Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Unigine Benchmarks (Heaven, Valley)


oPalRx7

Recommended Posts

oliba

Én is pixelszám miatt választottam az 1440 -et, elég hasonlóan teljesít a két felbontás azonos konfigon.

Az egyéb beállítások egyértelmûen mehetnek maxra, de akkor az AA az 8x -os legyen vagy 4x -es?

Én az elõbb végignéztem mindhárom DX -el, DX11 és DX10 -ben ugyanolyan eredményt kaptam (a különbség hibahatáron belül volt), DX9 -ben 2FPS -el több jött és pontokból is nertem még vagy 60 - 70 -et.

4-es szerintem :)

Link to comment
Share on other sites

XCube

4-es szerintem :)

OK, akkor kérjük be elsõ postnak a beállításokat. Összeírod a lehetõségeket? Nekem most sürgõs bagózni valóm van :D .

Link to comment
Share on other sites

LorDiablo

Elsõ teszt full maxon DX11-be. Legalább is ki tudtam választani. :lol:

Ki lehet valasztani mert van benne fallback funkcio ha a kartya nem tud dx 11-et de pl tesszelaciot nem csinal ha nincs dx 11-es kartyad.

Link to comment
Share on other sites

oliba

OK, akkor kérjük be elsõ postnak a beállításokat. Összeírod a lehetõségeket? Nekem most sürgõs bagózni valóm van :D .

Engem meg kóros lustaság kerülget :P

Link to comment
Share on other sites

XCube

Engem meg kóros lustaság kerülget :P

Na jó, akkor mára jegeljük a projektet, majd holnap összeszedem magam és csinálok valamit :D .

Link to comment
Share on other sites

vmiki88

Xcube féle beállítás:

IPB Image

Tirexi a géped odab@sz B)

FPS: 25.0

Scores: 628

Hardware

Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009

Operating system: Windows Vista (build 6002, Service Pack 2) 32bit

CPU model: Intel® Core2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz

CPU flags: 2333MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT

GPU model: NVIDIA GeForce 9800 GT 8.16.11.9107 512Mb

Settings

AA: nincs

Render: direct3d10

Mode: 1920x1080 fullscreen

Shaders: high

Textures: high

Filter: trilinear

Anisotropy: 16x

Occlusion: enabled

Refraction: enabled

Volumetric: enabled

Link to comment
Share on other sites

LorDiablo

Nem lesz problemas ha itt mindenki dx10-es karival dx 11-es modban futtatja akkor a hianyzo tesszelacio miatt kevesbe terheli a karit mint egy 5000-es szerian dx 11 modban. Szoval nem lesznek összehasonlithatok az eredmenyek.

Link to comment
Share on other sites

XCube

Nem lesz problemas ha itt mindenki dx10-es karival dx 11-es modban futtatja akkor a hianyzo tesszelacio miatt kevesbe terheli a karit mint egy 5000-es szerian dx 11 modban. Szoval nem lesznek összehasonlithatok az eredmenyek.

Ezért kell majd HD5000 -esekkel Tesszallálva és anélkül is lefuttatni a tesztet :) . Viszont én nem félek attól, hogy a Tesszalláció miatt annyira visszaesne a káryák sebessége.

Link to comment
Share on other sites

GordonGU

Az azért érdekes hogy csak dx 11-es módban van lépcsõ, a többiben biztos gondoltak a mozgássérültekre, de akkor is nemigaz, hogy egy egyszerû tesztelálás nélküli lépcsõ nem fért volna el, akár bummappingel DX9\10-be!, elég merketing szaga kezd ennekis oké dx11-be nagyon szép, de akkoris a régebbi kártyák azért annál jóvan többet tudnak, mint ahogy kinéz dx9\10be!

Link to comment
Share on other sites

Tirexi2009

Az azért érdekes hogy csak dx 11-es módban van lépcsõ, a többiben biztos gondoltak a mozgássérültekre, de akkor is nemigaz, hogy egy egyszerû tesztelálás nélküli lépcsõ nem fért volna el, akár bummappingel DX9\10-be!, elég merketing szaga kezd ennekis oké dx11-be nagyon szép, de akkoris a régebbi kártyák azért annál jóvan többet tudnak, mint ahogy kinéz dx9\10be!

Ne... Már ahhoz is genyo ATI kell hogy egy lépcsõt megjelenítsen egy game/benchmark DX11-ben?????

Ez kibaxott nagy LOL és tényleg marketing szaga van, mint az NV-nél a meghatározott játékokból tesztek.

Link to comment
Share on other sites

LorDiablo

Ne... Már ahhoz is genyo ATI kell hogy egy lépcsõt megjelenítsen egy game/benchmark DX11-ben?????

