Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Kábeles internet


Pjotr

Recommended Posts

mizsi
Az viszont nagy talány, és erről az üzletkötő bácsit kéne megkérdezni, hogy valami, aminek elméleti sebessége 2/3-a egy másik valaminek, hogyan verhetné kenterbe sebességben a másikat? Nyilván a UPC sem azért írta rá, hogy 120 Mbit, mert csak 60-t tolnak át rakta. Egyébként meg egyiknek sincs semmi értelme, meglátásom szerint, lévén a szerverek nem tudják ennyivel tolni a cuccot...

Balázs, a UPC simán tolja a 120 MBit/s-ot (a saját sebesség mérője szerint 123-125), torrenten is 9-10 MB / s-al jönnek a cuccosok, tehát azzal nincs probléma. Arra leszek kiváncsi, hogy a névleges 80 Mbit/s, hogy fog jönni 150-el. Mert az ipse azt igérte. Egy próbát megér, nem vesztek vele semmit.

Link to comment
Share on other sites

Garono
Arra leszek kiváncsi, hogy a névleges 80 Mbit/s, hogy fog jönni 150-el.

Nem fog. :pislog:

Link to comment
Share on other sites

mizsi

Tudom.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Na igen, a torrentek tényleg tudnak gyorsan jönni, mert ott ugye P2P van, és egymás kezébe adogatjuk gyorsan a csomagokat. De a mindennapi böngészõs-letöltõs szituációban biztos nem jön 9-10 megával az adat...

Link to comment
Share on other sites

Garono

És a fájlmegosztós oldalak 90%-áról sem. :)

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Balázs, a UPC simán tolja a 120 MBit/s-ot (a saját sebesség mérõje szerint 123-125), torrenten is 9-10 MB / s-al jönnek a cuccosok, tehát azzal nincs probléma.

Igen, ez pontosan így van. Nekem is 120-as van, felfelé is több mint 10 szokott lenni. Nem vettem észre, hogy korlátoznák a torrentet. :) Extrém használat persze van, de tudtommal a T-nél is. Engem nem zavar, havi 300 GB-ot úgysem torrentezek. Ha meg vagy elégedve a UPC-vel, én nem váltanék a helyedben.

Link to comment
Share on other sites

Greene

A UPC a teljes előfizetői forgalmát átküldi olyan eszközökön, amelyekkel csomag szinten lehet szabályozni azt. Magyarul shapelve van minden ami tőlük kifelé megy és befelé jön.

Amúgy nekem is volt, nem volt vele bajom. A forgalomkorlát pedig égő 2011-ben. :upsz:

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Mert pl. a Digi mit csinál, ha hirtelen az egy node-ra kapcsolódó összes ügyfele maximális tempóval rácuppan a torrentre? Eleinte én is azt hittem, hogy micsoda aljasság ez az extrém használat, hiszen így tulajdonképpen nem korlátlan a netem; de aztán rájöttem, hogy egymást követõ három hónap átlagában a 300 GB adatforgalmat még torrentezéssel sem nagyon tudjuk elérni (és nem is akarjuk). A UPC-nél legalább közel állandó a sávszél, és szakadás is egy évben legfeljebb egyszer-kétszer fordul elõ, és akkor is nagyon hamar megoldják. Valamit valamiért. Egyébként adatforgalmi korlát szerintem a T-nél is van.

Link to comment
Share on other sites

Greene

A Digi nem korlátoz. Ha elõfizettél a 80/25-re és egész nap "linux dvd isokat" töltögetsz akkor tedd azt. A hálózat elbírja, az elõfizetõ pedig örül. Aki pedig örül, az nem vált szolgáltatót. A Diginél nem fair use, hanem full use policy van. ;)

 

A UPC-nél meg ugye ott a fair use policy, meg a shapelés, amivel a torrentet korlátozták, vagy korlátozzák. Most nem tudom éppen hogy áll a dolog. Ettõl nem lesz rosszabb a szolgáltatás minõsége, ez csak egy jelzés, hogy akármikor gondolhatnak egyet és korlátoznak bizonyos szolgáltatásokat. Alapvetõen az elvvel van bajom. Persze megértem õket, a legjobban költséghatékony az lenne, ha mindenki fiber power 120 megára elõfizetne, és csak böngészgetne. Mert akkor be lehet szedni a 6 ezer forintot, a szolgáltatónak pedig jóval kevesebbe kerül.

Ráadásul a UPC rákényszerül arra, hogy a DOCSIS-ból hozzon ki minél többet, amivel viszont az a baj, hogy drága.

