Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Informatika, oktatás, informatikaoktatás


Garono

Recommended Posts

Sanzi

@h.arpad

Ne csak arra gondolj, hogy a DÖK azért van, hogy ha valami igazságtalanságot látunk, akkor nagy transzparensekkel kivonuljunk, és világgá kürtöljük. A diákok jogainak - mivel igenis van nekik - betartatása egyszerûen egy mai világban nem kéne, hogy feladat legyen. Amilyen példával éltél, hogy megkérés. Van nem is kevés tapasztalatom, hogy ez nem mûködik. Ilyenkor megyünk a DÖK-höz? Nem. A DÖK nem erre van.

A DÖK arra van, hogy programokat szervezzen, képviselje a diákságot a különféle rendezvényeken, megpróbáljon elõrébb jutni abban, hogy az iskolát olyanná varázsolja, ami által olyan intézmény válik belõle, ami a napi 8 óra tanulás után is nyújt kikapcsolódást segítõ programokat. Legalábbis nekem ez a gondolat volt a fejemben, amit a fentebb említett okok miatt nagyon gyorsan elfejethettem.

Nálunk, hogy megkérjük a tanárokat, és õk szolidaritásból /empátiából nem tesznek ilyet, ez nem mûködik. Azt mondják, hogy nem és ilyenkor a diák semmit se tud csinálni.

Egy tényt meg azért szögezzünk le az elején. Az oktatás a diákokért van, nem fordítva.

Link to comment
Share on other sites

Calyd

Nagyon jól fogalmaztad meg szerintem a lényeget. És a (kulcs)mondat a végén, nagyon ott van! :)

Link to comment
Share on other sites

Neo
@h.arpad

Egy tényt meg azért szögezzünk le az elején. Az oktatás a diákokért van, nem fordítva.

Az oktatás nem a diákokért van, ebben tévedtek (szeretnétek csak ezt hinni), hanem a jövõért történik az oktatás. Azért, hogy ne h*lye emberekbõl álljon csak a világ! Teljesen mindegy, hogy TE/TI rendesen tanultok-e avagy sem, mert a többség úgyis teszi a dolgát. Ergo az oktatás szempontjából az egyén csak másodlagos, a fõ cél: a mûvelt nemzet léte, vagyis az oktatás - ebbõl az aspektusból vizsgálva nem a diákokért áll szolgálatban (ez csak része a folyamatnak).

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

@Neo: Ez lenne a cél, de össze lehetne könnyen számolni, hány tanár vallja ezt (elsõre, elõzetes tájékoztatás nélkül).

Link to comment
Share on other sites

h.arpad

A hangzatos jelszavakat mellõzük. Valaki (akit most nem idézek) leírta, hogy az igazság sosem abban van. Szóval, ha Sanzi azt állítja, hogy a DÖK ugye nem mûködik úgy, ahogy kellene, a tanárokkal szemben meg senki sem védi a diákok érdekeit (a szûlõk persze nem tudom, hol vannak ilyenkor, az õ adójukból is tanul a gyerek, mindegy...), akkor látszólag semmilyen megoldás nincs? (Olyan megoldás semmiképpen sem képzelhetõ ugyanis el, hogy a tanárok ne változzanak, hiszen változatlanul õk a "vitapartnerek".) Á, dehogy nincs. Tudok én mondani példákat, akár százat is, mit lehet még csinálni akkor, ha egy tanár elveti a súlykot.

 

De sajnos ismerem a másik oldalt is: látom, hogy a manapság hogy beszélnek a diákok a tanáraikkal (tiszetelet a kivételnek), mekkora a figyelem az órákon. És ugyanakkor azt is látom, hogy mennyire becsülik meg a tanárokat manapság a társadalomban. Ha ez változatlanul marad, a tanároktól legalább olyan keveset lehet várni, mint az azonos(?) érdekekért fellépni képtelen diákságtól.

