Jump to content
GSForum - Segélyvonal

TEK kontra BME


[OP]Destroy-man

Recommended Posts

Adani

Egyszerûen akkora azon a vonalon a forgalom, amit már buszokkal nem lehet kiszolgálni, ez már régóta így van. Villamos kéne a vonalra, mert hiába mennek gyakorlatilag egymás hátsójában a buszok, az elsõre felszáll mindenki, majd kidagad az oldala, a mögötte jövõ másodiknak is ,a harmadik meg töküresen megy, mert már mindenki felpréselõdött az elsõ kettõre. Aztán mire a következõ odaér ismét nagy tömeg. Meg ugye már az út se bír el többet, mennek méterenként egymás után aztán meg konvojban állnak egy piros lámpánál és araszolnak a dugóban. Villamos esetén meg nem 3-5 busz kéne, hanem egy szerelvény kettõ vagy három kocsival. Ugyanilyen káosz van akkor is mikor valamelyik metrót akár csak részben pótolni kell.

Link to comment
Share on other sites

KGigi

Minek oda villamos? Mire a pályázatot kiírnák, már tényleg kész lesz a négyes metró.

 

A kórházak tényleg borzalmasak. Van olyan hely, ahol csak heti két napot megy az MRI, hiába vannak ott az orvosok, mert az állam korlátozta az egy évben elvégezhető vizsgálatok számát. Miközben másutt meg betegek halnak meg, mert nem vizsgálják időben meg őket. Nem kamu, édesanyámat évekig hordtuk az említett helyre.

Link to comment
Share on other sites

[OP]Destroy-man

A vicc az, hogyha megemlíted az orvosnak, hogy nem ingyen kéred a vizsgálatot, már rohannak is a géphez. Az osztrák rendszer nekem sokkal szimpatikusabb. Ha megsérülsz, és a maszek kórház közelebb van, akkor mehetsz oda is, és az állam fizeti a számlát. És ott nincs olyan, hogy most nem használjuk a gépet, mert sokba kerül. Egyébként is, az MRI használata pont, hogy olcsó kategóriába tartozik, nem értem miért akarnak spórolni rajta. Csak személyzet meg villany kell hozzá. Esetleg reagens anyag. Vagy akkor miért vették meg a készüléket? Porfogónak?

Link to comment
Share on other sites

Adani
Minek oda villamos? Mire a pályázatot kiírnák, már tényleg kész lesz a négyes metró.

 

A kórházak tényleg borzalmasak. Van olyan hely, ahol csak heti két napot megy az MRI, hiába vannak ott az orvosok, mert az állam korlátozta az egy évben elvégezhető vizsgálatok számát. Miközben másutt meg betegek halnak meg, mert nem vizsgálják időben meg őket. Nem kamu, édesanyámat évekig hordtuk az említett helyre.

 

 

Rákospalotáig biztosan nem. Már a Bosnyákig sem fogják megépíteni jelen állás szerint, mert sosem térülne meg. Eleve a most épülő szakasza is felesleges luxusberuházás volt, lesz egy drága második földalattink ha elkészül, kvázi drága föld alá rakott villamos rövid állomásközökkel.

Link to comment
Share on other sites

payskin
Egyszerűen akkora azon a vonalon a forgalom, amit már buszokkal nem lehet kiszolgálni

Igen, reggel meg délután. De nem este fél 8-kor! Az az embermennyiség, ami a 3 buszon volt, elég lett volna egy buszra, és az sem lett volna tömve. Értem én, hogy sűríteni akarták csúcsidőben a buszokat, de este 7 után már nincs csúcsidő. És akkor a 7E-kről még nem is beszéltünk.

 

Magam ellen beszélek, mert én is utálok tömött buszon utazni. Reggelente a Blaháig kell kibírni, mert oda megy a nép nagy része, de volt már, hogy leszálltam hamarabb friss levegőért.

 

Van tervben a Keletitől a Pólusig egy "gyors villamos", csak éppen sosem fog megvalósulni. (Ráadásul a Blaháig kéne inkább hozni, annak volna értelme.) Meg mitől volna gyors, ha a Thökölyn minden utcasarkon lámpa van? A 173E is muhaha kategória, ebben a tekintetben: a Keleti és a Hungária között a sima 173-asnak 3 plusz megállója van, mégis ott lohol az E nyakában végig, mert a piros lámpák miatt áll az E is.

 

Foshalom az egész közlekedés, tömegközlekedés a városban, és nem értem, hogy ennek megoldása miért az volt, hogy csináljanak még egy pénznyelő BKK-t, ahol ugyanúgy a töküket vakarják egész nap, és nem történik semmi.

