Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Mozgókép Kultúra


Stauffenberg

Recommended Posts

jetine

Ezer hála köszike, After effectbe nemlett meg, de Vegasban igen, még1x köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
jetine

Lenne még 1 kérdésem, találtam egy videót a Youtubeon, és azon egy csávóka ilyen jég effectet tesz magára, esetleg valaki nemtudja, hogy mivel csinálhatta?

Link:

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Lenne még 1 kérdésem, találtam egy videót a Youtubeon, és azon egy csávóka ilyen jég effectet tesz magára, esetleg valaki nemtudja, hogy mivel csinálhatta?

Link:

Greenbox + Layer + Ice effect

Ez ugyan olyan, mintha a zöld háttérre tette volna az effektet, csak itt a szereplõ külön rétegre került, majd azon alkalmazta. Látszik is, hogy a "nem túl korszerû" zöld háttér miatt a maszkolás itt-ott nem tökéletes. Ezt az effektet kb minden fapados vágószoftver is tudja, de természetesen láttam már technikailag jobbat is.

Link to comment
Share on other sites

jetine

Greenbox + Layer + Ice effect

Ez ugyan olyan, mintha a zöld háttérre tette volna az effektet, csak itt a szereplõ külön rétegre került, majd azon alkalmazta. Látszik is, hogy a "nem túl korszerû" zöld háttér miatt a maszkolás itt-ott nem tökéletes. Ezt az effektet kb minden fapados vágószoftver is tudja, de természetesen láttam már technikailag jobbat is.

Köszi szépen, De eddig ezzel tisztában voltam, a greenbox-ra meg a többire, de lehet rosszul fogalmazta, az effect érdekelt volna konkrétan (igaz én még csak wow model wieverrel dolgozok, mármint onnan vágok ki karaktereket, mivel nincs kamerám.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Köszi szépen, De eddig ezzel tisztában voltam, a greenbox-ra meg a többire, de lehet rosszul fogalmazta, az effect érdekelt volna konkrétan (igaz én még csak wow model wieverrel dolgozok, mármint onnan vágok ki karaktereket, mivel nincs kamerám.

Ilyen és ehhez hasonló effektek könnyen elõcsalhatók, nézz bele a beépített effektek listájába a vágószoftveredben, esetleg a találékonyságodat is használhatod, hogy elõállítsd. Ha neked ezen a sample videón látott minõség is elegendõ, akkor az kb 5-10 perc alatt elõállítható (kivéve a pára/füst, ahhoz még be kell mászni After Effects-be, az megint rádob pár percet + render idõt).

Link to comment
Share on other sites

jetine

Ilyen és ehhez hasonló effektek könnyen elõcsalhatók, nézz bele a beépített effektek listájába a vágószoftveredben, esetleg a találékonyságodat is használhatod, hogy elõállítsd. Ha neked ezen a sample videón látott minõség is elegendõ, akkor az kb 5-10 perc alatt elõállítható (kivéve a pára/füst, ahhoz még be kell mászni After Effects-be, az megint rádob pár percet + render idõt).

Lehet az a baj, hogy After effectbe akarom az egészet :D, csak sajna nemtudom hogy mivel lesz ilyen, probálkoztam a szinekkel, de látván, hogy a "jég" hogy megy fel rá, tuti van valami cucc rá, probálok keresgélni még közötte, a füst nemis lenne baj, az egy trapcode effectel megvan, még ha nemis igazi.

Link to comment
Share on other sites

jetine

Nemigazán van látogatotsága a topicnak, de azért belinkelem, hátha valakinek kedve támad elkezden a videó effectezést/készítést (mégha csak kezdõ szinten mint jómagam)

http://www.youtube.com/watch?v=y0C7EATz_Js <--- itten van.

Hát kb 2-2,5 hónapja használom, de lusta vagyok és nincs öteltem mit csináljak, de ezeket felraktam, mondhatni véglegesek, bár van mit csiszolni rajtuk.

