Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Torchlight I-II-III


Stauffenberg

Recommended Posts

Dracon

A Hack 'n' Slash akció definíció égbekiáltó marhaság. Tudod mi volt a HnS Akció? A Gyûrûk Ura játékok meg a God of War pl. Mivel a karakterek fejlõdnek, lehet õket tápolni, etc, ezért RPGnek kell nevezni, ha tetszik ha nem.

Haver elõször tisztázd magadban az rpg fogalmát... <_<

Az ilyen típusú játékok mûfaja akciójáték, stílusa hack'n'slash. Azért hívjuk hack'n'slash akció játéknak. Esetleg hozzá lehetne mondani, hogy tartalmazz rpg elemeket, de manapság a játékok 90%-a (na jó lehet, hogy kicsit túlzok, mindenesetre sok :) ) tartalmazz rpg elemeket, akkor hívjuk õket is RPG-knek? Nonszensz.

Akció Rpg mûfaji meghatározás sem jó rá, hiszen Akció Rpg a Mass Effect, Jade Empire, Morrowind, Oblivion, Gothic, Risen stb. A Diablo-nak és a többi hack'n'slash akció játéknak köze sincs ezekhez.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Gondoltam kipróbálom ezt a játékot, nagy Diablo fan voltam.

Nos hát, nem igazán fogott meg. Egyrészt ez a meseszerû grafika(nem tudom, ez most divat? Borderlandsbe is zavart engem), másrészt nem jött be ez a "dobjuk a playert a mélyvízbe" effektus. Jó, lehet azért vagyok így, mert a tipeket a legelején kikapcsoltam, de ahogy elkezdtem a játékot egybõl egy olyan város a helyszín, ahol van százféle vendor, azt se tudom, mit hova tegyek. Persze diabloból megmaradt még bennem, hogy socketing meg ilyesmi, de akkor is. Aztán szerintem elég átláthatatlan is az egész, olyan mintha WoW-ot úgy játszanál elõször, hogy fenntvan 20 féle addon: mindenhol csak számok és szavak, annyi információ, hogy egy friss player nem tudja, mit hova tegyen. A mobok egybõl dobálják az itemeket, amiken százféle tulajdonság van, azt se tudom, mi jó nekem és mi nem. Akkor még ami negatív szerintem, hogy több darab impet is tudok már summolni, de sehol se írja, hogy mennyi van életben közülük. Elég átláthatatlan az egész :S

Szerintem inkább kivárom a dió3-mat, nem igazán tetszik ez a játék. De ez csak az én véleményem.

Biztos, hogy a Torchlight-al játszottál? :D Ez a játék annyira egyszerû, hogyha ennél is kevésbé venné igénybe az agytekervényeket akkor animációs film lenne. Ha játszottál a Diabloval (és elmondásod szerint játszottál vele) akkor itt is egybõl teljesen egyértelmû, hogy mi merre hány óra. Fõleg, hogy változtatás ahhoz képest nem sok van, sõt!

Link to comment
Share on other sites

tspawn

Fõleg, hogy változtatás ahhoz képest nem sok van, sõt!

Sõt még a zene is ugyanaz néha... ;)
Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Haver elõször tisztázd magadban az rpg fogalmát... <_<

RPG az, amelyben 4000 kattintás alatt nem 2000 szörnyet ölsz meg, hanem kettõt. És ennél a pontnál nem a második fejezenél jársz, hanem sikerült megcsinálni a tutorialt :D

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Sõt még a zene is ugyanaz néha... ;)

Mivel ugyan az a zeneszerzõ! :D

Link to comment
Share on other sites

Dracon

RPG az, amelyben 4000 kattintás alatt nem 2000 szörnyet ölsz meg, hanem kettõt. És ennél a pontnál nem a második fejezenél jársz, hanem sikerült megcsinálni a tutorialt :D

Ez tetszik. :D

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Ez tetszik. :D

De most így vízionáltam is magamban a különbséget. :D

Hat ellenfél jön.

