Jump to content
GSForum - Segélyvonal

RAGE 1-2


XCube

Recommended Posts

XCube

[GSF] Picture

RAGE

id Software

Megjelenés dátuma: 2011 október 7 (EU)

Az id Software a PC -s játékpiac egyik úttörőjeként vonult be a történelembe. Munkáik megváltoztatták a játékipart, új lendületet és stílust hozva a platform életébe. Legújabb projektjüket és technológiájukat 2007 -ben jelentették be, a gyümölcs pedig azóta beérett, már egy hónap sincs hátra a megjelenésig. A játék a csapat első multiplatform megjelenése, október elején tehát a személyi számítógépek tulajdonosai és a két vezető konzol hívei egyszerre csaphatnak le a kalandra, ami remélhetőleg maradandó élmény lesz mindenki számára.

A RAGE egy poszt apokaliptikus világban játszódó FPS akció játék RPG és kaland elemekkel, valamint egy nyílt világgal, ahol különböző járművekkel is közlekedhetünk. A történet szerint egy meteorit becsapódása döntötte romba a ma ismert civilizációt. Mi egy Bárka nevű mentőrendszerben ébredünk, ez egy olyan hibernáló egység, amiket arra terveztek, hogy tudósokat, mérnököket és egyéb fontos személyeket mentsenek meg a végső pusztulástól, hogy a világégés után újjáépíthessék a Földet. Hamar rá kell ébrednünk, hogy mi vagyunk a Bárka egyetlen túlélője. Az ébredéssel kezdetét veszi a játék, megismerkedünk a megváltozott környezettel és régi - új lakóival.

A fejlesztők elmondása alapján bár a RAGE -ben sok alkalmunk lesz járművekkel közlekedni nem ez teszi majd ki a játékidő nagy részét, magyarán nem akarják arra kárhoztatni a játékost, hogy folyamatosan a buggy -jában üljön. A négy kerék szerelmeseinek lehetőségük lesz versenyezni, a befolyt pénzmagból pedig fejleszthetik a járgányukat, de ez nem létfontosságú elemként funkcionál. Az RPG elemekről eddig keveset árultak el, de azt már tudni lehet, hogy a fegyvereinket és tárgyainkat inventoryban tároljuk és a fő sztoriszál mellett lesznek mellékküldetések is.

A technológiai oldalt szemügyre véve az id Tech 5 motor legnagyobb újítása a MegaTexture eljárás. Különösebb technológiai halandzsa nélkül ez annyit tesz, hogy a pálya textúráját egy óriási textúrában tárolja, így rengeteg erőforrást tud spórolni és több apró részlet elhelyezését teszi lehetővé, mint a hagyományos megoldások. A dinamizmus némileg csorbát szenved, de a mai játékokat elnézve ez nem lesz feltűnő. Azt viszont előre látom, hogy nagyon sokan panaszkodnak majd arra, hogy kicsi a textúrák felbontása és közelről sok minden pixeles lesz. Reméljük, hogy ez a legtöbb embernél nem von majd le sokat a játék értékéből.

Kezdésképpen ennyi voltam, a többit majd szépen sorjában. Várom a hozzászólásokat, véleményeket, megjegyzéseket, rajongói ömlengéseket.

És természetesen magát a játékot :B .

Link to comment
Share on other sites

chrisnagy13

Kedvcsinálónak egy ki reklám... :)

1sFDKLbVRqo&feature

Link to comment
Share on other sites

XCube

Tényleg, videót elfelejtettem berakni.

Ez a reklám egyébként szerintem baromi jól sikerült. És a játékban is nagyon bízom, igazából nekem biztosan tetszeni fog :D .

Link to comment
Share on other sites

chrisnagy13

Engem ez győzött meg, hogy muszáj lesz előrendelni. :D

Link to comment
Share on other sites

Karez

Várós fajta a játék. Csak pont a sûrû októberben jelenik meg, ami már így is levan foglalva pár játék miatta. (Batman Arkham City, és Dark Souls) De ha valami csoda folytán még tudok pénzt szerezni, akkor mindenképp vétel lesz belõle. Számomra konzolos verzió és azon belül is a Ps3 verzió.

