-OJ- 192 Share Posted March 9, 2007 Mivel a régi már elavult, itt az új szavazás Sajnos minden cím nem fért bele a szavazásba (HomeWorld, Dune2, Company of Heroes, SW Empire at War, Cossacks stb) Így ezek mind mehetnek az Egyébbe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alwares 0 Share Posted March 9, 2007 Úgy látom hogy a szavazás egyelőre igencsak kiegyenlített. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tenderlumpling 270 Share Posted March 9, 2007 Megint rossz Egy csomó nem RTS van a listán. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-OJ- 192 Author Share Posted March 9, 2007 Megint rossz Egy csomó nem RTS van a listán. Hát mi? Kalandjáték? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tenderlumpling 270 Share Posted March 9, 2007 Hát mi? Kalandjáték? Imperium galactica pl. körökre osztott. Az RTS valósidejű stratégiát jelent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-OJ- 192 Author Share Posted March 9, 2007 Imperium galactica pl. körökre osztott. Az RTS valósidejű stratégiát jelent. Ez egy. Az űrtérkép igen, de a földi harc??? Úgy emlékszem az RTSben zajlott. VEGA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csapoati 0 Share Posted March 9, 2007 Panzersre nyomtam, de lesgízvesebben a Dűnét választottam volna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VegaSHFOREVER 1 Share Posted March 9, 2007 Ez egy. Az űrtérkép igen, de a földi harc??? Úgy emlékszem az RTSben zajlott. VEGA? Az Imperium 2ről tudok csak 100%osan nyilatkozni mert az elsőre már annyira nem emlékszem. Na a 2ről biztosan állithatom hogy sem az űrben sem a földön nem volt körökre osztva. szóval full RTS. Amugy Warcraftra szavaztam de másik accommal nyomok egyet az IG-re is. B) thx az új szavazást. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-OJ- 192 Author Share Posted March 9, 2007 Panzersre nyomtam, de lesgízvesebben a Dűnét választottam volna. A Dűne az Egyébben van, sajnos minden nem fért ki Ráadásul a Dune meg a C&C szinte ugyanazt a játékmenetet nyújtja. Elő kellene vennem ismét az Emperort Link to comment Share on other sites More sharing options...
VegaSHFOREVER 1 Share Posted March 9, 2007 A Dűne az Egyébben van, sajnos minden nem fért ki Ráadásul a Dune meg a C&C szinte ugyanazt a játékmenetet nyújtja. El kellene vennem ismét az Emperort Ha jól tudom egy topik egyszerre három szavazást bir el viszont ha belenyomsz három szavazást egyszerre akkor már többet nem lehet beletenni. mondjuk jó ez igy szerintem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-OJ- 192 Author Share Posted March 10, 2007 Eléggé kiegyenlített az állás! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
BajuszGG 0 Share Posted March 10, 2007 A Settlers megkapta általam az első szavazatot. PEdig nagyon jó kis játékok csak a sorozat vége felé kicsit elfogyott az ötlet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabban0 0 Share Posted March 14, 2007 Egyértelműen a Supreme Commandermert ebben kell a legtöbb stratégia, minden lépést meg kel tervezni, és marha realisztikus. Erre csak egy példa: a légi harcnál nem az megy mint a Warcraftban pl, hogy megállnak egymásal szemben azt csapassák egymást, hanem ahhoz hogy lőhessenek pozícióba kel állni, rá kell repülni, van realisztikus fordulókör... Vagy ami nagyon zsír:), hogy egy eltévedt lövedék símán eltalálhat egy repülő egységet:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tenderlumpling 270 Share Posted March 14, 2007 Egyértelműen a Supreme Commandermert ebben kell a legtöbb stratégia, minden lépést meg kel tervezni, és marha realisztikus. Erre csak egy példa: a légi harcnál nem az megy mint a Warcraftban pl, hogy megállnak egymásal szemben azt csapassák egymást, hanem ahhoz hogy lőhessenek pozícióba kel állni, rá kell repülni, van realisztikus fordulókör... Vagy ami nagyon zsír:), hogy egy eltévedt lövedék símán eltalálhat egy repülő egységet:) Á, fenét... WarCraft-StarCraft játékokban nem az a lényeg, hogy realisztikus