ShadowOfTheBeast Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 Volt egyszer egy lótifuti... Gondolom sokan vannak, akik emlékeznek még az elsõ résszel való eltöltött sok-sok órára, ahol kõkeményen ki volt számolva, hány játékbeli nap alatt kellett megszereznünk a Királyi Jogart. Az új játék ismét sok-sok kalandot hozott el nekünk, igaz némileg lekorlátozva a feladatok jellegét a menj és öld le/gyûjtsd össze típusú küldetásekre, ám igen egyedi feladványokat kaphattunk. Példának okáért, a másodállásként sírásóként ügyködõ, zombivá vált molnár esete. Szívünk joga volt, hogy felkoncoljuk szegény embert(Küldetés sikertelen), vagy elbattyogunk szépen a varázslóiskolába, hogy megkapjuk a zagyva varázsigét mely visszafordítja a folyamatot. Szemem nagyra kerekedett, mikor visszatérve a molnárhoz nem egy, hanem három varázslat szöveg jelent megy, ezek közül kettõ iszonyatos fájdalmat okoz a molnárnak, a megfelelõ pedig szépen visszaváltoztatta. Humorban is bõvelkedik ám a játék erõsen, kezdve a békavezérek területfoglaló õrületétõl, vagy a törpe bányákban sztrájkoló munkásosztag, mely heti 60 óra helyett, ugyanazt a munkaidõt követeli, mint ami a felszíni bányászoknak van, vagyis heti 50 órát. A játék végére még az is kiderül, hogy az orkok egész normális teremtmények, csak becsapta õket egy nagy csúnya fekete õssárkány, aki most az emberek királyának isteni adományú kicsilányát ilyesztgeti a világot maga hátán cipelõ teknõsnek fejénél, hogy könnyei pusztítsák el azt egyszer, és mindörökre. Mindekõzben a játékos lemészárol természetesen többszáz orkot, élõholtat, állatokat, de nemszámít, hogy a világ állat populációja megfogyott, mert a világ megmenekült, hip-hip hurrá, rendezzünk nagy lakomát, majd dobjuk át kedvenc kincskeresõnket egy másik világra. A játék maga 30 játékbeli nap alatt végigvihetõ, amennyiben effektív, és gyors felfedezõ vagy, valamint nemhagyod órákra a játékot magára menet közben. Természetesen, minnél kevesebb nap alatt sikerül, annál több pontod lesz a játék végén. Számít az is, hogy hány küldetést teljessítettél a világban, hány varázslatot tanultál meg milyen szinten, hány mágikus tárgy õrzõivel küzdöttél meg...sok mókára, és izzasztó csatára van lehetõségünk. Összességében véleményem szerint egész jó kis next-gen játékot hoztak össze, a karakterek szépen kidolgozottak(Érezni azért, hogy már volt egy Heroes 5, de ezek inkább olyanok, mintha a Heroes 1-2 emberi figuráit alkották volna újra meg(paraszt, íjász, kardharcos/testõr, lovas, lovag kétkezes karddal), extra képességekkel. Csak ajánlani tudom, hogy mindenki élje át újra, milyen érzés néhány fõs csapatból gyûjtögetve a térképen szétszórt vezetési pontokat tartalmazó zászlókat(régen láda), és szinteket lépve hatalmas seregeket felállítani(természetesen szigorúan 5 slot van a szeregben :D ), és városokat ostromolni a régi módszerrel.
TGWH Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 Fõleg, hogy a konkurens magazinnál 2000 Ft-ért megkapod, meg még hozzád vágnak egy újságot is :P :lol: Amúgy 4000, nem is vészes. Még nem jutottam el a telepítésig, de majd ránézek.
Balee Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 Én dobozosan vettem meg 5k-ért, és már simán beleöltem vagy 30-40 órát a 19-es szintû hõsömbe, de még nem értem végére... Rettentõen jó és addikt játék.
