Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Minecraft


mr_zone

Recommended Posts

jagdtigger

Azért a szétcseszés az egy kicsit erős, tény hogy a korábbi verziókhoz képest sokat változott de ez nem feltétlenül rossz (még ha vannak is dolgok amik nem tetszenek)...

A szervert illetően egyetértek, elég gáz hogy még a spigot is beszaggat néha egy 1700X-en.....

Link to comment
Share on other sites

payskin

Számomra rettentő gáz a függőlegesen hozzápakolt +128 blokk, mert erre valójában semmi szükség nem volt. K nagy barlangok meg össze-vissza tekergő járatok eddig is voltak a játékban, aki meg égbenyúló hegyeket akart, az tolhatta Amplifiedon. Pl. semmi kifogásom nem volna az ellen, ha az Amplified algoritmusát alakították volna át, még hegyesebbre. Számos kiváló építő bizonyította, hogy 256 blokkban is gyönyörű, magas, havas hegyeket lehetett csinálni -- akkor talán ment volna az algoritmusnak is. De főleg az bosszant, hogy majdnem 128-at kell mostantól lefelé ásni, pedig 64-ről 11-re leásni sem volt már túl szórakoztató. Minden máshova került, mint ahol eddig megszoktuk vagy inkább tudtuk -- gondolok itt az ércekre meg a lávatavakra -- ezzel megint a játék évtizedes hagyományait dobták ki, teljesen öncélúan és értelmetlenül. Egy csomó mechanika nem fog működni, pl. hogy építesz vízliftet? Felérsz a kelp lerakással -50-ről 64-ig 1 levegővel?! A fenét! Tehát sehogy. Majd kell hozzá potion. Vagy kiásni egy slime chunkot, az eddig is egy szép feladat volt, most áshatsz még +64 réteget lefelé, mert csak.

Én nem akarok egy új Minecrafttal játszani, annak újra megtanulni a szabályrendszerét meg hogy mi hol van. Nekem nem kell 40 réteg jóval nehezebben és lassabban bányászható akármilyen kő, mert 10 éve bányászok nagy kedvvel, úgy szeretem, ahogy a 10 év alatt megtanultam, megszoktam.

Az én játékomat teljesen tönkrecseszték. :disbelief:

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Szóval nem szétcseszték csak neked nem tetszik.... :rolleyes:  Ekkora horderejű munkának pedig nem szokott egy fejlesztő nekiállni ha nincs rá igény. (Microfos az egyetlen kivétel eddig.)

Link to comment
Share on other sites

payskin

Márpedig arra, hogy +128 blokkot berakjanak, kurvára nem volt igény, mivel fel sem merült senkiben, hogy ezt egyáltalán meg lehet csinálni, vagy hogy erre egyáltalán szükség volna. Tehát ezt egészen biztosan külső igények nélkül csinálták.

Jó, nyilván nekem nem tetszik. Van egy elég jelentős méretű közösség, akinek kurvára nem jött be a combat update -- ők a mai napig az 1.9-cel játszanak, és több éve várják, hogy Jeb valami értelmeset lerakjon az asztalra ezzel kapcsolatban.

Na mindegy, nekem úgy tűnik, hogy itt a vége, fuss el véle. Maradhatnék én is az 1.17-nél, meg reménykedhetnék, hogy hátha visszacsinálják, de ez nyilván esélytelen. Vagy akkor már inkább a Nether Update előtti verziónál, hogy az elcseszett Netherrel se kelljen szívni... Valójában túl sok szar került a játékba az elmúlt pár verzióban, amihez nekem már semmi kedvem.

Függöny.

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Kinek a pap kinek a papné.... :D Nekem az egyedüli ami nem tetszik az említett frissítésekből az a Hoglin a netherben ami simán neked megy tök mindegy mit csinálsz.

 

Alakul a bázis az új világban:
mcbase_1-18.png

Leásás kicsit tovább tartott de jóval több barlangba botlottam bele mint korábban (beleértve egy elárasztottat is, jó méretes). Érctalálással se volt gond miután utánanéztem mit hol kell keresni. (A rézen még tekerhetnének lejjebb, kib@szott gyakori.)