legyen, hanem hogy baromi nagy ütközetek legyenek, érezzük az atmoszférát, odaültessen, van sztori, és úgy, hogy nem megy a játékmenet rovására. Ha meg taktikázni akarok, ott a Commandos Illetve... nincs ott... túl gyorsan fut a gépemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabban0 0 Share Posted March 14, 2007 Á, fenét... WarCraft-StarCraft játékokban nem az a lényeg, hogy realisztikus legyen, hanem hogy baromi nagy ütközetek legyenek, érezzük az atmoszférát, odaültessen, van sztori, és úgy, hogy nem megy a játékmenet rovására. Ha meg taktikázni akarok, ott a Commandos Illetve... nincs ott... túl gyorsan fut a gépemen Hát a nagy ütközetről. Lássuk csak 1v1-be 100 egység (wcr), vagy 2000 egység (SupC) a nagyobb csatalehetőség? Tény hogy nagyon feelinges a két blizzard játék, de szerintm a SupC nem sokkal marad el tőle. A sztori terén szerintem szintén kb egál a meccs Viszont nem szóltunk a netes "felhasználásról". Szerintem a Blizz cuccok esetén ha jó akarsz lenni előbb utóbb sablonossá válik. Pl. egy szint felett 90% DH, 5% PoTM, 5% BM-et hozol hősnek, vagy alapból kikaptál. Másik gond, hogy elég hamar klikkelőbajnoksággá fajul a dolog szerintem. A SupC esetén más kicsit a helyzet. Ott is leszűkülnek a lehetőségek, de sokkal sokkal több út marad (megint szerintem). És ez az ami miatt úgy vélem, hogy SupC jobb játék a Blizzeseknél. Egyébként nagyon sokat toltam (tolom) a TFT-vel (magas szinten is), tehát ezek nem egy messziről jött ember szavai. Persze mindenkinek meg van a kedvence és megvannak rá az érvei is, ezek az enyémek B) Jaj majd elfelejtettem: taktikázás. A csináltam egy kis tesztet a SupC-ben. Gyártottam 40 vadászgépet, 160 bombázót, meg vagy 80 gunshipet (földi célpontok ellen erős egység). Ez a sereg egyébként kb 10* szerese volt az ellenfélének (CPU). Ugye a játék célja a Commander kiirtása, gondoltamhát, hogy bemegyek előre a vadászokkal, azok lekapják az ellenséges vadászokat, utánuk közvetlen jön a többirepülő. Azok meg focusba kinyírják a Commandert, a légelhárítást meg leszarom (kb. 7-8 anti air turret). Ez a brute force. A vége az lett, hogy a Commandere meg se sérült kb, nekem meg mindenem odalett . Utána második tesztlépés, vettem 8 hajót, meg kb. 20 gunshipet, és láss csodát az egész bázist bedaráltam. Persze ebben még mindig nem sok a taktikázás, csak ha WCR-ben 10*es túlerőben vagy nyertél. Attack move azt csá. Itt meg... Akkor hol számít jobban a taktika? Lenne mégjó példám, de lusta vagyok leírni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness 0 Share Posted March 14, 2007 Taktika és stratégia között vannak különbségek. A Craftokban az a jó, hogy nagyon feelinges, nagyon szép, jópofa, játszható, változatos, és általában minden második ember tolja neten is. Aki realisztikus élményre vágyik az ne játszadozzon, hanem menjen ki a szabadba, én azt mondom. A Craftok meg jók arra, hogy az ember gyorsan kikapcsolódjon, jókat mészároljon stb. Stratégiázásra van némi lehetőség, taktikázásra (hála a sok-sok képességnek) mindig van lehetőség, de amikor elkezdik az emberek komolyan űzni akkor tényleg klikkelőbajnoksággá fajulhat a dolog (stratégia függő), de ez szerintem a többi RTS-re is igaz, csak azokat nem nyüstölik annyira multiban. Craftokban az egységlimitnek hála a 10x-es túlerő gyakorlatilag lehetetlen amíg az ellenségnek van egysége a parasztokon kívül. AoE sorozatban a történelmi hangulat az ami tetszett, a szép táj, meg az a változatosság amit a többféle paraszt (hím és nőnemű), és a többféle élelemforrás (halak, bokrok, vadászat, farmok stb.) jelentett. Egyébként nem tetszett. C&C sorozatban vannak tök jó feelinges egységek, meg épületek, meg gyönyörű táj, de általában a nyersanyagtermelés, és az egész stratégiai rendszer az ami az agyamra meg. Imperium Galactica szerintem meg nem ez a kategória. Egy kolonizációs stratégiát az RTS-ek közt említeni azért picit érdekes. Settlersben nem rémlik, hogy nagy lett volna az egységek terén a változatosság, vagy akár a