Chabi1 0 Share Posted May 12, 2005 A régi fórum témájának folytatása miatt. Mivel nagyon közeleg a repülőnap ezért aktuális. Az eddig visszajelzett adatok alapján ők már tuti lesznek: Amerikai Egyesült Államok - F-16 vadászgép: 2db statikus kiállítás Lengyelország - Su-22 repülőgép: 1db statikus kiállítás - SOKOL helikopter: 1db statikus kiállítás és 1 repülés Olaszország - FRECCE TRICOLORI kötelék MB-339: 10 gép kötelék repülés Románia - MiG-21 Lancer vadászgép: 1db statikus kiállítás - IAR 330 SOCAT helikopter: 1db statikus kiállítás Hollandia - F-16 MLU vadászgép: 1 repülés Belgium - F-16 vadászgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés Ausztria polgári repülők - DA-42 Twinstar repülőgép: 1 repülés - DA-40 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - DA-20 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - CTSW repülőgép: 1db statikus kiállítás Ausztria légierő - PC-6 tűzoltó repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés :!: Red Bull kötelék :!: - B-25 J MITCHELL repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - Cessna CE 208 repülőgép: 1db statikus kiállítás - GRUMMAG G-44 Widgeon repülőgép: 1db statikus kiállítás - T-28B TROJAN repülőgép: 1 repülés - FU-4 Corsair repülőgép: 1 repülés - Alpha Jet repülőgép: 4 repülés - ZO-50 repülőgép: 4 repülés Anglia - Harrier GR-7 vadászgép: 2db statikus kiállítás ( olyan nincs hogy nem repül a Harrier ) - HAWK repülőgép: 2db statikus kiállítás Németország - F-4 Phantom: 1db statikus kiállítás Szlovákia - MiG-29 vadászgép: 1db statikus kiállítás Franciaország - MIRAGE 2000-B: 1db statikus kiállítás és 1 repülés Görögország - CL-415 tűzoltó repülőgép: 1 repülés Svédország - JAS 39 GRIPEN vadászgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés Szlovénia - PC-9 kiképző repülőgép: 1db statikus kiállítás - BEL-412 helikopter: 1db statikus kiállítás Törökország - F-5 Török Csillagok kötelék: 10 gép kötelék repülés - C-130 szállító repülőgép: 1db statikus kiállítás ( bár kicsit ronda a törökök festése ) Magyar Légierő - MiG-29 vadászgép: 3db statikus kiállítás és 3 repülés - L-39 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 3 repülés - An-26 szállító repülőgép: 3db statikus kiállítás és 1 repülés - Jak-52 repülőgép: 3db statikus kiállítás és 1 repülés - Mi-8/T/17/T helikopter: 2db statikus kiállítás és 3 repülés - Mi-24 helikopter: 2db statikus kiállítás és 1 repülés Magyarország polgári repülők - Corvus Corone repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - EXTRA 300 Bessenyei Péter: 1 repülés - EXTRA 300 Veres Zoltán: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - PO-2 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - LI-2 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - Szu-29 repülőgép: 1 repülés Aerovohodi - L-159 vadászgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - L-159/A vadászgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - L-29 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - Ju-52 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - Jak-11 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés - BÜCHER JUNGMAN repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés Ez a lista már csak bővülhet Aminek nagyon de nagyon örülök: 1. Lengyelország - Su-22 repülőgép Kicsit régi tipus, de a mi légierőnkben is szolgált, én még nem láttam repülni. 2. B-25 J MITCHELL Azaz egy második világháborús bombázó repülőgép. Remélem a tiszta krómozottat hozzák ami már volt itt a napfogyatkozás alkalmával 3. Cessna CE 208 Hidroplán (Gyk.: vízre is le tud szállni) Ilyet még élőbe nem láttam. 