Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Autó- és motorversenyzés


TaviG

Recommended Posts

jardo

Fiúk-lányok, mi kint voltunk egész hétvégén (a fõtribünön ültünk, pont a Zengõ boxszal szemben). Elmondhatatlan élmény volt! Márt azt is kisebb népünnepély fogadta, amikor csak kitolták pl. az egyik narancs-fekete BMW-t a garázsból, képzelhetitek, mi volt olyankor "éles" körülmények között. Nagyon durva. Az, hogy több tízezer ember egyszerre üvölt torkaszakadtából a csapatot és a két pilótát éltetve, zászlókat lengetve, dudákat fújva, nagyon szívmelengetõ érzés volt. És amin kicsit mondjuk meglepõdtem, de persze nagyon örültem neki, hogy szinte alig volt olyan ember, aki ne viselt volna valamilyen Zengõ Motorsportos pólót vagy sapkát! A végén pedig együtt elénekelni a Himnuszt Norbinak... priceless!!!

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Gurga

Sanos idén én sem tudtam kimenni, illetve tv-ben nézni sem, csak majd felvételrõl. Kivételesen nem bánom, hogy nem tudtam elkerülni az eredményeket, nagyon szép eredmény ez a gyõzelem, illetve Gabinak az újabb pontszerzése. Baromi jó hangulat lehetett, biztos rengetegen voltak kint, és már nem azért, mert ingyenes, hanem mert egyre több szurkoló van.

Jól emlékszem a tavalyi futamra, mikor a kocsi összetört és az esõ miatt leállították a futamot. Ültünk a lelátón és hárman egy esernyõ alatt vártuk, hogy történjen valami. Aztán megjelent az összeragasztott kocsi valami kölcsön lökhárítóval. :D Nagyon nagy élmény volt az egész.

Pár héttel utána kimentünk a wsr-re is, ott egy versenyzõt sem ismertem, de mégis nagyon jó volt, az a hang... :) Utálom az f1-et, de azóta is szeretném élõben hallani. Lehetõleg még az elõtt, hogy eljutnak a két hengeres motorig...

Remélem, hogy szeptemberben megint ki tudok menni, ha már idén se a magyar, se a szlovák túraautóra nem jutottam el.

Link to comment
Share on other sites

Zoleee_The_Fanatic

Én sajnos sem élõben, sem TV-ben nem láttam a futamot /pont most... <_< /, de testvérem kint volt szombaton és vasárnap is. Neki biztos élmény lehetett...

Link to comment
Share on other sites

UC

, nagyon jó összefoglaló, érdemes végignézni. Azért a végefelé Menut is megismerjük emberként, és le a kalappal (mondjuk én mindig is bírtam :))

Azt nem tudjátok hol lehet külföldi oldalakon interjúkat olvasgatni a versenyzőkkel? Csak videokat találtam, de jobb szeretném olvasni, azt jobban értem :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
jardo

Nem tudom, ki nézte, ki nem, de a WTCC hétvége második futamának vége elég durva lett. :D

Link to comment
Share on other sites

Kellerman

Gumigyilkos futam volt :D

Link to comment
Share on other sites

jardo

Mondjuk az gyanús volt, hogy pont az 5 Chevy kapott bal elsõ defektet. (Tarquini-ben nem vagyok biztos, nála nem láttam, hogy arról volt-e szó, mindenesetre ha igen, akkor is csak FWD autóknál jött elõ ez a probléma.)

Amúgy amit a közvetítés alatt mondott Lantos András - Coronel (?) nyilatkozata a plusz súlyokkal kapcsolatban -, az tényleg érdekes téma és ha jobban végiggondolja az ember, abszolút jogos is. Persze nem azt mondom, hogy a Chevyket agyon kéne súlyozni, mert az sem lenne fair, de azt még a vak is látja, hogy egy-két kivételes esettõl eltekintve nincs ellenfele a Chevyknek, szóval kicsit inkorrektnek érzem én is, hogy ugyanazzal a plusz súllyal megy a Chevy is, mint mondjuk a BMW. Másrészt meg abban is van igazság, hogy a BMW-t miért egy gyártóként kezelik, mikor az azt használó csapatok amúgy egymástól teljesen különállóak és függetlenek. Lehet, hogy csak én - meg Coronel :D - keresem az összeesküvés-elméleteket, de szerintem van egy kis félsz az FIA-ban, hogy kicsit tolni kell a Chevy szekerét, nehogy õk is kiszálljanak és gyári csapat nélkül maradjon a világbajnokság...

