Shiwer 0 Share Posted May 30, 2005 Na, ezt nézzétek: (Idézet a Gamestar oldaláról:) "Ügyeletes hardvergurunk, FarCry ismét egy királyságos hírt juttatott el hozzánk! Figyeljétek csak: "Elõkerültek az elsõ képek a Computex kiállításon bemutatott új Nvidia videókártyáról, ami a G70 kódnevet viselõ GPU-ra épül. Az Nvidia az új üdvöskéjét a High End kategóriába szánja, és még idén meg fog jelenni a boltok polcain, ha tudják tartani magukat a tervekhez. Meg nem erõsített információk szerint a kártya kétszer olyan gyors lesz, mint a Geforce 6800." Update: imhol néhány a neten keringõ, nem hivatalos adat: A kártya várhatóan a 7800 nevet fogja viselni 0.11µ gyártási technológia TSMC 430 MHz mag órajel / 1,2 GHz memória órajel 256/512MB GDDR3 memória 256bit memória interfész 38.4 GB/s memória sávszélesség 24 pixel futószalag / 8 vertex futószalag 10320 MTexel/s Fill Rate 860 millió poligon/s 400MHz RAMDAC Nvidia CineFX 4.0 motor Nvidia IntelliSample 4.0 technológia 64bit lebegõpontos textúra szûrés & árnyalás A G70 három változatban várható: alap / GT / GTX Nvidia SLI támogatás DirectX9.0c / SM3.0 / OpenGL 2.0 támogatás Egy foglalatos megoldás Egy kártyához 400W tápegység ajánlott, melynek 12V ága maximum 26A áramot képes leadni SLI konfigurációhoz 500W tápegység ajánlott, melynek 12V-os ága maximum34A áramot képes leadni. A kártya megjelenése: Június 22" Nem lesz gyenge az biztos...Fõleg SLI-ben. Belegondolni sem merek, mennyibe fog kerülni egy ilyen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Share Posted May 30, 2005 ... DirectX9.0c / SM3.0 / OpenGL 2.0 támogatás ... Az OpenGL 2.0 támogatás már március óta (Catalyst 5.3) elérhetõ az ATI kártyáknál. Az nVidia kártyáknál meg ha jól tudom májustól. (a 3Dlabs Wildcat VP sorozatnál pedig már 2 éve ) De én jobban kíváncsi lennék a nemsokára megjelenõ kártyák WGF 1.0 és 2.0 támogatására. ...a DirectX a jövõben nem csupán egy egyszerû kiegészítõ csomag lesz a Windowshoz, hanem az operációs rendszer szerves részét fogja képezni. Már az egyszerû ablakkezelést is ez a szolgáltatás fogja vezérelni, ezért sokkal nagyobb feladat hárul a DirectX utódjára a rendszeren belül. Emiatt jobbnak látták a Microsoftnál, ha nevet váltanak: a Windows Graphics Foundation (WGF) már sokkal jobban kifejezi, hogy egy komplex grafikus motor végez minden mûveletet, mely a megjelenítéssel kapcsolatos. A WGF 1.0 tulajdonképpen a mostani DirectX 9.0c kiterjesztése, mely megfelel a fentebb vázolt kívánalmaknak. A WGF 2.0 várhatóan szintén elérhetõ lesz a Longhornban megjelenésekor, de ez hozza majd az igazi újdonságokat a 3D megjelenítésben, hiszen ez lenne a DirectX 10. >> WGF 2.0 (DirectX 10) a Longhornban << ui.: a topik címe lehetne találóbb is pl: "VGA újdonságok" vagy valami hasonló. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiwer 0 Author Share Posted May 31, 2005 ui.: a topik címe lehetne találóbb is pl: "VGA újdonságok" vagy valami hasonló. Igazad van, támogatom. De pl. az 512 MB ram, az nem rossz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
manguszta 0 Share Posted May 31, 2005 ATI CrossFire: két grafikus kártya, nagyobb teljesítmény Az NVIDIA által bevezetett SLI-re válaszul az ATI Technologies is bemutatta saját fejlesztésû technológiáját, amely lehetõvé teszi két grafikus kártya beépítése révén növelni a teljesítményt. A megoldás a korábban rebesgetett AMR és MVP helyett végül a sokkal jobban hangzó CrossFire nevet kapta. Elõny az ATI-nál A CrossFire sok tekintetben "megengedõbb", sokban azonban szigorúbb, mint az NVIDIA SLI. Az elsõ és legfontosabb különbség, hogy a CrossFire használatához speciális videokártyára van szükség. Ez azért elengedhetetlen, mert a "CrossFire Edition" videokártyákon kap helyet az a logika, amely lehetõvé teszi a két kártya teljesítményének összeadását (compositing engine), illetve a speciális csatlakozó, amely segítségével a két videokártya összekapcsolható. Utóbbi egyébként egy DVI-csatlakozóra hasonlít. Egy Radeon X850 CrossFire