Diablo

Rámutatsz az ellenre és két klikk, míg meghal. Ezt hatszor, vagyis 12 klikk. Opcionálisan egy healing potion, vagy egy mana potion, esetleg jobb klikk, plusz felvesszük az elhullott tárgyakat, szóval max 25 klikk.

Baldur's Gate

Ha az ellenfelek elõbb még szitkokat vágnak a fõhõs fejéhez, plusz a fõhõs jóindulatúan megpróbálja kibeszélni magát a konfliktusból, akkor a párbeszédopciókból legalább 4 klikkel jutunk el a "Prepare to die, bastard!"-ig. Space lenyom. Egyesével kijelölni a szereplõket, legalább három klikkel kijelölni, hogy miféle akciót hajtsanak végre, plusz egy klikk, hogy kin. Ez eddig 7x4 = 28 klikk. Space lenyom, és elkezdõdik a csata.

Space lenyom. A csata úgy néz ki, hogy ketten-hárman meghaltak az ellenfelek közül, de a mi szintén hatfõs csapatunk erõsen vérzik / szédeleg / megvakult / összeszarta magát. Így a kb. négy valamiféle védelmi-gyógyítómágiával rendelkezõ tagok inventory-jában és varázskönyveiben kutakodva megkeressük a megfelelõ varázslatokat, amelyek feloldják ezt a szörnyû helyzetet, és folytatódhat a csata. 4x4 klikk átlagosan, plusz a támadásokat újraszervezni, kb. 20 klikk összesen. Space lenyom.

Miután már csak ketten maradtak, a banda feje kegyelemért könyörög, és kb. 12 klikknyi párbeszéd után kiderítjük, hogy õ valójában egy kis senki a sokkal nagyobb összeesküvéshez képest, és természetesen odaadja a térképet, ami elvisz a fõgenyához. Az inventory sajnos tele van, ezért az item dropped on the ground, plusz 10 klikkel sikerül rendet rakni az inventory-ban. 24 klikk, plusz az új tárgyak felvétele további 10-20 klikk, majd a csapat ráncba szedése kb. 5 klikk. Mondjuk 50 klikk.

Szal nagyon saccolva 100 klikkel oldottuk fel a hat ellenfelet számláló konfliktust, míg a Diablo-ban ez 25 volt.

A karaktergenerálás a Diablo-ban egy klikk + beírod a nevet.

A karaktergenerálás a Baldur's Gate-ben legalább 100-200 klikk + névbeírás.

A szintlépés a Diablo-ban 5-6 klikk.

A Baldur's Gate-ben... ha mázlid van, akkor 2, ha nincs, akkor 12.

Link to comment
Share on other sites

Dracon

De most így vízionáltam is magamban a különbséget. :D

Húú csak vigyázz a sok számolgatás közben nehogy éhen halj. :lol:

Amúgy az egyik lényeges különbség például a párbeszédekben van.

Diablo: rákattintsz a tagra, elmondja ami a begyét nyomja, és vége.

BG: rákattintasz a tagra, és elkezdtek beszélgetni. :)

Link to comment
Share on other sites

tspawn

Elvettétek a kedvem a Baldur's Gate-tõl... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Thalion

Gondoltam kipróbálom ezt a játékot, nagy Diablo fan voltam.

Nos hát, nem igazán fogott meg. Egyrészt ez a meseszerû grafika(nem tudom, ez most divat? Borderlandsbe is zavart engem), másrészt nem jött be ez a "dobjuk a playert a mélyvízbe" effektus. Jó, lehet azért vagyok így, mert a tipeket a legelején kikapcsoltam, de ahogy elkezdtem a játékot egybõl egy olyan város a helyszín, ahol van százféle vendor, azt se tudom, mit hova tegyek. Persze diabloból megmaradt még bennem, hogy socketing meg ilyesmi, de akkor is. Aztán szerintem elég átláthatatlan is az egész, olyan mintha WoW-ot úgy játszanál elõször, hogy fenntvan 20 féle addon: mindenhol csak számok és szavak, annyi információ, hogy egy friss player nem tudja, mit hova tegyen. A mobok egybõl dobálják az itemeket, amiken százféle tulajdonság van, azt se tudom, mi jó nekem és mi nem. Akkor még ami negatív szerintem, hogy több darab impet is tudok már summolni, de sehol se írja, hogy mennyi van életben közülük. Elég átláthatatlan az egész :S

