Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Settlers II - 10th Anniversary


payskin

Recommended Posts

Aragox

Szerintem egy olyan játékról beszélünk, ami tíz évvel ezelõtt borzasztóan sikeres volt. Akkoriban nem nagyon volt mihez mérni, talán a sims-hez, de az teljesen más világ volt. Ebben a játékban az önfenntartó gazdaság világa olyan hangulatot teremtett, ami egyedülálló volt. Volt, hogy a nap 24 órájából 20-at elõtte ültünk egy barátommal, osztott monitor, két egér, meg rengeteg sült krumpli. :)

 

Ez a játék ennek a világnak az újrateremtése, 3d-s környezetben, ami nagyon sok örömet fog szerezni a hozzám hasonlóknak, akik szerelmesek voltunk egykoron a Settlers II-be. Nekem személy szerint a III már rémesen játszhatatlan volt. :P Ha beletennék azt a rengeteg extrát, amit az azóta kidolgozott lehetõségek megengedhetnének, akkor már nem settlers II lenne. Szerintem...

Link to comment
Share on other sites

payskin
Akkoriban nem nagyon volt mihez mérni, talán a sims-hez

??? A Sims három évvel később jelent meg! :)

 

Félreértesz, nem extrákat akarok, hanem, hogy ezek a dolgok jól működjenek. Jó, ne tudjak kijelölni semmit, aláírom ez a játék a varázsa, hogy minden magától működik benne. De akkor működjön! Így nincs értelme a kikötőnek meg a hajónak!

 

Egyébként én nem játszottam anno a II-essel. A III-assal viszont annál többet, az a játék szerettette meg velem a stratégiát mint játékkategóriát! 1998 december 28-án délután telepítettem fel először a gépemre, bent, a hajdani PC-X szerkesztőségében, és december 31-én majdnem lemaradtam a szilveszteri buliról (többször telefonáltak rám)! Alig bírtam lábra állni.

 

Na, de hogy témánál maradjunk, negyedik küldetés: hirtelen két ellenség van, és hirtelen elkezdtek aranyat termelni. Vége van a mókamiki korszaknak, gyakorlatilag ahogy összeérnek a határok, máris támadnak, miközben odáig nem jutottam el, hogy fémet bányásszak! :P Azt hiszem, ki kell találnom valami hatékonyabb terjeszkedési és iparépítési stratégiát, mert itt a kényelmeskedés és a mindent ötször megfontolás már nem működik.

Link to comment
Share on other sites

Athos

A tutorialban megy a hajó. :hááát: Én még csak az elsõ küldetésen vagyok túl. Felgyorsítottam az idõt is a háromszorosára, mert amúgy sem volt semmi történés. :D A másodikba csak belekezdtem.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Szerintem azért nem megy a hajó, mert már másik irányból felfedeztem azt a kikötõt, ahova mehetett volna expedícióra. De majd a harmadik küldetésben próbáld ki!

Link to comment
Share on other sites

Athos

Oké. Igyekszem vele. :)

Link to comment
Share on other sites

Tatejka

Hali

 

Ha valakinek van kedve játszani vegyen fel msn-n. cím: tatejka@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Gergoagore

Miért állt meg a munka? Senki nem csinál semmit, megse mozdulnak pedig ott van elöttük/rajtuk a cucc!

Ez a helyzet

Link to comment
Share on other sites

ephébos

Ma kipróbáltam a demót. :hááát: Nekem nem az igazi, legalábbis egyenlőre. Kár, hogy nem adnak ki (inkább) javításokat, fejlesztéseket az eredetihez. Most ugyan, ha ki is adnak egy XP-re optimalizált változatot belőle, pályaszerkesztővel, de kétlem, hogy azon például lenne multiplayer, vagy tovább javítgatnák az apró-cseprő hibákat.

Link to comment
Share on other sites

payskin
Miért állt meg a munka? Senki nem csinál semmit, megse mozdulnak pedig ott van elöttük/rajtuk a cucc!