Link to comment
Share on other sites

Neo

Nagyobb részt egyetértek veletek - azt hiszem ez nem is vita -, viszont bizonyos dolgokat másképpen látok. Gyorsan hozzáteszem, amit írni fogok az élet bármely területére ráhúzható. Arról van szó, hogy egy diáknak milyen jogainak kellene lennie?

 

A válasz nagyon egyszerű: tanulni! Milyen érdekeket kell képviselni egy diáknak a tanárral szemben?

A választ ti írjátok meg: _ _ _ _ _ _ _ _ _!

 

 

Azért ne felejtsük már el, hogy a tanár nem gyilkos (nem a rossz oldalon áll)! Pontosan az a baj, a mai diákokkal, hogy túl sokat is gondolnak a saját jogaiknak.

Ha minden normálisan menne - egyébként úgy a világban, akkor nem vagy csak kevés tanári túlkapás lenne, amit helyi szinten kezelni lehetne. De sajnos semmi sem normális, amikor egy 13 éves lány már az álom pasijánál alszik vagy a 14 - 15 éves emberke drogozik. Kérdezem én milyen jogokról beszéltek? Ha egy tanár keményebb, már egyből nyúlunk a jogaink után. Talán nem véletlenül keménykedik...

 

Napi szinten tudnék példákat felsorolni, hogy milyen diákok fordulnak meg ott, ahol dolgozok - szerencsére informatikai területen, ám a kollégáimtól átjönnek az infók. Nekik milyen jogaiknak kellene lenni, mondjuk egy tanár - diák konfliktusban?!

Válaszolok én: SEMMILYEN!

 

Másik példa, hogy világosabb legyek...

 

Ott vannak, a bűnözök. Szerintetek - én, te, ti akinek nincs priusza és köztük, mi a különbség? Lassan semmi, (jogi értelemben) egyszerűen csak annyi, hogy Ő volt már hűvösön, te meg nem. Egyszerűen azért, mert jogai vannak! (Megsúgom, velük is napi szinten van szerencsém találkozni.)

 

Háát, nem kellene, hogy így legyen! Ha elkövette, amit tett azért bűnhődjön meg! A börtönben se fizikailag se szellemileg ne fejlődjön...csak szenvedjen! Tudta mit csinál, tudta mivel jár, ha lebukik, akkor ne hivatkozzon itt mindenféle jogokra. Szerintem ezek a "dolgok" nem preventív műveletek, annak ellenére, hogy a szakgárda annak titulálja.

 

Szóval, ugyan ez vonatkozik a diák társadalomra is... legyen jogod a tanuláshoz! A tanárnak pedig kutya kötelessége, hogy tudásához mérten a legjobb legyen a szakmájában.

 

Szóval, azon a véleményen vagyok, hogy régen jobb volt minden. Annak ellenére is, hogy engemet is vert meg tanár. Felnőttként már tudom, jól tette, hiszem megérdemeltem. Valószínűleg, ha most történne, én is (pontosabban a szüleim) rohannának a jogok után, és a legkevésbé sem érdekelne senkit, hogy mi miért történt.

 

Végül, ami nagyon zavar - de csak annyiban kapcsolódik a témához, hogy jogokról szól (ezért előre is bocs, de ki akarom írni magamból)...

 

A TV2-n, a Naplóban már többször - úgy egyébként máshol is - látok, olyan riportokat, hogy X.Y szabályt sért, fülön csípik, majd a riportban kitakarják az arcát, mert joga van ezt kérni a stábtól. Véleményem szerint 0 joga van, hiszen szabálysértésen érték (felrúgott egy szabályt - teljesen mindegy, hogy milyet), akkor Ő milyen jogokra hivatkozik?! Kicsit alpárian fogalmazva - tenni kellene a jogaira!

