Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Kerékpárok, kerékpározás


Lloth

Recommended Posts

Shinestreet

Most van egy Fox villám, meg 2 felnim amivel nem tudok mit kezdeni. :( Nem kell itt valakinek egy Tapered Fox Float 32-es, 120 mm rugóúttal, 15mm-es tengellyel?

Vagy 2 felni? Az elsõ 15x100mm, a hátsó az 12x135mm -es aggyal van.

Link to comment
Share on other sites

Razon

Most van egy Fox villám, meg 2 felnim amivel nem tudok mit kezdeni. :( Nem kell itt valakinek egy Tapered Fox Float 32-es, 120 mm rugóúttal, 15mm-es tengellyel?

Vagy 2 felni? Az elsõ 15x100mm, a hátsó az 12x135mm -es aggyal van.

Csak ez a villa kerül 2x annyiba mint az én biciklim :D De lehet befigyel majd egy Canyon Grand Canyon AL 29 jövõ tavaszra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Shinestreet

No ma kaptam az ímélt, hogy átadták a DHL-nek a bicajom :D

Remélem jövõ hét elején ideér. Írország annyira nincs messze nem?

Link to comment
Share on other sites

Edemking

No ma kaptam az ímélt, hogy átadták a DHL-nek a bicajom :D

Remélem jövõ hét elején ideér. Írország annyira nincs messze nem?

Igazából attól függ hogy hogy vannak a repülõknél a csatlakozások. Írországból német központba, onnan reptér,onnan Bp. Szerintem reális a hét eleje-közepe :D

Link to comment
Share on other sites

Shinestreet

Nos, végülis csütörtökre ide is ért. Azóta mentem is vele elég sokat, azt kell mondjam, nagyon eltalálták az egészet. Majd kap egy új rugóstagot, meg villát is, de azt majd csak ha a keret engedi, meg találok olcsón Fox-ot.

Egy bajom van vele, hogy 18+ kiló.

[GSF] Picture

[GSF] Picture

Link to comment
Share on other sites

bullet50

Nagyon Puding!a, mondjuk a súlya az tényleg elég sok. Lehet mondjuk DH-ra vagy ilyesmire van kitalálva de én nem értek hozzá.

Egy jó zárra ne sajnáld ezek után a pénzt.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Razon

Edemking!

Redditen rábukkantam a legújabb videódra, lenne pár kérdésem ha nem gond :D

Hol lehet infókat találni ilyen downhill vagy sima mountain bike pályákról? Pl. Ruzomberok nálunk van, nem is tudtam hogy létezik :D

Belépést hogyan kell intézni? Be kell fizetni valahova?

Hardtail biciklivel nem gond ilyen pályákon menni? egyelõre 26os kerék, de tervezek váltani 29re, abból a FullS elég drága.

Milyen kamerát használsz?

Mennyire fontos a full face helmet? Nekem sima sisak van, mezei utakra gondolom elég, bár még nem estem.

Van valami tábla a pálya elõtt hogy milyen nehéz?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Razon

Senki nem jár már ide? :(

Most rendeltem egy ilyet, sikerült 30%ot kedvezménnyel beszerezni, hétfőn meglesz.

Kellys Tyke 30 27.5

[GSF] Picture

Elől Rockshox XC32 air+lockout 120mm

hátul Rockshox Monarch RL

Komponensek XT/SLX/Deore keverék, plusz Kellys cuccok, fékek Avid DB3

Eredeti ár 1460€, akcióban 1160€, lealkudtam 1050€ra.

Nem valami nagy cucc, de 250€s hardtail után gondolom nagy előrelépés lesz :D

Most már csak valami jó traileket kéne találnom.

Link to comment
Share on other sites

HD2

Tyű vaze, grat hozzá, elfogadnám. :) Nekem is egy olyasmi kategória hardtailem van mint ami neked volt, időnként nagyon hiányzik a hátsó felfüggesztés, előtte egy teszkós öszteleszkóposom volt, minden téren jóval szarabb, de még azt a 3-4 centis hátsó rugóutat is megérezni. Én is kezdem már kinőni az enyémet, és pont ilyesmit kerestem én is, 27,5-ös kerekek, összteló. Ennél feljebb nekem már nem is kéne. :D

Edemking!

