gebali1991 224 Share Posted June 4, 2013 Vagy vedd meg használtan -_- Ezek már használt árak.. :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaszman1 1,006 Share Posted June 4, 2013 Ezek már használt árak.. :D Ugyanennyi pénzért újat is kapsz külföldrõl. Amazonról pl 6k körül van postával. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebali1991 224 Share Posted June 4, 2013 Ugyanennyi pénzért újat is kapsz külföldrõl. Amazonról pl 6k körül van postával. Igazából teljesen mindegy (legalábbis eddig nem éreztem semmi különbséget, ha valamit használtan vettem, kivéve az Online Passt, de az itt ugye nem játszik), de 6k az 6k. Szóval inkább várok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardo 51 Share Posted June 4, 2013 Call of Juarez: Gunslinger + grafika, képi világ + zene, hangok, szinkron + brutálisan jó hangulat + árkád játékmenet, XP-t kapunk a különféle gyilkolási módokért, stb. + három irányba fejleszthetõ képességek + visszaemlékezések formájában játsszuk a történetet, a mesélõ (maga a fõszereplõ) folyamatosan narrál, tippeket ad, néha kicsit túloz is, kijavítja magát (ilyenkor a kijavított mesének megfelelõen újra végigjátszunk egyes részeket) + a gyûjtögethetõ extráknak van értelme, egyrészt plusz XP jár a megtalálásukért, másrészt pedig cserébe leírásokat kapunk a szereplõkrõl, helyszínekrõl, eseményekrõl, stb. + a sztori mellett van még két játékmód: az Arcade és a Duel + felvonul egy csomó legendás vadnyugati bandita: a Dalton fivérek, Jesse James, Billy the Kid, Butch Cassidy, Sundance Kid, stb. + játékidõ (hard nehézségen nekem 10 óra felett volt, ami önmagában sem rossz, hát még egy letölthetõ címhez képest) + kétféle választható befejezés - egyik CoJ-ban (sõt, a RDR-ben se) szerettem a párbajokat, most sincs ez másként - aréna-szerû részek, amikor nekem egy szûk helyen kell túlélnem, miközben az ellenség mindenfelõl özönlik - az utolsó pályát, amikor a szellemvárosban a korábban már megölt ellenségeink szellemei támadnak ránk, egy kicsit túlzásnak éreztem, elég izzadságszagú idõhúzás jellege volt 90% Nagyon jó kis játék, két szempontból is. Egyrészt az XBLA címek között bõven felfelé lóg ki az átlagból, másrészt pedig önmagában is élvezetes cucc. A vizuális megjelenés nagyon hangulatos és látványos, a hangok, a zene és a szinkron nagyon jók, a játékmenet (az XP-gyûjtéssel, Silas nagyotmondásaival és mindennel együtt) baromi élvezetes, a fejleszthetõ képességek pedig jól jönnek. Tényleg nem nagyon tudok belekötni semmibe, az elmúlt idõszak egyik legnagyobb pozitív meglepetése számomra, a maga kategóriájában nálam tuti ott lesz az év játéka díj esélyesei között. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardo 51 Share Posted June 6, 2013 The Walking Dead: Episode 1 - A New Day + képregényes grafika + szinkron, zene, hangok + párbeszédek + nem is annyira játék: ha valamire, hát akkor erre tényleg illik az interaktív mozi jelzõ, ami persze nem baj, mert így a dramaturgia jobban kibontakozhat + súlyos döntéseket kell meghoznunk, amik kihatnak a karakterek sorsára és arra, hogy ki hogyan viszonyul hozzánk + ha a játékidõt beszorzom öttel, akkor az úgy egész korrekt - néha jól jönne, ha átgondolhatnánk egy-egy válaszlehetõséget, de erre nincs mód, mert pörög a visszaszámláló85% Nem rossz kis játék, tetszik, hogy súlyos döntéseket kell meghoznunk, életrõl és halálról kell döntenünk. Ja, Clem pedig aranyos kis csaj, egészen megkedveltem ezalatt a rövid idõ alatt is. :) Amúgy mint játék, nem nagy szám, de a dramaturgia bõvel elviszi a hátán. (Zárójelben még három dolog: egyrészt ezek voltak életem legkönnyebben összeszedett achievementjei, gyakorlatilag csak végig kell játszani és ezzel ki lehet maxolni. Másrészt innen is üdvözlet