nagygabor 0 Share Posted February 23, 2006 Van erre egy mondás: Olcsó húsnak híg a leve! Persze ez a számítástechnikában nem minden esetben igaz, de sajnos túlnyomó többségben az. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Author Share Posted February 23, 2006 Ha valaki vásárolni megy, az legyen jól tájékozott az adott termékkel kapcsolatban, és így nem érhetik meglepetések, nem beszélik rá egy rossz vételre stb. Ha valaki Nagykanizsán, vagy a környékén lakik, annak ajánlom az Y-Net nevû számítástechnikai boltot. Nagy választék, kellõ szaktudással rendelkezõ eladók (kivéve a hölgyet... ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted February 23, 2006 Hohó, itt úgylátom férreértés van! Nem s*art akarok olcsón venni. Arra én is törekszek, hogy márkás, megbízható márkájú legyen a cucc. De egy pl az egyszerûség kedvvért. Egyik boltban 10e, másikban 9. Ugyan az teljesen, garancia minden. Akkor szerintem egyértelmû, hogy honnan veszem. Itt most nem arról volt szó, hogy vegyünk Gigabyte VGA-t, mert olcsóbb mint az ASUS. Nekem csont nélkül megy, igaz WDM telepítve van. Elég a saját progiját feltenni hozzá ( ASUS Digital VCR), ha ez föntvan minden kezeli a kártyát. Én erre gondoltam. Nekem nincs. Ezzel csak azt akartam volna sugaltatni, hogy mennyire számítok a VIVO részére. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Author Share Posted February 23, 2006 Igazad van Sanzi; és ha valamit meg akarsz venni, a márkákat valóban nem ajánlatos bevonni az árversenybe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted February 23, 2006 Az olcsóság nem mindig a selejtet jelenti, de ha bármi gondod van vele, akkor nem mindegy hogyan kezelik. Mistrálnál is lehet vásárolni, de nem árt tudni, hogy a garit ez esetben jobb ha elfelejted. Azért vásárolok mindig ismerõs helyen, ahol tudom, hogy se hülyének se levegõnek nem néznek, és ha bajom van érdemi segítséget kapok. Ráadsául párszor már kaptam kedvezményt is ( sok ismerõsöm ott vásárol, sõt anya munkahelye már évek óta minden gépét ott vette), a videókártyámat pl: beszerzési áron adták oda, mert beletelt pár hétbe mire megérkezett. Amikor switchet meg UTP kábeleket vettünk unokaesómmal a LAN party-hoz akkor 3 méteres UTP áráért adtak 5 métereset, mert éppen olyan volt nekik kész állapotban ( és tényleg szükség volt rá, mert így is éppen, hogy elért egy géphez. Link to comment Share on other sites More sharing options...
$entinel 0 Share Posted February 23, 2006 Hát az online boltokkal sem volt túl sok szerencsém ám az Alliencomputers segített Apropó Mistral meg garancia: egyik ismerõsöm vásárolt ott magának és én is elkisértem és pont hatalmas akció volt a "hengeres" ide kábelekre így gyors vettem belõle és a röhej ezután jött: fizetés, számla, garancia levél amin a lejárati idõ pont arra a napra esett amikor vettem lehet nem érték de én rákérdeztem és azt a választ kaptam, hogy mert kötelezõ adni de mi értelme is egy nem érvényes garanciának Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted February 23, 2006 Mindenre kötelesek 3 nap garanciát adni. :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted February 23, 2006 Így igaz, sõt 3 napon belül, akkor is szó nélkül cserélniük kell, ha semmi baja, de te valamiért nem vagy vele elégedett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shia-ko 0 Share Posted February 24, 2006 Ez jó nagy butaság volt. Már nagyon rég óta felejtõs a dolog. 