Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Iskolai házifeladat


Tibor5

Recommended Posts

Tibor5

Hali!

 

Gondoltam másoknak több ötlete van az iskolai hf. kapcsolatban. :)

 

Nekem keddre kéne összeütni nyelvtanból egy, 1 oldalas értekezést (értekezés=tudományos témájú, tárgyilagos, érvekkel alátámasztott szöveg).

Valakinek nincsen ötlete ezzel kapcsoltban, hogy mirõl írjak. Konkrétan olyan téma kell amihez a neten könnyû anyagot találni. Esetleg nem tudtok valami kész vagy félkész anyagot átdolgozásra?

 

-Elõre is kösz-

Ezzel eldõl nagyjából az év végi jegy is. :)

 

Link to comment
Share on other sites

cereal180

Pl. környezetvédelem. Ebbõl szerintem annyit lehet írni, amennyit nem szégyellsz. Infót is lehet találni bõven.

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Arra nem gondoltál, hogy esetleg Te írd meg a saját gondolataidat?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Fujitsu
Arany két versének összehasonlító elemzése és egy töri TZ egy napon; a magyar is hétfőre kell

Ez még nem is olyan durva. ;)

Link to comment
Share on other sites

Flick Robert

Azért sok sikert. :)

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Köszi. ;)

@Fujitsu: Azért is vitába szállok Veled. Szerinted egy kb. emelt érettségi szintû összehasonlító és egy szintén emelt szintû történelem témazáró (XVIII. századi Magyarország) nem nehéz úgy, hogy mellette még más órákra is kell tanulni (fõleg, hogy a bioszt is mijndent kell tudni, amit eddig második éve veszünk). Azért jobb, ha kicsit elgondolkozol ezen (a latin felelésrõl nem is beszélve). A magyar sem úgy megy, hogy jajj, szádbarágom az egészet, csak köpd ki. Ott a két vers, aztán "durrbeledajdaj". Nekem úgy lett egy több, mint egy spiráloldal, hogy vázlat nincs, és hagytam is ki, amit írni lehetett róla. Ez nálunk kb. a 70%. Méga magadtól is izomból megírod.

Abban viszont igazad van, hogy egy duplaórás töri durvább. Az olyan 50-60 oldal között mozog füzetben, ez szerintem olyan 4-ede. Csak a sok érettségis feladat ne lenne benne.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

<off>

Jó, én elhiszem, hogy nem könnyû, de hát ez van. A témazárók történelembõl nálunk is érettségi feladatokból állnak. De nekem az egyik kedvenc tantárgyam a történelem, eddigi életem folyamán nem is volt 5-ösnél rosszabb jegyem belõle. (Mondjuk irodalomból sem, de ez már más kérdés.) ;)

</off>

Link to comment
Share on other sites

Adani

Régebben engem nem érdekelt a töri, mostmár, hogy nem a számba rágják már igen. A magyart ugyanezért nem szerettem, fõleg az irodalmat. Ott volt a tankönyvben a kidolgozott verselemzés, meg a tanár lediktálta órán aztán azt kérte vissza, de ugye igaza volt ,ez a tananyag az érettségin is ezt fogják kérdezni ,ezt kell megtanulni, nem biztos, hogy jó dolog ha a saját gondolataidat írod le, mert lutri, vagy elfogadják vagy nem. Hiába tudtam már akkor is, hogy a finnugor elmélet nem igaz, az volt a tananyag hát azt írtam le, mert azt kérték vissza. Töribõl ugyanígy, ugye a törtit is mindig a gyõztesek írják és mindig az jön ki, hogy a gonosz elen cska úgy megtámadt mindket mi meg jól megmutattuk nekik.

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

@Adani: Ezért nem tanulunk a könyvbõl. Az viszont nem rossz, ha egy verselemzésnél nem a tankönyvit nyomod, mert az ugye magolás. Ha érdekel egy életszagúbb kis töridózis, akkor ezt nézegetsd: Vaskereszt (sajna nem tudom a szerzõd), illetve: Thomas A. Taylor: Tûzkeresztség. Ha van idõd, akkor vágj bele. ;) Jelzem, hogy mindkettõ németekrõl szól.

@Fujitsu: Nekem kedvencem a töri, de 42 jegyet nem tudok színötösre hozni. Ez még Neked sem menne. ;) Az irodalom pedig nálunk olyan dolog, hogy amikor a képaláírás meg ilyen kaliberû cucc van dogában, akkor azt mondjuk, hogy ígyis-úgyis mindegy. Sajna mi nem tudunk 5 tárgyat tanulni teljes gõzzel. Ha ezt egy tanár megértené...

Eddig volt OFF.