ShadowOfTheBeast Posted August 5, 2009 Author Posted August 5, 2009 Addiktív bizony, elsõre természetes Hõs Harcossal vittem végig, mostmár bátor Szõke Herceg Fehér Lovon-t vezetem. szerintem észrevettétek már, de ha nem ajánlom erõsen: Térképen ha vagy, bárhova kattinthatsz, akkor megjelenik kis szövegdoboz. Ebbe a dobozba be lehet írni bármit, és egy enter után mint egy jelzés marad a térképen...Használata javallott!:D...Én speciel minden kocsmáros, egységadó nevét(!) beírom kis fülecskébe a térképre oda ahol vannak(ergó oda rakom le, ahol épp áll karakterem, és tud beszélni vele), így akármilyen elborult "Térj vissza Elfiából Emberországba Hozzá" küldetést kapok, tuti, hogy nem fogom kapkodni a fejem, hogy "mit akar?! Ha elõre megcsinálod a jelzéseket, már csak végig kell nézni az adott térképeket, ahol úgysejted van a karakter, kitervelni a legrövidebb utat, majd spuri...(Ennek nagy hasznát a démonok síkján veheted, a "menyországban"...kegyetlenül zavaros). Ha van kérdés, mondjátok, én kizárólag a régi királyi várban lévõ fejetlen csontvázzal vagyok bajban, nameg a Sárkánylabirintusban, az aspektusokkal... :D (Ahhoz elõveszem majd a régi jó öreg megoldást...papírra térképet rajzolok... :D )
TGWH Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 Megjegyzem, a másik magazin dvd-jén megtaláltam az elsõ részt is, dosbox kell hozzá. Gondolom ingyenes. Mármint a játék ingyenes, a dosbox-ot használom nagy ritkán, igaz b.nőmnek lett, de csak nem akar játszani a szentem...
ShadowOfTheBeast Posted August 5, 2009 Author Posted August 5, 2009 Rajta van Elder Scrolls 2: Daggerfall is...megvan rajta minden ami egy retro gamer-nek kell. :D Amúgy meg ingyenesek igen.
TGWH Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 Daggerfall nekem is megvan, leszedtem már. De ez a King's Bounty nagyon jó, kb. 3 órát elvoltam vele, és csak kétszer kellett megfutamodnom :D Van feladat rendesen, csak nem sieti el a szintlépést a mágusom. :lol: Hmmm, intelligens virág? De érdekes... de a fszom futkoz a problémái után, egyszerûbb volt kiírtani :lol:
ShadowOfTheBeast Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Leölöd virág/könnyebb utat választod egyenlõ: Kevesebb xp, lassabb fejlõdés...XD...nincsenek respawn-olódó szörnyek "tápolásra... :D
TGWH Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Már csak azt nem értem, hogy mik azok a haragszellemek. Van a hõsnél egy kijelzõ, csata közben is ott van a képe mellett. Képeken láttam, hogy karaktereket hívták annak, de nekem hiába telt meg 12/12, nem tudom hogyan kell használni. Tudja v.ki? És ti hányszor futottatok el a csatából? Kissé amúgy durva, hogy 30 nap alatt kéne végigvinni, én a második napon még mindig a fõváros körül futkostam. Tényleg érdemes lesz minden npc nevét feljegyezni, ezzel a térkép forgatással már azt sem tudtam néha merre van észak... nem áll be automatán, nincs olyan funkció? Meg még arra lennék kíváncsi, mi van akkor, ha a harmadik próbánál a setét utat választod...