Link to comment
Share on other sites

payskin

Na, ezt még ideteszem, aztán befejezem. Tökéletesen illusztrálja, amit mondok: max natural generation 128?! Magyarul a FÉL CHUNK ott állt üresen, hogy bármit csináljanak vele. A felhőket ugyanígy felvihették volna 192-re, mint most, és boldogan feltolhatták volna a hegyek tetejét akár 64, akár 96, akár mind a rendelkezésre álló 128 blokkal, anélkül, hogy az egészet lefelé el kellett volna b*szni. Egyszerűen nem értem... :(
image.png

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Na ez nem piskóta :ohmy: :
mccave.png

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

https://www.minecraft.net/en-us/article/important-message--security-vulnerability-java-edition
https://arstechnica.com/information-technology/2021/12/minecraft-and-other-apps-face-serious-threat-from-new-code-execution-bug/

Quote

Exploit code has been released for a serious code-execution vulnerability in Log4j, an open source logging utility that's used in countless apps, including those used by large enterprise organizations, several websites reported last Thursday.

Word of the vulnerability first came to light on sites catering to users of Minecraft, the best-selling game of all time. The sites warned that hackers could execute malicious code on servers or clients running the Java version of Minecraft by manipulating log messages, including from things typed in chat messages. The picture became more dire still as Log4j was identified as the source of the vulnerability, and exploit code was discovered posted online.

 

Link to comment
Share on other sites

payskin

Ez mekkora már: a biztonsági hiba egy nyílt forráskódú logokat készítő cuccban volt, amit a srác ingyen fejlesztget a szabadidejében, a GitHubon heten (7) szponzorálják, és a fél világ használja ingyen, ott van a top 100 legdrágább JAVA-s fejlesztések mindegyikében, és az Oracle szerint több milliárd JAVA-t futtató gépen. És senkinek nem jut eszébe, hogy egyrészt megnézze, mit használ, másrészt, hogy nem kéne-e ennek az embernek támogatni a munkáját, ha máshogy nem, akkor anyagilag? Nagyon nagy a felzúdulás Open Source körökben, mivel a fickót kikiáltották ilyen általános bűnbaknak, és szidták mint a bokrot, holott ő jóformán hobbiból bütykölget. 

---

Viszont szombaton játszottam egy szerveren, és továbbra is tartom, hogy ez egy vicc. Egy sima rét, egy folyó mellett, az már nem 64-65-ös szint, hanem 72. Nem mindenhol, de pont ott, ahol a kissé fogalom nélkül játszó társak elkezdtek építkezni ott pont ilyen folyómeder-szerűség volt: meredek part ment fel a rétre. Na, innen kezdtek leásni kőcsákánnyal. Én rohangáltam fel alá, hoztam állatokat, építettem karámokat, bánya környékére sem mentem, inkább ilyen hegyoldalakon látható résekbe, mert ott van most a vas. Mindegy. Nem tudom, hányadik kőcsákánynál szól a srác, hogy leért 0-ra, és hogy ezt nem érti, mert megy tovább lefelé a pálya. Jó reggelt kívánok. És akkor hol a gyémánt? Mondtam neki, hogy ott, ahol most áll, már elvileg van, csak kevés. De hogy van-e valakinek vascsákánya, mert mióta ás lefelé még nem talált vasat, de kőcsákánnyal azt a szart, ami 0 alatt van, kínszenvedés ütni. Ó, mondom, sok sikert! Végül leástak az aljáig, 1-1 látható gyémánt volt itt-ott. Nem sikerült rájönni, hányas szintre került a láva, pedig miután mindenki elment aludni, lementem spectatorban szétnézni alul, és mindenhol rohadt nagy barlangok vannak meg össze-vissza folyik a láva minden szinten, de ilyen egységes, jól megfogható lávató-szint egyszerűen nem volt.

Teljesen bugos még a worldgen, mindenhova eszetlen barlangokat csinál. Csónakázok egy folyón, jön egy hegy, és látszik, hogy egy nagyobb barlangot sikerült bele generálni, mint maga a hegy, úgy nézett ki az egyik oldala, mint ami épp lerobban, hegydarabok lebegtek a levegőben, miközben a folyóról be lehetett csónakázni a hegy gyomrába. A következő, kimondott magas hegy oldalában dzsungelfák, a tetején dzsungel. WTF?! Hazaviszem a dzsungelfa saplinget, és nem dzsungelfa nő belőle a szavannán. (A törzse dzsungelfa, a levele ilyen körteszerű vagy mi a franc). ??? Apropó szavanna: a fő területünk szavanna volt, három irányban mentem 500-800 blokkot, és... szavanna. Igaz, hogy közben vannak hegyek, meg foltokban erdőt tartalmaz (onnan veszed észre, hogy hirtelen más színű a fű), de ennek így megint semmi értelme. 

