Timer Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Gondoltam, összegyûjthetnénk ide néhány "mutatósabb" esetet... Kezdeném is: Nemrégiben kedvenc (?) k700-as telefonom 3 hónapnyi megkímélt használat után jobb létre szenderült, olyannyira, hogy bekapcsolni már nem lehetett (lásd másik topik). Beadtam szervízbe (július 12.), majd visszakaptam (július 29.), de másnap már vihettem is vissza, mivel átvétel után néhány perccel elkezdett folyamatosan újraindulni (pin-t nem kért, csak villogott, aztán hálózatot keresett). Gondoltam, szoftver, vagy mi, rosszat telepítettek. A program revíziója 3.1 volt, ami már csak azért is fura, mert a srác, akivel a boltban rendeztem az ügyeimet, szintén k700-at használt, de az övén már 3.9-es (!) program futott. Jól van, némi morgolódás után vissza a szervízbe. Ma megint kézhez kaptam a telefont, és láss csodát, ismét elkezdte a játékot. Na ezt már nem hagytam szó nélkül. Az üzletben felvilágosítottak, hogy ilyenkor panaszlevél, stb, és esetleg (!) kicserélik. Persze miután hazánkban már nincs k700i újonnan, esélyes, hogy k750i-t kapok, de ennek a különbözetét majd én fizetem ki... Szerintetek ez jogos? Mi az, hogy én fizetem ki?!! Milyen jogalapon akarnak 30.00-et rám verni? Volt már hasonló esetetek? Valami tipp?
BáGyu Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Esetleg próbáld meg a fogyasztóvédelmet felhívni van egy ügyfélszolgálatuk! Amikor én próbálkoztam vele, hogy tanácsot kérjek, hamar letörték a lelkesedésemet, mert a 2003. évi fogyasztóvédelmi tõrvény módosítása olyan fokú szabadkezet ad a gyártóknak és a szervizeknek hogy csak pislog az ember mit meg nem engednek maguknak. ír:
Adani Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Sõt van még egy disznóság is. Ha esetleg olyan szerencsés helyzetben vagy, hogy esetleg ÁFÁ-s számlára tudsz venni valamilyen cuccot ( Egy cég nevére, aki aztán majd visszaigényelheti az ÁFÁ-t ), akkor már mint magánember nem fordulhatsz a Fogyasztóvédelemhez, csak a cég kérheti a vizsgálatot polgári peres úton, ami a lehetetlenséggel egyenlõ. Évekig elhúzódhat, kétes kimenetelû, szóval nem éri meg.
csibe283 Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 Nekem annó az LG házimozival volt problémám. Épp garancia lejárta elõtt adta meg magát. Néztem a DVD filmet, és egyszercsak elkezdett ugrálni. Elvittük szervízbe, kicserélték belül az egészet (gondolom én, mert azóta már az SVCD-t is tudja ) és azóta a DVD megy, csak az audio CD-knél folyton akadozik. De nem érdekel, mert úgyse hallgatok rajta zenét. A másik vicces dolog. 2-3 év után a JVC Hi-Fi-m CD-olvasója végleg megadta magát, most már ott tart (vagy 5-6 éves is lehet már), hogy egyáltalán semmit nem ismer meg, ami CD. 20.000-ért cserélték volna ki a fejet. Annyiért veszek egy új Hi-Fit. Vagy összedobok 50-et és veszek olyat, aminek kétszer ekkora hangfalai vannak. Most pedig a DVD-íróm játszik velem, ami szintén LG és úgyérzem a következõ DVD-író már tuti nem LG lesz.
ordító egér Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Persze miután hazánkban már nincs k700i újonnan, esélyes, hogy k750i-t kapok, de ennek a különbözetét majd én fizetem ki... Szerintetek ez jogos? Mi az, hogy én fizetem ki?!! Milyen jogalapon akarnak 30.00-et rám verni? Volt már hasonló esetetek? Valami tipp? Mire kicserélik, lehet, hogy a K750i is beljebb lesz 30 rugóval. Egyébként meg aligha vagy köteles pluszban költeni a cserekészülékre. Szerintem pénzt, vagy telefont, de kapnod kell.