annak, aki kitalálta, hogy a heti akció keretében az elsõ rész ingyenes legyen. Harmadszor viszont, a másik négy rész egyenként 400 MS pontba kerül most akciósan, teljes áron akkor gondolom 800/darab, azaz 3200 pont, ami viszont elég drága. -_-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeJoeJoe 234 Share Posted June 6, 2013 Harmadszor viszont, a másik négy rész egyenként 400 MS pontba kerül most akciósan, teljes áron akkor gondolom 800/darab, azaz 3200 pont, ami viszont elég drága. -_-) Nos, még 7 percig megveheted a humble bundle-ba. 4 dollárért :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebali1991 224 Share Posted June 6, 2013 a másik négy rész egyenként 400 MS pontba kerül most akciósan, teljes áron akkor gondolom 800/darab, azaz 3200 pont, ami viszont elég drága. -_-) Én 200 MSP/darab áron vettem pár hónapja valami akció keretében, és az elsõ rész ingyen volt, szóval kijöttem 800 pontból, ami cirka 2500 ft :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardo 51 Share Posted June 6, 2013 Én 200 MSP/darab áron vettem pár hónapja valami akció keretében, és az elsõ rész ingyen volt, szóval kijöttem 800 pontból, ami cirka 2500 ft :) Emlékszem, valamelyik topikba még írtad is, hogy milyen olcsó volt. Most viszont akciósan is 400 pont darabja. :( Ami mondjuk önmagában nem sok, de mivel egyetlan árva pontom sincs, így a többi rész most kimarad, aztán majd talán egyszer megint lesz olyan olcsó. Nyáron szokott lenni holiday sale, hátha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardo 51 Share Posted June 6, 2013 Sleeping Dogs: Year of the Snake DLC + pár új járgány, köztük egy-két igen csinos darab + új fegyverek, pl. sokkoló és könnygránát + néhány új ruha + alapvetõen egészen jó történet + van pár izgalmas küldetés + többször van lehetõségünk fegyvert használni + játékidõ: 4 óra volt, az szerintem korrekt - a végén én vártam még egy bunyót a fõellenséggel, de szimplán csak letartóztatjuk és kész 75% Nem rossz kis DLC, egészen jól szórakoztam vele, élveztem azt a kb. 4 órát, amíg tartott (bár igazából nem tûnt annyinak). Összesen kb. 700 HUF-be került, annyit bõven megért. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grasslover 40 Share Posted June 7, 2013 Final Fantasy VII Harmadik teljes végigjátszás, végre TV-n, konzolon, kényelmes kanapéról. Két hét alatt, 70 óra játékidõvel, majdnem mindent megszerezve, felfejlesztve és bejárva, átkutatva értem a végére. És...most úgy érzem magam, mintha teljesen leszedtek volna rólam minden matériát. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chuck_Norris 0 Share Posted June 7, 2013 Remember Me (2013) Miért? Miért? Miért? Nem értem egyszerűen. Ez is azt a hibát követte el, amit pl. a Heavy Rain is. Hogy mit? Azt, hogy nem film lett belőle (vagy sorozat?). Egyszerűen annyira jó a története, de a megvalósítás már kevésbé ezért akármennyire is jó - lenne - egyszerűen nem lehet rá nagyon jó játékként tekinteni. :( A Neo-Paris futurisztikus környezet nagyon jó, ötletes. A karakterek is jól ki vannak találva, illetve normálisan fel is vannak öltöztetve semmi extra csilli-villi nincs nagyon a karaktereken. Soundtrack zseniális, a legtöbb zene nagyon fülbemászó, leginkább az elején mikor ismerkedünk a környezettel. A combo-lab is ötletes, eddig nem sok verekedős játékban láttam ilyen. (bár tény, nem sokkal játszottam :D ) Pozitív még nekem a játékidő hossz, összesen 9 epizód van benne. Tetszettek a memory overload animációk amikor úgymond kivégezzük az ellenfeleinket. De az ugra-bugra animációk is jók lettek és az átvezetőkre sincs panasz. Az egész alapja, ugye a memory hunterkedés.... na az valami eszméletlen ötletes és jó lett. Nem értem miért nem aknázták ki mégjobban még több karakternél, stb. Egyszerűen