Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Elektronikai - és számtechboltok


r-chee

Recommended Posts

pedro99

Vásárlás elõtt ezt érdemes elolvasni:

 

http://www.fogyasztovedelem.com/forums/ind...?showtopic=1694

http://www.fogyasztovedelem.com/forums/ind...hp?showtopic=18

 

A saját tapasztalatomat le sem írom. Ha a fenti két linken található hozzászólások bármelyikében az alaplap, videókártya...stb szavakat kicserélitek DVD íróra, akkor az enyémhez egy nagyon hasonló történek fog körvonalazódni.

 

Vigyázzatok!!

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

Igen-igen, a Mistral híre már régóta belepte a fórumokat.

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Soma01

A 3 napos elállás vagy visszavitel joga minden cuccra vonatkozik?

És mi van ha veszek egy gépet és leszedem a gar cimkét és úgy viszem vissza 3 napon belül, hogy nem kell? Mert bele akartam nézni, mert valamit nem tudtak nekem az üzletben megmondani.

 

Hmm?

Link to comment
Share on other sites

Atys

És azzal mi van, amikor egy helyi kereskedõ saját címlével zárt le egy házat, mondván csak így érvényes a garancia. Akkor mi van ha 2 nap múlva cserélni akarok egy alkatrészt?

Én úgy gondolom az alkatrészekre jár a gari, nem a komplett összerakott gépre.

 

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Szerintem az alkatrész gyártójától az alkatrészre van, illetve az eladó is ad garit az alktatrészre, de ezen felül a gépre is ad. Csak az a baj, hogy nem viheted az alkatrészt a gyártó szervizébe, hanem a forgalmazóhoz az egész gépet.

Történet:

2006 nyara. Enyhén dögmeleg, alaplap nyekk. Két év után (majdnem három) egész jó azért. Jó, bevisszük a Practicomphoz Békéscsabára, hackeljenek már bele újat (volt még rajta gari). Istentelen nagy hodály irodának, ezért ügyesen, térelválasztó dolgokkal, megoldották, hogy aprónak tűnjön. Alapból látom a csomó helyet, ahova szervizt rakhatnának, de mindegy. Be visszük, mondjuk, mi a probléma, erre:

"Sajnos, itt csak kisebb hibákat tudunk javítani, pl. tápegységjavítás." (Ezt meg elküldték Fehérvárra... :dühös: Sopronig kelett volna... :) )

Eddig még oké. Csak azt nem értem, akkor miért raknak ki 10 féle alaplapot (közte a miénket) és 22 VGA-t, ha nem tudják belerakni...

Link to comment
Share on other sites

Atys

Hát igen...

Érdekes módon egy másik boltban, ahol haver az eladó, ott ha beviszek egy vacak alkatrészt, még csak meg se nézi hogy mi a baja, adja helyette az újat. Ha ezt is meg lehet csinálni, akkor a többi miért nem tudja?

 

Link to comment
Share on other sites

pedro99

Vásárláskor még egy dologra figyeljetek, a legtöbb termékhez (pl.:LG DVD író ahol 2 év a gyári garancia) jótállási jegy is jár. Ebben az esetben viheted egyenesen a márkaszervízbe, nem kell a kereskedõvel küzdened (pl.: Mistral ahol egy központi szervíz van Budapesten, ráadásul a hozzáállásuk már jól ismert).

Megyjegyzem, hogy a Mistrálnál a számla mellé jótállási jegyet nem kaptam.

 

Link to comment
Share on other sites

Timer

Én meg éppen az ellenkezõjére intek mindenkit!! Nyáron nagyon csúnyán beszívtam, amikor behasalt az Asus PDA-m. Extreme Digital-tól rendeltem, de rögtön az Asus hazai szervízközpontjába küldtem vissza. Sajnos ez a görény NSE másfél hónapon keresztül nem tudta megcsinálni rendesen a cuccot, cserérõl pedig hallani sem akartak, holott az eszköz összesen két napot bírt ki elsõ körben. Ekkor alapból vissza kellett volna küldenem, és az extreme cserélte volna (azt hiszem vásárlás után három napig azonnal cserélnek), de ha ennél több idõ tellik el, akkor is érdemes a kereskedõnek visszaküldeni, még ha macerásabbnak is tûnik, õk ugyanis három hibás javítás után cserélik Neked alapból, a szervíz meg a büdös életben nem fogja, ez sajnos tapasztalat...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Atys

Hali!