 

Én csak annyit javaslok, hogy aki választhat, hogy ADSL-re, kábelnetre vagy FTTx-re fizet elõ, inkább a legutolsót válassza, mert sokkal nagyobb benne a tartalék. No nem mintha a 120 mega nem lenne bõven elég. Én mindenesetre az üvegszálban hiszek...

 

Link to comment
Share on other sites

payskin

A cégnél UPC van, alapvetően hálásnak kellene lennünk, mert ők hajlandók voltak átjönni a kelenföldi lakótelepről az utca másik oldalára, viszonylag kis összegért cserébe. Ennek már bő egy éve. Normál előfizetésünk volt, aminek meg volt az a hátulütője, hogy néha változott az IP-címünk -- ezt az admin felület rosszul tolerálja, ezért igényeltünk fixet.

 

Múlt előtti héten pénteken kijött a szerelő, hogy mi a probléma. Mondtuk, hogy nincs semmi probléma, fix IP-t szeretnénk. Ja, arról neki nem szóltak. Telefon a központba, ott sem tudnak róla, hogy mi fix IP-t akarunk. Ember el. Mi is betelefonálunk, hogy mi van. Elnézést kérnek, intézkednek, legközelebb következő kedden tud jönni a szakember. Múlt hét kedden délután: Ctrl+C, Ctrl+V, neki erről nem szóltak. Betelefonál, központban vonogatják a vállukat, utánanéznek, negyedóra. Emberünk addig kiül az autóba.

 

Negyedóra múlva beállít a hóna alatt egy dobozzal, hogy minden oké, akkor ezt most be kéne szerelni. Az ez egy Cisco EPC3925-ös gateway, gyakorlatilag egy router, amit be akar tenni a modem helyére. Én már itt kezdtem vakarni a buksi fejem, hogy ez nem lesz így jó... Beszerelik, ember betelefonál, hogy most kapcsolja be, bentről lediktálják neki a fix IP-címünket, a subnetet, a gatewayt, meg a DNS-eket, mondván ezt kell majd beírni a routerünkbe. A modemnek mondott router bekapcsol, ledek vadul villognak, 2-3 perc múlva nyugi van. A szerelő bedug egy noteszgépet, elbábozza a prov.chello.hu-s modemregisztrációt, majd gép ki, routerünk be a Ciscóba, kész is, csak be kell írni a papíron levő dolgokat. Udvariasan szót fogadunk, csak éppen az 192.168.1.1-en nyilván nem a mi routerünk admin felülete jön be, hanem a Ciscóé.

 

A srác innentől teljesen meg van lőve, azt hajtogatja egyre, hogy be kell írni a routerbe a számokat, ez mindenhol máshol működött. Én próbálom neki elmesélni az alapokat, hogy az nem lehet, hogy egy 192.168.x.x-es subneten levő eszköznek 178.48.x.x-es címe legyen. Jó volna tudni a Cisco router admin jelszavát, hogy abban bármit be tudjunk állítani, de doksit nem adnak hozzá, internet meg ugye nincs. Végül valaki mobilon letölti a PDF-et, kiderül, hogy üres/üres a login/jelszó. Belépünk, de nem megyünk vele sokra, hiába írjuk bele a megadott IP-t, nem megy.

 

A srác már nagyon ideges, ő ezt nem érti, de ez nem is rá tartozik, neki csak szerelni kell, és mennie kell máshova is. Mondjuk neki, hogy amíg nincs internet, nem írjuk alá a papírját. Jó, akkor később visszajön. Elmegy.

 

Mi meg szétkapjuk az egész rendszert, kerítünk egy 25 méteres kábelt, rákötjük a Ciscóra az én gépemet. Van internet: whatismyip.com, 80.9x.xx.xx, persze köze nincs ahhoz, aminek lennie kéne. Mindegy, saját routerünk ki, switch bedug, a fél épületben lesz internet, lehet dolgozni.

 

Ember félóra múlva visszajön. Mutatom neki, hogy megy a net. Milyen IP-n? Hát a 80.9x.x.x-en. Az nem jó, mondja, mert az UPC lakossági, a fix ip-nek businessnek kéne lennie. Betelefonál a központba: a benti központos nézegeti, végül kinyögi, hogy ő úgy látja, hogy az előfizetés nincs átállítva fix IP-sre.

 

:fffuuu:

 

Összefoglalnám: a beadott kérvényünkre kétszer kiküldtek úgy egy szakembert, hogy nem is tudtak róla, hogy nekükn fix IP kéne, majd amikor végre felfogják, hogy igen, és le is diktálják a fickónak az adatokat, elfelejtik megnyomni bent a gombot. Ha a kreténség fájna, a UPC a földön fetrengene kínjában.

