Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Garanciás ügyek


Timer

Recommended Posts

Crocket

Igen, nekem is túl szépnek tûnt, viszont hiába kerestem rá, nem találtam semmi konkrétat. Reméltem, Ti többet tudtok róla. Amúgy rádióban hallottam, tehát biztos, hogy van valami valóságalapja.

Link to comment
Share on other sites

eljenajudo

Németországban 2 év a garancia a termékekre és ha 2 héten belül visszaküldöd kötelesek visszafizetni a termék árát.

Link to comment
Share on other sites

Crocket

Az EU-n belül már mindenre kötelezõ a 2év garancia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Timer

Nahh, azt hiszem, most megint szép kis tortúra elé nézek:

 

Ma reggel az alig egy hetes (konkrétabban inkább csak 6 napos) PDA-m megadta magát...a boot képernyõig eljut, de a hõn szeretett Windows Mobile 5.0 már nem akar életre kelni.

 

Mivel egy Asus A632-rõl van szó, felhívtam az NSE Hungáriát, ahol a diszpécser hölgy segítõkészen felvette az adataimat, és remélhetõleg holnap már futár jön a szerkezetért. Ami furcsa volt, hogy azt mondta, NE rakjam be a garanciajegyet a csomagba, mert a szériaszám alapján rendben vannak a papírok. Ez számomra picit érthetetlen, pláne, mert a jótállási jegyen vannak ugyebár azok a helyek, ahol a javítások típusát, számát, stb kell beírni. Most akkor mi is van???

 

 

Másik dolog, hogy ilyen rövid használati idõ után nem cserélnek azonnal? Nem három nap, de ha a hétvégét nem számolom, jóindulattal annyinak is tekinthetõ. (múlt kedden vettem át).

 

Valaki tudna valamit mondani az NSE-rõl? Remélem, korrektek. A futárt ilyenkor nekem kell fizetni?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

A futárt nekik kell fizetni. További részleteket nem tudok, tippelni nem merek. Sok szerencsét!

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Nahh, eddig nem vagyok nagyon megelégedve!!!

 

Már egy hete átvette tõlem a futár a gépet, erre ma felhívom az NSE-t, hogy mégis mi a helyzet, és közli velem a diszpécser hölgy, hogy a gép a múlt hét VÉGÉN ért be, ezért valószínûleg csak a jövõ hét elején kapom vissza...de k_rva jó fejek!!!!! :mérges:

 

Csak tudnám, mi történt a géppel kedd déltõl egészen péntekig. Felháborító.

Link to comment
Share on other sites

Sanzi

Nekem is problémám akadt a garival. Egyik haveromnál volt Németországban a Panasonic NV-GS21-es kamom. Mikor hazajött szomorúan mondta, hogy az LCD-vel vannak problémák. Ha félig kihajtom jó a kép, ha teljesen szétesik, vagy nincs. A szalagkábel megtört, vagy valami problémája van. Ezt azért nem vártam volna egy Pana kamtól. Ma vittem el a szervízbe, 1 hét múlva ígérik. Kiváncsian várom a fejleményeket.

Link to comment
Share on other sites

ProFiler
Ezt azért nem vártam volna egy Pana kamtól.

:hááát: Nézd, bármi meghibásodhat, mindegy, hogy ki gyártja. Pontosabban ami elromolhat, az egyszer el is romlik. ;) Nekem a Sonykkal még sosem volt problémám, de szerintem a legolcsóbb gyártó termékével sem szükségszerû mindig, hogy gond legyen.

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Sanzi

Hát, a Panasonic cuccokkal sem volt idáig problémám.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Ma ismét felhívtam az NSE-t. A hölgy szerint a PDA-m még javítás alatt van, de ennél bõvebbet nem tudott mondani. Kezdem felhúzni magam: 6 napot használtam, most meg már több, mint nyolc napja szervízben van, és még csak ÍGÉRET sincs arra, hogy mikor kapom vissza.

 

A véleményemet inkább önkéntsesen kicenzúrázom.

Link to comment
Share on other sites

vmiki

Ez pech. Próbáld õket gyakran hívni, kérdezgetni, esetleg egy picit keményebben beszélni velük. Ilyenkor egy kicsit belehúznak. Nekem ez bevált.

Link to comment
Share on other sites

Kovács Gyula (MiniDisk)

Na igen, ez magyarország. Nekem másodszorra ment tönkre a Hauppauge TV kártyám, és Auszriába szó nélkül cserélték. Ugyanis onnan vettem. 1.5 hét alatt lezajlott a csere.

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

Pontosabban a csere 1 perc alatt zajlott le, csak a szállítás tartott tovább. ;)

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

sirfrancisd

Nekem annyira rosszak a tapsztalataim évek óta a magyarországi garanciális helyzettel, hogy ha tehetem inkább gari nélkül, de jutányosabb áron vásárolok, vagy ha nagyon fontos, akkor újabban mindent a német régióból hozok be.

 

Szakmai (értsd: jogi) érvekkel itthon semmire se megy az ember, volt olyan hely ahol a szemembe is mondták, hogy tudják, hogy nem éri meg a pereskedés, és ezért bátran is merik csinálni. A fogyasztóvédelemi tevékenységekrõl se sok jót tudok elmondani; kétes ;) revizori munka, és a jogszabályi háttér gyengesége miatt jóformán pofon a ...-nak. Sok cég tudatosan be is vállalja a büntetést, mert tudja, hogy a bevételébõl ezt simán kigazdálkodja.

 

Amit még megfigyeltem, hogy sok nagynevû cég hazai garanciális ügyintézése saját elvekre, úgymond saját jogszabályokra épül. ( Jó példa erre a MM esete, ahol a hibás laptopot nem cserélték, hanem javasolták annak további használatát, csak jelezték, hogy a nem mûködõ részt ne vegyék igénybe, vagy a másik klasszikus eset, amikor a hibás VHS kazettát nem cserélték, mert úgyvélték, az még javítható:) ) Ezek a cégek nem írhatják majd ki a logójukra, azt ami pl. a Stella Artois- n van. ;) Anélkül, hogy nagy munkaügyi analízisbe kezdenék, ez eredménye egyrészrõl egy kapcsolati tõkén alapuló munkaerõpiaci tevékenységnek (magyarán mondva nem a megfelelõen képzett emberkék töltik be a bizonyos állásokat ), másrészrõl az elõbb is említett gyenge jogszabályi háttérnek.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Nahh, megjött a PDA-m... röviden: FELHÁBORÍTÓ!!!!!!!!!!

 

 

Ezt nem hiszem el...visszakptam az alig egy hetes PDA-m, az alja összekarcolva, az oprendszer **** német, magyarítani egyszerűen nem lehet helyesen, mert fele szöveg német marad (a másik fele meg angol), olyan hosszan tölt be, mintha egy ezeréves XP-t néznék egy 286-os gépen, szóval nem is tudom, mit mondjak. Ráadásul a start menü úgy, ahogy volt, eltűnt, mindössze a "today" bejegyzés szerepel, meg valami cold init, de semmi több, a beállításokhoz nem férek hozzá, hard resetelni meg nem tudom ezt a sz_rt, mert a kézikönyv szerint a reset gombot, a módváltó gombot, meg a haangszóró gombot kellene egyszerre megnxomnom, a gond csak annyi, hogy hangszóró gomb alatt fingom sincs, hogy mit ért. Persze a kézikönyv szerint sincs ilyen billentyű.

 

Egyébként elvileg alaplapot cseréltek benne.

 

REMEK! Mostmár olyan jól áll az operációs rendszer, hogy hibaüzenettel indul!!!!!! Na elmennek a....

 

NSE= rakás sz_r!

 

 

Elnézést a kirohanó hangnemért, de ütni tudnék.

 

 

Valaki tud segíteni nekem?

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

De mit kell segíteni? Az üzletbe vissza kell vinni, hogy adják vissza érte a pénzt.

