ocsi 0 Share Posted April 20, 2006 Hivatalos honlap:http://criticalmass.hu Idézet a honlapról: Útvonal: Újpesti rakpart (az eleje 15 órakor indul) - Pesti alsó rakpart - Petõfi híd - Budai alsó rakpart - Attila út - Alagút - Lánchíd - József Attila utca - Andrássy út - Felvonulási tér (a vége 17 óra körül érkezik) Közlekedési korlátozások: Teljes útlezárás várható 15 órától 17 óráig az alsó rakpartokon, az Attila úton, és az Alagútban(15:45-16:45), a Lánchídon és a József Attila utcában(16:00-17:00). Részleges, egy irányban történõ útlezárás lesz a Petõfi hídon (15:30-16:30), és az Andrássy út teljes hosszán(16:00-17:15). Érdemes még elkerülni a Boráros teret (15:30-16:30), a Deák teret 16:00-17:00, az Oktogont 16:00-17:00, és a Felvonulási teret (16:15-17:15). Javasolt kerülõ útvonalak autóval: Észak - déli irány: Budán az Alkotás út, Krisztina krt., Bartók Béla út Pesten a Hungária körút Kelet - nyugati irány: Árpád híd, Hegyalja út - Erzsébet híd - Rákóczi út, Üllõi út - Vámház krt. - Szabadság híd - Bartók Béla út Lágymányosi híd. A Petõfi híd Pest felé végig járható lesz. Tömegközlekedés a belvárosban: A felvonulás idején nem jár majd a 2-es és a 19-es villamos, valamint a 4-es, 12-es, 16-os, 105-ös és 86-os busz. Jelentõsen nõhet a 4-es és 6-os villamospótlók (az Oktogonnál 15 rendezõnk rendszeresen átengedi), a 9-es busz, a piros 20-as és 30-as buszok, a 15-ös busz, valamint az Andrássy utat keresztezõ belvárosi trolibuszok menetideje. Javasolt tömegközlekedési eszközök: A belvárosban minden ami a föld alatt megy. A fõbb felszíni járatok közül kadálytalanul jár majd a 47-49-es villamos, 7-es busz, a Blaha és a Móricz között a 4-6-os villamosok, Budán a 18-as villamos és a szentendrei HÉV. Útvonalterv:térkép Gyülekezés: 14:30-tól a Duna partján. Útvonal: Pesti alsó rakpart - Petõfi híd - Budai alsó rakpart - Attila út - Alagút - Lánchíd - József A. u. - Andrássy út - Felvonulási tér Hossza: 12 km Idõtartam: kb. 90-120 perc Mi a felvonulás célja? Az, hogy felhívjuk az emberek figyelmét a városi bringázásra. Az, hogy megmutassuk a napi kétszer háromórás autós critical mass alternatíváját. Az, hogy megmutassuk a döntéshozóknak, hogy rengeteg biciklista van Budapesten, és persze az, hogy bringázzunk egy jót. De errõl írtunk már bõvebben is, itt. Ami biztos, hogy ÉN megyek... és az osztályból is legalább 30% os lesz arészvétel... és mindenki hoz magábal még 1 (3-4) embert!!! GYERTEK TI IS!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted April 21, 2006 Ahj, de mennék. ír: Csak sajna sehogy nem tudom megoldani. Pest baromi messze van. Nemigaz, hogy emiatt csúszok le mindenrõl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted April 21, 2006 Vonattal nem tudsz felmenni? Ott lehet biciklit is vinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted April 21, 2006 Meg lehetne oldani, de nagyon sok hajcihõvel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocsi 0 Author Share Posted April 21, 2006 Tekerj föl pestre... egy igazi bringásnak az nem nagy dolog... honnan is vagy? Tapolcáról? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted April 21, 2006 Ne megészen. Sanzi békési akár csak jómagam. kb. 200 km, azt azért nehéz lenyomni egyben. Viszont valameddig biztosan lehetne vonattal menni, pl: Szolnokig tuti van biciklis vonat, de lehet, hogy Ceglédig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted April 21, 2006 Ilyen lesz Gyõrben is. Mennék is, csak sok a meló a ház körül és most van csak idõ rendbetenni a dolgokat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted April 22, 2006 Azért se olyan túrakeróm, se annyi idõm, sõt szerintem annyi energiám nincs, hogy letekerjek 200km-t. Sõt, talán bátorságom sincs ilyen túrára... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocsi 0 Author Share Posted April 22, 2006 Sanzi:200 oda+200 vissza+20 a városban.. 420 km.. Ez csak egy könyed kis tekergetés... Egyébknét bármely MÁV vonaton lehet bicilit szállítani.. elsõ v utolsó kocsi eleje/vége abban a kis elõ részben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted April 22, 2006 Pont errõl beszéltem. A vonatos témát még meggondolom, de lesz Orosházán is, az kb 50 km. Az keróval is meglesz... talán. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted April 22, 2006 Igen, az mégis csak közelebb van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted April 22, 2006 Nah, ez a hajó már elment... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted May 1, 2006 Megnéztem. Állati sokan mentek! A Várból figyeltem, vagy 2 órán keresztül folyamaosan ment át a kerékpáros tömeg a Lánchídon. El sem akartam hinni, hogy ennyi biciklis létezik... Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted May 1, 2006 És még hányan nem voltunk ott... ír: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mizsi 4 Share Posted May 1, 2006 Ezek biciklisták rossz pontot tettek nálam tavaly szeptemberben, amikor a Müncheni busz 3 órát körözött a Körúton a Nyugati és az Oktogon között. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted May 1, 2006 Utólag és elõre is szeretnénk elnézést kérni mindenkitõl, akit a felvonulás várakozásra kényszerített az autójában, de még inkább azoktól, akik villamos és buszmegállókban voltak kénytelenek eltölteni ezt az idõt az Autómentes Napon. A rendezõk mindent megtesznek annak érdekében, hogy a felvonulás a lehetõ legkevésbé akadályozza az embereket hétköznapi tennivalójukban. Tájékoztattuk a televíziókat, rádiókat, fõvinformot, valamint sajtóközleményt adtunk ki és sajtótájékoztatót tartottunk a várható közlekedési helyzetrõl. Mindemellett természetesen ez egy demonstráció, ami éppen azért zajlik, hogy felhívja a figyelmet a folyamatos, egészségkárosító forgalmi dugók tarthatatlanságára és az ezt megszüntetõ alternatív közlekedési megoldásokra. Köszönjük a türelmüket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athos 0 Share Posted May 1, 2006 Elõször nagyon szídtam õket, de most már be kell látnom, hogy igazuk van. Az autós közlekedést minimálisra kellene szorítani, mert ez az állapot tarthatatlan. A tömeg- és biciklis közlekedésnek kéne az elsõ helyen lennie, és az autósnak csak az utolsónak. Hihetetlen, hogy sok helyen még a buszok is dugóban állnak, mert nincs buszsáv. Ha õsszel meg lesz a biciklim vagy a görkorim tuti, hogy én is megyek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Share Posted May 1, 2006 Hát ja, a nagyobb városokban fõleg észrevenni, milyen pocsék a levegõ. 2 hónapja, mikor voltam fent BP-n, éreztem is, mennyire nagy a szmog, meg a bûz. Tesóm is panaszkodik rá, aki kolis Pesten, hogy mellyire "gázos" a levegõ... Én ezért nem cserélném el a mostani környezetemre. Jó ötlet ez a felvonulás, én is szívesen elmennék, csak hát 240 KM... A legtöbbb autós szerintem sosem fogja felismerni ennek a lényegét, mert nem is érdekli õket, inkább ülnek az autóban 20 percet a dugóban, hogy odaérjenek pl. a 2 km-re lévõ munkahelyükre, mintsem bicajoznának egyet... A hozzáállás nulla.