 

Nyitni akarok egy számtech boltot. Egyéni vállalkozóként menne a bolt, mivel a vállalkozóim már ki van váltva 2 éve, hardver kereskedelemre is. A hely ahol lenne, az egy kisváros (9000 lakos) központi buszmegállója. Szóval aki leszáll, az már jöhet is egyenesen hozzám. :) Szerintetek mire kell odafigyelni első körben? Minden véleményre kiváncsi vagyok! :!:

Link to comment
Share on other sites

Gereby

Nagy választék legyen jó cuccokból. Sokkal jobb érzés vásárolni, ha azonnal tudod adni a polcról. Legyen szépen feldíszítve a bolt. Legyen nagyon felkészült, és hozzáértõ a boltos. Tartsatok sok olcsó, apró modding cuccot. (Neonok, ledek, ventik, venti rácsok stb.. stb..) ezek nem drágák, és sok ember szereti õket vásárolni. Diákokat fél pillanat alatt oda tudod csalogatni ilyennel, hogy "Diákoknak 10% kedvezmény!". Nálunk van egy ilyen bolt, ami alapjában nagyon gázos bolt, de mindannyian oda járunk vásárolni. Ami gépeket összeraktok ott, azok legyenek nagyon igényesen összerakva. Mikor konfigot kérnek, adjatok sok sok tippet, ne csak nyereség vágyból, hanem magyarázzátok el, hogy miért is gondoljátok így, melybõl a vásárló is biztonságérzetet kap. Garancia ügyek legyenek gyorsak, és ne ragasszátok le a gépeket, ugyan is ez is nagy visszatartó erõ.

 

Kb. hirtelen ennyit tudtam mondani. Remélem segített. Sok szerencsét az üzlethez. ;)

Link to comment
Share on other sites

Atys

Hello!

A bolt Polgáron lesz. Egy már 4 éve mûködõ boltot veszek át.

 

Nagyon köszi a sok jó tippet, biztos, hogy lesz amit megfogadok! :D

Ha van még, akkor szívesen veszem!

Link to comment
Share on other sites

Atys

Na változot a dolog, nem tudtam megegyezni az elõzõ tulajjal, így egy új boltot kell nyitnom! :S

Mit tehetek, hogy lenyomjam a konkurenciát? Ha tudtok adjatok ötleteket! :ötlet::ötlet::ötlet:

 

Link to comment
Share on other sites

Sanzi

Én nem teljesen értek egyet Gerebyvel. A nagy választék sok tőkét emészt fel, ami induláskor nem biztos, hogy rendelkezésre áll. Amúgy meg ott a rizikó, hogy mi van akkor, ha nem tudod eladni a boltban lévő árut, és akkor a Te pénzed fog "várakozni". Én sokkal jobban szeretem azokat a boltokat, ahol az apró mütyűrök (ventik, különféle mod cuccok, egerek, hangszórók, billyentyűzetek, ilyesmi) nagy választékban és azonnal rendelkezésre állnak. Szóval azt mondom, hogyha valakinek csak egy kis dolog kell, arra ne várjon. Ezzel persze nem azt mondom, hogy ne legyen a boltba egy alaplap se, vagy proci, de ha az ember kinéz magának valahol egy jó procit, arra tud várni pár napot. Szerintem a lényeg, hogy hatalmas választék legyen, de nem kell, hogy raktárról menjen a dolog. Nagykerről lerendelik amikor veszek, otthagyok 10% foglalót, és 3 nap múlva megyek a cuccért. Szerintem ez a legkorrektebb dolog a világon, persze csak akkor, ha az ígért 3 nap az 3 nap. Vagy akkor inkább kezdéskor mondják, hogy lehet 1 hét lesz, de ne kelljen visszamennem minden másnap. Nekem ezek a fontosak.