Szerintem inkább kivárom a dió3-mat, nem igazán tetszik ez a játék. De ez csak az én véleményem.

Hallod, ha ez neked ilyen megerõltetõ volt, akkor a helyedben hanyagolnám a számítógépes játékokat és elmennék favágónak.

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Hallod, ha ez neked ilyen megerõltetõ volt, akkor a helyedben hanyagolnám a számítógépes játékokat és elmennék favágónak.

Láttál te már baltát? Nem egyszerû szerkezet: pl nincs ráírva, melyik végénél kell fogni, de ha még el is találod a nyelét, akkor is vajon az élével vagy a tompa végével kell suhintani? :rolleyes:

Xenons: Viccet félretéve. Ha kikapcsoltad a tippeket, és így bonyolult volt, akkor miért nem kapcsoltad vissza? A rajzfilmszerûséget elfogadom, ha nem tetszik, a dobott tárgyakon lévõ statisztika emlékeim szerint a Diablóban sem volt (sokkal) egyszerûbb... Na, érdekes vélemény, az a lényeg.

tender: Fõellenségeket nem számoltad, pedig rendesen megdobná a Diablo kattintásainak számát. :D Plusz ugye idõegységre vetítve is más a képlet, hisz sokkal több ellenfél jön, ergo sokkal többet kell kattintani. :)

Teljesen logikusan bizonyítottam, hogy a Diablo is RPG. B)

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Azért a kattintások száma elég relatív. Meg attól is függ, hogy hányas szinten, milyen szörnyeket próbálunk megölni.

Link to comment
Share on other sites

tomeeto

Hát igen, a vége felé én pl Alkimistával elég sokat szívtam. lvl30 után már rohadt nagyot ütnek.. mondjuk elképzelhető, nekem volt rossz a statom. Egyedül az enchant rendszer nem tetszett benne. : / Az addig oké, hogy mindig egyre kevesebb % esély van arra, hogy sikerül, de egyszer ezen a ponton k.rtam fel az agyam:

találtam egy jó kis rodot lvl29-re, mondom ez f.sza, encsiztetem. Odamegyek, 2% esély, hogy resetel róla mindent. Beletrafáltam... Na jó, akkor elölrõl, mert alap statja mégiscsak jó. Megint reset. Nem sikerül, nem sikerül, +2 poison dmg ( \o/ ... ), reset... És itt mentem ki udvarra levegõzni.

De ettől eltekintve nagyon jó kis játék, viszont én se hunterrel, se barbárral nem tudtam élvezni a játékot. Majd ha lesz türelmem, végigszaladok másik instán is. ^^

Link to comment
Share on other sites

Arwy

De tök mind1, van akinek a kissé összetettebb, van akinek a kevésbé összetett játékok jönnek be és kész.

De persze az összetettebbekre is szükség van, vegyünk pl. engem... :D Nem szeretem a túlságosan összetett rpg-ket, mint pl. Elder Scrolls, de szükség van a bonyolult játékokra, nem csak azért, hogy különbözõek legyünk, hanem azért is, mert a nagyobb karakterszámnál több fizetést adnak a fordítóknak (igaz, a munka is több, de ez a természetes velejárója a dolognak). ^_^ :lol: (az Elder Scrolls-ért mondjuk pont nem fizetnek, de képzeljetek oda 1 másik játékot) :D

