Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Sulis projekt


Recommended Posts

Posted

Sziasztok!

Iskolai projekt kapcsán írok és érdekelnének a vélemények. Kitalált vállalkozás a téma, amit hétről hétre dolgozgatok ki, ezen belül egy rendezvényre gondoltam, ami inkább a mozgást hangsúlyozná ki, viszont ezt videojátékos környezetben, témában felépítve. Erre úgy esett a választás, hogy szerintem nem mindenki szeret csak az adott platformon játszani a tv/monitor előtt ülve, hanem esetleg kipróbálnám magát VR környezetben stb., úgy hogy közben valamiféle mozgást is végez. Tudom ott van ilyen gamer rendezvénynek a PlayIT, de én úgy gondolom ott még mindig az üljünk le és csak nézzük, játszunk a módi, vagy a youtubereknél az ujjongás.

Ti mit gondoltok erről az ötletről? Lehet jövője még az ilyesfajta rendezvényeknek vagy túl elkényelmesedtek már az ebben a témában utazók? Esetleg a technikai háttér jelentene akadályt?

Válaszokat előre is köszi!

Iam_The_Ghost
Posted

Nem vagyok kompetens a témában, mert soha nem próbáltam ki VR-t (a jobb szememre gyakorlatilag nem látok, így nem is tudom, hogy működne-e megfelelően, de lehet ez nem függvénye), viszont én mindig csak egy jó gagnek láttam, amivel kb. 10 percig el lehet szórakozni, aztán félreteszi az ember. Ennek egyszerűen az az oka, hogy nincs olyan játék rá, ami érdekelne vagy technikailag ne egy garázsprojekt szintjét hozná.
Azonban megnéztem egy végigjátszást az új Half-Life: Alyx kapcsán és ahogy a youtuber is mondta, talán pont ez a játék lehet egy breakingpoint, ami után a fejlesztők is komolyabban elkezdenek foglalkozni a minőségibb VR játékok készítésében, mert ezen a szinten már érdemes is.
Ha a mozgás részére összpontosítunk, akkor szerintem VR esetében az extrém, különleges helyzetek szimulálására kellene fektetni. Ha van egy VR game, ami technikailag, hangulatilag is minőségi szinten jelenít meg valamilyen sportot (foci, tenisz, NFL, baseball stb.) akkor sem fog érdekelni, mert - az én konzervatív gondolkodásmódom alapján - aki erre vágyik, az menjen ki a szabadba és ott űzze az adott mozgásformát. Ha viszont a játék úgy mozgat meg, hogy közben olyan környezetet szimulál, amit a valóságban valószínűleg nem élhetek át vagy nem akarok (pl. háborús csata, űrséta, katasztrófahelyzetek), akkor ez lehet izgalmas - már csak azért is kell valami különlegeset nyújtania, mert a Kinect és a Wii U bukása bizonyította, hogy a hagyományos sport reprodukálása csak egy one trick pony, ami hamar unalomba fullad. Persze az izommunka, a mozgás eredményességéhez akkor is el kell szakadni a kontrollerrel irányítható mászkálástól/teleportálás mechanizmustól.

Ha erre a szintre eljut a VR játékok világa, akkor nyilván utána lehet gondolkodni egy nagyobb rendezvény megszerzvezésében, ami összegyűjti az érdeklődő közösséget és együtt mozogni.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...