Fujitsu Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Már csak néhányat kell aludni, és itt az idei év talán legjobban várt játéka, a már 75 díj felett járó Titanfall. Előzetesen itt beszélgettünk róla, illetve a bétáról. A fejlesztő a Call of Duty-széria ősatyjának, az Infinity Wardnak a volt dolgozóiból és az Activision vezetőségével való konfliktus miatt kirúgott vezetőiből gründolt Respawn Entertaintment. Igen nagy részben ezek a srácok készítették a Call of Duty-széria máig legsikeresebb, a franchise-t világszerte megalapozó és sikernévvé tevő darabjait, a CoD-ot (2003) és a CoD 2-t (2005), a CoD 4: Modern Warfare-t (2007) és a CoD: Modern Warfare 2-t (2009). Bármit csináltak eddig, az az év játéka lett (ez a többi "Call of Duty" névvel eladott játéknak nem sikerült, amit más stúdiók fejlesztettek/fejlesztenek), jó esély van rá, hogy ez a Titanfall-lal is folytatódni fog. A lényeget a Gamespot foglalta össze: The comparisons with Call of Duty were inevitable considering the studio’s past pedigree and also witnessing how the gunplay works. From the speed at which enemies die, the XP rewards per kill, customisations down to hit-markers; Titanfall definitely certainly has a lot in common with the now established Call of Duty multiplayer ‘formula’. But is this necessarily a bad thing? Some people are quick to deride Titanfall and its association with Call of Duty but its easy to forget the quality Call of Duty titles before the departure of Infinity Ward’s core team along with West and Zampella. Call of Duty Modern Warfare 1 and 2 were downright brilliant multiplayer fps’ in a class of their own. In that sense, Titanfall is the spiritual successor to Call of Duty Modern Warfare 2; it is what the Call of Duty series should have been instead of the re-hashed and tiredly recycled annual affair it has become now. Kétségkívül a Call of Duty-széria szellemi utódjával van dolgunk, ennek kellene viselnie a Call of Duty nevet a sok szutyok helyett, amit 2009 óta ezzel a névvel piacra dobtak, illetve dobnak a mai napig is. De kétségem sincs afelől, hogy a beszédes nevű Respawn Entertainment Vince Zampella vezetésével megcsinálja magát és a saját franchise-ját, és a kis csapat bebizonyítja zsenialitását azzal, hogy a Call of Duty 2003-as áttörése után ismét hasonló durranást okoz a mai, 2014-es FPS játékok világában. (Ezt én írtam, és nem vagyok PR-os, de ilyen irányú érdeklődés esetére szívesen megadom a számom. ) Legelső felhasználói benyomások: http://www.youtube.com/watch?v=L2DFGmviGBU Hivatalos trailer: http://www.youtube.com/watch?v=X9rhb8lXVzs Titánok: Hammond Robotics: http://www.hammondrobotics.com/ Újdonságok az eddigi FPS-ekhez képest: A valódi játékosok (pilóták) mellett botok (minionok) is harcolnak mindkét csapat oldalán, ezzel téve folyamatossá, adott esetben kiegyenlítettebbé és élvezetesebbé a játékot. (A gyengébb játékosoknak is könnyen lehet sikerélményük, és akár az összes játékos is zárhat pozitív összesítésű statisztikával; ami szakítás a korábbi világgal, amelyben aki gyenge volt, azt egyszerűen kilőtték a jobbak, és mínuszos stattal zárta a játékot. Itt mindenkinek járhat skalp, persze a valós játékosokkal szemben felállított statot a pilot kills mezőben lévő számmal kell nézni.) Speciális pilótaképességek: falon ugrálás, mászás; double jump (egyes pályák bejárhatóak anélkül, hogy egyszer is érintenénk a talajt); láthatatlanság; gyorsabb regeneráció stb. Titánok speciális képességekkel: beszállhatunk egy titánba, és úgy harcolhatunk a többiek ellen; a titánból bármikor kiszállhatunk; a titánunk automatán követhet bennünket, illetve automata módban harcol, ha nem ülünk benne; a különböző titánok képességei és fegyverei a