Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Grand Theft Auto Sorozat


jardo

Recommended Posts

XCube

Ha már egyéni GTA Történelem, akkor én is leírom a saját tapasztalataimat az egész szériáról.

GTA - Első találkozás, DOS, kis hülyegyerekként elsősorban arról szólt a dolog, hogy autózzunk és tomboljunk a városban (gyerekkori barátommal játszottuk együtt). Idővel aztán rájöttünk, hogy ott vannak a küldetések, amiből semmit sem értettünk, de mentünk a nyíl után, majd lesz valami alapon. Ha van játék, aminek a mentési rendszere szar, akkor az ez. Pontosabban nem, de mivel akkoriban mindent a virágboltból szereztünk be hatodkézből, így nem voltak meg a játékhoz csomagolt térképek, így halvány lila gőzünk nem volt arról, hogy lehet egyáltalán menteni, puszta véletlen folytán találtuk meg a mentési pontot, egyszer és jellemzően soha többé még egyszer. Persze félt a türelem is, ami az akkori játékokhoz bizony nagyon kellett. Mindemellett elég kellemes nyomot hagyott bennem a játék.

GTA2 - Ebben az időben indult be igazán a 3D mánia, így különösebb infók hiányában arra vártam, hogy ez a játék is biztosan belép a 3D világba. Úgy képzeltem el, mint az Ignition (nézőpont és részletesség terén), csak szabad városi terepen. Éppen ezért csalódtam is, hogy a 3D gyorsítás kimerült abban, hogy a terepen mozgó sprite -ok még inkább papírból kivágott lapoknak tűnjenek. Magát a világot viszont érdekesebben építették fel, több volt a landmark, így a mentési helyeket is sokkal jobban meg lehetett jegyezni, a küldetések is érdekesebbek lettek, így egy idő után mégis magával vitt.

GTA III - Lehetett ezt a játékot nem szeretni? Az első pixeles videó és néhány scannelt screenshot önmagában lekötött, képzelegve a játékról, a lehetőségekről, a szabadon bejárható világról. Mikor megjelent gyakorlatilag két játékkal játszottam, a GTA III -mal és a Morrowind -del. Ez a kettő tetemes időt felemésztett az életemből, de sosem bánom, mert hozzá tartoznak a legmaradandóbb játékos élményeimhez. Akárhányszor veszem elő a GTA III -at, Portland -ben mindig virtuálisan hazaérek, ismerek minden sarkot, minden rövidítést. Maga a sztori is tetszett, mert akkoriban menő volt a bűnözői élet és hasonlót még sosem láttunk. Mára már erősen megkopott a fénye, de egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Az egyetlen pont, ami már annak idején is borzalmasan zavart az a TPS irányítás volt, valami eszméletlen csiszolatlan, darabos, unreszponzív, sok esetben csak bünteti a játékost. Én éppen ezért jártam a küldetéseket, míg a legtöbb barátom és haverom inkább csak pusztított, ami viszont engem nem vonzott egyáltalán. Egyébként már annak idején is feltűnt, hogy mennyire sok a hasonlóság a GTA2 és a GTA III között. A küldetések (több helyen is van egyezés a két játékban), a főhős (a két Claude gyakorlatilag egy és ugyanaz), a komor játékvilág nagyon hasonló, ami miatt a GTA III nálam mindig is egy valódi folytatásként élt, míg a második rész egy kisebb ráncfelvarrásként, ami valójában sokkal ambiciózusabb volt annál, mint amit az akkori technika képes lett volna megjeleníteni, így megmaradt a maga szintjén, de letette az alapot az első igazi nagy dobásnak.

GTA Vice City - Nekem ez a játék hozta meg a sorozat valódi kiteljesedését és a mai napig ezt tartom a legjobb résznek. A nyolcvanas évek hangulata és a felemelkedő gengszter története kiválóan passzolt az akkori lelkivilágomhoz, a kibővített játékmenet és mérföldekkel csiszoltabb sztori pedig csodás alapot adott az egésznek. A motorok és helikopterek megjelenése új lehetőségeket teremtett a játékmechanikában és az őrültködésben, a játéktér immáron három helyett kettőre való tagolása pedig oldott valamit a vontatottságon, legfőképpen azzal, hogy a nyitás után az egész területen tovább folytatódtak az események és nem egy amolyan epizódzárás történt. Ezt a játékot vittem először 100% -ra, majd amikor már annyira rongyosra játszottam, hogy nem volt kedvem hozzá újra elővettem a GTA III -mat és azt is 100% -ra toltam, de közel sem akkora örömmel a hiányosságok miatt. Az irányításon is sikerült csiszolni valamelyest, ami a lövöldözésen is javított, így nem éreztem annyira esetlennek az egészet, mint az előd esetén.

