Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Vélemények a 2014. júliusi számról


hmolnarj

Recommended Posts

[OP]Destroy-man

A Home gomb az. Nexus 5-ön egy felfele nyíl van helyette, Galaxy S3-on pedig nincsen jelölve, a középső gomb az. De egyébként általánosságban elmondható, hogy a középső gomb szokott lenni a Home gomb (eredetileg házikó volt az ikonja, de azóta készülék függően változott :) ). Vannak 4 gombos készülékek is. Ezek mind virtuális gombokkal szerelt gépek, azokon külön gomb van erre a funkcióra, de ott már nem kell hosszan kattintani. Igazándiból a programokat nem bezárod, hanem "leteszed tálcára", és innen vissza tudod tölteni abban az állapotában, ahogy azt hagytad. Már ha sikerül neki visszahozni azt az állapotot. :P

Link to comment
Share on other sites

SkyBird

A Feladatkezelő az, amiről Destroy-man beszél. Ott valóban ki lehet lapozni egyenként a memóriából az appokat, illetve lehet látni az aktívakat. Mellette kettővel van a RAM kezelő fül, itt egyben lehet memória ürítést kérni a rendszertől. Ezen túl vannak task killer appok is.

Azt én se tudom, hogy tényleg kell-e a memória ürítés, mert azt írják, hogy az Android elég intelligens a memória kilapozásban, ha szükséges, különben meg az a természetes nála, hogy tele van mindenfélével a RAM. A régi kevés memóriájú készülékeknél talán jobban kellett az ürítés. Egyébként rendre több a százalékosan foglalt memória Androidnál, mint egy Windowsnál. Nálam most 1,5 GB, de szokott 1,8 fölött is lenni, úgyhogy ez valójában is több, mert a Windows 8.1 olyan 1,2 GB körül vannormál használatban. Ha nem kevesebb.

Azt nem tudom, hogy a telepakolt memória ténylegesen többet fogyaszt-e az akkuból, de van olyan task killer app, amelyik kiírja, hogy bezárt ennyit, az akkuidő megnőtt annyi perccel.

Hogy a memória tele van, az egy dolog, de kérdés, hogy ezek közül mi aktív, mi használja is a procit, használja a netet, frissítget ezt-azt a háttérben.

Tapasztalatom szerint a memóriában maradt egyes appok hajlamosak összeakadni néha ismeretlen okból, ilyenkor fűt a teló, mint állat. Ezért jobb szeretem, ha nincsenek feleslegesen aktív alkalmazások.

Legutóbb pl. telefonálok VoIP-on keresztül, és érzem, hogy egyre jobban fűti a fülem a teló, pedig nem szokta ilyenkor. Majd nézem, és az egyik telepített app kiírta üzenetben, hogy az Opera Mini indokolatlanul terheli a procit. Tényleg nem volt kilőve, de nem is szokott gondot okozni.

A főzött ROM-oknál van, hogy beleraknak olyan funkciót, ami a vissza gomb hosszú megnyomására teljesen kilövi az appot. Talán nem véletlenül.

Link to comment
Share on other sites

Greene

Hát én nagyon kiábrándultam az Androidból azalatt a fél év alatt, amióta megvan a G2-m. :upsz:

Link to comment
Share on other sites

payskin

Eleinte engem is iszonyúan zavart, hogy nem lehetett bezárni az alkalmazásokat, és egyszerűen nem tudok elképzelni olyan értelmes indokot, hogy ez miért és kinek jó. Aztán megtanultam belesz...

Link to comment
Share on other sites

Garono
Destroy-man' timestamp='1406623806' post='463855']

Android egyik nagy átka, hogy nem zárja be a programokat kilépéskor, és bent hagyja a memóriában. :/

 

Bezzeg a Windows 8 metrónál ez egy feature, nem? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Destroy-man' timestamp='1406627234' post='463859']A Home gomb az. Nexus 5-ön egy felfele nyíl van helyette, Galaxy S3-on pedig nincsen jelölve, a középső gomb az.

 

A Nexusnál nem a felfelé mutató nyíl hozza be a Feladatkezelőt, hanem a három "gomb" közül a jobb szélső. Azt kell egyszer megnyomni. A felfelé mutató nyíl az "asztalra" visz vissza (biztos nem így híjják :P). S3 Mininél valóban a középső, igazi gombot kell hosszan nyomni, úgy jön be a Feladatkezelő. :)

 

