Jump to content
GSForum - Segélyvonal

L.A. Noire


jardo
 Share

Recommended Posts

jardo

Az L.A. Noire egy akció-kaland játék lesz, melyet a Team Bondi fejleszt, és a Rockstar fog kiadni. Igaz ugyan, hogy akció-kaland, én mégis azért nyitottam inkább ide, mert alapvetõen egy sandbox stílusú játék lesz, szép nagy bejárható világgal. A kaland részt pedig a nyomozás és a kihallgatások jelentik majd.

Platformok: Xbox 360, PS3

Megjelenés: 2010 Q3

Bemásolom ide a GameKapocs elõzetesét, amelyben elég sok elõzetes infó kiderül, akit érdekel a játék, mindenképpen olvassa el:

"Az L.A. Noire története egészen pontosan 1947-ben játszódik, az Angyalok Városában, Los Angelesben. Cole Phelps nyomozót irányítva bûntények egész sorát kell megoldanunk, az egyszerû rablásoktól egészen a komolyabb, milliárdos cégvezetõket is érintõ összeesküvésekig. Egy valamit azonban sosem szabad elfelejteni. A gonosz soha sem alszik. A teljes szabadságot adó, sandbox stílust képviselõ detektívjáték egy sötét és kínokkal teli Los Angelest mutat be nekünk, ami legalább annyira szenved, mint maga a fõhõs. A világégés mindenkiben mély nyomot hagyott, és bár a nyomozó kitüntetéseit sokan bátor, pozitív tettekkel azonosítják, egy háború sosem errõl szól. Szörnyû dolgok történtek az öreg kontinensen, olyan tettek, melyektõl sosem lehet megszabadulni. Phelps maga is bûnös ember, és ezt tudja jól.

Noha a játék a hosszas nyomozásokra, a bizonyítékgyûjtésre, és a beszélgetésekre helyezi a hangsúlyt, természetesen azért a GTA-s akciójelenetek se maradnak majd ki belõle. Lehet vezetni, lesznek autós üldözések, utcai lövöldözések és verekedések is, de az idõnk legnagyobb részét mégis a kõkemény rendõri munka tölti majd ki. Be kell járnunk a bûntettek helyszínét, rögzítenünk kell minden részletet, fel kell keresnünk a tanúkat és a gyanúsítottakat, az interjúk során pedig dönthetünk: vagy hiszünk a hallottaknak, vagy keményebb módszerekhez folyamodunk.

Nem akármilyen Los Angelesben kalandozhatunk azonban. A játék készítõi mindent megtesznek azért, hogy a lehetõ leghitelesebb képet alkossák meg, ezért nem csak érzésre, fotók alapján kezdtek dolgozni, de a múlt felidézéséhez valóságos kutatómunkát is indítottak. Beszerezték a Los Angeles Times, a The Herald Examiner és a The Daily News összes korabeli számát, kikölcsönöztek több mint180000 fényképet a városi archívumból, sõt még történész diákokat is bevontak a fejlesztésekbe, csak azért, hogy kifogásolhatatlan legyen minden részlet. A munka természetesen meghozza majd a gyümölcsét, az L.A. Noire-ban még a kirakatok díszlete és a gyorséttermek menülistája is megfelel majd a valóságnak, és akkor még nem beszéltünk arról a 140 épületrõl, melyet belülrõl is megszemlélhetünk majd. Ezek közt lesznek társasházak, éttermek, szállodák és szórakozóhelyek, a készítõk viszont elmondásuk szerint azt élvezték a legjobban, amikor a mostani sûrû autópálya-hálózat egykori területét modellezték. Mindannyian régóta élnek a városban, és eddig bele sem gondoltak, hogy a széles, nyolc-tízsávos sztrádák helyén egykor családi házak, lakóépületek és gyárak álltak.

Ha már így betekintettünk a kulisszák mögé, érdemes még megemlíteni, hogy a játékban minden egyes karakter, de még a lézengõ gyalogosok is saját animációt és szinkront kaptak. Az õ megalkotásukhoz nem kevesebb, mint 300 hivatásos színészt és statisztát foglalkoztattak, belõlük is érdemes kiemelni a fõhõst megformáló Aaron Statont, illetve az m2-n vetített Reklámõrültek hõsét, Ken Cosgrovet, aki valósággal rajong a GTA sorozatért, így mikor meghallotta, hogy a Rockstar új játékában kell szerepelnie, azonnal igent mondott a menedzserének. De a csapatban nem csak õk a profik, a rendezést például a Reklámõrültek, a Hundred & Forty-six Questions és a Becker címû filmeket készítõ Michael Uppendahlra bízták, míg a forgatókönyvet az a Brendan McNamara írta, akinek a The Getawayt is köszönhettük. Persze ahogy a játék designerei, úgy McNamara is rendesen felkészült a munkára, amellett, hogy több tucat korabeli filmet megnézett és egy fél könyvtárnyi krimi regényt elolvasott, az L.A. Noire hitelessége érdekében még az akkori társadalmi szokásokat is tanulmányozta.

