Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Mit Játszottál Végig Legutóbb?


SaltyDave
 Share

Recommended Posts

SaltyDave

Az elõzõ megtelt. Aki kérdezi mit keresek itt hajnalok hajnalán, tegnap du. 5 körül kidõltem, így laza 12 órás alvás után már nem igazán akaródzott 10-kor kelni.

Link to comment
Share on other sites

Chuck_Norris

Az elõzõ megtelt. Aki kérdezi mit keresek itt hajnalok hajnalán, tegnap du. 5 körül kidõltem, így laza 12 órás alvás után már nem igazán akaródzott 10-kor kelni.

remek topic nyitó lett dave

ülj le, egyes. :fejbeb:

Link to comment
Share on other sites

Adi86

Walking Dead

Annyi zombis játék/képregény/film van már hogy Dunát lehet rekeszteni vele. Persze vannak kiemelkedő darabok mint például Walking Dead képregény és sorozat. Személy szerint nagyon is kedvelem WD képeskönyvét mely olyan szituációkat mutat be melyektől eldobom az agyam. Az egész világon úgy WD cuccokat viszik mint a cukrot, így várható volt egy videó játék érkezése is. Az első elkövető Telltale Games és hűen magukhoz egy kalandjátékot készítetek képregény univerzumot alapjául véve.

Rengeteg évjátéka díjat szerzet és még maguk sem gondolták volna hogy ekkora siker lesz a játék.

Így nagy elvárásokkal ültem le elé. Igaz, mikor láttam az első gameplay-t kapásból a lenéztem a játékot, ami nagy hiba volt.

Az első rész mondhatni elkapott. Beszippantott az univerzum, kezdtem megszeretni a kislányt, "főhőst", szituációk is elképesztőek voltak.

Zene alig van, de mikor megszólal, akkor érezni a döntés terhét, hogy itt nem babra megy a játék. Grafika meg ideális a játékhoz.

De most jön a fekete leves ami miatt számomra nem az év játéka. Játék hazudik azzal kapcsolatban, hogy döntéseid nagyon is számítanak, aszerint fonódik történet, hogy mit csinálsz, mit mondasz. Na ez nem igaz, tökmindegy mit mondok mindig ugyan az lesz a kimenetele dolgoknak. Olyan mintha a történetbe lenének fix pontok, amiket vagy jobbról vagy barról közelítenénk meg. Persze a történet zseniális karakterek is hatalmasak, de nem rágja a számba játék, hogy a döntéseid fontosak, közben meg akkor is azt csinálom amit mondanak. Tudom nem volt akkor költségvetési hátere mint Heavy Rain-nek, de akkor nem hazudjanak az arcomba.

A másik meg a játékmenet, ami mondjuk úgy nincs. Esetek 60-70% nézünk mint a moziban és döntéseket hozunk, vagy néha van egy QTE és egy nyomd előre kurzor gombot vagy bökj oda egérrel esemény.

Mindentől függetlenül nagyon várom a folytatást és a játékmenet terén hoznak újdonságot, bocs játékmenetet akkor maradéktalanul elégeted vagyok.

Link to comment
Share on other sites

Leon121

[GSF] Picture

Elder Sign: Omens (Android)

Az Elder Sign eredetileg egy Lovecraft világán alapuló, kocka és kártyaalapú társasjáték, melyben a játékosok nyomozókat alakítva igyekeznek megakadályozni egy Mérhetetlen Vén felébredését különleges pecsétek, ún. Elder Sign-ok összegyűjtésével. Adott néhány nyomozó, és több, véletlenszerű kártya helyszín. A nyomozókat elküldjük egy-egy helyszínre küldetést végrehajtani, ami abból áll, hogy kockákkal dob, és azokat a megfelelő szimbólumokra ráteszi. Ha nem tudja egyből kirakni egy helyszín valamelyik részelemét, akkor újra kell dobnia eggyel kevesebb kockával. Ha sikerül az adott helyszínen minden küldetést megoldani, akkor a kártyát sikeresen teljesítettük, és megkapjuk az érte járó (változó) jutalmat. Ha nem sikerül, akkor pedig a szintén helyszín-specifikus büntetést. A küldetésben segítségünkre lehetnek különböző tárgyak, melyek új (táposabb) kockákat adhatnak, vagy éppen rögzíthetik az egyik kocka eredményét, mely későbbi dobásoknál felhasználható, esetleg adott jelre fordíthatják valamelyik kockát, vagy újradobhatjuk néhányukat. Emellett használni lehet a nyomozók különleges képességeit is. A nyomozóknak épelme-pontjaik és életerejük is van, bármelyik eléri a nullát, akkor a nyomozó meghalt/megőrült, kikerül a játékból. Ezen kívül telik az idő is, minden kör után forgatni kell az órán, és éjfélkor a Mérhetetlen Vén kártyájára végzet-jelző kerül - ha eléri az előírt mennyiséget, akkor a Vén felébredt, a játékosok vesztettek. Időnként szörnyek is jelenhetnek meg, melyek egy-egy helyszínre kerülve újabb, teljesítendő feladatokat adnak, vagy akár valamelyik kockánkat zárolhatják (nem lehet vele dobni, amíg a szörnyet meg nem öljük).