Maga a játék egyébként nagyon jól fest. Mégha túl sokáig elhúzódott a fejlesztése, és azóta a játék már egy Fallout 3 és Borderlands keveréknek tûnik, Doom/Quake stílusban, ez szerintem nem sokat veszít az értékébõl. Mert hát ki hitte volna hogy az ID is szeretne egy hasonló poszt-apokaliptikus világot megálmodni? :rolleyes:

A három játék szvsz így is erõsen elfog ütni egymástól, és RAGE esetében sokkalta régimódi játékmenete is lesz (persze a mai kor követelményei is benne lesznek: fegyver zoom, regenerálódás, fegyver fejlesztések stb.)

Pár fejlesztõi videó, rengeteg ingame videó anyaggal, ha valakit még nem gyõztek volna meg a látnivalók (HD minõségben):

Jah és kikerült a játék achivement/trophy listája is, ahol pár ismerõs mondattal is találkoztam:

Hey, not too rough – 50G

Finish the Campaign on any difficulty

Hurt me plenty – 25G

Finish the Campaign on at least Normal difficulty

Ultra-violence – 25G

Finish the Campaign on at least Hard difficulty

RAGE Nightmare – 25G

Finish the Campaign on Nightmare difficulty

Akinek esetleg nem esett volna le, szégyellje magát és sipirc Wolfenstein, Doom, és Quake részeket játszani! :D

Link to comment
Share on other sites

Chuck_Norris

ideje volt már topicot nyitni ennek is :)

Link to comment
Share on other sites

Gruffersten

Az egyetlen FPS amit még várok- a fejlesztõk miatt. ^_^

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Minimálisan de témába vág a dolog, XCube, az aláírásod szabálytalan. Az ott szereplõ kép mérete maximálisan 125 pixel magas lehet, ha mást is tartalmaz, módosítsd kérlek!

A játékot pedig én is várom, a post-apokaliptikus környezet mindig is bejött, a fejlesztõ cég pedig maga a garancia, hogy jól fog sikerülni

Link to comment
Share on other sites

XCube

Minimálisan de témába vág a dolog, XCube, az aláírásod szabálytalan. Az ott szereplő kép mérete maximálisan 125 pixel magas lehet, ha mást is tartalmaz, módosítsd kérlek!

A játékot pedig én is várom, a post-apokaliptikus környezet mindig is bejött, a fejlesztő cég pedig maga a garancia, hogy jól fog sikerülni

Hú baxus igaz, elnéztem a sorokat és nem figyeltem, hogy ha 175 pixel magas, akkor nem lehet szöveg mellette. Javítom :) . (Javítva.)

Karez: Köszi a linkeket :) .

Ha már szóba került, hogy a fejlesztőgárda mennyire megbízható megkérdezném, hogy nektek mi a véleményetek arról, hogy a Bethesda (Zenimax) berkeiben dolgoznak tovább?

Én személy szerint nem örültem annak, hogy többé nem függetlenek, de mindemellett azt kell mondjam, hogy nem kerülhettek volna jobb helyre. Biztos vagyok benne, hogy továbbra is teljesen szabad kezet kapnak a projektjeiknél és abban is, hogy a megszokott id minőség megmarad :) . Abban pedig nagyon reménykedem, hogy a Bethesda fel fogja használni az id technológiáit, mert bizony több a potenciál az id Tech 5 -ben annál, hogy csak a RAGE -ben és a DOOM 4 -ben kamatoztassák :) .

Link to comment
Share on other sites

Snexi

emlékszem még 2007 körül volt arról szó,hogy mennyit fog foglalni a játék és akkoriban valami óriási helyigénynek számított

valaki nem emlékszik rá,hogy mennyi volt?

