Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Memória és processzor órajelek

Recommended Posts

Posted

Elõszõr is szeretném elmondani, én nem sokat értek a számítástechnikához, ezért lehet, hogy mások számára nagyon is alapvetõ a kérdésem.

Miért van az, hogy asrock conroe865 típusú alaplap, aminek az fsb-je 1066MHz csak 400MHz-es memóriát lehet bele tenni? Legalábbis ezt írja a gyártó. :?:

Pocak

Posted

Mert ez a chipset, amire épül az alaplap, csak a DDR memóriákat támogatja, ezeket akár dual üzemmódban is. Ennél nagyobb órajelen a DDRII-esek mennek.

Posted

Köszönöm a gyors választ, de én még mindig teljesen laikus vagyok a számítógépekhez, magyarul nem vagyok szakember, csak olvasgatok ezt-azt, azért mert szeretném meg érteni, ahogy gépem mûködik, ugyanis a boltban legutóbb amúgy rendesen becsaptak és ezt nem szeretném még egyszer átélni, mert szerintem a pénzt a legtöbb ember rendes munkával keresi meg és nem mindegy, hogy 10 000 -20 000 forintot másra is el tudtam volna költeni, ha bele teszi a gépembe az amibe megegyeztünk. Elnézést a panaszkodásért mindenkitõl, de talán ezt tanulság lehet a többi laikusnak, akik hozzám hasonlóan nem értenek a számítógéphez.