Jump to content
GSForum - Segélyvonal

StarCraft 2


Recommended Posts

Posted

Azt a leborult szivarvégit! :o:yeah::bezsong::éljen:

Ha ez megjelenik, akkor felhasználom az egyik passzív félév lehetõségemet!

Posted

Én bízom a Blizzardban, és szerintem akkorát fog ütni, hogy csak na! Évek óta várjuk a folytatást, és most végre meglesz. A hangulattal, grafikával stb. biztos nem lesz semmi gond, nekem csak egy elvárásom van: Warcraft 3-hoz hasonló irányítás (Pl.: tab-bal lehessen váltani az azonos típusú egységek közt egy csapatban).

Posted

Igen, az irányításnak sokat kell fejlõdnie. Pl most az 1-ben úgy van hogyha kijelölök 2-3 mucsakrúzert (aka battlecruiser :) ) és nyomok egy yamatót akkor az összes kijelölt egység lõ, nem pedig csak egy.

Posted

Na mondjuk én azt pont szerettem, de hát ez ízlés kérdése. Nekem most a legfõbb gondom az SC-vel, ami miatt nem sokat játszottam vele, az az irányítás. Mondom, egy Warcraft szerû irányítás kell, mert az szerintem nagyon el lett találva. A többi meg, ami egy játékot jóvá tesz az szerintem a Blizzard név miatt már eleve nem lehet kérdés, hogy nagyon nagyon jó lesz. De szerintem az irányítást is remekül meg fogják oldani.

Még csak most jelentették be, de már nem bírok magammal... :)

Posted

Az irányítás azért jó volt a maga idejében az SC-ban is, nézzétek meg a profik hogyan tolják, egyes progamerek 3-400 akciót is csinálnak percenként, ami azért már nem semmi, képesek egyesével Yamatozni, meg csata közben is egységet kijelölni és direktben támadni valamit.

 

 

Várom a második részt, ha akkorát üt mint az elsõ akkor nagy baj nem lehet vele, az elsõ részhez a mai napig jönnek ki patchek és a WCG-n is versenyszám.

Posted

Kiváncsi vagyok hogyan fog kinézni egy atomrobbanás, biztos nagyon látványos.

Posted

@Adani: Azért nem a progamereknek kell tervezni szerintem elsõ sorban egy játékot - szerintem.

 

@Aneurysm: hát biztos nagyon ráfeküdtek egyebek mellett (!) a grafikára is. A honlapon van néhány ingame jelent. Hát nem rossz, nagyon nem rossz... :) Azért érdekelne milyen gépigényt terveznek hozzá. Stratégiákhoz nem szokott olyan nagy gép kelleni, de azért ehhez már lehet, hogy fog. Amekkora csatákat ígérnek, ahhoz kell vas.

Posted

Azt mondta Blizzard hogy odafigyelnek arra hogy a gyengébb gépeken is jól fusson. Amúgy októberre ígérik, de gondolom lesz csúszás.

Posted

Ha jól tudom, van egy video is valhol a neten róla. Be tudnátok tenni ide a linket?

Nem kerestem sokat, de nem is találtam eddig.

Posted

Az atomrobbanásra én is kíváncsi leszek.

 

"Nuclear launch detected" De nem szerettem ezt néha hallani játék közben. :D

Posted

Én igen mert általában én szoktam lövöldözni :D Egyszerre kettõt kell, mert akkor össze is omlanak az épületek, ha 1-et akkor csak lángolnak (kivéve supply depot, az megsemmisül 1-tõl is).

 

Azt kéne még javítani hogy ne csak 50 ásvánnyal induljon a game, mert így elsõ 5 perc csak parasztgyártással telik. WC3-ban már jó, egybõl tudsz építkezni. Amit még javítani kell az az hogy a fejlesztések ne tartsanak olyan rohadt sokáig.

Posted

Szerénységem feltöltött YouTube-ra egy 4 videóból álló együttest, amiben hosszú perceket élvezhetünk a játékbõl. A majdnem 20 perc összidejû videóban bemutatásra kerülnek az új protoss és terran egységek, és nem utolsó sorban egy zerg újítással is szembesülhetünk. Nem lövöm le a poént, de természetesen az atomrobbanás sem maradhatott ki a videóból. Sõt, három is látható. Tételesen nem írnám le, hogy melyik fajban milyen egységek lettek modernizálva és mit tudnak, mindenki nézze meg a videót. A protoss kedvelõknek rengeteg új dolog van kilátásban. ;) Kár, hogy erõsen terran párti vagyok. :D

 

Posted

Én nem sûrûn használom, sõt ha jól tudom a WCG-n is tiltott, mert unfer dolog. ill. tiltott volt valamikor, már lehet, hogy nem az, elvégre a profik tudnak védekezni ellene, pl: nem engedik, hogy addig ki tudjon fejlõdni. Egyébként én azt szeretem csinálni, hogy detektorokkal védekezek ellene ( ha a derítésekbõl tudom, hogy van Nuclear silója) és mikor látom, hogy jön a Ghost atomozni akkor megvárom ameddig becélozza aztán kinyírom. Egy atombomba minusz az ellennél.

