Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Garanciás ügyek


Timer
 Share

Recommended Posts

Timer

Gondoltam, összegyûjthetnénk ide néhány "mutatósabb" esetet...

 

Kezdeném is:

 

Nemrégiben kedvenc (?) k700-as telefonom 3 hónapnyi megkímélt használat után jobb létre szenderült, olyannyira, hogy bekapcsolni már nem lehetett (lásd másik topik). Beadtam szervízbe (július 12.), majd visszakaptam (július 29.), de másnap már vihettem is vissza, mivel átvétel után néhány perccel elkezdett folyamatosan újraindulni (pin-t nem kért, csak villogott, aztán hálózatot keresett).

Gondoltam, szoftver, vagy mi, rosszat telepítettek. A program revíziója 3.1 volt, ami már csak azért is fura, mert a srác, akivel a boltban rendeztem az ügyeimet, szintén k700-at használt, de az övén már 3.9-es (!) program futott.

Jól van, némi morgolódás után vissza a szervízbe. Ma megint kézhez kaptam a telefont, és láss csodát, ismét elkezdte a játékot. Na ezt már nem hagytam szó nélkül. Az üzletben felvilágosítottak, hogy ilyenkor panaszlevél, stb, és esetleg (!) kicserélik. Persze miután hazánkban már nincs k700i újonnan, esélyes, hogy k750i-t kapok, de ennek a különbözetét majd én fizetem ki...

Szerintetek ez jogos? Mi az, hogy én fizetem ki?!! Milyen jogalapon akarnak 30.00-et rám verni?

Volt már hasonló esetetek? Valami tipp?

Link to comment
Share on other sites

BáGyu

Esetleg próbáld meg a fogyasztóvédelmet felhívni van egy ügyfélszolgálatuk! :ötlet: Amikor én próbálkoztam vele, hogy tanácsot kérjek, hamar letörték a lelkesedésemet, mert a 2003. évi fogyasztóvédelmi tõrvény módosítása olyan fokú szabadkezet ad a gyártóknak és a szervizeknek hogy csak pislog az ember mit meg nem engednek maguknak. :mérges::upsz::Sír:

Link to comment
Share on other sites

Adani

Sõt van még egy disznóság is. Ha esetleg olyan szerencsés helyzetben vagy, hogy esetleg ÁFÁ-s számlára tudsz venni valamilyen cuccot ( Egy cég nevére, aki aztán majd visszaigényelheti az ÁFÁ-t ), akkor már mint magánember nem fordulhatsz a Fogyasztóvédelemhez, csak a cég kérheti a vizsgálatot polgári peres úton, ami a lehetetlenséggel egyenlõ. Évekig elhúzódhat, kétes kimenetelû, szóval nem éri meg.

Link to comment
Share on other sites

csibe283

Nekem annó az LG házimozival volt problémám. Épp garancia lejárta elõtt adta meg magát. Néztem a DVD filmet, és egyszercsak elkezdett ugrálni. Elvittük szervízbe, kicserélték belül az egészet (gondolom én, mert azóta már az SVCD-t is tudja :D ) és azóta a DVD megy, csak az audio CD-knél folyton akadozik. De nem érdekel, mert úgyse hallgatok rajta zenét. :) A másik vicces dolog. 2-3 év után a JVC Hi-Fi-m CD-olvasója végleg megadta magát, most már ott tart (vagy 5-6 éves is lehet már), hogy egyáltalán semmit nem ismer meg, ami CD. :D 20.000-ért cserélték volna ki a fejet. :mérges: Annyiért veszek egy új Hi-Fit. Vagy összedobok 50-et és veszek olyat, aminek kétszer ekkora hangfalai vannak.

 

Most pedig a DVD-íróm játszik velem, ami szintén LG és úgyérzem a következõ DVD-író már tuti nem LG lesz. :hááát:

Link to comment
Share on other sites

ordító egér
Persze miután hazánkban már nincs k700i újonnan, esélyes, hogy k750i-t kapok, de ennek a különbözetét majd én fizetem ki...

Szerintetek ez jogos? Mi az, hogy én fizetem ki?!! Milyen jogalapon akarnak 30.00-et rám verni?

Volt már hasonló esetetek? Valami tipp?

Mire kicserélik, lehet, hogy a K750i is beljebb lesz 30 rugóval. :upsz:

 

Egyébként meg aligha vagy köteles pluszban költeni a cserekészülékre. Szerintem pénzt, vagy telefont, de kapnod kell.

Link to comment
Share on other sites

BáGyu

A napokban olvastam ezt a kis történetet

Hol  is  élünk mi?

