Lord_Raptor 0 Share Posted January 2, 2011 sok boldogságot a 2.011-es szervízcsomaghoz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sajt_Sensei 0 Author Share Posted January 2, 2011 Hulljon a hó, essen az esõ, robbanjon egy Maya naptár, legyen négyes metró és egyéb katasztrófa tud, hogy egy hely mindig vissza vár. Jó játékot 2011-ben is és boldog új évet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_Raptor 0 Share Posted January 4, 2011 Kedves szerepjátékos társaim, egy matematikai feladvánnyal kedveskedek nektek az új évet köszöntendõ. Nos, tegyük fel van egy szerepjátékunk. Ugye természetszerûen nem tud mindig mindenki géphez kerülni hogy írjon - avagy nem jelenti be, hogy egyelõre nem kíván többet tenni ebben a jelenetben vagy döntéshelyzetben. Tegyük fel a KM rövid kalandot mesél, mondjuk egy rövid regényt elevenít meg a fórumon (példának okáért vegyünk egy 15-20 oldalas szösszenetet). Egy ilyen terjedelmû dologban a karakterek szempontjából átlagosan 50 döntéshelyzetbe kerülnek. A KM lelkiismeretes, de azt is akarja, hogy haladjon a játék, tehát mindössze egy hetet vár a legutolsó hozzászólás után, és csak akkor folytatja - feltételezi, hogy addigra mindenki megírta amit akart. Adjuk hozzá azt az ideális eshetõséget, hogy egy nappal a hozzászólás után mindenki reagál, így tehát a KM 8 naponta ír. Ebbõl következõen a kaland -természetesen csak a legjobb esetben 50 szorozva 8-al, vagyis 400 napig tartana. Ez persze csak erre a rövid terjedelmû kalandra vonatkozik. A fent megadott alapján a kérdés: mennyi idõ kell ahhoz, hogy meghaljon a fórum? Ja, jut is eszembe! Sajt, mikor folytatjuk a Nekrót? :rolleyes: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stampede 0 Share Posted January 4, 2011 Miért? Még nem halt meg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sajt_Sensei 0 Author Share Posted January 5, 2011 Én szeretnék haladni, de semmi élet nincs benne, szeretném, hogy a karakterek kicsit próbáljanak meg emberszerûen viselkedni, maguktól dolgokat csinálni, hogy ne nekem kelljen egy fa léccel ütögetnem õket a kaland irányába. Szerettem volna kicsit a lapozós kaland könyvek szintjét elhagyni, de ha ez kell az embereknek haladhatunk gyorsan de akkor elveszítjük az önállóság lényegét. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo88 0 Share Posted January 8, 2011 Én szeretnék haladni, de semmi élet nincs benne, szeretném, hogy a karakterek kicsit próbáljanak meg emberszerûen viselkedni, maguktól dolgokat csinálni, hogy ne nekem kelljen egy fa léccel ütögetnem õket a kaland irányába. Szerettem volna kicsit a lapozós kaland könyvek szintjét elhagyni, de ha ez kell az embereknek haladhatunk gyorsan de akkor elveszítjük az önállóság lényegét. ugyanez volt régen még azzal a kalanddal is, amit haverommal csináltunk közösen. lehet volt némi probléma a beszélõkénkkel, nem tudtuk mindig úgy kifejezni magunkat, ahogy akartuk, de alapvetõen megpróbáltuk szépen, terjedelmesen leírni a dolgokat és vártuk, hogy a játékosok is kb. ugyanígy válaszolnak valamit, meg ugye próbálnak csinálni is valamit, nem csak vannak. de aztán mindig olyan lagymatag, sótlan reagok voltak (egy-két kivétellel), hogy az a játék is behalt, pedig tényleg érdekes meglepetéseket meg csavarokat tartogattunk a sztoriban. azóta nem is járok amúgy erre, nehéz feldolgozni. :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arwy 0 Share Posted January 8, 2011 Kedves szerepjátékos társaim, egy matematikai feladvánnyal kedveskedek nektek az új évet köszöntendõ. Nos, tegyük fel van egy szerepjátékunk. (...) Most tuti rólam is van szó... Legalábbis a Necronomicon kapcsán. Háttõ... bocsánat, valószínûleg nem tudom folytatni. [sm10] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_Raptor 