.

Vázat már lassan 4éve vettem, de mintha ilyen 1700g körül nyomott volna az is, 17"-ból ez elég jó, változó falvastagságú 66-os alu.

Lényeg a lényeg igen sok cuccot kicseréltem rajta menet közben mert közel 15kilót nyomott ez is, vettem a lehető legrövidebb stucnit ami elég könnyű, felnin sokat lehet fogni, közel 500g-t is akár 2könnyű felnivel, az aszfalt gumi is rajta elég könnyű (néha megyek vele erdőben/murván, de kb ott is bőven megállja a helyét ha nincs sár)

Súlyra visszatérve meg sajnos nem minden a könnyítés ám, nekem is kellett pár év míg megtaláltam az ideális merevség/súly kombót.

Úgy 2éve jutottam el arra a szintre, nem látom értelmét a további fejlesztgetésén. Najó 1dolog mégis lesz, egy új, akkor már első-hátsó teljes fékcsere hayes stroker-ra, feltéve ha megint kapni 15k körül majd, hogy passzoljon egymáshoz, jelenleg elől hayes hfx9+hátul bowdenes hayes van, és hát a hátsó érzem nem mindig elég nekem, azért olajos 100x jobb.

De imádom h aszfalton gyak megerőltetés nélkül tudom tartani a 25km/h-át, nem egyszer 28"-as virsligumisokkal is bőven tartom vele iramot. :)

Látom te se aprózod el a témát. :) Milyen váz ez amúgy? anno még középsuliban úgy 5-6éve még a tucana volt a király trial váz, nem tom azóta mi változott.

Link to comment
Share on other sites

GordonGU

Milyen váz ez amúgy? anno még középsuliban úgy 5-6éve még a tucana volt a király trial váz, nem tom azóta mi változott.

Rockman Slate 2 1650g, 2 hónapos váz, és mind 2 oldalon repedt a monoház-láncvilal találkozásoknál ez az átka a "versenyvázaknak", előző vázam 11!!! helyen repedt el mielőtt kicseréltem,kezdett életveszélyes lenni!, Tucanas korszakban keztem énis egy 2004-es volt az első, az húzta 2 évig!, kis repedés, azóta postás bicikli lett belőle csinálva! :D az én első felnim is valami 400g körül van, de nem az igazi hetente centíroznikell, szívesen kipróbálnám aztis ami neked van elöl, de ahogy látom perem nélküli én meg tárcsaféket előlre soha!

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Én meg már V-féket soha, sokkal gyengébb hatásfok, cserébe jóval nehezebb is (bár persze triálra tudtommal meg még mindig magura gyárt csak hidrós v-féket).

Drága sport ez a triál is, elég gyakran törnek ebben a sportban az agyon könnyített cuccok amikben alig van anyag!

Link to comment
Share on other sites

Edemking

Akkor itt a súlyverseny gyõztese :D /bocs a minõségért jó régen csináltam (vagy 4 éve) még telóval/ Azóta meg nem igazán volt nagyobb változéás rajta mert így klappol minden :D

[GSF] Picture

A két dt nagyon rádob a súlyra , darabja 880g :D

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Erre is emlékszem tőled, de azért jó látni ha még megvan azóta is meg használod is. Ráadásul a bringánk is épp egy idős mert nekem is 2008 év elejére lett a mostani állapotba, ja közel 4éve már. :)

Double track egy elég brutál dh/fr felni, a létező egyik legnehezebb és emiatt is persze egyik legmerevebb konkrétan piacon, de brutál monstrum kerekeket is ad. :)

Link to comment
Share on other sites

GordonGU

Én meg már V-féket soha, sokkal gyengébb hatásfok, cserébe jóval nehezebb is (bár persze triálra tudtommal meg még mindig magura gyárt csak hidrós v-féket).

Drága sport ez a triál is, elég gyakran törnek ebben a sportban az agyon könnyített cuccok amikben alig van anyag!