Még mindig sokat küzdök az érintőképernyőkkel egyébként. Az S3-nál pl. fényképnézegetés közben szinte minden harmadik ujjmozdulatommal "bezárom" az alkalmazást, miközben csak lapozni akartam (ilyenkor tudnám a földhöz baxni). De a Nexus 5-nél is előfordul, hogy nem elég hosszan húzok vonalat az ujjammal, aztán úgy már nem is veszi be a húzást (pl. lapozás az alkalmazások között). Vagy ha elég hosszan húzom is, nem veszi be a húzást teljes hosszában. Szerintem az én kezem nem erre van kitalálva. :hmm: Bár mondjuk ilyet látok másoknál is bőven, hogy pl. a képernyő feloldásakor nem sikerül elsőre a húzás. :D

 

Szubjektíve ugyanakkor azt kell mondanom, az iPhone 4S-hez képest már sokkal barátibbnak érzem a Nexus 5 képernyőjének a reagálását; némi hozzászokás után már egészen elviselhető. Nem ez az ideális beviteli eszköz, de legalább fejlődik. :P

Link to comment
Share on other sites

SkyBird
Bezzeg a Windows 8 metrónál ez egy feature, nem? :lol:

 

:lol: Volt. A 8.1 update után már megjelent a jobb felső sarokban a bezáró ikon. Plusz ha felülről nem csak lehúztuk az egérrel - érintősök az ujjukkal -, hanem egy ideig úgy is tartottuk, akkor is bezárult a program.

Ezt az ott tartást én se tudtam egy ideig, habár amennyi metrós appot használok, sokat nem vesztettem. ;)

A gesztusvezérléseket ma már külön ki kell ismerni, sokszor jóval több lehet, mint amire számítunk és használunk.

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Nem kellett ott tartani. Csak elég volt a képernyő felső részéből ledobni a legaljára, és akkor is bezárta. ;) Szóval ott nem volt ilyen probléma. Max az MS ezt nem reklámozta, hogy ilyen is van.

Link to comment
Share on other sites

petzolkri

Ha már a telefonról van szó. A kollégám mutatta, hogy Ő bizony olyan mobilt vett, amelyben benne van az ingyen navigáció, ami nem kér internetkapcsolatot menet közben. Na erre kíváncsi voltam. Hát látom valami Samsung androidos, kérem Őt, hogy mutassa meg a navigációt, erre elindított egy IGO alkalmazást és bejött. Kérdés: az IGO androidra is gyárt appot? Azt hittem már az IGO8 után megszűnt a fejlesztés, úgy eltűntek. Persze, mint tudjuk az androidon ott a Google navigáció is, csak külföldön nem érdemes használni.

Link to comment
Share on other sites

SkyBird
Destroy-man' timestamp='1406670243' post='463877']

Nem kellett ott tartani. Csak elég volt a képernyő felső részéből ledobni a legaljára, és akkor is bezárta. ;) Szóval ott nem volt ilyen probléma. Max az MS ezt nem reklámozta, hogy ilyen is van.

 

Nem, nem zárta be, csak elküldte alvóba. Úgy tudom, még az is lehet, hogy rosszul.

De akkor mi értelme lenne, hogy ha hosszan lenn tartod, akkor más az effekt? ;):hááát: Most meg nem mondom, hogy kezdettől vagy valamelyik update óta.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Van iGO Primo okostelefonokra, de az NNG-nek jó ideje már nem ez a fő fejlesztési iránya. Ők a navcore-t adják el autóipari cégeknek, és egyértelműen a beszállítói láncban képzelik el a cég jövőjét. (Majd meglátjuk, mennyire lesznek sikeresek; a csodálatos növekedés és eredmények ellenére vannak baljós jelek azért.)

 

Egyébként ha okostelefonos navigáció, akkor Waze + Maps. Nem csinál TMC-s PNA-t a tapizós telefonodból, de ahhoz képest nem rossz. :)

Link to comment
Share on other sites

petzolkri

Eddig a Google navigációt használtam. Sajnos az én okos telefonom egy belépő szintű, ezért nem igazán lehet rá alkalmazásokat telepíteni, mert kevés a RAM. Egyszer akartam a Waze-t telepíteni, de megakadt. Majd ha jobb telefonom lesz, addig nyúzom a Google navigációt, végül is nem is kér sok adatforgalmat. Külföldre meg egyelőre nem tervezek menni.

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Hivatalosan nem elérhető az iGo androidra, de torrent oldalakról, warez fórumokról beszerezhető, és még a hardver igénye sem nagy. A régi Sony X8-asomon is akadás nélkül ment, igaz nem gyári rendszerrel. Térképeket ugyan ilyen forrásból tudsz hozzá szerezni. Ami még említésre méltó offline GPS program, az a Sygic. Nekem mondjuk még tetszett a Route66-t is, de azt előfizetőssé tették (legalábbis a legjobb szolgáltatásait, a többi része ingyenes), és mintha a fejlesztésekkel is leálltak, allig dolgoznak rajta, így azt nem érdemes használni. Pedig az Augmented Reality-s GPS navigáció nagyon jól nézett ki, és a sávasszisztens is jól működött vele.