 

De most végre átkapcsolták, indítsuk újra a modemet. Újraindítjuk. Ledek táncolnak, aztán se kép, se hang. Nézem a router IP-jét, admin felület bejelentkezik, de az üres loginnal már nem enged be. WTF?!

 

Emberünk váltig állítja, hogy most kell beírnom a fix ip-t. Kérdezem hova? Hát... hogy akkor most hogy van rákötve a gépem? Mondom: router --> switch --> gép. Akkor a gépemnek kell megadni. OMFG! :facepalm: Nem vitatkozom, megint megmutatom neki, hogy úgy sem működik. Megint kikötjük a fél házat, közvetlenül rákötjük az én gépemet, nyilván úgysem megy. Negyedóra tökéletes tanácstalanság után felhívatom vele megint a központot, ahol állítják, hogy minden be van állítva, működnie kell. De nem.

 

Ekkor eszembe jut NEKEM, B+, AZ ÜGYFÉLNEK, hogy mi volna, ha tolnánk egy 30 másodperces resetet a routeren. Tolunk. A router utána hosszú percekig beszélget a központtal, a ledek eszeveszetten villognak, újraindul magától, látszik, hogy most történik valami. Én közben visszarakom a gépemet DHCP-re. Mikor minden led megnyugszik, a Windows sarkában a hálózati ikonról eltűnik a sárga felkiáltójel.

 

Újra van internet!

 

Tolok egy ipconfigot, és azt látom, hogy a 178.48x.x.x az IP-m. :o A 192.168.x.x alhálózat megszűnt. WTF?

 

Kiderült, hogy a resetnél a központból letoltak bele egy új firmware-t, ami kikapcsolja a router funkciókat, és immáron valóban kábelmodemként üzemel tovább. Ezt minden egyes ilyen zsír új eszköznél el kell játszani, és automatikusan meg is történik, ha a barom állat a központban nem felejti el beállítani az előfizetést fix ip-sre. De nem állította be --> nem jött le a firmware --> routerként működött modem helyett --> szívtunk órákat.

 

Rádugtuk a saját routerünket, visszadugtuk a gépemet a falba, boldogan élünk, míg meg nem halunk...

 

Ja, természetesen sehova sem kell kézzel beírni semmit. A szerelő srácnak majdnem kiesett a szeme, hogy ilyen is van, hogy letöltődik a fix IP magától?! Nekik ki van adva, hogy mindenhol be kell írni a TCP/IP beállításokhoz a fix IP-t. Mert ettől fix.

 

Na, ennyit a UPC-ről 2011-ben. :S

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Azért legyen egy másik példa is.

Amikor kijött az UPC a fix ip-vel, akkor én mindjárt jeleztem, hogy szeretnénk egyet, mivel akkor a szerverem dyndns-es regisztrációját el lehetne felejteni. Szép-szép, de Sopronban pont nem volt elérhetõ a szolgáltatás. Szivacs. Sebaj, elõfizetünk még két évet a Dyndns-nél .

Egyszer csak kapok egy hívást a UPC-tõl, hogy én kértem fix ip-t. Mondom igen de Sopronban nem lehet.

Ügyfélszolgálatos kisasszony mondja, hogy de igen, csak itt, csak most, csak nekünk.

Nosza, le is zsíroztuk az ügyletet.

Pár nap múlva jön a szerelõ, kicseréli a modemet, routerünkbe beírjuk a fix ip-t, mûködik. Hiba nélkül.

 

Ez is a UPC. :D

 

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Ha lenne itt Digi, természetesen nekünk is az lenne. De itt, ahol lakom, csak a UPC és a T van, semmi más. A kettõ között azért mégis csak nagyok a különbségek, az elõbbi javára. Barátom nem egész 1 kilométerre lakik tõlem, igaz, õ egy tízemeletes panelben – náluk már rég van Digi. :hááát:

 

Egyébként úgy tudom, hogy a szerelést-kábelezést nem a UPC, hanem egy szerzõdéses partnerük, a CATV végzi. Azt sem értem, miért van nekik kiadva, hogy írjanak be bármit is bárkinek a gépén, mivel – tudtommal – elvileg õk nem nyúlhatnak az ügyfél számítógépéhez. Nekem mindenesetre eddig még nem volt negatív tapasztalatom a szerelõikkel, és ha volt is problémánk, nagyon hamar orvosolták. Igaz, mi nem az üzleti ügyfeleik közé tartozunk. :D

Link to comment
Share on other sites

mizsi

Ha meglesz a T, majd beszámolok a tapasztalotokról. 1 nap T, 1 nap UPC 1 hónapig - kiváncsi leszek az eredményre.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Egyébként a T havidíja sok ezer forinttal drágább. :hááát:

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

És az aszinkron hálozat miatt rosszabb is.

