Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Vén Gémerek Egyesülete (vge)


Tiboca

Recommended Posts

bcom
15 hours ago, Lord_KROK said:

Az valami új szimulátor? monokli.gif

Family Tycoon/Sims non-Virtual Reality. Sokadik edition, milló bites oprendszerre.

Link to comment
Share on other sites

Godzillamessage

Igazi valóság, a játékmenet kiszámíthatatlan, viszont a grafikája eszméletlen jó. Fontos megjegyezni: mentésre nincs lehetőség, respawn sincs. A jó és a rossz döntések mindenképpen befolyásolják a játék végét. Ez a játék nem újrajátszható.

Link to comment
Share on other sites

bcom

És még az avatarodat sem tudod lecserélni.

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
4 hours ago, Godzillamessage said:

Igazi valóság, a játékmenet kiszámíthatatlan, viszont a grafikája eszméletlen jó. Fontos megjegyezni: mentésre nincs lehetőség, respawn sincs. A jó és a rossz döntések mindenképpen befolyásolják a játék végét. Ez a játék nem újrajátszható.

 

3 hours ago, bcom said:

És még az avatarodat sem tudod lecserélni.

Ezek alapján nem valami jó játék... :wacko:

(De sokszor mégis az tud azért lenni) 

Link to comment
Share on other sites

Tiboca

Sziasztok!

 

Kivételesen nem játékkal kapcsolatban szeretnék Tőletek kérdezni. 

Elöljáróban csak annyit, hogy nagy Harry Potter rajongó vagyok, már a mi a filmeket illeti, a könyvet ugyanis nem olvastam és időnként rákeresek az ún. "behind the scenes" videókra illetve leírásokra. Aztán olyan is előfordul, hogy ezt később megbánom. Mármint azt, amikor kiderül, hogy egy-egy helyszín messze nem úgy néz ki a valóságban, mint ahogy azt a filmben láttam, mert a zöme CGI volt. Tudom, hogy manapság ez a trend, de akkor is kiábrándító. Szeretek hinni az illúzióban, de ugyanakkor hajt a kíváncsiság is.

Szóval a kérdésem: Ti mennyire néztek utána a kedvenc filmjeitek "hogyan készült?" háttérinformációinak? Érdekel Benneteket vagy inkább szerettek abban a tudatban maradni, hogy a világ, amiben játszódik, úgy létezik, ahogy azt Veletek el akarták hitetni?

Link to comment
Share on other sites

payskin

Én általában fordítva vagyok vele. Én tudom, hogy amit látok, az többnyire nem a valóság, hanem ügyesen renderelt háttér, viszont érdekel, hogy hogy vették fel, mi "igazi" belőle, és mi nem?

Manapság nemcsak a filmekben, a sorozatokban is a külső helyszínes jeleneteket általában stúdióban, zöld falak között veszik fel, és nem a tényleges külső helyszínen, ugyanis a forgatási engedélyek és az ezzel kapcsolatos költségek (városrész órákra való lezárása stb.), gyakran többe kerül, mint zöld falak helyére berakni az adott helyszínt. Ezeket a trükköket, utómunkákat pár nevesebb effektstúdió gyártja, akik ki szoktak adni időnként, évadonként úgynevezett special effects reel-eket, amikben bemutatják, hogy hogyan, milyen utómunka során lesz egy ilyen zöld falas felvételből az, ami a képernyőnkre kerül. Imádom ezeket nézni. 

 

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
On 2/27/2019 at 6:54 PM, Tiboca said:

Szóval a kérdésem: Ti mennyire néztek utána a kedvenc filmjeitek "hogyan készült?" háttérinformációinak? Érdekel Benneteket vagy inkább szerettek abban a tudatban maradni, hogy a világ, amiben játszódik, úgy létezik, ahogy azt Veletek el akarták hitetni?

Sosem érdekeltek a werkfilmek igazából. Jó a Cobra 11-é a Titanicé érdekes volt, bár valahol illúzióromboló is. 

Úgyis tudom h nem létezik az a világ, és hogy csak elakarják velem hitetni, de ha nagyon bele tudom magamat élni, akkor jó munkát végeztek és nekem több nem is kell. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tiboca

Halihó!