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted May 1, 2006 Gyõr sem a legtisztább város, de Pesten én is rosszúl vagyok a levegõtõl. Arról nem is beszélve, hogy az utcán szinte folyik a kosz mindenütt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Share Posted May 1, 2006 Komolyan mondom, hogy BP 85%-a le van robbanva, düledeznek a házak mindenfelé... Hiába szép pl. a Duna Plaza is, ha a környéke egy mocsok, az úton alig lehet átjutni a forgalomtól stb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocsi 0 Author Share Posted May 1, 2006 Hát sajnos mégsem tudtam kint lenni most sem... Pedig igazán akartam menni... Szóval Profiller: Számolj a tömeghez még 6 táncost akiket a pénteki edzésen úgy meghajtottak, hogy szombaton nem tudott biciklire ülni!... Budapestrõl: Levegõ.. hát ez van.. de én a tömegközlekedést sem szeretem... Barátnõm 2 km re lakik.(1,89) a troli kígyóként kacskaringózik( szóval messze nem toronyiránt) és 5 percre van tõlünk a megállója. Szóval az utazási idõ minimum 12 perc. +20 perc ha lekésem szombat este.... biciklivel 6 perc.. állandóan... Autósok: Persze tisztelet a kivételnek meg minden... de hogy én néha hogy utálom õket!!! Az Andrássy úton a BICIKLIÚTON úgy kell mennem, hogy néha föl a járdára mert egy ****( értsd: autós) belóg 1 m el a biciklisávomba, meg azt kell lesnem melyik mercibõl fogja kivágni az ajtót a plázacica anélkül, hogy nézné, hogy jön-e biciklis.... Taxisok: Azon kívül, hogy sok mindent megengednek maguknak ma kiakasztott egy taxis. Gyalogosként jövök át a csömöri úton a lámpánal.(Miskolci utca) Jól ismerem már a lámpát, tudom, hogy mindjárt zöld lesz a gyalogosnak, és mellette többek közt a jobbra kisívben kanyarodó autóssávnak..(ami keresztezi a gyalogost) Oldalpillantás. Nem indexel... elindulok, amikor zöldre vált a lámpa (ZEBRÁN MEGYEK) jön a taxis nagy lendülettel én közben fél szemmel figyelem.. éreztem, hogy be fog kanyarodni.... így is tett... persze miadtam meg kellet álnia.( Index még mindig sehol) Mondom-mutatom, neki, hogy indexelhetne legközelebb. Ezek után kiüvölt az ablakon hogy mit képzelek én magamról kivagyokén hogy megmondom neki a frankót!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athos 0 Share Posted May 2, 2006 Utolsó eset ráadásul azért is érdekes, mert egyértelmûen neked volt elsõbbséged. Egy ilyen szitunál úgy vágnák meg forgalmi vizsgán, hogy csak na. Budapest koszosságához meg annyit fûzök, ha mindenki arra figyelne csak oda, hogy õ maga ne szemeteljen nem lenne gond. A házak tényleg elég régiek, de azért sokfelé látom a javulást. Múltkor VII. kerületben jártam, és egyik része olyan szép, hogy azon gondolkoztam, hogy Budapesten vagyok-e még. Remélem azért a többi része is fejlõdni fog. Azért azt hozzá kell tenni, hogy arányaiban szerintem nem gázosabb a helyzet, mint más nagyobb városunkban. Azért nézzük meg Budapest kiterjedését, lakosságának számát, és azt hogy napközben mennyien vannak idebent. Amúgy a legfontosabb az lenne, ha azt elérnénk, hogy Budapest határánál le lehetne tenni az autót valami õrzött parkolóba, ami nem egy vagyonba kerülne, és onnan normális tömegközlekedési eszközökkel folytatni az utat. Ugyanis, ha ez sikerülne, akkor nagyságrendekkel kevesebb autó lenne. Persze ehhez lehet olyan intézkedéseket is kéne hozni, mint Londonba, hogy a belvárosba csak fizettség ellenébe lehet belépni. Akkor lenne hely a buszoknak, villamosoknak és lehetne sûríteni a járatokat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted June 2, 2008 Nem tudom, mennyire van közöttetek komolyabb kerékpáros szakértő, de azért feltennék pár kérdést, hátha tudtok segíteni. Vettem egy összteleszkópos KTM-et. Pontosabban légrugós, de ez csak részletkérdés. Kapásból az első problémám az volt, hogy a hátsó rugóstag leeresztett, mikor kioldottam a rögzítését. Gondolom alacsony benne a nyomás, tenni kellene bele. Eddig rendben is van, visszaviszem