Posted

Szerintem meg tök fair dolog. Mert a mostani StarCraft II-ben se lesz egy picit se erős a Protoss Mothership. Meg tudja állítani a felé repülő rakétákat, fekete lyukat tud idézni, és villámtengerrel árasztja el a földet. Ehhez képest egy kis atom kismiska...

Az embernek ez volt eddig az "ütős lapja", amit egy kis ésszel mindig ki lehetett védeni. Szerintem ott a helye az atombombának, akkor is, ha néhányan túlzásnak is érzik. Amúgy egy 12-es Battlecruiser seregnél kinek kell atom? Főleg a Yamato Gun társaságában. 8)

Posted

Az igaz, bár én Protoss párti vagyok, azért ott is vannak érdekes dolgok. A Carrier Arbiterrel meg observerrel védve elég erõs tud lenni. A Terrát meg az elején ha nem elég figyelmes akkor jól meg lehet lepni egy korai Dark Templaros támadással. Ha nincs aknája és turretje akkor csak a comstattal tud detektorozni, de a Dark Templar el tud elõle szaladni és elõbb-utóbb elfogy az energiája. A Protossnál azért a Carrier is elég sebezhetõ hiába bivalyerõs. A zerges légiaknák simán kinyírják, elég nevetséges, hogy pár ilyen kis valami tönkretesz egy ekkora dögöt, de ez van. A Terran Goliátott sem szereti. A Protossnál jó dolog lehet még Dark Archonnal átkonvertálni pár ellenséges egységet, pl: SCV-t vagy Drone-t lopni az ellentõl és azzal kiépíteni az ellen egységeit ( ha van pénzünk fenntartani két gazdaságot). Van a Protiknak jó derítõeszközük az Observer detektor és cloakolt (láthatatlan) alapból és messzire ellát.

Posted

Amikor mi nyomtuk SC-t akkor a noobok mindig nyavalyogtak hogy legyen tilos az atombomba. Amikor velük játszottam akkor többnyire tartottam magam ehhez (néha azért eleresztettem 1-2-t, ekkor mindenki kilépett és új gamét kezdtek, nélkülem :D ), amikor jobb játékosokkal nyomtam akkor nem volt tilos, hiszen benne van a játékban, nem cheat, igaz ellenük nehezebb is volt célba juttatni a bombát. Amúgy SC-t leginkább általánosban nyomtuk, amikor minden pénteken volt egy 4 órás számtek szakkör ( =LANparti) a sulis gépteremben.

 

Az invisible egységek eléggé zavaróak tudnak lenni. Azt is úgy kéne mint WC3-ban, hogy ha láthatatlanok akkor nem tudnak támadni. Mert csomószor volt olyan bneten hogy dark templarokkal (vagy lurkerekkel) simán leigáztak mert nem volt elég detektorom. Egy idő után hagytam is a fenébe Brood War-t, visszatértem sima SC-re.

 

Sanzi: ezek a videók fennvannak valahol nagyobb felbontásban?

Posted

A videókat az IGN.com-ról töltöttem le. Nagyobb felbontásért már fizetni kell nem is keveset. Talán majd más forrásból meglesz.

 

Addig is ajánlom a hivatalos oldalt, rengeteg érdekes infóval: StarCraft II Homepage

Posted

A Valkyre-ok is nagyon le tudják gyalázni a Carriereket. Szóval nekik érdemes támogatásnak vinni Scout-okat, vagy High Templar-okat. A Psionic Storm elég jó... :)

Posted

Megnéztem a videókat, a fekete lyuk nagyon tetszik :)

 

Viszont szomorúan konstatálom hogy a siege tankok ebben a részben is sebzik a saját egységeket. Ez már az elsõ részben is idegesített. Bár lehet hogy így valósághûbb, mivel területre sebez. De akkor is idegesítõ :D

És azt nem értem hogy ott az elején a tankok miért a pajzzsal rendelkezõ egységet lövi? Remélem ezt majd kijavítján olyanra amilyen WC3-ban, hogyha a célpont invulnerable, akkor tudomást se vesz róla.