4. FU-4 Corsair 5. F-4 Phantom Egyik kedvenc Más érdekesség: A honvédelmi miniszter rövid tájékoztatójában a repülőnap egyik fontos céljának nevezte, hogy az államalapítás ünnepére szervezett országos események között legyen egy olyan is, ami százezrek figyelmére tarthat számot. Ezt a szándékot kiválóan fogja szolgálni az a párbaj, amelynek során egy gyorsulási verseny keretében összeméri erejét a Magyar Légierő vadonatúj Gripenje, illetve a Red Bull Racing Forma–1-es autója. Tovább fokozhatja az érdeklődést, hogy a repülőnap egyik legérdekesebbnek ígérkező programjában tevékeny részt vállal két ismert médiaszemélyiség, Palik László és Bochkor Gábor. Kettejük szereplése közt azonban lesz egy apró különbség, hiszen amíg Palik saját maga vezeti a versenyautót, addig Bochkor – aki két éve már repült MiG–29-es vadászgéppel – csak utas lesz a kétüléses Gripenben, amit egy svéd pilóta fog kormányozni. Bár Magyarországon először mérkőzik meg egymással repülő és az autósport királykategóriájának egyik résztvevője, hasonló erőpróbára már volt példa: tavaly Rómában a Forma–1 hétszeres világbajnoka, a ferraris Michael Schumacher kelt versenyre egy Eurofighterrel. Akkor mindkét résztvevő a földön haladt, Kecskeméten viszont csak a Forma–1-es autó lesz a kifutópályán, a Gripen pedig „átesési sebességgel” – hozzávetőleg 200 km/h tempóval – a levegőben érkezik meg a rajtvonalhoz. A felek négy alkalommal, négy különböző távon (500, 1000, 1500 és 2000 méter) mérik össze tudásukat a 2500 méter hosszú aszfaltcsíkon. A versenyt különösen izgalmassá teszi, hogy a végeredmény szinte megjósolhatatlan. A mindössze 600 kilogramm súlyú F1-es gép dinamikus gyorsulásának köszönhetően ugyanis pillanatok alatt eléri a 200-as tempót, és a 900 lóerős Cosworth-motornak köszönhetően a kifutópálya végére akár 300 km/h sebességgel is száguldhat. Ez nagyon jó lesz :!: Ráadás: >> Tegnapi MiG-29-es baleset videofelvétele << 6MB csak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted May 12, 2005 Ezt a videót már én is láttam. Ezentúl 13 repülőbép védi majd csak Országunkat ír: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted May 12, 2005 Ami régebben 1999-ben lezuhant MIG-29, az is a repülőnapra készült bemutatót csinálta Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted May 12, 2005 Ott viszont a pilóta volt hibás, pedig nem akárki vezette a gépet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
google 0 Share Posted May 13, 2005 - LI-2 repülőgép: 1db statikus kiállítás és 1 repülés Ezzel már én is mentem egy kört, kicsit érdekes és szokatlan volt egyben, egész út alatt fel-le liftezett a gép. Azért mindennap nem utaznék rajta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LBANDI1 1 Share Posted May 23, 2005 Nekem volt szerencsém a SU-22 repülni látni még Taszáron, és a B-25 is láttam a levegőben de a földön is Szenkirályszabadján ( a kromozottat). Sajnos többet itt már nem láthatom. Valószínű, hogy Kmétre elmegyek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted June 1, 2005 Hát igen Szentkirályszabadján a helikopterbázis megszûnt A Gripen téma piszkálja a csõrömet még mindig, deúgysem tudok ellene tenni semmit 2005. június 1., szerda, 12:30 Lezuhant a svéd légierõ egyik Gripenje. Ez az a típus, amibõl a magyar légierõ is vásárolt. 