BáGyu Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 A napokban olvastam ezt a kis történetet Hol is élünk mi? Történt pedig az eset valahol az Európai Unió egy távoli szegletében, Budapesten. Másfél éve, külföldön, de ott is drága pénzért vásárolt Fujifilm S2 Pro fényképezõgépem egyszer csak, minden átmenet vagy elõzmény nélkül, nem akart mûködni. Fekete képkockákat rögzített, semmi mást. Gondoltam tehát egy nagyot és elvittem a Fujifilm Magyarország által ajánlott szakszervizbe, ahol annak rendje és módja szerint átvették. Néhány nap elteltével fel is hívtak, hogy a készülékben elromlott a CCD, így ki kell cserélni az alaplappal együtt, az alkatrész költsége ily módon potom 300.600,-Ft, vajon kérem-e a javítást. Minthogy a konkurenciánál ennyi pénzbõl kijön másfél darab vadonat új fényképezõgép, garanciával, nos, inkább nem kértem a javítást és szomorú szívvel vettem - töredékáron - egy új Nikon fényképezõgépet. Azonban egy barátom rákérdezett, hogy típushiba-e ez a CCD-elhalálozás a Fuji S2 Pro gépeknél, mert azt látja, hogy külföldi internetes fórumokon sokan panaszkodnak erre. Belevetettem tehát magamat a szörfölésbe és több tucat hosszászóláson keresztül azt olvastam, hogy bizonyos szériaszámú gépek sorra meghaltak, ugyanezzel a "fekete CCD" hibával. A fórumozók Los Angeles-tõl, Düsseldorfon át Szingapúrig arról számoltak be, hogy bevitték a gépet a helyi Fuji márkaszervizbe, ahol garanciaidõn túl is ingyen cserélték a hibás CCD-t, lévén a problémát jól ismeri a gyártó. Felhívtam tehát a budapesti szervizként megbízott kft-t, hogy mit is olvastam, tudnak-e segíteni, tudnak-e netán kérni õk is Fujtól ingyen alkatrészt stb. Nos, a válasz a következõ volt: "ilyen szériahiba nincs, mert mi még nem találkoztunk vele. " Továbba: "Nem érdekes, hogy mi van a világon, mi Magyarországon élünk." Amikor megemlítettem, hogy megkérdezem, mi a Fuji véleménye, csak azt a választ kaptam: "Hívjon akit akar, vigye javíttatni oda, ahova csak akarja." Ezek után felhívtam a Fujifilm Magyarországot, és elmeséltem nekik a történetet. Típushibáról õk sem tudtak, de udvariasan megígérték, hogy ha elküldöm nekik néhány vonatkozó fórum internetcímét, megkérdezik majd Japánban. Ugyanakkor arra is felhívták a figyelmemet, hogy csak akkor végez garanciális javítást a szerviz, ha a gépet Magyarországon vásároltam. Nos, úgy látszik, lassan két hete nem kapnak választ Japánból. Felhívtam tehát a Fujifilm Ausztriát és megkérdeztem õket is. Elõször megkérdezték, hogy hol vettem a gépet és mikor, majd azt mondták, ugyan a Fujifilm Németország lenne illetékes, de nem gond, ha nem tudom Németországba vinni, meg tudják oldani akár garanciában is a javítást, merthogy a második évben a Fuji vállal világgaranciát. De ha már a részleteknél tartottunk, megkérdezték, mi a hibajelenség. Mondtam, minden kép fekete. Erre hallom a választ: "ismerjük ezt a hibát, ezt akár garancia nélkül is ingyen javítja a Fujifilm, csak sajnos várni kell 3-6 hetet, mire megjön az alkatrész." Ezután elmentem a gépért Zuglóba. Ott megtudtam, a gépemet nem tudom elvinni, minthogy nincs összeszerelve. "Azt megbeszéltük, hogy nem kéri a javítást és elviszi a gépet, de azt nem, hogy már jöhet is érte, és hogy összeszereljük." Ezen kívül megtudtam még, hogy "frusztrált vagyok, és hogy idehaza azok a szabályok vannak érvényben, amik itt érvényben vannak, és amúgyis õk képviselnek egy márkát, de nem tudnak mit tenni, ha egyszer nem õk a garanciavállalók stb stb. Rákövetkezõ hétfõn tehát visszamentem és elhoztam a végre összeszerelt gépet, a kedd reggelt pedig már a bécsi Fujifilm szervizben kezdtem, ahol nagyon udvariasan átvették a gépet, a munkalapra ráírták, hogy "schwarz CCD Problem", és megkérdezték, ha készen van a gép, feladják-e postán vagy elmegyek érte ismét Bécsbe. Végiggondolva, hogy a postán a Shell Smartkártyám sem érkezett meg, bár valaki lezabálta róla a pontokat mindenféle McDonald"s éttermekben étkezve, inkább ez utóbbi megoldást választottam. Még megtankoltunk egy kis olcsó osztrák dízellel, vettünk olcsó osztrák tejet és kenyeret, olcsó francia sajtot továbbá olcsó osztrák Pampers pelenkát és olcsó osztrák WC-papírt, majd hazajöttünk, lévén mi itt élünk, Magyarországon. Erre mondják, hogy.... na de mindegy is mit mondunk erre!!!