0 Share Posted January 11, 2011 Természetesen senkirõl nem volt szó, csupán egy matematikai feladvány volt. Igen Leo, megértelek. Valójában annyira színvonalasan kell mesélni és annyira színvonalas játékot kell elvárni, amennyire arra igény van. Ahol nincs igény a részletekbe menõ játékosok közötti interakcióra, ott nem kell elvárni. Persze az is igaz, hogy a szerepjátékot pont ez teszi szerepjátékká és érdemes azt is szem elõtt tartani, hogy az emberi kapcsolatok kidolgozása egy horrorkalandban sokkal drámaibbá varázsolhatják a kritikus pillanatokat. Egyszer Cthulhut meséltem, noha elég rendhagyó módon, de most nem is ez a lényeg. Kreáltam pár valóban jól kidolgozott, "élõ" NJK-t az alapján, hogy a karakterek (játékosok) milyen NJK-kat kedvelnének meg. Meg is kedvelték õket. Majd szinte drámai hirtelenséggel öltem meg õket a szemük láttára úgy, hogy azt sem tudták mi történt, sõt nyom is igen kevés maradt (a story a Vihartetõsre épült, ha valaki ismeri). Azóta is emlegetik. Ennyit emelnek egy játék színvonalán az emberi kapcsolatok. Persze, ahogy írtam, ha nincs igény ilyen színvonalra, attól még mehet a kaland. Sõt, lehet, hogy az egymást követõ játékok folyamán fognak fejlõdni ez irányban a játékosok - ugyanis Sajt nem csak egy novella lemesélését tervezte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo88 0 Share Posted January 11, 2011 Hát mi a "trust is weakness" koncepcióra építettük volna az egészet, tehát hogyha sikerült volna elérni, hogy megszeressék azokat a karaktereket, akikkel terveztük ellõni a csattanót, akkor az is emlékezetes dolgokat váltott volna ki, meg egy ideig biztos beszéltek volna itt róla. :) Ebben szinte biztos vagyok, dehát ez van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_Raptor 0 Share Posted January 23, 2011 Koltozkodok, kicsit el vagyok havazva. Igyekszem ide is figyelni ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Slane- 0 Share Posted February 6, 2011 A Kedves modi uraság tudná törölni securityprogram hozzászólását a Teremtõk ereje címû topicból? Thx, bai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo_2 0 Share Posted March 22, 2011 Nos, fontos bejelenteni valóm van, kedves frpg-s társaim. Oly hosszú idõ után, végre sikerült megoldani a régi, elveszett nick ügyét, és ismételten mûködik. Réges-régen, az adatbázis hibái miatt elkallódott, és nem lehetett rá fellépni, emiatt is regisztráltam késõbb diregamer néven, hogy valamiképpen mégis csak részt tudjak venni a fórum életében. Ám, most már, ismét ezzel fogok írni, az elõzõtõl ne is várjatok újabb posztot.;) Természetesen, sehonnét sem lépek ki, csupán annyi változik, hogy azok a karakterek, amiket a diregamer néven vittem, ezzel fogom tovább vezetgetni, minthogy az ember nem, csak az általa használt név változik. Reményeim szerint, holnap már írok is reagot ezzel a névvel.:) Remélem, azok is megszokják e nevet, kik nem ismertek még engem a régi név meghibásodása elõtt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo_2 0 Share Posted May 25, 2011 Hát, ahogy látom, eme részleg csak úgy pang az ürességtõl.:( Különösen szomorú ezt nekem látnom, aki még láthatta e hely aranykorát. Persze, az már valamikor korábban leáldozott, de ennyire halott még azután sem volt. Legalábbis, idáig. Tudom, hogy most van az érettségi/vizsgaidõszak, de már annak beköszönte elõtt sem volt zsúfoltabb, így ennek okát elsõsorban nem ebben kell keresni. Megértem, ha valaki megunta már az frpg-zést, s más idõtöltés után néz. Azt is, ha nincs kellõ mennyiségû ereje, és ideje rá, mert bizton van olyan foglalatossága, ami sokkal elõrébb való, de elfogadom, s megértem azt is, ha már valaki kiábrándult a fórumból, és emiatt inkább máshol próbálja ûzni az ilyesfajta