Link to comment
Share on other sites

Garono

Majdnem, hogy egyetértünk, sõt! De szerintem teljesen felesleges jogokról beszélnünk. Miért jár a diák iskolába? Tanulni. A tanár feladata ezt segíteni. Mi van, ha a diák nem akar tanulni? Lépjen le. Nem egy olyan f*szkalap osztálytársam van, aki mindenkit inkább csak hátráltat a tanulásban, a tanárt pedig a munkájában, s nem egyszer hivatkoznak a jogaikra! Mi az, hogy jog?! A diák tesz szívességet, ha tanul? Önmagának tanul! :hááát: Miért nem lehet az ilyen tanulókat egyszerûen kirúgni?

 

A szigorú tanár esete is relatív, a sulinkban elõfordult egyszer (nem a mi osztályunkban), hogy az egyik tanár úgy osztályozta a dolgozatokat, hogy feldobta a levegõbe: amelyik az asztalon maradt, az 5-ös, amelyik a földön kötött ki az 1-es. És arról a tanárról ezt el is tudom képzelni.

 

Viszont ha már diákjogoról beszélünk érdemes megemlíteni, hogy a diákok hányszor is vágják át a tanárokat!

Erre nem is mondanék példát, biztos mindenki ismer ilyet. Ennyi erõvel a diák milyen jogon csinálja ezt? Az más kérdés, ha lebukik, ilyenkor szerintem érdemes lenne valamilyen fokozattal büntetni a diákot, mint ahogy nem teszik. :hááát: Miért? Talán nem azért, mert másnap jönne anyuka csinálni a fesztivált?

 

Aki akar tanulni, az had tanuljon, aki nem akar, menjen drogozni, dugni, inni, mit tudom én, ne a jogaira hivatkozzon!

 

Link to comment
Share on other sites

Pentium XE

Teljesen igazad van!

Link to comment
Share on other sites

h.arpad

@Neo:

Nem érthetek egyet veled mindenben, ami a jogokat illeti. És remélem mondanivalód egy részével senki sem. (Különben nagy baj lenne.) A diák-tanár konfliktus pedig elviekben egész egyszerûen feloldható, ha elfogadjuk, hogy emberek vagyunk, és azt, hogy attól, hogy jogaink vannak, még nem biztos, hogy kötelesek is vagyunk azokat minden pillanatban számon kérni. Vagyis mindkét fél inkább koncentráljon a kötelességeire.

 

A bûnözés/bûntetés témáját szerintem hanyagoljuk, mert itt OFF.

 

@Garono:

Azért nálatok az osztályban is lehet egy összetartás... :S Hogy is beszéljünk közös érdek-érvényesítésrõl?

Link to comment
Share on other sites

Neo

@h.arpad

 

Az nem baj, hogy nem értesz mindenben egyet velem, mert különbözõek vagyunk. Másképpen látjuk a világot. A vita nagyon hasznos eszköz... blablabla

 

Egy megjegyzésem van, ami helytelen az írásodban:

 

Nem érthetek egyet veled mindenben, ami a jogokat illeti. És remélem mondanivalód egy részével senki sem. (Különben nagy baj lenne.)

 

Nem kell másokat felszólítanod "keringõre"! Enged meg, hogy befolyásolás nélkül mások is véleményt alkothassanak.

 

Az idézett soraidat kifejtenéd?

 

Bár nem tanultam jogot (mert nem érdekel), de egy jogállamban alapvetõ a jog! A kötelezettség csak ezután jöhet. Minden pillanatban számom kell kérni a jogot, ha valaki vétet ellene! Ebben az esetben a joga bármihez is, azonnal a 0-ra kellene, hogy redukálódjon. (Nem értek veled egyet!).

 

Kár, hogy nincs így... mert biztos vagyok abban, hogy jobb lenne a világ. Egy profán hasonlat, ha az általad tisztelt bûnözõ urak - pl. igazoltatáskor -, csak akkor térnének magukhoz az ütés miatt, amikor a rendõr bácsi éppen adja vissza az igazolványaikat, biztosan nagyobb tekintélyük lenne. Tudom egy jogállamban nincs így, pontosan errõl beszélek én is. Itt mindenkinek csak joga van!