Mindent összevetve egy kellően összetett, és érdekes játék az Elder Sign, és ezt sikerült az androidos változatnak gyönyörűen, igényesen átültetnie tabletre/telefonra (bár szerintem telefonból csak nagyobb képernyőn érdemes kipróbálni). A játékban alapból három Vént választhatunk, illetve van vagy 10 nyomozó, akiből egy négyfős csapatot állíthatunk össze. A kezelőfelület átlátható, igényes, kézre áll, a rajzolt kártyák ugyanolyan gyönyörűek, mint az igazi játékban, a háttérzene és az effektek, nameg az intro/outro pedig hátborzongató hangulatot teremtenek, ahogy kétségbeesetten próbáljuk teljesíteni a küldetéseket - merthogy nagyon nem lesz egyszerű dolgunk. Feszült, izgalmas játék, amiben a szerencse mellett bőséges szerepe van a taktikázásnak, előre gondolkozásnak. Melyik nyomozókat viszed, kit melyik helyszínre küldöd el, bevállalsz-e egy nehezebbet a nagyobb jutalom reményében, vagy inkább gyűjtögetsz könnyebbeket, milyen sorrendben próbálsz haladni, melyik kocka eredményét tartod meg, használsz-e tárgyakat stb. A szerencsének sajnos így is nagy szerepe van, ami fog okozni kellemetlen perceket, meg sok ujjongást, ha kijön, amit reméltél, de legalább ennyire fontos a csapatösszeállítás és a döntések hozatala is.

A játék cirka 800 forintba kerül, ami androidos körökben talán nem a legolcsóbb, de bőven megéri az árát. Másrészt pedig kábé tizedébe kerül, mint a nagydobozos változat - igaz, kevesebb vén van benne alapból, két kiegészítővel lehet venni plusz 600-600 forintért Cthulhu-t meg Ithaqua-t, kicsit másmilyen játékmenettel.

+ félelmetes hangulat

+ feszült zene és hangeffektek

+ gyönyörű illusztrációk

+ taktikus játékmenet

+ szerencse

- szerencse

- alapból csak három Vén van (persze az újrajátszás magas a sok véletlennek köszönhetően)

9/10, az egyik legigényesebb androidos játékom.

Link to comment
Share on other sites

Gruffersten

Hát jó

Portal 2

Are you going to open this door? Because it's fairly urgent.

Lett egy "rendes" kampány, amihez írtak egy jó sztorit és kaptunk hozzá egy coop módot, amivel nem játszottam, mert split screenben akartuk, de nem észlelte a játék a kontrolleremet...mindegy.Szóval a történet tetszett, megismerhettük az Aperture Sciencet közelebbrõl, a játék teli van kikacsintásokkal és 3 karakterrel (!) oldották ezt meg, ami elképesztõ, tekintve, hogy Cave Johnsont akárhonnan szerezhettek volna.Cserébe itt van Wheatley, aki szerintem sokkal több és jobb volt mint GLADoS, aki az elsõ részben viccesebb volt.Amúgy a játék vicces és nem csak Wheatley-re gondolok (õ például sokszor nem az) és ez tök jó, ami még jobb, hogy továbbléptek a "cake is a lie XD" humornál. :) Sajnos pont a történet miatt kopott ki az, ami az elsõ részben nagyon tetszett.Ott minden a helyén volt, nem kéne rajta semmit sem változtatni, itt meg valahogy nem áll össze az egész...és ezért jobb az elsõ rész szerintem.Illetve lenne, ha nem lenne community map creator, ami rádob az újrajátszhatóságra.Ráadásul steamworkos és ki sem kell lépned a játékból, hogy letölts egy pályát, amiknek persze változik a nehézsége, de így is nehezebbek mint a sima single player.Az sajnos túl könnyû...

8/10

Lego LOTR

Puding!a játék volt, mindenképp a legjobb legó és gyûrûk ura játék.Free play basszus! Sajnos a lego sw 2 óta nem nagyon élveztem a lego játékokat, de ez tényleg tetszett, mert volt benne fejlesztés. :) Végre létezik a split screen, ezzel csak az volt a baj, hogy néha nagyon szar a kamerakezelés.Amúgy nagyon jól használták, barátom éppen Sarumánnal harcolt miközben én a hobbitokal bujkáltam a lovasokkal. :D Megint sok gyûjtögethetõ szar van, és freeplay jellege miatt nincs központi hely mint pl az elõzõ játékokban ez sokszor összezavaró, én boltot se találtam.Amúgy használtak a filmbõl sorokat, sõt, beszélnek a legobábúk, csak ezek néha olyan minõségûek, mintha egy kenyérpirítóval vették volna fel...

7/10

Link to comment
Share on other sites

getro2

Portal 2

Are you going to open this door? Because it's fairly urgent.

Lett egy "rendes" kampány, amihez írtak egy jó sztorit és kaptunk hozzá egy coop módot, amivel nem játszottam, mert split screenben akartuk, de nem észlelte a játék a kontrolleremet...mindegy.Szóval a történet tetszett, megismerhettük az Aperture Sciencet közelebbről, a játék teli van kikacsintásokkal és 3 karakterrel (!) oldották ezt meg, ami elképesztő, tekintve, hogy Cave Johnsont akárhonnan szerezhettek volna.Cserébe itt van Wheatley, aki szerintem sokkal több és jobb volt mint GLADoS, aki az első részben viccesebb volt.Amúgy a játék vicces és nem csak Wheatley-re gondolok (ő például sokszor nem az) és ez tök jó, ami még jobb, hogy továbbléptek a "cake is a lie XD" humornál. :) Sajnos pont a történet miatt kopott ki az, ami az első részben nagyon tetszett.Ott minden a helyén volt, nem kéne rajta semmit sem változtatni, itt meg valahogy nem áll össze az egész...és ezért jobb az első rész szerintem.Illetve lenne, ha nem lenne community map creator, ami rádob az újrajátszhatóságra.Ráadásul steamworkos és ki sem kell lépned a játékból, hogy letölts egy pályát, amiknek persze változik a nehézsége, de így is nehezebbek mint a sima single player.Az sajnos túl könnyű...