alkotó tevékenységet. Emiatt csupán kíváncsiságból teszem fel: kik azok, akik még szeretnének itt szerepjátszani? Kérem, aki igen, az írjon, akkor is, ha épp nincs olyan frpg, ami érdekelné (vagy idõlegesen túl elfoglalt). Szeretném tudni, mennyien maradtunk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tastard 0 Share Posted May 25, 2011 Régebben írtam, hogy szívesen beszállnék bármilyen jellegû és újonnan induló FRPG-be itt a fórumon. Azóta néha felnézek, hogy mi a helyzet, azonban, hogyha indulna kaland akkor aktívan részt vennék benne. Szóval, egy embered már van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo88 0 Share Posted May 26, 2011 jelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky_Strike 0 Share Posted May 26, 2011 Nagyon durván halott ez a részleg. Konkrétan 2-3 hónapja nincs már semmi. Ha lenne valami jóféle játék, aktív élettel, elképzelhető, hogy benne lennék. Szerintem nem a legjobb 'kifogás' érettségire vagy vizsgákra fogni azt, hogy valakinek nincs egy nap 10 perce ezzel foglalkozni, szóval egyértelmű, hogy azért van ez, mert mind a társaság kedve és aktivitása alábbhagyott, mind a játékok mentek lassúba/unalmasba. Viszont én újult erővel lennék benne, mivel az elmúlt években csak egy játékban vettem itt részt, ami nagyon jól indult, és nagyon jól érhetett volna véget, csak sajnos ott is sorba mondták be az unalmast az emberek, majd végül a kalandmester - érthető módon - . Egyébként milyen típusú játék(ok)ra gondolnál, neo ? Változások Kora Krónika? Esetleg más? A VKK nem tudom milyen típusú lenne/volt, mert a rengeteg mennyiségű szövegtől megijedtem. :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo88 0 Share Posted May 27, 2011 Nem tudom, hogy az Utumnora gondolsz-e, bár elég valószínű, mivel, ha egy helyen játszottál eddig csak, akkor más nem lehetett, mivel ott részt vettél. :) A lényeg, hogy ott a reag. postok milyensége szegte kedvét a KM csapatnak (ugye -szerintem a fórumon eddig egyedülállóan, és pont ezért volt nagy potenciál az egészben- azt a játékot két KM vezette). Tehát az elején azért indult jól, mert a kidolgozott válaszokra a KM-ek is kidolgozottabb folytatást tudtak írni. Azonban sajnos előfordult a játék előrehaladtával, hogy féloldalas postra bizonyos játékosok két sorban! (vagy még ennyiben sem) reagáltak, pedig nem két nyitott pont volt, amiben megkapaszkodva legalább olyan reagot lehetett volna elvárni. Szóval nem csak az aktivitással volt a probléma, hanem a postok silányságával is. A játék ezért maradt abba. Túl sok szálat kellett volna elvarrni a játékosok kiesésével, valamint a sztori olyan erőt rejtegetett magában (amit a mai napig megérne elmesélni), ami többet érdemelt, minthogy színvonalon aluli postokkal legyen elmesélve. Úgyhogy a lényeg, hogyha elkezdünk valami újat, oda tényleg csak az jöjjön, aki megpróbálja megerőltetni magát és ha már postol, akkor az normális post legyen. Az aktivitásról nem is beszélve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo_2 0 Share Posted May 27, 2011 A válaszokat olvasva, kellemesen csalódtam.:) Azt hittem, ennél kevesebben vagyunk, de szerencsére tévedtem. Ennyi emberrel, már lehetne valamit kezdeni, úgy érzem. A kérdés csak az, vajon milyen frpg-t kéne indítani? Kinek, milyen fajta történetben venne részt szívesen? Egyébként milyen típusú játék(ok)ra gondolnál, neo ? Változások Kora Krónika? Esetleg más? A VKK nem tudom milyen típusú lenne/volt, mert a rengeteg mennyiségû szövegtõl megijedtem. :D Sajnos nem csak te ijedtél meg tõle, ezért is vallott kudarcot. Helyesebben fogalmazva, túl bonyolult, és kidolgozott volt ahhoz, hogy valóban fusson frpgként. Amennyiben több érdeklõdõ lett volna, aki átérzi, mirõl is szólna az egész, valószínûleg, elindítom. Végül