Totál tönkre vágták (tudom: csak számomra) a játékot. :cry: Még egy remény van, hogy mintha slicedlime valami olyasmit mondott volna, hogy a régi worldgent elérhetővé teszik datapack formában, ahogy az új volt sokáig még nyáron. De lehet, hogy csak álmodtam. 

1.17 forever (vagy talán 1.15, mert ha már legacy verziókon fogok játszani ezentúl, akkor nem kérem az új nethert sem).

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger
On 12/13/2021 at 5:38 AM, payskin said:

Ez mekkora már: a biztonsági hiba egy nyílt forráskódú logokat készítő cuccban volt, amit a srác ingyen fejlesztget a szabadidejében, a GitHubon heten (7) szponzorálják, és a fél világ használja ingyen, ott van a top 100 legdrágább JAVA-s fejlesztések mindegyikében, és az Oracle szerint több milliárd JAVA-t futtató gépen. És senkinek nem jut eszébe, hogy egyrészt megnézze, mit használ, másrészt, hogy nem kéne-e ennek az embernek támogatni a munkáját, ha máshogy nem, akkor anyagilag? Nagyon nagy a felzúdulás Open Source körökben, mivel a fickót kikiáltották ilyen általános bűnbaknak, és szidták mint a bokrot, holott ő jóformán hobbiból bütykölget. 

Vagy esetleg pont azzal ami az open source előnye, "figyi itt és itt a hiba és itt a javított kód". SZVSZ beleférne egy nagyobb cég költségvetésébe főleg hogy rájuk is rossz fényt vet...

 

On 12/13/2021 at 5:38 AM, payskin said:

Még egy remény van, hogy mintha slicedlime valami olyasmit mondott volna, hogy a régi worldgent elérhetővé teszik datapack formában, ahogy az új volt sokáig még nyáron. De lehet, hogy csak álmodtam. 

A Minecraft Feedback-en van egy ilyen kérés:
https://feedback.minecraft.net/hc/en-us/community/posts/4412668396045-In-1-18-add-the-old-world-generation-as-a-new-world-type
 

Engem annyira nem zavar, bár egy foolcraft modpack után nem meglepő jobban belegondolva.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
payskin

Annyi haszna volt a decemberi szervernek, hogy kiderült: Realms-on nem bérelünk szervert. Gyakorlatilag 2 naponta kirakott valaki a whitelistről teljesen random, így folyton nyaggatni kellett az admint. Volt olyan is, hogy simán leállt, és újra kellett indítani. És ez hivatalos Minecraft-szolgáltatás, amihez csak meglehetősen korlátozott módon férsz hozzá.

Új szerver, új map. Egy klasszissal jobb, mint az előbbi, ahol több ezer blokkos biome-ok voltak, főleg szavanna meg a dzsungel. Ezen az újon is feltűnően sok a dzsungel, de legalább van más is, például sivatag meg jeges biome. Van egy olyan sivatag, aminek a közepéből kinő egy nem-sivatag hegy de ilyen bénán, félig a levegőben lógva, és egy épületileg sivatagi falu van az oldalában, nem homokon, hanem füvön. :roll:

Utálom, hogy megszűnt a klasszikus lávaszint. Leások -54-ig -- elvileg ez az új gyémánt szint, bár a vélemények továbbra is megoszlanak --, hallom hogy bugyog a láva. Odaások, és pont egy ilyen óriási barlangba futottam bele, kb. mint ami a fenti képeden volt: a lávától az egyik irányban így elindul, és egy óriási barlanggá szélesedik. Ez még hagyján, de ahogy próbáltam kivilágítani (ami gyakorlatilag lehetetlen), az egyik oldalán, egy kis járat felvitt egy másik ugyanilyenbe, aminek a teteje már PLUSZ 20-30 körül volt. Tehát a kettő együtt kb. +30-tól -54-ig ért. :roll: Egyszer biztosan fogom tudni értékelni is, csak most még nem tudom.

Klasszikus, nagy, összefüggő lávatavak alig vannak (miközben a felszínen szinte minden réten van láva -- ez is mi?), látható gyémánt már alig van, ha van is, akkor is csak 1-2 blokk. Deepslate-et ásni vascsákánnyal is kínszenvedés. 70-ről -54-ig egy két blokk széles, kiépített, nyílegyenes lépcsős bányalejárat kőcsákánnyal egy bő óra, és ezúttal én is úgy jártam, hogy egyetlen rohadt vasat nem találtam közben. Azt kell mondjam, eléggé felértékelődik a vasfarm jelentősége, mert durva, hogy mennyivel kevesebb természetes vasba fut bele az ember, mint korábban. 

