Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Street Fighter Sorozat


Balee

Recommended Posts

-moki-

First :D Legalább most nem lesznek a topic elején olyan mosolyfakasztó kommentek, mint "6 gomb sok" meg "Seth lehetetlen" meg "Unlockoltam Akumát B)" :D

Link to comment
Share on other sites

-moki-

Ezt a mondatot meg csak úgy itt hagyom, memento-nak :D

"Nyithatunk topikot de nem az érdekeltségû játék hogy fent is maradna 2 hétnél tovább :(."

Amúgy az is aranyos, ahogy anno mindenki kombónak hívta a speciálokat, move-okat :D "Én már vágom minden kombóját, tök egyszerû elõhozni B)" Mondták ezt Viperrõl xD Gondolom ha akkor belinkelt volna a srácnak valaki egy Uryo videót, lehet, hogy összeszarta volna magát xD

Link to comment
Share on other sites

Syliander

Ezen én is nagyon jókat vigyorogtam. A másik kedvencem a hogy kell varázsolni a karakterekkel címû mondat. XD

Amúgy meg azt vágom, hogy az EX SB ott repül a fejed felett ha hamarabb érsz le. Multkor a traning mode-ban erre állítottam ki egy setupot. XD

Link to comment
Share on other sites

Syliander

Zavar hogy necnek free a goukenem. :lol:

Szóval olyan mint egy 7-3as matchup. Mondjuk most nem is láttam mindent elõre, mint multkor. Akkor tiszta ideg lettem a végére. Szóval Nec, ide is leírom. LEGYÉL RANDOMABB.

Nagyon jót tesz. Multkor egész végig vágtam mire mit fogsz csinálni, és hangosan mondtam és mindig igazam lett. :lol: Csak hát semmi sem jött ki. Most meg kijött minden de nem láttam mit akarsz. :D

A kettõ közül ez a jobb szitu, mert én is végig elvoltam, neked sem lett gáz belõle.

Jó a random úgy ahogy van. Ha azt csinálod amit akarok, akkor 400 pont körüli Punishokat kaptál volna. Goukennek a punishai olyanok mint egy kivégzés, ezért óvatosnak kell velük lenni.

Link to comment
Share on other sites

-moki-

Nekem meg azzal van ki a pötsöm, hogy Chun legjobb anti airje Gouken ellen az álló középrúgás. Aminek két command változata is van xD Szal ha egy hangyányit hátra nyomom a joyt, akkor úgy térd magasságba rúg elõre egyet (a targetkombó kezdõ), ha meg hangyányit elõre, akkor meg az a leap kick forma elõre lendülése jön ki, ami szintén derék magasra üt xD A legszomorúbb meg az, hogy ha beugrást látsz, akkor szinte berögzülésbõl hátra tartasz xD Faxom ki van...

De most komolyan... ezt hasonlítsátok már össze Ryu bullshit kis shoryukenjével... XD Szal azzal kell valamit is csinálni?

Idõzíteni? Minek... aktív vagy fél évig, 3 frame startup, gigantikus hitbox, lehetetlen safejumpolni.

Nehéz kihozni? Lol...

Elõ lehet hozni guggolva, védekezve? Igen...

Valamivel elõnyösebb anti air xD

Zavar hogy necnek free a goukenem. :lol:

Szóval olyan mint egy 7-3as matchup. Mondjuk most nem is láttam mindent elõre, mint multkor. Akkor tiszta ideg lettem a végére. Szóval Nec, ide is leírom. LEGYÉL RANDOMABB.

Nagyon jót tesz. Multkor egész végig vágtam mire mit fogsz csinálni, és hangosan mondtam és mindig igazam lett. :lol: Csak hát semmi sem jött ki. Most meg kijött minden de nem láttam mit akarsz. :D

A kettõ közül ez a jobb szitu, mert én is végig elvoltam, neked sem lett gáz belõle.