legváltozatosabb képet mutatják. Titánok vs. pilóták: minden pilótának van anti-titán fegyvere, de egy-egy titánt pilótaként meglovagolva kényszeríthetjük az irányítóját, hogy hagyja el a titánt; van titánok ellen hatékony gránát; stb. A pilóták láthatatlanná is válhatnak egy időre, ekkor könnyen elmenekülhetnek a titán elől. Ha egy titán túlságosan sok sebesülést szerzett, a pilótának katapultálnia kell, különben felrobban a titánnal együtt. Titánok harca: a titánok egymással szemben is fegyverek arzenálját vethetik be, üthetik egymást, kitéphetik a titánból a pilótát stb. Burn-in kártyák: egyes challenge-ek teljesítésével ún. burn-in kártyákhoz juthatunk. Ezekkel speciális, exkluzív képességekre tehetünk szert (pl. gyorsabb futás, radarjelek küldése, halálosabb fegyver stb.), de egy kártya csak egyetlen alkalomra szól. A burn-in kártyákat folyamatosan kapjuk egy-egy challenge teljesítése után, ezekből vihetünk magunkkal összesen 3 általunk választottat egy meccsre. Vagy a meccs legelején, vagy halálunkkor kiválaszthatunk a három közül egyet, és a következő halálunkig az lesz érvényben. Ha meghalunk, a kártya elveszett, többé nem használhatjuk fel, másik meccsen sem. (Persze ugyanolyan kártyából kaphatunk még később egy másik challenge teljesítésével is.) Mindebből következik, hogy egy meccsen összesen 3 kártyát használhatunk el (azaz ha 4-szer halunk meg, a 3. után már nem tudunk kiválasztani semmit), és amit elhasználtunk, az eltűnik a készletből. A 3 kártya előzetes kiválasztása csak meccs előtt lehetséges, meccs közben nem. További adalék, hogy összesen 25 ilyen kártyából állhat a teljes készlet, ennél többet nem kapunk egyszerre, így vagy folyamatosan elhasználjuk a kártyáinkat, vagy idővel eldobunk közülük néhányat. Végjáték: egy-egy adott forduló végén a vesztes csapat tagjai lehetőséget kapnak az evakuálásra, a győztes csapat tagjai pedig ezt megpróbálják meghiúsítani. Gépigény: Operációs rendszer: 64 bites Windows 7/8/8.1 (máson nem indul el, XP és 32 bites rendszerek felejtősek) Tárhely: 21 GB a letöltéshez, kb. 48 GB a telepítéshez Processzor: minimum: Celeron E3200 Dual-Core 2.4 GHz vagy AMD Athlon II X2 220 közepes szint: Intel Core 2 Duo E8400 3.0 GHz vagy AMD Athlon II X2 280 ajánlott: Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz vagy AMD Phenom II X4 820 RAM: minimum: 4 GB közepes szint: 6 GB ajánlott: 8 GB Videokártya: minimum: GeForce 8800GT vagy Radeon HD 4770 (DX9-cel) közepes szint: GeForce GTS 450 vagy Radeon HD 5770 (DX10) ajánlott: GeForce GTX 560 vagy Radeon HD 6870 (DX11) VRAM: minimum: 512 MB közepes szint: 512 MB/1 GB ajánlott: >= 1 GB ("insane" fokozatú textúrarészletességhez: >= 3 GB) Saját tapasztalat a béta alapján: a jelenleg bő 4 év fél éves gépemen (Intel Core i7 920 2.66 GHz; 6 GB RAM; Radeon HD4890 1 GB; OCZ Vertex 4 120 GB SSD), amiben a processzor az ajánlott, minden más a közepes konfiguráció szintjén van, nagyjából közepesnek tekinthető beállítások és 1920 x 1080-as felbontás mellett 20-40 FPS között futott (átlagosan 30 körül, 20-25 alá sosem ment), amivel mindvégig teljesen korrektül játszható maradt, és a látványra sem lehetett különösebb panaszom. Még a Fraps-szel történő videófelvétel sem zavarta meg jelentősen. A kiváló grafika mellett tehát – napjaink trendjétől eltérően – nem csupán a legfeljebb 2-3 éves, felsőkategóriás vagy jobb videokártyákon és konfigurációkon hajlandó szép grafikával futni, de akár az 5-7 éves videokártyák és gépek is megbirkózhatnak vele. Meglehetősen jól optimalizált játékról van szó, tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti a tempós, pörgős FPS-eket, a dinamikus akciókat, az izgalmas, monumentális csatákat és a gyors meccseket (egy menet átlagosan 6-8 perc).