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Timer

És hova? Az extreme digitalba??? Ráadásul még ezt is elsz_rtam, mert nem rajtuk keresztül javíttattam, hanem felküldtem szervízbe rögtön. Remélem, ezek után õk is elhajtanak a pics_ba...

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko

Ha nem 3 napon belül romlott el, akkor a szervízbe is kellett küldjed, és most is oda kell vissza, hogy ez nem oylan, nem úgy, és egyébként is, iletve a területileg illetékes fogyasztóvédelmisekkel is érdemes felvenni a kapcsolatot, mert egy másolat a szervíznek az FVF részére küldött levélrõl, stb. sokat szokott lendíteni a dolgokon.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Sajnos nem három napon belül romlott el,m akkor legalább cserélték volna, de az a baj, hogy azt írta az extreme digital a saját garilevelükbe, hogy minden olyan módosítás a garancia elveszítésével jár, ami nem az ő szevízükben történik. Én sem értem, de ez van írva.

 

Érdekes, hogy az extreme-s garilevélbe nem is írt az NSE semmit! Olyan, mintha ép lenne a gép, ez nem tudom, hogy van most... Az is lehet, hogy a saját garanciájukra vonatkozik, tehát ugrott az a lehetőség, hogy némi kompenzáció árán újat kapjak, és ne javítgassák ezt.

 

Egyébként melyik területi képviseltre gondoltál? A Bács-Kiskun megyeire, vagy a Budapestire?

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko

Amelyikhez lakhelyileg tartozol, de ez esetben mindenképpen velük kezdeném tisztázandó, hogy hol kell javíttatnod.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Idõközben felhívtam a Edigital-t (mert hogy NSE-knél vége a munkaidõnek mára...tiszta szerencséjük...), és ott a szervízes ember azt mondta, hogy mivel nem rajtuk keresztül kezdtem el javíttatni, az NSE-nél reklamáljak. Röviden ennyi, de legalább rendes volt.

Link to comment
Share on other sites

ProFiler
És hova? Az extreme digitalba???

Jah, bocs! :upsz:

 

:hááát: Ezért nem is veszek szívesen ilyesmit Magyarországon. Inkább megveszem kinnt ugyanannyiért (vagy jóval olcsóbban) és akkor a garanciával tuti, hogy nem lesz semmi bajom.

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Lassan kezdem én is azt hinni, hogy jobb a külfldi vásárlás. Most sem a garanciával van baj, hanem hogy értékelhetetlen munkát végeztek. Ráadásul felháborító volt a javítási idõ is.

Link to comment
Share on other sites

KeLa

Egy kis Info a garanciával kapcsolatban. És Itt is.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Újabb fejlemények!

 

 

Megjött a PDA, és most a jelek szerint jó. Kételyek azonban még mindig vannak bennem. Például nem vagyok benne biztos, hogy ugyanazon típusú alkatrészekkel javítottak, ahogyan azt kellett volna. Konkrétan nekem a632N gépem van, most pedig szimplán a 632-õt ír ki. Nem tudom, hogyan lehetne megbizonyosodni errõl, mert a síma, és az "N" változat között csak a fejlesztett bluetooth a különbség. Valami tipp?

 

Érdekesség, hogy az eredeti Útinfó CD-m is a szervízben maradt. Nem nagy veszteség, mert megrendeltem az iGo-t már, de akkor is. A tokját legalább visszaküldték...

 

Érdekes az ügyfélszolgálat kérdésköre is. Egyrészt fizetsz szinte mindig, függetlenül attól, hogy felveszik-e, vagy sem, mert az automata gépi hang és némi 8 bites zene elszórakoztat. Ez utóbbi legalább tetszett; az egykori tv játékos idõket elevenítette fel. Azt hiszem, a Road Runner nevû alkotásból kölcsönözték...

 

Egy szó, mint száz: akinek Asus termékkel gondja akad, az készüljön, mert a hazai szervíz nem egyszerû eset....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...