GTA San Andreas - Itt csatlakozom az előttem szólókhoz. A dologhoz az is hozzá tartozik, hogy a játék megjelenésekor egy olyan korszakomat éltem, amikor lényegesen kevesebb időm volt játszani és maga a játékokhoz viszonyuló érzésvilágom és vonzalmam is csökkenni kezdett. A hírek és cikkek alapján mindezek ellenére is eszméletlenül be voltam hájpolva GTA fanként, a rengeteg lehetőség és hatalmas terület sokat igért, de végeredményben csak egy hatalmas káoszt hagyott. Az első próbálkozásom a bandaháború kitörésével érdekét vesztette, mert ha a háborúzással akartam haladni, akkor a küldetésekkel nem haladtam és fordítva. Emellett a rengeteg lehetőség inkább taszítóvá kezdett válni. Szép és jó, hogy lehet és kell enni + edzeni, de ezek pont olyan tevékenységek, amiket inkább a való életben teszek, mintsem egy játékban. Az "RPG" rendszer is inkább erőltetettnek tűnt, mintsem hasznosnak. A ruházkodás megint csak egy érdekes dolognak tűnt elsőre, de olyan szinten lényegét vesztette az ide - oda autókázás időigényessége miatt, hogy utólag már rossz belegondolni. Nagyon sokat segített volna a játékon egy normál mentési rendszer, de még egy autosave rendszer is. Hozzáteszem, hogy ha a SA a középiskolás éveim alatt jelent volna meg, akkor egészen máshogy éltem volna meg a dolgot, mert akkoriban nagyon rajta voltam a kilencvenes évek rapper gengszter világán. Évekkel később, amikor már letettem a bőgatyát és az érdeklődési köröm is sokszorosára tágult, akkor már kicsit elcsépeltnek hatott az egész.

 

Nos, így, hogy elérkeztünk az eredeti trilógia és az előzmények végéhez meg kell jegyeznem egy dolgot, amit sokan elfelejtenek a régi részekkel kapcsolatban. Ezek a játékok karikatúrák voltak, amik ugyan valamelyest reálisan adták elő magukat, de végeredményben minden szempontból "csak" jól szituált rajzfilmekként érdemes tekinteni rájuk. Ez számomra azért fontos, mert a következő epizódok egészen más irányt vettek, így a játékélmény is megváltozott, ami lehetetlenné teszi az összehasonlítást.

Egyéni megjegyzés ugyancsak az eredeti trilógiához: ezeket a címeket és csak billentyűzettel és egérrel játszottam, az autókat nem WASD -vel, hanem a kurzorbillentyűket használva irányítottam, ami a mai napig is olyan érzést teremt játék közben, mintha a vezetett járműveket fizikailag a markomban tartanám :D .

 

GTA IV - Már ez első infók után eszméletlenül ráfeszültem a játékra (itt már újra visszatért a szunnyadó játékos szellem), az első trailer megjelenését a visszaszámláló előtt vártam a honlapon. A trailer hatalmasat ütött és az azt követők is csak tovább spilázták a hangulatomat. Mivel konzolom továbbra sem volt vártam a PC verzió megjelenését, majd akkorát csattantam a falon, hogy a mai napig emlegetem. Akkoriban kimondottan jó gépem volt, de a PC port minősége ezt figyelmen kívül hagyta, így egy szépen kinéző de brutálisan akadozó élvezhetetlen szemetet kaptam. Hiába akartam szeretni a játékot, ha egyszerűen élvezhetetlen volt bármilyen beállítások mellett. Mikor egy évvel később további gépfrissítés után sem volt hajlandó normálisan futni inkább hagytam elmenni... . Vérző szívvel, mert egyébként a sokkal komolyabb hangvétel és technológia piszkosul tetszett. Az autók fizikája ugyan még mindig arcade jelleggel működött, de fényévekre volt a korábbi epizódok könnyen begyakorolható sínen futásához képest, mindez viszont a lehető legjobb irányban. A karakterfizika számomra a mai napig egyedülálló. A mozgás és TPS irányítás végre nem egy konzolról idétlenül portolt katyvasz, hanem működő egész. Az egyetlen, cserébe elég komoly hibát abban láttam, hogy a billentyűzeten játszókat is rákényszerítették a WASD autós irányításra, mert a kamera nem olyan sebességgel követte a kanyarodást, mint azt korábban megszokhattuk, így az egérrel kellett benézni a kanyarba, ami nekem nagyon nem feküdt (tolatásnál a mai napig fordítva gondolkodok bal kézzel, mert gyerekkorom óta jobbal "kormányoztam" az autós játékokban). Ez kontroller használata esetén semmi gondot nem jelent, mert az ember automatikusan ráhúz jobb hüvelykkel ha kell. Végül a PS3 verzióban találtam rá újra a játékra, de a mai napig nem játszottam végig, amit nagyon sajnálok. Egyszer viszont ennek is eljön az ideje :) .

