Jump to content
GSForum - Segélyvonal

7 Days to Die


Leon121
 Share

Recommended Posts

Leon121

7 Days to Die

...hová is nyissam a topicot, hová is nyissam... FPS részlegbe, figyelmen kívül hagyva a szerepjáték elemeket? RPG részlegbe, figyelmen kívül hagyva, mennyire akcióközpontú? Egyéb játékok közé, "mert csak"? :) Aztán jobban belegondolva, talán a szerepjátékok között van a legjobb helye, hisz bár erőteljesen akcióközpontú, rengeteg RPG-elemet tartalmaz.

 

Mi is a 7 Days to Die?

Egy jelenleg Early Access-ben, Korai hozzáférésben leledző, túlélés központú, erőteljes tárgyépítéssel és világmanipulálással átszőtt, nem kevés tower defense-szerű elemmel nyakon öntött... hibrid, FPS nézettel. Talán egyszerűbb, ha röviden, tételesen felsorolom, mit tud:

  • egy posztapokaliptikus világban járunk, ahol zombik özönlötték el a világot, mi vagyunk az egyetlen túlélők (meg a multis cimboráink, esetleg ellenségeink - lehet szólóban is indítani játékot, vagy csak barátok számára elérhetővé tenni)
  • a világ körülöttünk szabadon és korlátlanul építhető, és pusztítható: a program voxel alapú, így minden, amit látunk, lebontható. Beáshatunk mélyen a föld alá, lebonthatjuk az épületeket, kivághatjuk a fákat, felhasogathatjuk a sziklákat, és a nyersanyagokból építhetünk bármit. Minecraft-szerű a rendszer, blokkokból épül fel, de a blokkok sokkal nagyobbak, és reálisabb kinézetűek
  • fontos a túlélés, amihez: enni kell, inni kell, figyelni kell a hőmérsékletünkre, a fertőzésekre, a hasmenésre, a vérzésre, az elázásra, a lesántulásra, és a lassú gyógyulásra
  • széles körű craftolási lehetőségeink vannak, sok-sok mindent gyárthatunk, főzhetünk, építhetünk, fegyvereket, lőszert, szerszámokat, kombinálhatjuk a dolgokat, stb. (erről rengeteget tudnék írni)
  • a zombik nappal is fenyegetést jelenthetnek, de éjszaka bevadulnak, sokkal veszélyesebbek, emellett minden 7. nap éjszakáján fel kell készülni egy nagy horda visszaverésére
  • a háttérben egy szerepjáték-rendszer húzódik meg, kicsit olyan Elder Scrolls-szerűen: amit használsz, abban jobb leszel, és eredményesebb. Jobb páncélokat, jobb szerszámokat, jobb kajákat csinálhatsz. Emellett szinteket is lépsz, amikor grátisz skillpontokat kapsz, amiket akár perkek megnyitására is használhatsz (pl. hogy az állati irhát fel tudd dolgozni rendes bőrré, vagy hogy vas helyett acélt készíthess a kohóban). Emellett bizonyos képességeket (például fegyverek összerakása darabokból) csak a világban talált könyvekből lehet megtanulni.
  • a játék érzésre erősen a fent említett hordák általi fenyegetés visszaverése köré van építve, de ha békésen, zombik nélkül szeretnénk építkezni, azt is meg lehet oldani pár kapcsoló állításával, illetve a zombitömeg nagyságát is befolyásolhatjuk

 

Röviden és tömören ez a lényeg. A program korrektül néz ki ahhoz képest, hogy mindent lebonthatsz és felépíthetsz dinamikusan, és szerintem elég jól is fut. 

Steam oldal, ha valakinek felkeltette az érdeklődését, egyébként pedig majd jövök élménybeszámolókkal. :)

Link to comment
Share on other sites

kaszman1

Jó alaposan leírtad. Annyit még hogy early access és még alpha, de teljesen játszható állapotban van.

Ha egyszer összejönne akár coop-ban is benne lennék.

Simán a legjobb túlélős cucc a rengeteg hulladékék mellett amit félkészen árulnak és nagyon szimpatikusak a fejlesztők.

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Játszható simán, még ha érezni is azért rajta, hogy alfa, de nagy technikai gondjai nincsenek, és a tartalom is jó, szerintem. Huszonegynéhány óra tömény szórakozásnál járok, és fizettem érte akciósan valami 5-6 eurót. 

Tegnap két nagy momentum volt: egyrészt építettem egy hidat a közeli szigetre (az alagútásó tervemet egyelőre félretettem :D ), nem volt egy egyszerű menet. Először elkezdtem vízszintesen építeni, fából, de pár kocka után összedőlt, nem bírta a saját súlyát, érthető. Aztán csináltam alátámasztó oszlopokat 4-5 kockánként, ezeket se volt egyszerű lerakni főleg a tó mélyebb részeire, de megoldottam, aztán azon át vezettem vékony deszkákból a hidat. Kafa lett, minimáldesignos, egy ember széles, de sokkal gyorsabban átérek már a szigetre, mint úszva.