zseniális amikor a legkisebb apróság miatt teljesen más lesz az emlék (vége). Ilyen hunterkedésből lehetett volna sokkal több, de minimum még 2-3 pluszba, mert lényegében ez az a tulajdonság ami megkülönbözteti a többi verekedős játéktól. A negatív részhez raknám a sokszor meghülyülő kamera nézetet, illetve a vége felé a lockpick részeket, amik nagyon idegesítőek (nem értem miért nem lehet egyszerre több ajtót is feltörni, miért kell az előzőt becsukni ha a másikat ki akarom nyitni -- az energiával van magyarázva de elmehetnek a ... ba) A másik negatív dolog nekem a "Heavy Enforcer" forcefield-es katona akit ha ütünk, mi is sérülünk egyszerre. Ez nem is lenne nagy baj, de amikor 3-4 jön a játékos ellen akkor kicsit unfair (még akkor is ha csak gyógyító ütésekkel ütünk.... aki játszik majd vele tudja mi a gyógyító ütés) Ha a memory hunterkedést beleszámítom és azzal nézem akkor 8/10 egyébként ha anélkül mint sima verekedős játék akkor 7/10 max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardo 51 Share Posted June 7, 2013 Na jó, én feladtam, eddig bírtam idegekkel a Sniper: Ghost Warrior-t. A harmadik pályán vagyok, aminek az elsõ felében egyáltalán nem vehetnek észre, mert akkor game over, a másik felében pedig csak nem ajánlott, mert akkor iszonyatos túlerõ zúdul rám. De b.assza meg az úr isten, hát ebben a játékban nem lehet lopakodni. :angry: Több száz méterrõl kiszúrnak, miközben a nyakig érõ bozótosban mozdulatlanul lapulok hasalva. <_< És aztán természetesen ugyanabból a távolságból simán ki is szednek géppuskával. Nyilván. Esküszöm, a lehetõ legpozitívabban álltam a játékhoz, elnéztem volna azt, hogy egy mesterlövészes játékhoz képest elég sokat kell akciózni, elnéztem volna azt, hogy a karakterek és az animációk borzalmasak, hogy a szinkron nagyon gyenge, hogy a sztori teljesen érdektelen és azt is, hogy technikailag is katasztrófa a játék, tele van bugokkal, csomószor beakadtam tereptárgyakba, az árnyékok csomószor villódzottak, egyes textúrák el-eltünedeztek. Elnéztem volna, hogy néha a semmibõl bukkantak elõ ellenfelek, és elnéztem volna azt is, hogy ha az elsõ indításkor engedjük, hogy a Live frissítse a játékot, akkor az bugot okoz és a játékban nem lehet felvenni az összes gyûjtögethetõ cuccot. És elnéztem volna azt is, hogy bár jó dolog, hogy célzásnál figyelni kell a pulzusunkra, a szélre, a távolságra, de erre a játék egyáltalán nem tanít meg, szóval vagy hagyjuk a fenébe a legnehezebb fokozatot, vagy vaktában lövöldözünk, remélve, hogy célt találunk. A tutorial pedig... most komolyan arra akar megtanítani, hogyan kell elhajítani egy grnátot? Nevetséges. De ha mindez nem riasztott volna el valakit, akkor az iszonyatosan csaló mesterséges intelligencia tuti, hogy megteszi, mert ez végképp játszhatatlanná és élvezhetetlenné teszi. Pozitívumot nem is tudnék mondani, talán csak annyit, hogy a pályák összességében nem néznek ki rosszul, de ennyi, semmi több. Egy nagy nulla ez a játék, tipikus City-s foshalmaz. Nagyon reméltem, hogy mást mondhatok, de belátom, hogy ez az igazság. Ha pontokba kéne szedni az eddigiek alapján, akkor kb. így nézne ki: + a környezet nem néz ki rosszul + elég jó érzés nagy távolságból osztani a halált + tök jó, hogy legnehezebb fokozaton figyelni kell a szélirányra, távolságra, stb. ... - ... csak az a gond, hogy ezt egyáltalán nem tanítja meg a játék (sõt, iagzából semmit nem tanít meg), már a tutorial pályán is vaktában csak lövöldöztem a távolabbi és a mozgó célpontokra - elsõ indításnál ha engedjük a Live-nak, hogy feltegye a frissítéseket a játékhoz, akkor az bugot okoz és a gyûjtögethetõ extrák közül nem lehet mindet felszedni - durván csal a mesterséges intelligencia, több szár méterrõl is simán észrevesz, miközben