8/10

Az egyik kedvenc játékom a generációból. (jól példázza, hogy 2011 - ami nem csak a PS3, de úgy en bloc a gen. egyik legjobb éve volt - év játéka lett nálam, olyan címeket maga mögé utasítva mint mondjuk a Batman AC, vagy az LBP2) A coop-ot állítólag érdemes kipróbálni - én mondjuk nem játszottam vele, de mindenhol dicsérik, és nem mellesleg egy teljesen különálló kampány, ami azért eléggé jól hangzik. A sztori meg... ötletes, csavaros, annyira tényleg nem nehéz, de zseniális húzások voltak benne, és imádtam a karaktereit, meg úgy az egész kissé lepukkant, de modern komplexumot. Jó lenne ha a Valve végre előállna egy folytatással, már majdnem annyira várom mint a HL(EP?)3-at. Ami azért nem kis teljesítmény.

szerk.: mégsem az év játéka, ez a titulus a Raymant illeti, de persze who cares? :D Zseniális játék, és kész -_-

Link to comment
Share on other sites

wolfman8
[GSF] Picture


Tomb Raider 2013

Az elõbb csak a végére értem. Objektív véleményem következik nagyvonalakban.
Elején mikor nekivágtam még nem igazán tetszett, aztán megértettem a játékmenet lényegét, beleszoktam és ment is mint a karikacsapás. Bár még így se nyerte el a tetszésemet annyira mint a nagy átlagnak, mert zavartak a hibák, hiányosságok és az bizony volt egy pár.
Elõször is a pozitívumok. A játék grafikája szép, szebb mint eddig bármelyik résznek. Ha megállunk egy sziklán és szétnézünk, csak gyönyörködni lehet a tájban. Ugrabugrálni öröm volt, ez még mindig meg tud fogni, ráadásnak dzsungelben, fákon, romokon, barlangokban stb. ez meg már a PoP-WW óta kedvenc játékelemem. Bár elég viccesen oldották meg, hogy Lara akkorát ugrik mint Magic Johnson soha életében, de nem baj, játék, ennyi csalás belefér.

Viszont sok más csalás nem. Pl. vegyük azt a tényt, hogy sokkal reálisabb játékként reklámozták, hogy itt már bizony túl kell éljünk a dzsungelt, Lara megsebesül, fájnak a sérülései, törékeny nõbõl lesz egy túlélõ bla bla bla...EGY FENÉT!!! Lara mindent túlél, MINDENT! Már a játék legelején átszúrja egy rozsdás vas, majd be se kell ezt kötni, bicegünk tovább, 10 perccel késõbb már futni is tudunk. Lábunkra rácsukódik a medvecsapda, barátaink lesegítik, majd megint egy kis bicegés, leülünk a tûz mellé, aztán mikor felállunk már semmi bajunk. A játék során 10x leesünk 20m magasról, de egy hatalmas nyögéssel túl is éljük. Hegy tetejére érve hatalmas hófúvás, hóvihar, Laránk az átázott ruhácskájával csak az erõs szélnek kell ellenálljon, a kihûlés véletlenül sem fenyegeti. Rádió torony teteján ez hatványozottan igaz. Aki valaha is mászott már toronyra, az tudja, hogy ebben a kis toppban 2 perc után jégbefagyva esett volna le a ge.ibe. Aha, tényleg tök reális! Éljen a marketing! Megcsinálhatták volna, hogy Lara az útja során ruhákat is talál, felöltözik, mert így elég illúzióromboló a dolog. De ha már realitás, igen sokszor szerették felrúgni a fizika törvényeit a készítõk. Kedvencem ezek közül az úgynevezett "kötél emelõ" (magyarításban így szerepelt) szerkezet használata! Adott, hogy valamibe bele lõjük a nyílvesszõnket, akkor abba megakadva a ráerõsített kötél segítségével meg tudjuk húzni, így leránthatunk ezt azt, de ezek nehezebb kövekre/fém ajtókra nem vonatkoznak. Viszont az elõbb említett szerkezet motor erejének segítségével már ezeket is tudjuk ráncigálni. Na most kérdem én! Ha Lara úgy 60-65kg, akkor hogy tud elhúzni egy 200kg-os sziklát egy motoros húzó eszköz segítségével a saját lábán állva? :) Dehát, ez csak egy játééék!
Az átvezetõk kamera technikájától agyf@szt tudtam volna kapni! Ki az az idióta õrült, aki megálmodta ezt a rángatózó akciókamera megoldást? Fájt a szemem már sokszor, hogy nézzem mi történik. Össze vissza verném az ötletgazdát! De játék közben is idegesítõ volt az autókorrekciós kamera. Felnézek az égre, elkezdek futni, aztán jófejnek gondolja magát és visszarántja középre. Lenézek a szikláról közben elindulok elõre, de felkapja a játék a mozgás irányába a kamerát! MINEK? Úgy kikapcsoltam volna, de nem lehet.
Az se volt a legszerencsésebb megoldás, hogy Lara hátán csüngõ fegyverzet váltja egymást. Ha elõvesszük az íjat akkor minden más eltûnik, majd ha a gépfegyvert, akkor megint csak az látszódik stb stb. Ez mi már? Miért nem lehetett volna egy okosabb megoldást eszközölni? Ez így gagyi. Ha azt nézzük, hogy akciójáték és nem ez a lényeg, akkor ok, sose fogod észrevenni, de mindig azt mondom a részletekben van a lényeg, ez meg semmin nem javít!
A mozdulatok lemodellezése is elég érdekes. Ennél milliószor jobb volt már a PoP trilógia elsõ részében is a mozgás. Ott ha elkezdtünk egy mozdulatot, akkor bármit is nyomtunk utána vagy engedtük el a gombokat, a karakter szépen átmenetesen fejezte be/folytatta a mozdulatsort, de itt ez elég darabos. Más dolgok mint a sziklamászás vagy a fedezékekhez való auto hozzábújás meg tetszik, az mondjuk rendben van. Ez meg már az én egyéni problémám, de ha TPS akkor legyenek már meg az alapvetõ mozgásbeli lehetõségek, szabad választása, úgy mint séta/futás/rohanás, guggolás. Értem, hogy a megfelelõ helyen a játék automatikusan azt teszi ami ott kell, de nekem ez zavaróbb volt mint jó.
A grafika ugye szép, az arcok részletesek, bõr élethû (meg a TressFX-es haj frissen mosott hullámzása, amit természetesen a játék legelsõ kanyarjában kikapcsoltam), de a mimikák szerintem nem szépek. Ha csak nézni kell és beszélni, akkor ok, de ha érzelmeket kell kifejezni, akkor elvérzik. Írtam is valahol, hogy egyik jelenetben Lara megérkezik zihálva, fáradtan, fájdalomtól megtörten és fapofával! :) De ez vonatkozik minden más karakterre is. nem várok el egyáltalán L.A. Noire féle részletességet, de ez sokszor megmosolyogtató volt hogy mire nem képes.