On 12/13/2021 at 5:38 AM, payskin said:

Egy sima rét, egy folyó mellett, az már nem 64-65-ös szint, hanem 72.

Ez megvan az új mapen is, tehát, úgy tűnik, ez általános. A rét az ilyen "dimbes-dombos" lett, és simán megy fel-le 6-8-10 blokkot de nem hirtelen, hanem így elnyújtva, 50-100 blokkon keresztül, tehát anélkül, hogy komolyan kiemelkedés volna. Ez csak így a talaj változatossága.

---

Nagyon várom, hogy legyen valami hír az 1.18.2-ről, hogy kiderüljön, hogy nem pont így gondolták ezt a dolgot, és legalább egy kicsit finomítsanak rajta. 

 

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Valószínűleg ez is volt a cél, ha valaki belemerült órákon belül eljuthatott a sárkány megbúbolásáig.... (sőt a rekord azt hiszem 1 órán belül volt) Kicsit túl könnyű volt már az "eredeti" játék amit egy évtizeddel ( :ohmy: ) ezelőtt adtak ki.

Nálam egyelőre vígan megy a 1.18.1 spigot szerver. Illetve dobtam a gyári launcher-t, most a multimc-t használom.
(A gyári állandóan azzal nyaggatott hogy telepítsem az újat mert az mennyivel jobb....)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
jagdtigger

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
payskin

Most, hogy visszaálltam Windowsra, előkerestem a tavaly nyári backupot, és az abban levő Minecraftot. Elindítom a Launchert, erre rövid töltikézés után közli, hogy oké, támogatják még ezt, de van ám úgy microsoftos Minecraft Launcher (hű, mondom, ez de rosszul hangzik), miért nem próbálom inkább azt ki? Na, jó. Kattintottam. Feljön egy böngészőablak, hogy megkérdezze, nem akarom-e inkább a Microsoft Store-t megnyitni? De akarom.

Erre feljön a Store egy hibaüzenettel. Itt kezdtem kicsit elborulni, hogy mi van, de kiderült, hogy a Store úgy van leprogramozva, hogy ha nem vagy bejelentkezve, és konkrétan keresel valamit, nem azt írja ki, hogy jelentkezz be, hanem hogy "bocs, de nem találom, amit keresel". Ügyes.

Bejelentkeztem, megjelent a csoda új Launcher oldala a Shopban, rákattintottam, hogy Install, és... ment körbe a kis izé, ami jelzi, hogy hol tart a telepítés, majd 2 pixellel a vége előtt megállt, és soha többén nem mozdult el onnan. Nyilván a telepítéssel semmi gond nem volt, a Windows döntött úgy, hogy attól a ponttól kezdve nem frissíti a Store ablakát, mert minek.

Úgyhogy ma végre eljutottunk odáig, hogy kipróbáljam a csoda új Launchert. Feljött középen a menü, rákattintottam, hogy Microsoft Login (mert már átmigráltam az acocuntot), és ez:

image.png

Kicsit lábrázásom van az egésztől: ha eddig (a Mojang felvásárlás óta eltelt 8 évig) sikerült nem belemásznia a Microsoftnak a Java-verzióba, most a mi a bús büdös francnak kell? 

 

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger
43 minutes ago, payskin said:

most a mi a bús büdös francnak kell? 

Hogy minél több embert kényszerítsenek bele a hulladék ms account használatába utána meg a tupírozott statisztikával fogják indokolni a tisztán helyi windows fiókok kinyírását....

 

Próbáld ki a multimc-t, SZVSZ köröket ver a gyári launcher-re.

Link to comment
Share on other sites

payskin

Ja, többek között kijavították a vízhez kapcsolódó évtizedes, vizuális bugokat!!! Végre valami értelmes...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
payskin

Nyilván mindenki meglepődik, de redmondi barátaink bejelentették, hogy amit korábban nagy erőkkel promóztak többek között az új Xbox érkezésekor, nos, a MineCraft ún. bedrock változatának Xboxos kiadásában nem lesz RTX (ray-tracing) támogatás. Ez szándékuk ellenére (WTF?! :blink:) került bele a hét elején kiadott preview változatba, egyébként dobták az egész fejlesztést, lehet továbbmenni, nincs itt semmi látnivaló. 