GTA V - Ez a cím dettó az életem egy érdekes pontján kapott el, tudtam róla, de a körülményeim alakulása rövid távon ismét másodrangúvá tette a játékipart. A legfotosabb az, hogy ez volt az első GTA, amit megjelenés után direkt konzolon játszottam, az első valóban kihasznált saját konzolomon, egy PS3 SuperSlim -en. És hiába volt a hardver koros, idejét múlt, a játék olyat mutatott nekem, amit régi PC motorosként sem tudtam nem értékelni. Hiába van meg a játék PS4 és PC verziója, még mindig szívesen veszem elő a PS3 -at, mert egyszerűen elképesztő, hogy mit tudtak kihozni annak idején a fejlesztők. Az X360 verzió pedig még szebb... . A GTA IV -es alapokitt is visszaköszönnek, de néhány részletnek búcsút mondhatunk, ami számomra nem volt komolyabb érvágás. Cserébe maga a világ sokkal de sokkal sokrétűbb, de nem olyan negatívan letaglózó, mint a San Andreas esetén. Itt sosem éreztem úgy, hogy valamilyen tevékenység a fejemre akarna nőni, cserébe szívesen csináltam ezt - azt a küldetéseken kívül is, akárcsak a negyedik részben. A három főhős bevezetése nekem speciel nagyon tetszett, az erősségek és gyengeségek rendszerével együtt. A történetépítés dettó. Nyilván nem kell ajánlani egy játékot, ami három konzolgenerációs keresztül él folyamatosan, de azért megjegyzem, hogy ez bizony tényleg ajánlott.

 

On 11/23/2021 at 2:53 PM, Lord_KROK said:

A Vice cityben minden benne volt, ami a sikerhez kell részemről, kilőhető autókerék mint újítás, és 80-as évek Miami-ja, ami egy rakás gyerekkoromban megnézett filmből ismerős lehetett. Nyomulgattam is vele, de végül fogalmam sincs, hogy mi hiányzott belőle, de nemigazán fogott meg. Nagy peche volt, hogy a Mafia 1 után találkoztam vele, és akkoriban az volt a mérce, és sokkal jobban megfogott.

A Mafia első része nekem azért sem ütötte ki a nyeregből a GTA -t mert jól tudott létezni mellette. Nem volt igazi konkurense, hanem inkább méltó kortársa, amolyan Stan és Pan vagy Bud Spencer és Terrence Hill jellegben. Mindkettő szuper a maga nemében, de teljesen más. Ettől függetlenül már akkor eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lehetőségei lennének a GTA sorozatnak, ha a fő platform nem a PS2 lenne.

On 11/23/2021 at 2:53 PM, Lord_KROK said:

A 4-el igazából sosem voltam jóban, nagyon minimálisat játszottam vele, valahogy nem adta, bár lehet h rá kéne nézzek mai szemmel is, mert azért egyrészt egy olyan virágbolti verzióm volt amiben nem volt mentés egyáltalán (tehát mindig mindent újrakezdtem kilépés után) a másik, hogy az akkori gépemen elég ramatyul ment, és ez sosem segít egy játékon.  Persze vannak játékok amiért fejleszt az ember (Midtown Madness, Driver, Just Cause 3 stb.) de ez nekem valahogy nem volt az. Rövidesen a Mafia 2-től (hibái ellenére) pont azt kaptam, amit egy jó GTAtól vártam volna.

Szerintem itt teljesen egyértelmű, hogy te nem a GTA vonalra voltál éhes. Így a kijelentés, hogy "pont azt kaptam, amit egy jó GTAtól vártam volna" érvényét is veszti, mert a GTA sosem akart olyan légkört teremteni, mint a Mafia vagy a Just Cause.

Link to comment
Share on other sites

XCube
On 11/23/2021 at 2:53 PM, Lord_KROK said:

A GTA5 pont akkor jött ki, mikor én meg Ciprusra, így eleve rohadt nagy késéssel láttam neki. Legnagyobb bajom az volt vele, hogy akárhogyis állítottam a grafikát, egyszerűen messze nem volt olyan szép mint a screenshootokon, ezt ráfogtam kezdetben a HD4890-re, de később a GTX950-el sajnos ugyanez volt a tapasztalatom (azóta mondjuk monitort és felbontást váltottam, így nem néztem meg, talán fair lenne adni neki még egy esélyt, de : ) emellett az autók mozgásával is komoly bajom volt, a sorozat legnagyobb visszalépése volt ez szerintem, ahogy (a játék megjelenés utáni verziójáról beszélek, azt nem tudom, hogy X patchel később milyen lett), az autók jégdarabon csúszkáló ólomszánkóként viselkedtek, a "törésmodelljük" pedig még a GTA3-hoz képest is visszalépés volt, és ha mindez nem lett volna elég, akkor még ugyanaz bejött mint a San Andreasnál, a túl nagy pálya és a tőlem távoli feeling, ami fura, mert egyrészt szeretnék Kaliforniába eljutni, másrészt a videók alapján még úgyéreztem hogy ez a játék kelleni fog. Hagyom kicsit érni a dolgot, aztán lehet ránézek valami aktuális verziójára. Ráadásul az 5-nek az akkor (mire az  5-öt ki tudtam próbálni) megjelenő Just Cause 3 jutott ellenfeléül, amiben pont azt találtam meg, amiről azt hittem, hogy a GTA5 fogja majd tudni...

