Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Szolgálati közlemény!


Flame_of_Aiur

Recommended Posts

Flame_of_Aiur

Kedves fórumozók!

Igen gyakran előfordul az a - több okból is rossz - gyakorlat, hogy valakinek ha van valami problémája, azt több helyre beteszi. Elsőre jó ötletnek tűnik, hogy ha van valami bajod Windows 7 alatt a merevlemezeddel, akkor beírod a HDD topikba, a Win7 topikba - meg még ha már a szemed elé került, akkor egy általános segítségkérő topikba is, pl. KV Hardver. Gyakori érvek szoktak lenni, hogy "gyorsan kell a válasz", meg "hogy biztosan észrevegyék", ilyesmi.

Óriási tévedésben vagytok :) Többnyire úgyis ugyanazok az arcok fognak segíteni szinte mindenben - az ő limitált számukat tekintve inkább hátráltatod őket ezzel. Erősen korlátozott a topikok száma is, amiket mind olvasunk. Semennyire se vagytok előrébb, sőt! Képzeld el, hogy a fenti példában valaki kérdez valami plusz infót, amit fontos lenne tudnia annak érdekében, hogy jól segíthessen. Ezt beírod. A többi helyen honnan tudják majd? Folyamatosan 2-3-... topikba irkálod a dolgokat? Nem lenne egyszerűbb egy helyen? Mondjuk a problémának megfelelő egyik topikba? Ha nagyon rossz helyen van, akkor legfeljebb áttesszük a szerintünk legjobb helyre és értesítünk róla. Szóra sem érdemes.

A másik, egyenesen ostobaságszámba menő elképzelés, hogy "gyorsan kell". Persze, mindenkinek minden gyorsan kell :) Csak elfelejtesz egy apróságot, amire ezúton hívnám fel a figyelmed. Itt Te szívességet kérsz. Kemény pénzügyi ellentételezések esetén is érvényes, hogy "Jól dolgozom, gyorsan és olcsón. Ezekből kettőt választhat!". És akkor ebből a képletből vond ki a pénzt . Te még így is relatíve hamar (pl. legnagyobbrészt aznap, jellemzően pár órán belül) kapsz választ, ami próbál a lehetőségekhez képest a legjobb lenni, és mindenképpen igyekszik közelebb tolni a megoldáshoz valahogy. Ja, és ugye zéró forint, zéró fillérnél tartunk, pusztán jófejségből.

PROTIP#1: Ennek az ostobaságnak a tetézése, amikor valaki új topikot nyit a problémájának. Ez sem szokás nálunk; tematikus topikok vannak, meg kereső. Ennek egyébként az első másodpercben fel kéne tűnnie.

PROTIP#1,5: Apropó kereső meg tematikus topikok! Ugye a fórum azért van, hogy eltárolja és hosszú távon is elérhetővé tegye az elhangzottakat. Ha valami problémád van, akkor illik a releváns topik(ok) utolsó pár hozzászólását végigolvasni. Például az utolsó 1 alapértelmezett fórumoldalt. Esetleg a keresőt is megpróbálhatod. Ezzel magad csökkentheted pár percre a megoldáshoz szükséges időt. (Nem is sejtenéd, hány nagyon hasonló, vagy egy az egyben ugyanolyan baj fordul elő!) Illetve nem is tűnsz ostobának azzal, hogy pár hozzászólással előbb megoldott dolgot újra felhozol - amit ha mégis megteszel, azért teljes joggal csesznek majd le.

PROTIP#2: Ha valamire nem érkezik válasz, az nem arról szól, hogy ma Téged szívatunk. Hogy amúgy tudjuk a választ, csak jót röhögve a markunkba nem mondjuk el. Egyszerűen nem tudjuk. Sőt, lövésünk sincs. Mi kérünk elnézést. Uppolni lehet, de 1-2 nap és fél-egy default oldalnál kisebb "mélységből" nem ízléses és tök felesleges. Annyit visszaolvasunk, meg még emlékszünk rá, nyugalom.

PROTIP#3: A dolog nem-professzionális és szívesség jellegéből adódóan - bár mindent elkövetünk, hogy meglegyen a megoldás - semmit nem tudunk garantálni. Minden javasolt beavatkozásért Téged terhel a felelősség - akár veszted a garit, akár leég a sufni, stb. Nem, az "ezt javasolták az Interneten!", az nem hálás garanciális indoklás, hidd el :)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...