Adani Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Hát igen, Ausztria már tényleg az EU-ban Magyarországon meg sokan még a Balkán szintjén tartanak.
Utonium Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Be kell menni a magyarországi márkaszervízbe és mindezt ugyanígy szépen be kell írni a vásárlók könyvébe. Továbbá nem ártana továbbítani egy levelet a Fuji felé is ez ügyben.
Kovács Gyula (MiniDisk) Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Az a baj, hogy a márkaképviselet nem egyenlõ a nagyker-szervízzel. Ugyanis ha egy márkaképviselet kap forgalmazási jogot, akkor Õk csak egy láncszem, anyit csinálnak, hogy megrendelnek hatalmas mennyiségben árut, és - haszonnal - továbbadják a nagykereknek. Namármost a garancia ITT kezdõdik. A nagykernél. Õk meg - lévén nem állnak kapcsolatban az anyacéggel - sok mindent nem tudnak csinálni. Szervízhálózatot meg a márkaképviselet szervez meg, lévén az alkatrészek is rajtuk megy keresztül. Inenntõl van meglõve az egész. Ugyanis a hülye jogszabály nem kötelezi szervíz ügyintézésre a márkaképviseletet, csak a hálózat meglétét kell létrehozniuk, illetve az alkatrészek utánpótlásást biztosítaniuk. A magyar mentalitás onnann jön, hogy a szervíz felveszi a kapcsolatot a márkaképviselettel, AKIK felhívják ilyen ügyben az anyacéget, és intézik az ilyen jellegû garancia-tipus hiba kezelést. De! A szervíznek ez telefonköltség, nyûg, utánajárás. A nagykereskedõ kiesett a körbõl, lévén Õ csak alelosztó a kiskereskedõk felé. (Ha õ lenne az importõr is, simán elintézné!!!) A képviselet meg BIZTOS tud a dologról, de mivel egyedi esetekrõl van szó, és nem amegszokott ügymenettel kell kezelni, többletmunka, és nekik EGYSZERÜBB lekezelni az ügyfelet, és a szervízt is, akit adott esetben nem is tájékoztatnak a problémáról, és a kezelés módjáról! Külföldön ugye ezt nem teszik meg. Ott foglalkoznak az ügyfélel. Miért? Hogy legközelebb is az adott márkájú eszközt vásárold meg! Itthon ez SENKIT sem érdekel. Ugyanis az anyacég arról tud, amirõl a márkaképviselet õket tájékoztatja. Ha egy ilyen ügy kiderül, hogy így jártak el, holott a gyártó GONDOSKODIK ezen gépek javításáról, akkor az orrára koppintanak a képviseleti cégnek. Csak ki kell derülnie! A gyártó korrekt, a vele kapcsolatban lévõ cégek azok, akik NEM járnak el tisztességesen. Lustaságból, nemtörõdömségbõl. Sajnos.
Utonium Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 De Bágyu elõször a márkaSZERVÍZZEL értekezett, nekik pedig kötelességük lett volna foglalkozni vele. íl: ...Felhívtam tehát a budapesti szervizként megbízott kft-t, hogy mit is olvastam, tudnak-e segíteni, tudnak-e netán kérni õk is Fujtól ingyen alkatrészt stb. Nos, a válasz a következõ volt: "ilyen szériahiba nincs, mert mi még nem találkoztunk vele. " Továbba: "Nem érdekes, hogy mi van a világon, mi Magyarországon élünk." Amikor megemlítettem, hogy megkérdezem, mi a Fuji véleménye, csak azt a választ kaptam: "Hívjon akit akar, vigye javíttatni oda, ahova csak akarja."... Szóval ezt kell szépen megírni a Fujinak.