Posted

Még a Starcraftban sikerült akkoriban eltalálni legjobban az egységek kõ papír olló szerû tulajdonságait, nincs abszolút nyerõ egység, valamelyik mindenhogy sebezhetõ. Nézzetek meg pár akkori játékot, van egy abszolút erõs egység a legtöbben, ami mindenre jó, és massolva legyõzhetetlen. Az SC-ben nincs ilyen. Elvileg pl: Zergeknél az Ultlalisk a legerõsebb földi egység, de ugye levegõbe nem tud lõni, tehát sebezhetõ. A sárkányok nem sebzenek sokat földre, a Guardian (Brood War egység) meg levegõben védtelen, de a földi védelmet (Cannon, Turret, Spore Colony) lõtávolon kívülrõl leszedi. A Terran BC és a Protoss Carrier sem mindenható. Sok noob gondolja azt, hogy ezek mindenhatóak, aztán mikor kigyült 12 Carrier meg egy Arbiter és egy Obsi akkor megindul támadni és csodálkozik, hogy pillanatokon belül csak hûlt helyüket látja, és nem érti miért. Ezek a nagy dögök prímán szívathatók, pl: ott a Ghost lockdownja, az Arbiter fagyasztása, a Defiler lassítója. Zergeket meg a nagy tömegû sereg támadásnál Terrával a legjobb ha a gömböcbõl ( a detektoros ûrhajó) nyomsz egy rohasztót a közepébe, de a híd lábához tett akna is jól megtizedeli a dolgot.

 

 

A Siege Tank azért sebez, mert nem egységet hanem területet támad. Minden egység vagy direkte vagy területre tud támadni. Ez ezzel jár, néha ez jó, néha ez rossz. Ha zeglingek szaladnak a tankjaid elé, akkor nem jó, egyrészt siege módban közelre nem tud lõni, másrészt a többi tankod fogja a lingekkel együtt szétlõni. De hát, aki profi az tud ellene védekezni. A Valkyre-nál viszont jó, mert simán szétlövik a raksikkal az obsit is, hiába láthatatlan, kipukkad elõbb-utóbb.

 

A láthatatlan egységek is kellenek, meg lehet tanulni védekezni elelnük, minden fajnál van legalább egy fix és egy mozgó detektor. Ugye a Terránál 3 is van. A Comstat, a Turret és a kutatóhajó. A Protinál a Cannon és az obsi. Sõt a terránál az akna is majdnem az, mert detektálás nélkül is beindul a láthatatlan egységre, ezért is jó védelem a korai DT-s rush ellen. Zergnél meg a sok Over, ami úgyis kell jó sok, és gyorsítható is, meg Spore Colony.

 

Rush taktikák meg mindig lesznek. Az Age of Empires 2-ben is sikerült már kitalálni, pedig ott mindent megtettek, hogy ne lehessen, mégis van.

 

Az atombomba valóban a játékban van, de a WCG-n sok rush taktika is tilos. A Terrannal pl: van egy bunker rush nevû dolog, amit profin csinálva szinte lehetetlen fogni. Betiltották, mert igaz, hogy bennevan és legális, de unfer, mert akkori s nehéz fogni, ha deríteni tudja az ember.

 

Sokszor én is nyertem már rush taktikával, ebben nem vagyok profi csak párat gyakoroltam be, és ezek is kockázatosak, ha nem jön be akkor onnantól bukott a meccs. Pl: a Protossnál a Cannon rush, de ha észreveszi mire készülsz akkor véged, mert nem lesz semmid. Vagy zergeknél a mindenki által ismert 6 linges korai rush. Mellesleg ez is tiltott dolog már, mert ellenszere nincs, ill. cska akkor ha már az elsõ pillanattól erre játszol. Mire eljutsz addig, hogy derítsd és észrevedd addigra késõ. Fõleg terránál nehéz fogni. Protossnál a legegyszerûbb, Gateway helyett Forge és két Cannon úgy, hogy két oldalt épület takarja.

 

Az atom ilyen szempontból nem gáz, és fogni is lehet ha deríted, csak detektort kell tenni a létezõ becsapódási pontokra.

Posted

Szerintem meg egyszerűen hülyeség taktikákat tiltani. Ki kell találni a védelmet rá, ennyi. Mondjuk én főleg Warcraftez(t)em, ott is vannak nagyon húzos taktikák, de ha sokat játszol, akkor ki lehet ismerni őket, és lehet ellenük védekezni. A patch-ekkel úgy is próbálják javítani az egyensúlyt, alkalmazkodni kell. Meg ismerni az ellenséget, és tudni, hogy mit tud kihozni a választott fajból, ennyi. Ez egyszerűen hülyeség ilyet csinálni, hogy valamilyen taktikát tiltani - szerintem.

Posted

Én nem játszottam emberek ellen még, de taktikát tiltani nem hangzik jól. Olyan mintha sakkban nem lehetne bizonyos taktikai lépéseket tenni.

Posted

Vagy olyan mintha vizilabdában nem lehetne zónázni ;)

 

Újra megnéztem a gameplay videókat, szerintem grafikailag nem hoz annyi újat mint amennyit a WC3 hozott annak idején. Bár lehet hogy ez azért van mert SC1 annyira jó volt.

Posted

Ebben nem értek egyet veled, szerintem nagyon sok újat hoz a régi StarCraft-hez képest.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...