 

Azért nem jelentkeztem, mert mostanában épp a Car Mechanic 2019-el szórakozom IRL, vagyis a saját 9 éves  1.2-es Renault Clio III-asom szarakodik. Egyszer csak azt kezdte el játszani, hogy a reggeli első indításkor lefullad és csak padlógázos rásegítéssel hajlandó beindulni, de huncutságképpen utána egész nap pöccre indul. Hab a tortán, hogy extrém lett a fogyasztása, most jelzett, hogy tankolnom kell és az átlag - kapaszkodjatok - 15.6 liter lett!!!  :(

Most este adtam le a szerelőmnek, holnap gépre teszik, mert egyelőre tippjük sincs. Nekem a Lambda szonda a gyanús, de lehet ötletelni. Ha lesz eredmény, közzé teszem és akkor a szerencsés nyertes virtuális vállveregetést kap ajándékba! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
17 hours ago, Tiboca said:

Halihó!

 

Azért nem jelentkeztem, mert mostanában épp a Car Mechanic 2019-el szórakozom IRL, vagyis a saját 9 éves  1.2-es Renault Clio III-asom szarakodik. Egyszer csak azt kezdte el játszani, hogy a reggeli első indításkor lefullad és csak padlógázos rásegítéssel hajlandó beindulni, de huncutságképpen utána egész nap pöccre indul. Hab a tortán, hogy extrém lett a fogyasztása, most jelzett, hogy tankolnom kell és az átlag - kapaszkodjatok - 15.6 liter lett!!!  :(

Most este adtam le a szerelőmnek, holnap gépre teszik, mert egyelőre tippjük sincs. Nekem a Lambda szonda a gyanús, de lehet ötletelni. Ha lesz eredmény, közzé teszem és akkor a szerencsés nyertes virtuális vállveregetést kap ajándékba! :)

 

Szerintem addig is próbáld ki a beamNG-t, bővebben itt irtam róla

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu
On 3/11/2019 at 6:50 PM, Tiboca said:

9 éves  1.2-es Renault Clio III-asom szarakodik. Egyszer csak azt kezdte el játszani, hogy a reggeli első indításkor lefullad és csak padlógázos rásegítéssel hajlandó beindulni, de huncutságképpen utána egész nap pöccre indul. Hab a tortán, hogy extrém lett a fogyasztása, most jelzett, hogy tankolnom kell és az átlag - kapaszkodjatok - 15.6 liter lett!!!  :(

Most este adtam le a szerelőmnek, holnap gépre teszik, mert egyelőre tippjük sincs. Nekem a Lambda szonda a gyanús, de lehet ötletelni.

Ha extrém lett a fogyasztás, továbbá hidegindításnál fullad, melegen pedig nem, az arra utal, hogy túlságosan dús a keverék. Hidegindításnál a motormenedzsment eleve bedúsít; esetedben valószínűleg így már annyira dús lesz a keverék, hogy fullad a motor. Melegen már nem fullad, csak továbbra is dúsabb a keverék a kelleténél, ezért durván fogyaszt az autó. Ha még meleg motorral is benzinszagú a kipufogógáz, akkor biztos lehetsz benne, hogy erről van szó.

Ez esetben ez lehet a légtömegmérő, a lambdaszonda vagy a vízhőfokjeladó hibája is. Hibatárolót mindenképp olvastatni kell. A dús keverék nem használ a gyertyáknak, azokra is rá kell nézni, szükség esetén csere.

Szervizelés szempontjából szerencséd van ezzel a motorral; olyan túl sok minden nem tud elromlani rajta.

Link to comment
Share on other sites

Tiboca

Kedves Fujitsu!

Telitalálatod lett, a lambdaszonda volt a ludas. Küldöm a virtuális vállveregetést. Gyertyacsere 1 hete megtörtént. Egyébként a magam részéről jól magvagyok a Renault-val, 2 éve adtam el a 22 éves Clio I-esemet fájó szívvel, mert imádtam a kicsikét, de már rohadt a küszöb és félő volt, hogy ha megbontják, más csúfságra is  fény derül...

 

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Na igen, egy szívócső-befecskendezéses, szívó benzinmotor még kezelhető komplexitású szerkezet; a felsorolt pár dolgon kívül nagyon más nem szokott beszarni rajtuk (max. még az EGR-szelep, illetve a gyújtótrafó, ha olyan, Renault-knál ez régebben nem volt ritka, míg a Sagem volt a beszállítójuk). Fojtószelepet, légszűrőt kell olykor tisztítani, gyertyákat cserélni, rendszeresen és időben olajat és hűtőfolyadékot cserélni; más karbantartás motorikus szempontból igazából nem szükséges.

