DJGABI Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Leginkább a kismotorosok után érdeklõdnék. Van-e itt a fórumon olyan, akinek megvan az "M"-es jogsija, vagy olyan, aki "B"-s jogsival a kismotorok rajongója? Én egyenlõre egy Jawa 210-essel (=Babetta= Ízirájder ) járom az utakat, de idén moci vásárlás elõtt állok. Ezek tetszenek (ezeket tudnám megvenni): http://www.jawamania.cz/modules/news/1969_4.jpg
Bencce Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Én én én!!!! De nekem "A" korlátozott jogsim van a mocimat meg összetörtem 1 hete de nem vészes csak karistos lett meg összetört a plexi meg a lábtartóm... 110el kiszálltam egy kanyarban. Ja egy RS 125-öm van. KLIKK Ja és ha valaki nem tudná, ma lesz a MotoGp és nem vasárnap!
DJGABI Posted June 24, 2006 Author Posted June 24, 2006 Gratula! Szép moci! Tényleg, mindjárt MotoGP! Hajrá Talma!
Babó22 Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Nekem a nõvérem szokott motorozni. Egyelõre még kismotorból van jogsija, de most lesz A1-es jogsija. Most jár a Rutinnál. Majd megmondom neki, hogy fórumozzon itt is. Képet meg majd töltök fel a motorjáról. Egyébként nagyon érdekli õt a motorok.
Sebi Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 @ tanulo91: Szerintem inkább a Simsont vedd meg. A képen lévõ 3 sebességes N-es Simson az egyik legjobb konstrukciójuk volt. @ Bencce: @ Babó22: A nõvéred is legyen rajt a képeken.
Greene Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 A Simsonhoz több az alkatrész, könnyebb javítani. Habár nekem inkább a robogók tetszenek.
Babó22 Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Itt Hajdúdorogon elég nagy divat a Simson. Szinte majdnem mindenkinek van ( kivéve a nagymamáknak nincs ). Elég sokan dicsérik. a Szomszédunknak pont ilyen van, csak nem kék színû, hanem a tankján villámok vannak.
Greene Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Van egy haverom, akinek az ismerőse szerzett kerozint, és megtankolta vele a Simsonját. Ment mint a golyó, csak egy kis idő után leolvadt a henger.
ocsi Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Csak átvitten tartozik a topichoz, de ide illik talán a legjobban a kérdésem: Jogsi szerzés elõtt állok, és még nem tudom, hogy elsõ jogsimat mire tegyem.. ( valószínüleg autóra lesz)... A kérdésem az, hogy ha mégis mostort (is) akarok vezetni, akkor ezzel a jogsival, milyen motort vezethetek, illetve milyen jogsi van külön motorra? És ha már megvan egy jogsim, a következõhöz ugyanúgy végig kell csinálni mindent, vagy csak a gyakorlatot? ( tehát a kreszt nem?!)
Greene Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Motorra újra kell vizsgázni kreszbõl is ha jól tudom, mert pár dolog más. Szerintem inkább autóra tedd le a jogsidat.
Sebi Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Nem nagyon tudok érdemben hozzászólni mert amikor még én vizsgáztam nem volt ennyi kategória. "B" kategóriával azthiszem csak kismotort vezethetsz 50 cm3 alatt. Felette azthiszem most kétféle kategória van. Utólag: Amit a jogosítvány megszerzésérõl tudni kell! Szerintem elsõsegélyen kívül mindenbõl újra kell vizsgázni. Sõt, ha már megvan mondjuk a "B" kategóriád és utána mész el vizsgázni motorból és véletlenül meghúznak kreszbõl, akkor bevonják a "B" kategóriádat is addig míg le nem vizsgázol.
Bencce Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Ocsi: B kategóriás jogsival 50ccm-es segédmotoros kerékpárt vezethetsz. Ennek a max sebessége is meg van szaba, azt hiszem 40 km/h. Ezt nem figyelik. Na most van egy kibújó. a 125ös motoroknak sokszor van 50ccm-es "kis öccsük". pl. fentebb van a motoromrõl a kép, van ugyanilyen csak 50-esben. Na most ezt némi papírmunkával le lehet iratni. így használhatod azt is. Egyébként meg nem autóra tedd hanem motorra, sokkal jobb és sokkal élvezetesebb. Nem vagy te még abban a korban, hogy a praktikumot nézd. Amit mindig hallok: "Nem tudsz bevásárolni sem mert 0 hely van rajta" -Nem is akarok "Veszélyes" -Adrenalin az kell "Idénydolog" -Csak abban az 8 hónapban annyi élvezetet ad amennyit egy autó soha nem fog.... Egyébként 3 kategória van. A1, Ak. és A. A legnagyobb jogsira 21 éves kor felett mehetsz vagy akkor ha már másik mocis jogsid megvan 2 éve. Azért van 3 mert KW-ra vannak korlátozva. 11KW 23KW és korlátlan. Lehet a második nem 23 de akörül. Na most ebbe a 23- ba nem sok minden fér bele. Pl az egyén le van iratva 11-re, hogy kicsivel is tudják vezetni, mondjuk nekem Ak. van. Ha van autós jogsid mindent elõrõl kell kezdeni, mert a kresszben is van 1-2 kiegészítõ képzés, de a mûszaki képzés ugye elég más. Elég nagy lehúzásnak tartom én most csinálom az autóst, és hallgathatom végig ugyanazt amit már 1er sikerült... Ja és ha nem A-s jogsid van hanem kisebb akkor viszont egy forgalmi vizsgával megszerezheted az A-t. meg 10 óra forgalomban való vezetéssel, szóval az nem vészes. Itt vagyunk a drágával de azt hiszem már mutattam:)
Adani Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Autós jogsival lehet robogót vezetni, én is szoktam ( igen van faternak egy Suzuki robgója városon belül jó az). Az 50 cm3 az igaz, de sokan csinálják, hogy 125 cm3-sre csináltatnak 50-es papírt, avagy robogóról leszedik a fojtást és máris képes akár 80-al is menni. Egyik évfolyamtársamnak is van egy 125-ös mocija, robogóként 50-es papírral megy, és egyszer mikor megállította a rendõr, nagyon nézte, hogy miért van 180-ig skálázva a km óra. De nem büntethette meg, mert a papír szabályos volt.