Igen ez a baj, elöl használtam sokáig magurát, de nagyon nyirja a villákat, volt ami 2 hónapot se birt, tárcsafék meg oké hogy adagolható meg "meglehet állni fékvisítattás nélkül", de mége éreztem igazán egyiket se, rengetegszer volt olyan szituávió amire nem volt elég, most ezzel a Vfék pofával (Heatsink) valami burutális eszement fékhatásomvan, tárcsaféktöl sõt még magurátol se éreztem ekkora blokkolóerõt, felni felflexelni 1-2 havonat és el van felejtve! :D

Link to comment
Share on other sites

-StiF-

Nekem egy Peugeot országúti binyóm van. Még tavasszal vettem, majd rakok fel róla képet. ^_^

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Igen ez a baj, elöl használtam sokáig magurát, de nagyon nyirja a villákat, volt ami 2 hónapot se birt, tárcsafék meg oké hogy adagolható meg "meglehet állni fékvisítattás nélkül", de mége éreztem igazán egyiket se, rengetegszer volt olyan szituávió amire nem volt elég, most ezzel a Vfék pofával (Heatsink) valami burutális eszement fékhatásomvan, tárcsaféktöl sőt még magurátol se éreztem ekkora blokkolóerőt, felni felflexelni 1-2 havonat és el van felejtve! :D

Hát igen triálosok teljesen máshogy látják az egészet. :) És "rendes'" közlekedésre alkalmas bicaj nincs is? Mert ilyen fogaskerék áttétel öröm lehet 3km-t is tekerni... :D Azt vágom kb versenyszinten tolod a triált, de én pl. imádok csak kimenni tekerni egyet, sokszor jobban inkább mint a benzinnyelőbe (bár autókat is imádom tény, csak lenne is rájuk zsetonom. :D )

Link to comment
Share on other sites

GordonGU

Hát igen triálosok teljesen máshogy látják az egészet. :) És "rendes'" közlekedésre alkalmas bicaj nincs is? Mert ilyen fogaskerék áttétel öröm lehet 3km-t is tekerni... :D Azt vágom kb versenyszinten tolod a triált, de én pl. imádok csak kimenni tekerni egyet, sokszor jobban inkább mint a benzinnyelõbe (bár autókat is imádom tény, csak lenne is rájuk zsetonom. :D )

Igen tervbevanvéve egy túrabringais, énis szeretek tekerni, arra viszont meggondolandó lesz a tárcsafék, egy belépõkategóriás gép lesz majd öszeadobva, egyenlõre a váz adott aztán pár hónap (év <_< ) és majdcsak lesz belõle valami! (amúgy eztis meglehet szokni itt a környéken van 14km-e egy kõbánya ahova viszonylag sokat járok fel, oda ezzel is le lehet tekerni 35-40 perc alatt!)

Link to comment
Share on other sites

-TT-

Trekkingre meg valóban kb halálfelesleg a tárcsafék megint. Csak az én bp-i közlekedésem kívánja kb ezt meg, mikor kihajtom 35-40-ig, azt bejön elém egy busz...és máris sokkal jobb érzés az az olajos tárcsa, szinte nincs mitől félni, nagyobb bátorságot ad, lévén minden járművön a legfontosabb technikai eszköz messze. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Lloth

Azon gondolkodom, hogy költséghatékonyság szempontjából nem lenne-e jobb felújítani a régi bicajom. Bátyámtól örökölt, kb. 15 éves MTB, de nagy baja még nem volt, meg fõleg városban használtam. (Tudom, ez bûn, mert nem arra való, de jól szolgált, és nem volt pénz másikra.) Csak az a para, hogy teszem azt, ráköltök 15k-t (fogalmam sincs, mennyibe kerülhet, hogy elfogadható állapotba hozzák), aztán meg még bírja egy fél évig, az annyira nem éri meg.

Vélemény? Próbálkozzak felújítgatással (különösebb baja nincs a bringának, de azért régi, a kerekekben vannak szép kis 8-asok, a váltóján is volna mit javítani), vagy hagyjam, és vegyek újat?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...