Jump to content
GSForum - Segélyvonal

MS Excel - Kérdések és válaszok


Andrewww

Recommended Posts

kovakos

Sziasztok!

 

Az a problémám, hogy nem tudom egy kattintásra bezárni az Excelt. Elõször eltünik az éppen aktuálisan használt táblázat, és utána külön be kell zárni az ablakot is. Tudja valaki, hogy ez miért lehet?

Link to comment
Share on other sites

nagygabor

Az lenne a kérdésem, hogy az Excelben meg lehet csinálni úgy a táblázatok formázását, hogy a nyomtatásnál 2 hasábba nyomja ki a papírra. Persze a táblában mondjuk 3 oszlop szerepel x száz sorban. Manuálisan elég körülményes lenne megszekeszteni minden apró változásnál.

 

A minap látam egy olyan táblázatot, ahol a felső 3 sor mindig látszott, ha lefelé görgettem, akkor is. Hol tudom ezt beállítani?

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

@kovakos:

nem lehet, hogy az alsó "X"-et nyomod és nam e felsõt?

 

@nagygabor:

A hasábra még nem találtam megoldást, pedig néha jól jött volna.

A másik az egyszerû. Jelöld ki azt a cellát, ahonnan balra és felfelé rögzíteni szeretnéd a munkalapot.

Aztán ablak menü->ablaktábla rögzítése.

Link to comment
Share on other sites

nagygabor

Köszi. Az ablaktábla rögzítése müködik, de a hasábbal nagyon szopok. Valaki más.

Vagy olyan megoldás, amibe beimportálom az excel táblát és ott tudom ilyenre formázni?

Link to comment
Share on other sites

Athos

Nem tudok arról, hogy az Excel ilyen hasáb dolgot tudna. De van egy tippem: mi lenne akkor, ha úgy állítod be az oldalt, hogy olyan keskeny legyen, mint az oszlopod. Majd nyomtatáskor azt kéred, hogy 1 lapra több oldal kerüljön. Hátha. :hmm: Ha nem tudja a nyomtató drivered, akkor keress rá a FinePrint nevû programra. Ez egy virtuális nyomtató és itt lehet állítgatni ezt.

Link to comment
Share on other sites

nagygabor

Én is hasonlóra gondoltam, csak nem tudtam megoldani. Még pdf-be sem tudam úgy kinyomtatni.

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Na akkor egy megoldás féle.

Megcsinálod az Excel tábládat és a nyomtatandó cellákat kijelölve nyomsz egy Ctrl+C-t. Nyitsz egy Word doskit, beállítod a hasábokat, aztán Ctrl+V.

És láss csodát, több hasábba szúrja be.

Link to comment
Share on other sites

nagygabor

Yeh!! :istenvagy:

Tudod mi munkától mentettél meg? 8)

Link to comment
Share on other sites

Frank

Üdv mindenkinek!

 

Olyan lehetõség után kutatok, ami az excelen belül meg tudná oldani az alábbi elképzelésemet.

Ha egy adott cella dátumot tartalmaz és a dátumnak van egy lejárati határideje akkor hogyan tudnék egy olyan címkét készíteni mellé ami meghatározott nappal a lejárat elõtt egy felugró kis megjegyzésben vagy ablakban figyelmeztet a lejárat közeledtére. pl 30 nappal elõtte. Remélem nem gondolkodtam túl a dolgot.

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Feltételes formázással.

Link to comment
Share on other sites

Papet

Köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

proximate

Sziasztok!

Excel és VBA témakörben szeretném mindenki segítségét kérni. A történet röviden a következő lenne. VBA-ban (vagy macróban) is meg lehet hívni és adni Excel fügvényeket. Például így:

 

Range("A4").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=SUM(R[-3]C:R[-1]C)"

 

A problémám és a kérdésem a következő lenne. Mit tehetek akkor, ha a SUMMA függvényben szerplő CELLA:CELLA tag második részét egy változóból szeretném meghívni. Más szavakal a fügvényben szerepló cella hivatkozása egy változó. Például legyen A1:A100 egy számsor, amelynek maximuma A51, ekkor azt szeretném, hogy a macróban a sum(A1:A51) legyen, viszont az, hogy hol van a maximum az változik, nem állandó. Próbálgattam mindenféle hivatkozást, de valószínűleg nem ismerem eléggé a szintaxist.

 

Köszi a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

A formulát rakd össze darabokból: ="Sum(a1:a"+cellahivatkozas+")"

Link to comment
Share on other sites

mata2

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem, ami kicsit furcsán fog hangzani. Érettségire készülvén összeakadtam egy olyan követelménnyel, amire nem találok semmiféle leírást. Ennk a neve: szimulációs táblák készítése táblázatkezelővel. Hát lehet hogy én vagyok a tudatlan és nem tudom, hogy mi ez így elsőre, meg hogy hogyan kell egy ilyet megvalósítani, de ezek mellett a neten sem találok semmi írást. Furcsaság okán gondoltam majd az Excelem tuti tudja, ha begépelm a súgójába. Hát nem. Ő sem tudja. Akkor most egyáltalán létezik ilyen? Ha ti tudtok ilyesmiről, légyszí segítsetek, mert különben rosszul fogok járni az érettségimen.