Link to comment
Share on other sites

Karez

Karez: Köszi a linkeket :) .

Ha már szóba került, hogy a fejlesztõgárda mennyire megbízható megkérdezném, hogy nektek mi a véleményetek arról, hogy a Bethesda (Zenimax) berkeiben dolgoznak tovább?

Én személy szerint nem örültem annak, hogy többé nem függetlenek, de mindemellett azt kell mondjam, hogy nem kerülhettek volna jobb helyre. Biztos vagyok benne, hogy továbbra is teljesen szabad kezet kapnak a projektjeiknél és abban is, hogy a megszokott id minõség megmarad :) . Abban pedig nagyon reménykedem, hogy a Bethesda fel fogja használni az id technológiáit, mert bizony több a potenciál az id Tech 5 -ben annál, hogy csak a RAGE -ben és a DOOM 4 -ben kamatoztassák :) .

Nincs mit. ^_^

Ööö, eddig nem az Activison volt a kiadójuk?

Vagyis a wolf3D, doom, és quake idejében még a GT interactive volt felettük, de utána már az Activison berkeiben adták ki új játékaikat. (jó igaz, felét a Raven Software csinálta, õk meg életük végéig az Activison egyik legfõbb akció és fps fejlesztõi a cd készítõi után)

Bár oly mind1, mert az ID mindig is saját kútfõvel fejlesztett, és a múltbeli sikerek után ez elvárható hogy egy kiadó ne paprika-jancsiskodjon felettük és nyaggassák az új és új bõrlehúzások miatt.

Ebben az esetben annyira nemgond hogy a Bethesda felkarolta õket, mivel Bobby Kotnick megjelenése után az ID így is csomagolni akart, mert már elõre érezték hogy az új játékukat nemfogja érdekelni az új vezetõt. Bethesda-nak meg egy bátor lépése ez. Látszik hogy a Warner interactive, és a THQ-val szereznének õk is érvényesülni, néha a töküket is szorongatni az Activison és EA games-nek, és bizony jól is teszik, mert így új innovatív játékokat is várhatunk. ^_^

Tech 5-re visszatérve: Ugye Beteshda azt mondta hogy a RAGE megjelenése után, a kiadó további játékai csak ezt a motort fogják használni mostantól. Ami így elsõre merész, de ha ténleg olyan jó motor ez, és nem egy pop-up oló Unreal Engine 3 klónja még talán jövõje is lehet a motornak. Persze ehez RAGE-nek nagyot kell robbannia, és a készülõ Doom 4-nek is. Ha közben még a Bethesda ki is ad egy teljesen új címet, ami szintén ütõs lesz, még talán arannyal ki is rakja nekik az utat a sikerhez.

Persze addig, amíg nem jön az Unreal engine 4, utána egy jó pár évtizedig mennek majd a rivalizálások , és továbbfejlesztések motorok ügyben.

De én bízok benne, hogy jövõre látunk ID tech 5 motoros játékot is.

Link to comment
Share on other sites

XCube

emlékszem még 2007 körül volt arról szó,hogy mennyit fog foglalni a játék és akkoriban valami óriási helyigénynek számított

valaki nem emlékszik rá,hogy mennyi volt?

Teljesen mindegy, mert még mai viszonylatban is rengeteg a helyigénye. 25 GB -ot kóstál PC -n és konzolon egyaránt :D .

Link to comment
Share on other sites

Snexi

Teljesen mindegy, mert még mai viszonylatban is rengeteg a helyigénye. 25 GB -ot kóstál PC -n és konzolon egyaránt :D .

ja igen,annyi volt :D szerintem ma már annyira nem megdöbbentõ,legtöbb játék 15 körül foglal,de 2007-ben még olyan 5 körül volt az átlagos helyigény

Link to comment
Share on other sites

Gruffersten

Tech 5-re visszatérve: Ugye Beteshda azt mondta hogy a RAGE megjelenése után, a kiadó további játékai csak ezt a motort fogják használni mostantól.