Bedugult a cipelőbiznisz! Egy zászlónál maximum 6 db nyersanyag lehet lerakva. Bár a képen nem látszik jól, de valószínűleg az a helyzet, hogy minden irányból hozni akarnak még nyersanyagot a zászlóhoz, de már nem tudnak, ezért álldogálnak és várnak a csodára. Át kell szervezned az úthálózatot! Erről szól a játék! :)

 

Toltam a hétvégén, megcsináltam a 4. szigetet, sőt, már az 5. vége felé járok, bár még lehet, hogy falióra lesz belőle, mert a fáraót órákkal ezelőtt az utolsó szálig kiverték a kínaiak a helyéről (lehet, hogy meg kellett volna védenem? :P). Csináltam expedíciót is, csak hogy lássam, hogy is működik ez, és működött, ment a hajó, keresett másik kikötőnek való helyet, úgy hogy ezen is túl vagyunk. Sőt, arra is rájöttem, hogy a katonák sérülnek, és ha rámutatsz a nyíllal kiírja, hogy hány n/max életpontja van. Minél magasabb rangú, annál nagyobb a max.

 

A kínai épületek nagyon szépek.

 

Link to comment
Share on other sites

Halasi Miklós

Ki mit tud az angol verzióról és a díszdobozosról? Ez utóbbi feltehetõ némi trükkel angolul is? :hááát:

Mert azt akarom majd megvenni... :hááát:

Link to comment
Share on other sites

ephébos

Azthiszem rájöttem, hogy mi nem tetszik ebben a felújított változatban.

 

Egyrészt, hogy nem fix a kamera. (Legalább választható opció lehetne a rögzített nézőpont.) Aztán ott van a 3d-s dolog... :hááát: Szép nagyon, kétségtelen, de nekem valahogy nem átlátható miatta a terep. (Pl. a farmokat, erdészeket, favágókat sem tudom olyan helytakarékosan lerakni, illetve a területet kiaknázni, ahogy azt ezt megelőzőleg tudtam tenni. Egyszerűen nem látom át.) Harmadrészt ott vannak a hangok és a telepesek. Nos szerintem a telepesek túl sokat öregettek a 10 év alatt, mert úgy néz ki mintha lassabban battyognának (főleg a fürkészek... már csak a járókeret hiányzik a kezükből...), és építenének egyes épületeket, mint annak előtte. A hangok pedig még mindíg azt kell mondjam, hogy az eredetiben voltak a legjobbak, itt nekem olyan semmitmondó. Nincs velük az ég világon semmi baj, hisz' tiszta, nem mű, világosan felismerhető, ott hallod ahol kell, de talán éppen ezektől egyhangú. :(:Sír:

 

Eltudnék képzelni egy beállítási lehetőséget, ami arról szólna, hogy "eredeti design használata a játékban".

Link to comment
Share on other sites

fapuma

A szeptemberi PC SUTIO-ban láttam elõször ezt a játékot, és nagyon megtetszett. Tegnap kezdtem el játszani vele, és van számomra egy-két rejtély. Egyik raktárból a másikba pl. hogyan lehet átvinni bizonyos termékeket? Illetve, ha lerombolok egy raktárat, akkor a benne tárolt dolgok visszakerülnek a központba?

Link to comment
Share on other sites

ephébos

Ha megnyitod az egyik raktáradat, akkor letiltani tudod az egyes termékek behozatalát az adott raktárba, illetve az exportját tudod elindítani a bal klikkel. 1 klikk az adott termékre = Behozatalt tiltod le, és egy kis "várakozni tilos" ábra jelenik meg az árú ikonjának bal felsõ sarkában. 2 klikk pedig = Az exportját indítod meg az árúnak, és egy kis nyíl jelzi, hogy elkezdik kipakolni a cuccot. Ilyenkor elkezdik a legközelebbi olyan helyre (másik raktár, vagy a H.Q.) vinni, ahol nincs tiltva a szóban forgó termék behozatala. Tehát, ha pl. a H.Q-ból szeretnéd a kardjaidat átvinni a birodalmad másik határán lévõ raktárba, úgy hogy útközben számos más raktár is fel van építve, akkor a köztesekben le kell tiltani a behozatalát az adott terméknek, és csak abban meghagyni a szabad árúforgalmat, amelyikbe szeretnéd, hogy kerüljenek jelen példában a kardok.

