Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Vélemények a 2007. júniusi számról


Recommended Posts

Posted

:pislog:

 

cimlapok.jpg

 

Figyelem! Szolgálati közlemény! Technikai problémák folytán elõfizetõinkhez mától (június 4.) érkezik a június szám. Elnézést kérünk az esetleges késedelemért.

 

Részletes tartalom most is itt! Kedvcsinálónak néhány cím:

 

:ny Ki áll jót érte? -- Közérthetõen a garanciáról - Tudj meg mindent a titokzatos 101%-ról! :pislog:

:ny Google minden szinten II. -- Mit tud még a világháló ötletgyára?

:ny Akik mozgásban tartják a Világhálót! -- Az Internet legmeghatározóbb alakjai

:ny Képek a karosszékbõl -- Online fotóelõhívás

:ny Fókusztesztbena megfizethetõ kompakt digitális fényképezõgépek

:ny Középkategóriás Nvidia kártyák tesztje

:ny Nagy Spamteszt

 

Teljes verzióban a Camtasia Studio 2.0.5 és a SnagIT, a legkirályabb képrögzítõ és képlopó alkalmazás!

 

:ole:

Posted

Az gáz, hogy a garanciás címlapsztori kereskedõi megítélése 101%-ot ad ki? :hmm:

Posted

:fetreng:

 

Beraktam a kedvcsinálóba! ;)

Posted

Sziasztok!

 

Nos megvettem a lapot (még csak belelapoztam a villamoson), ahogy mindig is szoktam, és úgy látom a DVD toknak nagyon rövid élete volt. Kár! Nekem tetszett. :weep:

Posted

Ja, én is szomorúan állapítottam meg, mikor megkaptam a sajátomat. :(

Posted

49. oldalon a Gigabyte GV NX86S256H 256 bitesnek van írva, de "csak" 128-as: Link. De szép is lenne.

 

104. oldalon a Vásárlási segédlet processzorböngézdéjében átrendeződés történt. A P4 sávja közeledett a felsőkategória felé, az AMD X2-esek lecsúszott az alsókategóriába is. Múlt hónapban nem volt átfedés az egymagos Pentiumok és a kétmagos X2-esek között. Ez megkavart. A táblázat csak ár alapján van rendezve vagy a teljesítményt is mutatja?

Hónapok óta dilemmázok, hogy érdemes-e váltani a P4 3 GHz-ről kétmagosra. Csúcskategóriára nincs pénzem és 10-20%-os teljesítménynövekedés miatt nem akarom lecserélni a P4-es konfigom. Ez a táblázat még inkább megkavar.

Posted

Szerintem ne itt beszéljük meg, de nem érdemes.

Posted

Hali!

 

Nem tudok kiigazodni a 103. oldalon lévõ grafikonokon...

Minimum grafikával 20 fps, maximummal pedig 550 a s.t.a.l.k.e.r.?

:pislog::D

Posted

:pislog: Ó, valóban! Nahát, nahát, ahogy elnézem, a grafikonkészítő fiúk ritka rossz hónapot foghattak ki (lásd még 101%). :nem:

 

Azért nyugtassatok meg, hogy tartalmilag rendben van...

Posted

Tartalmilag többé-kevésbé rendben van - és nem csak azért, mert szerepel a Postaládában 8)

 

De kivételesen a Képek a karosszékből c. cikkhez szeretnék két dolgot hozzáfűzni. Az egyik, hogy érdekes és érdemes lett volna mégiscsak a képek minőségét tesztelni, pontosabban azt, hogy egyrészt mennyire tudják pl. a kisebb-nagyobb színhibákat automatikusan korrigálni, másrészt, hogy mennyire is pontosan nyomják a képeket. (Szerintem túlzottan elsiklott afölött, hogy két cég alválalkozójaként is a tesztben szereplő labor nem tudott 15×10 cm-es képeket előállítani.)

 

Ez utóbbival nekem tavaly nagyon kellemetlen kalandom volt. A FotoMarkettel szerettünk volna egy esküvői albumba 300 képet előhivatni 10×15 cm-es méretben. A képek eleve egy 3:2-es képarányú géppel készültek, de az esetleges vágásoknál is nagyon odafigyeltünk, hogy a pontosan megmaradjon a képarány.