 

Egyetértek Garono-val, a visszaesõ rossz diákokat ki kell rúgni, és ha ezek után a felsorolt rossz dolgokat teszik, egyszerûen hagyni kellne elveszni õket. Állítólag az emberek a legokosabbak a Földön, mégis az állatvilág néha rácáfol erre, csak az erõsek maradnak fent, a gyengék elhullnak, pedig nekik is lenne joguk az élethez... ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Nekem van egy "szigorú" tanárom, akit mindenki nagyon bír az osztályban. Miért is? Mert a mellett, hogy követel, korrekt! Hoppá! Ez a lényeg. Van idõd megoldani a feladatokat, nem kér vissza nem megtanulandót, rendet tud tenni és rendesen elmagyarázza (gyermek-centrikusan, vvagyis a régebben tanultakat vagy a kikövetleztethetõ dolgokat). Ezzel szemben matekból egy ideges, unalmas tanár van, aki csak hadarja az anyagot. Meg is látszik az eredményeken... Akkor most kinek mi jó?

Link to comment
Share on other sites

Sanzi

Juj, milyen indulatok lettek itt.

 

@Neo

A bûnözésre vonatkozó dolgaiddal sajnos nagyon nem tudok egyet érteni. Ha valaki tett valamit, annak vállalja is a következményét. Ki mint vet, úgy arat. Ez természetes, és helyes törvény. Ha valakit elítélnek, csukják le, és ott ülje le a büntetését. A büntetésvégrehajtás célja elvileg az lenne, hogy a bent töltött x idõ alatt az egyént kicsit vissza tudná pofozni a normál életbe. Kérdés, hogy mennyire mûködik, de ebbe ne menjünk bele. Szerintem mindenkinek jár a megbocsátás és újrakezdés esélye. Most ha kicsi dolgokra gondolunk szerintem mindenkinek vannak olyan dolgok az életébe, amit megbánt, maga mögött hagyott, és többet nem tesz olyat. Szerintem nem az a jó ember, aki soha nem követ el hibákat, hanem az, aki ezekbõl fel tud állni, és normálissá válni. És most nem a halálos vétkekrõl beszélek, hanem inkább kisebbekrõl. Megbocsájtás mindenkinek jár.

Az oktatásról meg ezek szerint szöges ellentétben áll a véleményünk, de ilyen a világ. :) Az meg a másik, hogy elég hülyeség szerintem a bûnözõk meg a diákok között bármilyen párhuzamot vonni.

 

@Garono

Nekem is vannak olyan osztálytársaim, akik csak hátráltatják a matek faktot, holott mi szeretnénk tovább haladni, de miattuk nem tudunk. Ismerõs.

 

Annyit azért had áruljak el, hogy nem a vas szigor az, ami egy normális és kultúrált közegben a hajtó erõ kell, hogy legyen. A tanárok oldala is erõsen megkérdõjelezhetõ ugyan úgy, mint a diákoké. Mind a két oldalnak változtatni kell. Hogy mit és hogyan? Jó kérdés...

Link to comment
Share on other sites

h.arpad

Utolsó modataidból kéne kiindulnunk, ha szeretnénk, hogy a topic hosszú életű legyen (vagyis indulatoktól és személyeskedéstől mentes). Vagyis a én már a javaslatokra lennék kíváncsi. :) Persze, ha gondoljátok, így is folytathatjuk...

@h.arpad

 

Az nem baj, hogy nem értesz mindenben egyet velem, mert különbözőek vagyunk. Másképpen látjuk a világot. A vita nagyon hasznos eszköz... blablabla

 

Egy megjegyzésem van, ami helytelen az írásodban:

 

Nem érthetek egyet veled mindenben, ami a jogokat illeti. És remélem mondanivalód egy részével senki sem. (Különben nagy baj lenne.)

 

Nem kell másokat felszólítanod "keringőre"! Enged meg, hogy befolyásolás nélkül mások is véleményt alkothassanak.