Hát igen, a vége felé én pl Alkimistával elég sokat szívtam. lvl30 után már rohadt nagyot ütnek.. mondjuk elképzelhetõ, nekem volt rossz a statom. Egyedül az enchant rendszer nem tetszett benne. : / Az addig oké, hogy mindig egyre kevesebb % esély van arra, hogy sikerül, de egyszer ezen a ponton k.rtam fel az agyam:

találtam egy jó kis rodot lvl29-re, mondom ez f.sza, encsiztetem. Odamegyek, 2% esély, hogy resetel róla mindent. Beletrafáltam... Na jó, akkor elölrõl, mert alap statja mégiscsak jó. Megint reset. Nem sikerül, nem sikerül, +2 poison dmg ( \o/ ... ), reset... És itt mentem ki udvarra levegõzni.

De ettõl eltekintve nagyon jó kis játék, viszont én se hunterrel, se barbárral nem tudtam élvezni a játékot.

Hát igen, ez olyan, mint a szerencsejáték-függõség... :) :D

Link to comment
Share on other sites

tomeeto

Hát igen, ez olyan, mint a szerencsejáték-függõség... :) :D

Nem, csak egyszerûen nem hagy nyugodni a tudat, hogy nem maradt semmi normális cuccom, és elk.rtam 40e goldot :/

Edited by tomeeto
Link to comment
Share on other sites

Arwy

:)

Nekem is volt ilyen régen, de az Diablo-ban volt a Gheed-es fogadásos dolog... Pedig mf-eléssel jobbak estek volna, de az előbbi módszert egyszerűbbnek láttam. :D

Link to comment
Share on other sites

Plata

De most így vízionáltam is magamban a különbséget. :D

Hat ellenfél jön.

Diablo

Rámutatsz az ellenre és két klikk, míg meghal. Ezt hatszor, vagyis 12 klikk. Opcionálisan egy healing potion, vagy egy mana potion, esetleg jobb klikk, plusz felvesszük az elhullott tárgyakat, szóval max 25 klikk.

Baldur's Gate

Ha az ellenfelek elõbb még szitkokat vágnak a fõhõs fejéhez, plusz a fõhõs jóindulatúan megpróbálja kibeszélni magát a konfliktusból, akkor a párbeszédopciókból legalább 4 klikkel jutunk el a "Prepare to die, bastard!"-ig. Space lenyom. Egyesével kijelölni a szereplõket, legalább három klikkel kijelölni, hogy miféle akciót hajtsanak végre, plusz egy klikk, hogy kin. Ez eddig 7x4 = 28 klikk. Space lenyom, és elkezdõdik a csata.

Space lenyom. A csata úgy néz ki, hogy ketten-hárman meghaltak az ellenfelek közül, de a mi szintén hatfõs csapatunk erõsen vérzik / szédeleg / megvakult / összeszarta magát. Így a kb. négy valamiféle védelmi-gyógyítómágiával rendelkezõ tagok inventory-jában és varázskönyveiben kutakodva megkeressük a megfelelõ varázslatokat, amelyek feloldják ezt a szörnyû helyzetet, és folytatódhat a csata. 4x4 klikk átlagosan, plusz a támadásokat újraszervezni, kb. 20 klikk összesen. Space lenyom.

Miután már csak ketten maradtak, a banda feje kegyelemért könyörög, és kb. 12 klikknyi párbeszéd után kiderítjük, hogy õ valójában egy kis senki a sokkal nagyobb összeesküvéshez képest, és természetesen odaadja a térképet, ami elvisz a fõgenyához. Az inventory sajnos tele van, ezért az item dropped on the ground, plusz 10 klikkel sikerül rendet rakni az inventory-ban. 24 klikk, plusz az új tárgyak felvétele további 10-20 klikk, majd a csapat ráncba szedése kb. 5 klikk. Mondjuk 50 klikk.

Szal nagyon saccolva 100 klikkel oldottuk fel a hat ellenfelet számláló konfliktust, míg a Diablo-ban ez 25 volt.