Azért várok valami véleményt kritikát hátha ><.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
_L_

Filmet rendezni egyszerûen fantasztikus dolog, még akkor is ha borzasztó stresszel és véget nem érõ hajtépéssel jár! Ezennel a mozgókép egyenértékû szerelmem lett a fotográfiával! :)

Klikk ide az elsõ filmem megtekintéséért!

Nem kell kímélni! Filmbuz1k nyugodtan ízekre szedhetik! :blush: :blush: :blush:

Eléggé megkésve, de megnéztem a filmedet, párszor már belekezdtem,de közbejött mindig valami ( munka, stb...) és tetszik :) Amit blogodon Tomato említett, azt a hibát vettem én is csak észre, meg néha a vágásokkal volt baj ( ott is csak annyi, hogy amikor zene volt, mintha elvágták volna), nem tudom, ez mennyire hiba, idén kezdtem el csak tanulni médiát, te "kicsit" jobban értesz hozzá. Iván meg szimpatikus :D ( "Kicsit sok volt tegnap a vodka" )

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Eléggé megkésve, de megnéztem a filmedet, párszor már belekezdtem,de közbejött mindig valami ( munka, stb...) és tetszik :) Amit blogodon Tomato említett, azt a hibát vettem én is csak észre, meg néha a vágásokkal volt baj ( ott is csak annyi, hogy amikor zene volt, mintha elvágták volna), nem tudom, ez mennyire hiba, idén kezdtem el csak tanulni médiát, te "kicsit" jobban értesz hozzá. Iván meg szimpatikus :D ( "Kicsit sok volt tegnap a vodka" )

Köszönöm! :)

Az ilyen hibákat igyekszem idõm függvényében javítani, sajnos az utolsó félév az egyetemen elég húzós. A filmet már nem fogom újra vágni, mert nem érezném jogosnak, ellenben a hangon akarok javítani, többek között az ilyen "hanghatásokat" is ki szeretném venni. Ezt már az elsõ vágásnál is megléptem volna, de így is hajnali 4 körül végeztem a vágással és 8-ra be kellett vinnem leadni, mert ugyebár vizsgafilm. Sajnos erre futotta az idõm.

Késõ tavasszal kezdõdik a második rész forgatása, amihez már nem csak egyetlen kamerát kapok, hanem három FullHD félprofi filmfelvevõt, fénytechnikát, komoly hangtechnikát (mikrofonokat). Szintén az egyetemi stúdióból kapom ezt a felszerelést, de úgy érzem arra már biztosítást kell majd kötnöm, mert sok millió forint lesz a felszerelés összértéke.

Ja és már igazi színészekkel is beszéltem a filmrõl, így "Ivánnak" igyekszem már nem sok szöveget adni (így is kivágtam egy csomót az elsõ részbõl). Nagyon izgatott vagyok miatta, mert az lesz az elsõ olyan filmem, ami teljes egészében a saját szellemi termékem és egy komplett stábbal dolgozhatok rajta (az elsõ résznél csak én voltam, meg a két "színész"). Az Ébredés óta volt egy másik film, aminek a rendezõje voltam és kaptam hozzá egy 15 fõs stábot, de annak a forgatókönyve nem az én tollamból származik, ott maximum csak szülész doktor voltam.

Link to comment
Share on other sites

Bice

Köszönöm! :)

Az ilyen hibákat igyekszem idõm függvényében javítani, sajnos az utolsó félév az egyetemen elég húzós. A filmet már nem fogom újra vágni, mert nem érezném jogosnak, ellenben a hangon akarok javítani, többek között az ilyen "hanghatásokat" is ki szeretném venni. Ezt már az elsõ vágásnál is megléptem volna, de így is hajnali 4 körül végeztem a vágással és 8-ra be kellett vinnem leadni, mert ugyebár vizsgafilm. Sajnos erre futotta az idõm.