Ha valami szenzor / szelep meghibásodik, arról úgyis szól az ECU, vagy megtudod a motor működéséből. Nyilván minél idősebb persze egy autó, annál nagyobb valószínűséggel fordul elő ilyesmi. Az én 17 éves, szintén szögegyszerű, szívó benzines motorú Toyota Corollámon most vasárnap szart be a generátor az M7-es autópályán, szerencsére még Érd magasságában, így egyből visszafordulván még épp el tudtam jutni vele a lakhelyemhez közeli márkaszervizhez (bár a motoron és perifériáin kívül már szinte minden elektromos berendezés megállt addigra, szóval nem volt könnyű menet; a szomszéd topikban beszámoltam róla). Szerencsére viszonylag hamar és még nem annyira horrorisztikus áron (ki-be szereléssel 71 ezerért) sikerült felújíttatniuk, tegnap már vissza is kaptam az autót (pedig eredetileg jövő hétfőre vállalták csak).

Mert hát sajnos egy autóban nem csak a motor van, más is elromolhat, és hát egy mégoly egyszerű konstrukciójú motor alkatrészei is megadhatják idővel magukat (és a kor is legalább akkora ellenség, mint a futásteljesítmény). 15-20 év felett már a korróziót is nehéz elkerülni sajnos. Úgyhogy az idén valószínűleg nekem is el kell engednem hű társam kezét.

Mindenesetre ezeknek az egyszerű motorkonstrukcióknak az emissziós előírások miatt mára már jobbára befellegzett; ma már nem lehet megúszni a direktbefecskendezést (és a downsizing miatt általában a turbót sem), ami elég sok problémát hozott, úgyhogy mára már a benzines is igencsak komplikádó lett – hovatovább nem vagyok meggyőződve róla, hogy sokkal olcsóbban szervizelhető, mint egy dízel. Ezeken már nagyon sok minden beszarhat, és ha beszarik, az mélyen zsebbe nyúlós történet.

A Cliót egyébként én mindig is szerettem, már a II-est is, de a III-as volt a kedvencem (de csak a faceliftig, azzal szerintem elcsúfították). Azzal a 2005-ös Budapesti Autószalonon találkoztam először, nagyon bejött. Még Patrick Le Quément irányításával rajzolták, nagyon kedveltem. A IV-es már szerintem egy borzadály, Laurens Van Den Acker kiölte azt a jó kis franciás formavilágot, amit én szerettem a Renault-kban; főleg belül lettek totálisan fantáziátlanok az autóik. A Clio V-re kíváncsi leszek, a képek alapján annyira nem hoz lázba, de nem is tűnik rossznak.

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

HUh, ha már itt is így belemerültünk a témába, Fujitsu, tudsz ajánlani valami autót? 

A lényeg, hogy olcsó legyen (100-150 ezer maximum) minden sarki szerelő értsen hozzá, legyen hozzá rengeteg bontott alkatrész, lehetőleg ne azt lopják el, mert az utcában áll másik 2-3 is, és ha lehet ne fogyasszon sokat. 

nem baj ha nem amerikai, nem baj ha nem menő

Link to comment
Share on other sites

bcom

Az a baj ezzel a kategóriával, hogy ezért az árért nem kapsz felújítottat, karbantartottat. Valószínű, hogy gumit kell rá venned, fékeket cserélni, olajat cserélni, vezérlést cserélni, a szilentek, fékcsövek, hűtőrendszer, kerékcsapágyak meg a kormánygömbfejek ki tudja milyen állapotban vannak. Persze elhisszük a tulajnak, hogy mindent egy hete cseréltetett ki, meg hogy garázsban tartották az elmúlt harminc évben. Annak az autónak amit ennyiért adnak nem lenne szabad részt venni a forgalomban. 

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
6 hours ago, bcom said:

Az a baj ezzel a kategóriával, hogy ezért az árért nem kapsz felújítottat, karbantartottat. Valószínű, hogy gumit kell rá venned, fékeket cserélni, olajat cserélni, vezérlést cserélni, a szilentek, fékcsövek, hűtőrendszer, kerékcsapágyak meg a kormánygömbfejek ki tudja milyen állapotban vannak. Persze elhisszük a tulajnak, hogy mindent egy hete cseréltetett ki, meg hogy garázsban tartották az elmúlt harminc évben. Annak az autónak amit ennyiért adnak nem lenne szabad részt venni a forgalomban. 

Igen, sajnos ebben igazad van. Egyik haverom 150-ért vett 6 hete egy Astrát, és a 6 hét alatt harmadjára van szervízben

Link to comment
Share on other sites

Fujitsu

Igen, hát a megcélzott ársávban egy közepes kerékpárt tudok javasolni.