meguntam a várakozást, és beláttam, jobb lesz az regényként felhasználva.:P Amúgy egy kora reneszánszot idézõ fantasy lett volna, összeesküvéssel, intrikával. (a teremtés történethez pedig lásd az elejét, az már sokat sejtett). Nem tudom, hogy az Utumnora gondolsz-e, bár elég valószínû, mivel, ha egy helyen játszottál eddig csak, akkor más nem lehetett, mivel ott részt vettél. :) A lényeg, hogy ott a reag. postok milyensége szegte kedvét a KM csapatnak (ugye -szerintem a fórumon eddig egyedülállóan, és pont ezért volt nagy potenciál az egészben- azt a játékot két KM vezette). Tehát az elején azért indult jól, mert a kidolgozott válaszokra a KM-ek is kidolgozottabb folytatást tudtak írni. Azonban sajnos elõfordult a játék elõrehaladtával, hogy féloldalas postra bizonyos játékosok két sorban! (vagy még ennyiben sem) reagáltak, pedig nem két nyitott pont volt, amiben megkapaszkodva legalább olyan reagot lehetett volna elvárni. Szóval nem csak az aktivitással volt a probléma, hanem a postok silányságával is. A játék ezért maradt abba. Túl sok szálat kellett volna elvarrni a játékosok kiesésével, valamint a sztori olyan erõt rejtegetett magában (amit a mai napig megérne elmesélni), ami többet érdemelt, minthogy színvonalon aluli postokkal legyen elmesélve. Úgyhogy a lényeg, hogyha elkezdünk valami újat, oda tényleg csak az jöjjön, aki megpróbálja megerõltetni magát és ha már postol, akkor az normális post legyen. Az aktivitásról nem is beszélve. Nos, igen, ami azt illeti, nem te vagy az elsõ, aki ilyen problémával szembesül... Valóban, az lenne a normális, ha idejükhöz, és erejükhöz mérten, próbálnák kihozni magukból a legtöbbet, és tényleg aktívan vennének részt. Mert az nem szerepjáték, hogy félévente ír valaki egy-két soros hsz-t, és helló...Nem feltétlen kell minden egyes posztra, több oldalas hsz-el reagálni, elég annyi, ha az a karakter tényleg élõnek tûnik. Akkor nem lenne az embernek olyan érzése, hogy csak a km játszik saját magával...S nem is kéne egy ilyen posztból százakat produkálni egy nap, elég annyi, amennyinél tényleg úgy érzõdik, hogy halad a történet. UI.:Az, akit még érdekelne az frpg, s nem válaszolt a korábbi hszemre, az is írjon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo88 0 Share Posted May 27, 2011 Nekem valami jelenben vagy jövõben játszódó tetszene azt hiszem. És valami káosz kellene, apokaliptikus hangulat. Igazából a többi másodlagos (legalábbis egyelõre úgy érzem, aztán lehet, hogyha felvázolsz valamit, azzal már lesz bajom, de nem hinném :)). Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo_2 0 Share Posted May 27, 2011 Nekem valami jelenben vagy jövõben játszódó tetszene azt hiszem. És valami káosz kellene, apokaliptikus hangulat. Igazából a többi másodlagos (legalábbis egyelõre úgy érzem, aztán lehet, hogyha felvázolsz valamit, azzal már lesz bajom, de nem hinném :)). Hm, egy jövõben játszódó, kicsit apokaliptikus történet már körvonalazódott bennem korábban, bár nem tudom, frpgbe mennyire lehet átültetni. Elõbb megvárom a többiek véleményét, aztán majd megpróbálkozom vele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sajt_Sensei 0 Author Share Posted May 27, 2011 Én vagyok leszek és maradok is. Kedvem mindenhez van csak játék nyitáshoz nincs, ha nincsenek elkötelezett játékosok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky_Strike 0 Share Posted May 27, 2011 Nem tudom, hogy az Utumnora gondolsz-e, bár elég valószínű, mivel, ha egy helyen játszottál eddig csak, akkor más nem lehetett, mivel ott részt vettél. :) A lényeg, hogy ott a reag. postok milyensége szegte kedvét a KM csapatnak (ugye -szerintem a fórumon eddig egyedülállóan, és pont ezért volt nagy potenciál az egészben- azt a játékot két