Késõ tavasszal kezdõdik a második rész forgatása, amihez már nem csak egyetlen kamerát kapok, hanem három FullHD félprofi filmfelvevõt, fénytechnikát, komoly hangtechnikát (mikrofonokat). Szintén az egyetemi stúdióból kapom ezt a felszerelést, de úgy érzem arra már biztosítást kell majd kötnöm, mert sok millió forint lesz a felszerelés összértéke.

Ja és már igazi színészekkel is beszéltem a filmrõl, így "Ivánnak" igyekszem már nem sok szöveget adni (így is kivágtam egy csomót az elsõ részbõl). Nagyon izgatott vagyok miatta, mert az lesz az elsõ olyan filmem, ami teljes egészében a saját szellemi termékem és egy komplett stábbal dolgozhatok rajta (az elsõ résznél csak én voltam, meg a két "színész"). Az Ébredés óta volt egy másik film, aminek a rendezõje voltam és kaptam hozzá egy 15 fõs stábot, de annak a forgatókönyve nem az én tollamból származik, ott maximum csak szülész doktor voltam.

A hangokra nagyon kíváncsi leszek. Igazából a filmeknél engem az sokszor jobban érdekel, mint maga a kép. Mondjuk ilyenek tök érdekelnek, hogy hogy oldják meg azt, hogy kiszûrik a háttérzajt, vagy hogy a beszéd tök tiszta...stb. Ezeket felveszik újból stúdiókban, vagy hogy mûködhet ez? Amihez van kedved, azt légyszíves írd már le a hangtechnikával kapcsolatban. Hogy hogyan történik a felvétel, a feldolgozás...stb. Vagy valami link is jó lesz, akármi...

_L_: a tomato az kis té. :P :D

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

A hangokra nagyon kíváncsi leszek. Igazából a filmeknél engem az sokszor jobban érdekel, mint maga a kép. Mondjuk ilyenek tök érdekelnek, hogy hogy oldják meg azt, hogy kiszûrik a háttérzajt, vagy hogy a beszéd tök tiszta...stb. Ezeket felveszik újból stúdiókban, vagy hogy mûködhet ez? Amihez van kedved, azt légyszíves írd már le a hangtechnikával kapcsolatban. Hogy hogyan történik a felvétel, a feldolgozás...stb. Vagy valami link is jó lesz, akármi...

_L_: a tomato az kis té. :P :D

A kulcsszó a "mikrofon karakterisztika". Több különféle karakterisztikával készülnek a mikrofonok, ezek különféle hangtípusok rögzítésére alkalmasak. Az hétköznapokban egyik legelterjedtebb a "vese mikrofon". Azért kapta ezt a nevet, mert ha egy metszetet készítesz a karakterisztikájáról, akkor egy veséhez hasonló rajzot kapsz. Ez a karakterisztika egyébként azt is jelenti, hogy az adott tér, milyen irányából érkezõ hangokat képes érzékelni az adott mikrofon. A puskamikrofon például csak azt rögzíti, amire ráirányítják (van is ilyen a stúdiónkban, röpke egy millás az árcédulája és 1 háztömbnyi távolságból is lekapja egy zsúfolt buszmegállóban két ember párbeszédét), a térmikrofon pedig szinte majdnem 360°-ban rögzít mindent.

Filmfelvételnél több karakterisztikát kombinálnak, például párbeszédnél kapásból minimum három mikrofonnal rögzítik a beszédhangot, illetve lehet hozzá felvenni környezeti hangokat, majd ezeket a stúdióban szépen egymásra keverni, mindenbõl akkora arányt belõve, amennyit kell. Persze a környezeti zajokat sok esetben csak utólag keverik a párbeszéd alá, mert nincs semmi szükség arra, hogy mondjuk egy belvárosi jelenetnél a valós környezeti zajok legyenek a háttérben, tökéletesen megteszi a "konzerv" felvétel is.