Nem tudom, hogy nem az e a probléma itt, hogy nem is igazán akartál esélyt adni a játéknak. A törésmodell messze az egyik legjobb, a GTA III -hoz pedig még véletlenül sem hasonlítanám, legkevésbé negatív aspektusban. Az irányítás szintén rendben van, sokkal élethűbb, mint sok más hasonszőrű open world játékokban. A térkép ugyan nagy, de annyi a jól felismerhető hely, hogy a tájékozódással nem kéne gondokba ütközni. Szerintem alapvetően az a probléma, hogy te nem szereted a GTA játékokat, mert más az ízlésed.

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
22 hours ago, XCube said:

Ha már egyéni GTA Történelem, akkor én is leírom a saját tapasztalataimat az egész szériáról.

GTA - Első találkozás, DOS, kis hülyegyerekként elsősorban arról szólt a dolog, hogy autózzunk és tomboljunk a városban (gyerekkori barátommal játszottuk együtt). Idővel aztán rájöttünk, hogy ott vannak a küldetések, amiből semmit sem értettünk, de mentünk a nyíl után, majd lesz valami alapon. Ha van játék, aminek a mentési rendszere szar, akkor az ez. Pontosabban nem, de mivel akkoriban mindent a virágboltból szereztünk be hatodkézből, így nem voltak meg a játékhoz csomagolt térképek, így halvány lila gőzünk nem volt arról, hogy lehet egyáltalán menteni, puszta véletlen folytán találtuk meg a mentési pontot, egyszer és jellemzően soha többé még egyszer. Persze félt a türelem is, ami az akkori játékokhoz bizony nagyon kellett. Mindemellett elég kellemes nyomot hagyott bennem a játék.

GTA2 - Ebben az időben indult be igazán a 3D mánia, így különösebb infók hiányában arra vártam, hogy ez a játék is biztosan belép a 3D világba. Úgy képzeltem el, mint az Ignition (nézőpont és részletesség terén), csak szabad városi terepen. Éppen ezért csalódtam is, hogy a 3D gyorsítás kimerült abban, hogy a terepen mozgó sprite -ok még inkább papírból kivágott lapoknak tűnjenek. Magát a világot viszont érdekesebben építették fel, több volt a landmark, így a mentési helyeket is sokkal jobban meg lehetett jegyezni, a küldetések is érdekesebbek lettek, így egy idő után mégis magával vitt.

GTA III - Lehetett ezt a játékot nem szeretni? Az első pixeles videó és néhány scannelt screenshot önmagában lekötött, képzelegve a játékról, a lehetőségekről, a szabadon bejárható világról. Mikor megjelent gyakorlatilag két játékkal játszottam, a GTA III -mal és a Morrowind -del. Ez a kettő tetemes időt felemésztett az életemből, de sosem bánom, mert hozzá tartoznak a legmaradandóbb játékos élményeimhez. Akárhányszor veszem elő a GTA III -at, Portland -ben mindig virtuálisan hazaérek, ismerek minden sarkot, minden rövidítést. Maga a sztori is tetszett, mert akkoriban menő volt a bűnözői élet és hasonlót még sosem láttunk. Mára már erősen megkopott a fénye, de egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Az egyetlen pont, ami már annak idején is borzalmasan zavart az a TPS irányítás volt, valami eszméletlen csiszolatlan, darabos, unreszponzív, sok esetben csak bünteti a játékost. Én éppen ezért jártam a küldetéseket, míg a legtöbb barátom és haverom inkább csak pusztított, ami viszont engem nem vonzott egyáltalán. Egyébként már annak idején is feltűnt, hogy mennyire sok a hasonlóság a GTA2 és a GTA III között. A küldetések (több helyen is van egyezés a két játékban), a főhős (a két Claude gyakorlatilag egy és ugyanaz), a komor játékvilág nagyon hasonló, ami miatt a GTA III nálam mindig is egy valódi folytatásként élt, míg a második rész egy kisebb ráncfelvarrásként, ami valójában sokkal ambiciózusabb volt annál, mint amit az akkori technika képes lett volna megjeleníteni, így megmaradt a maga szintjén, de letette az alapot az első igazi nagy dobásnak.

GTA Vice City - Nekem ez a játék hozta meg a sorozat valódi kiteljesedését és a mai napig ezt tartom a legjobb résznek. A nyolcvanas évek hangulata és a felemelkedő gengszter története kiválóan passzolt az akkori lelkivilágomhoz, a kibővített játékmenet és mérföldekkel csiszoltabb sztori pedig csodás alapot adott az egésznek. A motorok és helikopterek megjelenése új lehetőségeket teremtett a játékmechanikában és az őrültködésben, a játéktér immáron három helyett kettőre való tagolása pedig oldott valamit a vontatottságon, legfőképpen azzal, hogy a nyitás után az egész területen tovább folytatódtak az események és nem egy amolyan epizódzárás történt. Ezt a játékot vittem először 100% -ra, majd amikor már annyira rongyosra játszottam, hogy nem volt kedvem hozzá újra elővettem a GTA III -mat és azt is 100% -ra toltam, de közel sem akkora örömmel a hiányosságok miatt. Az irányításon is sikerült csiszolni valamelyest, ami a lövöldözésen is javított, így nem éreztem annyira esetlennek az egészet, mint az előd esetén.