 

Ha lerombolsz egy raktárat, akkor az azokban lévõ nyersanyagok elvesznek.

Link to comment
Share on other sites

Athos

@ephébos

Szerintem ugyanolyan könnyen lehet helytakarékosan építkezni.

 

Nekem mondjuk az nem tetszik, hogy mindig visszaugrik a kamera a rögzített nézõpontba. Tehát változtatom a nézõszöget, és mikor felengedem az egérgombot visszaáll az eredetibe. Meg a forgatás is jobb lenne, ha nem csak 90 fokonként lehetne.

Link to comment
Share on other sites

ephébos

Minden bizonnyal igazad van. Még csak kóstolgatom az újdonságokat. :)

Link to comment
Share on other sites

Athos
:) Nekem nagyon megtetszett. Fõleg az, hogy az áruk szállítási priorítás állítás sokkal áttekinthetõbb lett. De ezt korábban is írtam már.
Link to comment
Share on other sites

payskin

Hétvégén toltam egy maratoni szeánszot (tulajdonképpen a komplett szombatot a Settlers előtt töltöttem :upsz: ), befejeztem az 5. és lenyomtam a 6. pályát. Az ötös kapitális hülyeség: az utolsó fáraót a játék egy harmadánál népével együtt likvidálják a kínaiak, esély sincs a megmentésükre. (Ha végigjátszottam, lehet, hogy megpróbálom még egyszer, de objektív akadályai vannak a dolognak.) Ehhez képest a portál elfoglalásánál a történet szerint vígan oszt tanácsot nekünk, és örül, meg minden. Pff.

 

A hatos nagyon izgalmas, nem árulom el, csak annyit, hogy nagy versenyfutás van, kétszer kellett újrakezdenem. A harmadik alkalommal végül én nyertem a versenyfutást, de már két kínai ellenfél van (rózsaszín és sárga), és mire észbe kaptam a távolabbi (sárga) nagyon durva katonai erőfölényre tett szert. A grafikonon kétszer akkora katonai ereje volt. De kitaláltam egy jó taktikát (tipp: holló hollónak nem vájja ki a szemét, aki érti, érti), így aztán nyertem egy kis időt, sikerült felfejlődnöm, és ezután kezdődött egy 5-6 órán keresztül tartó harc, amelynek során szépen kifárasztottam a sárgát, és végül elsöpörtem a föld színéről.

 

A hajózás megint nem működött. Egyrészt nekem nem volt kikötőm, csak a kínaiaknak, és mire elértem a rózsaszín kikötőjébe, és összállt az expedíció, már megint nem volt hova menni. Ami azért furcsa, mert a bal alsó sarokban jól láthatóan volt egy sziget, ami a sárgáé volt ugyan részben, de az egyik kikötőre ráláttam, és nem volt rajta épület, úgy hogy oda akár el is mehetett volna a hajó, de megint hiába kattintgattam, az iránytű nyilacskái nem lettek zöldek, és a hajó meg sem mozdult. :S Továbbra is azt mondom, ez a rész talán a leggyengébb pont. Miért nem tiltja le a kikötő az expedíció indítását, ha úgy sem lehet sehova? Csak pazarlom a nyersanyagot. :(

 

A raktáraknak viszont nagyon jó hasznát vettem. Mivel óriási területet kell meghódítani (a portálhoz U alakban le kell gyűrni az egész térképet), időnként kénytelen voltam átcsoportosítani a fegyver-, sör- és aranykészletet. Hú, ne tudjátok meg, hogy mondjuk 200 hordó sör átszállítása mekkora dugót okoz! Nagyon oda kell figyelni ezekre a dolgokra, mert az ember könnyen úgy járhat, ahogy még az első pályák valamelyikén jártam, hogy a fegyverek bent ültek az A raktárban, a sör meg a B-ben rohadt, és egy kanyi katona nem jött létre. :P

 

Ja, és még valami: most kényszerültem rá először, hogy követ bányásszak! :hááát:

Link to comment
Share on other sites

Athos

Ahelyett, hogy megitták volna a 200 hordó sört. :lol: Aztán az emberek kóvályogtak volna a pályán. :D

 

Azt próbáljátok ki, hogy építetek egy vízi útat, és mikor rajta áll az emberke a tutajjal lebontjátok az utat. :) Beleesik a vízbe és elkezd úszni. Ha utána megint felépítítek az utat, akkor meg kisétál a vízen. :D

Link to comment
Share on other sites

payskin

Visszaolvastam a témában, és most látom, hogy kérdésként felmerült a katonaság, meg hogy hogyan és hányan mennek a katonai épületekbe.