kártyához tetszõleges másik, de Radeon X850 (Platinum Edition, XT, Pro) chipes grafikus kártya kapcsolható, a Radeon X800 CrossFire pedig X800 (Platinum Editon, XT, XL, Pro, "sima") lapkára épülõ kártyákkal képes együttmûködni. A kártyáknak nem kell egy gyártótól származnia. További elõny a CrossFire javára az NVIDIA SLI-vel szemben, hogy az ATI megoldása nem igényel speciális, a játékokra igazított meghajtóprogramot. A vállalat állítása szerint a CrossFire minden eddig megjelent és ezután megjelenõ 3D grafikus alkalmazás futási sebességét képes látványosan megnövelni. Hogy mûködik? Az ATI CrossFire három különféle módon képes megosztani a feladatokat a két grafikus kártya között. Lehetõség van arra, hogy a két kártya felváltva számítsa ki a páros és páratlan képkocákat (alternate frame rendering), vagy egy képkocka alsó és felsõ részét (scissor). Utóbbi esetben az egyes kártyák által feldolgozott terület dinamikusan változtatható, így akár két, egymástól eltérõ típusú videokártya is rábírható az együttmûködésre (pl. X850 CrossFire és X850 Pro). A harmadik módszer sakktáblaszerûen osztja meg a kép egyes részeit a két grafikus kártya között (tiling). Két videokártya együttes használata esetén lehetõség van egy teljesen új élsimítási eljárás alkalmazására is. Ez fõképp akkor lehet hasznos, ha a futtani kívánt alkalmazás sebességét nem a grafikus teljesítmény, hanem más körülmény (pl. túl lassú processzor) korlátozza. A Super AA élsimítási eljárás használata esetén mindkét kártya ugyanazt a képkockát számítja ki, azonban az élsimításhoz más mintavételi pontokat használnak. A két képet végül a compositing engine kombinálja. Az NVIDIA kiesik a körbõl A CrossFire bemutatása alkalmából az ATI saját alaplapi chikészleteket is megjelentet AMD és Intel processzorokhoz, amelyek képesek két PCI Express grafikus kártya kezelésére. A vállalat állítása szerint az "Xpress 200 CrossFire Edition" chipsetek mellett a CrossFire az Intel chipkészletes alaplapokban is mûködik. Az NVIDIA nForce azonban kimondva-kimondatlanul kiesik ebbõl a körbõl, az ATI szûkszavú nyilatkozata szerint "vizsgálják a lehetõséget" hogy az NVIDIA-alapú rendszerekben lehetõvé tegyék-e a CrossFire használatát. Az ATI állítása szerint a "CrossFire Edition" grafikus kártyák júliusban jelennek meg a legnagyobb gyártók kínálatában, X850 vagy X800 processzorral, 512, 256 vagy 128 megabájt memóriával és kiviteltõl függõen 549-249 dollár közötti áron. Az Xpress 200 CrossFire Edition chipkészletes alaplapok júniustól lesznek elérhetõk a boltokban, az áruk egyelõre ismeretlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Share Posted May 31, 2005 @Manguszta Ugyanerrõl már nyitottam egy topikot 6 órával elötted délelött De mivel úgylátszik hogy nem olvasnak a felhasználók a fórumon, ezért az enyémet lehet törölni. http://www.pcworld.hu/forum/index.php?showtopic=563 köszönöm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manguszta 0 Share Posted May 31, 2005 @Chabi Én kérek elnézést és természetesen az én hozzászólásomat tessék törölni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manguszta 0 Share Posted June 1, 2005 Megjelenés elõtt a következõ generációs ATI és NVIDIA grafikus chipek Tajvani hírek szerint már javában zajlik az ATI és az NVIDIA következõ generációs grafikus processzorainak gyártása, ami elõrevetíti a termékek rövid idõn belüli piaci megjelenését is. A pletykák szerint az ATI R520 és NVIDIA G70 kódnevû videochipek a harmadik negyedév végén, vagyis õsszel lesznek elérhetõek, de a jelenleg is zajló Computex kiállítás látogatói -- szigorúan zárt ajtók mögött -- már megtekinthetik az újdonságokat. Mit várhatunk az ATI R520-tól? Az ATI R520-at a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) gyártja 90 nanométeres csíkszélességgel. Az R520 tervezése állítólag már tavaly õsszel lezárult és a chip "jó formában van". Egyelõre kevés információ látott napvilágot az R520-ról, csupán sejteni lehet, hogy a lapka támogatja a Shader Model 3.0 