Úgy igazából túl sok mindent nem tudok róla mondani, éppen annyit tudok a mikrofonokról és a hangrögzítésrõl amit feltétlenül szükséges, egyébként nem ez a "szakterületem", hanem a képtovábbítás, képrögzítés (álló és mozgó). De azért álljon itt egy nagyon személetes illusztráció a fõbb karakterisztikákról:

IPB Image

Sajnos nekem ilyenek még nem álltak rendelkezésemre az elsõ filmemnél, csak egy beépített térmikrofon, ami aztán mindent felvesz, azt is amit nem kéne, de a következõnél a képen látható szinte összes mikrofon jön velem a forgatásra. Csak kell majd hozzá egy jó hangmérnök, mert mint mondtam nekem nem a hangtechnika a szakterületem. Szerencsére a szaktársaim között bõven akad akit ennek a szakmának inkább a "hangosabbik" fele érdekel! :)

Link to comment
Share on other sites

jetine

Stauffenberg:

Milyen lesz az új filmednek a témája? Megvan adva, vagy szabadon választott? Mennyi idõ lesz? Engem is érdekel a téma, csak azért kérdezem. Jó hogy van lehetõséged Jobb fajta eszközökkel dolgoznod, legalább is, ha az elõzõ filmhez viszonyítjuk, akkor csaknemlesz rossz (mival az se lett, ügyebár említett bakik melett).

És hogy After effectel is belelehet nyúlni teljesen, vagy csak inkább a környezet változás meg egyéb apróságok vannak benne? Vagy használsz-e egyáltalán más programot melette (Vegas, Adobe stb)?

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Stauffenberg:

Milyen lesz az új filmednek a témája? Megvan adva, vagy szabadon választott? Mennyi idõ lesz? Engem is érdekel a téma, csak azért kérdezem. Jó hogy van lehetõséged Jobb fajta eszközökkel dolgoznod, legalább is, ha az elõzõ filmhez viszonyítjuk, akkor csaknemlesz rossz (mival az se lett, ügyebár említett bakik melett).

És hogy After effectel is belelehet nyúlni teljesen, vagy csak inkább a környezet változás meg egyéb apróságok vannak benne? Vagy használsz-e egyáltalán más programot melette (Vegas, Adobe stb)?

A forgatókönyv még nincs teljesen papírra vetve, sajnos eléggé pepecselõs munka. A dramaturg már nagyjából megvan, ezt ültetgetem szépen át szabványos forgatókönyvre, de ez sok idõ, mert elõre ki kell találni minden jelenetet, na meg nagyon sok helyszínt még körbe kell fotóznom, hogy tudjam melyik kamerát hova helyezem el, honnan érkezzenek a fények, ki kell találnom, hogy az egyes snittek milyen hosszúak legyenek (értsd: az egyes kamerák hány másodpercig forogjanak) stb.

De a sztori még hétpecsétes titok. Nem mintha olyan nagyon eget rengetõ lenne, az elsõ résznek sem volt túl bonyolult sztorija, de pár címszót elárulok, hogy az elsõ részhez képest mi lesz más vagy mi lesz még benne:

FullHD, slow motion, ajtó berúgós terror-elhárítós-kommandós fegyverropogós akciójelenetek, steadycam, 3 kameraállás, valódi színészek, 1 helyett legalább 10-15 fõs technikai stáb, minõségi hangtechnika és hasonló minõségbeli ugrások várhatók. Legalább is nagyon bízom benne, hogy összejön még idén és nem kell õszre tolni.

Az AfterEffects szerintem most maximum csak post-filter renderinghez kell majd, a speciális effektekhez keresek majd hozzáértõ szakembert, aki majd jól megcsinálja arra alkalmas szoftverrel. Vágószoftver pedig szerintem a professzionális Edius lesz, nem akarok megint a Vegassal szenvedni, amit az elsõ résznél csak azért használtam, mert a notebook-omnak meglehetõsen korlátoltak a lehetõségei ilyen téren.

Ezt már a benti stúdióban fogom/fogjuk vágni, nem lesz erõforrás probléma.