stratégiázási lehetőség. Ott mintha csak annyi lett volna az egész, hogy az építési, gazdasági részt nagyon részletezték a csatározásokhoz képest. Total Annihilationre emlékszem. A géppel nem lehetett felvenni a versenyt építkezésben, mert egyszerre irányított 15 építészt, amíg én legjobb esetben is csak 3-4el boldogultam. Az azért nem tetszett. Ja, meg azért nem tetszett, mert minden egység valami bádogcucc volt. Semmi emberi, csak tankok, repülők, hajók, és egy bazi nagy robot. Többit nem ismerem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BajuszGG 0 Share Posted March 14, 2007 Nekem az AoE-k nagyon bejöttek, bár sztem a 3. kicsit elveszítette az igazi Age hangulatát. De én pl.: nagyon sokat játszottam még anno az 1. AoE-vel mer' akkor az még új volt és a korához képest egész szép graikája volt. A C&C sorozatból csak a Generalsszal játszottam. Ott mondjuk a hadjáratok voltak nagyon hangulatosak (főleg a GLA), ott viszont az nem tetszett hogy kevés a választható frakció. (Mer' ugye GLA, USA, Kína aztán slussz) de a kampányokkal jól el lehetett tökölni. A WarCraftok is tetszettek bár a 3. részben kicsit átláthatatlan volt a csata, meg tök mindegy hogy n00b vagy vérprofi játszott, mindenkinek ugyanazzal a nehézséggel kellett megküzdenie. A Settlers még a nagy kedvencem, mer' ott egészen jópofa szemszögből lehet stratégiázni. Nekem főleg a 2 meg a 3 jött be nagyon. Az 1. azér' kicsit pixeles. Mondjuk sokan azért nem szeretik a 3. részt mer' mindig disznókat kapnak vas helyett (pedig erre is van egy trükk ), ahelyett hogy megvennék 2k-ért ami igazán nem sok érte. Az EE-el most is sokat játszok, bár egyre inkább online mer' már kellenek az újabb kihívások. De sztem a TW után ez a legjobb RTS amiben nagyobb seregek nyomulnak. Mer' eddig csak itt volt olyan hogy majdnem 500-an ütlegelték egymást egyszerre. Az EE2 sztem egy kicsit túl lett komplikálva, mer' ilyen haditervek meg egyebek abszolút feleslegesek, meg utak stb. Azonkívül itt lett egy-két elég táposabbra sikeredett egység is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness 0 Share Posted March 14, 2007 Warcraft 3-ban nem tökmindegy hogy pro vagy noob játszik, csak 3 meccsből még nem tudja a bnet szűrője megállapítani, hogy mázlista noob, vagy pro játszott. Ezért aki felmegy netre az először mindenfajta féle játékossal találkozik, aztán azért picit letisztul a dolog. Generals kampánya szerintem nagyon gyenge volt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BajuszGG 0 Share Posted March 14, 2007 Warcraft 3-ban nem tökmindegy hogy pro vagy noob játszik, csak 3 meccsből még nem tudja a bnet szűrője megállapítani, hogy mázlista noob, vagy pro játszott. Ezért aki felmegy netre az először mindenfajta féle játékossal találkozik, aztán azért picit letisztul a dolog. De én nem a multira gondolok hanem a single-re. Mer' ha odaültetnek egy olyan tagot aki életébe nem játszott még vele, az nagyon sokáig csak ezt fogja átélni mer' nagyon hamar le fogják takarítani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness 0 Share Posted March 14, 2007 De én nem a multira gondolok hanem a single-re. Mer' ha odaültetnek egy olyan tagot aki életébe nem játszott még vele, az nagyon sokáig csak ezt fogja átélni mer' nagyon hamar le fogják takarítani. Arra van a kampány a rohadt tutoriallal, hogy aki még életében nem játszott vele, az is beletanuljon, és legyen ideje, meg lehetősége megtanulni kipróbálni az egységeket, és a képességeket is (és ebből a szempontból tökéletesen meg lett csinálva a kampány, mert amilyen képességet nem te próbálsz ki, azt a gép használja bőszen ellened). Egyébként meg 50%-ra le lehet venni az ellenséges egységek életerejét, plussz 3 fokozatú az ellenség nehézsége a kiegészítőben, tehát aki olyan marha, hogy egyből a géppel szálljon szembe 1v1-ben, az se feltétlenül fog belehalni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BajuszGG 0 Share Posted March 14, 2007 Arra van a kampány a rohadt tutoriallal, hogy aki még