Jó a random úgy ahogy van. Ha azt csinálod amit akarok, akkor 400 pont körüli Punishokat kaptál volna. Goukennek a punishai olyanok mint egy kivégzés, ezért óvatosnak kell velük lenni.

Azért vagytok free-k egymásnak, mert hasonló modorban játszotok :D Szal mind a ketten ugyanabban a helyzetben vagytok kényelmesek és amelyikõtök kimozdul belõle, az fogja a rövidebbet húzni :D

Szal a Honda vs. Vega... Vega azért free az esetetekben, mert Honda kézenfekvõbb e modor játszásához, viszont Vega nem teheti meg azt, hogy ráül a meccsre Honda ellen, így neki kell kilépnie a komfort zónából és ennyi.

A Vega meg Gouken pedig azért, mert Gouken bármennyire is tud hadoukeneket dobálni, amíg a csövön kifér, meg demon flippelgetni, meg brutálisan sebezni, ha Vega szimplán el tudja azt érni, hogy Gouken kockázatot vállaljon.

Link to comment
Share on other sites

SaltyDave

A Vega meg Gouken pedig azért, mert Gouken bármennyire is tud hadoukeneket dobálni, amíg a csövön kifér, meg demon flippelgetni, meg brutálisan sebezni, ha Vega szimplán el tudja azt érni, hogy Gouken kockázatot vállaljon.

A mondat utolsó része a lényeg. Igyekszem mindig tartani a távolságot, még is közel maradni amennyire lehet, ha már egyszer ott voltam. Ez azért jó mert ha Syl megmozdul, én egy poke-al akár indíthatok is egy kombót (cr.MK -> cr.MP link vagy cr.MP -> EX Barcelona). Ha meg nem mûködik, simán cross EX Sky (amit ha mindig védenél Syl akkor 1/3 életed megmaradna és iszonyat durva punish-eket csinálnál belõle) -al kóstolgatom távolról és ugyan oda is érkezek vissza ha nem messzebbre, akkor ezzel pedig kikényszerítve a "komfort zónából" ami megint nekem jó.

Az egyetlen dolog amiért ennyire megy a Gouken-ed ellen (nem leszólásból, de ismerek Gouken-t aki kegyetlenül összeveri a Vegám), hogy nem engedlek közel jutni. Szóval mindig megvan köztünk legalább egy olyan távolság, hogy poke-al (legrosszabb esetben Cosmic Heel-el) elérjelek, neked viszont ne legyen normálod ami elér hozzám. Ha én vagyok offenzív, akkor is. Pár hites kombó, vissza. Megmozdulsz, pár hites kombó, vissza. Hit and run.

Link to comment
Share on other sites

Syliander

A mondat utols� r�sze a l�nyeg. Igyekszem mindig tartani a t�vols�got, m�g is k�zel maradni amennyire lehet, ha m�r egyszer ott voltam. Ez az�rt j� mert ha Syl megmozdul, �n egy poke-al ak�r ind�thatok is egy komb�t (cr.MK -> cr.MP link vagy cr.MP -> EX Barcelona). Ha meg nem m�k�dik, sim�n cross EX Sky (amit ha mindig v�den�l Syl akkor 1/3 �leted megmaradna �s iszonyat durva punish-eket csin�ln�l bel�le) -al k�stolgatom t�volr�l �s ugyan oda is �rkezek vissza ha nem messzebbre, akkor ezzel pedig kik�nyszer�tve a "komfort z�n�b�l" ami megint nekem j�.

Az egyetlen dolog ami�rt ennyire megy a Gouken-ed ellen (nem lesz�l�sb�l, de ismerek Gouken-t aki kegyetlen�l �sszeveri a Veg�m), hogy nem engedlek k�zel jutni. Sz�val mindig megvan k�zt�nk legal�bb egy olyan t�vols�g, hogy poke-al (legrosszabb esetben Cosmic Heel-el) el�rjelek, neked viszont ne legyen norm�lod ami el�r hozz�m. Ha �n vagyok offenz�v, akkor is. P�r hites komb�, vissza. Megmozdulsz, p�r hites komb�, vissza. Hit and run.