A karaktergenerálás a Diablo-ban egy klikk + beírod a nevet.

A karaktergenerálás a Baldur's Gate-ben legalább 100-200 klikk + névbeírás.

A szintlépés a Diablo-ban 5-6 klikk.

A Baldur's Gate-ben... ha mázlid van, akkor 2, ha nincs, akkor 12.

Baldur gate szerintem egy pepecselõs szar,harc elõtt megállítod az idõt majd elkezded keresgetni a varázslatokat ha megvan katt a célpontra majd a következõ varázslatot megint elõkeresni,enyhén gagyi a játék.Szánalmas harcrendszere van.És nemcsak ez a baja.Diablo pörgõs játékmenet,ott ha fél percet tökölsz meghalsz.

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Baldur gate szerintem egy pepecselõs szar,harc elõtt megállítod az idõt majd elkezded keresgetni a varázslatokat ha megvan katt a célpontra majd a következõ varázslatot megint elõkeresni,enyhén gagyi a játék.Szánalmas harcrendszere van.És nemcsak ez a baja.Diablo pörgõs játékmenet,ott ha fél percet tökölsz meghalsz.

Ha a hal nem tud úszni, nem a víz a hülye. :P

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Ha a hal nem tud úszni, nem a víz a hülye. :P

Egyetértek. Amúgy meg ugyanúgy vannak quickbarok, könnyebb fokozaton simán mehetsz hentelgetve, amolyan Dragon Age-szinten, csak nyomsz néha egy támogató healinget, ha gáz van, meg az íjászok is erõsek, szóval szerintem a Baldur's Gate minden csatája túlélhetõ egy kis odafigyeléssel. De ha valaki egy játékban sem képes egy kis odafigyelésre, hát... menjen jegyszedõnek.

Link to comment
Share on other sites

grasslover

Baldur gate szerintem egy pepecselõs szar,harc elõtt megállítod az idõt majd elkezded keresgetni a varázslatokat ha megvan katt a célpontra majd a következõ varázslatot megint elõkeresni,enyhén gagyi a játék.Szánalmas harcrendszere van.És nemcsak ez a baja.Diablo pörgõs játékmenet,ott ha fél percet tökölsz meghalsz.

Mivel az egyik szerepjáték, a másik meg akció. Kicsit túlozva mintha...a Fifa-t hasonlítanád a Quake-kel.

Link to comment
Share on other sites

Flame_of_Aiur

Igazából már vártam mikor tûnnek fel a magukat meghatározónak tartó, "true" szerepjátékos arcok, és szállnak be például a mûfaji meghatározás vitájába :lol: Komolyan mondom tender utoljára akkor röhögtem ekkorát, amikor a kissé kérészéletû "Mesterséges Intelligencia" topikban tettél úgy, mintha érdemben hozzá tudnál szólni a témához :D Az archívumom tanúsága szerint ott se sikerült, és úgy látom itt se.

Most komolyan, szóljak pár LARP-os ismerõsömnek? Vannak elég elvetemült arcok, akik láncinget készítenek meg a kert végi termésbõl lenvásznat csinálnak, és csak a kelta hagyományõrzés mintegy kiegészítéseképpen szerepjátszanak. Jó lenne látni egy tucat bozontos kelta harcost 90%+ korhûséggel, ahogy azon csapkodják a térdüket az erdõ közepén a tûz körül, hogy Te szerepjátéknak nevezel valami gépen kattintgatós hülyeséget. Na, õk true arcok, akik tényleg valami mást csinálnak, akikben van valami. Õk joggal különböztetik meg magukat mondjuk tõlünk. És tesznek lefitymáló kijelentéseket erre-arra. Te a különbözõséget mibõl vezeted le? Hogy háromszor többet kattintasz ötször több kis négyzeten? :lol: Bevallom mindig jót röhögtem azokon, akik láthatóan valamiféle elitnek hiszik magukat, mert õk ezzel vagy azzal a - szerintük - meghatározó játékkal játszottak (ez többnyire valami RPG elemekben dús játék), és mert ezt lépten-nyomon szóvá teszik. Ügyesek vagytok gyerekek :D Kívánom, hogy ennyit érjetek el egész életetekben :lol:

