vmiki Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Olyan problémám lenne, hogy van egy viszonylag sok soros (több, mint 100) excel, amely minden sora egy-egy adatlap adatai lennének. (név, kód, megjegyzés, stb). Ebből körlevélvarázslóval tervezném az adatlapokat létrehozni Word-del, ami megy is szépen, kivéve az a része, hogy minden egyes ilyenhez tartozna egy diagram is. Azt meg lehetne valahogy oldani, hogy szintén az Excel fájlból vegyen hozzá adatokat? Vagy más megoldás esetleg van erre, szívesen fogadnék 1-2 tippet Gondolom makro kell, ha másképp nem megy, de azt annyira nem ismerem.
Temporary Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 https://www.google.hu/search?num=50&lr=lang_hu&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ahu%3Aofficial&channel=sb&biw=896&bih=559&tbs=lr%3Alang_1hu&q=word+diagram+excelb%C5%91l&oq=word+diagram+excelb%C5%91l&gs_l=serp.3...11337.17661.0.17971.9.9.0.0.0.0.476.2260.2-8j0j1.9.0....0...1c.1.58.serp..1.8.2051.rOYU2gidbD4 E megoldásokban hol akadtál el?
vmiki Posted November 17, 2014 Author Posted November 17, 2014 Azt tudom, hogy hogyan lehet Excel diagramot Word-be rakni A probléma az, hogy mindezt kvázi automatizálni szeretném. Úgy, ahogy a körlevélvarázsló pl név, cím, stb-t átvesz excelből, adott diagram értékeit is onnan vegye át.
Temporary Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Talán ezt kerested? "Ha az Excel diagramot csatolással szeretnénk beilleszteni, azaz ha azt szeretnénk hogy a Word dokumentumban lévő diagram az eredeti Excel munkafüzet minden módosításakor frissüljön, akkor kattintsunk a Csatolás Excel diagramhoz beállításra." Vagy a Beszúrás > Objektum > MS Excel diagram? Melyik Office-t használod? ------szerk Kezdem érteni pontosan mit is szeretnél sajnos, ugyanis már én is látom az office ilyen irányú korlátait, de még nem adom fel. Nézegess vissza, mert van ötletem csak ki kell próbálnom, ha lesz egy kis időm rá.
vmiki Posted November 19, 2014 Author Posted November 19, 2014 Akkor ok Automatikusan akarom, hogy a 200 sor adathoz külön-külön elkészüljön a word-ben a diagram. Sajnos próbálkoztam már sokmindennel de nem ment. Még Access jelentéssel próbálkozom, de az a Word-höz képest alapból elég ronda...
Temporary Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Az a gond, hogy a word-ben lévő diagram egy spéci saját excel táblából (Microsoft Office Word programbeli diagram.xlsx) veszi az adatokat. Ezt sajnos eddig csak úgy sikerült applikálnom a körlevél törzsdokumentumába, hogy minden diagram az első adatsor értékeit tartalmazta. Végső esetben (brute force módon ) írni lehetne hozzá egy VB kódot, ami megnyitja a (félkész)leveleket és módosítja az alapdiagramot. Vagy még egyszerűbb: Egyesével elkészíteni a leveleket az adattábla adataiból.
vmiki Posted November 21, 2014 Author Posted November 21, 2014 Nagyon köszönöm, hogy foglalkozok a témával. Sajnos én is itt akadok el és egyszerűen nem tudok rájönni. A kézi beillesztgetés csak nagyon végső megoldás lenne, mert 360 sorról van szó, mindegyikhez 2 diagram, az meg 720... Access-ben a módszer működne, de ott meg csak a nagyon gusztustalan Office 97 kinézetű diagramok (vagy a még régebbi fekete-fehér) vannak, nem is tudom feldolgozni, hogy az Access 2013-ban ezt hogy sikerült bennehagyni.
Temporary Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Nos vmiki azóta sem jelentkezett, hogy jó lett-e neki, de a megoldás megszületett. Így néz ki a törzsdokumentum: Ez pedig az adatforrás: Az excel tábla első sora tartalmazza majd a megjelenítendő adatokat A munkafüzet másik két lapján pedig megjelennek az ezekből készült diagramok. A törzsdokumentum úgy készül, hogy az excel táblázat első sorában lévő cellát (ebbe kerül mindig az épp megjelenítendő tartalom) másolom. Majd a Word-ben Irányított beillesztés > Csatolás > Nem formázott szöveg. A diagramokat Irányított beillesztés > Csatolás > MSO excel diagram. A két fájlt egy C:\TESZT mappába kell tenni. A "Rekordok" fájlt kell csak elindítani, és az abban található makrót. Ugyanebbe a mappába jönnek létre a kész levelek. Ez most csak a fentebb írt mappában és ezekkel a fájlnevekkel működik. Természetesen meg lehet változtatni őket makró megfelelő sorainak átírásával és a törzsdokumentumot megnyitva az "Office menü > Előkészítés > Fájlhivatkozások szerkesztése" (legalsó) ablakában, a forrás fáj helyének újbóli beállításával: Végül a kód: Sub korlevel() Rows("1:1").Select Selection.ClearContents For sor = 3 To 5 Rows(sor).Select Selection.Copy 'Az első sor tartalmazza a készülő dokumentum adatait Range("A1").Select ActiveSheet.Paste 'Erre nem biztos hogy szükség van. 'Nálam azért kell, mert a 2000 is telepítve van: TaskID = Shell("c:\Program Files\Office 2007\Office12\WINWORD.EXE") '2007 'Törzsdokumentum megnyitása Set wdApp = GetObject(, "Word.Application") wdApp.Documents.Open ("c:\TESZT\értékelés.docx") 'ellenőrzi van e nyitva dokumentum On Error Resume Next On Error GoTo 0 If wdApp Is Nothing Then MsgBox "Word dokumentum nem található" Exit Sub End If If wdApp.Documents.Count > 0 Then 'ez frissíti a csatolásokat wdApp.Activedocument.Fields.Update End If wdApp.Activate 'egyedi levél létrehozása Const wdFormatXMLDocument As Long = 12 wdApp.Activedocument.saveas Filename:= _ "c:\TESZT\" & "ok" & sor - 2 & ".docx" 'csatolások megszünteése wdApp.Activedocument.Fields.Unlink 'újra mentés wdApp.Activedocument.saveas Filename:= _ "c:\TESZT\" & "ok" & sor - 2 & ".docx" 'word bezárás wdApp.Quit Set wdApp = Nothing Next sor Rows("1:1").Select Selection.ClearContents Stop End Sub
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now