Izé...nem fejlesztõre gondolsz? :D Kétlem, hogy csak az Elder Scrolls miatt rakták volna össze a Creation Enginet, nyakamat rá, hogy az új Fallout is azt használja majd. (fejlettebb/jobb változatot)

Amúgy Bethesda, mint kiadó: alapvetõen jó csapatokat vásároltak meg (ID, Bethesda, Arkane és inXile) csak ostorozni kéne néhány stúdiót, hogy jobban csináljanak játékot (inxilera gondolok).Ha esetleg még az Obsidiant is megvennék... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

XCube

Nincs mit. ^_^

Ööö, eddig nem az Activison volt a kiadójuk?

Vagyis a wolf3D, doom, és quake idejében még a GT interactive volt felettük, de utána már az Activison berkeiben adták ki új játékaikat. (jó igaz, felét a Raven Software csinálta, ők meg életük végéig az Activison egyik legfőbb akció és fps fejlesztői a cd készítői után)

Bár oly mind1, mert az ID mindig is saját kútfővel fejlesztett, és a múltbeli sikerek után ez elvárható hogy egy kiadó ne paprika-jancsiskodjon felettük és nyaggassák az új és új bőrlehúzások miatt.

Ebben az esetben annyira nemgond hogy a Bethesda felkarolta őket, mivel Bobby Kotnick megjelenése után az ID így is csomagolni akart, mert már előre érezték hogy az új játékukat nemfogja érdekelni az új vezetőt. Bethesda-nak meg egy bátor lépése ez. Látszik hogy a Warner interactive, és a THQ-val szereznének ők is érvényesülni, néha a töküket is szorongatni az Activison és EA games-nek, és bizony jól is teszik, mert így új innovatív játékokat is várhatunk. ^_^

Tech 5-re visszatérve: Ugye Beteshda azt mondta hogy a RAGE megjelenése után, a kiadó további játékai csak ezt a motort fogják használni mostantól. Ami így elsőre merész, de ha ténleg olyan jó motor ez, és nem egy pop-up oló Unreal Engine 3 klónja még talán jövője is lehet a motornak. Persze ehez RAGE-nek nagyot kell robbannia, és a készülő Doom 4-nek is. Ha közben még a Bethesda ki is ad egy teljesen új címet, ami szintén ütős lesz, még talán arannyal ki is rakja nekik az utat a sikerhez.

Persze addig, amíg nem jön az Unreal engine 4, utána egy jó pár évtizedig mennek majd a rivalizálások , és továbbfejlesztések motorok ügyben.

De én bízok benne, hogy jövőre látunk ID tech 5 motoros játékot is.

Igen, az Activision volt a kiadójuk (előtte a GT, az előtt pedig az Apogee, de ez már történelem), most viszont a stúdió a ZeniMax Media kezébe került, tehát ők úgymond a tulajdonosai (amúgy nem, de mégis): "id Software LLC, a ZeniMax Media company" . Amíg az Activision volt a kiadójuk, akkor nem volt semmi ilyesmi.

Motor témában azt előre megmondom, hogy sokan le fogják húzni a Tech 5 -öt, mert nem a rengeteg részletet látják majd, hanem a gyenge textúra felbontást. A MegaTexture -nek az a legjobb tulajdonsága, hogy erőforrás pazarlás nélkül lehet vele textúrázni a pályát, ami sokkal több egyedi részletet jelent, mint a mai játékmotorok layeres tiling megoldásai és mégis precízebb a procedurális textúragenerálásnál (ez és a texture streaming felelős az UE3 -as játékok lassan betöltő textúráiért). És ha már az UE3 -at hoztad fel példának megnyugtatlak, hogy az id Tech 5 motor kódjában még egy karakter sem hasonlít az UE3 -ra, alapelveinek szintjén is máshogy működik. Világmegváltó játékmotor az elkövetkező három négy évben nem fog érkezni, mert maga a technológia nem tud megújulni, egyelőre ott tartunk, hogy gyönyörű és valósághű (hihető) környezeteket tudnak alkotni és ha ezen túl akarunk lépni (a fizikai realitás felé például, mert ugye a mai játékok legnagyobb hibája az, hogy minden statikus), akkor olyan számítási kapacitásra lesz szükség, amit nem kapunk meg egyhamar. A Tech 5 motor is statikus, de nem sokkal statikusabb, mint a mai többi játékengine. Viszont sokkal több részletet képes belezsúfolni a világba, ami sokat segít abban, hogy ne kelljen mindenhol ismerős sormintákat nézni :) .