ShadowOfTheBeast Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Már csak azt nem értem, hogy mik azok a haragszellemek. Van a hõsnél egy kijelzõ, csata közben is ott van a képe mellett. Képeken láttam, hogy karaktereket hívták annak, de nekem hiába telt meg 12/12, nem tudom hogyan kell használni. Tudja v.ki? És ti hányszor futottatok el a csatából? Kissé amúgy durva, hogy 30 nap alatt kéne végigvinni, én a második napon még mindig a fõváros körül futkostam. Tényleg érdemes lesz minden npc nevét feljegyezni, ezzel a térkép forgatással már azt sem tudtam néha merre van észak... nem áll be automatán, nincs olyan funkció? Meg még arra lennék kíváncsi, mi van akkor, ha a harmadik próbánál a setét utat választod... Nanézzük sorjában: Elõször is, nincsen idõkorlát, ezt csak megjegyzésként mondtam, hogyha belejön az ember, meg tudja csinálni a területeket gyorsan, ha már tudja mi hol van. Haragszellemek. Négy van belõlük, karakterlap bal alsõ sarkában ahogy megszerzed a Harag Ládáját a Mágus Akadémiáról, megnyílik az a rekesz. Gyakorlatilag, õk testesítik meg a Harcos Kaszt Mágiáját, mivel ha vele mész, sokkal több Harag pontot gyûjtesz szintlépésekkor, mint a többi kaszt. Ez a négy szellem mind más képességekkel fog bírni. Van köztük kifejezetten Kisegítõ típusú, ám mindegyik rendelkezik legalább egy passzív hatású képességgel, minthogy védõ aurát ad egy egységnek, vagy éppen visszaküldi az elõzõ helyére a körben már lépett és kijelölt csapatot. Mindegyiknek van valami követelménye, mindegyik mást akar cserébe azért, hogy segítsen. Ezeket majd megtudod ha beszélgetsz velük. A Haragod egész addig csak apró módosítókat ad katonáid számára, míg meg nem szerzed a ládát Verdonia-ban. Onnantól fogva, a Harag szellemei a haragot felemésztve hozzák létre varázslataikat(És õk maguk is szinteket fognak lépni. Jó móka! :) ) A minimapon ott van a N, E, S, W, jelzés, de idõvel úgyis rögzül, melyik ösvényen kell haladni. Még nem próbáltam ki, mi van ha az álnekrónál kéred azt, hogy mutassa sötét utat, de példál akkor nincs semmi, ha kiveszed a harmadik próbán a csizmájából az aranyat(Érdemes a tárgyakat Megnézni...néha titok rejtõzik bennük, vagy újabb kihívás-lásd mágikus tárgyak). A Sárkánnyal nincs mit tenni...telljesítményünket lebecsli mindenképp. Jaigen...A Bábúba bele lehet írni dolgokat. Ugyanaz a dolog, megnézed az inventoryba felvett bábút, info, és "írkálhatsz" rá... Mintha az opciókban láttam volna fix kamera beállításra vonatkozó részt...érdemes lenne megnézni billenytûkiosztást is.
TGWH Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 No igen, akkor az a láda kell még. Én nem láttam semmilyen írást, csak a szövegben volt említve, akkor mondom biztos ott van :lol: De van v.mi ranglista a fõmenüben, és ott 30 nap van az elsõnél asszem. Tárgyakat nem néztem még meg. De hol lehet õket eladni? Mert a kecsegesisak meg kerékpajzs v.hogy nem tetszik :P
ShadowOfTheBeast Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Gyakorlatilag minden tranzakciót a kastélyokban(Minden olyan nagyobb épület annak számít, amibe ha bemész, külön képernyõ jön fel a "háziúrral", meg tárgyakkal, és lényvásárlással, csakúgy mint a kastély ahonnan indulsz) intézhetsz, ami tárgyakat érint...A metódus ugyanaz, mint ahogy a tárgyakat megnézed...Bemész kastélyba, jobblikk a tárgyra, ott van a 3 vagy 4 lehetõség között az eladás. Addig érdemes megtartani tárgyakat, míg nem veszel, vagy találsz jobbat(találni ritka dolog, álltalában mágikusak jönnek be, küldetés jutalomként kaphatsz sima tárgyakat szintén ritkán). Figyelmeztetés: A Harag Ládáját a fõküldetés továbbvitele közben kapod meg!!!