Link to comment
Share on other sites

UC

Az elsõrõl lemaradtam (majd maholnap pótolom), de a másodikat végignéztem, és hát elkerekedett a szemem. Pedig ahogy a Chevy-k végiggyilkolták a mezõnyt pár kör alatt, azután én már semmi jóra nem számítottam :)

Szerintem amúgy csak a Chevy-ket érintette a defekt, Tarquini-ban nem vagyok biztos, de az övé nem is volt ennyire látványos. Annyit biztosan tudok, hogy a Bamboo csapat félig élvezi a gyári beállításokat, tippeket/beállításbeli segítséget kapnak a gyártótól, ezt még valamikor az éved elején mondták is a közvetítések alatt (akkor McDowall nagyon brutál volt, ezért is került elõ a téma), szóval valószínüleg közel azonosan agresszív gumibeállításokkal mentek, ezért esett ki mindegyikük :) (Most hirtelen nem találom az eredménylistát, azt nem tudom, hogy Rydell célbaért-e, vagy õt is sújtotta az átok).

Link to comment
Share on other sites

jardo

Az elsõrõl lemaradtam (majd maholnap pótolom), de a másodikat végignéztem, és hát elkerekedett a szemem. Pedig ahogy a Chevy-k végiggyilkolták a mezõnyt pár kör alatt, azután én már semmi jóra nem számítottam :)

Szerintem amúgy csak a Chevy-ket érintette a defekt, Tarquini-ban nem vagyok biztos, de az övé nem is volt ennyire látványos. Annyit biztosan tudok, hogy a Bamboo csapat félig élvezi a gyári beállításokat, tippeket/beállításbeli segítséget kapnak a gyártótól, ezt még valamikor az éved elején mondták is a közvetítések alatt (akkor McDowall nagyon brutál volt, ezért is került elõ a téma), szóval valószínüleg közel azonosan agresszív gumibeállításokkal mentek, ezért esett ki mindegyikük :) (Most hirtelen nem találom az eredménylistát, azt nem tudom, hogy Rydell célbaért-e, vagy õt is sújtotta az átok).

Az hagyján, hogy a Bamboo élvezi a gyár támogatását, de ha jól tudom, MacDowall ugyanúgy az idei Cruze-t használja, mint a gyári pilóták, Di Sabatino pedig a tavalyi Cruze-t. (Monzában azért voltak annyira jók, mert ott ugyanúgy a motorerõ számított, mint most Salzburgban. Ugyanakkor minden beállítást és ugyanazokat az anyagi feltételeket nem kapják meg, éppen ezért szürkültek kicsit bele a mezõnybe az utóbbi versenyeken.)

Rydell pedig a skandináv túraautó bajnokságban versenyez, õ is csak Monzában versenyzett (bár ha jól emlékszem, a közvetítés alatt mintha azt mondták volna, hogy ha véget ér az északi bajnokság, akkor utána lehet, hogy kap egy Chevy-t a WTCC hátralévõ versenyeire).

Link to comment
Share on other sites

UC

Ja, hogy Rydell nem is volt, akkor ezért nem találtam :) Mindegy is. Az amúgy elég fura, hogy DiSbataino és McDowall nem ugyanazzal a motorral mennek egy csapatban, ezt nem is tudtam. De nem is baj, kell egy Chevy oda hátulra is.

De ha már itt tartunk a Norbi, Gabi kettõsön azért én a lelkem mélyén puszta szerelembõl továbbra is a Fordoknak drukkolok, elsõsorban Nash-nek (Chilton nem egy szimpatikus figura) :D Nagyon remélem, hogy a Ford tényleg szárnypróbálgatásnak veszi ezt a szezont és jövõre mindent belead :) Kell ide más gyári csapat is, és õk legalább egy szimpatikus banda. Az autójuk meg gyönyörû :)

Link to comment
Share on other sites

jardo

Ja, hogy Rydell nem is volt, akkor ezért nem találtam :) Mindegy is. Az amúgy elég fura, hogy DiSbataino és McDowall nem ugyanazzal a motorral mennek egy csapatban, ezt nem is tudtam. De nem is baj, kell egy Chevy oda hátulra is.