 

 

Történt pedig az eset valahol az Európai  Unió egy távoli  szegletében,

Budapesten.

 

Másfél éve,  külföldön, de ott is drága pénzért  vásárolt Fujifilm S2  Pro

fényképezõgépem egyszer csak, minden átmenet vagy  elõzmény  nélkül, nem

akart mûködni. Fekete képkockákat rögzített,  semmi mást.  Gondoltam  tehát

egy nagyot és elvittem a  Fujifilm Magyarország által  ajánlott

szakszervizbe, ahol annak  rendje és módja szerint  átvették.

 

Néhány nap elteltével  fel is hívtak, hogy a készülékben  elromlott a CCD,

 

így  ki kell cserélni az alaplappal együtt, az alkatrész  költsége  ily

módon potom 300.600,-Ft, vajon kérem-e a javítást. Minthogy  a

konkurenciánál ennyi pénzbõl kijön másfél darab vadonat  új fényképezõgép,

garanciával, nos, inkább nem kértem  a javítást és szomorú szívvel vettem -

töredékáron  -  egy új Nikon fényképezõgépet.

 

Azonban egy barátom  rákérdezett,  hogy típushiba-e ez a CCD-elhalálozás a

 

Fuji S2 Pro  gépeknél,  mert azt látja, hogy külföldi internetes fórumokon

sokan  panaszkodnak erre. Belevetettem tehát magamat a szörfölésbe  és több

tucat  hosszászóláson keresztül azt olvastam, hogy  bizonyos szériaszámú

gépek sorra  meghaltak, ugyanezzel a "fekete  CCD" hibával. A fórumozók Los

Angeles-tõl,  Düsseldorfon át  Szingapúrig arról számoltak be, hogy bevitték

a gépet a helyi  Fuji márkaszervizbe, ahol garanciaidõn túl is ingyen

cserélték  a hibás CCD-t,  lévén a problémát jól ismeri a gyártó.

 

Felhívtam  tehát a budapesti  szervizként megbízott kft-t, hogy mit is

olvastam, tudnak-e segíteni, tudnak-e  netán kérni õk is Fujtól  ingyen

alkatrészt stb. Nos, a válasz a következõ volt:  "ilyen  szériahiba nincs,

mert mi még nem találkoztunk vele. "  Továbba:  "Nem érdekes, hogy mi van a

világon, mi Magyarországon  élünk." Amikor  megemlítettem, hogy megkérdezem,

mi a Fuji  véleménye, csak azt a választ kaptam:  "Hívjon akit akar, vigye

javíttatni  oda, ahova csak akarja."

 

Ezek  után felhívtam a Fujifilm  Magyarországot, és elmeséltem nekik a

történetet.  Típushibáról  õk sem tudtak, de udvariasan megígérték, hogy ha

elküldöm  nekik  néhány vonatkozó fórum internetcímét, megkérdezik  majd

Japánban. Ugyanakkor arra  is felhívták a figyelmemet,  hogy csak akkor

végez garanciális javítást a  szerviz, ha a  gépet Magyarországon

vásároltam. Nos, úgy látszik, lassan  két hete  nem kapnak választ Japánból.

 

Felhívtam tehát  a Fujifilm Ausztriát és  megkérdeztem õket is. Elõször

megkérdezték,  hogy hol vettem a gépet és mikor,  majd azt mondták, ugyan a

Fujifilm Németország lenne illetékes, de nem gond, ha  nem tudom

Németországba vinni, meg tudják oldani akár garanciában is  a javítást,

merthogy a második évben a Fuji vállal világgaranciát.  De ha már a

részleteknél  tartottunk, megkérdezték, mi a hibajelenség.  Mondtam, minden

kép fekete. Erre  hallom a választ: "ismerjük  ezt a hibát, ezt akár

garancia nélkül is ingyen  javítja a  Fujifilm, csak sajnos várni kell 3-6

hetet, mire megjön  az  alkatrész."

 

Ezután elmentem a gépért Zuglóba. Ott  megtudtam, a gépemet  nem tudom

elvinni, minthogy nincs összeszerelve.  "Azt megbeszéltük, hogy nem  kéri a

javítást és elviszi a  gépet, de azt nem, hogy már jöhet is érte, és  hogy

összeszereljük."  Ezen kívül megtudtam még, hogy "frusztrált vagyok,  és

hogy  idehaza azok a szabályok vannak érvényben, amik itt érvényben  vannak,

és  amúgyis õk képviselnek egy márkát, de nem tudnak  mit tenni, ha egyszer

nem õk a  garanciavállalók stb stb.