Redditen rábukkantam a legújabb videódra, lenne pár kérdésem ha nem gond :D

Hol lehet infókat találni ilyen downhill vagy sima mountain bike pályákról? Pl. Ruzomberok nálunk van, nem is tudtam hogy létezik :D

Belépést hogyan kell intézni? Be kell fizetni valahova?

Hardtail biciklivel nem gond ilyen pályákon menni? egyelőre 26os kerék, de tervezek váltani 29re, abból a FullS elég drága.

Milyen kamerát használsz?

Mennyire fontos a full face helmet? Nekem sima sisak van, mezei utakra gondolom elég, bár még nem estem.

Van valami tábla a pálya előtt hogy milyen nehéz?

Szerintem ez mind helytől függ, nálunk Miskolc környékén sehol nem kell fizetni, bár nem is ilyen színvonalú pályák vannak. (mint a lentebbi videóban) A nehézség megintcsak ilyen, legtöbbször jelölve van melyik a nehéz (fekete/nehéz, piros/közepes, kék/könnyű) de ha nincs is jelölve vannak kerülőutak a legnehezebb részek mellett.

Hardtaillel is simán teljesíthetőek az ilyesmi pályák

nekem eddig csak ott jött elő probléma, ahol sok gyökér, vagy kiálló kis szirszar van, és elpattan a hátsó kerék. Kisebb ugratók viszont abszolválhatóak, főleg ha nem vagy nehéz. Nekem a kőkemény 65 kilómmal könnyű dolgom van. :D
Link to comment
Share on other sites

Razon

főleg ha nem vagy nehéz. Nekem a kőkemény 65 kilómmal könnyű dolgom van. :D

Hátőő :D 193cm 93kg, sikeresen felszedtem egy tizest tavaly amikor elkezdtem konditerembe járni. Ezért félek ugratóktól, nem fogják bírni a kerekek.

Link to comment
Share on other sites

HD2

Hátõõ :D 193cm 93kg, sikeresen felszedtem egy tizest tavaly amikor elkezdtem konditerembe járni. Ezért félek ugratóktól, nem fogják bírni a kerekek.

Hmm igen, úgy már kicsit nehezebb. :D Én sajnos (vagy jelen esetben szerencsére) mindig is sovány voltam, a biciklizés ennek méginkább betett, ha nem eszek meg egy fél disznót egy hosszabb táv (100km könnyû-terep) elõtt/közben/után, akkor szinte el tudnám fogyasztani magam.

Link to comment
Share on other sites

Razon

Itt is van :rolleyes:

[GSF] Picture

[GSF] Picture

Felfújták nekem a villát meg a teleskópot is, de a villán most kb. 10-15% SAG van, hátul meg majdnem 40%, szóval nem adta ki nekik (25% körül kéne lenni mindkettõnek). Remélem szerzek egy pumpát rá amíg eláll az esõ :D

Elsõ észrevételek, a kormány nagy, mintha valami chopperen ülnék, gumik szintén, mint valami traktor, de legalább jól fog tapadni.

Kipróbálni nem tudom mert 2 napja nonstop esik az esõ -_-

Link to comment
Share on other sites

HD2

Itt is van :rolleyes:

[GSF] Picture

[GSF] Picture

Felfújták nekem a villát meg a teleskópot is, de a villán most kb. 10-15% SAG van, hátul meg majdnem 40%, szóval nem adta ki nekik (25% körül kéne lenni mindkettõnek). Remélem szerzek egy pumpát rá amíg eláll az esõ :D

Elsõ észrevételek, a kormány nagy, mintha valami chopperen ülnék, gumik szintén, mint valami traktor, de legalább jól fog tapadni.

Kipróbálni nem tudom mert 2 napja nonstop esik az esõ -_-

Lehet állva állították be, vagy ha te is állva nézted, akkor tényleg elnézték, mert ha leülsz akkor még több lesz.

Képen egész arányosnak néz ki, nem mondanám meg hogy 27,5-ös. A lenti netes képen inkább látszik, de itt tényleg mintha traktorosabbak lennének a gumik. :D Szép amúgy, használd egészséggel! :) Nekem is kéne egy. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Edemking

Edemking!