Mondom, lekötött az ugrabugra, lehet szeretni meg tudom is miért tetszik sokaknak, de szerintem messze van ez bármiféle év játékától! A dolgok gyûjtögetése meg nem kötött le annyira hogy bármikor még egyszer elõvegyem a játékot.

5/10
Link to comment
Share on other sites

Gruffersten

Az egyik kedvenc játékom a generációból. (jól példázza, hogy 2011 - ami nem csak a PS3, de úgy en bloc a gen. egyik legjobb éve volt - év játéka lett nálam, olyan címeket maga mögé utasítva mint mondjuk a Batman AC, vagy az LBP2) A coop-ot állítólag érdemes kipróbálni - én mondjuk nem játszottam vele, de mindenhol dicsérik, és nem mellesleg egy teljesen különálló kampány, ami azért eléggé jól hangzik. A sztori meg... ötletes, csavaros, annyira tényleg nem nehéz, de zseniális húzások voltak benne, és imádtam a karaktereit, meg úgy az egész kissé lepukkant, de modern komplexumot. Jó lenne ha a Valve végre elõállna egy folytatással, már majdnem annyira várom mint a HL(EP?)3-at. Ami azért nem kis teljesítmény.

szerk.: mégsem az év játéka, ez a titulus a Raymant illeti, de persze who cares? :D Zseniális játék, és kész -_-

Az is remek húzás úgy írták meg a párbeszédeket, hogy kérdezték Chellt is, de mindig közbejött valami és soha nem szóltalt meg - vagy éppen ugrált. :D

Coopot meg szerettem volna kipróbálni a barátommal és anno a ps 1-et is váltogatva játszottuk így megszoktuk már, hogy egymás mellett ülünk és ha van rá mód akkor splitscreen...sajnos nincs hivatalos x-box kontrollerünk, amit használtunk meg észlelte a játék, csak a coopnál nem fogadta el. :D

Link to comment
Share on other sites

Jack_the_ripper

Splinter Cell Xbox

Lopakodós akciójáték a legjobb fajtából. Azt hiszem, senkinek nem kell bemutatnom ezt a játékot, és fõhõsét, a sorozatot fémjelzõ három zöld lámpácska (mely egyben a játék legirreálisabb elemének tekinthetõ) mára mélyen beivódott minden olyan játékos tudatába, aki ebben az évtizedben a konzolos vagy PCs játékvilágban mozgott.

Ezúttal a sorozat legelsõ tagját lõttem végig, és a "lõttem" szó alatt azt értem persze, hogy a fegyver csövét jóval többször fordítottam fényforrás felé, mint humán agyvelõ irányába. A klaszikus Splinter Cell, (különösen az Xbox-on) a mûfaj egyik legigényesebb, legnagyobb gondal elkészített játéka. Semelyik másik játék nem tudja ennyire megidézni a "szuperprofi kém vagyok - szupervédett bázisokra hatolok be- szupertitkos információkat gyûjtök" életérzést, és ez még akkor is így van, ha a játékmechanika maga meg sem próbál realisztikus lenni, a hangulatot az osztályon felüli audiovizuális élmény teremti meg. Minden felszerelés pont úgy kattan, zizzen, cuppan, ahogy azt egy szuperkommandós filmben is elvárnánk, a látvány pedig, noha mai szemmel nézve persze ronda, de továbbra is nagyon hangulatos, különösen a fény-árnyék hatások mûvészi alkalmazása miatt.(ez utóbbit mai PCken és PS3on nem élvezhetjük annyira, mint az Xboxon)