De ha már itt tartunk a Norbi, Gabi kettõsön azért én a lelkem mélyén puszta szerelembõl továbbra is a Fordoknak drukkolok, elsõsorban Nash-nek (Chilton nem egy szimpatikus figura) :D Nagyon remélem, hogy a Ford tényleg szárnypróbálgatásnak veszi ezt a szezont és jövõre mindent belead :) Kell ide más gyári csapat is, és õk legalább egy szimpatikus banda. Az autójuk meg gyönyörû :)

Egyébként ha hiszed, ha nem, a Zengõ csapaton kívül nekem is a Ford a legszimpatikusabb és természetesen Nash, aki eddig elég meggyõzõ teljesítményt nyújt. (Amúgy én tavaly a Volvo-t is szerettem, kár, hogy végül mégsem indultak az idei évben gyári csapattal, pedig elég reménykeltõen szerepeltek.)

Link to comment
Share on other sites

UC

Akkor megnyugodtam, hogy nem én vagyok az egyetlen "áruló" :D

Ezt a videót látta valaki amúgy?

Kellõen megtermett emberkék belekötnek a ringen két srácba, mert Chevy-s póló/sapka van rajtuk. Annyira tipikus <_<

Link to comment
Share on other sites

Kellerman

A nagy Zengõ szurkolók :biglol:

Link to comment
Share on other sites

jardo

A sötét parasztokat sajnos mindenhol megtalálni. -_- Az a jó, hogy az F1 azért némileg drágább árkategóriában mozog (bár a Club kártyák annyira azért nem), így szerencsére ott lényegesen kevesebb az ilyen szánalmas kis p.öcs.

Egyébként annyira bírom az ilyen felpumpált díszb.uzikat, akik nem vesznek tudomást arról, hogy õk valójában egyáltalán nem kemények, sokkal inkább szánalmasan nevetségesek.

Link to comment
Share on other sites

UC

Nálam mondjuk mázli, hogy maikor elõször megtaláltam a videót, épp jó hangulatban voltam, én az ilyeneken hihetetlenül fel tudom húzni magam (termetembõl adódóan pedig soha, egyszer sem fogok beavatkozni, inkább gyorsan távolodom :)).

Másrészrõl meg mondjuk ha sikerült volna idén kijutnom a futamra, én is a Zengõs pólómban lettem volna :D

Link to comment
Share on other sites

jardo

Másrészrõl meg mondjuk ha sikerült volna idén kijutnom a futamra, én is a Zengõs pólómban lettem volna :D

Oké, de magyar csapat ide, magyar pilóták oda, azért engedtessen már meg mindenkinek, hogy annak szurkoljon, akinek akar, nem? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

UC

Oké, de magyar csapat ide, magyar pilóták oda, azért engedtessen már meg mindenkinek, hogy annak szurkoljon, akinek akar, nem? :unsure:

Teljesen jogos, egyetértek :)

Ha már itt tartunk: egy tavalyi összefoglaló videó Chevy-k szemszögéből. Szerintem kifejezetten hangulatos és átadja mindazt, amit szeretünk a túraautózásban:

A vége mondjuk giccses, de kit érdekel :)

Link to comment
Share on other sites

TaviG

Nálam mondjuk mázli, hogy maikor elõször megtaláltam a videót, épp jó hangulatban voltam, én az ilyeneken hihetetlenül fel tudom húzni magam (termetembõl adódóan pedig soha, egyszer sem fogok beavatkozni, inkább gyorsan távolodom :)).

Másrészrõl meg mondjuk ha sikerült volna idén kijutnom a futamra, én is a Zengõs pólómban lettem volna :D

Rajtam is az volt, kicsit féltem is, hogy késõn rendeltem meg, de szerencsére még a verseny elõtt 2 nappal ideért. :)

Tiszta Puding!a érzés volt még az elõ közvetítésen is tisztán láotm magamat benne. :)

Oké, de magyar csapat ide, magyar pilóták oda, azért engedtessen már meg mindenkinek, hogy annak szurkoljon, akinek akar, nem? :unsure:

Ez így lenne a jó, de tényleg sajnos mindig lesznek ilyenek, akik ezért beszólnak, lehurrognak, stb. Minden sportban megvan.