Nomeg persze olyan eladókat kell alkalmazni, akiket nem a szemközti vegyesboltból jöttek át, hanem értenek is hozzá, legalább annyira mint én. Az egy kicsit égés, amikor olyan alaplap proci párost ajánlanak, ami a foglalat miatt nem is passzol össze...

 

u.i.: És nyitáskor csinálj valami akciót. Csabán volt egy bolt, ami nyitáskor összeszedett 6 gépet, benyomta őket lanba, és CS Lan Partyt hírdetet az újságban. Úgy mentünk oda, mint legyen a dögre. Sajna a bolt drága volt, így csak kiegészítőket vettem ott, de a boltot magát nagyon szerettem, pont a légkör miatt.

Link to comment
Share on other sites

Atys

Köszi a tippeket. A lan partys akció nem rossz gondolat, de nem tudnak belekötni, hogy legál vagy nem legál a játék?

Azt nem értem miért nem értesz egyet Gerebyvel, mert gyakorlatilag ugyanazt mondtátok az apró cuccokról. :pislog:

Most már biztos, hogy lesznek apró modos cuccok (már ha nem egetverõen drágák).

Tudtok valami jó nagykert? Mert van egy, de lehet ti tudtok jobbat.

 

Link to comment
Share on other sites

fapuma

Mondjuk úgy meg lehetne csinálni, hogy a LAN-partiban részt vevő gépekre egyedi árcédulát raksz, és a rendezvény után el lehetne vinni őket, akciós áron a teljes csomagolású játékkal egybefoglalva.

Nekem ez jogilag jónak tűnik, de persze a szavam nem garancia. Lehet, hogy meg kéne kérdezni egy jogi tanácsadót. Akár a PCW-nek is írhatnál, mert korábbi számukban már volt jogi szakértővel készített interjú, és hátha újra össze tudnák hozni. Ha jól köríted a mondandódat, szerencsés esetben az újságba is bekerülhet.

Persze ez csak az én agyszüleményem. :bizonytalan:

Link to comment
Share on other sites

Gereby

Egyik szentesi bolt INNEN táplálkozik.

 

Amivel szét tudod verni a konkurenciát az szerintem a 10% (vagy akármennyi) Diák kedvezmény... Eszméletlen vonzóerõ. Gyerek az apját is oda viszi majd stb...

Link to comment
Share on other sites

Atys

@fapuma: az ötlet nem rossz.

@Gereby: Köszi a linket, tetszik!

Diákkedvezmény már biztos, hogy lesz, mert többen ajánlották. Csak kicsit soknak tûnik a 10%. Vagy csináljam úgy mint a nagyok: megemelem pl. 300 Ft-al az árat, majd akciózok és leviszem 200-al? :hááát:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
ladislas

Egy webáruháznál szeretnék vásárolni. Az aktuális árlistájukon a kinézett termék drágább, de a webáruházban jóval olcsóbb. Szerintetek, ha online megrendelem és nem az ott szereplõ olcsóbb árat számítják fel, reklamálhatok-e? Kihez fordulhatok igazammal? Valaki védi az ügyemet? Arról én nem tehetek, ha az üzlet elfelejtette frissíteni a webáruházas árjegyzéket...

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

A Fogyasztóvédelemhez biztos fordulhatsz...

Link to comment
Share on other sites

PCmaniac
Egy webáruháznál szeretnék vásárolni. Az aktuális árlistájukon a kinézett termék drágább, de a webáruházban jóval olcsóbb. Szerintetek, ha online megrendelem és nem az ott szereplõ olcsóbb árat számítják fel, reklamálhatok-e? Kihez fordulhatok igazammal? Valaki védi az ügyemet? Arról én nem tehetek, ha az üzlet elfelejtette frissíteni a webáruházas árjegyzéket...

 

Szerintem az a legtisztább az ügyben, megérdeklõdöd az ügyfélszolgálatnál, a termék árát, hogy melyik az érvényes, így kicsi az esélye, hogy meglepetés érjen.