KM vezette). Tehát az elején azért indult jól, mert a kidolgozott válaszokra a KM-ek is kidolgozottabb folytatást tudtak írni. Azonban sajnos előfordult a játék előrehaladtával, hogy féloldalas postra bizonyos játékosok két sorban! (vagy még ennyiben sem) reagáltak, pedig nem két nyitott pont volt, amiben megkapaszkodva legalább olyan reagot lehetett volna elvárni. Szóval nem csak az aktivitással volt a probléma, hanem a postok silányságával is. A játék ezért maradt abba. Túl sok szálat kellett volna elvarrni a játékosok kiesésével, valamint a sztori olyan erőt rejtegetett magában (amit a mai napig megérne elmesélni), ami többet érdemelt, minthogy színvonalon aluli postokkal legyen elmesélve. Úgyhogy a lényeg, hogyha elkezdünk valami újat, oda tényleg csak az jöjjön, aki megpróbálja megerőltetni magát és ha már postol, akkor az normális post legyen. Az aktivitásról nem is beszélve. Jajne.. xD.. rosszul voltam azoktól a játékosoktól akik tényleg csak 1-2 sort bírtak írni, én éreztem már magam rosszul néha a KM helyett is. Utumnora gondoltam igen.. nagyon megmaradt bennem, én nagyon élveztem, főleg onnantól kezdve, hogy beinvitáltam haveromat is (Rapemyself), és egy idő után már csak ketten voltunk a legaktívabbak, majd később ő is ráunt.. kár érte, izgalmas volt, és amit a csattanóról is írtál.. nagyon kreatív tuti kis történetet találtatok ki. :) Én benne lennék egy múltas-fantasys, jelenes, illetve jövősbe is. De mindegyikben úgy, hogy ne legyen egy teljesen más világ. (már csak azért se hogy ne kelljen 20 oldalt elolvasni előtte :D ) Ezt főleg inkább jövőbelire értem, egy ilyen "középkori-fantasy" jelleggel nem lenne bajom, mert az nem áll messze tőlem. A legjobban egy reális világban játszódó érdekelne, bármilyen témában. Apokalipszis jól hangzik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo88 0 Share Posted May 28, 2011 nah kapunk valami vázlatot, vagy mi lesz? :D ha 3-an megvagyunk, akkor már el lehet indulni, még lehet jobb is, kisebb az esélye a kiszóródásnak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_Raptor 0 Share Posted May 29, 2011 Nicsak, itt vannak emberek. Szoval akit nem zavar, hogy kizarolag hetvegen tudok aktiv lenni (az eddigi tapasztalataim szerint a megnyitas utani par het utan eleg a havi aktivitas is) szivesen jatszanek. Ugy gondolom tudjatok rolam, hogy nem ketsoros reagokat irok - ha csak a KM nem provokal ki belolem szinvonalon aluli meselessel ilyet. De ugy szerintem itt ez a veszely nem fenyeget. Elso sorban szeretnek mindenkit figyelmeztetni, hogy minden jatek ugyanilyen merteku megelozo oromkodessel kezdodik, mja d viharos hirtelenseggel hal ki. Jo lenne ezt ezuttal maskepp. Leginkabb jelenben vagy jovoben jatszodo temaju jatekot szavaznek meg, ha apokaliptikusrol van szo (elkerulendo a gyurukuras Jonnekazorkok!-at), de mas koncepcioval kozepkoros jatekkal is jatszanek. Nem tudom kit mennyire vonz, de johetnenk atlagos karakterekkel. Apokaliptikus tortenetben sokat lendit, ha nem az a kerdes, honnan szerzel tarat a fegyveredbe, hanem, hogy mikent bujsz el. Ezert is kedvelnem Sajt ktulujat. Sajnos voltak mar probalkozasok atlagos karakteres tortenetekre, amik nem vegzodtek sehogy. Enis kiemelnem, hogy a vilag ne legyen tul kidolgozott. Mar csak azert sem, mert a kezdo karakter -ha csak nem egy tortenesz es vallastudor- nem sok mindent kene hogy tudjon a vilagrol. Thats all. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky_Strike 0 Share Posted May 29, 2011 Pedig a csak hétvégi aktivitás (amit én egyébként nálad gyakorlatban ritkábbnak láttam) semmiképp nem vinné előre a dolgokat (sőt), és az én véleményem szerint nincs értelme. De persze nem én döntök erről. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now