1989 óta ez volt a gépek negyedik balesete. A Balti-tengerbe zuhant szerdán Karlskrona közelében a svéd légierõ egy JAS-39 Gripen típusú vadászgépe. A légierõ szóvivõjének közlése szerint a gép pilótája katapultált és megmenekült. A hadgyakorlat közben bekövetkezett baleset okáról egyelõre nem hoztak semmit nyilvánosságra. A Jas-39 Gripent svéd konstruktõrök fejlesztették ki. A típusból a svéd haderõn kívül a cseh, a magyar és a brazil légierõ is vásárolt. A típus elsõ próbarepülései, 1989 óta négy példány zuhant le. Még annyit hozzáfûznék, hogy amik eddig lezuhantak azok egyik sem pilotahiba miatt zuhant le, hanem a fedélzeti számítógép hibájából. :!: >> Az 1989-es Gripen baleset videoja - wmv 850kb << Meghibásodtak az elsõ cseh Gripenek 2005. április 22., péntek, 8:54 Hatból három új svéd vadászgép hibásan érkezett meg hétfõn Csehországba. A Gripeneken út közben jelentkeztek a problémák, kettõnél a NATO-elekronikát nem bírta a gépek fedélzeti számítógépe, egynél pedig szoftverhiba lépett fel. ...Már a svéd repülõtéren másikat kellett útnak indítani az egyik kiszemelt gép helyett, mert nem sikerült beindítani a hajtómûvét. Késõbb, a felszállás után derült ki, hogy két gép fedélzeti számítógépét zavarja a NATO elektronikus rendszere, ezért többször is rossz adatokat mutatott a kijelzõ. A harmadik gépen szoftverhiba keletkezett, ezért egy cseh gépnek kellett a leszállópályára vezetnie. Nevetséges ez az egész ír: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timer 0 Share Posted June 6, 2005 Nem is láttam eddig ezt a topikot, de teljesen jó, hogy ez is van! Mikor lesz konkrétan a repülõnap? Az elsõ kivételével az összes kecskemétin ott voltam, és ezt sem szeretném kihagyni! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted June 6, 2005 Augusztus 6-7 (szombat-vasárnap) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted July 2, 2005 Ilyen >> B-25J Mitchell << bombázó jön majd a repülõnapra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted July 8, 2005 Hát a repülõnapi résztvevõk listája úgynézki nem fog bõvülni Abban reménykedtem, hogy végre a >> Szu-27 << -et elhozzák. De nem Pedig volt róla szavazás is a hivatalos oldalon hogy szeretnénk-e... Egy jó pár tipus nem lesz ami már eddig volt: 1997: >> F/A-18C Hornet << Ez nagyon brutálisat repült akkor Emlékszem amikor elkezdõdtek a koncertek, az amcsik visszajöttek a Hornet-tal és megfordultak a reptér felett Egybõl elnyomta a konert zaját az utánégetõ hangja >> AH-64A Apache << >> CH-47 Chinook << >> UH-60 Blackhawk << 2001: >> Panavia Tornado GR4 << Ez a gép megintcsak brutális hanggal büszkélkedhet. 2003: >> F-15E Strike Eagle << Még a föld is megremegett amikor bekapcsolta az utánégetõket igazi vadászbombázó Hiányozni fognak ír: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted August 5, 2005 Remélem azért jó idõ lesz , mert itt most esik Most indulok 3 napig a fórum nélkül de rossz lesz ír: Link to comment Share on other sites More sharing options...
payskin 940 Share Posted August 5, 2005 Na a Bochkorék-féle cirkusz hosszas szervezés és agyonreklámozás után elég csúvacak kudarcba fulladt. Az idõjárásról nem tehettek, ezt megértem, de kétszer próbálták meg, és Paliknak egyszer sem sikerült idõben elindulnia, állítólag nem mûködött az indítófény. Így viszont nem volt versenyben a Miggel. LOL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted August 7, 2005 Az F1-es kocsival csak bohóckodtak De röhögve otthagyta gyorsulásban a Gripent Nemrég jöttem haza, majd holnap (vagy holnap után) feltöltöm a tárhelyemre a képeket... Link to comment Share on other sites More sharing options...