 

Ehhez képest az elkészült képek kétharmadában sikerült 1-2, de sokszor 5-10 mm-et is levágni a képekből! :S Miután szóltunk, hogy ez így nem lesz jó, közölték, mi vagyunk a hibásak, rossz méretarányú képeket töltöttünk fel. :pislog: Mikor mondtam, hogy akkor talán nézzük már meg az ftp-n levő képeket, akkor érdekes módon azok gyorsan eltűntek a szerverről. 8) Ezek után abba akartak belekötni, hogy rosszul állítottuk be a fill/fit kapcsolót, de azon kérdésemre, hogy 3:2-es képarányú fotóknál ez mennyiben érdekes, hiszen a 15×10 cm is pontosan ekkora, gyorsan témát váltottak. :démonikacaj:

 

A végedermény: nagyon durcásan, de visszaadták a pénzt, de közölték, hogy "ezért kénytelenek minket törölni a rendszerükből". :dühös: Ugyan korábban az interneten keresztül ott vásároltunk egy fényképezőgépet (ezért is kerültünk bele), de mondtam, hogy nem gond, ezek után amúgy sem náluk hivatnánk elő a többit.

 

PS: a Porstnak érdekes módon sikerült a 3:2-es képeket 15×10-es papírra vágás nélkül előhívnia, így végül is időben elkészült az album. :D

Posted

A "Ki áll jót érte" c. e havi cikkel kapcsolatban van kérdésem, mégpedig az, hogy pontosan mit is jelent az, hogy "a készülék cseréje [...] >>aránytalan töbletköltséggel<< jár". Láthatóan a cikkíró is idegenkedik a kifejezéstől, mert idézőjelben van (-- vagy nincs tisztában a pontos jelentésével). Tehát mit jelent az "aránytalan többeltköltség", konkrétan, számokban?

Posted

Nem tudom, hogy erre a példára gondolsz-e, de abban igazat adtam a kereskedõnek, amikor olvastam a cikket, hogy egy közel egy éves hardverért nem lehet visszaadni ugyanazt a pénzt, amennyibe 11 hónapja került. Ha ez így van a törvényben, az kapitális baromság. Minden eszköz veszít az értékébõl, a pénz veszít az értékébõl, hardvergenerációk váltják egymást. Az a kártya, ami tavaly 100 ezerbe került, ma talán a felébe, és ha a kereskedõnek mégis a 100 ezret kell visszafizetnie, az nem is többletköltség, az színtiszta veszteség, amit senki nem fog neki megtéríteni, pedig a kártyát nem õ gyártotta, õ csak közvetít a cég és a felhasználó között.

 

 

Posted

Nem, nem erre gondolok (bár nem tudom, hol a veszteség, ha a kereskedő annyit ad vissza, amennyit kapott :pislog: ).

 

Arra gondolok, hogy a törvény szerint kérhetsz cserét akkor is, ha a készülék javítható, de erre nem kötelezheted a kereskedőt, ha az "aránytalan többletköltséggel" jár. Szeretném megtudni, mekkora az az "aránytalan többletköltség" szám szerint, mondjuk %-ban.

Posted

@Spányik Balázs:

Pedig legjobb tudomásom szerint ez így van. Anno még egy másik ilyen jellegû fórumon mesélte az egyik moderátor a sztorit, hogy egy 9700 Pro kártya olyan két vagy három éves volt, amikor tönkrement. Még pont volt rá garancia, visszavitte, történt egy-s-más, de a lényeg az volt, hogy vette egy akkori csúcskártyát, mert az eredeti vásárlási összeget vásárolhatta le. És pont ezzel a törvénnyel érvelt.

Ennek az értelmébe nem mennék bele, a lényeg, hogy legjobb tudomásom szerint valóban ez a helyzet.

 

@h.arpad:

Szerintem ez a kereskedõn múlik. Én mondjuk olyan 1-5% közé tenném, az még reális talán.

Posted

Ha a kereskedõn múlik, akkor mégiscsak lehet arra hivatkozni, hogy rossz a törvényi szabályozás. Márpedig amíg a törvényben nem szerepel pontosan, mikor nem lehet cserét kérni, addig vita lesz rajta. Én különösen nem szeretem ezeket a kiskapukat, mert szerintem így egyik félnek sem jó.

