Jump to content
GSForum - Segélyvonal

OpenGL textúrák


Recommended Posts

Posted

Kedvencem a Celestia "ûrszimulátor", melyhez egészen nagy felbontású textúrák is találhatók a Neten. Jómagam egy Ati 9600-s kártyával rendelkezem. A program így 2048x2048 felbontású textúrákat engedélyez megtekinteni OpenGL alatt. Néhány ismerõsömnél kipróbáltuk gyengébb kártyákkal is, de egy Ati X700-sal is volt szerencsém próbálkozni. Az eredmény ugyan ez. Azt szeretném tudni milyen lappal élvezhetném a 8k-s esetleg a 16k-s látványvilágot? Alaplapom Asus P4C800E-Delux, ha jól tudom AGP Pro sínnel. Még X850-s vagy 6600GT-s kártyát is lelni AGP csatolóval, viszont sehol nem tüntetik fel a max. OpenGL textúra méretet, melyet a kártya kezel. Esetleg a Maxtor Perhélia ill. hasonszõrû társai környékén keresgéljek?

Posted

Szerintem ez csak a memóriától függ, de persze lehet hogy tévedek. Minnél több RAM van a kártyán (legyen az bármilyen régi is), annál nagyobb textúra fér bele. Ehhez jön még hozzá az a memóriamennyiség, amelyet a BIOS-ban engedélyezel a VGA számára (AGP Aperture Size).

Posted

Kösz a gyors tippet, de kételkedem. Nálam 128Mb-s a kártya, Bioszból 256 engedélyezve. Mint említettem megnéztem máshol is. Integrált SiS-es renszer 32Mb-al, plusz 64Mb eléréssel dettó ugyanazt tudta. Az igaz, mint a csiga. Ezért vagyok tanácstalan. :?:

Posted

@Andromeda

 

Ha ilyen nagy felbontású textúrákat használsz, akkor egy nagyon erõs VGA lenne szükséged. Aminek a memóriavezérlõje 256bit-es és nem utolsó sorban 12 vagy 16 pixelpipe-vel rendelkezik.

 

Tedd fel az ATI Tray Tools programot és a textúra tömörítést állítsd maximumra.

Bár még így is kevés lesz a R9600 128MB. :hááát:

  • 2 weeks later...
Posted

Nem lehetséges, hogy az OpenGL 1.3 ill. 2.0 a dolog lényege? Az újabb kártyák már 2.0-sak, ha jól tudom. Az ATI 9800-s már támogatja az OpenGL 2.0-t? :ötlet:

Posted

Az ATI 9800 támogatja a 2.0-t.

 

Az összes DX9-es (9500-tól) Radeon támogatja a 2.0-t, megfelelõ driver esetén.

 

Azthiszem idén júniusitól (Catalyst 5.6)...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...