Redditen rábukkantam a legújabb videódra, lenne pár kérdésem ha nem gond :D

Hol lehet infókat találni ilyen downhill vagy sima mountain bike pályákról? Pl. Ruzomberok nálunk van, nem is tudtam hogy létezik :D

Belépést hogyan kell intézni? Be kell fizetni valahova?

Hardtail biciklivel nem gond ilyen pályákon menni? egyelõre 26os kerék, de tervezek váltani 29re, abból a FullS elég drága.

Milyen kamerát használsz?

Mennyire fontos a full face helmet? Nekem sima sisak van, mezei utakra gondolom elég, bár még nem estem.

Van valami tábla a pálya elõtt hogy milyen nehéz?

Ejj én meg nem nézem a fórumot :D

Én általában fb csoportokat szoktam túrni ilyenek után, Magyarországon 1-2 legális pálya van és talán csak az eplényi az ahol van felvonó is, de az nem egy túl jó pálya. Szóval itt csak inkább az illegális gerilla pályák mennek, azok meg szájról szájra terjednek az fb csoportokban :D.

De mondjuk Szlovákia, Ausztria, Németország tele van ilyen pályákkal. Szlovákiában nem tudom merre vagy de 1-2 órás autózáson belül akkor ott van a ruzomberoki pálya, Jasna, és Kosutka is,bár a kosutkai pálya nem mindig van nyitva hanem nyári idõszakban 2-3 hétvégente csak. De ezek ugyan úgy mûködnek ilyenkor mintha síelni mennél. Ruzomberokban úgy van például hogy vannak pár alkalmas jegyek is (1-5-10 alkalmas) de vannak napi, vagy szezonális jegyek is.

Néztem ez a kellys bicajodat, ezzel csak óvatosan majd azért Ruzomban ha esetleg kimész :D (a hardtail az milyen? ha street dirt akkor lehet azzal jobban jársz) A magas súlypontja miatt nem pont erre találták ki, bár a blizzard meg a zamat pályákat még bírni fogja szerintem, a fekete pályák felé gondolom nem nagyon kacsintgatnál :D . Illetve vannak zöld útvonalak amik sima túra útvonalak, tekergetõs földutas dolgok azt hiszem.

Én amúgy egy Sony AS20-as kamerát használok, de ha az utolsó ruzombaroki videót nézted akkor abban vannak még felvételek két gopro 3+ black-rõl is. (Amúgy hogy találtál meg ? Redditen más a felhasználó nevem :D )

A védelem meg mindennél fontosabb! Én úgy járok ki bringázni hogy fullface-szemüveg-mellhát testpáncél-kesztyû-térd sípcsont védõ. Amikor legutoljára voltam bringázni pont Ruzomban 2 hete sikerült elesnem. Ha nincsenek ezek rajtam lehet ott maradtam volna. Így is kaptam három varratot az oldalamba mert kicsit kilyukadtam ( :D ), de ha nem is maradtam volna ott, akkor a mellhát nélkül pár törött bordám is lenne szerintem. Nagyon szar õket viselni mert korlátoz valamennyire,meg meleg viselni fõleg 30-35 fokban nyáron,illetve macera mindig felvenni-levenni. De ezek után se fogok nélküle menni. Sõt!

Link to comment
Share on other sites

Razon

Ja én nem pont downhillre gondoltam, inkabb rendes trailekre par technikásabb résszel. Arra talán elég ez a kellys is.

Amúgy csak lestem a videókat mtbn es a youtube userneved leplezett le :D

Körülnézek fbn es fórumokon, mert itt (dél-közép Szlovákia) mezei utakon meg tavak körül teperek.

LIDLben egész jó cuccok vannak most amúgy, vettem kesztyűt meg dzsekit

Link to comment
Share on other sites

4rc28

Pár hónapja vettem egy kerékpár kormányra rögzíthető kamerát, amit nem sokra rá vihettem is vissza az üzletbe, ugyanis hibás volt. (jellemző, nekem az ilyen dolgokra mindig sikerül belenyúlnom. :) ) 1 hónap után végül cserélték is, ez már működik rendesen( kopp-kopp ), szóval csináltam is néhány felvételt. Aki nem járt még Mohácson, vagy csak régen, annak most itt a lehetőség:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
kaszman1

Kis UP a topiknak. 