 

 

Rákövetkezõ  hétfõn tehát visszamentem és  elhoztam a végre összeszerelt

gépet, a kedd reggelt pedig már a bécsi Fujifilm  szervizben  kezdtem, ahol

nagyon udvariasan átvették a gépet, a munkalapra  ráírták, hogy "schwarz CCD

Problem", és megkérdezték, ha  készen van a gép,  feladják-e postán vagy

elmegyek érte ismét  Bécsbe. Végiggondolva, hogy a postán  a Shell

Smartkártyám  sem érkezett meg, bár valaki lezabálta róla a pontokat

mindenféle  McDonald"s éttermekben étkezve, inkább ez utóbbi megoldást

választottam. Még megtankoltunk egy kis olcsó osztrák dízellel,  vettünk

olcsó  osztrák tejet és kenyeret, olcsó francia sajtot  továbbá olcsó

osztrák Pampers  pelenkát és olcsó osztrák  WC-papírt, majd hazajöttünk,

lévén mi itt élünk,  Magyarországon.

 

Erre mondják, hogy.... :démonikacaj: na de mindegy is mit mondunk erre!!!

Link to comment
Share on other sites

Adani

Hát igen, Ausztria már tényleg az EU-ban Magyarországon meg sokan még a Balkán szintjén tartanak.

Link to comment
Share on other sites

Utonium

Be kell menni a magyarországi márkaszervízbe és mindezt ugyanígy szépen be kell írni a vásárlók könyvébe. Továbbá nem ártana továbbítani egy levelet a Fuji felé is ez ügyben.

Link to comment
Share on other sites

Kovács Gyula (MiniDisk)

Az a baj, hogy a márkaképviselet nem egyenlõ a nagyker-szervízzel. Ugyanis ha egy márkaképviselet kap forgalmazási jogot, akkor Õk csak egy láncszem, anyit csinálnak, hogy megrendelnek hatalmas mennyiségben árut, és - haszonnal - továbbadják a nagykereknek. Namármost a garancia ITT kezdõdik. A nagykernél. Õk meg - lévén nem állnak kapcsolatban az anyacéggel - sok mindent nem tudnak csinálni. Szervízhálózatot meg a márkaképviselet szervez meg, lévén az alkatrészek is rajtuk megy keresztül. Inenntõl van meglõve az egész. Ugyanis a hülye jogszabály nem kötelezi szervíz ügyintézésre a márkaképviseletet, csak a hálózat meglétét kell létrehozniuk, illetve az alkatrészek utánpótlásást biztosítaniuk. A magyar mentalitás onnann jön, hogy a szervíz felveszi a kapcsolatot a márkaképviselettel, AKIK felhívják ilyen ügyben az anyacéget, és intézik az ilyen jellegû garancia-tipus hiba kezelést. De! A szervíznek ez telefonköltség, nyûg, utánajárás. A nagykereskedõ kiesett a körbõl, lévén Õ csak alelosztó a kiskereskedõk felé. (Ha õ lenne az importõr is, simán elintézné!!!) A képviselet meg BIZTOS tud a dologról, de mivel egyedi esetekrõl van szó, és nem amegszokott ügymenettel kell kezelni, többletmunka, és nekik EGYSZERÜBB lekezelni az ügyfelet, és a szervízt is, akit adott esetben nem is tájékoztatnak a problémáról, és a kezelés módjáról! Külföldön ugye ezt nem teszik meg. Ott foglalkoznak az ügyfélel. Miért? Hogy legközelebb is az adott márkájú eszközt vásárold meg! Itthon ez SENKIT sem érdekel. Ugyanis az anyacég arról tud, amirõl a márkaképviselet õket tájékoztatja. Ha egy ilyen ügy kiderül, hogy így jártak el, holott a gyártó GONDOSKODIK ezen gépek javításáról, akkor az orrára koppintanak a képviseleti cégnek. Csak ki kell derülnie! A gyártó korrekt, a vele kapcsolatban lévõ cégek azok, akik NEM járnak el tisztességesen. Lustaságból, nemtörõdömségbõl. Sajnos.

Link to comment
Share on other sites

Utonium

De Bágyu elõször a márkaSZERVÍZZEL értekezett, nekik pedig kötelességük lett volna foglalkozni vele. :nyíl:

...Felhívtam  tehát a budapesti  szervizként megbízott kft-t, hogy mit is

olvastam, tudnak-e segíteni, tudnak-e  netán kérni õk is Fujtól  ingyen

alkatrészt stb. Nos, a válasz a következõ volt:  "ilyen  szériahiba nincs,

mert mi még nem találkoztunk vele. "  Továbba:  "Nem érdekes, hogy mi van a

világon, mi Magyarországon  élünk." Amikor  megemlítettem, hogy megkérdezem,

mi a Fuji  véleménye, csak azt a választ kaptam:  "Hívjon akit akar, vigye

javíttatni  oda, ahova csak akarja."...