3 napos csere hiba esetén van. Azt hittem, ezt már elég sokszor leírtam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovács Gyula (MiniDisk) 0 Share Posted February 24, 2006 Egyetértek Shia-Ko-val. Annyit módosítanék, hogy: Ha három napon belül meghibásodik, akkor kérheted a ceréjét - ami egyébként automatikusan jár - vagy ha ugyanolyat nem tudnak biztosítani, akkor értékegyeztetéssel kaphatsz más tipusu (de ugyanazon funkcionalitásu) készüléket, de ebbe nem kell belemenned, ekkor (és csak ekkor) kérheted a vételár visszatérítését. Ha valamiért nem tetszik a vásárolt készülék - és három napon belül visszaviszed - akkor a kereskedõ hozzáállásán múlik, hogy mit tesz, de ha nemet mond, akkor sincs semmi alapod arra, hogy mérges legyél, mert a 3 nap nem erre van kitalálva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shia-ko 0 Share Posted February 24, 2006 Ha már MiniDisc kiegészítette, akkor összefoglalnám a teljes sort: vásárlástól számított 3 napon belüli meghíbásodás esetén: 1., csere 2., pénz vissza 3., kompromisszumos megoldás (bármi, amibe mindketten belementek) vásárlástól számított 3 napon túli meghíbásodás esetén: 1., javítás (1 napon belül, ha adnak cserekészüléket, 30 napon belül, de ekkor is 3 napon belül közölniük kell, hogy javítani fogják, cserélni, vagy mit, és csak akkor 30 nap, ha egybõl adnak cserekészüléket, nem 15 nap után adnak, és akkor jön rá a 30 nap) 2., csere ugyanolyan típusra 3., pénz vissza 4., kompromisszum (lsd. fenntebb) Ez természetesen nem vonatkozik a távvásárlásról, mert ott a kézhezvételtõl számított 8 (talán 10) napig minden indok nélkül vissza lehet küldeni, és vissza kell kapd a pénzed. Persze vannak kérdéses dolgok, például 3 napon belül visszavitt termék, ahol kérdéses, hogy garanciális-e a hiba, mert ugye cserélnim kéne azonnal, de a kereskedõnek joga van bevizsgáltatni. SEx-es terméknél a csere még összetettebb, mert nem lehet csak úgy a polcról levenni egy másikat, ott van az APEH felé is kötelezettség. Link to comment Share on other sites More sharing options...
$entinel 0 Share Posted February 24, 2006 Ez pontosan így van ahogyan írod, csak az más dolog, hogy a végfelhasználók nem minden esetben vannak jó helyzetben e törvények miatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzi 0 Share Posted February 24, 2006 Shia-ko Ez így korrekt, és teljes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adani 1 Share Posted February 24, 2006 És valóban Shia-ko válasza a helyes, közben engem is felvilágosítottak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Author Share Posted February 24, 2006 A tavaly novemberben vásárolt LG F720P típusú monitorommal valami baj van (aránytalanul ferdék a képernyõ szélei), decemberben elején vissza is vittem a boltba, ahol vettem, és két és fél hétig voltam monitor nélkül, amire "megjavították". Azért a zárójel, mert a boltban a bejelentkezõ képernyõn minden Ok volt, de itthon, egyik haver gépére rákötve (hogy ne az enyémen legyen mindjárt kipróbálva) ugyanolyan ferde volt a kép, és az most is. Lényeg: a közeljövõben felhívom a boltot (vagy bemegyek...), hogy cseréljék ki a monitort azonos típusúra. De én nem akarok megint heteket várni, remélhetõleg adnak Valami cseremonitort, esetleg meg tudom beszélni velük (a garanciapapírt és a korábbi szervízlapot lobogtatva), hogy hozassák meg az újat, és akkor majd beviszem ezt, s így nem kell hetekig az üres asztalt néznem...Talán lehet ilyet csinálni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovács Gyula (MiniDisk) 0 Share Posted February 24, 2006 A 710-es, és 720-as LG monitorok az olcsóbb kategória. Több 10 db-ot láttam, és mind ilyen. Sajnos ez van.Az enyém is olyan. Ha beállítod gyári értéküre (reset) a beállítási értékeket, akkor jó lesz. De amint beállítanád (mert ugye be kell), azonnal elmászik, és lehetetlen pontosan beállítani. Nekem minden induláskor másképp "ferde". Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Author Share Posted February 24, 2006 Lehet, hogy OFF, de: a Reset nem ér semmit, csak ront a helyzeten. Amikor vettem, 43E HUF volt. Akkor talán becserélnék egy másikra típusúra (esetleg márkájúra), persze a megfelelõ többletösszeget kifizetném....Lehet ilyet csinálni vajon? Eladni azért nem akartam, mert nem szerettem volna kiszúrni másokkal... Hmmm. Kezdek mérges lenni. [Minidisc], írtad, hogy több tíz darabot láttál már hibásan. Hát akkor gyári hibás monitorokat sóznak rá a vevõkre Kérdeztem már más fórumon, ott is volt, akinek ugyanez a problémája. Ez átverés . A monitor leírásában nem írják bezzeg, hogy hibás. Ez megkárosítás . A szerncsétlen meg nézegesse, hogy a PhotoShop hibás monitorra/hardverre panaszkodik, és fehér szín helyett sárgát látni csak... :!: EZ MÁR SOK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovács Gyula (MiniDisk) 0 Share Posted February 24, 2006 NEM gyári hiba. Ezek ilyenek. Sajnos. Ez az olcsó kategória. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Author Share Posted February 24, 2006 Akkor eladom valakinek. Régebben amúgy Samsung Syncmaster 173P-t akartam venni, csak a maradék összegbõl mást vettem...De bánom már... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted February 24, 2006 ... Ez természetesen nem vonatkozik a távvásárlásról, mert ott a kézhezvételtõl számított 8 (talán 10) napig minden indok nélkül vissza lehet küldeni, és vissza kell kapd a pénzed. Mint ahogy külföldön is. Érdekes, hogy kinnt ebbõl sosem csinálnak problémát. Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovács Gyula (MiniDisk) 0 Share Posted February 24, 2006 Megmondom az okot: Ott lehet tisztességes haszonnal eladni, még úgysem drága. Nem beszélve arról, hogy ott van alkatrész. Magyarországon meg nincs. Ma megveszel valamit, és lehet, hogy hónapokig nem kapsz utána ugyanolyan alkatrészt. És ha nincs cserealkatrész, vissza kell téríteni a vételárat, vagy egy részét. Na ezt - jogosan - kevés vállakozás bírja el. És megint visszajutottnk a nagykerek felelõtlenségéhez. Szerinted én miért hozzád fordultam AOpen meghajtók ügyében? Ez a szomorú helyzet ebben az országban. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted February 24, 2006 ,2006. február 24., 18:50 - péntek] Ott lehet tisztességes haszonnal eladni, még úgysem drága. Nem beszélve arról, hogy ott van alkatrész. De ez a természetes. Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
$entinel 0 Share Posted February 24, 2006 Így van teljesen igaza van ProFilernek Németországban, Ausztriában nem számít csodának ha jó a kiszolgálás és általában kapsz is amire szükséged van, így nem csoda ha elégedettek a vevõk is. A hazai online boltok többsége meg pofátlanúl használja ki ha esetleg egy adott termék éppen hiánycik de neki van raktáron akkor gyorsan árat emel mert a szükség helyzetben lévõ vevõ úgy is megveszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
r-chee 0 Author Share Posted February 24, 2006 Én gondolkodtam már azon, hogy kiruccanok Szlovéniába, kicsit körülnézni a számtechboltokban, vajon arrafelé milyen árak vannak. Kis hazánkban mindenki a maga érdekét nézi, meg hogy minél több legyen a haszon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovács Gyula (MiniDisk) 0 Share Posted February 24, 2006 A hazai online boltok többsége meg pofátlanúl használja ki ha esetleg egy adott termék éppen hiánycik de neki van raktáron akkor gyorsan árat emel mert a szükség helyzetben lévõ vevõ úgy is megveszi. Ez ugyanúgy lehet igaz is, meg nem is. És ne feledd el, hogyha pl. egy 9600Pro ATi VGA a boltokban 20-22EFt-ért kapható, akkor azt Te a nagykerben 20EFt-ért vetted meg. (Jobb esetben 19.300.-ért) Nagyon kényes dolog a számítástechnika Magyarországon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now