A játékot a Rockstar csapata természetesen már be is mutatta a gamer szaksajtónak. Az újságírók kipróbálható demójában Phelps és partnere, Stephan Bekowsky egy elhagyott autóról szóló bejelentéshez szállnak ki, a helyszínre érve pedig látják, hogy a kocsi belseje valósággal vérben úszik. A helyszínt lezáró járõr szerint a jármû egy Eugene White nevû fickó tulajdona, és bár holttest nincs, gyanítható, hogy õ volt az áldozat. Az alapvetõ információk megismerése után bizonyítékgyûjtés következik, ezúttal azonban nincsenek fényesen izzó kontúrral kiemelve a felvehetõ tárgyak. Bármit megfoghatunk, lehet, hogy a legtöbbnek semmi köze se lesz a bûntényhez, de az is lehet, hogy a legkevésbé gyanús tárgy lesz majd a megoldás kulcsa. Az autó mellett heverõ véres vascsõ egyértelmûen megy a szakértõkhöz a központba, míg White elhagyott pénztárcája, és a pocsolyában ázó törött szemüvege is egyfajta nyom. Mi van azonban a sikátorban talált számlával? Egy A. Hogan nevû ember élõ malacot vásárolt pár napja, ezt a papírt vajon csak a szél fújta ide, vagy a gyilkos zsebébõl esett ki? Egyelõre nem tudni, de azért elrakjuk, hátha késõbb még jó lesz valamire. A tetthely átvizsgálása után hõsünk egy jegyzetfüzetbe mindent leír a látottakról, majd miután kikérdezte az autót bejelentõ segédmunkást, elindul a pénztárcában talált címre, White otthonába.

A családi házhoz érve Elizabeth, a feleség valósággal halálra rémül, hogy egy rendõr keresi õt, majd miután hõsünk bebocsátást nyer a nappaliba, és beszámol a férj eltûnésérõl, a nõ szinte összetörik. Phelps azonban nem vigasztalhatja õt sokáig, hiszen nyomoznia kell, és már el is indul a háló felé. A jelek szerint a pár külön szobában alszik. A férfi ágyánál hõsünk talál egy Seattle-be szóló jegyet, egy eltûnt aktatáskáról szóló bejelentõlapot, és egy díszkeretes képet, benne a férfi fotójával. Felveszi, a fénykép hátulján pedig a következõket látja: „Eugene-nek, örök szerelmemnek. Nicole”. Kifelé menet a nyomozó még ellop a konyhából egy Cavanaugh’s Bar feliratú gyufát, majd nekiáll átnézni a ház környékét, ahol azonban úgy tûnik, már meg is találta a döntõ bizonyítékot. Egy Instaheat márkájú bojler hever szétszerelve az udvaron, pont ugyanolyan típus, mint amihez az autónál talált csövet lehet használni. Egyértelmû, az asszonyt ki kell hallgatni.

A beszélgetést háromféle stílusban intézhetjük. Lehetünk kedvesek, gyanúsítóak, illetve erõszakosak is, azonban vigyázni kell, hiszen nem mindegyik stratégia sikeres. Döntésünktõl függõen lehet, hogy hazudni fognak nekünk, de az is lehet, hogy olyan kemények vagyunk, hogy a beszélgetõpartner teljesen bezárkózik, és megtagadja a vallomástételt. Elizabeth azonban láthatóan nagyon segítõkész, hamar elmondja, hogy Eugene egy Arthur nevû barátjával ment italozni munka után, férje tegnap esti eltûnését ezért nem jelentette még a rendõrségnél. A. Hogan neve azonnal beugrik hõsünknek, rá is lehet kérdezni az élõ malacról szóló számlára, azonban Elizabeth viselkedése hamar azt engedi sejtetni, hogy már elmondott mindent. Az ártatlan, megszeppent, férjét hiányoló nõ azonban hamar gyanússá válik, amikor szóba kerül a hálószobában talált fénykép. „Azt Eugene a legutóbbi üzleti útján csináltatta Seattle-ben.” Phelps ekkor taktikát vált: „Tud maga ennél többet is. Meséljen.” A nõ tagad, de látszik rajta, hogy már nagyon ideges, akkor pedig el is bõgi magát, mikor hõsünk megmutatja neki Nicole üzenetét. Tud a férje dolgairól. Mindennel tisztában van. Phelps nem is habozik, azonnal meggyanúsítja a nõt, akinek hamar kiderül, még alibije sincs a gyilkosság vélhetõ idõpontjára.