Most újítottam be egy Ergon GP5 gripet

Ilyet

Az ok egyszerű, mivel most gravel bicóval nyomom hibrid gumikkal, de túlnyomórészt aszfalton tekerek és 10-15 km-nél hoszabb meneteknél már kell hogy tudjak fogást váltani.

 

Jelenlegi kormányon alap gumimarkolat van és a recék bizony a kesztyűt is komolyabban kezdik megenni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
XCube

Én is upolok!

Ma délelőtt rendeltem le az új biciklimet, ami a régi Haibike Springs RX -et váltja. Sajnos annak idején nem választottam túl jól, így nem is volt sok örömöm a keróban, az elmúlt években gyakorlatilag csak porosodott.

Az újat több gép kipróbálása után döntöttem el, kétszer is voltam a kereskedőnél és mindkét alkalommal ez a modell nyete el a tetszésemet. A Brose hajtás nekem valamiért sokkal jobban bejön, mint a Bosch vagy a Shimano és nem olvastam róla rossz kritikákat sem. Próbáltam Corratec, Kalkhoff, Cannondale, Riese & Müller modelleket és két másik Hercules -t is, de végül a Hercules Nos FS 1.2 mellett maradtam. Már nagyon várom, hogy jöjjön az e-mail értesítő az átvételi időpontról :D .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

moody
On 6/25/2023 at 7:16 PM, kaszman1 said:

Kis UP a topiknak. 

Most újítottam be egy Ergon GP5 gripet

Ilyet

Az ok egyszerű, mivel most gravel bicóval nyomom hibrid gumikkal, de túlnyomórészt aszfalton tekerek és 10-15 km-nél hoszabb meneteknél már kell hogy tudjak fogást váltani.

 

Jelenlegi kormányon alap gumimarkolat van és a recék bizony a kesztyűt is komolyabban kezdik megenni.

Az alap markolatok gyakran elég gagyik. Nem is értem egyébként, hogy ezzel sok gyártó miért spórol. Mondjuk 55 eurót pont nem adnék érte, de ha neked ez az igényed és ez tetszik, akkor szíved jogod. Én szerencsére olcsóbb bandázsokkal is simán lenyomok sok km-t kesztyű nélkül.

31 minutes ago, XCube said:

Én is upolok!

Ma délelőtt rendeltem le az új biciklimet, ami a régi Haibike Springs RX -et váltja. Sajnos annak idején nem választottam túl jól, így nem is volt sok örömöm a keróban, az elmúlt években gyakorlatilag csak porosodott.

Az újat több gép kipróbálása után döntöttem el, kétszer is voltam a kereskedőnél és mindkét alkalommal ez a modell nyete el a tetszésemet. A Brose hajtás nekem valamiért sokkal jobban bejön, mint a Bosch vagy a Shimano és nem olvastam róla rossz kritikákat sem. Próbáltam Corratec, Kalkhoff, Cannondale, Riese & Müller modelleket és két másik Hercules -t is, de végül a Hercules Nos FS 1.2 mellett maradtam. Már nagyon várom, hogy jöjjön az e-mail értesítő az átvételi időpontról :D .

Néztél már ki pályákat, vagy valami terepet ahol ki tudod használni? Én is szívesen beruháznék egy montira, de a környéken semmi jó terep nincs. Ami meg van, arra bőven elég a Decathlonos alap bringa is.

Link to comment
Share on other sites

kaszman1
37 minutes ago, XCube said:

Én is upolok!

Ma délelőtt rendeltem le az új biciklimet, ami a régi Haibike Springs RX -et váltja. Sajnos annak idején nem választottam túl jól, így nem is volt sok örömöm a keróban, az elmúlt években gyakorlatilag csak porosodott.

