Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Ha új vagy itt, a kérdés elõtt olvasd el!


chrisnagy13
 Share

Recommended Posts

chrisnagy13

Kedves fórumozók!

Igen gyakran elõfordul az a - több okból is rossz - gyakorlat, hogy valakinek ha van valami problémája, azt több helyre beteszi. Elsõre jó ötletnek tûnik, hogy ha van valami bajod Windows 7 alatt a merevlemezeddel, akkor beírod a HDD topikba, a Win7 topikba - meg még ha már a szemed elé került, akkor egy általános segítségkérõ topikba is. Gyakori érvek szoktak lenni, hogy "gyorsan kell a válasz", meg "hogy biztosan észrevegyék", ilyesmi.

Óriási tévedésben vagytok. :) Többnyire úgyis ugyanazok az arcok fognak segíteni szinte mindenben - az õ limitált számukat tekintve inkább hátráltatod õket ezzel. Erõsen korlátozott a topikok száma is, amiket mind olvasunk. Semennyire se vagytok elõrébb, sõt! Képzeld el, hogy a fenti példában valaki kérdez valami plusz infót, amit fontos lenne tudnia annak érdekében, hogy jól segíthessen. Ezt beírod. A többi helyen honnan tudják majd? Folyamatosan 2-3-... topikba írkálod a dolgokat? Nem lenne egyszerûbb egy helyen? Mondjuk a problémának megfelelõ egyik topikba? Ha nagyon rossz helyen van, akkor legfeljebb áttesszük a szerintünk legjobb helyre és értesítünk róla. Szóra sem érdemes. -_-

A másik, egyenesen ostobaságszámba menõ elképzelés, hogy "gyorsan kell". Persze, mindenkinek minden gyorsan kell. :) Csak elfelejtesz egy apróságot, amire ezúton hívnám fel a figyelmed. Itt Te szívességet kérsz. Kemény pénzügyi ellentételezések esetén is érvényes, hogy "Jól dolgozom, gyorsan és olcsón. Ezekbõl kettõt választhat!". És akkor ebbõl a képletbõl vond ki a pénzt . Te még így is relatíve hamar (pl. legnagyobbrészt aznap, jellemzõen pár órán belül) kapsz választ, ami próbál a lehetõségekhez képest a legjobb lenni, és mindenképpen igyekszik közelebb tolni a megoldáshoz valahogy. Ja, és ugye zéró forint, zéró fillérnél tartunk, pusztán jófejségbõl.

PROTIP#1: Ennek az ostobaságnak a tetézése, amikor valaki új topikot nyit a problémájának. Ez sem szokás nálunk; tematikus topikok vannak, meg keresõ. Ennek egyébként az elsõ másodpercben fel kéne tûnnie.

PROTIP#1,5: Apropó keresõ meg tematikus topikok! Ugye a fórum azért van, hogy eltárolja és hosszú távon is elérhetõvé tegye az elhangzottakat. Ha valami problémád van, akkor illik a releváns topik(ok) utolsó pár hozzászólását végigolvasni. Például az utolsó 1 alapértelmezett fórumoldalt. Esetleg a keresõt is megpróbálhatod. Ezzel magad csökkentheted pár percre a megoldáshoz szükséges idõt. (Nem is sejtenéd, hány nagyon hasonló, vagy egy az egyben ugyanolyan baj fordul elõ!) Illetve nem is tûnsz ostobának azzal, hogy pár hozzászólással elõbb megodott dolgot újra felhozol - amit ha mégis megteszel, azért teljes joggal csesznek majd le.

PROTIP#2: Ha valamire nem érkezik válasz, az nem arról szól, hogy ma Téged szivatunk. Hogy amúgy tudjuk a választ, csak jót röhögve a markunkba nem mondjuk el. Egyszerûen nem tudjuk. Sõt, lövésünk sincs. Mi kérünk elnézést. Uppolni lehet, de 1-2 nap és fél-egy default oldalnál kisebb "mélységbõl" nem ízléses és tök felesleges. Annyit visszaolvasunk, meg még emlékszünk rá, nyugalom.

PROTIP#3: A dolog nem-professzionális és szívesség jellegébõl adódóan - bár mindent elkövetünk, hogy meglegyen a megoldás - semmit nem tudunk garantálni. Minden javasolt beavatkozásért Téged terhel a felelõsség - akár veszted a garit, akár leég a sufni, stb. Nem, az "ezt javasolták az Interneten!", az nem hálás garanciális indoklás, hidd el. :)

szerzõ: Flame_of_Aiur

szerkesztette: chrisnagy13

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...