A fenti meggondolások miatt van az, hogy ha mészárlást rendezünk egy szobában a CIA bázis föld alatti szintjén, majd a vérfürdõ után leoltjuk a villanyt, soha senki nem fogja megtudni, hogy arra jártunk, nemhogy a nagyvilágban, de a kettõvel arrébb elhelyezkedõ szobában sem. Az õrök nem hívnak erõsítést (vagy max. scriptelt módon, a játék bizonyos pontjain, elkerülhetetlenül), és általánosságban nagyon kiszámíthatóan, sokszor bután viselkednek. Ezenkívül mindenki zöld színre való vakságban szenved a játékban, mert a fent említett három zöld pöttyöt, és a hátunkra szerelt kis zöldképernyõs kütyüt sem fogja senki meglátni 10 cm-rõl sem. Az ilyen és ehhez hasonló furcsaságok azonban mind a játékélmény szolgálatában állnak, és aki sikerrel sajátítja el a Splinter Cellben a lopakodás szabályait, annak nagyon élvezetes, hangulatos, és nem utolsó sorban brutálisan nehéz küldetésekben lesz része. Bizony, a játék gondos megfigyelést, sok türelmet kíván, és rengeteg, sokak számára frusztráló "trial and error" szekvenciát tartalmaz. Vannak olyanok, akiknek ez nem jön be, nekik a PCs verziót (vagy a PS3ast) javaslom, ezekben a verziókban ugyanis van lehetõség bárhol menteni,eltörölve ezzel gyakorlatilag minden igazán komoly nehézséget, viszont talán átadva a terepet a szabadabb kísérletezgetésnek, és az alternatív helyzetmegoldások felfedezésének. Aki azonban szereti a nehéz reészek legyûrése felett érzett örömet, annak bártan ajánlanám a klasszikus Xboxos verziót, ahol checkpoint rendszer van, méghozzá közepesen szívtelen elrendezésben.Teljesen más játékélményt nyújt kettõ, én viszont nem leszek döntõbíró, hogy melyik a jobb, az egyéni ízlés kérdése.

Az viszont biztos, hogy a Splinter Cell korának egyik legszebb, és leghangulatosabb játéka, emellett az egyik legkellemesebb kihívása. A pályatervezés bár jobbára lineáris, mégis nagyon jónak mondható(ebben agyonveri a Pandora Tomorrowt), a sztori egy közepesen gagyi kémtörténet, rettenetesen rossz történetmeséléssel és ocsmány cutscene-ekkel. Ezek azonban nem tudják tönkretenni magát a játékmenetet, és a hangulatot, ami közben árad, ezért aztán mindenkinek szeretettel ajánlom, aki kihagyta volna.

Link to comment
Share on other sites

Athesz

Tomb Raider 2013

Kihagytad azt a részt h elõtte a tábortûznél sírdogált drámai zenével az átvezetõben utána meg mikor a medvecsapdán lógsz rozsdás kovácsoltvastól átszúrt oldallal közben bullet timeban farkasokat szedsz le 1 lövéssel egy kétes állapotú talált íjjal. És mind ez még az "átváltozás" elõtti állapot. :D Amúgy nem ellentmondás egymásnak az átvezetõ videó meg a tájékmenet á nem.

Link to comment
Share on other sites

Chuck_Norris

Metro Last Light (2013)

[GSF] Picture

Aki játszott az előzménnyel (Metro 2033) az nem sok újat fog tapasztalni sajnos.

Minden jó dolog megmaradt ami az előzőben jó volt persze, de kevés az újítás. :(

+ Történet

+ Játék hosszúság

+ Karakteranimációk

+ Grafika (néha sok volt a motion blur, de amúgy szép!)

+ Dark One Baby

+ Fegyverek tunningolása

+ Lőszer fizetőeszköz

+ Hangulat a metró alagutakban

+ railcar pálya

+ gas mask, filter, timer, stb.

+ gas mask üvegtörések

+ sebzés kiegyenlített (normálon is hamar halunk)

+ utolsó előtti pálya; a Red Square előtti pálya amikor a baby-t kísérjük végig a romok között és jönnek a flashback-ek

+ NPC-k közötti beszélgetések

+ Morális pontok gyűjtése...

+ ...ergo min. 2 befejezés

+ easter eggs

+ akciós részek között lazítós pályák (pl. Venice, Theater) ahol arra gyúrtak rá, hogy még jobban átjöjjön a hangulat

(kevés ilyen játékot tudok, ahol direkt azért vannak 1-1 pályák a nagyobb pályák között, hogy a hangulatba jobban el tudjunk mélyülni - ez kifejezetten pozitív)

- kevés fegyver

- alig van új fegyver szinte

- ahogyan ellenfélből is alig van több típus (ember, szörnykutya, sárkány, mocsárszörny...és ennyi)

- néhol zavaros a Dark One (és baby) története (ilyenkor lenne jó a könyv mellé...)

- befejezés....elég... érdekes.

Nekem a "rossz" / halálos befejezés jutott, amit nem értek, mert nagyon sok morális pontot szereztem, bár ugyan végigöltem mindenkit :lol: , de amikor speciális helyzetek voltak (tehát a lényeges részeknél), mindig megkíméltem az adott boss-t - amit értékelt is a Dark One Baby.

8,5/10 - a kevés újítás miatt nem kaphat 9 pontot, de magas pontot igen, mert egyértelműen jó játék lett; aki kicsit is beletudja magát élni ebbe a posztapokaliptikus hangulatba annak tetszeni fog.