Izé...nem fejlesztőre gondolsz? :D Kétlem, hogy csak az Elder Scrolls miatt rakták volna össze a Creation Enginet, nyakamat rá, hogy az új Fallout is azt használja majd. (fejlettebb/jobb változatot)

Amúgy Bethesda, mint kiadó: alapvetően jó csapatokat vásároltak meg (ID, Bethesda, Arkane és inXile) csak ostorozni kéne néhány stúdiót, hogy jobban csináljanak játékot (inxilera gondolok).Ha esetleg még az Obsidiant is megvennék... :rolleyes:

Plusz a Human Head is náluk van :) . A következő Arkane címre (Dishonored) nagyon kíváncsi leszek :D .

ja igen,annyi volt :D szerintem ma már annyira nem megdöbbentõ,legtöbb játék 15 körül foglal,de 2007-ben még olyan 5 körül volt az átlagos helyigény

Azért még a mai viszonyok között is elég extrém a 25 GB, legalábbis szerintem. A HDD -k növekedésének tükrében lófütty, de ha azt nézzük, hogy manapság sem általános még a 12+ GB -os játékméret... :D . És azért 2007 -ben már túlszárnyaltuk az 5 GB -ot, gondolj csak a Supreme Commander -re vagy a Stranglehold -ra, de a legtöbb játék simán elérte a 8 GB -ot.

Link to comment
Share on other sites

XCube

Gondoltam berakom a hivatalos gépigényt, mert errõl is lehetne éppen beszélgetni, leginkább az ajánlott VGA -król :) .

Minimum:

OS: Win XP SP3, Vista, Win 7

Processor: Intel Core 2 Duo or Equivalent AMD

Memory: 2GB

Hard Disk Space: 25GB

Video Card: GeForce 8800, Radeon HD 4200

Recommended:

OS: Win XP SP3, Vista, Win 7

Processor: Intel Core 2 Quad or Equivalent AMD

Memory: 4GB

Hard Disk Space: 25GB

Video Card: GeForce 9800 GTX, ATI Radeon HD 5550

Elég jól látszik, hogy Carmack mennyire kiismerte az AMD chipeket, és milyen jól használja a tudást a nyers erõvel szemben :) .

Link to comment
Share on other sites

Corten

Gondoltam berakom a hivatalos gépigényt, mert errõl is lehetne éppen beszélgetni, leginkább az ajánlott VGA -król :) .

Elég jól látszik, hogy Carmack mennyire kiismerte az AMD chipeket, és milyen jól használja a tudást a nyers erõvel szemben :) .

Lawlz :blink: , ez nem létezik hogy olyan gépen menjen játszható sebességgel, vagy ha megy emberi fps-el akkor új vallást alapítok. Mert nincs az az isten aki ilyet képes összedobni Carmackon kívül. Agyam eldobom :D .

Ez így baráti lesz, lehet még át is állok Ati-ra, bár ha ez tényleg igaz akkor Nvidia balhézni fog :P .

Link to comment
Share on other sites

djlaczoka

Én csak a 25 giga tárhelyen sirok be :D

persze tudom hogy ez a játék motorjának a sajátossága :)

Na de akkoris...