Kovács Gyula (MiniDisk) Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Igen. De a márkaszervíz adott esetben NEM tudja - nem védeni akarom Õket - hogy az ilyen ügyeket hogyan kezelje, és egyáltalán kell e valamit tudni róla. Ha meg tud róla, biztos többletmunka, és nem foglalkoznak vele. Magyarország. Ez van.
Utonium Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Épp ezért kell tenni ellene, nem pedig beletörõdni. Ha nem tudják, meg kell tanítani õket.
Kovács Gyula (MiniDisk) Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Ezért KELL tájékoztatni egy Angol nyelvû levélben a gyártót! Õk foglalkozni fognak vele!
Shia-ko Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Be kell menni a magyarországi márkaszervízbe és mindezt ugyanígy szépen be kell írni a vásárlók könyvébe. Továbbá nem ártana továbbítani egy levelet a Fuji felé is ez ügyben.
BáGyu Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Elõször pontosítanék, szerencsére nem velem történt az eset! Másodszor, sajnos vannak olyan gyártók akik már egész Európában így járnak el egyszerûen NEM javítanak (HP) csak begyûjtenek! Ha hiszitek, ha nem és ebben az esetben irkálhattok a panaszkönyvbe egész regényeket a kutyát sem érdekel mert ez TÖRVÉNYES!
Adani Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Néha azért megéri teleírkálni a panaszkönyvet, amikor nekem volt garanciális ügyem a Tescoval, akkor végülis segített, mert amikor legközelebb visszamentünk nagy nehezen ugyan, de visszaadták a pénzt.
Kiskalóz Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Igaz nem számítástecnika, de mint érdekesség: Történt ugyanis, hogy újonnan vásárolt autóm, 3 éves korában elkezdett erössen rohadni a szélvédõ tetején. Gondoltam, mi sem egyszerübb, irány a márkaszerviz (ahova eddig is vittem, persze csak a kötelezõre), mivel 6!! év átrozsdásodási garancia van a kocsira. Elõadtam a problémámat, mire a munkafelvevõ kijött, megnézte. Tényleg rohad. Erre ezt mondja a szaki: Na sebaj, mondta, mivel ez tipushiba. Erröl sajnos a gyár is tud. Valami konstrukciós hiba és a szélvédõ "mozog" a keretben ezáltal ledörzsöli a festéket valamint a korrózió gátlót. De mivel az autó már elmúlt 3 éves -addig volt rá teljeskörû garancia- ezért nem csinálják meg csak ha kifizetem, ami kb 30000Ft lenne. Persze kijön 20ból is ha Casco-ra csináltatom. Ugyanis, hiába van 6 év átrozsdásodás elleni garancia, az csak a belülröl kifelé való rozsdásodásra vonatkozik, ez pedig kivülröl rohad befele. Megkérdeztem: Eszednél vagy ember??? Ekkor úgy gondoltam, hogy b...átok meg a hibás kocsitokat, és én ugyan nem csináltatom meg, az én pénzemen. Azóta is úgy van. Majd kitalálok valamit, -ami nem biztos hogy törvényes- a javitattásra. Talán akkor. Elöbb soha. Tuti többet nem lesz ilyen kocsim. És senkinek a környezetemben.
Shia-ko Posted September 2, 2005 Posted September 2, 2005 Próbáltad a gyártóval felvenni a kapcsolatot?
Kiskalóz Posted September 2, 2005 Posted September 2, 2005 Igen. A válasz az volt, hogy keressem fel azt a márkakereskedõt, ahol vettem. Vagyis húzzak a p...ába a gondommal.