matesz 0 Share Posted August 9, 2005 Hali! Nem tudja valaki, hogy mennyi volt a látogatók száma? Egyik hírforrás nézõ rekordról és 150000 emberrõl szólt, a másik hírforrás egyszer 100000-rõl két perccel késõbb 60000-rõl számolt be. Szombaton elég sokan voltunk, akkor ott be is mondták a hangosba, hogy tippelésük szerint többen mint 2 évvel ezelött. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted August 9, 2005 Nekem 12xxxx(száhuszon...ezer) valamennyi volt a számom Egy kolesz-szomszéd csajnak 2xxxxx(kétszáz....ezer) valamennyi volt. A Harriert nem hozták el az angolok, pedig nagyon vártam De Tornado az szerencsére volt kiállítva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timer 0 Share Posted August 28, 2005 Bár már elmúlt a repnap, néhány képet kiraktam az olalamra, ha gondoljátok, nézzétek meg! Egy kompakt Sony-val csináltam, úgyhogy nem kell mindenhol nagy minõséget várni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted August 28, 2005 Szerintem nagyon gyenge eresztés volt ez az idei repülõnap Az eddigiek nagyságrendekkel jobbak voltak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timer 0 Share Posted August 28, 2005 Ez nyilván megítélés kérdése is, azonban én a vasárnapi napot nem nevezném gyengének: például az elõzõ években én már csapkodtam a földet, hogy rengeteg kismotoros gép repkedett, amit a kutya nem figyelt, csak az idõt tolta el a normális gépektõl. Na most idén legalább ami volt, az jó volt, szerintem. A Tornado-t és a Harrier-t én is hiányoltam, de hát ez van. Viszont vasárnap például a Sky Europe Boeing 737-300-asa hatalmasat tarolt rögtönzött mûsorával Szép nagy volt a gép, és bevállalós: na ilyet se lehet minden nap látni. Ami nem jött be, az a magyarok túlhajszászása. Tény, hogy az egyik MIG nagyon durvát repült (vasárnap volt a pilóta születsénapja, szégyellem, de már nem tudom, hogy ki is volt Õ konkrétan... Vagy Topi, vagy Bagira). A lényeg, hogy Õ fantasztikusat húzott, infrástól, harangostól együtt. A másik gép szerintem csak átlagot repült, de ez is szép volt. Nem tudom, hogy csak én nem láttam, vagy tényleg nem volt, de nem találkoztam a Holland légierõ szóló f-16-os gépével sem. Pedig úgy tudtam, hogy itt lesz, spec festéssel együtt. Na mindegy, volt két phantom, korrekt pilótákkal, akik símán felengedtek a kabin mellé is. Mondjuk ilyen téren az amcsi Falconnál is rendesek voltak: a pilóta elkérte a fényképezõm, és odaterelt a gép mellé, mindezt zéró angoltudás mellett! A léyneg: Nekem tetszett, és nem mintha potyás lennék, de bejött a fornettisek "ingyen süti meg sió gyümölcslé"-s akciója is (valamelyik útkeresztezzõdésnél osztották) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted August 28, 2005 Mondjuk ilyen téren az amcsi Falconnál is rendesek voltak: a pilóta elkérte a fényképezõm, és odaterelt a gép mellé, mindezt zéró angoltudás mellett! 1997-ben volt nagy poén Minden gép szalag-kordonnal el volt kerítve... Akkor még voltak Taszáron amerikaiak. Volt ott Kecskeméten AH-64 Apache, CH-47 Chinook, UH-60 BlackHawk is Mikor már jó nagy volt a tömeg, akkor az amcsi személyzet egyszerûen leszedte a szalagokat és "lehet tapizni a gépet" címszóval odaengedte az embereket. Még bele is lehetett üli (kár hogy akkor még nem volt digitális gépem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timer 0 Share Posted August 28, 2005 Olyannyira emlékszem az esetre, hogy egy BlackHawk-ba sikerült beülnöm. Csak az lepett meg, mikor megmozgattam a botot, és az visszalökött. Kinézek hátra, látom ám, hogy a ygerek nagyban csavargatja a vezérsíkot:) No igen, akkor ebben a gépben még nem volt fly by wire..lehet, hogy azóta sincs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted August 28, 2005 Június 24-én volt Ausztriában Zeltweg-ben is egy repülõnap. 230 gép volt...és ingyenes a belépõ. Volt Svájci F/A-18 Hornet, EuroFighter 2000 Typhoon, Magyar MIG-29...stb Már csak az elsõ kettõért is érdemes lett volna kimenni. Pozsonyban a repülõnapon meg mindig szerepel Szu-27 is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted September 6, 2005 Vettem a fáradságot és összedobtam a gallériát a 2005-ös Kecskeméti repülõnapról. A képek 1024x768-ra vannak lekicsinyítve >> katt ide << Link to comment Share on other sites More sharing options...
benkovics 0 Share Posted September 7, 2005 Nagyon jók a képek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 1, 2006 Megjöttek az elsõ magyar Gripenek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now