 

Az idézett soraidat kifejtenéd?

Nem kell. Aki olvasta a hozzászólásodat, sejti, mire gondolok:

Háát, nem kellene, hogy így legyen! Ha elkövette, amit tett azért bűnhődjön meg! A börtönben se fizikailag se szellemileg ne fejlődjön...csak szenvedjen! Tudta mit csinál, tudta mivel jár, ha lebukik, akkor ne hivatkozzon itt mindenféle jogokra.

És mivel nem lehet téma a fórumon az, ami miatt szerintem ez nem egy helyes gondolat -- és változatlanul remélem, hogy mások szerint sem, ezért érd be ennyivel: mert szerintem nem. De ha mégis valamilyen érvelés szagú mondat kell, akkor azt már Sanzi volt szíves megírni előttem:

Szerintem mindenkinek jár a megbocsátás és újrakezdés esélye.
Link to comment
Share on other sites

Neo

Részemrõl próbáltam indulatmentesnek maradni. Továbbra sem baj, ha valaki más véleményen van. Én a keményebb büntetést pártolók közé tartozom, egyszerûen nem kell bûncselekményeket elkövetni! (pl. a közlekedési szabálysértésért :nyíl: örökre bevonni a jogosítványt). Azaz a legkisebb vétségért a legkeményebb büntetést kiszabni. Persze, mindenki követ el hibát, de számoljon is annak következményeivel, és ne meneküljön a jog kiskapui közé.

 

Visszatérve az oktatás témaköréhez, ha valaki ismeri az "Izraeli" oktatás modellt, az tudja, hogy mennyivel másképpen történnek ott a dolgok, mint egy magyar iskolában. Ez, pedig nem lehet a véletlen mûve...

 

Részemrõl ennyi...

Link to comment
Share on other sites

payskin

Tehát mondjuk Kaiser Ede esetedben már rég el volna temetve a tömegmészárlásos bankrablásért, igaz? Elkapták, volt tárgyalás, 8 vagy mennyi embert megölt --> halálbüntetés, mint legszigorúbb büntetés. Kiderül másfél év múlva, hogy mégsem õ volt? Pech.

 

Sem az erõszak, sem a kegyetlenkedés nem old meg semmit.

Link to comment
Share on other sites

Neo

Sajnálom, hogy a többség hasonlóan gondolkodik, mint te. De amikor ilyeneket írsz, akkor vajon eszedbe jutnak-e a meggyilkolt személyek családjai? Az elkövetõk továbbra is élnek, és élni is fognak, mert a jog garantálja számukra. Nem az igazság szolgáltatás tévedhetetlenségérõl írtam, hanem a jog hátrányairól.

 

Azért kíváncsi lennék a véleményedre, ha te egyik családtagod lett volna ott... ;) , akkor is hasonlóan vélekednél?!

 

Ami pedig K. Edét illeti - csak részben sajnálom, de ha annyira jó ember lenne, akkor nem került volna a rendõrség látókörébe, miért nem téged gyanúsítottak meg?! A válasz egyszerû: nem vagy bûnözõ, ahogy én sem és remélhetõleg a többiek sem itt a fórumon. Részemrõl a véleményemet továbbra is fenntartva, az eszmecsere befejezve.

 

: ON

Link to comment
Share on other sites

vmiki

Amikor egyértelmű, hogy ki a tettes, akkor legyen halálbüntetés. Vagy egy betörés, lopás, rablás esetén, ha ártatlanok épsége múlik rajta, ne is gondolkodjanak, lőjjék le (mint ahogy nemrég tették is nagyon helyesen). Senki nem mondta neki, hogy raboljon bankot...

 

Amúgy pedig életfogytiglant, és nem idézőjelesen, ami mondjuk 20-30 év, és jó magaviselet miatt 8-10 év után kiengedik.