No offense, de ismerek olyan veg�t aki sz�tveri a Hond�m, de a Goukenemmel m�r bajban van. XD

Sz�val ez nem m�rvad�.

Goukennek szarok a normaljai. Mindenkinek megeszik a normaljai gouken normaljait. A keep away nem m�k�dik, az agresz�v taktika m�k�dne, de valami�rt nem akart�l kiflippelni a mozdulataim el�l. XD

M�g nem tudom, hogy tudn�k kim�szni a poke-ok el�l �s aki ezt tudja az meg tudja verni a goukenem.

... hiányoznak honda poke-jai.

Link to comment
Share on other sites

-moki-

Mindig full editet használjatok... a quick edit olvashatatlanná teszi a hszeket :D

Link to comment
Share on other sites

Syliander

Mindig full editet használjatok... a quick edit olvashatatlanná teszi a hszeket :D

Vettem észre. De eddig nem volt vele gond... <_<

Amúgy játszottam player matchben a leg randomabb ember ellen akit láttam. Nem ismert egy kombót sem, nem ismert semmit, de megverte a goukenem, újra és újra és újra. A kombói nem is kombóztak össze. :lol:

Ez két dolgot jelenthet. Vagy Moki egy nagyon gyenge játékos és én is, VAAAGY egyszerûen belenyúlok mindenbe. Mivel minden hite kb counter hit volt, ezért azt mondom, hogy le kell higgadnom.

Ha látom hogy jön valami akkor a következõ a taktikám:

"I'M GONA PUSH BUTONS!!! A LOT OF BUTTONS!!!"

Ez hondánál mûködött is, de goukennek nincsenek jó normaljai és reversalja.

Ezt csak neked DWNfall.

Link to comment
Share on other sites

-moki-

I got exposed xD Vagy ahogy Seth Kills mondaná: "I am on notice..." xD

Én tegnap meg a világ legkiszámíthatóbb Fuertéje ellen játszottam, ami szintén nagy szó :D Azt csinálta, hogy ugrált hátrafele egy helyben, majd három hátraugrás után walljumpolt és vagy grabelt vagy presselt :D Majd ha betalált a mozdulata, akkor meaty slide-okat csinált :D Háromszor csinálta meg ezt a rutint ellenem... 1 kört nyert... utána nyertem hármat xD Szal amint realizáltam, hogy a meaty slide üti a fókuszt, onnantól vége volt :D A következõ meccsben meg két vesztett kör után droppolt xD

Jaj, meg néztem Gootecks és Mike Ross mûsorát és vazz...

Rose álló nagyrúgása... hard kick strip pole action xD Mondom miii??? :D És vazz... tényleg úgy néz ki Rose, mintha egy striptease rúdon pörögne xD Loooooooooooooooooooooooool :D

Link to comment
Share on other sites

dwnfall

IPB Image

IPB Image

Online kalandozásaim tovább folytatódnak :)

Link to comment
Share on other sites

skyeu67

Online kalandozásaim tovább folytatódnak :)

Én még SSF 4-ben xlivon nem kaptam ilyen ragert, de látnád Dawn of war 2-ben milyen emberek vannak GFWL-en...tegnap kénytelen voltam letiltani a srácot, mert minden csapatársunknak, engem is beleértve küldte az üziket, melyekbe elküldött minket melegebb éghajlatra, mert õ béna volt. LOL.

Link to comment
Share on other sites

-moki-

Aaaaah... végre találtam egy megfelelõ módot a c.Lk, c.Lp, c.Lp, c.Mk, EX legs kombóm kivitelezésére :D Tegnap Syl hallotta, hogy mennyire durva mash árán hoztam ki eddig, ráadásul linkrõl van szó :D

Nah, íme a módszer... szimpla piano... nem is tudom eddig miért nem gondoltam rá.