Sebi Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Itt vagyunk a drágával de azt hiszem már mutattam:) A cicára gondolsz? Azt még nem.
Greene Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Én még anno grafikus koromban gyárottam 125-ös Gilera-ra, meg Apriliara 50ccm-es matrica szettet, meg kilométeróra hátlapot. Az eredeti óra azt hiszem 180-ig vagy 200-ig volt skálázva, a moddolt pedig a felére. Egyébként én azt mondtam volna a rendõrnek, hogy költséghatékonyság címén minden modellbe ugyanaz a skálázás kerül.
Adani Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Végülis az nem jelent semmit, papír a lényeg. Nem az számít meddig skálázott, hanem, hogy mennyit bír menni. A fater robogója is 80-ig van skálázva, de annyival sose menne. 50-et kihoztam már belõle, de az hosszú egyenes úton és hátszéllel történt.
DJGABI Posted June 26, 2006 Author Posted June 26, 2006 Na ja, látom itt is hódít a robogó. Múltkor a biciklis/motoros boltban említettem, hogy lecserélem a Jawa-t Simsonra, aztán mondta az eladó, hogy inkább robogót vegyek, mintsem "rossz vasat". Csakhogy a robogókról is megvan a véleményem... - 40 km/h-s közlekedésre ott a Jawa - kevésbé ismert fojtások vannak a robikban, eltávolításukhoz szakember kell (haverom mesélte, hogy ~100 ezerbe került egy ilyen mûvelet az ismerõsének) - egyszerûen nehéz hozzáférni a motorhoz, alkatrészekhez - azért a 20 év után is szuperáló Simsonoktól a pár év alatt bedöglõ robogók elég messze vannak. (Ezeket nem a félmilliós Suzuki illetve márkásabb robogók alapján írtam, olyanokat természetesen én is elfogadnék. A fenti szöveg a használtan (!) 80 ezert forintért vesztegett Honda Dio és egyéb gagyi társaikra vonatkozik.)
Greene Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 A Simson meg hangos, büdös és ronda. De legalább olcsó. Azért mondjuk a Honda Dio is jól bírja. Én szeretem ezeket a régi robogókat.
ProFiler Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Nekem volt jó régen egy batár karosszériás KTM Ponny (5 évesen elég izgalmasak voltak vele az esések ). Ciao.
Sebi Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Lehet, hogy megköveztek, de szerintem aki robogóval közlekedik az nem is igazi motoros. A motorozásnak (ugyanúgy mint az autózásnak) az ad igazi élvezetet, hogy az ember sebességet vált és nem csak húzza a gázt. Akkor van igazi hatalma a motor felett.
ProFiler Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Mostanában nagyon mérges vagyok a motorosokra. Miután mondták, hogy az osztrákok és a németek büntetik azt az autóst, aki utat hagy - direkt - a felezõvonalon (két autó közt) elõzõ motorosnak, azóta inkább kihúzódok eléjük. Talán ezzel mentem meg az életüket. És talán igaz is. Ciao.
Sebi Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Én örülök annak, hogy maradandó (kivéve a térdizületek) serülés nélkül megúsztam a motoros korszakomat. Mi is sokszor vadultunk, bár akkor még nem voltak ilyen brutálisak a motorok, de az akkori forgalmi viszonyokhoz arányosan gyorsak voltak akkor is.
Adani Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Manapság meg már meglehetõsen olsón lehet venni sportmotort is, ami jobban gyorsul mint egy Ferrari vagy egy Viper, a végsebessége meg 300 km/h fölött van. Én akkor tudom tudom szeretni igazán a motorosokat mikor a sétáló utcán éjszaka 180-al egykerekeznek, és kis híján elüt. Legalább ne a városban száguldozna.
Babó22 Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Itt Hajdúdorogon a mi utcánkban meg esténként annyi Simsonnal mennek. Mondhatni motoros találkozó van. Tegnap meg itt menõsködtek egy hangtompító nélküli Simsonnnal. Itt bent a házban a saját hangomat nem hallottam. Nem tudnak a városon kívül kimenõsködni magukat?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now