Dracon Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 Nagyon jó játék a King's Bounty, de nem kötözködni akarok, de nem a szerepjátékokhoz tartozik . Igaz, hogy vannak benne rpg elemek, de ettõl még nem a szerepjátékokhoz tartozik, bár mondjuk a Diablo is itt található, pedig neki se kéne... Na szóval ez stratégia játék, de úgy gondoltad, hogy itt a szerepjátékoknál jobban fog élni a topik? :)
ShadowOfTheBeast Posted August 7, 2009 Author Posted August 7, 2009 Szó se róla...én mindössze értékrendileg gondoltam úgy, hogy ide való, mivel stratégiai elemekbõl is igen kevés van benne(Sem bázisépítés, sem nyersanyagok, sem körökre osztott játékmenet, mint a Heroes esetében)...A King's Bounty-ból épp úgy hiányoznak a Fontosabb Szerepjátéki elemek, minthogy attól függõen fejlõdnek képességeid, hogy használod õket, a varázslatok tanulása elég laza módon lett megoldva, nem elég komplex...Valójában sem igazán stratégiának nem megy el véleményem szerint(Ahhoz túl sok lehetõséged van cselekedni a világban), az emberekkel beszélgethetsz, választhatsz, milyen módon reagál karaktered...ezek nem jellemzõek startégiára. Tetszik érteni az okfejtésem? Számomra ez inkább egy Akció RPG, mint egy stratégiai játék. Természetesen RPG-nek, nem megy el. Arra én sémának a Fallout 1-2-t, Baldur's Gate-et veszem.(Nameg az asztali szerepjátékokat. :D ) :) Utóválasz: Az eredeti King's Bounty még távolabb állt az RPG fogalmától...a The Legend kicsivel közelebb jutott valami hasonlóhoz, ha ködbõl tekintünk rá. :D
TGWH Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 Nagyon jó játék a King's Bounty, de nem kötözködni akarok, de nem a szerepjátékokhoz tartozik . Igaz, hogy vannak benne rpg elemek, de ettõl még nem a szerepjátékokhoz tartozik, bár mondjuk a Diablo is itt található, pedig neki se kéne... Na szóval ez stratégia játék, de úgy gondoltad, hogy itt a szerepjátékoknál jobban fog élni a topik? :) Diablo egy h&h, ami a szerepjáték egy fajtája. A csoport jó, sztem a King's Bounty is ide tartozik, stratégia max a harc. De ugyan ilyen a Disciples is. De ott építeni kell, nyersanyagok vannak.
Dracon Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 Diablo egy h&h, ami a szerepjáték egy fajtája. A csoport jó, sztem a King's Bounty is ide tartozik, stratégia max a harc. De ugyan ilyen a Disciples is. De ott építeni kell, nyersanyagok vannak. Ez nem helyes meghatározás. Ezek szerint akkor a Devil May Cry, vagy a God of War sorozat is szerepjáték? Ez nonszensz. A Hack and slash nem egyenlõ azzal, hogy szerepjáték, ugyanis ez nem mûfaj, hanem stílus. A Diablo konkrétan egy Hack and Slash Akció rpg, ami itt azt jelenti, hogy egy olyan hack and slash stílusú akciójáték, amelyben rpg elemek is fellelhetõk. Ettõl még nem rpg, hanem akciójáték a mûfaji meghatározása. Vannak Action RPG-k(pl. Morrowind, Gothic sorozat, Mass Effect), amik RPG-k egyik fõ alkategóriája, s ugyanolyan szerepjátékok, mint a másik fõ alkategória a klasszikus szerepjátékok (pl. Baldur's Gate 1-2, Fallout 1-2, Arcanum, Drakensang), csak a kettõ között megvalósítási, koncepciói különbségek vannak, például az rpg rendszer bonyolultsága tekintetében. de hangsúlyozom mindkét alkategória játékai szerepjátékok. Tehát összefoglalva: A Diablo meghatározásánál az rpg rész azért tesszük oda, hogy megkülönböztessük azoktól h&s akciójátékoktól, amelyeknél nem találhatóak meg szerepjátékos elemek, de ha fõ mûfaját nézzük akkor akciójáték, míg pl. a Mass Effect-nél az RPG a mûfaji meghatározás, az Action a stílusát jelenti. OFF VÉGE Szó se róla...én mindössze értékrendileg gondoltam úgy, hogy ide való, mivel stratégiai elemekbõl is igen kevés van benne(Sem bázisépítés, sem nyersanyagok, sem körökre osztott játékmenet, mint a Heroes esetében)...A King's Bounty-ból épp úgy hiányoznak a Fontosabb Szerepjátéki elemek, minthogy attól függõen fejlõdnek képességeid, hogy használod õket, a varázslatok tanulása elég laza módon lett megoldva, nem elég komplex...Valójában sem igazán stratégiának nem megy el véleményem szerint(Ahhoz túl sok lehetõséged van cselekedni a világban), az emberekkel beszélgethetsz, választhatsz, milyen módon reagál karaktered...ezek nem jellemzõek startégiára. Tetszik érteni az okfejtésem? Számomra ez inkább egy Akció RPG, mint egy stratégiai játék. Természetesen RPG-nek, nem megy el. Arra én sémának a Fallout 1-2-t, Baldur's Gate-et veszem.