Letartóztatni azonban még nem tudja, hiszen nincs elég bizonyíték, ezért utunk a következõ lehetséges helyszínre visz, a Cavanaugh’s Barba. Egy hátsó asztalnál meg is találjuk a rejtélyes Arthur Hogant, aki éppen vadul üríti ki egyik poharát a másik után. Nem valami barátságos fickó, elõször tudomást se akar venni rólunk, de a nyelve azután sem ered meg, miután Phelps bekeményít, és elkezd vele üvölteni a vendégek szeme láttára. Hõsünk meggyanúsítja õt is a gyilkossággal, majd miután megmutatja neki az autónál talált számlát, Hogan végre beadja a derekát, és elmeséli a történteket: „Eugene és én megrendeztük a gyilkosságot. A szerelmével akart lenni, viszont nem volt szíve elhagyni a feleségét, ezért vettünk egy disznót, megöltük, és a vérét szétkentük az autóban, hogy õ új életet kezdhessen Seattle-ben.”

A DNS teszt kiderítette volna a csalást, azonban így hamarabb lezárult az ügy. Phelps öntörvényû rendõr lévén azért kiviszi még Hogant a sikátorba, hogy jól elverje õt, néhány keményebb pofon után pedig kiderül az is, hogy hol van most az eltûntnek hitt férj. Hogan lakásán várja a következõ vonat indulását, emberünk azonban nem hagyhatja õt elszökni, odamegy, hogy móresre tanítsa õt is. A lakáshoz érve finoman kopogtat, majd miután Eugene rácsapja az ajtót, valóságos üldözés veszi kezdetét. A férfi a tûzlétrán keresztül menekül, átugrik a kerítésen, majd az úthoz érve hirtelen megjelenik hû társunk, Bekowsky, aki pisztolyát kidugva az autó ablakán, hamar megállásra kényszeríti a menekülõt. „Remélem megérte” – mondja Phelps, majd egyetlen mozdulattal kiüti a fickót.

Ez csak egy kicsiny történet az L.A. Noire-ból, de a demóban legalább láthattuk, hogyan is zajlik a gyakorlatban egy nyomozás. A játék az eddig megjelent infók szerint ritka izgalmas lesz, a füstös jazz zene, a korabeli lokálok egyéni hangulata, továbbá magának a városnak az atmoszférája páratlanul hangulatosnak ígérkezik, és akkor a játékélményrõl még nem is beszéltünk. A kaland szóról végre nem a hosszas mászkálások és az unalmas tárgypárosítások fognak eszébe jutni az embereknek, és már csak ezért is megéri tiszta szívbõl, szeretettel várni a megjelenést."

Néhány érdekesség, szintén a GameKapocstól:

1. Depth Analysis

Az L.A. Noire szereplõit nem programozók és animátorok keltik életre, hanem hús-vér emberek. Az átvezetõk, a beszélgetések, és a fontosabb jelenetek mindegyike a Depth Analysis mûhelyében kerül felvételre, az összesen 32 kamerából álló stúdió pedig nem csak a szereplõk mozgását és beszédét rögzíti, de még azt is, hogy közben mit csinálnak a szemükkel, hogy áll a hajuk, vagy például, hogy sírásnál hogyan folyik el a hõsnõ sminkje. Az adatokat aztán feldolgozzák, és belõlük születik meg az avatatlan szemek számára hagyományosnak tûnõ, döbbenetesen kidolgozott computer animáció.

2. Akár Hollywoodban

A játékba rengeteg animált, beszélgetõs jelenet kerül, és míg hagyományos technikával egy percnyi átvezetõt egy hónap elkészíteni, addig a Depth Analysis mûhelyében napi 20 percnyi videót rögzítenek. A technikusok 200 terrabájtnyi háttértárolót készítettek elõ a munkálatokhoz, a speciális forgatócsoport pedig 2000 oldalas forgatókönyvbõl dolgozik, mely nagyjából tízszerese egy hagyományos, kétórás mozifilmnek.

3. Jay Leno

Jay Leno amerikai showmannek van az egyik legnagyobb privát klasszikus autó gyûjteménye, így a készítõk többek közt õt is felkeresték, hogy fényképeket készítsenek a játékba kerülõ jármûvek modellezéséhez. Állítólag több mint kétszáz jármû lapul a garázsában, melyek több mint fele valamilyen sportautó, de van neki második világháborús repülõgépe, többféle hotrodja, század eleji gõzmotoros tanulmányautója, sõt még tûzoltókocsija is.