Szóval ezt kell szépen megírni a Fujinak.
Link to comment
Share on other sites

Kovács Gyula (MiniDisk)

Igen. De a márkaszervíz adott esetben NEM tudja - nem védeni akarom Õket - hogy az ilyen ügyeket hogyan kezelje, és egyáltalán kell e valamit tudni róla. Ha meg tud róla, biztos többletmunka, és nem foglalkoznak vele. Magyarország. Ez van.

Link to comment
Share on other sites

Utonium

Épp ezért kell tenni ellene, nem pedig beletörõdni. Ha nem tudják, meg kell tanítani õket.

Link to comment
Share on other sites

Kovács Gyula (MiniDisk)

Ezért KELL tájékoztatni egy Angol nyelvû levélben a gyártót! Õk foglalkozni fognak vele! ;)

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko
Be kell menni a magyarországi márkaszervízbe és mindezt ugyanígy szépen be kell írni a vásárlók könyvébe. Továbbá nem ártana továbbítani egy levelet a Fuji felé is ez ügyben.

:hááát:

Link to comment
Share on other sites

BáGyu

Elõször pontosítanék, szerencsére nem velem történt az eset! :)

Másodszor, sajnos vannak olyan gyártók akik már egész Európában így járnak el egyszerûen NEM javítanak (HP) csak begyûjtenek! :mérges:

Ha hiszitek, ha nem és ebben az esetben irkálhattok a panaszkönyvbe egész regényeket a kutyát sem érdekel mert ez TÖRVÉNYES! :pislog::S

Link to comment
Share on other sites

Adani

Néha azért megéri teleírkálni a panaszkönyvet, amikor nekem volt garanciális ügyem a Tescoval, akkor végülis segített, mert amikor legközelebb visszamentünk nagy nehezen ugyan, de visszaadták a pénzt.

Link to comment
Share on other sites

Kiskalóz

Igaz nem számítástecnika, de mint érdekesség:

 

Történt ugyanis, hogy újonnan vásárolt autóm, 3 éves korában elkezdett erössen rohadni a szélvédõ tetején. Gondoltam, mi sem egyszerübb, irány a márkaszerviz (ahova eddig is vittem, persze csak a kötelezõre), mivel 6!! év átrozsdásodási garancia van a kocsira.

Elõadtam a problémámat, mire a munkafelvevõ kijött, megnézte. Tényleg rohad.

Erre ezt mondja a szaki:

Na sebaj, mondta, mivel ez tipushiba. Erröl sajnos a gyár is tud. Valami konstrukciós hiba és a szélvédõ "mozog" a keretben ezáltal ledörzsöli a festéket valamint a korrózió gátlót. De mivel az autó már elmúlt 3 éves -addig volt rá teljeskörû garancia- ezért nem csinálják meg csak ha kifizetem, ami kb 30000Ft lenne. Persze kijön 20ból is ha Casco-ra csináltatom. Ugyanis, hiába van 6 év átrozsdásodás elleni garancia, az csak a belülröl kifelé való rozsdásodásra vonatkozik, ez pedig kivülröl rohad befele.

Megkérdeztem: Eszednél vagy ember???

 

Ekkor úgy gondoltam, hogy b...átok meg a hibás kocsitokat, és én ugyan nem csináltatom meg, az én pénzemen. Azóta is úgy van.

Majd kitalálok valamit, -ami nem biztos hogy törvényes- a javitattásra. Talán akkor. Elöbb soha.

 

Tuti többet nem lesz ilyen kocsim. És senkinek a környezetemben.

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko

Próbáltad a gyártóval felvenni a kapcsolatot?

Link to comment
Share on other sites

Kiskalóz

Igen.

 

A válasz az volt, hogy keressem fel azt a márkakereskedõt, ahol vettem. Vagyis húzzak a p...ába a gondommal.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Újabb fejlemények a k700 ügyben!