Garono Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Újdonságok az eddigi FPS-ekhez képest: A valódi játékosok (pilóták) mellett botok (minionok) is harcolnak mindkét csapat oldalán, ezzel téve folyamatossá, adott esetben kiegyenlítettebbé és élvezetesebbé a játékot. (A gyengébb játékosoknak is könnyen lehet sikerélményük, és akár az összes játékos is zárhat pozitív összesítésű statisztikával; ami szakítás a korábbi világgal, amelyben aki gyenge volt, azt egyszerűen kilőtték a jobbak, és mínuszos stattal zárta a játékot. Itt mindenkinek járhat skalp, persze a valós játékosokkal szemben felállított statot a pilot kills mezőben lévő számmal kell nézni.) Speciális pilótaképességek: falon ugrálás, mászás; double jump (egyes pályák bejárhatóak anélkül, hogy egyszer is érintenénk a talajt); láthatatlanság; gyorsabb regeneráció stb. Titánok speciális képességekkel: beszállhatunk egy titánba, és úgy harcolhatunk a többiek ellen; a titánból bármikor kiszállhatunk; a titánunk automatán követhet bennünket, illetve automata módban harcol, ha nem ülünk benne; a különböző titánok képességei és fegyverei a legváltozatosabb képet mutatják. Titánok vs. pilóták: minden pilótának van anti-titán fegyvere, de egy-egy titánt pilótaként meglovagolva kényszeríthetjük az irányítóját, hogy hagyja el a titánt; van titánok ellen hatékony gránát; stb. A pilóták láthatatlanná is válhatnak egy időre, ekkor könnyen elmenekülhetnek a titán elől. Ha egy titán túlságosan sok sebesülést szerzett, a pilótának katapultálnia kell, különben felrobban a titánnal együtt. Titánok harca: a titánok egymással szemben is fegyverek arzenálját vethetik be, üthetik egymást, kitéphetik a titánból a pilótát stb. Burn-in kártyák: egyes challenge-ek teljesítésével ún. burn-in kártyákhoz juthatunk. Ezekkel speciális, exkluzív képességekre tehetünk szert (pl. gyorsabb futás, radarjelek küldése, halálosabb fegyver stb.), de egy kártya csak egyetlen alkalomra szól. A burn-in kártyákat folyamatosan kapjuk egy-egy challenge teljesítése után, ezekből vihetünk magunkkal összesen 3 általunk választottat egy meccsre. Vagy a meccs legelején, vagy halálunkkor kiválaszthatunk a három közül egyet, és a következő halálunkig az lesz érvényben. Ha meghalunk, a kártya elveszett, többé nem használhatjuk fel, másik meccsen sem. (Persze ugyanolyan kártyából kaphatunk még később egy másik challenge teljesítésével is.) Mindebből következik, hogy egy meccsen összesen 3 kártyát használhatunk el (azaz ha 4-szer halunk meg, a 3. után már nem tudunk kiválasztani semmit), és amit elhasználtunk, az eltűnik a készletből. A 3 kártya előzetes kiválasztása csak meccs előtt lehetséges, meccs közben nem. További adalék, hogy összesen 25 ilyen kártyából állhat a teljes készlet, ennél többet nem kapunk egyszerre, így vagy folyamatosan elhasználjuk a kártyáinkat, vagy idővel eldobunk közülük néhányat. Végjáték: egy-egy adott forduló végén a vesztes csapat tagjai lehetőséget kapnak az evakuálásra, a győztes csapat tagjai pedig ezt megpróbálják meghiúsítani. Ezeket vagy hasonlókat már jó ideje láthattunk más FPS-ekben is... Én csak azt látom benne (mint az összes CoD-ban/MoH-ban/BF-ben), hogy ez az n+1. agyatlan lövöldözős játék vérpistikéknek. Erre nem is muszáj válaszolnod, nem fog megváltozni a véleményem, csak mondtam.