Link to comment
Share on other sites

petzolkri

Régen úgy tudom az IGO volt a nagyágyú. Még a PCWorld is tesztelte.

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Most is az, csak az a baj, hogy legálisan nem beszerezhető terméket készít, csak a beszállítókkal hajlandó üzletelni, a fogyasztóval nem. Ez szerintem eléggé hülye hozzáállás, de ők tudják.

Link to comment
Share on other sites

petzolkri

Még a boltokban is Sygic féle navigációval találkoztam. Vagy program nélkül. Ki vesz olyan navigációs készüléket, amire nincs telepítve szoftver. Igaz én nem vennék már ilyet, erre való az okos telefon. (Kár, hogy a mostani okosom kevés hardver paraméterrel rendelkezik.)

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Az előtelepített készülékek - főleg az alsó kategóriában - kétszer annyiba kerülnek, mint a szoftver nélküliek. Ráadásul maga a készülék ugyan az. Így inkább beszerzik más forrásból a szoftvert, és megspórolnak még 1 készülék árát. Ráadásul az így beszerzett szoftver nagy valószínűséggel frissebb, a térképekről meg nem is beszélve. Ugyanis a hivatalos szoftverfrissítés sem megoldott dolog az iGo-nál. A térképek frissítési lehetősége is csak sokára készült el, valamikor a 8.x megjelenése után. Addig ott is maradt a warez, mert ugyan készültek frissítések, de azok nem voltak hivatalosan elérhetőek. :facepalm:

 

Egyébként most már tényleg nincs értelme GPS-t venni. Nagyon sok gyár vissza is vett a termelésből, és nagyon sok termék gyártását meg is szüntették. Egyébként a gyári GPS-ekhez azért nincs iGo előtelepítve, mert nem futnak el rajta normálisan. Nagyobb a hardver igényük, mint a forgalomban lévő GPS-ek többsége.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Destroy-man' timestamp='1406740633' post='463896']Az előtelepített készülékek - főleg az alsó kategóriában - kétszer annyiba kerülnek, mint a szoftver nélküliek.

 

Normálisabb gyártók (pl. Garmin, Becker stb.) nem adják előtelepített szoftver nélkül a készülékeiket.

 

Destroy-man' timestamp='1406740633' post='463896']Egyébként most már tényleg nincs értelme GPS-t venni.

 

Ez ebben a formában nem igaz. Egy TMC-s, sávinformációs, kereszteződésnézetes, sebességhatár-kijelzős készüléket még nem nyom le semmilyen külső megoldás (természetesen a gyári navik a legjobbak, de azok sok százezerbe vagy akár millióba is kerülhetnek, ugyebár; persze ez nem véletlen). A Maps már nagyon jó, az kétségtelen; forgalmi adatokat is tud, Waze-adatokat is átvesz, de a sávinformáció még pl. hiányzik. Abban persze igazad van, hogy a PNA-k hosszú távon kihalásra vannak ítélve, de azért jelenleg még nagyon is van szerepük.

 

Destroy-man' timestamp='1406740633' post='463896']Egyébként a gyári GPS-ekhez azért nincs iGo előtelepítve, mert nem futnak el rajta normálisan.

 

Itt mit értesz gyári GPS-en?

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Ez ebben a formában nem igaz. Egy TMC-s, sávinformációs, kereszteződésnézetes, sebességhatár-kijelzős készüléket még nem nyom le semmilyen külső megoldás (természetesen a gyári navik a legjobbak, de azok sok százezerbe vagy akár millióba is kerülhetnek, ugyebár; persze ez nem véletlen). A Maps már nagyon jó, az kétségtelen; forgalmi adatokat is tud, Waze-adatokat is átvesz, de a sávinformáció még pl. hiányzik. Abban persze igazad van, hogy a PNA-k hosszú távon kihalásra vannak ítélve, de azért jelenleg még nagyon is van szerepük.

Pedig ebből mindent tud az androidos iGo és Sygic is.

 

Itt mit értesz gyári GPS-en?

GPS-es PNA-kat.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

TMC-t biztosan nem tudnak az okostelefonos verziók. Nincs is bennük vevő. :D A Sygic-nak is csak a PNA-s verziója tudja, az androidos nem.

Link to comment
Share on other sites

petzolkri

Na elakadtam mi is az a TMC? Fontos az?

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Itt informálódhatsz: http://hu.wikipedia....Message_Channel

 

Persze, hogy fontos. Az útvonalat megnézem én a térképen is, ahhoz nem feltétlenül kell GPS. :D Ezeknél a rendszereknél pont a valósidejű forgalmi információ megjelenítése, az ennek megfelelő útvonalterv javaslása, illetve az erre alapozott újratervezés a truváj. Ehhez kell a TMC.