Szal... így néz ki az input.

c.Lk, c.Lp, c.Lp, C.Mk

Majd

Hk, Mk, Lk, Mk + Lk, Mk + Lk

Szal a második c.Lp hitstunja miatt a nagyrúgás nem fog kijönni, és hála a pianonak, a c.Mk szinte elsõ frame-ön jön ki, így a link is egyszerûsödik, utána meg csak két egyszerû lenyomás és voilá :D Ki is jön Chun általam használt bnb-je, amit egy 3 frames mozdulat nyit.

Persze lehet három kisütéssel is kezdeni a dolgot, ami itt ügye még többet is sebez, viszont azt lehet állva is védeni.

Link to comment
Share on other sites

Syliander

Tegnap vitába keveredtem az egyik sráccal. Õ azt állítja, hogy Goukennek nincs vortexe, képtelen agreszívan játszani, és csak a defenzív Goukenek lehetnek életképesek. Gouken nem flexibilis karakter, és nem képes kijutni a sarokból mert nincsen reversalja. Hatalmas openingeket hagy magán.

Nos kíváncsi vagyok, hogy ebbõl ti mennyit gondoltok igaznak.

Kérdése volt továbbá, hogyha Goukennek van vortexe miért nincs tournamenteken.

Link to comment
Share on other sites

SaltyDave

Hát hogy óriási réseket hagy maga után, az biztos... gyakorlatilag akkor nyúlhat be a move-jaiba egy gyors és jó irányból jövõ normallal az ellensége (magamból indulok ki, Vegával), amikor csak akar. A vortex-hez tudnom kéne hogy az mit jelent, felvilágosítást kérnék. A többi... nos lehet benne igazság. Azért nem túl effektív az offenzív játéka, mert tele van résekkel amiket egy komolyabb kombókat használó toptier simán kihasználhat. Én is ki szoktam, csak ugye Vegának nincsenek se olyan hosszú kombói, se akkora sebzése, hogy ez nagyon durva punish-t jelentene, de mondjuk egy Ryu / Sagat már keményen elkenheti (nem az én Ryu-mra kell gondolni :D).

Mivel baromi nagy a damage outputja Gouken-nek, én is inkább a defenzív játékot preferálnám vele, durva punishekkel. Szóval:

Sima egyenes ugrásból indított HP, standing HP, EX slide...

  • 2x dash, HK tatsu
  • 1x /2x dash, ultra
Sarokban dettó, ott meg ugye tudod cifrázni EX Hadouken -> ultrával. Ezek ugye basic dolgok (a franc se tudja miért írom le pont neked :D), és ha beépíted egy defenzív játékba mint hirtelen elõretörés, máris effektívebb mint ha folyamatosan ezzel próbálnád nyomás alatt tartani az ellenfelet. Így ugye nem hagysz réseket mert a védelemre koncentrálhatsz egy kicsit jobban, és nagyobb valószínûséggel is fogsz sokat és (majdnem) biztosan sebezni, mivel tiéd a meglepetés ereje. Offenzívának meg ott vannak a demon flip mixupok reset kombókkal, azokat eddig is csuklóból hoztad. Hogy ne tudna kijutni sarokból az meg egy baromság.
Link to comment
Share on other sites

-moki-

A vortex végülis nem más, mint egy nagyon jól záródó mixup játék. Ugye legtöbben Akumával azonosítják ezt, de ugye rengeteg más karakternek van. Sõt... igazából minden karakternek van, akinek jó wakeup játéka van.

Szal a vortex lényege az, hogy egy knockdown után olyan offenzív mixup játékot kényszerítesz az ellenfélre, hogy folyton döntéseket kell hoznia, gyakorlatilag kivéve a kezébõl a gyeplõt, nyomás alatt tartva. Szal ugye Akuma ezt sweeppel, crossup kis tatsuval, demon flip mixuppal éri el. Fuerte meg meaty slideokkal, pressekkel, szal habanero dash mixuppal... stb stb.