Az újat több gép kipróbálása után döntöttem el, kétszer is voltam a kereskedőnél és mindkét alkalommal ez a modell nyete el a tetszésemet. A Brose hajtás nekem valamiért sokkal jobban bejön, mint a Bosch vagy a Shimano és nem olvastam róla rossz kritikákat sem. Próbáltam Corratec, Kalkhoff, Cannondale, Riese & Müller modelleket és két másik Hercules -t is, de végül a Hercules Nos FS 1.2 mellett maradtam. Már nagyon várom, hogy jöjjön az e-mail értesítő az átvételi időpontról :D .

Ez azért egy komoly gép!

10 minutes ago, moody said:

Az alap markolatok gyakran elég gagyik. Nem is értem egyébként, hogy ezzel sok gyártó miért spórol. Mondjuk 55 eurót pont nem adnék érte, de ha neked ez az igényed és ez tetszik, akkor szíved jogod. Én szerencsére olcsóbb bandázsokkal is simán lenyomok sok km-t kesztyű nélkül.

 

Harmaddal le volt árazva és észrevehetően javított a bringázásomon. Kevesebb terhelés a derekamnak, hogy tudok fogást váltani a bazi nagy emelkedőkön (az új útvonalamon akkora dombok vannak, hogy beszarás).

 

Link to comment
Share on other sites

XCube
17 minutes ago, moody said:

Néztél már ki pályákat, vagy valami terepet ahol ki tudod használni? Én is szívesen beruháznék egy montira, de a környéken semmi jó terep nincs. Ami meg van, arra bőven elég a Decathlonos alap bringa is.

Ez egy easy példa, ilyen van ezerféle, de lehet találni meredekebbeket is. De mivel kombim van, így relatíve egyszerűen el lehet menni bárhová.

 

10 minutes ago, kaszman1 said:

Ez azért egy komoly gép!

A középutat céloztam meg, nem akartam 6000 Eurónál drágábbat és ez nyerte el a tetszésemet. Voltak papíron jobbak 5.700 körül, de mégis emellett tettem le a voksomat. Remélem beválik :) .

Link to comment
Share on other sites

moody
1 hour ago, kaszman1 said:

Ez azért egy komoly gép!

Harmaddal le volt árazva és észrevehetően javított a bringázásomon. Kevesebb terhelés a derekamnak, hogy tudok fogást váltani a bazi nagy emelkedőkön (az új útvonalamon akkora dombok vannak, hogy beszarás).

 

A szarvak sokat segítenek az emelkedőkön, az tuti. A többi meg már csak a kondidon múlik. Mondjuk én próbálom kerülni az emelkedőket. Túl sok energiát elvesz, és nem bírja utána az ember a további szakaszt. :D

1 hour ago, XCube said:

Ez egy easy példa, ilyen van ezerféle, de lehet találni meredekebbeket is. De mivel kombim van, így relatíve egyszerűen el lehet menni bárhová.

Ez rohadt jó! Szerintem egy alsó kategóriás montikkal is simán vállalhat az ilyen terep. Na, errefelé sajnos semmi hasonló nincs... A búzatáblák mellett meg annyira nem fun. :D

1 hour ago, XCube said:

A középutat céloztam meg, nem akartam 6000 Eurónál drágábbat és ez nyerte el a tetszésemet. Voltak papíron jobbak 5.700 körül, de mégis emellett tettem le a voksomat. Remélem beválik :) .

2000 euro körül is már olyanok vannak, amik teljesen kiszolgálják az embert. Viccen kívül. Nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk egy 1500 euro körüli CUBE-al milyen terepet ne lehetne bevállalni. Ráadásul, ha értesz a szervizeléséhez, akkor még saját magad is tudod alakítani, ha valami ne tetszene a biciklin, vagy valami kényelmetlen lenne. Mondjuk a montikhoz pont nem értek, szóval nem is akarok okoskodni, mert mindig is országúti bringákkal csapattam, de egy CUBE Acidot nem tudom, hogy milyen magyarországi terep tudná megizzasztani. :D

Link to comment
Share on other sites

kaszman1
58 minutes ago, moody said:

A szarvak sokat segítenek az emelkedőkön, az tuti. A többi meg már csak a kondidon múlik. Mondjuk én próbálom kerülni az emelkedőket. Túl sok energiát elvesz, és nem bírja utána az ember a további szakaszt. :D