 

De ez nagyon OFF :)

Link to comment
Share on other sites

Calyd

Végigolvastam az utolsóm utáni hozzászólásokat. Elõször jó mérges lettem, hogy hogy lehet így vélekedni, aztán azt gondoltam, hogy leírom szépen, hogy miért valami hihetetlen hibás itt egyesek gondolkodása, hozzáállása, és gondoltam, hogy felhozok ilyen-olyan hasonlatokat pl. egy bizonyos világtörténeti borzalom korszakában terjedõ ideológiából és ilyesmik. De nem fogok semmi ilyet tenni. Megírtam ezt a hozzászólást, szerintem semmi haszna nincs. Most pedig fogom magam, kimegyek a teraszra, rágyújtok egy szál cigire, és megpróbálok nem sírva fakadni azon, hogy olyan ma világ, hogy így gondolkodik néhány ember. Sikerült kikészítenetek, pedig baromi jó napom volt.

Csak egy utolsó gondolat: "Nem a cél a fontos, hanem az út, amin végigmész!" Ha erre valaki reagálni szeretne, attól azt kérném, hogy igen komolyan gondolja végig ennek a tartalmát!

Link to comment
Share on other sites

payskin

Amondó vagyok, talán térjünk vissza az oktatás, informatika, informatikaoktatás témára. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Pocak

Sokat gondolkodtam, hogy írjak a témában, vagy ne, végül úgy döntöttem írok.

Csak egy utolsó gondolat: "Nem a cél a fontos, hanem az út, amin végigmész!" Ha erre valaki reagálni szeretne, attól azt kérném, hogy igen komolyan gondolja végig ennek a tartalmát!
Vegyük példának az informatika oktatást. Miért megy valaki informatikusnak? Nyilvánvalóan azért, mert abban lát valamiféle jövõt saját maga számára. A kérdés az, hogy az illetõ hogyan akarja venni ezt az akadályt? Könnyen vagy kínnal, úgy, hogy nyûg az egész tanulás neki. Ha igen, akkor nem lesz neki fontos az út, amin végigmegy, hanem csak a cél. És a végeredmény? Lesz egy rossz informatikus. Ha nem tekinti nyûgnek, akkor az út is fontos lesz számára, nem csak a cél. Ha valaki elkezd valamit, azt azért kezdje el, mert jó lesz neki, mind az út, mind a cél. A végeredmény lesz egy jó informatikus.

Ez általában igaz mindenre, de mi most itt az informatikáról beszélünk.

Ha a cél nem fontos, minek végigmenni az úton?

Nem az út végén van a boldogság, hanem maga az út a boldogság. Szerintem hasonlóképpen akartad magad kifejezni Calyd. A többivel, amit írtál teljes mértékeben egyetértek.

Bocsánat ha személyeskedtem, vagy megbántottalak ezzel a válaszommal. Azt gondolom, hogy komolyan végiggondoltam az egészet és azért válaszoltam.

Üdv

 

Link to comment
Share on other sites

TheSaurus
Balázs, számból vetted ki a szót. Már épp akartam javasolni egy külön témát. :)

Egyébként:

- érettségi követelmények.

- egy kis érdekesség az informatika oktatásról.

Vége van a nyárnak, ..., most már netközelben leszek, csak egy másik iskolában. Idõnként mesélek majd tanmenetekrõl, elképzelésekrõl meg az ezekkel szemben fennálló valóságról.

 

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Nálunk is elég beszédesek a tanárok, és a töritanár az igazgató, szóval elég sok mindenrõl tudunk. Elég hajmeresztõ dolgok vannak manapság...

Link to comment
Share on other sites

Adani

Az igaz!

 

Informatika érettségi pedig az lehetne, hogy úgy kezdõdne, hogy keresd meg a tételeket a netne és töltsd le, ha nem sikerül megbuktál.

Link to comment
Share on other sites

zsoltchelsea

Nem rossz. Gondolom mindenki menne torrentre. :nyíl: Sávcsökkenés. Akinek elsõre jön le, az nyer. Meglesz, hogy mondjuk 15 perc a szintidõ. :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...