Aztán a szigeten van pár kis halászkunyhó, azokat elkezdtem módszeresen lebontani. Az egyiknek körbevágtam az alját, acél baltával szépen lebontogattam a legalsó sort, és mire majdnem a végére értem, összedőlt. :) Oké, nem egy Frostbite, elég idétlenül állt a levegőben, mielőtt összedőlt, de azért elég impresszív volt, mikor megindult a beomlás. :D Aztán a romokat eltakarítottam, és mellesleg lett egy csomó vasam belőle. Még van három ház, amit lebontok, de a dokkot úgy döntöttem, meghagyom. Aztán majd a szigetről a fákat is kivágom, meg kicsit szintbe hozom, mielőtt elkezdek rá építeni, bár még nem tudom, mennyire. Van egy nagyobbacska domb rajta, oda lehet csinálok egy kilátó tornyot, bár nem tudom, miért, de poén. :) Elvileg cementet is tudok már csinálni, csak homokot kell hozzá ásnom még, sokat.

 A kismotorhoz is már elvileg csak egy kis alkatrészt kéne találnom, amihez viszont (utánanéztem, jobb ötletem nem volt) kellett csavarkulcs, vagy fogó (wrench), amim viszont már elhasználódott, tervrajzot viszont nem találtam... még. Ezért aztán elmentem felfedezni, és mákom volt, egy autóroncs melletti hátizsákban találtam tervrajzot. :) A találandó cuccok közül szerintem már csak ilyen kis caliper, tolómérő kéne, de olyat még nem találtam, azzal elvileg tudnék már a shotgunomhoz is csinálni lőszert.

 

Egyébként pedig kicsit babráltam a játékkal. Megmondom őszintén, a minden hetedik napon automatikusan jövő, "GPS-szel szerelt" zombihorda nekem nem tetszik. Akármit csinálok, mindenképpen a képembe jönnek, pontosan tudják, hol vagyok. Játékmechanika szempontjából értem én, miért vannak, kell a cél, meg a fenyegetettség, de én szívesebben játszanék úgy, hogy a zombik inkább csak kisebb kellemetlenségek, és a lényeg a felfedezésen, építésen, túlélésen van. Teljesen kikapcsolni viszont nem akarom a zombikat, mert azért adnak a játékhoz (tegnap pl. hídépítés után majd rámjött a szívroham, mikor megtámadott egy kutya, a semmiből - ugye baromi agresszívak, hangosak és veszélyesek, és totál nem voltam rá felkészülve, rendesen megdobogósodott a szívem -_- ). Így aztán neten kerestem megoldást, és egy gyors xml file birizgálással teljesen ki lehet kapcsolni a 7. napi hordákat. Működik, a 21. nap estéje teljesen nyugodtan telt. És nekem ez így jó. :) 

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Na, hát meglett a kismotor minden darabja, el is mentem vele csapatni, nagyon komoly. :D Útközben elütöttem három disznót, ezzel a kaja is fedezve lett egy darabig - sokkal gyorsabb volt így, mintha leszálltam volna késsel kergetni. 

Aztán felfedezgetés közben találtam tolómérőt is, így már végre lőszereket is tudok gyártani, meg olyan másik... izét is, ami talán a rakétákhoz kell, ha jól láttam...? Na mindegy, most már kábé minden fontosabb eszközöm megvan.

Közben a szigetet lepusztítottam, kivágtam minden fát, lebontottam minden épületet. Elkezdtem építeni egy beton bunkert, nem túl nagyot, de már ehhez is bazi sok nyersanyag kellett, ott kellett bányászni egy csomót hozzá... Aztán felépült, és hát, elég ocsmány lett. :( A tetejére építő módban kezdtem építeni egy kis lépcsős kilátót, de valahogy nagyon nem akart normálisan kinézni, meg kétszer össze is dőlt, és mikor kész lett, is idétlen lett. Kicsit úgy el is ment a kedvem a dologtól, az építkezés nem annyira jó móka, mint gondoltam, pláne ha még a nyersanyagot is nekem kell hozzá összeszedni, ami rohadt macerás. 

Úgyhogy most úgy egy kicsit jegelem is a játékot. Baromi jól szórakoztam vele, kábé tíz nap alatt beletoltam 32 órát, ami nálam eléggé sok időnek számít, szóval már most behozta az árát, de egyelőre szüneteltetem, amíg megjön az ihletem hozzá. :) 

Link to comment
Share on other sites

kaszman1

Érdemes minden nagyobb update után visszanézni. Ha mákod van és nincs save swipe akkor nem kell nulláról kezdened ^_^

Én pont azért várok még vele, mert nem akarok tízszer végigmenni az alapokon és beleunni mire kijön a teljes.

