Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Aviatika


Chabi1

Recommended Posts

SzoZo

1. Azért kellett a Gripen, hogy éreztesse Magyarország, hogy -kis létére- független állam, ne avatkozzon bele. Kevesebbet tudnak az Amcsik a magyar gépek tudásáról, ez majd jól jöhet.

2. Azért kell a légi utántöltés, mert előbb utóbb be akarják vetni keleten, mondjuk Iránban! Inkább veszélyeztetik a mi gépeinket, s majd ők jönnek "takarítani".

 

Nekem még mindig a MIG tetszik. Karcsú, magas pilótafülkével. Orosz, de nagyon jó, biztonságos, megbízható. Lásd, Topi is túlélte. Én nem dobnám ki, jó lesz az még valamire!

 

;)

Link to comment
Share on other sites

cereal180

Szépségre szerintem Mig-29-es gyönyörû gép. A másik kedvencem az F-14-es :szerelmes:

Topinak úgy vélem, marha nagy mákja volt, hogy nem robbant be a törzstartály még a levegõben, mert akkor kiskanállal (se) szedték volna össze.

Link to comment
Share on other sites

Chabi1
Nekem még mindig a MIG tetszik. Karcsú, magas pilótafülkével.

 

Nekem ezért tetszik az összes SU-27 variáns 8) De a legdurvább most a SU-37 :)

 

IPB kép

 

Tolóerõ-vektor kormányzással szinte verhetelen :démonikacaj:

 

IPB kép

 

Pozsonyban minden évben van SU-27 a repülõnapon, egyszer ki kellene látogatni oda. Ide úgysem hozzák el az Ukránok a gépet :Sír: :S

Link to comment
Share on other sites

cereal180

Ezt a rendszert most tesztelik a Mig-29-en is. Az még vadállatabb lesz, mert jóval könnyebb és nemsokkal gyengébbek rajta a hajtómûvek.

Link to comment
Share on other sites

Chabi1

nemsokkal gyengébbek rajta a hajtómûvek.

 

Csupán 61%-kal gyengébbek a MIG-29 hajtómûvei :upsz:

 

MIG-29: 2 x 85KN

Su-27: 2 x 137KN

 

Sokkal jobb a Su-27 tolóerõ/tömeg aránya.

 

Topi repülõbalesete (katt a képre):

IPB kép

 

Amikor ott voltam én is kecskeméten (1998-1999) akkor is volt két rep.esemény. Az elsõnél az egyik MIG-29 valami nagytestû madárral találkozott (gólya vagy hasonló) és az egyik hajtõmû beszívta repülés közben. A madár igencsak megrongálta a turbina lapátokat, mert füstölt rendesen az a hajtómû amikor leszállt a gép. Ilyenkor jó a 2 hajtómû :) A pilóta az hibásat simán lekapcsolta és leszállt 1 hajtómûvel. A másik rep.esemény pedig az volt amikor egy MIG-29 leszállt nem nyílt ki a fékezõernyõje és szerencsére kerék fékkel meg tudott állni a kifutópályán. Azthiszem 2.5Km hosszú a Kecskeméti beton. Amikor begurult a gép az indító zónába a repülõtér tûzoltói habbal locsolták a kerekeket mert szinte izzottak. Szép város Kecskemét és egy túrista biztos örül ha lát alacsonyan egy vadászgépet, de nem laknék ott :) Hamar meg lehet unni, hogy amikor felszáll egy gép utánégetõvel akkor még a föld is megremeg :bezsong:

Link to comment
Share on other sites

cereal180

A mostaninál ez a helyzet. De az új változatban új (jóval erõseb) hajtómû is lesz. A régi eléggé elavult konstrukció, nem éri meg ahhoz kifejleszteni a tólóerõ-vektoros kormányzást.

Link to comment
Share on other sites

Chabi1

A legmodernebb Su-37-nek 2x 142KN a tolóereje, ez a tolóerõvektoros, az alap Su-27-nek 2x 137KN. A MIG-29VFT-nek (ez a tolóerõvektoros) pedig 2x98KN. Így már csak 45%-kal gyengébb a MIG-29 hajtómûteljesítménye. Ugyanezek a 2x 142KN teljesítményû hajtómûvek vannak a szintén vektor-kormányos de nehezebb Su-30MKI IPB kép

vadászbombázóban is. A Su-27, 33, 35, 37 elsõdleges feladata a légifölény biztosítása. Bombázásra és taktika feladatokra csak korlátozottan alkalmas.

