SzoZo 0 Share Posted April 7, 2006 1. Azért kellett a Gripen, hogy éreztesse Magyarország, hogy -kis létére- független állam, ne avatkozzon bele. Kevesebbet tudnak az Amcsik a magyar gépek tudásáról, ez majd jól jöhet. 2. Azért kell a légi utántöltés, mert előbb utóbb be akarják vetni keleten, mondjuk Iránban! Inkább veszélyeztetik a mi gépeinket, s majd ők jönnek "takarítani". Nekem még mindig a MIG tetszik. Karcsú, magas pilótafülkével. Orosz, de nagyon jó, biztonságos, megbízható. Lásd, Topi is túlélte. Én nem dobnám ki, jó lesz az még valamire! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted April 7, 2006 Szépségre szerintem Mig-29-es gyönyörû gép. A másik kedvencem az F-14-es Topinak úgy vélem, marha nagy mákja volt, hogy nem robbant be a törzstartály még a levegõben, mert akkor kiskanállal (se) szedték volna össze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 7, 2006 Nekem még mindig a MIG tetszik. Karcsú, magas pilótafülkével. Nekem ezért tetszik az összes SU-27 variáns De a legdurvább most a SU-37 Tolóerõ-vektor kormányzással szinte verhetelen Pozsonyban minden évben van SU-27 a repülõnapon, egyszer ki kellene látogatni oda. Ide úgysem hozzák el az Ukránok a gépet ír: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted April 8, 2006 Ezt a rendszert most tesztelik a Mig-29-en is. Az még vadállatabb lesz, mert jóval könnyebb és nemsokkal gyengébbek rajta a hajtómûvek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 8, 2006 nemsokkal gyengébbek rajta a hajtómûvek. Csupán 61%-kal gyengébbek a MIG-29 hajtómûvei MIG-29: 2 x 85KN Su-27: 2 x 137KN Sokkal jobb a Su-27 tolóerõ/tömeg aránya. Topi repülõbalesete (katt a képre): Amikor ott voltam én is kecskeméten (1998-1999) akkor is volt két rep.esemény. Az elsõnél az egyik MIG-29 valami nagytestû madárral találkozott (gólya vagy hasonló) és az egyik hajtõmû beszívta repülés közben. A madár igencsak megrongálta a turbina lapátokat, mert füstölt rendesen az a hajtómû amikor leszállt a gép. Ilyenkor jó a 2 hajtómû A pilóta az hibásat simán lekapcsolta és leszállt 1 hajtómûvel. A másik rep.esemény pedig az volt amikor egy MIG-29 leszállt nem nyílt ki a fékezõernyõje és szerencsére kerék fékkel meg tudott állni a kifutópályán. Azthiszem 2.5Km hosszú a Kecskeméti beton. Amikor begurult a gép az indító zónába a repülõtér tûzoltói habbal locsolták a kerekeket mert szinte izzottak. Szép város Kecskemét és egy túrista biztos örül ha lát alacsonyan egy vadászgépet, de nem laknék ott Hamar meg lehet unni, hogy amikor felszáll egy gép utánégetõvel akkor még a föld is megremeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted April 8, 2006 A mostaninál ez a helyzet. De az új változatban új (jóval erõseb) hajtómû is lesz. A régi eléggé elavult konstrukció, nem éri meg ahhoz kifejleszteni a tólóerõ-vektoros kormányzást. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 8, 2006 A legmodernebb Su-37-nek 2x 142KN a tolóereje, ez a tolóerõvektoros, az alap Su-27-nek 2x 137KN. A MIG-29VFT-nek (ez a tolóerõvektoros) pedig 2x98KN. Így már csak 45%-kal gyengébb a MIG-29 hajtómûteljesítménye. Ugyanezek a 2x 142KN teljesítményû hajtómûvek vannak a szintén vektor-kormányos de nehezebb Su-30MKI vadászbombázóban is. A Su-27, 33, 35, 37 elsõdleges feladata a légifölény biztosítása. Bombázásra és taktika feladatokra csak korlátozottan alkalmas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gereby 0 Share Posted April 8, 2006 Fölöttünk elég sokszor repkednek... A kecskeméti repülõ napokkor pedig aztán nagyon sok mindent lehet látni Szentesen... Itt gyakorlatoznak különbözõ produkciót elõadó gépek... Meg a nyitó kép is sokszor ide jön ki, és itt köröznek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted April 8, 2006 Amikor ott voltam én is kecskeméten (1998-1999) akkor is volt két rep.esemény. Az elsõnél az egyik MIG-29 valami nagytestû madárral találkozott (gólya vagy hasonló) és az egyik hajtõmû beszívta repülés közben. A madár igencsak megrongálta a turbina lapátokat, mert füstölt rendesen az a hajtómû amikor leszállt a gép. Ilyenkor jó a 2 hajtómû A pilóta az hibásat simán lekapcsolta és leszállt 1 hajtómûvel. A másik rep.esemény pedig az volt amikor egy MIG-29 leszállt nem nyílt ki a fékezõernyõje és szerencsére kerék fékkel meg tudott állni a kifutópályán. Azthiszem 2.5Km hosszú a Kecskeméti beton. Amikor begurult a gép az indító zónába a repülõtér tûzoltói habbal locsolták a kerekeket mert szinte izzottak. Szép város Kecskemét és egy túrista biztos örül ha lát alacsonyan egy vadászgépet, de nem laknék ott Hamar meg lehet unni, hogy amikor felszáll egy gép utánégetõvel akkor még a föld is megremeg Jók ezek a storyk. Egyszer egy amerikai pilóta F-16-ossal megnyírt egy fát, mert mélyrepülés közben kezdett el matatni az ülés magasságállító karjával és nem vette észre, hogy "jön a fa". A hajtómû bekajálta szinte az egész lombkoronát ágastól, madárfészkestül, mindenestül, de valahogy kibírta és a pilóta le tudta tenni a gépet. Persze volt utána fejmosás rendesen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 8, 2006 A hajtómû bekajálta szinte az egész lombkoronát ágastól, madárfészkestül, mindenestül, de valahogy kibírta és a pilóta le tudta tenni a gépet. Vicclap.hu-n olvastad ? Mert az lehetlen hogy sérült hajtómûvel (fõleg hogy ennyi minden ment bele) továbbmenjen az F-16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cereal180 0 Share Posted April 8, 2006 Még a Top Gun-ban volt anno, azt hiszem a P&W F-100-as (ilyen van az F-16-ban) hajtómû bemutatásánál. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janowolf 0 Share Posted April 9, 2006 Sziasztok! Lehet, hogy már volt. Az F-16 honlapja Bocs, de angolul van. JanowolF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 9, 2006 A szigorúan titkos Aurora-project honlapjának a címét nem tudod véletlenül ? Engem az érdekelne Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted April 9, 2006 Ha már titkos... vess egy pillantást a Kennedy ürközpontra... Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted April 9, 2006 Beírtam a google-ba, hogy "Aurora-project" >> Találatok << Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted May 13, 2006 Most volt a TV2-n a tényekben, hogy Õcsényben a repülõnapon egy modell repülõ bezuhant a tömegbe az operatõrtõl 2 méterre. Többen megsérültek és ketten meghaltak. ui.: találtam is egy cikket róla >> Modellrepülõ okozott halálos balesetet << Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted May 13, 2006 Az RTL-en meg volt egy hír, hogy a tengerrõl egy helikopter fel akart szállni, de amint megemelkedett, újra visszasüllyedt a víz felszínére, majd a pilóta erõlködni próbált, megdöntötte elõre a gépet, a propeller pedig beleért a vízbe - az pedig cafatokra törte a gépet. Mind a 11 utas sérülések nélkül megúszta a balesetet. De az volt nagy, hogy Los Angelesben lezuhant egy híradós helikopter, mert hozzáért egy magasabb ház tetejének a propellerje. Szabályosan füldhöz vágta a gépet. Rá pár pillanattal meg kimászott a pilóta - szintén sértetlenül. Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted May 13, 2006 Hasonló model repülõ bajnokságot már láttam többször is. Igaz nem ilyen nemzetközi szintût, hanem csak megyeit. A Tatai öreg-tavon rendezik meg minden évben a modell hidroplánok versenyét. Ott is volt már 1-2 baleset, de csak a gépek törtek össze mert belezuhantak a vízbe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted February 1, 2007 Rég voltam itt, de most esedékes. Augusztus 11. és 12. között rendezik meg a Nemzetközi Repülõnap és Haditechnikai Bemutatót Kecskeméten (szombat-vasárnap) Résztvevõk: Amerikai Egyesült Államok Ausztria Belgium Csehország (L-159A, Mi-24, L-410, Jak-11, L-29 Delfin) Finnország Franciaország (Patrouille de France - Alphajet) Görögország (A-7E Corsair II) Hollandia (F-16 Teamworks) Horvátország (PC-9 kötelék, Mi-171) Kína (Szu-30, Szu-27, J-10) Lengyelország (Szu-22) Magyarország (MiG-29, JAS-39C Gripen, L-39ZO Albatros, Mi-24, An-26, Jak-52) Nagy Britannia Németország (Tornado, F-4F Phantom II, Bo-105) Olaszország (Frecce Tricolori - MB-339 PAN) Oroszország (Ruszkije Vityazi - Szu-27) Románia Spanyolország (Patrulla Aquila - CASA C-101) Svájc (Patrouille Suisse - F-5) Svédország (Team 60/Sk-60, JAS-39 Gripen, AJSH-37 Viggen) Szlovákia (L-39 Albatros, Mi-17, MiG-29) Szlovénia Szerbia (Galeb, Super Galeb) Törökország (Türkish Stars - F-5A) A lista utolsó frissítésének dátuma: 2007.01.29 08:00. Tehát augusztusig még sokminden változhat (bõvülhet), de már így is jobb a kínálat mint ami 2005-ben volt. Végre lesz Su-27 ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timer 0 Share Posted February 1, 2007 Éljen!!! Tényleg rengeteg olyan tíous van a listán, amit eddig nem nagyon láthattunk élõben! Én az A -7 Corsair II-re vagyok leginkább kíváncsi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gereby 0 Share Posted February 2, 2007 Remélem most ki tudunk majd menni... Pár éve már nem tudtunk. Nekem ott a végén az a Török csillagok se festenek rosszul. Már láttam õket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timer 0 Share Posted February 2, 2007 Hát, nekem õk annyira nem jöttek be: legutóbb, amikor láttam õket, nagyon úgy tûnt, hogy csak gyors áthúzásokkal operálnak. Lesz viszont Freece Tricolori, akik nagyon jók voltak emlékeim szerint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabi1 0 Author Share Posted February 2, 2007 Amire én még számítok a résztvevõk közül: Amerikai Egyesült Államok - talán megint hoznak F-15C/E vadászbombázókat mint 2005-ben, Ausztria - Eurofighter 2000 gépeket vásárolnak, Finnország - F/A-18 Hornet gépekkel repülnek, Franciaország - 2006 októberben itt voltak Kecskeméten a Rafale-vel, Nagy Britannia - Harrier és esetleg Tornado, Spanyolország - kötelék mellett teli vannak szintén F/A-18 Hornet gépekkel, Svájc - F/A-18 Szóval nagy esélye van a Hornetnek megint a bemutatkozásra, ha jól emlékszem legutoljára 97-ben vagy 99-ben volt Kecskeméten egy-két amerikai gép. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gereby 0 Share Posted February 2, 2007 @Timer: Én régen láttam õket. Akkor fergeteges show-t csináltak... DE! A Freece Tricolori sem feledtette el magát... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProFiler 0 Share Posted February 2, 2007 Csak az a kár, hogy Kecskeméten lesz. Igaz, hogy az ország közepe, de az egyeseknek még elég messze lehet. Pedig mennék. Ciao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now