Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Hogyan lehet megoldani?


zagabumm

Recommended Posts

zagabumm

Sziasztok!

 

Teljesen kezdő vagyok SQL téren és most belefutottam egy olyan problémába ami eddig tranzakciós adatbázisoknál nem volt probléma:

 

Adott egy tábla, amiben van 10 mező. A 10 mezőből az első 5 adja az egyedi kulcsot. A többi mező az információkat ezekről az elemekről.

 

Azt szeretném, hogy az első 5 mező szerint csoportosítva (group by) ÉS ezen belül a 6. mező szerint a legutolsó (MAX 6. mező) ki tudjam írni a 7. mező tartalmát IS.

 

Az eleje ez lenne:

 

SELECT a, b, c, d, e, MAX(f) AS max_f

FROM tabla X

GROUP BY a, b, c, d, e

 

Namármost, ha a select-be berakom "g"-t is, akkor hiba üzi jön, hogy nenenananananunu...

 

Segítsen valaki!

 

Köszi: Zaga

Link to comment
Share on other sites

arpsoft

Ennek mennie kéne:

select a,b,c,d,e,max(f) as max_f,g from tabla group by a,b,c,d,e

 

Egyébként nem igazán értem a problémát. Miért kell a max(f), amikor az első 5 mező elsődleges kulcs, azaz egyedi. A group by miatt max nélkül is ugyan az az eredmény születne, mivel minden sor egyedi lesz a kulcs miatt.

Link to comment
Share on other sites

zagabumm

Bah, elírtam:(

A 6. mező is része az egyedi kulcsnak és az első 5 mezővel kell a group by.

Ez egy számla történet valójában, ha ez segít megérteni a problémát.

 

De már lehet, hogy megvan a megoldás: a g-re is ki kell adni a max-ot és a végrehajtási sorrend miatt ott már csak 1 rekord van.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Pjotr

Hegesztenem kellene egy olyan adatbázist, amiben CUCCOK vannak. Egy CUCCnak van ~50-féle attribútuma.

 

Olyan rendszerben kellene mûködnie a dolognak, hogy tudjak új CUCCOKat felvenni, emellett attribútumbõvítés is kellene. Az egész leginkább webshophoz hasonlít, de még olyat sem kellett csinálnom.