GTA San Andreas - Itt csatlakozom az előttem szólókhoz. A dologhoz az is hozzá tartozik, hogy a játék megjelenésekor egy olyan korszakomat éltem, amikor lényegesen kevesebb időm volt játszani és maga a játékokhoz viszonyuló érzésvilágom és vonzalmam is csökkenni kezdett. A hírek és cikkek alapján mindezek ellenére is eszméletlenül be voltam hájpolva GTA fanként, a rengeteg lehetőség és hatalmas terület sokat igért, de végeredményben csak egy hatalmas káoszt hagyott. Az első próbálkozásom a bandaháború kitörésével érdekét vesztette, mert ha a háborúzással akartam haladni, akkor a küldetésekkel nem haladtam és fordítva. Emellett a rengeteg lehetőség inkább taszítóvá kezdett válni. Szép és jó, hogy lehet és kell enni + edzeni, de ezek pont olyan tevékenységek, amiket inkább a való életben teszek, mintsem egy játékban. Az "RPG" rendszer is inkább erőltetettnek tűnt, mintsem hasznosnak. A ruházkodás megint csak egy érdekes dolognak tűnt elsőre, de olyan szinten lényegét vesztette az ide - oda autókázás időigényessége miatt, hogy utólag már rossz belegondolni. Nagyon sokat segített volna a játékon egy normál mentési rendszer, de még egy autosave rendszer is. Hozzáteszem, hogy ha a SA a középiskolás éveim alatt jelent volna meg, akkor egészen máshogy éltem volna meg a dolgot, mert akkoriban nagyon rajta voltam a kilencvenes évek rapper gengszter világán. Évekkel később, amikor már letettem a bőgatyát és az érdeklődési köröm is sokszorosára tágult, akkor már kicsit elcsépeltnek hatott az egész.

 

Nos, így, hogy elérkeztünk az eredeti trilógia és az előzmények végéhez meg kell jegyeznem egy dolgot, amit sokan elfelejtenek a régi részekkel kapcsolatban. Ezek a játékok karikatúrák voltak, amik ugyan valamelyest reálisan adták elő magukat, de végeredményben minden szempontból "csak" jól szituált rajzfilmekként érdemes tekinteni rájuk. Ez számomra azért fontos, mert a következő epizódok egészen más irányt vettek, így a játékélmény is megváltozott, ami lehetetlenné teszi az összehasonlítást.

Egyéni megjegyzés ugyancsak az eredeti trilógiához: ezeket a címeket és csak billentyűzettel és egérrel játszottam, az autókat nem WASD -vel, hanem a kurzorbillentyűket használva irányítottam, ami a mai napig is olyan érzést teremt játék közben, mintha a vezetett járműveket fizikailag a markomban tartanám :D .

 

GTA IV - Már ez első infók után eszméletlenül ráfeszültem a játékra (itt már újra visszatért a szunnyadó játékos szellem), az első trailer megjelenését a visszaszámláló előtt vártam a honlapon. A trailer hatalmasat ütött és az azt követők is csak tovább spilázták a hangulatomat. Mivel konzolom továbbra sem volt vártam a PC verzió megjelenését, majd akkorát csattantam a falon, hogy a mai napig emlegetem. Akkoriban kimondottan jó gépem volt, de a PC port minősége ezt figyelmen kívül hagyta, így egy szépen kinéző de brutálisan akadozó élvezhetetlen szemetet kaptam. Hiába akartam szeretni a játékot, ha egyszerűen élvezhetetlen volt bármilyen beállítások mellett. Mikor egy évvel később további gépfrissítés után sem volt hajlandó normálisan futni inkább hagytam elmenni... . Vérző szívvel, mert egyébként a sokkal komolyabb hangvétel és technológia piszkosul tetszett. Az autók fizikája ugyan még mindig arcade jelleggel működött, de fényévekre volt a korábbi epizódok könnyen begyakorolható sínen futásához képest, mindez viszont a lehető legjobb irányban. A karakterfizika számomra a mai napig egyedülálló. A mozgás és TPS irányítás végre nem egy konzolról idétlenül portolt katyvasz, hanem működő egész. Az egyetlen, cserébe elég komoly hibát abban láttam, hogy a billentyűzeten játszókat is rákényszerítették a WASD autós irányításra, mert a kamera nem olyan sebességgel követte a kanyarodást, mint azt korábban megszokhattuk, így az egérrel kellett benézni a kanyarba, ami nekem nagyon nem feküdt (tolatásnál a mai napig fordítva gondolkodok bal kézzel, mert gyerekkorom óta jobbal "kormányoztam" az autós játékokban). Ez kontroller használata esetén semmi gondot nem jelent, mert az ember automatikusan ráhúz jobb hüvelykkel ha kell. Végül a PS3 verzióban találtam rá újra a játékra, de a mai napig nem játszottam végig, amit nagyon sajnálok. Egyszer viszont ennek is eljön az ideje :) .