Fujitsu Posted March 6, 2014 Author Posted March 6, 2014 Így, együtt, ilyen formában még biztosan nem. Egyébiránt teljesen igazad van, agyatlan arcade lövöldözés vérpistikéknek. Pontosan ez az, amire szükségünk van. Játék közben nem akarok agyalni. (Legfeljebb csak azon, hogy hova bújt az a szemét... )
Garono Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Erre a felsorolásodra az első gondolatom annyi volt: couldn't care less. De nem akarom leszólni a játékot, nyilván azokat is le lehetne, amikkel én játszok.
Fujitsu Posted March 6, 2014 Author Posted March 6, 2014 Nincs ezzel semmi gond, különbözőek vagyunk. Nyilván én se értem, mi a jó abban, hogy az ember farmokat/népeket/hadseregeket stb. menedzsel egy stratégiai játékban, miközben lényegében nem történik semmi; de hát ez én vagyok. Más meg azt nem érti, mi a jó abban, hogy lebontok pár tucat katonát a titánommal. Így kerek a világ. Más kérdés, hogy én nem is írok a stratégiai játékok topikjaiba. Fogalmazzunk úgy, hogy az agyatlan FPS-ek között is van mindenféle: jó is, rossz is. Ez itt épp gatyarepesztően jónak ígérkezik. Megjegyzem, a CoD4-es éveim nyomán (amikor a másodperc törtrésze alatt ki kellett szúrnom a bokorban bujkáló csipást, mielőtt ki tudott volna szedni) biztos, hogy fejlődött valamit a térlátásom, mert miközben a monitorra meredek, észreveszem, ha a szoba másik sarkában akár csak fél centit is megmozdul valami. A legkisebb rovarok mozgását is szinte bárhol detektálom a szobámban, a monitor előtt ülve.
Garono Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Más kérdés, hogy én nem is írok a stratégiai játékok topikjaiba. Nyilván nekem sem kellett volna ide írnom, de elég kihalt pár napja (hete?) a fórum.
Fujitsu Posted March 6, 2014 Author Posted March 6, 2014 Vagy pár éve. Alig maradtunk már, és a még aktívak közül is egyre kevesebben látogatják a fórumot, olyan meg már alig akad, aki még ír is. Az aktív fórumozók kb. fele admin vagy moderátor. Mert az egy dolog, hogy – bánatunkra – a régebbi oszlopos tagok közül elhúznak páran, de nem jönnek újak (akik jönnek, néhány hozzászólás után lépnek), így törvényszerűnek tűnik, hogy leépül a közösség. Új téma is alig van, ezért is nyitottam ezt, hátha akad még olyan, akivel tudunk itt majd dumálni, de lehet, hogy csak magammal fogok beszélgetni.
Fujitsu Posted March 12, 2014 Author Posted March 12, 2014 Tegnap meg is jelent a játék, . Jelenlegi elfoglaltságaim miatt egyelőre biztosan nem lesz módom játszani vele, úgyhogy az ára egy ideig még a zsebemben marad. De majd visszatérünk rá, csak fogalmam sincs, mikor. Addig is várjuk a tapasztalatokat, véleményeket, élménybeszámolókat; meg úgy általában bármit, ami a játékkal kapcsolatos. Robbanjanak azok a titánok!
[OP]Destroy-man Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 A valós gépigényére azért kíváncsi lennék. Több cikk is írja, hogy nem sikerült jó teljesítményt kihozni belőle. XBox One alatt a felbontása 1408x792, ami elég vérszegény. Így is alig bírja a 30 FPS-t a hardver. PC esetén sem jobb a helyzet, ott ugyan megy a FullHD, de 30 FPS körül ott is megakad a grafika, hiába tudna többet a VGA. VSyncel azért közelíti a 60 FPS-t. Ezen kívül teli van bugokkal. Szerk.: Orosz nyelven már fent van torrenten az 1.0.0.3-as változat, crackel együtt. Ez gyors volt.