 

Lényegében van még egy dolog, amit a cikkeben (jobban mondva a törvényben) nem értek. Pl. azt, amikor a szavatosság ideje alatt már nekem kell bizonyítanom a rendeltetésszerû használatot. Ez is érdekes, mert én mondjuk nem vagyok elektromûszerész, tehát nem is tudom mit mondjak. Csak annyit tudok az eladónak mondani, hogy sértetlen a cimke, vagy a csavarok nem voltak ellmozdítva, tehát nem akartam szerelgetni. De azt már ki tanúsítja nekem, hogy nem raktam be fodítva a slotba? Mert nyilván majd ezt is nyugodtan a fejemhez vághatják.

 

Nekem elég sok garanciális ügyem volt. Pl. vásárlás után 2 hónappal megadta magát a Leadtek tunerkártyám. Annak idején nagyon sok probléma volt ezekkel a kártyákkal, akadékoskodás nélkül cserét ajánlottak fel. Úgy döntöttem, hogy becseréltetem, de az új értékével számoltak, ami alacsonyabb volt. Helyette viszont (annak ellenére, hogy 2-3 ezret rá kellett fizetnem) egy jobb kártyát kaptam, és a mai napig nem volt vele semmi gond. Ugyanannál a kereskedõnél (Mistral CW) szó nélkül beszámították egy Maxtor winchesternek az árát, mintegy 5 perc alatt, amelyik szintén 1-2 hónapig húzta... Szóval a tapasztalataim inkább pozitívak.

 

Viszont, ha a garanciális idõn kívül vinnék be valamit, biztosan, hogy rosszul járnék, ugyanis szavatosságról a legtöbben nem is hallottak, és el is küldenének, ahogy kell. :S

Posted

Kicsit off. Kb. 15 napja vittem vissza az mp3-as lejátszómat az üzletbe, akik továbbították a szervízbe. Még nincs kész. Kérhetem a cserét? :?::hááát:

Posted

Cserét kérhetsz, de szerintem akkor is meg kell várni, míg a szervíz végez. Ugyanis itt jön be az aránytalan többletköltség kérdése.

A cucc amit beadsz használt. Veszített értékébõl mikor megvetted, így az eladó "nem tudja" eredeti áron adni, fõleg hogy szervizelt. Ezért, ha csak egy ellenállás ment el rajta, akkor úgysem fogja kicserélni. Míg egy ellenállás fillérekbe kerül, minden más (kész termék) óriásinak számít. Megint más kérdés, hogy megéri-e nekik foglalkozni vele.

Pl.: Lejárt garanciás (öregebb 1 évesnél ráadásul)Yamada házimozit visszavittem. Válasz: garancia hiányában nem tudnak mit tenni, különben cserélték volna.

Vettem egy Millenium dvd lejátszót (TG). Cseregaranciás 1 évig.

Viszont ha 3 napon bellül viszel vissza terméket általában zokszó nélkül cserélik.

Még nem olvastam a cikket, de érdemes odafigyelni a bolt nyitvatartási idejére. Az EW-ben a hétvége is beleszámít a 3 napba, míg a TG-ban nem.

Posted

Nagyon hasznos a Google szolgáltatásairól a cikk! :) Személy szerint most találkoztam elõször a blogger szolgáltatással, ami tényleg kiváló! Nem vagyok szakember, de egy hétvégén összeraktam egy blog lapot. Remek és áttekinthetõ a szerkesztõje, szinte semmi programozási tudást nem igényel. Talán érdemes lenne egy külön témát nyitni, hiszen biztos vannak profik, akik az egyszerûség mellett is tudnának ötleteket adni. Remélem tovább még bövûlni fog a szolgáltatási kör és a szerkesztési lehetõségeket tárháza. Köszönöm, hogy felhívtátok a figyelmem errea lehetõségre! Erre jön még egy mosoly: :)

Posted

Ismétlek, de "feltûzelt" a Google-Blogger cikk és érdekel belõle két állítás: "Közzétehetünk más oldalak által kínált tartalmat RSS-csatornák használatával..." - Ezt a funkciót én nem találtam meg. "Ezek a beépített, vizuálisan menedzselhetõ kiegészítõk, de számtalan külsõ fejlesztés áll rendelkezésre az interneten..." - Kaphatnék erre egy kis segítséget, hogy hol és hogyan keressem õket?

Posted
(Calyd @ 2007. június 10. 11:57) 191503[/snapback]

Még pont volt rá garancia, visszavitte, történt egy-s-más, de az eredeti vásárlási összeget vásárolhatta le.