Ez rohadt jó! Szerintem egy alsó kategóriás montikkal is simán vállalhat az ilyen terep. Na, errefelé sajnos semmi hasonló nincs... A búzatáblák mellett meg annyira nem fun. :D

2000 euro körül is már olyanok vannak, amik teljesen kiszolgálják az embert. Viccen kívül. Nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk egy 1500 euro körüli CUBE-al milyen terepet ne lehetne bevállalni. Ráadásul, ha értesz a szervizeléséhez, akkor még saját magad is tudod alakítani, ha valami ne tetszene a biciklin, vagy valami kényelmetlen lenne. Mondjuk a montikhoz pont nem értek, szóval nem is akarok okoskodni, mert mindig is országúti bringákkal csapattam, de egy CUBE Acidot nem tudom, hogy milyen magyarországi terep tudná megizzasztani. :D

Jövőre 40. szülinapomra meglepem magam egy utcai bringával, ami kezdőknek megfelel olyan 40-50 km-es futamokra. Mondjuk próbálok 1000 euró körül találni valami entry level cuccot, amit lehet majd tuningolni idővel, nem szeretnék többet költeni, mert építkezünk :(

Én alap szinten értek a bringaszereléshez, de igyekszem megtanulni olyasmikat, mint pl a váltók kalibrálása, fékek beállítása, bowden csere, stb mert meg lehet spórolni a szervízelést, meg élvezek bütykölni.

Link to comment
Share on other sites

XCube
1 hour ago, moody said:

Ez rohadt jó! Szerintem egy alsó kategóriás montikkal is simán vállalhat az ilyen terep. Na, errefelé sajnos semmi hasonló nincs... A búzatáblák mellett meg annyira nem fun. :D

2000 euro körül is már olyanok vannak, amik teljesen kiszolgálják az embert. Viccen kívül. Nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk egy 1500 euro körüli CUBE-al milyen terepet ne lehetne bevállalni. Ráadásul, ha értesz a szervizeléséhez, akkor még saját magad is tudod alakítani, ha valami ne tetszene a biciklin, vagy valami kényelmetlen lenne. Mondjuk a montikhoz pont nem értek, szóval nem is akarok okoskodni, mert mindig is országúti bringákkal csapattam, de egy CUBE Acidot nem tudom, hogy milyen magyarországi terep tudná megizzasztani. :D

Igen, ezeken a terepeken sima montival is lehet csapatni, de érdemes olyat venni, aminek van hátsó lengéscsillapítása is, különben rojtos lesz a segged :D .

Ha lapos terep lenne itt nem is gondolkodtam volna különösebben elektromos rásegítésben, pontosabban nem feltétlenül kerestem volna ebben az árkategóriában, illetve MTB helyett SUV -t vettem volna. De mivel itt mindenhol lejtők és emelkedők vannak és én a kerót részben a nagyon rövidtávú autózás kiváltására is szánom (ezzel fogok járni dolgozni is ha az időjárás engedi) ez jobb megoldás. Negyven felé közeledve atrózisos térddel már nem akarom magam gyepálni, főleg a legutóbbi hollandiai túra után, amikor is sikerült két hétre majdnem mozgásképtelenné tennem magam. Homokdűnéken keresztül is csapattunk, a végén pedig olyan szembeszelet kaptunk, hogy szinte állva tekertem és pár nap múlva úgy bedurrant a térdem, hogy még vezetni sem tudtam (nem hajlott a bal térdem így nem tudtam kuplungolni).

Konkrétan biciklit már régen szereltem, de úgy vagyok vele, hogy ha az autóm kopó alkatrészeit (fékek, felfüggesztés, kipufogó, olaj, gyújtás, stb.) ki tudom cserélni magam is, akkor egy bicikli sem fog ki rajtam. De erre is csak részben lesz szükség, mert a bicaj komplett csomagban jön biztosítással és szervizzel egyetemben. Az első szerviz 600 km vagy fél év után jön, kíváncsi leszek rá mennyi idő alatt jutok el odáig :D . A könyvelőnk két hete hajt egy Bulls EVO AM3 -at, már 500 km -t tekert bele.