 

Ma beszéltem a pannonos eladóval, és közölte, hogy a szervíz visszaküldte (immár harmadszor) a telefont, és a jegyzõkönyvben HIBÁTLAN-nak találták, ellenben javasolják, hogy másik akkuval prúbálkozzak, mert az lehet a ludas. Na most én evvel kezdtem mg annak idején júliusban, úgyhogy alapból nem jött be, másrészt az eladó is kipróbálta, és láss csodát, neki is szenvedett. Úgy látszik, ez a telefon olyan, mint a rossz gyerek, aki szimulál: ha orcost lát, beijed. Lehet, hogy pusztánn racionalista életfilozófiám mondatja velem, de én úgy érzem, hogy talán mégsem ez a megoldás. Sokkal inkább érzem valószinûnek azt, hogy a kedves szervízesek sz_rtak nagy ívben az én telefonomra, és eszük ágában sincs megkeresni a hiba okát, vagy mert nem tudják, vagy mert egyszerûen csak lusták.

Az eladó szerint nincs más, mint perelni a szervízt, illetve feljelenteni hivatalos úton, mivel visszaküldheti NEGYEDSZER is javíttatni, de valószinû, hogy ugyanígy kapom vissza. Na most mi a ***** csináljak?!!! Már kezdek odáig menni, hogy nem merem átvenni a telefont, mert földhöz verem! :mérges:

Link to comment
Share on other sites

Kiskalóz

Hát ezért is szeretem a Nokiát, meg az Õ nemzetközi garanciáját.

Ilyenkor már rég csere lenne.

Link to comment
Share on other sites

Shia-ko

Én meg a nokiaszervizes trükkök miatt (sem) szeretem. :P

Link to comment
Share on other sites

Kiskalóz

Én eddig nem csalódtam bennük.

 

Na más. Elmesélek egy történetet, ami Velem történt meg. És hát nagyon érdekes.

 

Volt egy alaplapom. A márka ebbõl a szempontból nem érdekes. Nagy jól mûködött, mígnem az egyik szokásos, portisztítás közben észre nem vettem hogy egy égés nyom van a lap alsó részén. A USB és a Fire-Wire bekötéseknél. Igazából nem vettem észre a mûködésében zavart. Bár a Fire-Wire portot nem is használtam, de be sem volt kötve.

Naszóval visszavittem. Mivel jó ismerõsömtõl vettem, visszavették és elküldték szervizbe. Eltelt 2-3 hét, mire visszajött a lap, - javítva, tesztelve, ok - felirattal. Na mondván, hogy mégis ismerõs vagyok a boltban, amíg beautókáztam, addig Õk gondoltak egy nagyot és kipróbálták. Beleraktak egy ram-ot egy procit, és egy HDD-t. majd jött a bekapcsolás. Ekkor kb. 20-25 cm-es lánggal kezdett égni az alaplap. Gyors áramtalanítás, és füstlegyezgetés után, kiderült hogy pont ott kezdett el égni, amit állítólag javítottak. Na visszaküldték a szervizbe. Ott kiderült, hogy tényleg rossz. (Nekik ehhez mûszer kellet?? ) majd jött a huza-vona. Hogy ki is fogja kifizetni Nekem az alaplapot. Vagy kicserélni. Kb. 1!! év után sem a forgalmazó, sem a szerviz nem vállalta a rossz alaplap kicserélését. Ami a hiba idõpontjában még garanciális volt.

Hát ekkor nem tudtam mit mondani. Viszont az ismerõsöm, rendes volt és kompenzálta ezt, még az elején. (mintha megérezte volna, hogy nem lesz egyszerû este)

 

Erre lehet mondani, hogy érdekes.

Link to comment
Share on other sites

ProFiler
Én meg a nokiaszervizes trükkök miatt (sem) szeretem. :P

Mikrõl tudsz? Elromlott a Nokia RS-MMC kártyám, erre a Vodafone-nál azt mondják, hogy csak úgy hajlandóak cserélni, ha a telefonnal együtt beküldik a Nokia szervízbe. Mondom, hogy azt külön miért nem lehet? Erre meg azt mondja, hogy akkor már mindjárt szoftvert is frissítenek a telefonomba. Na mondom tudják mit? És egy laza mozdulattal elõttükl kidobtam a kukába az amúgy garanciális 64 megás rossz memóriát.

:gonosz:

 

Vettem inkább egy újat, jóval nagyobbat. Azzal most megvagyok. :)

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Timer

Tegnap betelefonáltam a szervízbe, és kértem, hogy kapcsolják a szervízest, aki "megcsinálta" a telefonom. Õ korrekten tájékoztatott, hogy a hiba felvétel mezõben nálunk a "kikapcsol" bejegyzés szerepel. Na ez érdekes, mert az én lapomon 8ami ugye másolat arról, amit a pannon elküld a szervíznek) még az általam leírt hiba van. Visszaküldtem a telefont negyedszerre is, akksistól... (plusz egy magamnak tett ígéretel, hogy ha most is hibásan küldik vissza, hivatalos útra terelem az ügyet...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...