Hogy érdemben is mondjak valamit, olyan 300-350 ezertől vannak többé-kevésbé elfogadhatónak tekinthető állapotú, 18-20 éves és idősebb közlekedőedények; de fel kell készülni arra, hogy ezt az összeget még egyszer el kell költeni rájuk. A tényleg jó állapotú, dokumentált előéletű, de már koros, illetve sokat futott autók olyan félmillió forint környékétől indulnak – persze azokon is beszarhat bármi a korból és futásteljesítményből adódóan, rosszabb esetben már a korrózió is felütheti a fejét itt-ott. Mindenesetre én félmillió alatt nem tanácsolom senkinek az autóvásárlást (az olcsóbbakra is rá kell költeni annyit, hogy a végén nem lesz különbség érdemben); annyiért kis szerencsével viszont már ki lehet fogni valami jobbat.

Persze megvenni csak egy dolog, a fenntartása mindenképp pénzbe kerül, adott esetben elég sokba. Általánosságban azt tudom javasolni, hogy minél idősebbet és nagyobb futásteljesítményűt vesz valaki, annál egyszerűbb konstrukciót kell választani, hogy minél kevesebb dolog tudjon beszarni rajta. Tipikusan a japánok vannak otthon a végletekig leegyszerűsített, kioptimált, a kortárs konkurenciánál rendszerint lényegesen szerényebb tudású, ám cserébe kétségbevonhatatlan megbízhatóságú járművek gyártásában, ezért 10 évesnél idősebb használt autó vásárlásánál alapvetően ezt az irányt javaslom. Pl. Suzuki Swift, Toyota Yaris és Corolla, Honda Jazz és Civic; ezeknek az egyes generációi alapvetően kiforrott, megbízható, nem különösebben komplikált típusok. Gyakoriak is, így van hozzájuk alkatrész, és a szerelők többsége is konyít hozzájuk valamennyit (bár e téren értelemszerűen a régi Suzuki Swift a tuti választás, ahhoz minden bokorban van alkatrész, és minden sarkon szerelő). Szerény büdzsével elsősorban ilyesmik között nézelődnék.

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
2 hours ago, Fujitsu said:

bár e téren értelemszerűen a régi Suzuki Swift a tuti választás, ahhoz minden bokorban van alkatrész, és minden sarkon szerelő). Szerény büdzsével elsősorban ilyesmik között nézelődnék.

Én is a Swiften gondolkodtam.

Link to comment
Share on other sites

Tiboca

Csak egy gondolat erejéig kanyarodnék vissza a lambdaszonda problémámhoz: egy Marelli szonda került a kocsiba, kevesebbet fogyaszt most a járgány, mint mikor megvettem! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

Na és kivel mi a helyzet játék téren? 

18969

Link to comment
Share on other sites

Tiboca

ATOM RPG: nagyon Fallout 2, de épp ezért nagyon tetszik! Az orosz fiúk angol szövegét még én is le tudom fordítani...többé-kevésbé. Már van egy kutyám és egy társam, sajnos a kutyát sérülés esetén nem tudom állatorvosként gyógyítani, pedig az sokat könnyítene! :D

Tropico 6.: az egész szériát imádtam, még szép, hogy ezt is kipróbáltam. 

SOWiET: városépítő stratégia bétája, mindez szocialista környezetben, néha szánok rá egy kis időt és újratervezem Moszkvát. :)

Ja, és baráti köröm noszogatására elkezdtem nézni online a Trónok harcát. Tudom, baromira le vagyok maradva, de ez van! Eddig nagyon király!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Tiboca

Mi ez a síri csönd, gyerekek? :(

 

Link to comment
Share on other sites

payskin

Nem játszom. :( Az új gépre még a steamet sem tettem fel. Sudokuzom, de már ezt is unom. Totál bepunnyadás...

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
10 hours ago, Tiboca said:

Mi ez a síri csönd, gyerekek? :(

 

Sajna mostanság van épp elég bajom. Ami azt illeti a géppel is. Szal most épp minimál WT van aztán semmi

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Godzillamessage

Kicsit aggódom Tibóca távolléte miatt. Csak nincs baj? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Lord_KROK
On 9/18/2019 at 8:21 PM, Godzillamessage said:

Kicsit aggódom Tibóca távolléte miatt. Csak nincs baj? :unsure:

Én nem tudok róla semmit :( 

 

 

Egy kis ontopic is : Még mindig a Just Cause 3-at és a War Thundert nyűvöm, lassan lehet majd nézek más játékot is, de ezek nagyon beszippantottak. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...