Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Garancia


nyekk

Recommended Posts

nyekk

Nem is tudom, hogy hol kezdjem...

Vettem kb. két éve egy Sony Vaio vgn-fs215-öst. A hibákról pontosan itt. A történet vége ugye egy csere lett, erre az asus F3Ja -ra. Idén tavasszal természetesen ez is meghibásodott, azon kívül, hogy eleve voltak hibái, de attól még használható volt, ekkor a wincsi adta be az unalmast, természetesen ezzel elvesztve az összes rajta lévõ adatot. :mérges:

Futárszolgálat jött, juni 8-án el is vitte a gépet. (figyeljétek a dátumokat, mert ott a(z) (i)gazság!!!)

Kb. három hét után felhívtam a szervízt, (MSE hungária) majd azt az infót kaptam, hogy alkatrészre vár.

Én (a palimadár), tovább vártam, mert hát mit tehettem mást, de azért minden héten rájuk telefonáltam, hogy nehogy feledésbe merüljön az egész. Kb. 5 hét után e-maileztem valaki vezetõ beosztásúnak, most nem írom ide a nevét, majd e-mailban történt megegyezés után, augusztus 1-én irta, hogy a cserekészülék igényemet továbbította az Asus felé, a gép leszállítása max. két hét múlva esedékes. Majd én (a palimadár ***) tovább vártam, mert hát mit tehettem mást!!!

Többszöri telefonálgatás után, (miután kiderült, hogy az a két ember akikkel én eddig telefonon és mail-ben tartottam a kapcsolatot már nem is dolgoznak az MSE-nél, illetve az Asus MO-nál) be kellett látnom, hogy ebbõl már nem lesz gép, csak jó esetben hosszú évek pereskedése után. Másnap kaptam egy E-mailt a futárszolgálatos cégtõl. Ebben, természetesen full angolul, közölték, hogy elindult a csomag. :pislog:

Tegnap, azaz 2007.09.17 -én kaptam meg a gépet.

Természetesen az örömöm nem lehet felhõtlen, mivelhogy a teljesen új gépben a vinyó valószínûleg Bad Sector -os, és a fedlap egyik rögzítõ kapcsa is el van törve!!!

Most akkor újból mindent?! Na azt már nem!!! Valaki tudna nekem ezzel kapcsolatba tanácsot adni? Írásba akarom foglaltatni, hogyha nem kapom vissza a gépet megjavítva két héten belül, akkor visszaadják a vételárat!!! Én erre a patthelyzetre, sajnos más megoldást nem látok mit fogyasztóvédelem, és polgári per.

Csak az a baj, hogy abból én nem lépek ki nyertesként szerintem. Szóval röviden ennyi! A telefonszámlát meg a döbbent arcomat képzeljétek hozzá a történethez. Embereket 8-10-szer hívtam mire felvették, akkor is csak azt közölték, hogy már nem dolgoznak ott, vagy hogy hívjam a másikat, aki az üggyel kapcsolatban illetékes.

 

Sok szerencsét és türelmet kívánok minden garanciális javítatásra szoruló embertársamnak, higgyétek el szükségetek lesz rá!

Link to comment
Share on other sites

Kiskalóz

És hol vetted a laptop-ot?

Link to comment
Share on other sites

nyekk

Osztrákban vásároltam a laptopot. De mi jeletõsége is van?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
nyekk

Akkor most egy kis pozitívum!

Kb. egy hét alatt elvitték a gépet, kicserélték a wincsit, meg a rögzítõ kapocs részét is a laptopnak, meg vissza is érkezett!! :!: :olé:

Csak így tovább!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
nyekk

Öhöm öhöm!!!!!!

A gép ismét haldoklik! Néha össze-vissza csikoz a kép, ha megmozgatom a laptop fedelét, vagy megjavul nagy nehezen, vagy nem!!

Azonkívül haldoklik az optikai meghajtóm is, mert nehány nagyon jo minõségûlemezt nem olvas be, holott a lemez bizti jó, mert az asztali gépen Mûködik! Nagyon kiváncsi vagyok hogy megy le az ügy, majd megírom!

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

Lehet egyszerûbb lenne eladni és venni egy normálisat. Már egész jó áron kapsz jó gépet is.

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Szama3

Sziasztok!