 

A HQ-ban lehet beállítani, hogy az ellenséghez képest közel, távol és a kettő között mennyire legyen erős az őrtornyok védelme. Az alapbeállítás szerint egészen addig, amíg nem találkozol az ellenséggel (nem ér össze a határotok), minden katonai épületbe egy katona megy. Ahogy lehet tudni, hogy hol az ellenség, a határhoz közeli őrtornyok megtelnek katonával, a közepes távolságban levők pedig félig vagy 2/3-ig.

 

Nagyon oda kell figyelni az aranyérmékre is! A lényeg: az elkészült aranypénzt elcipelik a katonai épületekbe, ahol ettől az ott levő katona rangban előre lép! Ez egyébként nagyon fontos: hiába van 200 katonád a raktárban vagy HQ-ban, rangban előrelépni csak katonai épületben tudnak, úgy hogy nem éri meg őket bent "tárolni"! (Ezt pont most tanultam meg a 6-os pálya kapcsán.)

 

Mivel nem félek a géptől, a játék elején azt szoktam csinálni, hogy a megépített barakkban rögtön leállítom az aranycipelést, illetve néha ki is veszem belőle a katonákat, és inkább ültetem őket a HQ-ban, arra várva, hogy összeakadjunk valahol az ellennel. Ha megvan a határ, akkor ott húzok fel katonai épületeket, amennyire a hely engedi, és így odakoncentrálódik a katonai erőm.

 

Ahogy vered le az ellenfelet, és egyre tolódik ki a határod, a katonák maguktól átcsoportosulnak az épületekben: azok az őrtornyok, amik korábban tele voltak, kiürülnek, és az ellenségtől ellopottak pedig megtelnek, hogy mindig a határnál, az ellenséghez közel legyél a legerősebb. Az előrenyomulást raktárak építésével szoktam támogatni. A gép háromszor annyi katonai épületet épít (ettől nő a katonai ereje, mint a répa), ezek nagy részét el szoktam bontani (kapóra jön a kő). Ilyenkor az erős katonák bemasíroznak a legközelebb álló raktárba, és nem árt, ha az nem a világ másik végén van. Másrészt a hátra hagyott őrtornyaimat is ki szoktam űriteni, és így megint csak az ellenség közelébe csoportosul a haderő. Ezt nyilván csak a gép ellen lehet eljátszani, majd a multiban kiderül, hogy ott milyen taktika működik.

 

A múltkori "magasabb rangú végigveri az ellenséget" megfigyelésem azóta sokat finomodott. Immáron rájöttem, hogy ha rámutatok a katonára, akkor a játék kiírja, hogy hány életerőpontja van. Minél magasabb rangú, annál többről indul. A közlegények 3-ról, a legmagasabb rangúak 7-ről, de egy magasabb rangú nemcsak pontban erősebb, hanem nagyobb eséllyel is veri az alatta levőket. Konkrétan láttom olyat, hogy egy 7 v 3 meccsben a 7-es három suhival elintézte a 3-ast, az szegény még védekezésre is képtelen volt.

 

Aztán megfigyeltem, hogy amikor a gép megtámad mondjuk egy őrtornyomat, akkor első körben a környező őrtornyokból jönnek harcolni a katonák, és ha elesnek, akkor jön csak ki a megtámadott őrtoronyból (érdemes tehát a határ mellett szorosabban építkezni a katonai épületekből). Az elesetteket azonnal pótolja a játék a HQ-ból vagy a raktárakból.

 

Amit nem értek, az a gyógyulás: a sérültek vagy csak nagyon lassan gyógyulnak, vagy egyáltalán nem. Ezt jó volna pontosan tudni, mivel ugye gyógyító ember nincs a játékban, tudomásom szerint.