Egy korábban elhangzott példát ferdítenék: az ostobaságnak egy súlyos - sztem minõsített - esete, ha a megkötött betontól várod el, hogy abban úszhass. Egy Diablo-t vagy annak bármilyen minõségû klónját nem a fantasztikus és szerteágazó sztori, vagy a hihetetlen összetett lehetõségek miatt játszik az ember. Pont úgy, ahogy borospoharat sem közfalak lezúzására szerzünk be, nem? Persze ezt tudod Te is, csak direkt így veted fel az egészet, hogy egózhass. Csak tudnám mi baj van azzal, hogy más is meri jól érezni magát, csak mondjuk más igények mentén, mint Te. Beszarás :D Ez már majdnem olyan jó, mint a véges világegyetembõl eredõ frusztrációd, merthogy ezáltal minden alkotás(od) elvész :lol:

Igen, a Diablo és minden klónja alapvetõen behatárolt zúzás. Tudjuk. Értjük és sejtettük elõre, hogy a Te nagyszerû és megvilágosult tudatod lekötésére tízszer ennyi kattintás és százszor ennyi lehetõség, meg valamivel több "szerepjátékos" tartalom kell minimum. Csak én ezt bevallom nem tartom releváns és értelmes tartalomnak. Itt. Elitkedjél a Baldurs Gate topikban mondjuk. Ja, hogy ott negyed éve nem volt komment, és pont leszarnák az okoskodásod? :D Az így járás tipikus esete.

Sõt, máshol ezt trollkodásnak hívják. Például ha egy kertrendezés topikban arról beszélsz, hogy a kávédat mennyire nem megy megkeverni egy korábban ajánlott ásóval. Ez itt kábé ugyanaz a kategória. De legalább megvolt a napi lulz, köszi :D Fukken saved a poén mappába. A Torchlightot meg majd bepróbálom ha lesz rá idõm, köszönöm a tippet a topik formájában.

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Ó én a kétbilliárd soros megjegyzéseidet bírom a teljesen komolytalannak szánt megjegyzéseimre :lol:

(Amúgy is inkább a szerepjáték kifigurázása volt a célom; másrészt meg mások kezdték itt keverni a szezont a fazonnal.) A Torchlight cool játék B)

Link to comment
Share on other sites

Thalion

Ha a hal nem tud úszni, nem a víz a hülye. :P

Rövidesen a kedvenc emberemmé válsz :D

Link to comment
Share on other sites

Flame_of_Aiur

Ó én a kétbilliárd soros megjegyzéseidet bírom a teljesen komolytalannak szánt megjegyzéseimre :lol:

(Amúgy is inkább a szerepjáték kifigurázása volt a célom; másrészt meg mások kezdték itt keverni a szezont a fazonnal.) A Torchlight cool játék B)

Gondoltam megér az ostoba elitizmusod ostorozása nagyságrendileg annyit, mint két játék kattintásszámának összehasonlítása. Ahhoz képest csak plusz 700 karakter, olyan 35 százalék. Túlélhetõ sztem mindkettõ. Persze mindig kényelmesebb meg egótartóbb hárítani, tudom én :)

Link to comment
Share on other sites

MailMan

Gondoltam megér az ostoba elitizmusod ostorozása nagyságrendileg annyit, mint két játék kattintásszámának összehasonlítása. Ahhoz képest csak plusz 700 karakter, olyan 35 százalék. Túlélhetõ sztem mindkettõ. Persze mindig kényelmesebb meg egótartóbb hárítani, tudom én :)

Tender jól láthatóan viccelt, de ha neked jól esik ezért koptatni a billentyûzetet, csak tessék :) Vagy akár hasznosabb célokra is fordíthatnád a grafomániádat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...