 

Előre is köszönöm mindenki segítségét.

Link to comment
Share on other sites

Bata László

Szimuláció Excelben? Lehet, hogy a Solverre gondoltak a tétel kiírók. A www.solver.com-on lehet utána nézni a témának, illetve a komolyabb Excel leírások is szólnak róla.

 

Link to comment
Share on other sites

mata2

Gondolod, hogy erre gondolnak? Írtad, hogy a komolyabb Excel leírások is szólnak róla. Hol találok ilyen komolyabb Excel leírást, amiben ez is szerepel?

Link to comment
Share on other sites

Bata László

Bemész egy könyvesboltba és elkezded a nem kezdõknek szóló Excel könyveket végigböngészni a Solver szó után kutatva, mondjuk a tárgyindexben.

 

 

Link to comment
Share on other sites

mata2

Köszönöm. Találtam is pár leírást, amibõl kezdem megérteni hogy mire is jó ez az egész. Azonban egy dolog még mindig nem világos számomra. Ebbõl miért lesz szimulációs tábla. Hogy jön ehhez ez a kifejezés? Mert most konkrétan nem tudom, hogy mire gondoljak egy informatika emelt szóbeli érettségi kapcsán.

Link to comment
Share on other sites

Bata László

Hát, elõször is, jobb ha megkérdezed a tanárodat, hogy tényleg a Solverre gondoltak-e a tétel kiadásakor.

 

A Solverrel egy bonyolultabb számolótáblában, ami mondjuk egy mérnöki vagy egy közgazdasági probléma összefügéseit írja le, határérték- illetve más optimalizálási feladatokat oldhatsz meg, ezzel szimulálhatod a "mi lenne ha" típusú problémák eredményeit.

Link to comment
Share on other sites

mata2

Megkérdeztem őket már rég, de nem tudnak rá mit mondani, ugyanis emelt szinten csak egy témakört adnak ki, és nem konkrét tételeket. Így sokkal bonyolultabb a készülés, mivel nem tudod, hogy pontosan mi is lesz. Amit leírtál, pont azért nem is értem, hogy miért jöhet szóba egy ilyen az érettségin. Elviekben ez nem is tananyag. Ezért is nem hallottam még a létezéséről. De majd csak lesz valahogy. Azért ha valami más eszetekbe jut még erről a szimulációs táblákról, hogy mi jöhet még szóba itt, akkor légyszi mindenképpen szóljatok.

Link to comment
Share on other sites

leonet

Szia annak aki ezt olvassa!

 

A problémám a következő: Outlook 2003-ban megérkezik egy egy excel táblázat csatolt állományként. Kétszer rákattintva elvileg az Excelnek meg kellene nyitnia a fájlt. Sajnos ez nem történik meg. A hibaüzenet magyarra fordítva, így hangzik: "A fájl nem létezik!".

 

Nos annyit már kiderítettem a Microsoft tudásbázisából, hogy ilyenkor a fájl mentésre kerül a követkető helyre:

 

..\documents and settings\USERNAME\Local settings\temporary internet files\OLK1\valami.xls

 

És valóban, a fájl ott van, csak az Excel nem látja. A Microsoft azt mondja, hogy ezt a helyet a registryben módosíthatom és akkor nem itt fog landolni, hanem az általam megadott elérési útvonalon. Nos annak rendje-módja szerint megváltoztattam az elérési utat és valóban már az új helyen jelenik meg a dokumentum, de az Excel továbbra sem látja ezt a helyet. A fájl/megnyitás/tallóz nem jeleníti meg a fájlt. Természetesen már újratelepítettem a teljes Office-t, de nem arattam átütő sikert.

 

Persze a Word és Powerpoint tökéletesen kezeli a dolgot, vagyis mailből ragyogóan megnyitja a csatolt állományokat. A teljes gépet nem szeretném újratelepíteni, mert olyan szoftverek és beállítások vannak, hogy kb. egy hét, mire minden a helyére kerül és a tisztelt könyvelő kollégának erre nincs ideje.

 

Ha valakinek van valami ötlete, hogy mit próbáljak még ki akkor szívesen veszem a hozzászólásokat.

 

köszönettel:

LEO

Link to comment
Share on other sites

payskin

Az nem mûködik, hogy Outlookban kijelölöd a csatolmányt, Ctrl+C, átváltasz az Asztalra, Ctrl+V, és megnyitod onnan a fájlt? Kicsit talán nehézkesebb, mint a dupla kattintás, de ha az a cél, hogy megnyissuk...

Link to comment
Share on other sites

nagygabor

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy be lehet-e állítani az excelben azt, hogy egy 2 munkalapos megrendelõlapon csak akkor nyomtassa ki a 2. munkalapot, ha annak egy meghatározott területén adatok vannak.

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Makróval megoldható, de akkor nem a nyomtatás parancsor fogod használni a fájl menübõl, hanem egy gomb lesz valahol.

A makró megnézi, hoogy az adott oldalon van-e rendelési szám, ha van, akkor nyomtatja.

Link to comment
Share on other sites

nagygabor

Nekem az is jó. A nyomtatási területen kívülre elhelyezett gomb úgy sem látszik.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...