Link to comment
Share on other sites

jardo

Tiszta Puding!a érzés volt még az elõ közvetítésen is tisztán láotm magamat benne. :)

Mi is látszottunk. :D Az idõmérõn tisztán, a két versenyen pedig épphogy a képernyõ szélén voltunk. :D

Amúgy az Indy 500-at nézte valaki tegnap? A jó öreg Sato majdnem nyert, de amikor az utolsó körben meg akarta elõzni a vezetõ Franchittit, megpördült és beleállt a falba. Viszont tényleg dicséret illeti, mert egész végig nagyon érett vezetést mutatott be - olyat, amilyet az F1-ben soha nem láttunk tõle. -_- :D

Amúgy jó kis verseny volt, színvonalas és izgalmas, ezerszer jobb, mint a Monacó-i Nagydíj. -_-

Link to comment
Share on other sites

Zoleee_The_Fanatic

Én sajnos nem láttam, mert a páromnál vagyok, és neki nincs Sport Klubja. :(

De elhiszem, hogy izgalmas volt, mint az IndyCar futamok általában. :) Régen mikor még külön sorozat voltak, akkor az Eurosporton néztem a Champcar-t, de néha az Indy Racing League-et is, amit viszont a Sport Klub adott, ha jól emlékszem.

Imádom az "amerikai F1"-et, szerintem sokkal szimpatikusabb és közvetlenebb az egész, mint a Forma1... Nincs az a túlmodernizálás, túlszabályozás. A pályák is tetszetősebbek, karakteresebbek /ellentétben az ultramodern semmitmondó F1-esekkel/ és az autók között sincs olyan nagy differencia, mint a Forma1-es gépeknél.

Egyedül azt nem szeretem az egészben, hogy jóval magasabb a halálozás/sérülés esélye, mint más sorozatokban. Bár ez inkább az oválos futamokra jellemző, ahol kiba$zott nagy balesetek vannak mind a mai napig, mint pl. a hétvégi futamon is.

Amúgy az idei évtől kezdve minden autón van valami újabb karosszériaelem, ami közvetlenül a kocsik hátsó kereke mögött helyezkedik el. Nagyon furán néznek ki így az autók. :ninja: :blink: Az micsoda? Milyen szerepe van?

/egyébként utánanéznék, de idehaza szinte semmit nem foglalkoznak a tengerentúli sportágakkal, szóval ilyen NSO-t és társait hiába nézek.../

Link to comment
Share on other sites

jardo

Amúgy az idei évtõl kezdve minden autón van valami újabb karosszériaelem, ami közvetlenül a kocsik hátsó kereke mögött helyezkedik el. Nagyon furán néznek ki így az autók. :ninja: :blink: Az micsoda? Milyen szerepe van?

/egyébként utánanéznék, de idehaza szinte semmit nem foglalkoznak a tengerentúli sportágakkal, szóval ilyen NSO-t és társait hiába nézek.../

Wheldon tavalyi balesete után vezették be azt a szabályt, hogy annak az aerodinamikai elemnek ott kell lennie a hátsó kerék mögött. Funkciója, hogy megakadályozza a ráfutásos baleseteket és az autók elemelkedését a földtõl. Bár Long Beach-en speciel volt ráfutásos baleset, ahol elszállt az autó...

Link to comment
Share on other sites

jardo

u9cSKwvaMCQ

Link to comment
Share on other sites

jardo

Az EuroSporton mi a lóf.asz van? Úgy volt, hogy 22:00-tól leadják a két mai WTCC futamot, ehhez képest tenisz meg kerékpár van. :unsure: Nyugodtan megb.aszhatják az anyjukat. Értem én, hogy Roland Garros és nem lehet élõben adni a versenyeket, de legalább a beígért ismétlést adták volna le. <_<

szerk.: az MTV is elmehet a p.icsába, néha adják a futamokat, néha nem, ezért nem is számítottam most arra, hogy ott kéne néznem. Persze ez tök irreleváns lenne, ha az EuroSport is nem lenne ekkora g.eci, hogy valami fos kerékpár megy felvételrõl... <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
jardo

Le Mans-t néz valaki? :)

Link to comment
Share on other sites

hunocsi

Persze, csak kár, hogy az EB miatt ki fog maradni cirka két óra (ráadásul akkor már két meccs lesz egyszerre, és harmadik TV-t nem tudok behozni a szobába :D ).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...