:clap_02:

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
payskin

Na, szar van a palacsintában. Én már rég hozzászoktam, hogy a Mojang bejelentéseinél azt sem hiszem el, amit kérdeznek, vagy legalábbis minden ígéretet, concept artot, lelkendezve előadott hűhát mosolyogva "aházok" le. A közösségnél viszont most sikerült kiverni a biztosítékot. :D Úgy tűnik, az 1.19 mégsem "Wild" update lesz, hanem csak egy Caves & Cliffs 3 -- minden, amit a Wardenen meg az a körüli (számomra teljesen felesleges) szarokon kívül ígértek, már nem fér bele az "időbe". Bár ez is fura, mert milyen időbe nem fér bele? Ki mondja meg, mikor kell kijönnie egy update-nek? Én úgy vagyok vele, hogy leszarom, már arra sem emlékszem, mit ígértek tavaly, nagyon tudok örülni, ha ezer éves bugokat kijavítani egy point-release-ben (mint a vízfolyást legutóbb). De a csőcselék most komolyan kapát és kaszát ragadott, és a Twitteren őrjöngenek magukból kikelt emberkék, hogy "MEG VOLT ÍGÉRVE!". LOL. Jó, régen is volt ilyen, de akkor a józan hangok mindig többségben voltak. Most nem. Most ott tartunk, hogy Slicedlime bejelentette, hogy az e heti snapshot 1 napot késik, mert a csapat valami tök mást csinál szerdán, és amekkora kretén Jeb meg a másik, akinek nem tudom a becenevét, erre válaszként betwitteltek egy ilyen néző szem emojit. Olyan brutál vad találgatáshegyek indultak el a konstans örjöngés mellett, hogy ez kiváltotta Slicedlime-ból, hogy mindenki udvariasan elküldjön a Censored! tegnap este, ami nyilván olaj volt a tűzre.

:eat::jerry:

---

Beszarok: a szentjánosbogarakon megy a pörgés. Állítólag beígérték őket tavaly. Rémlik valami tényleg, ilyen repkedő világító pixelek voltak. :DAztán meggondolták magukat. Hát, ha valami, akkor a bundle, amibe pakolni lehet, sokkal fontosabb lett volna.

---

Image

:biglol:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

jagdtigger
58 minutes ago, payskin said:

Ki mondja meg, mikor kell kijönnie egy update-nek?

Ezt én se értettem soha, kijön amikor kijön és kész. A rengeteg vérpistikét meg le kell tiltani ozt jóéjt.....

Link to comment
Share on other sites

payskin
15 minutes ago, jagdtigger said:

ozt jóéjt...

image.png

:laugh:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Szép véletlen... :D

Link to comment
Share on other sites

payskin

Allay, Warden, Tadpole, Frog --> 1.19 A WTF Update! :biglol:  Csodás összefoglaló, bevágva Agnes csöpögős áradozását a MineCon-ról:

Komment a videó alól:

Quote

Don't forget that version 1.7.2, which was released in 2013, had added:

 • New Biomes:
Mesa
Savanna

Dark Oak Forest
Birch Forest
Taigas (without snow)
Mega Taigas
Deep Oceans
Extreme Hills+ (larger mountains)

And a bunch of variants for other biomes that were later removed in Caves & Cliffs Part 2 when terrain heights were no longer restricted to biomes.

What else was changed in 1.7.2?
Major changes to world generation and how biomes are categorized. This was the update that added temperatures to each biome and generates biomes with similar temperatures next to each other. Oceans now take up less of the map, making it less of a hassle to traverse the land and get to a biome you want. In addition to this, the majority of biomes can generate up to y=100. Prior to this, worlds were flatter and looked a lot less varied.

Keep in mind that this update is:
A) Nearly a decade old by now.
B) Was done with a smaller team since it was before Microsoft bought out Mojang.
C) Released only three months after the previous major update (horses, and prior to that, huge redstone changes)

And this is only talking about the biomes that were changed in this update.
1.7.2 had also added most of the new flower types we have today, including the tall variants.

I hope that you can understand why I feel so cheated on the Wild update, when a single update from nearly a DECADE ago has done to change the game.

 

Azért most érezni, hogy tényleg lett népharag. 

Link to comment
Share on other sites

jagdtigger

Hát igen az még a sötét MS korszak előtt volt....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
jagdtigger

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...