Ez kibaxott nagy LOL és tényleg marketing szaga van, mint az NV-nél a meghatározott játékokból tesztek.

Ez csak egy benchmark, amig game-ekben nem lesz benne ugyanaz a megoldas addig mindegy.

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Miután tegnap rájöttem hogy nem ment a CF, ezért update :D

1440x900

noAA

noAF

56fps, 1400pont

1680x1050

noAA

noAF

45fps, 1100pont

1680x1050

noAA

16AF

40fps, 990pont itt már nem folyamatos a kép :S

LOL, nálam 20 fps-nél is folyamatosnak tûnt a kép :blink: .

Link to comment
Share on other sites

XCube

Az azért érdekes hogy csak dx 11-es módban van lépcsõ, a többiben biztos gondoltak a mozgássérültekre, de akkor is nemigaz, hogy egy egyszerû tesztelálás nélküli lépcsõ nem fért volna el, akár bummappingel DX9\10-be!, elég merketing szaga kezd ennekis oké dx11-be nagyon szép, de akkoris a régebbi kártyák azért annál jóvan többet tudnak, mint ahogy kinéz dx9\10be!

Pont tegnap írtam errõl pár sort a VGA topikban :) . A benchmark kifejezetten a DX11 -re épít, nem modelleztek külön DX10 -hez és DX9 -hez, már csak azért sem, mert akkor az eredmények nem lennének összemérhetők. Játékokban biztosan nem lesz ilyen, hogy a lépcsõ csak sík lapként jelenik meg DX11 -es hardver nélkül, ezt nem engedhetik meg a fejlesztõk maguknak. A bump maping sem lenne megoldás, mert az marad síkban csak élethűbbek lesznek rajta a fényhatások, a Parallax kicsit segít (hozzáteszem, hogy a Mass Effect lépcsõi is ilyen síklapos megoldások, csak Parallax -al helyezték õket némileg térbe) de a széleknél azon is látszik, hogy sík felület.

Ha viszont már feljött a téma, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy ez az eljárás mennyivel csökkentheti a proci terhelését. Alap esetben a "mozgássérült" lépcsõ kettõ darab polygonból épül fel, amivel a proci elég könnyen tud számolni :) . Ha lemodellezik a lépcsõt, akkor fokonként legalább négy polygont kell használniuk, és akkor még csak a legegyszerûbb geomertiai lépcsõformát hozták létre, ráadásul a proci dolgozik ezekkel a háromszögekkel. A Tesszallált változat kb. ötször részletesebb, mint a mai lépcsõmodellek és mégsem terheli le úgy a procit, mintha lemodellezték volna :) .

Link to comment
Share on other sites

GAMEZ

enyém ennyi lett

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

tomeeto

Ne... Már ahhoz is genyo ATI kell hogy egy lépcsõt megjelenítsen egy game/benchmark DX11-ben?????

Ez kibaxott nagy LOL és tényleg marketing szaga van, mint az NV-nél a meghatározott játékokból tesztek.

Most erre szívesen válaszolnám, hogy nem csak egy lépcsõrõl van szó, hanem egy tesszellációs effektrõl, amit könnyes szemmel, a válladat veregetve kell megosztanom veled, de a kis retek 285 sli-d nem képes megjeleníteni. De mivel ignoreolva vagyok, tök mindegy mit írok ^^

Ma mikorra várható a végleges benchmark beállítás? Csak hogy tudjam mit kell újrafuttatnom :unsure:

Link to comment
Share on other sites

XCube

Na akkor összeírom a beállításokat, had gyûljenek az eredmények :) . A program indítási felületén minden nem AA és AF -re vonatkozó beállítást kéretik maximumra venni.

"Low" teszt:

Felbontás: 1280x1024 vagy 1440x900

Teszt 1: 0xAA 0xAF

Teszt 2: 4xAA 16xAF

"High" teszt:

Felbontás: 1680x1050 (az ilyen nagy monitorokkal kapcsolatban nem vagyok képben teljesen, szóval ha van elterjedtebb wide felbontás, akkor szóljatok)

Teszt 1: 0xAA 0xAF

Teszt 2: 4xAA 16xAF

Minden tesztet futtassatok le minden DX verzióval ha lehet :) .

Link to comment
Share on other sites

tomeeto

Minden tesztet futtassatok le minden DX verzióval ha lehet :) .

Nem azt mondtad, hogy alig van különbség a dx verziók között mert a 11 visszafelé is kompatibilis?

Link to comment
Share on other sites

Tirexi2009

Na akkor összeírom a beállításokat, had gyûljenek az eredmények :) . A program indítási felületén minden nem AA és AF -re vonatkozó beállítást kéretik maximumra venni.