Link to comment
Share on other sites

TheSaurida

Ezért viszem én kocsival a családot iskolába+dolgozni reggel oda, este haza, két ~40 perces körrel megvan az egész, a mai benzinárakkal is <20 eFt/hó, öt bérlet pedig ~32eFt/hó lenne, plusz mindenkinek napi 2x1 óra tömeg- (nem, NEM közösségi) közlekedés.

 

Az utolsó pár hozzászólást át lehetne emelni a bájcsevelybe vagy valahová, mert ez már nem TEK.

 

Ja, egy poén: a szomszédunkban lakik egy lány, polg. alk. a rendőrségen, most van egy TEK-es barátja. Ha nincs itt a srác, az egész ház rezeg a tuctuctól, ami a lány lakásából sugárzik, ha itt a srác, akkor csend van. Röviden: lehet hallani, hogy TEKel vagy TEKetlenkedik.

Link to comment
Share on other sites

Adani

@Balázs

 

A villamost a Rákóczi úton is vissza kéne építeni át az Erzsébet hídon, elhibázott döntés volt megszüntetni a Thököly-Rákóczi úti villamost, azóta lett a említett két utca élhetetlen, szmogos városi autópálya.

 

A villamosnál (de akár buszoknál is), megoldható a folyamatos haladás, erre már van létezõ megoldás, csak Bp-n még nem alkalmazták ,Szegeden már igen ,de még csak pár keresztezõdésben. Sima rádiós jeladó, amivel ha a villamos odaér a keresztezõdéshez és bejelentkezik felülírva a lámpaprogramot a lehetõ legrövidebb idõn belül zöldet ad neki. Az is megoldható, hogy a villamos zöldre állítja a lámpákat maga elõtt, így nem kell megállnia sem. A nagykörúton meg azzal javítottak 2-3 percet is a menetidõn, hogy mindenféle egyéb dolog nélkül csak áthangolták úgy a lámpaprogramot ,hogy a villamosoknak a legjobb legyen. Az autósok azóta mérgelõdnek és szidják a BKK-t, hogy nekik meg rosszabb lett, de hát a közösségi közlekedésnek kell elõnyben lennie, nem az egyéninek. A körúti villamos óránként 100x is több embert szállít, mint ahány autó ugyanazon idõ alatt, neki legyen elsõbbsége ez így helyes.

Link to comment
Share on other sites

KGigi

A Thököly úton elvileg helyreállítják a villamost, ha kész a metró. Hogy mekkora szakaszon, azt nem tudom.

 

Adani, tisztában vagyok vele, hogy a négyes metró egy vicc. De ettől még a buszoknál lényegesen jobb. A külső szakaszokon pedig nem hiszem, hogy akkora forgalom van, hogy a buszok ne bírnák el. Különben is, muszáj lesz nekik, mert szerintem villamosnak nem nagyon van hely. A metrót jó esetben a Bosnyákig viszik ki, de annak is minimális az esélye. Viszont a másik irány Gazdagrétre elég ésszerű lenne, a Nagyszőlős úti dugók kilövésével reggelente 10-15 perccel gyorsabb lenne, mint a mostani 40E-240E páros, vagy a 139-es, 153-as. Így most rohadt drágán elérjük ugyanazt, mintha csináltak volna egy állandó vasutat a két pályaudvar között, plusz elásták volna a kettes metrót a Móriczig. Oda azért tényleg kell egy metró.

Link to comment
Share on other sites

Adani

A villamost meg lehet oldani a külsõ szakaszon is, max. a kritikus ponton egyvágányú pályával vagy fonódó vágányokkal,

Link to comment
Share on other sites

Adani

Ha már BME is a téma itt egy BME-hez kapcsolódó videó:

 

 

 

Szerintetek mi a rejtély megoldása? Valószínűleg sosem fog kiderülni. És igen, valóban meseszerű a történet a csövesről, aki betolt oda egy bicajt, de a kamera is megerősítette és az is tény, hogy bár sok alkatrész volt nem találtak lopottat.

 

 

Maga a kezdeményezés amúgy jó ötlet, és egyedi viszont ötletes megoldás, de hát megesik, hogy lyukra futás a vége, kíváncsi leszek a többi részre is. Meg ugye a szokásos kérdés is feltehető, ami általában ösztönösen jön ilyen ötleteknél ,hogyhogy nem jutott eddig senkinek sem eszébe?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...