GTA V - Ez a cím dettó az életem egy érdekes pontján kapott el, tudtam róla, de a körülményeim alakulása rövid távon ismét másodrangúvá tette a játékipart. A legfotosabb az, hogy ez volt az első GTA, amit megjelenés után direkt konzolon játszottam, az első valóban kihasznált saját konzolomon, egy PS3 SuperSlim -en. És hiába volt a hardver koros, idejét múlt, a játék olyat mutatott nekem, amit régi PC motorosként sem tudtam nem értékelni. Hiába van meg a játék PS4 és PC verziója, még mindig szívesen veszem elő a PS3 -at, mert egyszerűen elképesztő, hogy mit tudtak kihozni annak idején a fejlesztők. Az X360 verzió pedig még szebb... . A GTA IV -es alapokitt is visszaköszönnek, de néhány részletnek búcsút mondhatunk, ami számomra nem volt komolyabb érvágás. Cserébe maga a világ sokkal de sokkal sokrétűbb, de nem olyan negatívan letaglózó, mint a San Andreas esetén. Itt sosem éreztem úgy, hogy valamilyen tevékenység a fejemre akarna nőni, cserébe szívesen csináltam ezt - azt a küldetéseken kívül is, akárcsak a negyedik részben. A három főhős bevezetése nekem speciel nagyon tetszett, az erősségek és gyengeségek rendszerével együtt. A történetépítés dettó. Nyilván nem kell ajánlani egy játékot, ami három konzolgenerációs keresztül él folyamatosan, de azért megjegyzem, hogy ez bizony tényleg ajánlott.

 

A Mafia első része nekem azért sem ütötte ki a nyeregből a GTA -t mert jól tudott létezni mellette. Nem volt igazi konkurense, hanem inkább méltó kortársa, amolyan Stan és Pan vagy Bud Spencer és Terrence Hill jellegben. Mindkettő szuper a maga nemében, de teljesen más. Ettől függetlenül már akkor eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lehetőségei lennének a GTA sorozatnak, ha a fő platform nem a PS2 lenne.

Szerintem itt teljesen egyértelmű, hogy te nem a GTA vonalra voltál éhes. Így a kijelentés, hogy "pont azt kaptam, amit egy jó GTAtól vártam volna" érvényét is veszti, mert a GTA sosem akart olyan légkört teremteni, mint a Mafia vagy a Just Cause.

Ha már ott tartunk :
GTA1 : havernál láttam, még '99 nyarán, ugyanakkor mikor a Carmagedon 2-t is. Úgy voltam vele, hogy ennél sokkal autósjátékabb a Midwn Madness is (a Carma 2 akkor nekem nagyon szaggatott a gépemen). 

GTA2, és GTA London : Valami hasonlót vártam én is mint az Ignition*, ahelyett az volt amit leírtál. Nem is játszottam vele, csak láttam havbernál, olyannyira nem nyerte el a tetszésemet, hogy gondolatban el is kaszáltam a teljes GTA sorozatot, azzal., hogy rendes 3Dben azért érdekelne ilyen jellegű játék. 
Aztán megláttam Guszi haveromnál meg a Gamestarban a GTA3-at, és azt modntam : úristen, ez kell nekem! 
Sajnos a 466-osomon TNT2  M64-el játszahtatlan volt. Egy kölcsön GeF1-essel és 766ra húzva a procit (csak így meg fagyott sűrűn) már játszható volt, szóval körvonalazódott, hogy fejleszteni kell. Na de addig is, képes voltam suli után 1 órát ellenkező irányba buszozni (mint amerre én lakok), hogy osztálytársamnál egy 20-30 percet játszhassak vele, majd onnan közel 2 óra laatt hazajutni. (tehát az egész délutánom ráment h félórát jétszhassak vele). Csak hónapok múlva lett olyan gépem, hogy játszhassam, és azt sem felejtem el : 
Végre meglett a gép, a VGA nem volt jó (Savage 4 32MB került az 1700-as Celeron mellé, de valamiért nem ment vele, így 2MBos ATi VGA-m let, majd nyári szünet vége előtt meglett a várva várt ASUS V7100 64MB amin már ment volna a GTA3, de nekünk pont akkor kellett hosszú hétvégére keresztanyámhoz elutazni (sajnos a "végre nmegy a GTA3" nem volt jó kifogás) aug 31-én este jöttünk haza, és még egy pciit GTA3-azztam, de másnap ugye sulikezdés volt, de suliból rohantam haza, hogy tudjak játszani. Hetekig kb csak azzal játszottam, örültem neki, hogy egy olyan Midotowm Madness ahol ki lehet szállni a kocsiból, és rengeteg mindent lehet csinálni. :D

A 3-as GTA-t nekem sem igazán ütötte ki a nyeregből, csak az hamarabb kifutott, a további GTAk meg nem nagyon tudtak vele hangulatban és kidolgozásban versenyezni. 

