Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Garanciás ügyek


Timer

Recommended Posts

RedBoy

Sziasztok!

Egy ASUS notebookot készülök venni, (pontosan:A6Vm Q064 ). Csak elbátortalanítottatok ezekkel a tapasztalatokkal. Tudtok esetleg valamilyen infót a fent említett laptopról, mert ilyen típusnévvel nem találtam bejegyzést sem a Prohardveren, sem a HWSW-n?

@Salahad: Pontosan milyen típusú volt a te noteszed?

 

Link to comment
Share on other sites

Salahad

A6VA az enyém

 

jelentem ma visszakaptam megint!

Úgy néz ki rendben van, leszámítva a jobb alsó sarokban egy pixelhibát, de ezért nem fogom nélkülözni még 2 hétig.

Ami nagyon fura, hogy tesztelgetés közben a procira 1200Mhz et ír ki aktuális sebességre, melette ugyan jelöli az 1600Mhz-et mint max sebesség, de nem tudom sehol átállítani. 12x100 ra van rakva 12x133 helyett. Biosban semmi ilyet nem lehet állítani. Tudtok valami progit amivel manuálisan szabályozhatnám?

 

Új gépet vásárlóknak csak annyit, az ASUS biztosan nem rosszabb mint akármelyik másik márka. Amiért viszont nem ajánlom, ha és még1x ha hibás lenne, elég kicsi az esély arra hogy normális szolgáltatást kapjál a hazai szervíztõl.

 

Apropó FVF is hívott, kb semmi hatalmuk nincsen az ilyen esetekben. Ami biztos, a garanciális szervizeknek nincsen megkötve mennyi napig tarthatják benn a terméket. Ergo semmilyen kártérítés nem jár, ha akár 2-3 hónapig is porosodik náluk. Azt tanácsolták, hogy írjunk levelet a gép gyártójának, és akkor talán majd õk tesznek valamit. Talán..

 

Levél fog menni, +ismerõsökkel hamarosan összedobunk valami online petíciót is.

Link to comment
Share on other sites

Timer

EZT MONDTAM!!! A FVF egy teljességgel nélkülözhető szerv ma Magyarországon. Formális!

 

Más. Hétfő reggel felhívtam az NSE-t, PDA persze nincs kész. Nagy szentségelés, fogyasztóvédelmet felhívtam, ott egy normális, és korrekt úriemberrel tudtam beszélni, aki ajánlotta, hogy írásban adjam be hozzájuk a panaszom, miegyéb. Összeírtam, már küldeném nyomtatóra, csörög a telefon, NSE! Holnap délután jönne a futár...hmmm. Érdekes. Eddig egyetlen egyszer sem hívtak fel, hogy kész a cucc, mindig én kerestem őket. Most vagy a véletlen műve, vagy a fogyasztóvédő csörgött oda mégis, esetleg a két darab email-em valamelyike hatott, amelyeket az ITT fellelhető embereknek címeztem (természetesen az NSE Hungária rész alatti kontaktokra gondolok).

 

Egyébként a PDA-m úgy tűnik, tényleg működik most, legalábbis már egy napja nem találok semmi rendelleneset rajta...Ha csak nem...olyan érzésem van, mintha nem A632N-es alaplapot raktak volna bele, hanem síma A632-est. A rendszerinformáció ugyanis ezt írja ki...annyival kevesebb ez utóbbi, hogy bluetooth 1 van benne 2.0 helyett, de akkor is. Gyanús, mert az USB beállítások közül is eltűnt a gyorstötés lehetősége... Valaki megtudná nekem nézni a saját A632N, vagy A636N-es gépén, hogy a rendszerinfónál jelöli-e az "N"betűt?

 

 

Utólag: valószinűleg tényleg síma, és nem "N"-es deszkát pakoltak a gépembe. Más emberkék, akiknek ilyen gépük van, legalábbis azt állítják, nekik kiírja, hogy a632N. Az a gáz, hogy én is így emlékszem. Mostmár mindegy.Ha elsőre ezt csinálják, talán variálok is, de jelen körülmények között azt hiszem, megelégedek a jelenlegi állapottal. Egyébiránt a fentebb említett linket melegen ajánlom mindenkinek, aki küszködik a szervizzel, ugyanis egy email-ben értesítettek róla, hogy kivizsgálják az esetet!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
csbalazs

Sziasztok!