"Low" teszt:

Felbontás: 1280x1024 vagy 1440x900

Teszt 1: 0xAA 0xAF

Teszt 2: 4xAA 16xAF

"High" teszt:

Felbontás: 1680x1050 (az ilyen nagy monitorokkal kapcsolatban nem vagyok képben teljesen, szóval ha van elterjedtebb wide felbontás, akkor szóljatok)

Teszt 1: 0xAA 0xAF

Teszt 2: 4xAA 16xAF

Minden tesztet futtassatok le minden DX verzióval ha lehet :) .

Csak pár észrevétel:

"Felbontás: 1280x1024 vagy 1440x900"

Ennek a két felbontásnak köze nincsen egymáshoz, mert ha kiszámolod 1280-ban több pixel van mint 1440-ben.

De nem értem miért kell külön Wide felbontás is mikor bárkinek a monitora még ha wide is, képes 1280*1024-et megjeleníteni és a program is támogatja. Az hogy kicsit torz lesz a kép senkit nem fog zavarni egy teszt programnál.

Akkor most hány tesztet kell csinálni? :D

DX9 4db, DX10 4db és DX11 4db? :blink: Érdekes lesz ezt mind lenyomni.

Link to comment
Share on other sites

tomeeto

"Felbontás: 1280x1024 vagy 1440x900"

Ennek a két felbontásnak köze nincsen egymáshoz, mert ha kiszámolod 1280-ban több pixel van mint 1440-ben.

Érdekes, ezt én is leírtam, de aztán úgy döntöttem törlöm. Miért? Mert f@szság... 20 pont lett nálam a különbség 1280x és 1440x között 1440 javára.

Link to comment
Share on other sites

XCube

Nem azt mondtad, hogy alig van különbség a dx verziók között mert a 11 visszafelé is kompatibilis?

Igen, a DX11 -ben négy profil szerint történik a visszabutítás. A program viszont rendelkezik külön DX10 és DX9 renderelõvel, amik DX10 és DX9 kódokat futtatnak, nem pedig DX11 -es profilváltással történõ butítást, így a mért adatok között elvileg lehetnek különbségek. Erre szeretnék fényt deríteni.

"Felbontás: 1280x1024 vagy 1440x900"

Ennek a két felbontásnak köze nincsen egymáshoz, mert ha kiszámolod 1280-ban több pixel van mint 1440-ben.

De nem értem miért kell külön Wide felbontás is mikor bárkinek a monitora még ha wide is, képes 1280*1024-et megjeleníteni és a program is támogatja. Az hogy kicsit torz lesz a kép senkit nem fog zavarni egy teszt programnál.

Jó, akkor legyen csak 1280x1024, egyébként annyival nem kevesebb a pixel, hogy nagyon megváltozzon az eredmény, azért választottam ezt a felbontást, mert nincs másik olyan wide, ami ilyen közel lenne az 1280x1024 -hez.

A különbözõ DX teszteket meg akkor mindenki futtassa úgy, ahogy akarja, én csak kíváncsi lettem volna arra, hogy kinél mennyit változik az eredmény a különbözõ verziók hatására.

Link to comment
Share on other sites

tomeeto

A különbözõ DX teszteket meg akkor mindenki futtassa úgy, ahogy akarja, én csak kíváncsi lettem volna arra, hogy kinél mennyit változik az eredmény a különbözõ verziók hatására.

Mert ilyen szépen kérted, én lefuttatom mindegyiket : D

Link to comment
Share on other sites

Tirexi2009

Igen, a DX11 -ben négy profil szerint történik a visszabutítás. A program viszont rendelkezik külön DX10 és DX9 renderelõvel, amik DX10 és DX9 kódokat futtatnak, nem pedig DX11 -es profilváltással történõ butítást, így a mért adatok között elvileg lehetnek különbségek.

Jó, akkor legyen csak 1280x1024, egyébként annyival nem kevesebb a pixel, hogy nagyon megváltozzon az eredmény, azért választottam ezt a felbontást, mert nincs másik olyan wide, ami ilyen közel lenne az 1280x1024 -hez.

A különbözõ DX teszteket meg akkor mindenki futtassa úgy, ahogy akarja, én csak kíváncsi lettem volna arra, hogy kinél mennyit változik az eredmény a különbözõ verziók hatására.

Hát pedig el kéne dönteni hogy mégis melyik DX legyen mert lehet +50 pont fogja eldönteni a sorrendet, olyannál aki pl 8800GT-vel jön és az egyik DX9-ben a másik DX10-ben tesztel.

De ha lehetne egy javaslatom/ötletem, mindenki olyan DX tesztel jöjjön amit a kártyája maximum bír, ez azt jelenti hogy szinte mindenki DX10-ben fog tesztelni.

Az 5k szériások meg jöhetnek a DX11-el meg annak minden elõnyével/hátrányával.

De ez csak egy ötlet volt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...