Az is lehet, hogy nem a GTA vonalra voltam éhes. De tényleg a GTA4-et (ami szaggatott, nem annyira világom volt menteni sem lehett benne stb) mellé teszem a Mafia 2-nek, ami 50-es években játszódott, remekül futott, órákig eltudtam benne csak úgy autózni... nos nagyon egyértelmű volt, hogy melyik kell.

A GTA5-nek mint mondom megint eléggé handicapből kellett indulni, de a Just Cause 3-as példám nyomán  nekem is körvonalazódni látszik, én igazából nem feltétlenül GTA-zni akartam, hanem a legjobb sandbox játékot kerestem, ami a legélvezetesebb. 
Talán valamikor majd újra rápróbálok a GTA5-re, ki tudja, lehet, hogy úgy járok vele mint a töltött káposztával. (sokáig nem szerettem a töltött káposztát, aztán pár év kihagyás után úgy voltam vele, hogy megeszem ha nincs más, és újabb pár év kihagyás után, úgy 3-4 éve kifejeztetten szeretem). 


* A jóöreg Ignitiont igencsak csíptem a maga idejében, de még a 200-es évek első felében is elő-elő vettem, aztán egyszercsak már olyan új gépem lett, hogy nenm ment rajta (kb Phenom 9500 és Win7 környéke). 

Link to comment
Share on other sites

XCube
17 minutes ago, Lord_KROK said:

Ha már ott tartunk :
GTA1 : havernál láttam, még '99 nyarán, ugyanakkor mikor a Carmagedon 2-t is. Úgy voltam vele, hogy ennél sokkal autósjátékabb a Midwn Madness is (a Carma 2 akkor nekem nagyon szaggatott a gépemen). 

GTA2, és GTA London : Valami hasonlót vártam én is mint az Ignition*, ahelyett az volt amit leírtál. Nem is játszottam vele, csak láttam havbernál, olyannyira nem nyerte el a tetszésemet, hogy gondolatban el is kaszáltam a teljes GTA sorozatot, azzal., hogy rendes 3Dben azért érdekelne ilyen jellegű játék. 
Aztán megláttam Guszi haveromnál meg a Gamestarban a GTA3-at, és azt modntam : úristen, ez kell nekem! 
Sajnos a 466-osomon TNT2  M64-el játszahtatlan volt. Egy kölcsön GeF1-essel és 766ra húzva a procit (csak így meg fagyott sűrűn) már játszható volt, szóval körvonalazódott, hogy fejleszteni kell. Na de addig is, képes voltam suli után 1 órát ellenkező irányba buszozni (mint amerre én lakok), hogy osztálytársamnál egy 20-30 percet játszhassak vele, majd onnan közel 2 óra laatt hazajutni. (tehát az egész délutánom ráment h félórát jétszhassak vele). Csak hónapok múlva lett olyan gépem, hogy játszhassam, és azt sem felejtem el : 
Végre meglett a gép, a VGA nem volt jó (Savage 4 32MB került az 1700-as Celeron mellé, de valamiért nem ment vele, így 2MBos ATi VGA-m let, majd nyári szünet vége előtt meglett a várva várt ASUS V7100 64MB amin már ment volna a GTA3, de nekünk pont akkor kellett hosszú hétvégére keresztanyámhoz elutazni (sajnos a "végre nmegy a GTA3" nem volt jó kifogás) aug 31-én este jöttünk haza, és még egy pciit GTA3-azztam, de másnap ugye sulikezdés volt, de suliból rohantam haza, hogy tudjak játszani. Hetekig kb csak azzal játszottam, örültem neki, hogy egy olyan Midotowm Madness ahol ki lehet szállni a kocsiból, és rengeteg mindent lehet csinálni. :D

A 3-as GTA-t nekem sem igazán ütötte ki a nyeregből, csak az hamarabb kifutott, a további GTAk meg nem nagyon tudtak vele hangulatban és kidolgozásban versenyezni. 

Az is lehet, hogy nem a GTA vonalra voltam éhes. De tényleg a GTA4-et (ami szaggatott, nem annyira világom volt menteni sem lehett benne stb) mellé teszem a Mafia 2-nek, ami 50-es években játszódott, remekül futott, órákig eltudtam benne csak úgy autózni... nos nagyon egyértelmű volt, hogy melyik kell.

A GTA5-nek mint mondom megint eléggé handicapből kellett indulni, de a Just Cause 3-as példám nyomán  nekem is körvonalazódni látszik, én igazából nem feltétlenül GTA-zni akartam, hanem a legjobb sandbox játékot kerestem, ami a legélvezetesebb. 
Talán valamikor majd újra rápróbálok a GTA5-re, ki tudja, lehet, hogy úgy járok vele mint a töltött káposztával. (sokáig nem szerettem a töltött káposztát, aztán pár év kihagyás után úgy voltam vele, hogy megeszem ha nincs más, és újabb pár év kihagyás után, úgy 3-4 éve kifejeztetten szeretem). 