(Nameg az asztali szerepjátékokat. :D ) :) Utóválasz: Az eredeti King's Bounty még távolabb állt az RPG fogalmától...a The Legend kicsivel közelebb jutott valami hasonlóhoz, ha ködbõl tekintünk rá. :D A fentebbi írásom alapján talán látszik, hogy a King's Bounty nem action rpg, viszont tényleg nehéz meghatározni a mûfaját. Azonban mégis inkább stratégia, mert bár nincs benne városmenedzselõs, és gazdasági rész, de a térképen harcokat kerülhetsz el, megválaszthatod hogy milyen sereged legyen, milyen összeállításban, a harc meg teljesen taktikai alapú, és ami a legfontosabb a fejlesztõk is elsõsorban így tekintenek rá. Félre ne értsd nem baj, hogy ide tetted, csak azért tisztázni akartam, hogy ez elsõsorban stratégia játék. Benne is volt a stratégia résznél, de úgy látom ott befuccsolt, és törölték, hátha itt erre nem kerül sor. ;)
Balee Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 Nagyon jó játék a King's Bounty, de nem kötözködni akarok, de nem a szerepjátékokhoz tartozik . Igaz, hogy vannak benne rpg elemek, de ettõl még nem a szerepjátékokhoz tartozik, bár mondjuk a Diablo is itt található, pedig neki se kéne... Na szóval ez stratégia játék, de úgy gondoltad, hogy itt a szerepjátékoknál jobban fog élni a topik? :) Sztem meg jobban tartozik ide, csak a harc igényel stratégiázást, meg a sereg összeállítása, esetleg amit említettél a harc elkerülése (de azért ez is olyan elem, hogy a legtöbb RPG-ben elkerülhető a harc... és attól még nem stratégiák) többi eleme mind szerepjátékos, a fejlõdésrendszer, az elosztható pontok, a rengeteg párbeszéd, mellékküldetések, az inventory. Szóval én azt mondom, hogy inkább RPG és én annak is tekintem. De tényleg nem egy stílust képvisel a játék, tehát nem mondható rá hogy kizárólag RPG.
ShadowOfTheBeast Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Kicsit vissza játékmenethez. Obelisk-eket ott fogd meg, ahol látod õket, mivel a végén kaphatsz Violetta Királynõtõl 10-10-10 cuccos rúnát(Messze az õ ajánlata a legjobb) a megszerzett térképért. Haas labirintusa meg nem olyan súlyos, ha töltesz némi idõt a bebarangolásával, és a táj figyelésével(csak hogy rögzítsd melyik járat hova teszi ki). Ohhigen...ha RPG-rõl beszélünk, én még anno a The Hobbit-tal kezdtem commodor-on. Az meg ugyebár text volt. Vagy annak Kaland a mûfaja? :D
geru45 Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Vannak Action RPG-k pl. Morrowind Eh? Más: A mage miben különbözik a többi kasztól ? :blink:
ShadowOfTheBeast Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Nanézzük...Minden kasztnak van olyan képessége(Harcosnak harci, Paplovagnak elme, Varázslónak mágia) melyet csak õ tanulhat meg(Varázsló esetében alkímia(olcsóbban adhat vehet tekercseket, valamint kevesebb kristályért tanulhat/fejleszthet varázslatokat), valamint a mestermágus(?) mely lehetõve teszi, hogy egy körben kétszer varázsoljon). A Varázsló induláskor több tanult(!) varázslattal kezd, valamint alap 100 kristállyal. Szerintem ez elég csábító(Mellesleg marha jó kaszt, csak ajánlom. Isteni milyen helyzeteket lehet vele túlélni.) :D
ShadowOfTheBeast Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Mert nem az. Ez egy érdekes dolog. Ha például Morrowind-et egy górcsõ alá veszem Fallout 1-2-vel, akkor elég távol áll az RPG fogalmától. A Fallout 3 kapott egy belsõ nézetes módot, hát istenem, de legalább pörögnek a számítások. A Fallout sorozat játékmenetével sokkal közelebb áll az RPG fogalmához, mint az Elder Scrolls sorozat, és szerény véleményem szerint is közelebbi hozzá az akció jelzõ, mint egy Baldur's Gate-hez.(Amúgy a Morrowind mint RPG van fentartva, nem találtam utalást bõvebb besorolásra.) Ui: Annak érdekében, hogy ne legyen felróva nekem, hogy csak két példával élek: Icewind Dale, Planescape Torment, Might and Magic(IX-ig bezárólag)...az RPG számít...a harcrendszer körökre bontott, és látod mi miért történik. Morrowind-ról ez nem mondható el. Ha nem hiszel, nézz meg egy hagyományos asztali szerepjátékot. Egyik sem új zajlik, hogy "jelen idõben" vagdosol jobbra balra. Utasítások, és azok elvégzése. Komplex dolog, de a Morrowind "futó játékmenete" nem ilyen. Még ha a gép számol is, arra utalás nincs, te csak vagdosol, meg varázsolsz. Nem kell hinni nekem.