 

Új vagyok a fórumban, de lassan már 1 hónapos mérgelõdéssel állok szemben, úgyhogy megosztom veletek.

Az ASUS márka jelen van a családban elég régóta (egy 5 éves laptop, egy 1 éves (A6VA), alaplap..., PDA :!: )

 

Kb 1 hónapja vettem 1 A636N-t. Sehol nem találtam rosszat róla, gondoltam jó lesz.

Korábban csak HP-k voltak a kezemben viszonteladásra...

Megjött a PDA, nagyon szép eredeti... csak a kijelzõ nem mûködött megfelelõen!

Bekapcsolás után sem a képernyõ felsõ részén sem a job oldalon nem érzékelte a ceruzát!

(olyan volt mintha "lejjebb/beljebb" erintettem volna meg!) Mivel volt 1 hétvégém szarakodni vele

rájöttem ha nagy nehezen elindítom a mediaplayert és lejátszok egy számot, a lejátszás közben

tökéletesen megy a képernyõ!!!!!

 

Mindegy, visszavittem. kb 1 hét várakozás mire a Ramiris küldött 1 másikat. NA MÁRMOST EZ NEM VOLT ÚJ!!!! AZ AKSI BELETÉVE+OXIDÁLT, GPS LÖTYÖG, KARCOS A KEPERNYOFOLIA+A PDA HÁTULJA, MEG AZ ALSÕ CSATLAKOZÓ KÖRÜL IS. KIBONTVA AZ AUTOS SZETT ELEMEI. A HÁTOLDALI HOLD GOMB MEGY trágya, NEM LEHET KAPCSOLNI MEG NEM IS ÉRZÉKELI AZ ESZKÖZ.

 

Mivel kötbéres melót csináltam, ezért beszóltam a boltba h intézkedjenek vmit. Mikor ugy álltam a feladattal visszamentem a boltba (2 héttel késõbb) és megkérdeztem mit intéztek - SEMMIT!!!!!

A nagyker meg közli h onnan már 1 hónapja kint van az eszköz (nem igaz), bár nem egedtem a garijegyet lepecsételtetni AKKOR, most mehet a szervizbe. Azt mondják várjak két hetet, aztán lesz Valami!

 

Maga az eszköz jó. Nagyon megszerettem de mind a nagykert mind a viszonteladót elkerülöm a továbbiakban. ha veszek pda-t akkor a boltban összerakatom, addig nem is megyek sehova.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
fecogee

Az NSE Hungáriáról nem tudok rosszat mondani. Január 10-én vitte el a futár a gépet, és január 22-én hozta is. Mûködik, azóta semmi baja. Elõtte állandóan lefagyott, MACHINE CHECK EXCEPTION hibaüzenetekkel. Most, hogy túlvan a gép az alaplap, a processzor, a memória és a merevlemez cserén (az eredeti gépbõl csak a kijelzõ és a ház maradt :D ) tökéletesen mûködik. Szerintem egész gyorsak voltak.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Az NSE Hungária egy raklap sz_r, már elnézést. Olvass kicsit feljebb, és megtudod, miért is mondom ezt. Egyébiránt azonnal a külföldi felügyeletükhöz kellett volna fordulnom, talán hamarabb kaptam volna vissza normális állapotban az eszközt.

 

 

Na meg ugye a "javítás" (nevezzük inkább gányolásnak, az helytállóbb) közben összekarcolták a gépházat, és egy gyengébb képességû alaplapot raktak vissza... ezek közül a karcolások idegesítenek jobban, mert ilyen szintû amortizáció az én tulajdonomban lévõ készülékeknél nagyjából két év alatt következik be. Szóval NSE...inkább hagyjuk.

Link to comment
Share on other sites

fecogee

Olvastam. Veled tényleg nem voltak korrektek, sőt... Én csak az én esetemet írtam le, ha valakinek hasonló gondja lenne. Amúgy a hibajelentésben leírtam, hogy utánanéztem neten, mi lehet a gond: alaplap, processzor, memória, merevlemez, integrált hangkártya. Szerintem nem tudták eldönteni, melyik, ezért cseréltek mindent... Mikor a szervizes srác felhívott, azt mondta alaplapi IDE-vezérlő nem jó. Tehát nem értem, miért cseréltek ki mindent. De végül is mindegy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Royslade

Elsõ kapcsolatom az NSE Hungária Kft.-vel több mint pozitív.