Goukennek is van, én biztosra mondanám. Szal nézzük mondjuk a backthrowból HP resetet, vagy a sima gáncsolás utáni állást. Szal biztos anti airezésre nincs lehetõséged, ingyen kimenekülni meg nagyon kevés karakter tud, plusz ahogy a minap néztük is Syl, a különféle option selecteknek hála backdashelni se backdashelhet az ember Gouken wakeupjátékából. A sarok játéka meg külön fejezet X) Szal szerintem van vortexe, csak azért egy backthrow-t szerezni nem olyan egyszerû, plusz a Gouken játékosok igen nagy százalékát a Nec által leírt turtle stílus miatt választják Goukent és azt "fejlesztik" tovább.

De nézd meg Shine-t, hogy õ mit csinált Goukennel. Oké, most nincs már a kölök sehol, de ha megnézed... hány reset meg tököm tudja dolgot ráhúzott a kontinens legjobbjaira :D Vagy Osiris vagy a kanadai Jug. Csak ehhez tényleg az kell, hogy a knockdown-ra meg a hátra dashre menjünk horgászni :D

Az meg, hogy miért nincs bajnokságon. Ugye konzol karakterként indult és soha se keltett vele senki se akkora felhajtást, hogy most kialakuljon egy Gouken láz. Plusz erõsen hátrányban van a turtlinggel szemben.

Szal Syl... te lehetsz Gouken pionírja, aki bevezeti a köztudatba, mert végigaláztad vele a következõ bajnokság résztvevõit :D

Jah és holnaptól szünetel az SF4 nálam péntekig, mert újra oskola van. A jobb kezem halálán van, ma is végig Bengay-el kenegettem xD

Link to comment
Share on other sites

SaltyDave

Ahogy olvasom az AE Changelog-ot, Vegát ha lehet még jobban derékba törték... f@sza. Új main-t kell majd keresnem, ha kijön az AE PC-re is, netalán.

Link to comment
Share on other sites

Syliander

Hát nézd, Vega túl erõs, Ken és Fei Long pedig nagyon gyengék, szóval meg lehet érteni.

Kinek van szüksége a legjobb BNB kombóján sebzésre is? Hát mégha EX metert is égetsz hozzá. A cosmic heel-t amúgy sem használta sohase vega, és az ultra 2-õt sem. :lol:

Cserébe is egy szuper dolgot kapott.

Hozzá tudja kötni a MP-ot az EX rollinghoz. Csak hab a tortán, hogy nem lehet semmibe se belekombózni normálisan az EX rolling crystalt. Ez annyira de annyira kellett viszont neki a fireball karakterek ellen.

Nec, mire eljutsz odáig, hogy lesz SSF4:AE-PC, addigra újra elhullik Vega a nerfviharban. :D

Link to comment
Share on other sites

SaltyDave

Hát nézd, Vega túl erõs, Ken és Fei Long pedig nagyon gyengék, szóval meg lehet érteni.

Kinek van szüksége a legjobb BNB kombóján sebzésre is? Hát mégha EX metert is égetsz hozzá. A cosmic heel-t amúgy sem használta sohase vega, és az ultra 2-õt sem. :lol:

Cserébe is egy szuper dolgot kapott.

Hozzá tudja kötni a MP-ot az EX rollinghoz. Csak hab a tortán, hogy nem lehet semmibe se belekombózni normálisan az EX rolling crystalt. Ez annyira de annyira kellett viszont neki a fireball karakterek ellen.

Nec, mire eljutsz odáig, hogy lesz SSF4:AE-PC, addigra újra elhullik Vega a nerfviharban. :D

Ami a legjobban zavar az a cr.MK és cr.MP damage nerf... nem mint ha eddig Vega a nagy sebzéseirõl lett volna híres, hiszen nincsenek se kilométeres kombói, se nagy sebzése, DE, legalább cserébe sebezhetõ és elhullik könnyen, és nincs normális reversal-ja. Cosmis Heel meg a legjobb poke-ja végül is, és az egyik legjobb kombóindító move-ja a játékban, nem beszélve arról hogy a szintén nerfelt ultra 2 kombózható bele ami hozzáteszem az egyetlen setupja, vagy átdobást lehet könnyen kihozni ha az ellenfél védi, amit hozzáteszem szintén most nerfeltek le.