Link to comment
Share on other sites

Gereby

Fölöttünk elég sokszor repkednek... A kecskeméti repülõ napokkor pedig aztán nagyon sok mindent lehet látni Szentesen... Itt gyakorlatoznak különbözõ produkciót elõadó gépek... Meg a nyitó kép is sokszor ide jön ki, és itt köröznek...

Link to comment
Share on other sites

cereal180

Amikor ott voltam én is kecskeméten (1998-1999) akkor is volt két rep.esemény. Az elsõnél az egyik MIG-29 valami nagytestû madárral találkozott (gólya vagy hasonló) és az egyik hajtõmû beszívta repülés közben. A madár igencsak megrongálta a turbina lapátokat, mert füstölt rendesen az a hajtómû amikor leszállt a gép. Ilyenkor jó a 2 hajtómû :) A pilóta az hibásat simán lekapcsolta és leszállt 1 hajtómûvel. A másik rep.esemény pedig az volt amikor egy MIG-29 leszállt nem nyílt ki a fékezõernyõje és szerencsére kerék fékkel meg tudott állni a kifutópályán. Azthiszem 2.5Km hosszú a Kecskeméti beton. Amikor begurult a gép az indító zónába a repülõtér tûzoltói habbal locsolták a kerekeket mert szinte izzottak. Szép város Kecskemét és egy túrista biztos örül ha lát alacsonyan egy vadászgépet, de nem laknék ott :) Hamar meg lehet unni, hogy amikor felszáll egy gép utánégetõvel akkor még a föld is megremeg :bezsong:

Jók ezek a storyk.

 

Egyszer egy amerikai pilóta F-16-ossal megnyírt egy fát, mert mélyrepülés közben kezdett el matatni az ülés magasságállító karjával és nem vette észre, hogy "jön a fa". A hajtómû bekajálta szinte az egész lombkoronát ágastól, madárfészkestül, mindenestül, de valahogy kibírta és a pilóta le tudta tenni a gépet. Persze volt utána fejmosás rendesen.

Link to comment
Share on other sites

Chabi1

A hajtómû bekajálta szinte az egész lombkoronát ágastól, madárfészkestül, mindenestül, de valahogy kibírta és a pilóta le tudta tenni a gépet.

 

:hááát:

 

Vicclap.hu-n olvastad ? Mert az lehetlen hogy sérült hajtómûvel (fõleg hogy ennyi minden ment bele) továbbmenjen az F-16 :S

Link to comment
Share on other sites

cereal180

Még a Top Gun-ban volt anno, azt hiszem a P&W F-100-as (ilyen van az F-16-ban) hajtómû bemutatásánál.

Link to comment
Share on other sites

janowolf

Sziasztok!

 

Lehet, hogy már volt. Az F-16 honlapja Bocs, de angolul van.

 

JanowolF

Link to comment
Share on other sites

Chabi1

A szigorúan titkos Aurora-project honlapjának a címét nem tudod véletlenül ? :) Engem az érdekelne :démonikacaj:

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

Ha már titkos... vess egy pillantást a Kennedy ürközpontra... 8)

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Chabi1

Most volt a TV2-n a tényekben, hogy Õcsényben a repülõnapon egy modell repülõ bezuhant a tömegbe az operatõrtõl 2 méterre. Többen megsérültek és ketten meghaltak. :(

 

ui.: találtam is egy cikket róla >> Modellrepülõ okozott halálos balesetet << :(

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

Az RTL-en meg volt egy hír, hogy a tengerrõl egy helikopter fel akart szállni, de amint megemelkedett, újra visszasüllyedt a víz felszínére, majd a pilóta erõlködni próbált, megdöntötte elõre a gépet, a propeller pedig beleért a vízbe - az pedig cafatokra törte a gépet. Mind a 11 utas sérülések nélkül megúszta a balesetet.