Fujitsu Posted March 12, 2014 Author Posted March 12, 2014 Nálam a béta alatt Full HD-ben 20 és 40 FPS között volt, VSync nélkül, közepes grafikai beállításokkal, és teljesen játszható volt, egyetlen akadás vagy szaggatás nélkül. A Frapsszel való rögzítés levitte olyan 25 FPS köré, de ezzel is folyamatos maradt. (Azért érdekes ez, mert a régebbi játékoknál emlékeim szerint a 20-25 FPS már a diavetítés szintjét közelítette, ez meg olyan folyamatos 25 FPS körül, akár egy mozifilm.) Egy mai felső-közepes videokarin simán hozza a 60 FPS-t úgy, hogy minden maximumon van. Azt tudom, hogy elvileg 60 FPS a maximum, de kit zavar ez? Ha a textúrarészletességet fokozni akarjuk, akkor ahhoz rengeteg videomemória kell, az insane fokozathoz már 3 GB a minimum. Úgy látszik, ma már a 4 GB-os videokártya sem hülyeség. Én a béta alatt egyetlen buggal sem találkoztam. Nyilván maradt benne, miként a világ összes szoftverében; de hogy tele lenne, az szerintem erős túlzás. Tekintve, hogy a játék csak multiplayerből áll, az meg központi szervereken megy, nem nagyon van elképzelésem arról, hogy a crackelt verzió mégis hogyan működhet (legalábbis anélkül, hogy az ember kockáztatná Origin-accountjának bannolását); de ezt a témát talán hanyagoljuk is.
[OP]Destroy-man Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Van egy olyan érzésem, hogy LAN-ba működik (kikerülve az Origint).
Fujitsu Posted March 16, 2014 Author Posted March 16, 2014 http://www.youtube.com/watch?v=APLExK1nMNE Itt egy teszt, pár hibát leszámítva (pl. West bácsinak Jason a keresztneve, nem Adam; fogalmam nincs, honnét vette ezt a baromságot a szerző) egészen jól összefoglalja a lényeget.
Fujitsu Posted March 27, 2014 Author Posted March 27, 2014 http://www.gamespot....s/1100-6418580/ Ezt kell csinálni a csalókkal.
jagdtigger Posted March 28, 2014 Posted March 28, 2014 Magyar verzió: http://www.gamestar.hu/titanfall-cheaterek-egymas-kozott.html Ez egy hatalams +1 a fejlesztőknek...
Fujitsu Posted March 28, 2014 Author Posted March 28, 2014 Szerintem is nagyon jó ötlet. Annak idején, mikor sokat CoD4-eztem, nagyon jó lett volna egy ilyen rendszer. Persze akkortájt az emberek úgy váltogatták a játék termékkulcsát, mint az alsógatyát; dedikált szervereken folyt a küzdelem ellenőrizetlen keretek között (még mi is csináltunk szervert), a PunkBuster meg nem sok szart ért. Szóval ehhez más rendszer kell; de ha már központi, felügyelt szerverek vannak, legalább ennyi előnye legyen. Még egy érv a játék mellett. Mondjuk ezzel a 9500 GT-vel, ami most itt rajzikálja nekem a képet, egy darabig nemigen repeszthetek fogok Tájtönfóllolni, az már egyszer biztos. Bár most rákaptam én is erre a 2048 nevezetű szarra; szerintem a gyehenna tüzén fog megrohadni, aki kitalálta, annyi munkaóra elszexuálásáért felel már.
Fujitsu Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 A hétvégén ingyenes a cucc az Originen! Ráadásul a profilotok mentve lesz; így ha később megszerzitek a játékot, nem vesznek el az eredmények. Sajnos én most nem fogok tudni tüzet nyitni, de remélem, lesz még ilyen alkalom. Nektek addig is kellemes aprítást!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now