a fûben lapulok, ugyanilyen távolságról simán leszednek egy gépfegyverrel, stb. - sokat tölt - borzalmas animációk - szar szinkron - érdektelen történet - semmibõl elõbukkanó ellenfelek - technológiai katasztrófa: eltûnõ textúrák, villogó árnyékok, beakadás a tereptárgyakba Pontozni nem akarok, szerintem a leírtak alapján átjött, hogy mi a véleményem a játékról. <_< Legközelebb kedden járok arra, akkor be is cserélem valamire. Majdhogynem mindegy mire, ennél úgyis csak jobb lehet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aluminiumtrioxid 5 Share Posted June 7, 2013 azt a hibát követte el, amit pl. a Heavy Rain is. Hogy mit? Azt, hogy nem film lett belõle (vagy sorozat?). Oh god no. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siklara 0 Share Posted June 7, 2013 Ha már szóba került a Heavy Rain, nálam itt van tavaly nyár óta kölcsönben, de az elsõ másfél óra után képtelen voltam folytatni, annyira idiotisztikusnak tûnt. A rémes szinkron az egy dolog, de a családos fickó (nem emlékszem a nevére) totál életképtelen gyerekének tragédiáját már nem igazán tudtam feldolgozni. :D Majd egyszer nekiugrok megint... (A Fahrenheitet pedig de szerettem! Az Omikront is.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon121 820 Share Posted June 8, 2013 Gondoltam bedobom ide, hátha érdekel valakit, és vérmérséklettõl függõen jól leszidják, vagy netán egyetértenek vele egyesek: Index kritika a Last of Us-ról Nekem teljesen korrektnek tûnik, és ez alapján ez nálam ugyanúgy nem férne be a legjobb játékok közé, mint az Unchartedek. Szépen lecsupaszítva nem tud sokkal többet, mint egy CoD single, csak értelmesebb története van, jobb karakterekkel, de ugyanaz a váza: szénné scriptelt élmény-utazás, elhanyagolható mennyiségû tényleges játékkal. Kinek a pap, kinek a papné, de én nem ezt várom el egy interaktív médiumtól. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariachi 0 Share Posted June 8, 2013 Index ? Kösz nem. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
getro2 3 Share Posted June 8, 2013 Gondoltam bedobom ide, hátha érdekel valakit, és vérmérséklettől függően jól leszidják, vagy netán egyetértenek vele egyesek: Index kritika a Last of Us-ról Nekem teljesen korrektnek tűnik, és ez alapján ez nálam ugyanúgy nem férne be a legjobb játékok közé, mint az Unchartedek. Szépen lecsupaszítva nem tud sokkal többet, mint egy CoD single, csak értelmesebb története van, jobb karakterekkel, de ugyanaz a váza: szénné scriptelt élmény-utazás, elhanyagolható mennyiségű tényleges játékkal. Kinek a pap, kinek a papné, de én nem ezt várom el egy interaktív médiumtól. Próbakör nélkül is biztos vagyok benne, hogy audiovizuálisan kb. megkhúrja a komplett HD-generációt (technikai szempontból, legalábbis) és a játékmenet is teljesen kellemes (még ha szkriptelt is), amellett jó tudni hogy szemmel láthatólag a poszt-apokaliptikus hangulat megteremtésére is hangsúlyt fektettek, nemcsak lepukkant épületek között kóválygunk, hanem tényleg megvan a világvége érzés. Viszont ez az egyöntetű hype ami körüllengi a megjelenést felháborító. A kedvenc hazai videojátékos oldalam, Gamer365 (egyébként kiváló, üres kifejezésektől mentes) teszt hozzászólásainak nagy része (van belőle 330 eddig) is arról szól, miért csak (!) 9 (!!!) pontot kapott, amikor a nemzetközi sajtó szinte egyöntetűen tökéletesnek állítja be. Ugyanez volt az Uncharted játékoknál is. És mindezt teszik úgy a fikázók, hogy egy k*rva percet nem töltöttek el a játékkal (megjegyzem, én se). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_the_ripper 0 Share Posted June 9, 2013 Általában véve az index oldalnak már a logója láttán is okádnom kell, de ezt most igyekeztem elõítéletek nélkül elolvasni. Tényleg nem rossz cikk, a Naughty Dog stílusát ismerve valószínûleg igaza is van a játékmenettel kapcsolatban. De az alapján, amit a szerzõ ír, én boldogan fogok 14 rongyot kikölteni a játékra :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruffersten 0 Share Posted June 9, 2013 Gondoltam bedobom ide, hátha érdekel valakit, és vérmérséklettõl függõen jól leszidják, vagy netán egyetértenek vele egyesek: Index kritika a Last of Us-ról Nekem teljesen korrektnek tûnik, és ez alapján ez nálam ugyanúgy nem férne be a legjobb játékok közé, mint az Unchartedek. Szépen lecsupaszítva nem tud sokkal többet, mint egy CoD single, csak értelmesebb története van, jobb karakterekkel, de ugyanaz a váza: szénné scriptelt élmény-utazás, elhanyagolható mennyiségû tényleges játékkal. Kinek a pap, kinek a papné, de én nem ezt várom el egy interaktív médiumtól. Attól még lehet szórakoztató, hogy scriptelt és sok cutscene van benne, mondom ezt úgy, hogy nem játszottam még vele, és nem is fogok, mert le fogtok oltani, ha 50k-ért veszek egy PS3-at. :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikimano 0 Share Posted June 9, 2013 Remember Me (2013) De az ugra-bugra animációk is jók lettek és az átvezetőkre sincs panasz. A negatív részhez raknám a sokszor meghülyülő kamera nézetet, illetve a vége felé a lockpick részeket, amik nagyon idegesítőek (nem értem miért nem lehet egyszerre több ajtót is feltörni, miért kell az előzőt becsukni ha a másikat ki akarom nyitni -- az energiával van magyarázva de elmehetnek a ... ba) A másik negatív dolog nekem a "Heavy Enforcer" forcefield-es katona akit ha ütünk, mi is sérülünk egyszerre. Ez nem is lenne nagy baj, de amikor 3-4 jön a játékos ellen akkor kicsit unfair (még akkor is ha csak gyógyító ütésekkel ütünk.... aki játszik majd vele tudja mi a gyógyító ütés) nem kötekedésből írom így de a beidézett részeken kívül egyet értek az írásoddal Ugra bugra: nem volt vele nekem se bajom 2 dolog kivételével: hihetetlenül korlátolt volt, és ha nem segítenek a nyilacskák akkor fingod sincs hova kellene ugranod, ha meg nem oda esel/ ugrasz ahova a készítők akarták akkor instant meghalsz példa: volt egy üvegtetős rész ,ami alá úgy kellett lecsúszni, hogy az ereszcsatornába kapaszkodtál, ha az üvegtetőre estél rá( mert oldalra ki kellett menni cuccért) akkor a 3 méteres esésbe belehaltál kamera: Nálam nem voltak vele problémák harc alatt( x360 kontrollerrel nyomtam pc-n), de a kamera vezetésében pár nem segített egyáltalán a játék így egy szűk teremben való harc átlátását néha 4 dodge után tudtam megvalósítani, mert be voltál szorulva sarokba stb. A másik példa, az pont az eleje a játéknak ,ahol az ócskás butikok között sétálgatnál, akkor nem tudod eléggé levinni a kamerát, zoomolni first personba, hogy jobban megnézd a hihetetlenül kidolgozott bódékat Heavy: nem volt vele baj, XXX-re gyógy combót kellet tenni chain-re és többet gyógyultál, ha meg sokan voltak akkor egyszerűen használni kellet a spec képességeket( logic bomb,láthatatlanság,rust in pieces[ igen ezt csak akkor amikor voltak robotok] ) de azt nekem is meg kell erősítenem hogy történetügyileg nagyon jó játék, de sajnos a vége hagy kívánnivalót maga után nem lovagolták meg eléggé azt az érzelmi hullámot, hogy edge a legjobb 'barátod'; valahogy mellbe csap a szerverek közötti bolyongás után, aztán a boss figthnál ez elvész és a lezáró cinematic nem tudja visszahozni azt a szintet Mivel jó a történet eléggé megbocsájtó vagyok a technikai részekkel kapcsolatban és jó játékként lesz nálam elkönyvelve; emlékezetesnek emlékezetes, de nem fogom elővenni mégegyszer. ~7.9/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikimano 0 Share Posted June 9, 2013 és még mindig hihetetlen mire képes az unreal