lali1981 0 Share Posted August 6, 2009 (edited) Sziasztok! Kezdő vagyok Windows 2003 R2-ben, egyszerre több kérdésre is keresem a választ. 1. kérdés: A szerveremben 2 db hálókártya van. Azt szeretném, hogy az egyiken jöjjön be a net, a másikon meg menjen ki. Tudom, hogy DHCP-t kell üzemeltetni a szerveren, de hiába csinálom: vagy a DHCP működik de nincs net, vagy DHCP nélkül működtetem és és van net (ilyenkor az ADSL rooter látja el a DHCP feladatot). A kérdés tehát az, hogyan lehet rábírni a 2003-at arra, hogy egyik hálókártyát használja arra, hogy intenet engedjen be rajta, a másik hálókártyát meg csak arra, hogy a helyi hálózatom felé továbbítja a netet? 2. kérdés: Fájlszervert is szeretnék működtetni a szerveren. Nagyjából tudom, hogy lehet itt kvótákat beállítani, fáljtípusokat szűrni, stb. Hallottam arról, hogy a kliensgépeken (amiken Xp-k futnak) lévő My Documents mappa tartalmát is rá lehet valahogy "varázsolni" a szerverre. Vagyis függetlenül attól, melyik gépet használja a felhasználó mindig megtalálja a My Documents mappájában a saját fáljait. Tudom, hogy egyszerűbb lenne megoldani, hogy mappelek egy meghajtót és mindent oda mentsen a felhasználó, de nekem ez a My Document-es megoldás szimpatikusabb. 3. kérdés: Ez is lehet, hogy inkább a fáljszerveres részhez tartozik. Hogyan lehet azt letiltani, hogy a felhasználók semmit se tudjanak menteni a desktopra és esetleg a merevlemezekre? A legjobb az lenne, ha a merevlemezeket, CD/DVD meghajtókat nem is látnák! Így biztosan nem esnének kísértésbe... 4. kérdés: Lehetséges-e, hogy bizonyos felhasználók tudjanak USB meghajtókat csatlakoztatni a gépekhez, más felhasználók pedig ne tudjanak? Hogyan? 5. kérdés: Tudom, hogy sok fentebb említett dolgot scriptekkel is meg lehet oldani. Azonban hiába keresgélek a neten, nem találok semmi gyorstalpalót, ismertetőt scriptek írásáról. Ha valaki tudna egy-két ilyen oldalcímet, szivesen venném. KÖSZI! Azt hiszem egyszerre rengeteget kérdeztem. Remélem ezért nem fognak kitilt