 

Két alternatív megoldás van, mindkettőhöz internet kell: az egyik a Google Maps, mert annak is vannak forgalmi információi (bordótól a zöldig színekkel is jelöli, lehet-e haladni az adott szakaszon), és nagyon okosan azt az útvonalat javasolja elsődlegesként, amelyik időben kedvezőbb (tegnap néztem épp, nem a hagyományos útvonalat javasolta, hanem az M0-on való kerülést, pedig az +10 km, de nem alaptalanul: beállt a Nagyszőlős utca). A másik a Waze; én abban annyira nem hiszek, mert az egy közösségi cucc, és a hatékonysága nagyban függ attól, hogy hányan használják, illetve hányan tapizzák dugóban a telefonjukat, hogy bejelentsék a torlódást. Szerintem erre a problémára automatizált megoldásokat kell nyújtani. Egyébként a Maps automatikusan átveszi a Waze felhasználói által bejelentett úti eseményekre vonatkozó információkat.

 

A gyári (autóba épített) rendszerek jellemzően TMC-t használnak, jön a Google Maps is (az új TT-ben majd a Street View képét behozhatod az elektronikus műszerfalra,

már volt szerencsém próbálni, állat 8)), de van még más megoldás is. Ha pl. új BMW-d van, akkor ConnectedDrive RTTI: http://www.bmw.com/c..._apps/rtti.html

 

További alternatív megoldás (a "fapados"): RDS forgalmi információk (RDS Guidance, TA Guidance stb.). A legtöbb (RDS-képes) autórádióba be van építve egy olyan funkció, amelynek segítségével a rádió képes felismerni azt a kisugárzott RDS-jelet, amely a forgalmi információk közreadását előzi meg. Ha ezt a funkciót bekapcsolod, bármit is csinál a fejegységed (CD-t játszik, rádióadást vesz stb.), a jel kiadásakor át fog kapcsolni arra a "királyi" adóra, ahol épp az útinform fog menni a jel kiadását követően (Kossuth vagy Petőfi). Az útinform elhangzása után pedig visszavált arra a "taszkra", amiben az elkapcsolás előtt volt. Nekem is ott díszeleg a TA Guidance gomb, nemrég kipróbáltam, de nem sok szart ér. Egy ízben pl. sikerült 8 percet végighallgatnom egy politikai vitaműsorból a Kossuthon, mert oda dobott, aztán útinform meg sehol. :D Nem adnám egy vak lóért, hogy eddig nem használtam, ezután se fogom. :D

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Nálam pedig működik a TMC androidon is. Ugyanis ezek az adatok nem csak rádión, hanem interneten keresztül is letölthetőek, így simán be tudják szerezni az adatokat. Ezt is TMC-nek hívják, hiába más a forrás, de szolgáltatás ugyan az. ;) Egyébként a telefonokban van rádió is, így azt használva simán le tudnák tölteni az adatokat (bár ezt tényleg nem használják), hiszen idehaza pl. a Petőfi rádió szolgáltatja a TMC adatokat. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Nem, azt nem TMC-nek hívják. TMC-nek ezt a konkrét rendszertechnikát hívják. Amennyire én tudom, korábban volt egy szolgáltatás iPhone-ra (Androidról nem tudok), aminek TMC-s információk jelentették az alapját, de maga a szolgáltatás XML-adatokat küldött, és az is licences volt. (Egyébként ezt a szolgáltatást nem is a TrafficNav biztosította.) A TMC mindenesetre egy licences szolgáltatás, és speciális vevő kell hozzá; a telefonok nem tudják venni.

 

Egyébként még a TMC-képes PNA-k egy része sem tudja venni, gondolom, elsősorban licenc körüli anomáliák miatt. Ezért ha valaki venni akar, alaposan járjon utána a kinézett termékről közzéadott tapasztalatoknak.

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

Igen, kell hozzá külön licenc, ami pár darab fájlt jelent. Vagyis jelen kell lennie a Content mappán belül egy tmc mappának, ahol az adott ország TMC szolgáltatójának a hozzáférését tartalmazó fájljai vannak, illetve kell még a licence mappán belül olyan lic fájlnak lennie, ami engedélyezi a TMC használatát. PDA-n és Androidon is ugyan azok a fájlok kellenek, ugyanis ugyan azokat a fájlokat használja mind a két program, csak a keretprogram más, de az meg érthető is, hisz más az oprendszer. Szóval, amelyik készülék képes TMC adatokat venni, az ezeknek a fájloknak a jelenlétében működik is. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...