Nekem UPC-vel csak egyszer volt gondom, amikor is nem akarták kicserélni a modemenet, mondván, hogy a LOG szerint semmi baja. Aztán szerencsére az egyik hívás közben pont megszakadt a vonal. A modem nem jelezte. Akkor derült ki, hogy nem csak megszakít, hanem logot sem küld a szolgáltatónak. Na ezután azonnal cserélték a modemet. A szerelõ csak nézett, hogy ilyenért sohasem cserélnek, mert más a gond, sõt 1 héttel késöbb telefonált is, hogy most jó-e a hálozat. És igen, megjavult. Szóval hardveres hiba esetén nem akarnak segíteni (mert az sokba kerül nekik), de ez a többi szolgáltatóra is igaz. Ezen kívûl minden más hibára azonnal jöttek, és megoldották.

Máshol azt olvastam, hogy csak a pesti UPC, ami szórakozik az ügyfelekkel, a többi normális. Ezt énis tapasztaltam, mivel a modem cserét pestiekkel kellett intéznem.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Hát nem tudom, velem még nem szórakoztak. :) Igaz, modemet sem akartam még cserélni.

Link to comment
Share on other sites

KGigi

@Balázs

Valami ilyet játszom hetek óta a T-Home-mal, mert rendszeresen elmegy az internetem. Hihetetlen, hogy jobban értek a hálózatokhoz és a hibakereséshez, mint az egész pereputty együttvéve.

Link to comment
Share on other sites

Greene

Hát azért ebben ne legyél olyan biztos. ;)

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Akiket kiküldenek ezek a cégek, mint szakembert, azoknál könnyen meglehet, hogy többet tud. Jómultkoriban nekem kellett beállítanom a netet, amikor modem csere volt, mert fogalma sem volt hogyan mûködik, egy router. Alapbol ez nem is lenne probléma, csakhogy a UPC-nél lehet routert is bérelni, aminek a beüzemelését is válalják. Kiváncsi lennék rá, hogy milyen sikerrel oldják meg.

Az más dolog, hogy akkor már meg volt a foneram, és szerencsétlen szerelõ nem értette, hogy miért megy az internet, amikor még be se regisztrálta az új modemet. :P Kicsit nehezen akarta elhinni, hogy a router regisztrálta a modemet, de mint látta a példát, nagy nehezen elhitte. Csak az maradt a kérdés, hogy ezt milyen adatokkal is tette.

Link to comment
Share on other sites

KGigi

Ma végre volt kint egy szerelő, akivel végig tudtam beszélni a dolgokat, és meg is hallgatott. Mostanra a karbantartócsoport is eljutott oda, hogy itt bizony nem műszaki hiba van, hanem a központ van túlterhelve. Még jó, hogy x napja ezt hajtogatom nekik az ADSL log és a tünetek alapján... :hááát: Ezzel viszont az a gáz, hogy a karbantartók bevallották, hogy ők itt végeztek, és nekem kell a T-t keresnem, hogy ugyan legyenek már szívesek elismerni, hogy náluk van a probléma. A karbantartók ugyanis csak a portig férnek hozzá a dolgokhoz, az adatátviteli rész már a szolgáltatóhoz tartozik.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Az "ennyit a UPC-ről 2011-ben" történet folytatásaként épp most kaptam egy levelet, amely szerint az osztrák upcmail.net cím felkerült valami központi spamlistára (spamninja), így hegyekben potyognak vissza a UPC-n keresztül kiküldött levelek... :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Nálunk is ez van (főleg citromail jön vissza). Az a baj, hogy ez ellen a UPC nem igazán tehet, max felhívhatja a SPAM adatbázis gazdáját, hogy nem lesz ez így jó. Bekerülni nagyon könnyű az ilyen adatbázisokba, lényegében "lakossági bejelentés" kell csak hozzá.

Link to comment
Share on other sites

Greene

Balázs: Nem értem, hogy ha cég vagytok, és úgyis van fix ip-tek akkor miért nem csináljátok meg magatoknak a levelezést (SMTP-t is)? A Fix IP-s tartományoknál a normálisabb spam adatbázisok is csak hostonként listáznak (ellentétben a dinamikussal, ahol egy egész tartományt).

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Mi is gondoltunk erre, meg is próbáltuk, de mivel a UPC-s fix ip-re van regisztrálva a domain nevünk, a reverse DNS miatt kezdtek visszapotyogni a levelek, mivel a saját domainünk volt a feladó, de a reverse meg a upc-s címet adta vissza.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Nem érint minket a dolog. A partnercéget, akitõl a levelet vártuk, annál inkább...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...