Link to comment
Share on other sites

Malleus

[GSF] Picture

Metro: Last Light

pro:

-grafika, helyszínek kidolgozottsága, karakteranimációk

-audio rész

-az ilyen apróságok, mint hogy meg tudjuk törölni a gázmaszkot, vagy az öngyújtóval való pókháló égetés, sokat dobnak a beleélésen

-lopakodást jobbnak érzem mint az elsőben + lehet leszúrni/leütni az elleneket lesből

-hangulatos

-sztori egész jó lett...

kontra:

-...bár a befejezés nekem sem nagyon jött be

-checkpoint-os mentési rendszer

Igazából nincs mit írni róla. Valamelyest kiforrottabb, de pár apró újítást leszámítva dettó ugyanolyan mint az első rész. Akinek az bejött, valószínűleg ez is be fog.

8/10

Nekem a "rossz" / halálos befejezés jutott, amit nem értek, mert nagyon sok morális pontot szereztem

Én is így voltam, több tonna morálpontot szereztem, aztán mégsem adta be a "jó" befejezést.

Mellesleg nem róttam fel negatívumnak, de ebben a részben már kezdett zavarni, hogy a főhős néma. Szerintem ez amúgy is csak ritkán működik, és úgy érzem itt is ez a helyzet, inkább zavaró.

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Én is így voltam, több tonna morálpontot szereztem, aztán mégsem adta be a "jó" befejezést.

Mellesleg nem róttam fel negatívumnak, de ebben a részben már kezdett zavarni, hogy a főhős néma. Szerintem ez amúgy is csak ritkán működik, és úgy érzem itt is ez a helyzet, inkább zavaró.

Még nem vittem végig a játékot, de ha egy hajszálnyit is hasonlít a rendszere az első részhez, akkor itt is vagy végig jó döntéseket hozol, vagy a rossz befejezést kapod. Gondolom itt is ez a helyzet. De a fejlesztők is pont így akarták megcsinálni, persze most csak a 2033ról beszélek. A könyv is a "rossz befejezéssel" zár, a játékban ez amolyan extra dolog, egy esély a másik befejezésre.

Amúgy nem tudom hol tarthatok a játékban, de elég csiga módjára haladok, egyszer sem vettek észre a játék során, tetszik hogy választhatunk lopakodás és szimpla akció közt.

Link to comment
Share on other sites

Jelan

Én is végigvittem és nekem sikerült a jó befejezés. ögüü Úgy is lehetett egy csomó pontot szerezni, hogy ha nem muszáj állatokkal sem harcolsz.

A medve anyut meg például meg lehet menteni.

Link to comment
Share on other sites

Gruffersten

[GSF] Picture

Metro Last Light

Sajnos nincs annyi újdonság, a történet jó és...végül létrejött az az atmoszféra ami az első részben megvolt, de annyi logikátlanság van benne, hogy hihetetlen és rengeteg szar designeri döntés.A főhős néma, senkivel egy szót sem vált és itt már nem működik, hiába ment el az első részben...mégis leginkább az zavart, hogy a főhős motiválatlan és csak sodródik az eseményekkel.Valahol olvastam, hogy az első rész után bűntudatot érez és azért fogadja el a küldetést - azonban a videójátékban (a 2033-hoz hasonlóan) kiherélték teljesen a karaktert és teljesen a játékosra van bízva...és ez így nem jó, vagy ha ezt akarják, akkor nagyobb döntési szabadságot kéne adniuk a játékosnak..."Fejlesztették" a sorozat stealth elemét, ami annyit jelent, hogy nyugodtan állj a komcsi/náci/bandita előtt a sötétben csak ne ugrálj előtte.Brah.Cserébe ki is lehet ütni az embereket, így nem kell folyton ölni...Sajnos a mutánsok elől nem lehet ellopakodni és ez rettenetesen frusztráló, mert sok golyó kell beléjük és lopakodni sem lehet előlük így...futsz, mert tényleg minden golyót elnyelnek.Így történt meg, hogy a Big Momma nevű bosst kénytelen voltam késsel megölni ranger fokozaton.Jut eszembe: sajnos odáig jutottunk, hogy különböző mutáns bossfightok kerültek bele a játékba...:/ Kompenzálásként több fajta mutáns is volt a játékban és ez jó dolog, hiába frusztrálóak.Sajnos sokkal kevesebb ghost tűnt fel mint az előző részben, viszont akkor téglákat szartam és inkább nem néztem körül a sötétségben hanem rohantam a fény felé...Amúgy fény és sötétség.Nagyon jól használták a kettősséget a játékban, ezért is pacsi.

Új karakterek közül ott van Anna, aki borzalmas de Pavel miatt megbocsátom ezt is...sajnos a többi eléggé szürke, unalmas, még utálni se lehet őket és ezért igenis a pocsék írást okolhatom és okolom is.Megjelentek a hatásvadász jelenetek, amik az első részben nem voltak (talán ezért szeretem azt a részt jobban) és eléggé rombolnak az összképen, pl a vonatos rész vagy a repülőgép zuhanás.Nagyon jól néznek ki de feleslegesek és máshova is mehetett volna a pénz amit készítésükre szántak...

A játék csodásan néz ki, jól is fut, ráadásul a main menü is eszméletlenül menő, csak sajnos az amd fixre napokat kellett várni és miután felraktam eltűntek a mentéseim és kezdhettem újra, az elejéről.Ez amúgy hiba volt, mert rangeren kezdtem újra és az égvilágon SEMMIT nem adott hozzá a játékélményhez, csak bosszankodhattam, hogy ilyen hamar meghalok és hogy nem tudom érdemes lenne e cserélni a fegyveremet a földön lévőre.Morall pont rendszer is visszatért, és nehezebb elérni az alternatív befejezést mint a '33-ban: mindenkit kiütöttem kivéve egy banditacsoportot, őket mind megöltem és ezért buktam a deus ex machinás befejezést.