Link to comment
Share on other sites

moody
1 hour ago, kaszman1 said:

Jövőre 40. szülinapomra meglepem magam egy utcai bringával, ami kezdőknek megfelel olyan 40-50 km-es futamokra. Mondjuk próbálok 1000 euró körül találni valami entry level cuccot, amit lehet majd tuningolni idővel, nem szeretnék többet költeni, mert építkezünk :(

Én alap szinten értek a bringaszereléshez, de igyekszem megtanulni olyasmikat, mint pl a váltók kalibrálása, fékek beállítása, bowden csere, stb mert meg lehet spórolni a szervízelést, meg élvezek bütykölni.

Érdemes nézegetni használtan ezeket a bringákat. Sokkal olcsóbban meg tudod venni a régebbi szériás bringákat, amiket már nagyon boltokban nem forgalmaznak. Én egy ezer euros Focushoz jutottam hozzá majdnem féláron így. Ha meg építkezel, akkor meg minden pénzt meg kell fogni, szóval szerintem ez a te érdeked is.

Úgy ahogy mondod. Nem kell szakinak lenni, hogy ezeket az alap dolgokat megtanuld. Az a legjobb, ha van ismerősöd, barátod, aki meg is mutatja, hogy hogyan kell csinálni ezeket. Én szerencsés voltam, mert egy szervizben dolgozott az egyik barátom, aki bicókat is épített, és ő segített sokszor. Aztán ellestem tőle dolgokat, meg kérdeztem, hogy mit hogyan csináljak. Adott tök jó tippeket, amik a neten nagyon nincsenek fent, ilyesmik. Na meg én is élvezem ezt a bütykölés oldalát. :D

38 minutes ago, XCube said:

Igen, ezeken a terepeken sima montival is lehet csapatni, de érdemes olyat venni, aminek van hátsó lengéscsillapítása is, különben rojtos lesz a segged :D .

Ha lapos terep lenne itt nem is gondolkodtam volna különösebben elektromos rásegítésben, pontosabban nem feltétlenül kerestem volna ebben az árkategóriában, illetve MTB helyett SUV -t vettem volna. De mivel itt mindenhol lejtők és emelkedők vannak és én a kerót részben a nagyon rövidtávú autózás kiváltására is szánom (ezzel fogok járni dolgozni is ha az időjárás engedi) ez jobb megoldás. Negyven felé közeledve atrózisos térddel már nem akarom magam gyepálni, főleg a legutóbbi hollandiai túra után, amikor is sikerült két hétre majdnem mozgásképtelenné tennem magam. Homokdűnéken keresztül is csapattunk, a végén pedig olyan szembeszelet kaptunk, hogy szinte állva tekertem és pár nap múlva úgy bedurrant a térdem, hogy még vezetni sem tudtam (nem hajlott a bal térdem így nem tudtam kuplungolni).

Konkrétan biciklit már régen szereltem, de úgy vagyok vele, hogy ha az autóm kopó alkatrészeit (fékek, felfüggesztés, kipufogó, olaj, gyújtás, stb.) ki tudom cserélni magam is, akkor egy bicikli sem fog ki rajtam. De erre is csak részben lesz szükség, mert a bicaj komplett csomagban jön biztosítással és szervizzel egyetemben. Az első szerviz 600 km vagy fél év után jön, kíváncsi leszek rá mennyi idő alatt jutok el odáig :D . A könyvelőnk két hete hajt egy Bulls EVO AM3 -at, már 500 km -t tekert bele.

Az állva tekerés (taposásnak is hívják) szerintem az egyik legdurvább edzés, ami létezik. Ezt komolyan mondom. Engem rövid távon offol mindig, pedig egy ideje biciklizem. Homokdűnén meg még sosem tekertem. Szép is lett volna egy országútival. :D

Azért apróságok miatt a tököm se vinné el a biciklit szervizbe, még ha van biztosítás rá, akkor sem. :D De neked tuti, hogy menne a szerelése ezeknek az alap dolgoknak.

Mondjuk meglepődnétek, hogy hány ember viszi be egy ilyen boltba apróságok miatt a bicaját. A főnöke a barátomnak azt mondta, hogy valamikor pénzt se kér érte, mert nincs hozzá képe. :D A defekt javítás, váltóbeállítás és társai pedig mindennaposak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...