Íme az történetem: Egy szép napon úgy döntöttem, hogy nekem kell egy laptop, a keretem szûkös volt, de reménykedtem, hogy 120ezerért lehet kapni valamit. Végülis kapni lehet, de hogy jót?! Idén aug. 15-én meg is vettem imádott gépem, egy Asus F5N-220-as Amd Turion64 x2Es alapon, nVIDIA GeFORCE 7000M videókártyával, 160 GB-ás vinyóval és 2Gb memóriával felszerelve. Nos repdestem az örömtõl, hogy van egy saját gépem! Alig használhattam a gépet, mert 2 hét múlva a monitor egy kicsit szétesett, pontosabban szólva a jobb oldalából eltûnt egy 7 cm-es sáv, amely helyén csak feketeség maradt. A bal oldalra elcsúszott a kép, a start menü és a tálca eltûnt, de ha az egeret lehúztam az aljára, akkor elõugrott, de ferde lett a kép. Ezek után én szaladtam vele vissza a boltba, ahol vettem, de ott közölték velem, hogy a garnciát nem õk végzik, hanem a garanciafüzetben feltüntetett cég, hívjam õket. Telefonálni kezdtem, erre kiderül, hogy a szám,a mi írva vagyon a papírra, már nem él, de bediktáltak egy másikat, hívtam a másik számot! Délután 5 óra lévén már nincsennek ott, hívjam õket reggel 9-tõl du. 4.30-ig. Rendben gondoltam, hívom õket másnap. Ezt meg is tettem, 9 után 2 perccel hívtam õket, de foglalt volt!! Sebaj, probálkoztam még és úgy fél óra múlva el is értem õket. Közölték velem, hogyha javíttatni szeretném a gépem, akkor az interneten töltsek ki egy hibabejelentõ formanyomtatványt és azt küldjem el nekik emailben. Mondtam, hogy ez számomra probléma mivel nincs használható gépem, így netezni sem tudok. Válasz: oldjam meg valahogy. Hát visszamentem a boltba és közöltem velük mi a helyzet. Rendesek voltak, mert hagytak netezni ingyen és segítettek kitölteni a formanyomtatványt is. De mivel nincs netem, a bolt bezár így a 4 órán belüli visszaigazolást nem tudtam megnézni, vesztettem egy jelszót, ezért a futár szolgálat nem tud jönni. Gondoltam naivan inkább megkérem a boltot, hogy intézzék õk ezt, mivel náluk vettem és kötelleségük intézni a dolgot( fogyasztóvédelem mondta). Erre õk közölték, hogy ezt nem tudják intézni, mert NEM tudják és kész!! a hajam ledobtam tõlük, mert akkor már 3 napja cipeltem magammal a gépet, hátha történik vele valami. Nos a negyedik napon fogtam magam a gépet és bementem a boltba. Kicsit mérgesen megjegyeztem, hogy intézzék õk, mert hogy net hiányában én nem tudom megcsinálni, erre a válasz:(figyeljetek, mert poénos:(((!!) Menjek el egy internet kávézóba és írjam meg ott a nyomtatványt! Ez volt az a pillanat, amikor elszállt bennem valami, mert kicsit hangosabbra vettem a dolgot és elkezdtem balhézni. Kifizetek nekik 120 ezer forintot és még utánna üljek be egy internet kávézóba plussz pénzért!! Nos a balhémnak meglett az eredménye, kijött egy szervizes kolléga és átvette a gépet! Megígérték elrendezik, a futárt meg mindent. 4 nap múlva hívom õket, hogy mi van a géppel, erre közlik, hogy nem hozta a hibáját, tehát mehetek érte! Ez elég fura volt számomra, ugyanis a futár szolgálat a bejelentés után 2 nap alatt viszi ki a külföldi szervízbe, ott 1 hétig tesztelik és csak azután hozzák haza! Ez nekik 4 nap alatt megvolt!( Szerintem ki sem küldték!) Visszakaptam a gépem, majd úgy 5 nap használat után ismételten szétcsúszott minden bekapcsoláskor a monitor, hát visszavittem a boltba. Ott bekapcsoltam, hogy tényleg hibás a gép. és hogy nem csak kitaláltam. A hiba láttán a szervizes kolléga gondolkódóba esett, de átvette a gépet, hogy majd megint elintézik a dolgot!! Ezen a héten kedden, azaz 5 nap szervíz után visszakaptam a gépet, hogy a szervízben nemhozta a hibát, de kapott bios és driver frissítést!! Kíváncsi vagyok meddig bírja most! Szerintük szoftveres a hiba, de mivel lehetõségem sem volt igazán telepíteni a gépre komolyabb progikat így kétlem, hogy ez az lenne. Van pár szervízes barátom, akik megmondták, hogy ez lcd hiba, nem szoftveres. Most várok, hogy mikor romlik el megint és kezdhetem az egészet elõlrõl!! Az egészben az a legrosszabb, hogy a kedvenc márkámmal járok így. Továbbra is az Asust egy nagyon jó márkának tekintem, de a szervíz és az eladók hozzáállása felháborító!! Tud valaki segíteni az ügyben?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
nyekk

Szerintem az Asus valóban egy jó márka, de annyira ráálltak a tömes gyártásra, hogy a prémium minõségû termékekért már sokat kell leszurkolni, az olcsóbb szegmensbõl elõkerülõ termékekhez, meg sok szerencse kell. Valószínûleg rajtunk kívül rengetegen vannak akik ezt a márkát favorizálják, és nem bánták meg.