Adott egy ASUS A636N PDA ami idõnként kikapcsolgatott meg készenlétbõl néha resettel jött vissza bekapcsoláskor. E hét hétfõn - 2007.03.26. - a hibát telefonon bejelentettem. Másnap reggel 8:30-kor a GLS-futár elvitte a készüléket. Ma - 2007.03.30.-án - kb. 10:00-kor a futár megjelent a PDA-val amiben alaplapot cseréltek és most úgy tûnik, hogy kifogástalanul mûködik. Egyszóval én most nagyon elégedett vagyok a készülékemhez kapott support-tal. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Royslade

:Sír:

Elõzõ írásomhoz képest történt pár érdekes dolog. Az elsõ az, hogy kb. 3 hónap aktív használat után a készülékem az új alaplappal is újra kezdte produkálni a régebbi hibáit. 7 (!) napon keresztül volt bent az NSE-nél a készülék majd visszaküldték, hogy a hiba "56óra tesztelés alatt nem jelentkezett" !!!!!! Mondanom se kell, hogy alig másfél óra próbálkozás után nálam egybõl képes volt használat közben csak úgy véletlenül kikapcsolni. A lényeg az, hogy az elsõ javításnál valószínûleg valami csoda folytán lehetett csak velük szerencsém, mert ez a mostani hozzáállásuk erõs dilettantizmusra utal. Ha már nem tudják produkálni a hibát legalább ne írnának egetverõ ökörségeket a papírra. :dühös:

Más.

Ahogy azt a PC World olvasói nyilván olvasták a júniusi lapszámban, az EU-ba lépésünk óta kicsit változtak a garanciális illetve szavatossági jogszabályok. Ennek a ránk vonatkozó igazi lényege az, hogy nem vagyunk kötelesek a meghibásodott készülékeinket javíttatni, hanem - pár ritka eset kivételével - azonnal kérhetjük a készülék cseréjét a boltban ahol azt korábban megvásároltuk. Így még talán azt is lassan el lehetne érni, hogy az ilyen nem teljesen EU-kompatibilisen mûködõ magyarországi "garanciális" szervizek idõvel csõdbe jussanak. Úgy gondolom némelyikük igencsak megérdemelné ezt az állapotot.

 

Roy

Link to comment
Share on other sites

Predator

HI

 

Ha meghalom ezt a szot hogy garancia fel áll a hátamon a ször elég rossz tapasztalataim vannak.

 

Van 2x512 Geil memoriám elettartam garival én otthon meg állapitotam hogy rossz a bolt is utána ment a

szervizbe azt mondták semmi baja a lényeg az hogy nem hagytam anyiba de hangsulyzom 1 évembe került.

A vége az let hogy ki küldték a gyártóhoz ott meg álapították hogy rosszak küldtek vacsi ujat.

De akkor sem értem az egészet szerintem a posta költség drágáb volt mint maga az én memoriáim miért kell ez a sok herce hurca.

 

Amugy meg szerintem amit ide behoznak annak szerintem úgy 25% selejtes legyen az asus vagy bármilyen gyártó tudjátok úgy lehet ez hogy amit a gyártó soron ki selejteznek azt itt eladják a Magyaroknak

Link to comment
Share on other sites

Timer

Ez így szerintem nem igaz, mert akkor mit adnak el a nálunk is fejletlenebb országokban? Az viszont felháborító, hogy hiába vesz az ember márkás dolgokat, akkor is olyan ratyi terméktámogatást kap, hogy az hihetetlen. Az meg már csak hab a tortán, hogy jómagam például azért költök drágább termékekre, hogy azok megbízhatóbbak, és tartósabbak legyenek a noname társaikkal szemben, ennek ellenére nem egy készülék keltett már bennem csalódást. Lehet, hogy érdemes lenne rápróbálni a "teszkógazdaságos" dolgokra??? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Szerintem érdemesebb a drágább, de márkás termékeket megvenni, mert hosszú távon jobban szolgálnak, mint a "made in china" feliratú noname áruk. Mondom ezt annak ellenére, hogy én már jó pár márkás cuccal befürödtem. Az a probléma egyik fõ forrása, hogy a márkás termékeket is a távol-keleten gyártják (pl. az én Samsung monitoromat meg DVD-lejátszómat is Indonéziában rakták össze...), mivel ott olcsóbb a munkaerõ.