Link to comment
Share on other sites

jetine

Elsõre tetszik a felállás, kiváncsi leszek hogy lesz megoldva, fõleg a fegyveres részek, néztem after effectes trüköket vele, de azok annyira nemjók (bár nemprobáltam még csinálni, lehet össze lehet hozni jobbakat).

Ez a téma megvolt adva, vagy akár poénokkal teli vígjátékot is csinálhatnál, esetleg erdõben forgatni, középkori feelingel stb (scifi kicsit erõss lenne azért nemmondtam).

A forgatókönyvhez meg hajrá, ismerõs érzés, mikor én csak egy 3-4 perces valami kis szösszenetet szeretnék összehozni, akkor máris ottvagyok, hogy ez a jelent jó lenne, de akkor ebbe a jelenetbe belekéne piszkálni, ezt kikéne venni, így már nemjó, na jó akkor megyek vovozok :D.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Elsõre tetszik a felállás, kiváncsi leszek hogy lesz megoldva, fõleg a fegyveres részek, néztem after effectes trüköket vele, de azok annyira nemjók (bár nemprobáltam még csinálni, lehet össze lehet hozni jobbakat).

Ez a téma megvolt adva, vagy akár poénokkal teli vígjátékot is csinálhatnál, esetleg erdõben forgatni, középkori feelingel stb (scifi kicsit erõss lenne azért nemmondtam).

A forgatókönyvhez meg hajrá, ismerõs érzés, mikor én csak egy 3-4 perces valami kis szösszenetet szeretnék összehozni, akkor máris ottvagyok, hogy ez a jelent jó lenne, de akkor ebbe a jelenetbe belekéne piszkálni, ezt kikéne venni, így már nemjó, na jó akkor megyek vovozok :D.

A téma nem volt megkötve, mindenki olyat forgatott amilyet akart, volt aki csak simán egy BMX-es videót csinált és az övé lett a legjobb operatõri munka. Na meg ez a képzés nem filmmûvészettel foglalkozik, hanem a szakma mérnöki oldalát taglalja. Nekünk az volt a feladatunk, hogy alkalmazzuk azokat a technikai és kompozícióbeli tanultakat, amik az elõadásokon hangzottak el. Eredetileg ezt 3-4 fõs csoportokban kellett volna csinálni, de úgy éreztem, hogy ahhoz a technikai háttérhez amit kaptam a filmhez ez nem volt indokolt így egyedül lettem a forgatókönyv író, a szkriptes, a felvételvezetõ, a világosító, az operatõr, a kameraman és folytathatnám még napestig, hogy milyen feladatokat láttam el.

A forgatókönyv írásnál pedig én azért szívtam sokat, mert korábban sosem csináltam még ilyet, nem tudtam, hogy mit jelent 3 másodperc a filmben, nem tudtam mit jelent 20 másodperc a filmben és így tovább. Nekem ez okozta a legnagyobb gondot, nem az, hogy elõre elképzeljem a kamera helyzetét, vagy hogy hova akarom tenni a színészeket. A barátom háza és a budapesti belváros volt a két fõ helyszín, fejbõl ismerem, így elõre el tudtam képzelni, hogy mi hogyan nézzen ki. De a gond az volt, hogy nem tudtam melyik snittnek milyen hosszúnak kell lennie.

Ez meg is látszik a végeredményen. Noha azt mondták, hogy nekem volt a legjobban kidolgozott forgatókönyvem és atmoszférám (filmes nyelven szólva miliõm), a film kissé vontatott volt a túl hosszúra nyúlt jelenetek miatt.

De így utólag nem bánom, hogy elkövettem ezt a hibát, mert tényleg soha korábban nem írtam forgatókönyvet és nem is rendeztem filmet, ez pedig jó tanulópénz volt. Most már tudom mit jelent a 3 másodperc vagy a 20 másodperc... a film nyelvén ezek nagyságrendileg több idõt markolnak fel, mint a valóságban.