 

Ha érekel a zombis-építős, akkor a Project Zomboid is nagyon jó még. Sokkal hardcore-abb, és 3D helyett fél-3D izometrikus, de embertelen aprólékosan ki van dolgozva minden mechanika,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Leon121

@kaszman1

 

Megjött az Alpha 15, eléggé sok dolgot beleraktak, ami azért el is várható azután, hogy mióta készült már. Új játékot kell hozzá indítani, azt írják. :)

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Kipróbáltam még pár napja, írni is akartam róla, csak aztán elfelejtettem...

Szóval, elég sok dolgot adtak a játékhoz, úgy tűnik. Egyrészt van egy halom új recept, új növények, ilyesmik. Másrészt ami szembetűnő volt, hogy mintha eléggé megszépült volna a játék valahogy... Nem tudom egy az egyben összehasonlítani, de mintha a növényzet nagyobb lenne, sűrűbb, a látvány meg szebb. Ami meg nagyon sokat dob, azok az átdolgozott domborzatok. Konkrétan igazi hegyek, meg hatalmas szurdokok vannak már a játékban, és így feltűnik, hogy mennyivel laposabbnak érződött korábban. A karaktermodellek is mintha részletesebbek lennének, és van rendesebb fejszőrzet is már.

Aztán, megjelentek az NPC-kereskedők, nagy fallal körülvett telepeken. Mindenféle limlomot árulnak, és ezzel megjelent a pénz is, mint eszköz. 

A küldetések is kicsit kibővültek, a kezdeti pár küldetés után már menet közben is ad pár magyarázó jellegű questet, például fegyverek összerakásáról, stb.

Apróság, de szerintem nagyon hasznos, hogy végre van automata rendrakás gomb a zsákunkban, ez nagyon hiányzott. :) 

Hátööö... ennyi, ami feltűnt. Túl sokat nem játszottam, indítottam egy új játékot (ez kell ahhoz, hogy normálisan jelenítse meg a terepet, a korábbi mentésemet bár be tudtam tölteni, de a domborzatok nagyon gázosak voltak, bugzott össze-vissza). Pár napot vittem csak végig, inkább csak belenéztem. Aztán felmentem egy-két online szerverre is, és megállapítottam, ez így nem élvezhető. Megbeszélt társasággal oké, de mikor felmentem egy szerverre, és tíz perc múlva pont jött a 7. napi zombihorda, én meg még egy szál semmiben gyártottam a kis kőbaltámat, na az úgy nem móka. De láttam is, hogy folyamatosan léptek ki az emberek. :) Szóval ez inkább szólójáték szerintem, vagy koopban ismerőssel, nem ilyen nyílt világú bohóckodásra való.

Szóval: halom új recept, NPC-k, grafikai tuning, pár szóban ennyi került bele most. :)

Link to comment
Share on other sites

kaszman1

Marha jól hangzik, szerintem amint hazaérek szabiról és leporolom a gépet újra felteszem. 

Tudom nagyon sok valóságalapja nincs, de majd egyszer toljuk coopban (már nem  a boltban) :blush: :troll:

Ezt meg csak hogy kipróbáljam én is:

@Leon121

Spoiler

so_good.png

 

Link to comment
Share on other sites

Leon121

@kaszman1

Jaja, én is  jardótól lestem el nemrég. :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
VassGabor

Van valami hír,hogy mikor lép ki a bétából?

Link to comment
Share on other sites

Leon121
4 hours ago, VassGabor said:

Van valami hír,hogy mikor lép ki a bétából?

Hát mivel egyelőre tudtommal még alfában van, egyelőre nem most. :)

Link to comment
Share on other sites

VassGabor

Jó régóta van így.

Link to comment
Share on other sites

Leon121
11 hours ago, VassGabor said:

Jó régóta van így.

Mint az Early access játékok jelentős része. Amúgy nézegettem mostanában, jönnek azért fejlesztések hozzá, nem lehet tagadni. Mondjuk spec nekem már most behozta az árát. :)

Link to comment
Share on other sites

kaszman1

Csak az optimalizáció lenne már prioritás és jönne ki alfából!

Pár hete felraktam és sajnos még mindig sok helyen bugos és a framerate is folyamatosan ugrál fel-le.

Ha lenne legalább egy Conan:Exiles szinten meg tudnám hogy nem lesz több wipe simán komolyabban nekifeküdnék újra.

Link to comment
Share on other sites

VassGabor

Milyen géped van egyáltalán?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
kaszman1

Most nézem, hogy a játék már 7. éve van alfában :D

Alfában b.meg és nem azért mert lelépett a dev, nem. Ők rendszeresen frissítik. Ha jól látom a Steam legrégebben EA-ben lévő játéka, amit még  mindig fejlesztenek.

Várok még 2027-ig, hátha egy bétát addig kitolnak és nem vesznek el a mentéseim wipe miatt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...