engine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chuck_Norris 0 Share Posted June 9, 2013 de azt nekem is meg kell erõsítenem hogy történetügyileg nagyon jó játék, de sajnos a vége hagy kívánnivalót maga után nem lovagolták meg eléggé azt az érzelmi hullámot, hogy edge a legjobb 'barátod'; valahogy mellbe csap a szerverek közötti bolyongás után, aztán a boss figthnál ez elvész és a lezáró cinematic nem tudja visszahozni azt a szintet Mivel jó a történet eléggé megbocsájtó vagyok a technikai részekkel kapcsolatban és jó játékként lesz nálam elkönyvelve; emlékezetesnek emlékezetes, de nem fogom elõvenni mégegyszer. ~7.9/10 igen, a befejezés a szervereknél kicsit érdekes lett, meg a boss fight is... khm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitisz 0 Share Posted June 11, 2013 The Last of Us (spoilermentes) :blink: Ez annyi szinten gyönyörû volt, hogy az elképesztõ. Ha valaki szkeptikusnak el akarom innentõl magyarázni, hogy igen is a videojátékok is képviselhetnek erõs mûvészeti értékeket, ezt a játékot fogom neki mutogatni. Egy igazi érzelmi hullámvasút, és sokszor egyáltalán nem fun, amin keresztül kell benne esni... de ez része az egész csomagnak, így tudja igazán közvetíteni a storyline, amit akar. Mérhetetlen sikerrel jár a játék ebben, és annyira magabiztos benne, annyira tudja saját magáról, hogy mennyire más, mint a játékok 99%-a, hogy csak is elismerõ véleményt lehet róla megfogalmazni. Lehet hogy klisé, de ennyire még sose volt igaz a kijelentés, hogy a jó történetmesélésnél igazán az utazás számít, nem pedig a végcél... Most nem tudok igazán sokkal többet mondani, annyira a hatása alatt vagyok. Nem, ez a játék sem tökéletes, de annyi mindent csinál zseniálisan, hogy egyszerûen nem érdekelnek az apró botlásai (ritka grafikai bug, néha bizonytalan AI). Ez a játék egyszerûen beszippant, és gyomorszájon vág az elsõ perctõl kezdve... annyira személyes, érzelmes, szívszaggató, költõi, annyira brutális, annyira reménytelen, annyira egyszerre dark de mégis emberi üzenetet fogalmaz meg a legvégére, ahogy szépen lassan értelme nyer a címe a legvégén, amire szerintem senki sem fog számítani... többször könnyes volt a szemem, de nem egyszerûen szomorúság miatt. Annyira összetett érzelmeket kavar fel és össze, amilyet még videojátékot sosem láttam csinálni. Mindezek mellé párosul Naughty Dog-tól megszokott lenyûgözõ produkciós értékek. PS3-at az abszolút határához tologató látványvilág, gyönyörû és hangulatos soundtrack és score, hibátlan voice acting.. az egyik legélvezetesebb része a játéknak Ellie és Joel folyamatos diskurzusa mindenrõl, ami körülöttük van, kontextus függõen lehet mindig elindítani ezeket a beszélgetéseket, és rengeteg van belõlük szerencsére. Ez a játék azonban az apróságaival van igazán elõrébb, mint a legtöbb játék a piacon. A hihetetlen undorító és látványos gore és vér fizika sokkoló, és ahogy néha az ellenséges emberek a földön fekve könyörögnek az életükért.. sosem éreztem még az emberölés súlyát ennyire játékban. A sztori és a gameplay tökéletesen kéz a kézben járnak, emiatt az egész élmény elképesztõen immerzív és a történések igazán a bõröd alá hatolnak. Nagyon átjön, hogy itt tényleg mindenki elkeseredetten az életéért harcol. A környezet meglepõen változatos, részletes, és viszonylag nyitott a lineáris irány ellenére, rengeteg gyûjtögethetõ elemmel.. ezeknek egy része a crafting rendszerhez szükséges alapanyag, egy része pedig egyszerû collectible (képregények, különbözõ térképek, levelek, olvasható cuccok hogy detektívet játszhassunk mi történt korábban a helyeken, amiket bejárunk). A stealth és a gunfight tökéletes egyensúlyban van, és mindig a játékos döntése, melyik módszert részesíti elõnyben. Mind a kettõ ugyanolyan élvezetes és