 

Link to comment
Share on other sites

Adani

Nekünk pl. úgy van egy félárú LCd Tv-nk, hogy egy árlistában elírták az árát és 90 akárhány ezer helyett 40 akárhányezer lett. Egyé lelemes ember, akit ismerek, észrevette és gyorsan bespájzolt magának egyet meg még párat. Az egyiket mi vettük meg tõle, jóval olcsóbban. Már megrendelték és akkor már bajos pénz visszakövetelni, meg ugye a megrendelés elküldése és visszaigazolása után már létrejött a szerzõdés, azt már nem rúghatják fel, ill. ha mégis beperelhetõk. Inkább lenyelték a dolgot.

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

@PCManiac: Ha az ügyfélszolgálatokban bízol, régen rossz. Az ottani dolgozóknál unottabb, kedvetlenebb, arrogánsabb és idiótább ember nincs. Ennek nagy része viszont a munkáltató hibája, mert még nem veszik észre, hogy az állandó monoton telefonkapkodás a legfárasztóbb és idegörlõbb foglalkozás...

Link to comment
Share on other sites

PCmaniac

Ha az ügyfélszolgálatban nem bízol, és mégis abból az áruházból vásárolsz na az a hiba. :hááát:

Azt hiszem egy ár lekérést bárhol meglehet tenni, és nem nagy a valószínûsége, hogy mást látsz majd a számlán, mint amit mondott neked az ügyfélszolgálat. Ha megbízható helyrõl vásárol az ember ezzel nem igen szokott gond lenni, persze ellenpéldát is lehetne hozni, de úgy hiszem vannak jól bevált és elismert helyek.

Ahelyett, mit mondtad, hogy ugrassza a fogyasztóvédelmet, amíg még nem is vásárolt, szépen föl lehet hívni az ügyfélszolgálatot és megérdeklõdni a pontos árat, ha meg "flegmák" vagy bunkók, akkor van másik hely is a világon, ha meg megrendeli és nem az lesz az ára mint amit mondtak, akkor ott van helye a fogyasztóvédelemnek.

Nem kell mumust csinálni a boltokból, nagyon résen kell lenni, és megbízható bevált helyet választani, ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Matvác

Én is félni szoktam minden egyes online rendelésnél, mert sok a rémhír. Pár napja rendeltem egy Logitech Formula Force EX kormányt a Lord Dreamland-től. Szerdán adtam fel a rendelést, reménykedve abban, hogy péntekre megjön. Se szerdán, se csütörtökön nem kaptam visszajelzést, így felhívtam őket. Mondták, hogy itt az ügyfélszolgálaton nem tudják megmondani, hogy beérkezett-e a rendelés, kérdezem meg e-mailben. Hát picit szomorúan keltem fel pénteken, de hál istennek jött egy ismeretlen számról egy bejövő hívás. De azt a stílust... A lehető legnormálisabb stílus, úgymond a "legfenéknyalogatósabb" hangnem. Tökéletes. Szeretem az olyan boltokat, ahol tudják hogy ki fizet kinek és aszerint bánnak az emberrel. Úgyhogy örömmel bólintottam rá a hétfőre, s ha minden igaz délelőtt már ki is fogom tudni próbálni. Jah és mellesleg az árak is nagyon jók.

Link to comment
Share on other sites

PCmaniac

Na erről van itt szó, a legtöbb helyen azért próbálják ezt fölfogni, persze van ahol nem és lekezelőek, vagy bunkók, de akkor nem onnan rendelek, és a végén erre vagy rájönek, hogy mit csinálnak rosszul, és vátoztatnak, vagy a végén senki nem fog ott vásárolni, és bezár a bazár, nem tudom hosszabb távon mi a jobb nekik. Azoknál a boltoknál ahonnan szoktam vásároln mindíg segítőkészek voltak, kb úgy ahogyan Matvác írta. De szerintem nem a rémtörténetekkel kell foglalkozni, hanem másoknak is jól bevállt helyet választani, és résen lenni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...