Link to comment
Share on other sites

jetine

Érdekesen hangzik az egész, meg hogy probálsz a legjobbra törekedni.

Azért érdekel az egész, mert én is valami ilyesmifélére gondoltam továbbtanulásba, bár ez nem igaz, mert inkább gépi részén vennék részt (after effect) vagy valami grafikusként, de még ez is nagyon jól hangzik.

Szóval köszönöm a felvilágításokat, és szivesen várom a fejleményeket a filmröl.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Érdekesen hangzik az egész, meg hogy probálsz a legjobbra törekedni.

Azért érdekel az egész, mert én is valami ilyesmifélére gondoltam továbbtanulásba, bár ez nem igaz, mert inkább gépi részén vennék részt (after effect) vagy valami grafikusként, de még ez is nagyon jól hangzik.

Szóval köszönöm a felvilágításokat, és szivesen várom a fejleményeket a filmröl.

Van konkrétan filmvágással foglalkozó szak, nem tudom, hogy onnan lehet-e a speciális effektek felé szakosodni. Az After Effects-et, vagy úgy kb az összes Adobe szoftvert nagyon hamar el fogod felejteni ha bekerülsz a szakmába! :D

Ha az önéletrajzodba majd meg akarod írni, hogy After Effects-el és Premiere-el dolgoztál, azt maximum oda írd ahol megemlíted, hogy gyerekkorodban mivel játszottál a csattogós lepke helyett! :D

Vannak még drága, fizetõs iskolák (pl: Mesharray), amik borsos tandíjuk mellett viszont elég nagy eséllyel munkához tudnak juttatni a szakmában. Nem tudom kint voltál-e tavaly õsszel a Computer Art Forum-on, de az egész konferencia pontosan errõl szólt (emellett voltak videojátékos vonatkozásai is, ezért is voltam ott a GameStar fotósaként). Nagyon érdekes volt, igaz, hogy az egész lényegében a Mesharray iskola reklámozásáról szólt, de az elõadások jók voltak (nekem fõleg a Motion Capture terem tetszett).

Ha idén is megrendezésre kerül, akkor mindenképpen ott a helyed! :)

Link to comment
Share on other sites

_ktamas

Mostanában nézegettem pár dokumentumfilmet (Planet Earth, Baraka), aztán volt nemegyszer olyan jelenet, ahol felgyorsítva mutatnak be valamit. Azt még értem is, hogy hogy csinálják, de azt már hogy, hogy közbe még szépen lassan mozog is a kamera elõre vagy hátra? Rövidebb felvételeknél még el is képzelem, hogy nagyon lassan mozgatják elõre a kamerát, de egy hosszabb, mondjuk tavasz->õsz jelenetnél hogy az úristenbe csinálják? :)

Link to comment
Share on other sites

jetine

Van konkrétan filmvágással foglalkozó szak, nem tudom, hogy onnan lehet-e a speciális effektek felé szakosodni. Az After Effects-et, vagy úgy kb az összes Adobe szoftvert nagyon hamar el fogod felejteni ha bekerülsz a szakmába! :D

Ha az önéletrajzodba majd meg akarod írni, hogy After Effects-el és Premiere-el dolgoztál, azt maximum oda írd ahol megemlíted, hogy gyerekkorodban mivel játszottál a csattogós lepke helyett! :D

Vannak még drága, fizetõs iskolák (pl: Mesharray), amik borsos tandíjuk mellett viszont elég nagy eséllyel munkához tudnak juttatni a szakmában. Nem tudom kint voltál-e tavaly õsszel a Computer Art Forum-on, de az egész konferencia pontosan errõl szólt (emellett voltak videojátékos vonatkozásai is, ezért is voltam ott a GameStar fotósaként). Nagyon érdekes volt, igaz, hogy az egész lényegében a Mesharray iskola reklámozásáról szólt, de az elõadások jók voltak (nekem fõleg a Motion Capture terem tetszett).