* A jóöreg Ignitiont igencsak csíptem a maga idejében, de még a 200-es évek első felében is elő-elő vettem, aztán egyszercsak már olyan új gépem lett, hogy nenm ment rajta (kb Phenom 9500 és Win7 környéke). 

Azért a GTA IV lehúzása a mentés miatt eléggé gyér, hiszen ez az első virágbolti verzió hiányossága volt. De persze értem, mert valójában nem is ezt kerested :) . Én a Mafia II -t is imádtam, mert imádom a rockabily stílust és a világháború utáni évek USA -jának látszólagos felhőtlenségét.

 

OFF

Egyébként te ittál, mikor írtad a kommentet?

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
3 hours ago, XCube said:

Azért a GTA IV lehúzása a mentés miatt eléggé gyér, hiszen ez az első virágbolti verzió hiányossága volt. De persze értem, mert valójában nem is ezt kerested :) . Én a Mafia II -t is imádtam, mert imádom a rockabily stílust és a világháború utáni évek USA -jának látszólagos felhőtlenségét.

 

OFF

Egyébként te ittál, mikor írtad a kommentet?

Igen, ezt tudom.

 

OFF: ha három üveg bor éhgyomorra azt jelenti h igen akkor IGEN (a mai napra kellett - a milyenapodban nem tustam akkora NEM et posoltni h érezhető legyen, de ez más téma) 

Link to comment
Share on other sites

payskin
On 11/24/2021 at 10:58 PM, XCube said:

félt a türelem is

Ez roppant költői! De nem tudom, mi akart lenni eredetileg... :hmm:

12 hours ago, Lord_KROK said:

három üveg bor éhgyomorra

ÜVEG? Éhgyomorra? :blink:

Link to comment
Share on other sites

XCube
19 minutes ago, payskin said:

Ez roppant költői! De nem tudom, mi akart lenni eredetileg... :hmm:

:biglol: Most nagyon ki kellett röhögnöm saját magamat.

Németül hiányozni = fehlen, hiányzott = fehlte.

Kicsit magyarosítottam a múltidejét :whistling: .

Szabad beszédben már fordult elő ilyen velem sokszor, de írásban ez az első aklalom. Meglátszik, hogy nagyon keveset kommunikálok magyarul.

12 hours ago, Lord_KROK said:

OFF: ha három üveg bor éhgyomorra azt jelenti h igen akkor IGEN (a mai napra kellett - a milyenapodban nem tustam akkora NEM et posoltni h érezhető legyen, de ez más téma) 

Az gáz :( .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

kaszman1
31 minutes ago, payskin said:

ÜVEG? Éhgyomorra? :blink:

Nekem is azon akadt meg a szemem. Mondjuk 3 üvegnél már édes mindegy evett-e az ember.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Na de hogy egyáltalán értelmes szavak és mondatok születtek ebben az állapotban, ez valami csoda. :D 

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
42 minutes ago, payskin said:

ÜVEG? Éhgyomorra? :blink:

Az üveget nem nyeltem le nyugi :D

 

Na, de térjünk vissza a GTA sorozatra. 

15 hours ago, XCube said:

Azért a GTA IV lehúzása a mentés miatt eléggé gyér, hiszen ez az első virágbolti verzió hiányossága volt.

Igen, ez teljesen jogos meglátás

Link to comment
Share on other sites

kaszman1
31 minutes ago, Lord_KROK said:

 

Na, de térjünk vissza a GTA sorozatra. 

 

Inkább álljunk meg egy pillanatra és kérdezzük meg Krok-tól, hogy minden rendben van-e? :D

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK
3 hours ago, kaszman1 said:

Inkább álljunk meg egy pillanatra és kérdezzük meg Krok-tól, hogy minden rendben van-e? :D

Kurvára nem, de ez nem ide tartozik. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
VassGabor

Lehet örülni decemberbe látjuk a 6-ot végre hogy fog kinézni.

  • Downvote 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Godzillamessage

Én tudom, hogy néz ki a 6

Link to comment
Share on other sites

XCube
1 hour ago, Godzillamessage said:

Én tudom, hogy néz ki a 6

Az lehet, de ha elszarják, akkor 9 is lehet, ami rossz szögből 6 így bedőlhetünk nekik.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

kaszman1

Úgy hallottam most bejelentették, hogy decemberben lesz egy videó amiben bejelentik a dátumot amikor bejelentik a megjelenést!

Alig várom!

Link to comment
Share on other sites

VassGabor

Konzolokra jön elsőnek, rohadt soká lesz a pc-s port.

Link to comment
Share on other sites

Godzillamessage

Addigra lehet, hogy 7 lesz belőle. :sleep:

 

Link to comment
Share on other sites

kaszman1

Nekem 8

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...