Nem tudja valaki, hol találok világháborús pénzeket vagy egyéb tárgyakat?

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Ez még Neked sem menne.

Erre azért nem vennék mérget... :D De a viccet félretéve, ha 42 jegyet kaptok, akkor már tényleg nem olyan könnyû jó eredményt elérni. :hááát:

Sajna mi nem tudunk 5 tárgyat tanulni teljes gõzzel.

Én elhiszem, hogy nehéz, de minden órára kell tanulni, nincs mese. ;)

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Én pedig vennék rá mérget. Fogadnék is, hogy ilyen leterhelés mellett meg tudsz e csinálni 42 5-öst emelt szintû történelmen. Csak az a baj, hogy leszoktam a biztosra fogadásról. :D

Elméletben nagyon nagy igazságot mondtál, de ez gyakorlatban sajna nem mindig válik be perifériális (pl. nekünk a fizika) tárgyaknál. Mondjuk hülyén hangzik, de minél több évet kezdesz el egy "tanítási egység"ben (pl.: középiskola), annál kevesebb energiád van. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Fogadnék is, hogy ilyen leterhelés mellett meg tudsz e csinálni 42 5-öst emelt szintû történelmen.

Nem lenne egyszerû, de még most sem vagyok benne biztos, hogy nem sikerülne. Elvégre ha minden leckét mindig teljesen megtanulnék, akkor elvileg nem kaphatnék 5-ösnél rosszabb jegyet. ;)

Minden órára tudni kell az anyagot. Tudom, hogy nehéz (fõleg ezen a szinten), de egy középiskolásnak egy nap 5-6 tantárgyra a felkészülés – elvileg – nem jelenthetne gondot. :hááát:

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Nem napi szint, hanem úgy tudni, hogy használható legyen. Vagyis az összes eddigi anyagot tudni.

Hidd el, nem tudnád megcsinálni. Ugyanis ezen a szinten, ahol mi vagyunk a lecke megtanulása nem elég az ötöshöz. Ahhoz pedig, hogy egy érettségi feladatot (pl. forráselemzés) meg tudj csinálni, a lecke oda-vissza ismerete sehogyan sem elég. Persze nem azt mondom, hogy ne tanulj semmit sem, de nem csak a lecke létezik. A feladatok megfogalmazásáról és a dolgok összekavarásáról a megoldókulcsban nem is szólok. Próbáld ki. Szerezz egy feladatgyûjteményt, és csinálj meg pl. egy 12 pontos kisesszét vagy egy tesztfeladatot.

Meg fogsz lepõdni. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Szerezz egy feladatgyûjteményt, és csinálj meg pl. egy 12 pontos kisesszét vagy egy tesztfeladatot.

Meg fogsz lepõdni. ;)

Te is meg fogsz lepõdni: már csináltam 12 pontos kisesszét, a dolgozatok fele történelembõl nálunk ugyanis esszéírásból áll (pontosan az érettségi miatt). Ráadásul nálunk a tanár még szigorúbban is osztályozza, mint az érettségin. (Természetesen hibátlan lett, mint ahogy az egész dolgozat is. :) ) ;)

Link to comment
Share on other sites

Dave891

Nah, kapnád csak meg a mi történelem tanárunkat Fujitsu :D , biztosra veszem, hogy nem írnál ilyen könnyen hibátlan dolgozatokat :P .

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Azért a mienk sem kispályás, nekem elhiheted. ;):D

Link to comment
Share on other sites

bandee

Heh: matek tanárnak mondom a 3-on, erre: az nem jó mert a köbön. :hááát:

Mondom neki, hogy az ugyanaz, erre: ülj le, nem tudsz semmit, 1-es. :pislog:

Furcsa módon az osztály 92%-a (!) bukik matekból... :huh:

No comment...

Link to comment
Share on other sites

Adani

Az a nem mindegy. Az előző suliban volt egy fizikatanár (engem nem tanított), aki nemhogy 1-est, de 0-st is adott. Nála a karóhoz is el kellett érni valamit, pl. ha 20 ponttól kettes, ahol pl. 5 pontra már kaphattál egyest, de az alatt csak 0-t. A 0 meg egy szívatós, mert a jegyek összegét nem emeli, de az átlagba beleszámolta, ami ugye eléggé ronthatta. Egy másik suliban volt jobb osztályozás is. Ha nem érted el a kettes szintet karó, ha nagyon nem akkor két karó, ha üresen adtad be, vagy 0 pontos lett 3 karó, és akkor már veled nem is nagyon vacakolt, mert 3 jeggyel már le lehet zárni valakit.