Link to comment
Share on other sites

Adani

A márkás dolgokat is gyárthatják Kínában, attól még, hogy esetleg nincs ráírva, hogy Made in China.

 

A Tescogazdaságos meg sosem a minõséget képviseli, legyen az bármi is, az mindig olyan cucc, amit a gyártója sem vállal névvel, ezért kap egy egyszerû Tescos csomagolást. Persze ez még nem azt jelenti, hogy rossz, de van rá esély. A Tesco Gazdaságos papírzsepivel pl. nincs baj, a nyomtatópapírral sem, de Tesco gazdaságos vodkát soha többet nem iszom. Nem tudom mit tettek bele, de hogy a vodkához semmi köze az 100%.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
csakaloki

Hello!

Tegnapelött venni akartam egy ati hd3850 videókártyát, de végül egy geforce 8600 gts lett belöle (részben az eladó ajánlására, részben a 8000 ft különbség miatt). Utólag azonban már bánom. Úgyhogy az lenne a kérdésem, hogy nincs-e valami olyan, hogy 3 napon belül kérhetem, hogy cseréljék ki a másikra (nyilván ráfozetéssel), mondván hogy (persze hibátlanul mûködik, de) nem hozta az elvárt szintet. Elöre is kösz a választ.

Link to comment
Share on other sites

kori

Szerintem visszaviheted. Ki kell, hogy cseréljék 3 napon belül. :igen:

Link to comment
Share on other sites

csakaloki

Köszi. Akkor megpróbálom.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hintalow

Háát az én legjobb tudomásom szerint törvényileg nincsen már olyan, hogy "3 napon belüli" (az elmúlt majd 4 évet egy elég nagy informatikai garszervízben húztam le, érdekes volt az itt leírtakat olvasni :D , tudnék mesélni én is ezekről prót is kontrát is nem is keveset...)

Naszóval az üzleteket nem nagyon lehet erre a 3 napos dologra kötelezni, a tapasztalatom az, hogy minél nagyobb a bolt, annál kevésbé csinál belőle problémát. De volt olyan is, hogy hónapokba telt a kiskerrel (noname elektronikai "szaküzlet") elfogadtatni az általunk kiállított Hivatalos!!! szervíz csereutalványt, mert az neki veszteség volt.

De pl egy Tesco vagy Auchan az ilyeneket nem nagyon érzi meg, ők gond nélkül cserélnek vagy adnak vissza pénz. Mondjuk utána ugyanilyen gond nélkül eladják esetleg a visszacserélt terméket újra, de erről majd máskor mesélek. :P

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko

Törvényileg van még olyan. :) Ha rossz, és 72 órán belül kiderül, akkor a vásárlás helyén azonnali csere. :ötlet:

Link to comment
Share on other sites

Hintalow

Áh, én sajnos sok olyannal szembesültem, hogy 3 napon belül is hozzánk zavarták az ügyfelet. :Sír:

Ami persze nagyon jó poén volt, mert olyankor mindenki tõlünk is azonnali ügyintézést akart, amitnek persze esélye sem volt az esetek nagy részében. :)

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko
Áh, én sajnos sok olyannal szembesültem, hogy 3 napon belül is hozzánk zavarták az ügyfelet. :Sír:

Ettõl még létezik. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Hintalow

Na ja :)

Link to comment
Share on other sites

ezermester

Már nincs 3 napos cseregarancia a törvényben.

Az eladóra bízza a törvénykönyv, ami az esetek 99%-ában igen szokott lenni.

 

A nem hibás terméket a kereskedõ nem köteles kicserélni.

Ellenben itt is a józanész a mérvadó. A varázsszó: Nem az ára kell vissza, csak drágábbat szeretnék, ráfizetéssel.

 

„ A garancia hibás, illetve meghibásodott, termékekre vonatkozik. A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.”

 

Ismerõsen cseng?

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko
Ha rossz, és 72 órán belül kiderül, akkor a vásárlás helyén azonnali csere. :ötlet:

Ne csak írjunk, olvassunk is! :ötlet:

Link to comment
Share on other sites

Hintalow

Tényleg teljesen a vásárlás helyétõl függ, hogy cserélik -e.

Naéspersze attól, hogy az ügyfél mennyire harcias :D

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
attól, hogy az ügyfél mennyire harcias

Pontosan. Minden csak fellépés kérdése. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...