 

De az volt nagy, hogy Los Angelesben lezuhant egy híradós helikopter, mert hozzáért egy magasabb ház tetejének a propellerje. Szabályosan füldhöz vágta a gépet. Rá pár pillanattal meg kimászott a pilóta - szintén sértetlenül. :pislog:

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Chabi1

Hasonló model repülõ bajnokságot már láttam többször is. Igaz nem ilyen nemzetközi szintût, hanem csak megyeit. :) A Tatai öreg-tavon rendezik meg minden évben a modell hidroplánok versenyét. 8) Ott is volt már 1-2 baleset, de csak a gépek törtek össze mert belezuhantak a vízbe. :pislog:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Chabi1

Rég voltam itt, de most esedékes.

 

Augusztus 11. és 12. között rendezik meg a Nemzetközi Repülõnap és Haditechnikai Bemutatót Kecskeméten (szombat-vasárnap)

 

Résztvevõk:

 

Amerikai Egyesült Államok

Ausztria

Belgium

Csehország (L-159A, Mi-24, L-410, Jak-11, L-29 Delfin)

Finnország

Franciaország (Patrouille de France - Alphajet)

Görögország (A-7E Corsair II)

Hollandia (F-16 Teamworks)

Horvátország (PC-9 kötelék, Mi-171)

Kína (Szu-30, Szu-27, J-10)

Lengyelország (Szu-22)

Magyarország (MiG-29, JAS-39C Gripen, L-39ZO Albatros, Mi-24, An-26, Jak-52)

Nagy Britannia

Németország (Tornado, F-4F Phantom II, Bo-105)

Olaszország (Frecce Tricolori - MB-339 PAN)

Oroszország (Ruszkije Vityazi - Szu-27)

Románia

Spanyolország (Patrulla Aquila - CASA C-101)

Svájc (Patrouille Suisse - F-5)

Svédország (Team 60/Sk-60, JAS-39 Gripen, AJSH-37 Viggen)

Szlovákia (L-39 Albatros, Mi-17, MiG-29)

Szlovénia

Szerbia (Galeb, Super Galeb)

Törökország (Türkish Stars - F-5A)

 

A lista utolsó frissítésének dátuma: 2007.01.29 08:00. Tehát augusztusig még sokminden változhat (bõvülhet), de már így is jobb a kínálat mint ami 2005-ben volt.

 

Végre lesz Su-27 ! :bezsong:

Link to comment
Share on other sites

Timer

Éljen!!! ;)

 

 

Tényleg rengeteg olyan tíous van a listán, amit eddig nem nagyon láthattunk élõben! Én az A -7 Corsair II-re vagyok leginkább kíváncsi!

Link to comment
Share on other sites

Gereby

Remélem most ki tudunk majd menni... Pár éve már nem tudtunk. :( Nekem ott a végén az a Török csillagok se festenek rosszul. Már láttam õket. :)

Link to comment
Share on other sites

Timer

Hát, nekem õk annyira nem jöttek be: legutóbb, amikor láttam õket, nagyon úgy tûnt, hogy csak gyors áthúzásokkal operálnak. Lesz viszont Freece Tricolori, akik nagyon jók voltak emlékeim szerint! ;)

Link to comment
Share on other sites

Chabi1

Amire én még számítok a résztvevõk közül:

 

Amerikai Egyesült Államok - talán megint hoznak F-15C/E vadászbombázókat mint 2005-ben,

 

Ausztria - Eurofighter 2000 gépeket vásárolnak,

 

Finnország - F/A-18 Hornet gépekkel repülnek,

 

Franciaország - 2006 októberben itt voltak Kecskeméten a Rafale-vel,

 

Nagy Britannia - Harrier és esetleg Tornado,

 

Spanyolország - kötelék mellett teli vannak szintén F/A-18 Hornet gépekkel,

 

Svájc - F/A-18

 

Szóval nagy esélye van a Hornetnek megint a bemutatkozásra, ha jól emlékszem legutoljára 97-ben vagy 99-ben volt Kecskeméten egy-két amerikai gép.

Link to comment
Share on other sites

Gereby

@Timer: Én régen láttam õket. Akkor fergeteges show-t csináltak... DE! A Freece Tricolori sem feledtette el magát... :)

Link to comment
Share on other sites

ProFiler

Csak az a kár, hogy Kecskeméten lesz. :( Igaz, hogy az ország közepe, de az egyeseknek még elég messze lehet. Pedig mennék.

 

Ciao.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...