Nekem is van alaplapom, videókártyám is, és mind a mai napig hibátlanul mûködnek, több mint két éve...

A laptopról meg már van hírem, állítólag elkészült (nem is lehetett nagy baja), 3 munkanapon belül szállítja a futárszolgálat! Csak aztán valóban meg legyen javítva!!!!

Szama3 neked meg azt javaslom, hogy valóban az a legjobb megoldás, ha kávézóban, vagy ismerõsnél beregisztrálod a gépet, ha ismét elõjön a probléma, és megpróbálod azt a boltot nagy ívben elkerülni. Nálunk még akkor is szivesen segítettek a fiuk, ha olyan géprõl, vagy gondról volt szó, amihez semmi közük nincs.

Off: már ezen készülékek garanciális szervizét sem tudta megoldani kis hazánk, ezért vannak szlovákiába küldve a gépek! Ez nem jó!!!! :nem:

Link to comment
Share on other sites

nyekk

Nos!

Kb. egy hét alatt elvitték, kicserélték a zsanérokat, valami átveztõ kábelt, meg talán az optikai meghajtót is!

De!!!!!

Hogy, hogy nem, most meg nem mûködik a vezetékes hálozat. Hiába dugom rá a kábelt, nem reagál rá semmit sem! (kipróbáltam a kábelt, bios frissítést, minden nyavalyát, még mielõtt kérdeznétek)

Már szóltam nekik, bejelentettem az RMA oldalon szerdán(okt.29.), eddig semmi reakció!!!!

Könyörgöm! Még hányszor viszik el ezt a szerencsétlen laptopot, mire mûködõképesen vissza tudnák hozni??????? :Sír: Már nem is vagyok :mérges: , csak egyszerûen nagyon-nagyon :zokog: .

Egyszrûen nem hiszem el, hogy ez így megy. Ha lenne jó ügyvéd ismerõsöm, már perre vittem volna a történetet!

Link to comment
Share on other sites

nyekk

Most meg mûködik a lan.

Állt két napot, poénból bekapcsoltam, és jó!

Ezt már abszolút nem értem.

Vagy az rj45-ös ajzat, vagy kábel,vagy router, nemtudom.....

de majd biztos idõvel kiderül! :Sír:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Temporary

Sziasztok!

 

Adott egy Dell Inspiron 1545. Most fog lejárni a garancia ideje. Nagyon ritkán volt használva, kb havonta 2-3x egy órát. Az érdekelne normális dolog-e az, ha a bal klikk (ami ugyan rendesen működik) gombjának annyira kicsi az ellenállása a jobb gombhoz képest, hogy szinte "beesik". Nem szeretnénk, ha pár hónap múlva megadná magát.

Létezik, hogy újonnan is ennyire feltűnően nagy a különbség a két gomb lenyomhatóságának ereje közt?

Ha ez nem normális jelenség, akkor vajon elfogadják garanciális hibának?

 

A történethez talán még hozzátartozik (bár nem hinném, hogy köze lenne a dologhoz, mert a Dell szervizről nem feltételezném hogy trükköznek):

Pár hónapja észrevette a tulaj, hogy a gépbe csatlakozó tápkábel, a kritikus helyen meg van törve. Fogta a számlát, a garipapirt és elvitte töltőt a szervizbe, mondván alig volt használva és mégis így néz ki (a kábel szigetelése jól láthatóan szét volt nyílva a csatlakozó tövében).

Ekkor számomra is kissé furcsa módon azt mondták neki, hozza el a gépet is mert csak úgy cserélhetik ki a tápot, ha a gépét is otthagyja. :pislog: Egy törött tápkábel garanciális hibájának elbírálásához szükség van a gépre ???

 

Válaszaitok előre is köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

KGigi

Nem hiszem, hogy normális jelenség, de hogy elfogadják-e... :S

 

Ami a tápot illeti, nekem a Toshiba szerviz nem akadékoskodott ilyennel. Sőt, még a garancialevél vagy a számla sem kellett, elég volt a gép alján lévő azonosító.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...