Amúgy nem a megváltós befejezést kaptam, de nem nevezném "rossz" befejezésnek, sőt...mindkettő másért szép, nicns egyértelmű jó/rossz.

Van pár nagyon idegesítő dolga és igen, visszalépés nagyrészt a 2033-hoz képest.Attól meg nem fog jobban tetszeni, ha internetes pletykákra hallgatok, hogy milyen körülmények között készült.

Kár érte, pont a lelke tűnt el...

6/10

EDIT: a kisküldikbe nem néztem bele

Link to comment
Share on other sites

Snexi

[GSF] Picture

csak sajnos az amd fixre napokat kellett várni és miután felraktam eltûntek a mentéseim és kezdhettem újra, az elejérõl.

nem,azért tüntek el a mentéseid mert rossz warez verzióhoz szedted le.Ezért nem igazán lehet a fejlesztõket okolni.

Link to comment
Share on other sites

Chuck_Norris

Én is végigvittem és nekem sikerült a jó befejezés. ögüü Úgy is lehetett egy csomó pontot szerezni, hogy ha nem muszáj állatokkal sem harcolsz.

A medve anyut meg például meg lehet menteni.

a medvét megmentettem, a filtert is odaadtam a ruszkinak, a másiknak nem vágtam el a torkát, stb, stb.... minden lényeges résznél megkíméltem az életét az adott boss-nak mégis "gonosznak" osztályozott be a játék, ami bosszantó :( (a sima katonák ölése nem számít :D -- mellesleg vannak részek, ahol nincs választás és le kell ölni az adott bandát, szóval ebből adódóan gondolom, hogy a "sima katonák" ölése nem számít bele)

Link to comment
Share on other sites

Gruffersten

nem,azért tüntek el a mentéseid mert rossz warez verzióhoz szedted le.Ezért nem igazán lehet a fejlesztõket okolni.

De azért igen, hogy végig kellett hallgassam a retardált rabbitozást vagy a "we need each other" féle indoklást a szökésre.

Link to comment
Share on other sites

Snexi

a medvét megmentettem, a filtert is odaadtam a ruszkinak, a másiknak nem vágtam el a torkát, stb, stb.... minden lényeges résznél megkíméltem az életét az adott boss-nak mégis "gonosznak" osztályozott be a játék, ami bosszantó :( (a sima katonák ölése nem számít :D -- mellesleg vannak részek, ahol nincs választás és le kell ölni az adott bandát, szóval ebbõl adódóan gondolom, hogy a "sima katonák" ölése nem számít bele)

elözõrész jó befejezésének is nagyon durva kritériumai voltak,gondolom most is

Link to comment
Share on other sites

Jelan

a medvét megmentettem, a filtert is odaadtam a ruszkinak, a másiknak nem vágtam el a torkát, stb, stb.... minden lényeges résznél megkíméltem az életét az adott boss-nak mégis "gonosznak" osztályozott be a játék, ami bosszantó :( (a sima katonák ölése nem számít :D -- mellesleg vannak részek, ahol nincs választás és le kell ölni az adott bandát, szóval ebbõl adódóan gondolom, hogy a "sima katonák" ölése nem számít bele)

Arra is jár ugye pont, hogy a lehetõ legtöbb mindent bejárod és arra is, hogy nem ölsz katonákat, hanem elmész mellettük. Szerintem az utolsó pálya és azon kívül még egy rész kivételével sehol sem muszáj lövöldözni emberekre. A vége felé lévõ felszíni pályákon, fõleg, azon ahol a medve boss is van el lehet menni az állatok mellett is és arra is jár pont.

Link to comment
Share on other sites

wolfman8

Kihagytad azt a részt h elõtte a tábortûznél sírdogált drámai zenével az átvezetõben utána meg mikor a medvecsapdán lógsz rozsdás kovácsoltvastól átszúrt oldallal közben bullet timeban farkasokat szedsz le 1 lövéssel egy kétes állapotú talált íjjal. És mind ez még az "átváltozás" elõtti állapot. :D Amúgy nem ellentmondás egymásnak az átvezetõ videó meg a tájékmenet á nem.

De érted! Az, hogy Lara most koszos, piszkos, kimerült(legalábbis úgy tesz, de még végigveri magát a szigeten), folyamatosan nyög és fáj valamilye az nem azt jelenti, hogy REÁLIS lenne! Ha ténylegesen survivor játék lett volna, ahol ha megsebesülünk, akkor el kell magunkat látni, gyógynövényeket szedni stb. (kitalálták volna nálam okosabbak), de ez John McLane stílus inkább, mindenünk hót vér, büdösek vagyunk, tüskék állnak ki belõlünk ami emeli a jó sok mindenen keresztül ment ez a kislány effektust, de nem reális. Sõtt, full irreális. A mai világ marketingje miatt meg nem szabad semmit elõrendelni!