Végeredmény: törékeny karakter 0 sebzéssel és kombókkal, alacsony prioritással. Ez eddig is így volt, de most még jobban, mert Vegára aztán ráfért a Nerf, nem is Rufus vagy Sagat szorul rá, nem, a tierlista legalja. Mert Vega aztán eddig is annyira rohadtul erõs volt hogy nem kente szét az elsõ Ryu aki egy kicsit is tudott játszani, nerfeljék csak, azaz.

Link to comment
Share on other sites

Syliander

Ami a legjobban zavar az a cr.MK és cr.MP damage nerf... nem mint ha eddig Vega a nagy sebzéseirõl lett volna híres, hiszen nincsenek se kilométeres kombói, se nagy sebzése, DE, legalább cserébe sebezhetõ és elhullik könnyen, és nincs normális reversal-ja. Cosmis Heel meg a legjobb poke-ja végül is, és az egyik legjobb kombóindító move-ja a játékban, nem beszélve arról hogy a szintén nerfelt ultra 2 kombózható bele ami hozzáteszem az egyetlen setupja, vagy átdobást lehet könnyen kihozni ha az ellenfél védi, amit hozzáteszem szintén most nerfeltek le.

Végeredmény: törékeny karakter 0 sebzéssel és kombókkal, alacsony prioritással. Ez eddig is így volt, de most még jobban, mert Vegára aztán ráfért a Nerf, nem is Rufus vagy Sagat szorul rá, nem, a tierlista legalja. Mert Vega aztán eddig is annyira rohadtul erõs volt hogy nem kente szét az elsõ Ryu aki egy kicsit is tudott játszani, nerfeljék csak, azaz.

Khm... Vegának van a legnagyobb prioritása a játékban.

+ Rufus és Sagat eléggé legyengültek az ssf4-ben, és megint nerfelik õket.

Most komolyan? Egy ex jézusrúgás 80 pontot sebez?

Akik két fokkal alattuk vannak azokat szanaszét erõsítik, nézd meg Fei Longot vagy Kent, de akik meg már ott vannak azokat teljesen lenerfelik.

Link to comment
Share on other sites

SaltyDave

Khm... Vegának van a legnagyobb prioritása a játékban.

Példának okáért egy sima LP/LK megakasztja a scarlet terrort és felkelni se tud, minden normalja trade-el és sebzést tekintve az õ hátrányára... nem tudom papíron mit látsz, de ez gyakorlatban bizony így van, és ezt jó sok Vega meccs után mondom.

Link to comment
Share on other sites

Syliander

... Vega-nak vannak a legjobb normáljai a játékban. Ez nem csak papíron van így. Megeszi még chun-li normáljait is aki, hogy is mondjam, goodlike poke-okkal rendelkezik. Csak tudni kell, hogy melyik poke mikorra való. Ha összeülnétek az unokatesómmal ketten együtt egy egész ütõképes vegát tudnátok csinálni.

Link to comment
Share on other sites

SaltyDave

... Vega-nak vannak a legjobb normáljai a játékban. Ez nem csak papíron van így. Megeszi még chun-li normáljait is aki, hogy is mondjam, goodlike poke-okkal rendelkezik. Csak tudni kell, hogy melyik poke mikorra való. Ha összeülnétek az unokatesómmal ketten együtt egy egész ütõképes vegát tudnátok csinálni.

Hogyne enné meg, megfelelõ távolságból, de ha rám mászik nincs az az isten hogy én kiszabaduljak, ezt Moki tanúsíthatja. Ha egyszer sarokban vagyok, minden spéci move-om megeszi normálokkal, vagy trade-elt normaljaim megkombózza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...