remekül megvalósított gameplay-szinten. Ez egy tûlélõ-kalandjáték alapvetõen, néha horror elemekkel tûzdelve.. az ammo végig szûkös, úgyhogy a stealth megközelítés szinte mindig okosabb. A "zombikról" spoiler nélkül annyit mondhatok, hogy az eddigi leghihetõbb eredetet kapták, amivel az élõhalottakat megmagyarázták. Pont azért mert a science (parazita-gomba), ami mögötte van, alapból is elképesztõen ijesztõ és valós. :D Joel és Ellie talán az egyik legjobban megírt karakterek, akikkel bármilyen médiumban találkoztam... és ez a játék szíve, minden szempontból. Annyira azonosultam a fõszereplõkkel, hogy a stáblista lepörgése utána bambán bámultam magam elé és próbáltam feldolgozni az egészet, illetve hogy mit jelent a játék legvége számukra. Teljes õszinteséggel ajánlom tényleg mindenkinek, akit kicsit is érdekel a történetmesélés akármilyen médiumban, tényleg annyira jó, hogy nem kell hozzá gamernek lenni, hogy valaki értékelhesse. A The Last of Us nem akarja megmenteni a világot, egyszerûen csak elmesél egy végtelenül személyes, bonyolult, és hihetõ kapcsolatot egy fiatal lányról és egy férfirõl egy reményvesztett világban, ahol talán már senki sem találja igazán a helyét... nem akarja semmiféle epikus kalandba belevezetni a szereplõit, a klasszikus poszt-apokaliptikus kliséket gyönyörûen megkerüli, hogy egy immerzív és szívszorongató történetet adjon elõ, igazi õszinte közelséggel és intimitással. Egyszerûen imádtam... ha megkérdezik tõlem, hogy melyik az az egy videojáték, amit a legnagyobb élményemként kiemelnék, innentõl valószínûleg az lesz a válaszom, hogy.. a The Last of Us. -_- (U.i.:A játék hossza is egészséges, elsõre hardon kb. 18-20 óra volt nekem, szorgosan lootolgatva és magamba szívva a hangulatot. Ha valaki rohan, talán 12-14 óra alatt is végig lehet érni.. de akkor rengeteg remek dolgot ki fog hagyni.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hor1 408 Share Posted June 11, 2013 3 nap, 3 nap, 3 nap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Jazz_ 0 Share Posted June 11, 2013 Final Fantasy VII Soha nem gondoltam volna, hogy egy jrpg valaha le fog kötni hosszabb távon, de az FF7 nagyon durván berántott, elképesztõ hangulata van. A karakterek egytõl-egyig kidolgozottak és szerethetõek, a történetre szintén egy rossz szavam nem lehet, egy-egy plot twistnél csak tátottam a számat és hát a zene... egyszerûen csodálatos. A játékidõ is teljesen korrekt, ~34 óra alatt értem a végére, de ez abszolút rohanós menet volt, hajtott a történet, így nem álltam le minden karaktert felhúzni, materiákat szintezni, limiteket kimaxolni, chocobokat tenyészteni, meg még ki tudja mennyi apróság van még, amivel el lehetne ütni az idõt, ha valaki nagyon maximalista, akkor 2-3x annyi idõt is bõven bele lehet ölni. :D Már-már szinte letehetetlen lenne, ha nem lennének a jrpg-s "betegségek", a mentési rendszer finoman szólva hagy némi kivetnivalót maga után. Mikor a 1 1/2 - 2 órás questline közben sehol egy mentési pont és épp a végén, a boss összecsuk, te meg kezdheted elõrõl az egészet. Vagy a random encounterek, amikor haladnál, akkor egy képernyõnyit nem tudsz menni, hogy ne támadjanak meg legalább 3szor, amikor meg szinteznél, farmolnál, akkor meg sehol senki. :D Ami furcsa volt még az az, hogy a játék abszolút nem fogja a kezed, se questlog, se részletesebb item tooltip, se térkép, amin fel lennének tüntetve név szerint a helyszínek. Az elején jártam úgy, hogy elsiklottam egy párbeszéd felett és utána csak pislogtam, hogy akkor most merre és mit kellene csinálni. . :D De igazából ezek is csak az elsõ pár órában zavaróak, utána hozzászokik az ember és élvezi a játékot. Nagyszerû élmény volt végig, jöhet a VIII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now