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

De érted! Az, hogy Lara most koszos, piszkos, kimerült(legalábbis úgy tesz, de még végigveri magát a szigeten), folyamatosan nyög és fáj valamilye az nem azt jelenti, hogy REÁLIS lenne! Ha ténylegesen survivor játék lett volna, ahol ha megsebesülünk, akkor el kell magunkat látni, gyógynövényeket szedni stb. (kitalálták volna nálam okosabbak), de ez John McLane stílus inkább, mindenünk hót vér, büdösek vagyunk, tüskék állnak ki belõlünk ami emeli a jó sok mindenen keresztül ment ez a kislány effektust, de nem reális. Sõtt, full irreális. A mai világ marketingje miatt meg nem szabad semmit elõrendelni!

Sokkal rosszabb, hogy teljesen reaktív Lara viselkedése, tehát eleve a "Tomb Raider" koncepció, a tudományos kíváncsiság sehol nincs, csak fut és reagál azokra az eseményekre, amelyek megtörténnek vele... és igen, itt hibás, hogy nem túlélõjáték, hanem akció. Ez a fajta disszonancia sajnos elég sok mai játékba bekerül, ami kitalálja, hogy egy koncepció kell a játékba (túlélés, amerikai exceptionalizmus, et cetera), közben meg a játékmenetet elfelejti hozzáigazítani a témához.

Azért fájdalmas ez, mert fantasztikus egyébként a produkciós értéke és az általános minõsége.

Link to comment
Share on other sites

grasslover

Sokkal rosszabb, hogy teljesen reaktív Lara viselkedése, tehát eleve a "Tomb Raider" koncepció, a tudományos kíváncsiság sehol nincs, csak fut és reagál azokra az eseményekre, amelyek megtörténnek vele... és igen, itt hibás, hogy nem túlélõjáték, hanem akció. Ez a fajta disszonancia sajnos elég sok mai játékba bekerül, ami kitalálja, hogy egy koncepció kell a játékba (túlélés, amerikai exceptionalizmus, et cetera), közben meg a játékmenetet elfelejti hozzáigazítani a témához.

Azért fájdalmas ez, mert fantasztikus egyébként a produkciós értéke és az általános minõsége.

Túl sok tudományos mélység nem volt a régi részekben sem. (Elõször elírtam a "részek" szót, Lara esetében a "rések" kicsit félreérthetõ :D)

Általánosan mindig arról szólt az összes játék, hogy futsz, lõsz, ugrasz, kapcsolót megnyomsz, lõsz, ugrasz...és ez variálva. Az átvezetõk adtak hozzá egy kis tudományos elemet, de ez mindig csak körítés volt. A rip verzióimban anno meg nem is volt benne az átvezetõ, szóval... xD

Link to comment
Share on other sites

wolfman8

...kitalálja, hogy egy koncepció kell a játékba (túlélés, amerikai exceptionalizmus, et cetera), közben meg a játékmenetet elfelejti hozzáigazítani a témához.

Pontosan. Bár én hozzátenném a rettenetesen erõs marketing túlkapásokat is. Az egyik leggyönyörûbb ilyen, a Gran Tourismok megjelenésük elõtti hype, hogy milyen fantasztikusan reális irányításai lesznek, mert verseny pilóták tesztelték és hogy ennél nincs jobb. Majd a következõ részt úgy kezdik, hogy az eddigi koncepciót kidobták és az irányítást is teljesen átírják, hogy mág reálisabb legyen. Akkor eddig mi volt?

Szóval abszolúte nem azt kaptam a TR-tõl amit vártam, bár a vélemények alapján sejteni lehetett milyen lett, csak azt nem értem mire kapott akkor 8-9-es értékeket (tudom: mee' azé' nem olyan rossz játék eeeez...)

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Túl sok tudományos mélység nem volt a régi részekben sem. (Elõször elírtam a "részek" szót, Lara esetében a "rések" kicsit félreérthetõ :D)

Általánosan mindig arról szólt az összes játék, hogy futsz, lõsz, ugrasz, kapcsolót megnyomsz, lõsz, ugrasz...és ez variálva. Az átvezetõk adtak hozzá egy kis tudományos elemet, de ez mindig csak körítés volt. A rip verzióimban anno meg nem is volt benne az átvezetõ, szóval... xD

Nem arra gondolok, hanem Lara motivációira, hogy miért megy oda, ahova megy. Érdekli a történelem, meg a régi cuccok.

Itt meg... lökik elõre.

Pontosan. Bár én hozzátenném a rettenetesen erõs marketing túlkapásokat is. Az egyik leggyönyörûbb ilyen, a Gran Tourismok megjelenésük elõtti hype, hogy milyen fantasztikusan reális irányításai lesznek, mert verseny pilóták tesztelték és hogy ennél nincs jobb. Majd a következõ részt úgy kezdik, hogy az eddigi koncepciót kidobták és az irányítást is teljesen átírják, hogy mág reálisabb legyen. Akkor eddig mi volt?

Szóval abszolúte nem azt kaptam a TR-tõl amit vártam, bár a vélemények alapján sejteni lehetett milyen lett, csak azt nem értem mire kapott akkor 8-9-es értékeket (tudom: mee' azé' nem olyan rossz játék eeeez...)

Nekem abszolút tetszett a játék, mivel 1. nem vártam semmit :D 2. nem szerettem annyira a régi részeket, ergo nincs csalódás, 3. tök folyékony és önmagával konzisztens játék, ami ritka. Az, hogy tele van hülyeséggel, elmaradt amellett, hogy szép tájakon ugrabugrálhattam, én maximálisan bele tudtam élni magam. Szal... meh. Intellektuálisan tudok egész könyveket kitölteni arról, mit csinált rosszul, de nem akasztott meg semmi úgy érzelmi szinten, hogy felcsesszem magam rajta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...