geru45 Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Ez egy érdekes dolog. Ha például Morrowind-et egy górcsõ alá veszem Fallout 1-2-vel, akkor elég távol áll az RPG fogalmától. A Fallout 3 kapott egy belsõ nézetes módot, hát istenem, de legalább pörögnek a számítások. A Fallout sorozat játékmenetével sokkal közelebb áll az RPG fogalmához, mint az Elder Scrolls sorozat, és szerény véleményem szerint is közelebbi hozzá az akció jelzõ, mint egy Baldur's Gate-hez.(Amúgy a Morrowind mint RPG van fentartva, nem találtam utalást bõvebb besorolásra.) Ui: Annak érdekében, hogy ne legyen felróva nekem, hogy csak két példával élek: Icewind Dale, Planescape Torment, Might and Magic(IX-ig bezárólag)...az RPG számít...a harcrendszer körökre bontott, és látod mi miért történik. Morrowind-ról ez nem mondható el. Ha nem hiszel, nézz meg egy hagyományos asztali szerepjátékot. Egyik sem új zajlik, hogy "jelen idõben" vagdosol jobbra balra. Utasítások, és azok elvégzése. Komplex dolog, de a Morrowind "futó játékmenete" nem ilyen. Még ha a gép számol is, arra utalás nincs, te csak vagdosol, meg varázsolsz. Nem kell hinni nekem. Itt szerintem az "akció" szóval van gond. Ez az RPG alkategóriai elnevezés szvsz helytelen ha pl. egy Morrowind-re használjuk. Véleményem szerint azért mert egy CRPG-nek nincs körökreosztott rendszere még nem feltétlenûl koncentrál az akcióra. Esetünkben a morrowind harcrendszere se olyan rózsás. A fallout és a bg sorozatban is lehetne találni 1001 olyan tényezõt ami nem illik bele az asztali rpg-k hatáskörébe (anyázás elkerülése végett a fallout 2-õt kb 8x, a az elsõt pedig 3x vittem már végig az összes mellékszállal együtt és a 2 bg-vel kb. 2 éve vegetálgatok régen nem tudtam befejezni) (mire a forum befejezte a kínlódást és el tudtam küldeni ezt)
Dracon Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 A fallout és a bg sorozatban is lehetne találni 1001 olyan tényezõt ami nem illik bele az asztali rpg-k hatáskörébe Ezzel egyetértek, de itt nem asztali rpg-rõl beszélünk. Úgy látom nem nagyon érted az Akció Rpg-k fogalmát. Ez nem azt jelenti, hogy ezekben a játékokban sokkal több az akció, többet kell harcolni, alig van párbeszéd stb. Akció rpg nem egyenlõ ezzel. Legkönnyebben úgy lehet megkülönböztetni a Akció RPG-ket (Action RPG) és a Klasszikus RPG-ket (CRPG), hogy az elõzõben neked kell harcolni, te támadsz, te térsz ki, te védekezel, te lõsz stb, míg a Klasszikus RPG-kben ezt a gép végzi el helyetted. S a többi különbség is erre épül, például az Akció RPG-k egyszerûbb rendszere. Ugyanakkor hangsúlyozom még-egyszer mindkét alkategória játékai ízig-vérig szerepjátékok, csak más stílusúak. Így már talán érthetõbb a Morrowind miért Action RPG.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now