szabványt. Egyes hírforrások 32 pixel futószalagot és 350 millió tranzisztort említenek, azonban ezeket az adatokat természetesen fenntartással kell kezelni. Az utóbbi napokban napvilágot látott, hogy az R520 hardveresen gyorsítani fogja a következõ generációs videotömörítõ kodeket, a H.264 AVC (Advanced Video Codec) tömörítési megoldást. A H.264 videtömörítési technológia lehetõvé teszi, hogy 1280 x 720 vagy 1920 x 1080 pixeles HD-videoanyagokat a DVD-knél használatos 8-10 megabit/s-os bitrátával tömöríték, míg a DVD-ken alkalmazott MPEG-2 kodeknek ugyanilyen minõség eléréséhez minimum 15–20 megabit/s-os bitrátára van szüksége. A H.264 kodek része a következõ generációs DVD szabványoknak is, mind a HD-DVD lemezek, mind a Blu-Ray lemezek tartalmazhatnak majd ilyen videotömörítési megoldással rögzített videoanyagokat. Az R520 felépítésével, teljesítményével kapcsolatban egyelõre csak találgatások láttak napvilágot, a pletykák szerint a chip akár 32 pixel futószalagot is tartalmazhat és 350 millió tranzisztorból áll. Elõny az NVIDIA oldalán? Ha hihetünk a híreknek, az NVIDIA némi elõnyben van az ATI-hoz képest a saját G70 kódnevû lapkájával, a termék bejelentése állítólag június végén esedékes. A termékrõl kiszivárgott néhány hitelesnek tûnõ specifikáció, amelyek alapján sejthetõ, a következõ generációs, csúcskategóriás GeForce igen erõs lesz, az NVIDIA ígérete szerint megduplázza a GeForce 6800 teljesítményét. A kiszivárgott információk szerint a 430 MHz-en mûködõ G70 maghoz 1,4 GHz-es GDDR3 memóriák csatlakoznak majd, a memóriabusz a csúcskategóriás videochipektõl már régóta megszokott módon 256 bites lesz, így a memória sávszélessége meghaladhatja a másodpercenkénti 38 gigabájtot. A teljes DirectX 9.0c gyorsítást kínáló GeForce 7800 termékcsalád újdonsága az Intellisample 4.0 és CineFX 4.0 motor, elõbbi az élsimításért és filterezésért, utóbbi a shaderekért felelõs. A GeForce 7800 háromféle változatban kerül majd piacra, "sima", GT és GTX kivitelben. A fenti adatok valószínûleg a GTX csúcsváltozatra vonatkoznak, amely 24 pixel és 8 vertex futószalagot tartalmaz. Valószínûsíthetõ, hogy a gyengébb verziókon az NVIDIA ezek közül kikapcsol párat és az órajelbõl is visszavesz. A G70 kódnevû grafikus chipet szintén a TSMC fogja gyártani, mégpedig 110 -- más források szerint 90 -- nanométeres csíkszélességû technológiával. Ez azért érdekes, mert az NVIDIA jelenlegi csúcskategóriás chipjeinek gyártását az IBM-re bízta, a Nagy Kék azonban nem tudott felnõni a feladathoz, a GeForce 6-os sorozat jó ideig hiánycikk volt, mint ahogy szinte minden, ami az East Fishkill-i üzemben készül (pl. PowerPC G5). A GeForce 6800 még "csak" 222 millió tranzisztorból állt, a platkák szerint a G70 kódnevû lapka már több mint 300 milliót tartalmaz majd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiwer 0 Author Share Posted June 1, 2005 A termékrõl kiszivárgott néhány hitelesnek tûnõ specifikáció, amelyek alapján sejthetõ, a következõ generációs, csúcskategóriás GeForce igen erõs lesz, az NVIDIA ígérete szerint megduplázza a GeForce 6800 teljesítményét. Na az már valami. (Csak nehogy árban is duplázás legyen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted June 1, 2005 Az igen. Kíváncsi leszek, igazak e a hírek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted June 5, 2005 Már nincs 3 hét hátra és itt az nVidia GeForce7800! Néhány adat: - minimum 512MB GRAM - 110 nm gyártástechnológia - 150 Wattos teljesítményfelvétel További infók németül. Az Ati megint felkötheti a gatyáját, hiába Crossfire - ugyanis ez jelentõsen gyorsabb lesz a 6800 Ultránál és szintén SLI-s üzemmódban képesek az együttmûködésre. Szoros lesz, majd meglátjuk, ki nyeri meg a csatát. Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thief 0 Share Posted June 6, 2005 Mostmár viszont igazán kitalálhatnának egy olyan kártyát is, amely csúcsminõségû, nem szív el annyi áramot mint egy porszívó, és a hûtése is normális hangerejû... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted June 6, 2005 Ez sajnos szerintem már lehetetlen. A nagy teljesítménynek ára van, ez pedig a nagy hõleadás és áramfelvétel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Share Posted June 6, 2005 Úgy látszik megint csak a jó öreg 3Dlabs-al kell érvelnem. A teljesítményt a vertex shader-ek számának növelésével érték el. 16 vertex és 16 pixel futoszalag van a grafikus chipekben. A vertex shader pedig éppen az alakzatok számításást végzi, a pixel shader pedig texturáz. A memória sávszélesség növelését nem a memóriák sebességének növelésével érték el, hanem azzal, hogy 512bit-en kapcsolodnak. (1GHz-es GDDR3-at használnak íl: 64GB/s) Nem hiszem el hogy sem az ATI sem az nVidia nem ismerte volna fel még az ebben rejlõ teljesítmény növekedést. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thief 0 Share Posted June 6, 2005 Ez szerintem kb olyan mint az AMD és az Intel párharca volt. Az Intel növelgette a MHz-eket (+ afogyasztást...), míg az AMD pedig az utasításcsatornák rövidítését és a kiegészítõ utasításkészletek bõvtését választotta. Az eredmény: közel azonos teljesítmény, csakhogy az AMD lényegesen kevesebbet fogyaszt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiwer 0 Author Share Posted June 6, 2005 És nem utolsó sorban: kevesebbe kerül. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted June 6, 2005 @ Chabi: Az nVidia azért valamelyest felfedezte. Lásd 6-os sorozat. Persze a 3DLabs-é több, de hát ez van. Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Share Posted June 10, 2005 16 vertex és 16 pixel futoszalag van a grafikus chipekben. Javítás: 3Dlabs Wildcat Realizm 200 4 vertex shader és 12 pixel pipleine, 512MB GDDR3 256bit (1GHz) 3Dlabs Wildcat Realizm 800 8 vertex shader és 24 pixel pipeline, 512MB GGDR3 512bit + 128MB GDDR3 128bit (1GHz) A teljes 3Dlabs Realizm sorozat 36bit-es precizitással számolja a vertex shader-eket. Az nVidia és az ATI csak 32bit-es precizitással. Link to comment Share on other sites More sharing options...
attika80 0 Share Posted June 17, 2005 Sziasztok. Nvidia 7800 jövõ héten. Kíváncsi leszek rá, én egyetértek egy olvasott hírrel, minszerint ez a 3dmark05-ben elért 7800 pont csak kamu, mert ugye az új kártya neve is 7800. :) Szerintem lesznek meglepetések jún. 21-én :) De nemsokára kiderül úgyis. Cikk Sziasztok Link to comment Share on other sites More sharing options...
nascar 0 Share Posted June 17, 2005 Tökmindegy! Úgysem tudjuk megvenni õket! ír: Én már úgy vagyok ezekkel a hírekkel, hogy juj de jó, de inkább nézzük a megvásárolható kategóriát! Persze kell a technikai haladás, meg jó is, csak a köznép profitál ebbõl keveset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
attika80 0 Share Posted June 17, 2005 Sziasztok. Én úgy tervezem, hogy 2db 7800gfx-et fogok venni. :) Azután valószínû megyek is haza elég volt Amerikából!! Ez gondolom PF számára is jó hír, hogy nem kell raknia az ékezeteket az írásomba, amit mégegyszer köszönök neki. Sziasztok. Szívesen! <PF> Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted June 20, 2005 Szerdától a boltokban van (elvileg) a GeForce 7800 GTX. A hírek szerint ez egyes Angliai üzletket fog érinteni. Érdekes, hogy a hivatalos bejelentés napján már meg lehet venni, hiszen volt, hogy a bemutató és a megjelenés között hónapok teltek el. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiwer 0 Author Share Posted June 21, 2005 Sõt, az X700XT-t én még máig nem láttam sehol... Mindenesetre kíváncsi vagyok, nálunk mikor lesz kapható. Link to comment Share on other sites More sharing options...
attika80 0 Share Posted June 22, 2005 Sziasztok. Egy kis 3dmark teszt geforce 7800gtx-el sli-ben Itt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted June 22, 2005 Nem gyenge jószágok! Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manguszta 0 Share Posted June 22, 2005 Hoppá! Ennyit 3DMark2001-ben sem érek el a 9600XT-vel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now