Timer Posted September 10, 2005 Author Posted September 10, 2005 Újabb fejlemények a k700 ügyben! Ma beszéltem a pannonos eladóval, és közölte, hogy a szervíz visszaküldte (immár harmadszor) a telefont, és a jegyzõkönyvben HIBÁTLAN-nak találták, ellenben javasolják, hogy másik akkuval prúbálkozzak, mert az lehet a ludas. Na most én evvel kezdtem mg annak idején júliusban, úgyhogy alapból nem jött be, másrészt az eladó is kipróbálta, és láss csodát, neki is szenvedett. Úgy látszik, ez a telefon olyan, mint a rossz gyerek, aki szimulál: ha orcost lát, beijed. Lehet, hogy pusztánn racionalista életfilozófiám mondatja velem, de én úgy érzem, hogy talán mégsem ez a megoldás. Sokkal inkább érzem valószinûnek azt, hogy a kedves szervízesek sz_rtak nagy ívben az én telefonomra, és eszük ágában sincs megkeresni a hiba okát, vagy mert nem tudják, vagy mert egyszerûen csak lusták. Az eladó szerint nincs más, mint perelni a szervízt, illetve feljelenteni hivatalos úton, mivel visszaküldheti NEGYEDSZER is javíttatni, de valószinû, hogy ugyanígy kapom vissza. Na most mi a ***** csináljak?!!! Már kezdek odáig menni, hogy nem merem átvenni a telefont, mert földhöz verem!
Kiskalóz Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 Hát ezért is szeretem a Nokiát, meg az Õ nemzetközi garanciáját. Ilyenkor már rég csere lenne.
Shia-ko Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Én meg a nokiaszervizes trükkök miatt (sem) szeretem.
Kiskalóz Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Én eddig nem csalódtam bennük. Na más. Elmesélek egy történetet, ami Velem történt meg. És hát nagyon érdekes. Volt egy alaplapom. A márka ebbõl a szempontból nem érdekes. Nagy jól mûködött, mígnem az egyik szokásos, portisztítás közben észre nem vettem hogy egy égés nyom van a lap alsó részén. A USB és a Fire-Wire bekötéseknél. Igazából nem vettem észre a mûködésében zavart. Bár a Fire-Wire portot nem is használtam, de be sem volt kötve. Naszóval visszavittem. Mivel jó ismerõsömtõl vettem, visszavették és elküldték szervizbe. Eltelt 2-3 hét, mire visszajött a lap, - javítva, tesztelve, ok - felirattal. Na mondván, hogy mégis ismerõs vagyok a boltban, amíg beautókáztam, addig Õk gondoltak egy nagyot és kipróbálták. Beleraktak egy ram-ot egy procit, és egy HDD-t. majd jött a bekapcsolás. Ekkor kb. 20-25 cm-es lánggal kezdett égni az alaplap. Gyors áramtalanítás, és füstlegyezgetés után, kiderült hogy pont ott kezdett el égni, amit állítólag javítottak. Na visszaküldték a szervizbe. Ott kiderült, hogy tényleg rossz. (Nekik ehhez mûszer kellet?? ) majd jött a huza-vona. Hogy ki is fogja kifizetni Nekem az alaplapot. Vagy kicserélni. Kb. 1!! év után sem a forgalmazó, sem a szerviz nem vállalta a rossz alaplap kicserélését. Ami a hiba idõpontjában még garanciális volt. Hát ekkor nem tudtam mit mondani. Viszont az ismerõsöm, rendes volt és kompenzálta ezt, még az elején. (mintha megérezte volna, hogy nem lesz egyszerû este) Erre lehet mondani, hogy érdekes.
ProFiler Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Én meg a nokiaszervizes trükkök miatt (sem) szeretem. Mikrõl tudsz? Elromlott a Nokia RS-MMC kártyám, erre a Vodafone-nál azt mondják, hogy csak úgy hajlandóak cserélni, ha a telefonnal együtt beküldik a Nokia szervízbe. Mondom, hogy azt külön miért nem lehet? Erre meg azt mondja, hogy akkor már mindjárt szoftvert is frissítenek a telefonomba. Na mondom tudják mit? És egy laza mozdulattal elõttükl kidobtam a kukába az amúgy garanciális 64 megás rossz memóriát. Vettem inkább egy újat, jóval nagyobbat. Azzal most megvagyok. Ciao.
Timer Posted September 13, 2005 Author Posted September 13, 2005 Tegnap betelefonáltam a szervízbe, és kértem, hogy kapcsolják a szervízest, aki "megcsinálta" a telefonom. Õ korrekten tájékoztatott, hogy a hiba felvétel mezõben nálunk a "kikapcsol" bejegyzés szerepel. Na ez érdekes, mert az én lapomon 8ami ugye másolat arról, amit a pannon elküld a szervíznek) még az általam leírt hiba van. Visszaküldtem a telefont negyedszerre is, akksistól... (plusz egy magamnak tett ígéretel, hogy ha most is hibásan küldik vissza, hivatalos útra terelem az ügyet...)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now