 

Igaz nekünk olyan tanárunk is volt (informatikát tanított), akinél soha semmire nem kaptunk jegyet, vagy csak ritkán, sokszor kellett esszét írni, meg röpdoga, meg ilyesmik, de ezeket miután beadtuk, sosem láttuk viszont, félévkor meg random beírt pár jegyet, hogy kb. kijöjjön átlagban az, amit adott nekünk. De el kell ismerni, hogy korrekten osztályzott. Ha nem húztad ki nála a gyufát, akkor voltál min. hármas, ha kihúztad, akkor kettes, de megbukni soha senki nem bukott nála, legalábbis az évfolyamon. Kettest egyszer egy osztálytársam kapott félévkor, mert belecsulázott az egérbe (golyós egér volt és oda ahol a golyó van) és miután belenézett, hogy mi van vele olyan lett a keze. :D A jegybeírás mindenesetre érdekes volt.

- Hányast akar?

- Ötöst.

- Na jó, de ez nem a kívánságműsor.

- Négyes?

Ilyenkor kaphattál kérdéseket, szívatósakat vagy egyszerűeket.

Egy elhangzott párbeszéd a szívatós kérdések után:

-Hármast adok magának, de azért beírok ide még két karót, hogy hihetőbb legyen. Az egyiket mondjuk most kapta, mert nem tudta a választ, a másikat meg azért, mert egy feladatot nem adott be a félévben (de mondom több tucat dolgot adtunk be, és semmit sem kaptunk vissza, ugyan ki emlékezne mindenre).

 

Egyszer meg is kérdeztük, hogy ezek a jegyek mégis mik mit mire kaptunk, még elsőben, mikor nem tudtuk hogyan megy. A válasz az volt, hogy semmi, ezeket odahazudtam, hogy kijöjjön a félévi jegyük, vegyék úgy, hogy pl. leosztályoztam a füzetüket, vagy egy-két szarjukat, amit beadtak (szó szerint így hangzott el, a trágár beszédstílust egyébként se vetette meg, de sosem köntörfalazott kimondta amit éppen gondol).

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
A 0 meg egy szívatós, mert a jegyek összegét nem emeli, de az átlagba beleszámolta, ami ugye eléggé ronthatta.

Ezt nevezem! Nem rossz módszer! :D

Érdekes informatikatanárotok lehetett. Valahogy én nem tudnám megszokni, hogy kamu jegyeket kapjak... :hááát:

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

@fujitsu: Nem mindegy, hogy szigorúan osztályoz a tanár, de értelemmel, vagy a megoldókulcs alapján. De majd odaadok egy duplaórás töri témazárót, aztán majd kipróbálhatod magad. :D

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
Nem mindegy, hogy szigorúan osztályoz a tanár, de értelemmel, vagy a megoldókulcs alapján.

Ez igaz, csakhogy ott vannak a feladat alatt az értékelési irányelvek, amik alapján osztályoz a tanár. Ugyanígy történik az érettségin is. ;)

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Ott van a megoldókulcs. Azt kell használni, viszont néha nagyon lökött a cucc. Főleg a rövis válaszos, tesztjellegű kérdéseknél.

Link to comment
Share on other sites

Crocket
De majd odaadok egy duplaórás töri témazárót, aztán majd kipróbálhatod magad. :D

Ezt én is szivesen megpróbálnám! Kíváncsi vagyok, mennyit felejtettem, illetve nekünk mennyire tanították másképp...

 

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

@ zsoltchelsea: Tudom. De például ott van, hogy "tájékozódás térben és idõben". Ez azt jelenti, hogy ha nem írod le, hogy a forrás (vagy a forrás eredete) mikor és hol keletkezett, akkor nem kapod meg a 2 pontot. Eléggé egyértelmû a feladat javítókulcsa, attól nem lehet eltérni. A mi dolgozataink felét 4 éven keresztül esszéírás teszi ki. ;)

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Nekünk meg tz-knél kb. 100%, kisdogáknál ez olyan 90% idén. :P Hiába van ott a dolog, azokat értelmezni is kell sokszor. De a tesztes résznél nem ez van odaírva néha. Majd az érettségin kiderül. :P

@Crocket: Majd küldök pár feladatot, persze nem scannelve az esszém. :D Készülj fel, mert van benne érdekes.

Azt viszont nem értem meg, hogy miért kérdeznek sokszor felszínes dolgokat, utána érettségin meg egy olyan könybõl van tétel (egy 1,5 oldalas olvasmány alapján), amit talán Crocket ha ismer és használt anno (Walter Mária tankönyve, ha így ismerõs). Az érettségi bizottság elnöke nem tudott, mit kérdezni. :nem::upsz:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...