Alig várom a futárt vele :))

Link to comment
Share on other sites

chrisnagy13

Gondoltam berakom a hivatalos gépigényt, mert errõl is lehetne éppen beszélgetni, leginkább az ajánlott VGA -król :) .

Minimum:

OS: Win XP SP3, Vista, Win 7

Processor: Intel Core 2 Duo or Equivalent AMD

Memory: 2GB

Hard Disk Space: 25GB

Video Card: GeForce 8800, Radeon HD 4200

Recommended:

OS: Win XP SP3, Vista, Win 7

Processor: Intel Core 2 Quad or Equivalent AMD

Memory: 4GB

Hard Disk Space: 25GB

Video Card: GeForce 9800 GTX, ATI Radeon HD 5550

Elég jól látszik, hogy Carmack mennyire kiismerte az AMD chipeket, és milyen jól használja a tudást a nyers erõvel szemben :) .

Mivel pár nappal ezelõttig ez a játék nem igazán foglalkoztatott, nagyon nyomozgatni pedig se idõm se nagyon kedvem, így félve kérdezem meg...

...DX11? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

XCube

Mivel pár nappal ezelőttig ez a játék nem igazán foglalkoztatott, nagyon nyomozgatni pedig se időm se nagyon kedvem, így félve kérdezem meg...

...DX11? :unsure:

A félsz már csak azért is jogos, mert a DirectX -hez köze sincs a motornak. Ez OpenGL -es, abból is a legfrissebbet, a 4.2 -t használja. Hogy tisztán láss ez az a verzió, amiben minden DX11 -es funkció benne van csak éppen finomabban és összehangoltabban :) . Persze csak PC -n és ha jól sejtem megjelenéskor nem fog használni szinte semmilyen effektet, csak a hasznos optimalizációt :) .

Én csak a 25 giga tárhelyen sirok be :D

persze tudom hogy ez a játék motorjának a sajátossága :)

Na de akkoris...

Alig várom a futárt vele :))

Ezzel nem vagy egyedül :D . Ha nem leszek itthon, amikor megjön nagyon rosszul fogom érezni magam. Pláne, hogy a Collector's Pack -ot rendeltem meg -_- :lol: .

Lawlz :blink: , ez nem létezik hogy olyan gépen menjen játszható sebességgel, vagy ha megy emberi fps-el akkor új vallást alapítok. Mert nincs az az isten aki ilyet képes összedobni Carmackon kívül. Agyam eldobom :D .

Ez így baráti lesz, lehet még át is állok Ati-ra, bár ha ez tényleg igaz akkor Nvidia balhézni fog :P .

Már az R600 is sokkal jobb volt párhuzamos számításban, mint a G80 és ez egészen a GF100 -ig így volt.

Link to comment
Share on other sites

chrisnagy13

A félsz már csak azért is jogos, mert a DirectX -hez köze sincs a motornak. Ez OpenGL -es, abból is a legfrissebbet, a 4.2 -t használja. Hogy tisztán láss ez az a verzió, amiben minden DX11 -es funkció benne van csak éppen finomabban és összehangoltabban :) . Persze csak PC -n és ha jól sejtem megjelenéskor nem fog használni szinte semmilyen effektet, csak a hasznos optimalizációt :) .

Ha ennyit írsz, már elég. :D Kösz az infót. :)

Link to comment
Share on other sites

-Arch-

az azért beteg xD :D Már én is várom :)

Link to comment
Share on other sites

XCube

az azért beteg xD :D Már én is várom :)

Mármint mi beteg :D ? A gépigény?

Link to comment
Share on other sites

-Arch-

neeem :D szerintem egész tûrhetõ. Az OpenGL-re értettem :) meg amit írtál róla.

Link to comment
Share on other sites

djlaczoka

Ezzel nem vagy egyedül :D . Ha nem leszek itthon, amikor megjön nagyon rosszul fogom érezni magam. Pláne, hogy a Collector's Pack -ot rendeltem meg -_- :lol: .

Lehet kapni gyüjtöit belöle ? Hun ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...