 

Nekem tönkre ment egy maga korában csúcsminőségű discmanem kb. két hét alatt, de lustaságból csak egy év múlva vittem szervizbe. Mivel volt rá garancia (és javíthatatlan volt) beígérték, hogy egy hónap múlva kapok egy másikat. Aztán két és fél hónappal később kaptam egy papírt, hogy a cég már csődbe ment, vagy tudom is én, ergó menjek vissza a boltba ahol levásárolhatom a készülék eredeti árát. Vettem jóval olcsóbban egy teljesen más készüléket, a különbözetet pedig visszakaptam pénz formájában.

Posted
(Lalo @ 2007. június 11. 14:07) 191630[/snapback]

Kaphatnék erre egy kis segítséget, hogy hol és hogyan keressem õket?

 

Pl. itt.

Posted

Oké, köszi a segítséget!

Szerdahelyi Gergely
Posted

Tetszik a tendencia ami az újságnál van. Jó ötlet, hogy gyakorlatias cikkek vannak, pl Google, Vista vs XP, Kalózkodás (előző számokban) és az online fotonyomtatás. Ez utóbbihoz azonban egy rövid megjegyzésem lenne:

 

"A minőség minden esetben kifogástalan volt..." ill volt még néhány dícsérő szó a minőségre. Ezt nem biztos, hogy így fogalmaztam volna meg. Kicsit jobban otthon vagyok fényképezésben és fényképészetben, így tudom, hogy egy fotót nem lehet ennyiből kihozni, hogy az tényleg olyan jó legyen. Ugyanígy nem értem miért garasoskodnak az emberek a saját élményeik emlékével (hú de szépen fogalmaztam :)) Megveszi otthonra a fotópapírt, festéket, kinyomtatja, kerül x ft-ba. Nem sokkal drágábban ki lehetne nyomtatni XXX fotós cégnél (és itt nem Media Marktra gondolok) aki XXX papírra XXX festékkel és egy kb 2-3 milliós XXX nyomtatóval kinyomtatja a fotót. Ezt kifogástalannak mondanám, mert az egész 1 rendszert alkot, amit úgy terveztek, hogy együtt legyen jó.

Lehet persze, hogy Mari néni (elnézést a névrokonoktól) nem veszi észre a különbséget, lehet a kép netről, fotolaborból vagy Pista bácsi (újfent elnézést) nyomtatójából. De akkor is... Az élettartamról nem is beszélve; az otthon nyomtatott fotókról ~20 év múlva kifakulnak a színek.

Szerintem ne sajnáljunk erre 10-15%ot áldozni, hiszen a fotóinkat azért nyomtatjuk ki, hogy albumba tegyük, elővehessük bármikor. Az "Antarktiszi expedícióm" című albumba még elmennek a csupa fehér képek, de ... na értitek miről beszélek.

Ebből azt hiszem kiderült, hogy én otthon sose nyomtatok fotót (albumba) és online se nagyon rendelek. Szerintem kell egy szakember, aki ott ül a gép mellett és kezeli azt. Profi módon retusál, alakít, stb. Ettől függetlenül az ötlet jó, ügyes volt aki kitalálta / csinálja.

 

Az újságra visszatérve az utóbbi 3 szám különösen tetszett, jó, hogy nem szakzsargonba mentek, hanem életszerű, használható dolgokról szól. Majdnem 2 évre elő vagyok fizetve, és úgy érzem, hogy megérte.

 

...na ha ezt valaki végigolvassa... :lol:

Posted

Márpedig én pl. én végigolvastam a hozzászólásodat. :P Pont az a cikk nem nagyon érint, mert rengeteget fotózom ugyan, de nincs időm nyomtatásra válogatni, retusálni meg sok munka, éls könnyen elrontom, úgyhogy legtöbbször az oldalamra töltöm fel, amit arra érdemesnak tartok, aki kíváncsi rá, megnézi a galériát, a családi fotókat meg a sz.gép vagy tévé előtt ülve egy itthoni szeánsz alkalmával tekinti meg a család.

 

Nekem a fotózás már kicsit sok volt a lapban, ráadásul digitális kamerák tesztje is volt, így alig várom az MP3 lejátszókat a következő számban.

 

:!: Egy valami viszont érdekelne: hogyan végződik Thunderbird 2.0 cikk (80-81. oldal)? :lol:

Szerdahelyi Gergely
Posted

A cikk végtelen :lol:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...