szervizbe, tetetek bele. Viszont tud valaki konkrét adatot, hogy mekkora légnyomásra van szükség bele? (Csak mert azt olvastam, hogy egy normál kompresszor kevés hozzá.) Állítólag 20-22 bar normál testsúly és magasság mellett. Ez reális érték lehet? Miért van az, hogy egy másik kerépkárhoz képest (mondjuk ennek a tizedébe kerülőhöz) sokkal könnyebb haladni vele? A váltóra nem feltétlenül tudom fogni azt, hogy ahová eddig még sosem bírtam kerékpárral feltekerni, ezzel kifejezetten lazán ment. Csak az a fura a váltóban, hogy nehezebb fokozatba könnyebben átvált, mint könnyebbe. Ez amúgy nem egy rossz dolog. A tárcsafékkel milyen tapasztalataitok vannak? Nekem az egyik előző kerékpárom (Auchan-os ) is tárcsafékes volt. Majdnem kinyírt. Nem, nem tört el és blokkolta az első kereket. Majdnem fordítva: egy meredek, hosszú lejtőn száguldottam lefelé. A lejtő végén egy forgalmas út volt (nem voltam arra ismerős), 60 km/h-nál behúztam mindkét féket - bízva abban, hogy lelassít. De hiába, semmit nem csináltak a fékek, csak forogtak tovább a kerekek. Nagynehezen lábbal, oldalra kitérve sikerült megállnom épp az utolsó pillanatban. Ez után az eset után el is adtam azt a biciklit és minden hangsúlyt a fékre fektettem az új kiválasztásánál. Nem érdekelt az ára, de nekem álljon meg rendesen. Most hidraulikus Shimano tárcsafékek vannak az új KTM-en, remélem, hogy ezeket már komolyabban tudom használni. Az első 20 km-en az első féket már sikerült megfelelően bekoptatnom, viszont a hátsó még mindig idegesítően nyikorog. Mikor kellene ennek beállni? Milyen sisakoit érdemes használni? Továbbá mely védőfelszerelések ajánlottak? Esetleg egy gerincvédőbe érdemes befektetni? (Főleg budapesti kerékpározásról van szó.) A másik lényeges dolog a kerékpárlopás. Látom a youtube-os alapján, hogy Pesten napi szinten lopnak el komolyabb kerékpárokat. De ahogy kiszűrtem a tippekből, azokat nem viszik el, amelyiken komolyabb U-lakat van. Viszont nem igazán sokoldalú egy U-lakat, nincs mindig hová kikötni. Talán célszerűbb az Abus Bordo-t használni, a videók meggyőztek. Ti milyen zárat használtok? Szerintem egy 20000 Ft-os zár szükséges befektetés egy többszázezer forintos kerékpárnál... Vannak mozdításérzékelős riasztók is. Esetleg tudtok valami helyet, ahol ilyesmit be lehet szerezni? Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greene 12 Share Posted June 2, 2008 Az ideális légnyomás mindig az adott rugóstagtól és a kerékpáros testsúlyától függ. A levegõs teleszkópokhoz lehet venni pumpát. Azért könnyebb vele haladn, mert jóval könnyebb a váz, és a kerekek, ami ugye fontos tényezõ. A váltás pedig azért egyszerûbb és pontosabb, mert minõségi cuccok vannak a bringán. Az Auchanos tárcsafék igazából csak dísz. Egyáltalán nincs megtervezve. Életveszélyesnek is mondhatnám. A mûködésük amúgy sima fizika -> erõ, erõkar. A bowdenes tárcsafékekbõl ezért csak a nagyon minõségit ajánlanám. A hidraulikus tárcsafékek a legjobbak. A folyadékok fizikai tulajdonságát használják ki. Ebbe nem akarok belemenni, elég triviális. Egy dolog csökkentheti a féknyomást, mégpedig ha a folyadék tágulni tud a fékcsõben. A tárcsák miatt nem kell aggódni, majd bekopnak. Ez több száz km is lehet akár. Sisakba érdemes befektetni, én régen a Cratoni-t tartottam a legjobbnak. Gerincvédõ szerintem nem kell városi bringázáshoz. U-lakatot vegyél, azt nagyon nehéz törni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jagdtigger 278 Share Posted June 2, 2008 Első teleszkópnak milyen kenés kell? Elkezdett nyikorogni, azt hallottam hogy műszerolaj kell de nem segít. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now