Az eredeti GK-elõzetes elolvasható itt is.

Link to comment
Share on other sites

Taki2010

A leírás alapján ez egy GTA,egy Mafia,egy Godfather és egy True Crime klón lesz egyben :)

Ettõl függetlenül kiváncsi vagyok rá és ha kijön PC-re,akkor remélem h nem lesz nagyobb gépigénye a Mafia 2-nél,mert pont annak a minimális gépigényéhez akarok majd venni több Ram-ot,új Vidikártyát,több memóriát a Merevlemezhez,és esetleg egy új Procit,persze csak,ha eltudok állni dolgozni nyári munkába :) Azért várom szeretettel!

Link to comment
Share on other sites

jardo

Az elõzetes infók és képek alapján sztem nagyon jó játék lesz. Az én kívánságlistámon igencsak elõkelõ helyen szerepel. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
PartyTuja

Nem ma jött ki elvileg egy trailer a játékról? :o

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Én is arra vártam, hogy meglessem, de semmi... persze más idõzónában még jó pár óráig 11-e van :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

jardo

Lehet, hogy az amcsikhoz viszonyítva jön majd a trailer.

NRG, címét átírnád L.A. Noire-ra? :)

Link to comment
Share on other sites

MailMan

Ígéretesnek tûnik, az arcmimika nagyon jó. Kár, hogy PC-re nem jön...

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Hát ez után még jobban várom :lol:

És '11 tavasza... :(

Link to comment
Share on other sites

Hor1

Igencsak jónak ígérkezik, fõleg ha tényleg a nyomozáson lesz a fõ hangsúly. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

jardo

Hát ja, a megjelenés sajnos még odébb van sajnos. :(

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Végre egy noire játék, ami sztori orientált és ki kell hagyniuk a PCseknek, na ne már -.-

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Balee

Hatalmas game lesz. :rolleyes: Ilyen arcmimikát én még játékban nem láttam. :o :blink:

Végre egy noire játék, ami sztori orientált és ki kell hagyniuk a PCseknek, na ne már -.-

Veszel egy boxot kb. 40k-ért és nem kell sírni.

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Hatalmas game lesz. :rolleyes: Ilyen arcmimikát én még játékban nem láttam. :o :blink:

Veszel egy boxot kb. 40k-ért és nem kell sírni.

Látom ide is benyomtad ezt a szöveget :lol:

Van különbség sírás és véleményem nyilvánítás között, legalábbis szerintem :unsure:

Link to comment
Share on other sites

grasslover

Nem tudom ez a "noire" honnan jött...egyértelmûen: noir.

Link to comment
Share on other sites

Balee

Nem tudom ez a "noire" honnan jött...egyértelmûen: noir.

Ez a játék címe. :D

Link to comment
Share on other sites

grasslover

Ez a játék címe. :D

Az rendben van, a cím lehet eltérő, de az alcímben zavar a noire-zás. Noire stílus nem létezik...

Link to comment
Share on other sites

wYth-NRG

Igen, de a játék stílusa, amit képvisel az a Noir :unsure: Nem kellene oda az az "e"

szerk: megelőztél grasslover :P

Link to comment
Share on other sites

Balee

Az rendben van, a cím lehet eltérõ, de az alcímben zavar a noire-zás. Noire stílus nem létezik...

Ja igaz, nem én írtam az alcímet, nem is figyeltem eddig, de akkor javítom. :)

Link to comment
Share on other sites

Hor1

Hatalmas game lesz. :rolleyes: Ilyen arcmimikát én még játékban nem láttam. :o :blink:

Durván jól néz ki. Meg az is, hogy igazi színészekkel veszik fel. :) Uncharted mellett ezt várom a legjobban.

Link to comment
Share on other sites

SnarkovX

Á, már vártam mikor nyílik meg a topikja :) Régóta vártam már hasonló játékra , nagyon várom !

Link to comment
Share on other sites

grasslover

Már csak egy lépés kell, és ugyanígy digitalizálhatnak majd hatalmas sztárokat, akik a hangjuk mellett ezúttal majd az arcokat is adhatják. Azért az hatalmas, hogy a teljes számítógépes munkálatok helyett mégis visszanyúltak a digitalizáláshoz, és az embereket viszik be, ahelyett, hogy a nulláról építenék fel õket.

Link to comment
Share on other sites

mio007

Kicsit le vagyok maradva... Mikor várható a megjelenés?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...