életében nem játszott vele, az is beletanuljon, és legyen ideje, meg lehetősége megtanulni kipróbálni az egységeket, és a képességeket is (és ebből a szempontból tökéletesen meg lett csinálva a kampány, mert amilyen képességet nem te próbálsz ki, azt a gép használja bőszen ellened). Egyébként meg 50%-ra le lehet venni az ellenséges egységek életerejét, plussz 3 fokozatú az ellenség nehézsége a kiegészítőben, tehát aki olyan marha, hogy egyből a géppel szálljon szembe 1v1-ben, az se feltétlenül fog belehalni. Ott aztán elég sokat kell tutorialozni hogy belejöjjél mer' néha előfordulhat hogy a gépnek mondjuk 3 ellenséges serege is véletlen rajtad vonul át. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adi0625 0 Share Posted March 14, 2007 StarCraft... ...volt ...van ...lesz Remélem értitek Szerintem A StarCraft!!! És, hogy miért? Mert az a legjobb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness 0 Share Posted March 14, 2007 Ott aztán elég sokat kell tutorialozni hogy belejöjjél mer' néha előfordulhat hogy a gépnek mondjuk 3 ellenséges serege is véletlen rajtad vonul át. Szeritem te kajak el vagy tájolva. A tutorial első pályája az egységirányításról szól, és nincs az az ellenség amit thrall egymaga le ne gyakna. A második pályán meg lehet építeni, és amíg nincs kész a bázis addig nem nyílik meg az út az ellenséges bázishoz (mellesleg az egyetlen támadó sereget kicsinálja gond nélkül a két torony). Aztán a normál kampányban az első pályán ahol tényleg támad az ellenség, ott az oltár segítségével fel lehet támasztani a hősödet, plussz a 10-es szintű paladin is jár-kel és védi a bázisodat, egymaga kiírtva minden ellenséges sereget. Szóval mire tényleg fosni kéne az ellenségtől addigra már bele kell tanulnia bárkinek az irányításba, a képességekbe, a támadásba és az építkezésbe. Aztán persze nehezedik a játék, de neked látom lövésed sincs az egészről. Hogy egy gamer újság War3 végigjátszását idézzem: "aki a tutorialban is elakad annak inkább ajánlom a Britney's Dance Beat-et" Link to comment Share on other sites More sharing options...
BajuszGG 0 Share Posted March 14, 2007 Szeritem te kajak el vagy tájolva. A tutorial első pályája az egységirányításról szól, és nincs az az ellenség amit thrall egymaga le ne gyakna. A második pályán meg lehet építeni, és amíg nincs kész a bázis addig nem nyílik meg az út az ellenséges bázishoz (mellesleg az egyetlen támadó sereget kicsinálja gond nélkül a két torony). Aztán a normál kampányban az első pályán ahol tényleg támad az ellenség, ott az oltár segítségével fel lehet támasztani a hősödet, plussz a 10-es szintű paladin is jár-kel és védi a bázisodat, egymaga kiírtva minden ellenséges sereget. Szóval mire tényleg fosni kéne az ellenségtől addigra már bele kell tanulnia bárkinek az irányításba, a képességekbe, a támadásba és az építkezésbe. Aztán persze nehezedik a játék, de neked látom lövésed sincs az egészről. Hogy egy gamer újság War3 végigjátszását idézzem: "aki a tutorialban is elakad annak inkább ajánlom a Britney's Dance Beat-et" Most felesleges ilyen konkrétan magyarázni. A tutoriallal senki nem fog megtanulni játszani. Csak kezelni fogja tudni a játékot. És amíg eljut valaki oda hogy nyerjen, addig elég sokszor fog vereséget szenvedni. És ez így van rendjén. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness 0 Share Posted March 14, 2007 Most felesleges ilyen konkrétan magyarázni. A tutoriallal senki nem fog megtanulni játszani. Csak kezelni fogja tudni a játékot. És amíg eljut valaki oda hogy nyerjen, addig elég sokszor fog vereséget szenvedni. És ez így van rendjén. A tutorial segít annak aki még életében nem látott RTS-t. A többi pálya meg fokozatosan nehezedik, és baromi jól segít abban, hogy megtanulj játszani, egyre nehezedő feladatok keretein belül. Aztán persze a Bnet, meg a multi az más tészta, de a War 3 akkoris noobbarát ha nem multiról van szó, márpedig te pont arról beszéltél. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now