Ha idén is megrendezésre kerül, akkor mindenképpen ott a helyed! :)

Gondolom ez a Computer Art Forum Budapesten van, oda csak akkor jutok el, ha tényleg van rá lehetõség, itt debrecen mellõl elég kimenni, bár inkább idõben sok (meg árban is). De ha úgyalakul biztos kimegyek.

Drága iskolákkal az a baj, hogy drága, lehet tudnak munkát keresni, de ki fizeti meg az iskolát?

Lehet (sõt biztos) igazad van az after effectel kapcsolatban, majdcsak kiderül ha odajutok >< csak az még 1+2 év (ugyanis szakmunkába vagyok most, túl leszek rajta, irány szakközép és onnan ami jön, kelett nekem általános iskolát elbliccelni :S).

Köszönöm a tájékoztatást.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
PartyTuja

KisTehén!us ez azért durva:

Link to comment
Share on other sites

_L_

Na szombaton leforgattuk a filmet médiára, holnap kell bemutatni, bár osztálytársam most kezdett neki a vágásnak :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Real013

Mi most egyetemista csoporttársakkal kitaláltuk, hogy filmet forgatunk. Egyelõre csak ez az ötlet van meg leginkább, de nem féltem a társaságot:egy kreatív f.könyvet össze tudunk rakni. Igazából csak attól félek, hogy megfelelõ technikai háttér nélkül csak nagyon amatõr filmet tudunk összerakni, de persze ez sem baj, ha fel tudjuk oldani humorral:) Majd kiderül minden.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Mi most egyetemista csoporttársakkal kitaláltuk, hogy filmet forgatunk. Egyelõre csak ez az ötlet van meg leginkább, de nem féltem a társaságot:egy kreatív f.könyvet össze tudunk rakni. Igazából csak attól félek, hogy megfelelõ technikai háttér nélkül csak nagyon amatõr filmet tudunk összerakni, de persze ez sem baj, ha fel tudjuk oldani humorral:) Majd kiderül minden.

Aki ért a technikához az a gyenge technikai háttér ellenére is tud egész pofás látványvilágot összehozni! A lényeg, hogy mindig az adott technika képességeinek megfelelõ snitteket készítsetek, ha túlmentek a határon akkor nagyon kiütközik és valóban amatõrös jelleget fog kölcsönözni neki.

Amúgy ha kell segítség és tudok is valamiben segíteni akkor itt vagyok! :) Én ezt tanulom az egyetemen és most készülök a negyedik filmemre. Eddig ezek vannak mögöttem:

- Ébredés (posztok: forgatókönyvíró, rendezõ, operatõr, filmvágó)

- A zéhá (posztok: rendezõ)

- Flashback-Studio interjú (posztok: gyártásvezetõ, co-director*, riporter)

Illetve most jön majd az Ébredés folytatása, annál pedig ismét saját forgatókönyvem kerül a digitális filmvászonra, valamint a rendezést is ismét magam végzem, de az operatõr már nem én leszek és valószínûleg a vágás is már kikerül a kezeim közül. Aminek az az egyszerû oka, hogy sokkal nagyobb projekt lesz, mint az Ébredés, már nem csak egy hétvége alatt összetákolt iskolai vizsgafilm lesz.

*=Erre valahogy nincs magyar megfelelõ. A rendezõasszisztens vagy a másodrendezõ nem egészen ez a fogalom. A lényeg, hogy ott is rendezõ voltam, de nem csak egyedül.

Link to comment
Share on other sites

Real013

Sok szöveg, jó komment:)

Oké, köszi, majd szólok, ha megakadunk valahol:)

A Co-Director-t amúgy értettem volna magyarázat nélkül is:)

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Oké, köszi, majd szólok, ha megakadunk valahol:)

A Co-Director-t amúgy értettem volna magyarázat nélkül is:)

Csak gondoltam nem te leszel az egyetlen aki elolvassa! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...