 

Amire kíváncsi volnék, hogy ti hogy látjátok a katapult használhatóságát? Én egyelőre nem sok értelmét látom: sokba kerül megépíteni, nem mozdítható, sok követ emészt fel, és nem túl hatékony (sokat dob mellé).

 

Egy valami viszont nagyon bosszant, szerintem kapitális ostobaság, a III-asban biztos nem így volt. Ha felépítek egy őrtornyot valahol, az ugye X távolságba kitolja a határvonalamat. Ezután jön a gép, és a határvonalaink összeérnek. Ekkor a gép letesz mondjuk egy barakkot a határhoz, és ezzel eltolja a határt az én káromra. HOGYAN?! MIÉRT?! Hiszen ott az őrtornyom! Ilyenkor megszűnik a hatása? A legbosszantóbb, és ez most szombaton többször is előfordult, hogy én már nem tudok új katonai épületet építeni (a játék nem engedi, mert ugye túl közel van az előzőhöz), a gép meg a saját oldalán még simán tud, és olyan módon pofátlankodik be a területemre, hogy például bányáim omlanak össze. Pofám leszakadt. :mérges:

 

Bocs, megint hosszú voltam, de remélem volt benne hasznos info.

Link to comment
Share on other sites

Athos

Az utolsó bekezdésedhez szeretnék hozzászólni. Szerintem anno a II-esben pont így volt. Kitoltam a határomat, de abból tudott az ellenség elvenni. A katoni építmény azt akadályozta meg, hogy egy adott távolságon belülre már ne tudjon benyomulni. Ezt itt is így tapasztaltam. Felhúztam egy védelmi vonalat, és akkor nem tudott benyomulni. Egy pici területet elvett, de nem vészesen.

Link to comment
Share on other sites

fapuma

@Ephébos

Köszi, a tiltó tábla jelentésére magamtól is rájöttem, de a zöld nyilat nem tudtam mire vélni. Így könnyebb lesz. :)

Link to comment
Share on other sites

walsh

Sziasztok! Segítsetek nekem légyszi mert nagyon rávagyok izgulva a settlers 2-re, de nagyon nem akar elindulni. :Sír: Kiír egy ilyet hogy, A required security module cannot be activated. This program cannot be executed (6000). Meg utánna megad valamilyen oldalcímet. ahol fingom sincs mit kell csinálni, és ennyi. Utána már csak az OK-ra lehet nyomni és kilép. Ha valaki tudja mi a gond, írjon légyszi. Köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Egészen véletlenül nem a securom.com az oldalcím? ;)

 

Lenyomtam a 7. pályát, a sárkányosat. Érdekes volt. Kõ relatíve elég kevés volt (és mégsem ebbõl volt a legkevesebb), de egy kõbányával viszonylag simán kihúztam a játék végéig úgy, hogy kétszer kellett újraépíteni lemerülés miatt. Expedíciót megint nem tudtam indítani, pedig most kellett volna nagyon, de mindkét AI sokkal közelebb volt a kikötõjéhez. Most nincs kedvem újra nekikezdeni, de ki fogom próbálni, hogy ha ész nélkül rohanok a kikötõ felé, akkor odaérek-e hamarabb, mint õk.

 

A pálya tetején nem tudtam már mit kezdeni az üres hellyel, gondoltam adok a konyhaiparnak: építettem 5 malmot, 8 péket és 4 mészárost, és azt hittem, innentõl nem lesz gond, dõlni fog a szén... Hát úgy félóra múlva arra lettem figyelmes, hogy mindenki áll. Úgy bedugult az egész, hogy hegyen-völgyön-farmon keresztül kellett elkerülõ utakat csinálni. A játék igazi szépsége mutatkozik meg ilyenkor. :)

Link to comment
Share on other sites

walsh

Az az, securom.com a cím amit ad. De ilyenkor mi van? Mit lehet vele csinálni?

Link to comment
Share on other sites

payskin

Mondanám, hogy el kell ballagni a boltba, és megvenni, de sajnos -- tudtommal -- még nem kapható itthon. (Ha valakinek van más infója, szóljon!) Minden más lehetőség tiltott téma ezen a fórumon.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...