Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Torchlight I-II-III


Stauffenberg
 Share

Recommended Posts

Stauffenberg
Torchlight

Diablo-klón a Diablo készítõitõl



Megjelenés: 2009. Október.
Típus: ARPG (Action Role-Playing Game) / Hack 'n' Slash Akció
Fejlesztõ: Runic Games (Ex-Blizzard fejlesztõk)
Hivatalos weboldal: http://www.torchlightgame.com/
GSO Adatlap: http://gamestar.hu/jatek/torchlight


A játéktörténelem során számos példát láthattunk arra, hogy egy-egy fejlesztõcsapat szeretné meglovagolni a Diablo sorozat sikereit... persze mindegyik próbál hozzátenni saját, egyedi formulát, hogy ne mutogassanak ujjal az emberek, hogy ez megint csak egy üres Diablo másolat. A legtöbb próbálkozás talán pont emiatt bukott el, bár van sok kiváló alkotás (pl: Sacred, Titan Quest), de ezek mégsem nevezhetõk igazi klónnak, inkább saját utat járva aratnak sikereket.
Most azonban végre megérkezett az elsõ igazi klón, a szó legszorosabb értelmében véve! Már csak azért is, mert szinte majdnem ugyan olyan mint az eredeti, amire jó oka van, hiszen az eredeti, az igazi Diablo fejlesztõcsapata követte el ezt is... olyannyira, hogy még a játék zenéjét is ugyan az az ember komponálta.

IPB Image


Az egyedi formula itt nem a világ nagy eltérésében, az új kasztrendszerben, a merõben új kasztokban vagy a játékmenetben érhetõ tetten, mivel ezek mind egytõl-egyig a Diablo-t idézik. Itt csupán funkcionalitásban találhatók újítások, amik leginkább a World of Warcraftból kerültek átemelésre, ilyen például az inventory vagy a pet rendszer.
A Torchlight jelen állás szerint ARPG, mint a Diablo, de ez csupán a játék elsõ lépcsõfoka, a fejlesztõk 11 hónap fejlesztési idõ után rukkoltak elõ az egyjátékos móddal ellátott változattal, azonban a fejlesztés itt nem állt meg, mivel eredetileg egy MMO-szerû multiplayer módot is terveztek, ennek a fejlesztése várhatóan 2010-2011 környékén fejezõdik be, így a játék még egyenlõre nem támogatja a többjátékos módot.

IPB Image


Addig is itt van nekünk a tökéletesen addiktív singleplayer, melyet a Diablo rajongóknak okvetlenül ki kell próbálniuk. A gépigény baráti, a beállítások között egy külön "Netbook" opció is helyet foglal, ami már sejteti a roppant alacsony gépigényt, de a grafika semmiképpen sem mondható csúnyának, a Diablo harmadik részére hajazó, kicsit meseszerû, de annál inkább elbûvölõ csodával van dolgunk. A non-stop hentelést egyetlen akadás sem fogja megzavarni!


Megjegyzés: Amint a játék MMO módja is megérkezik, a topik átkerül az MMO alfórumba. Edited by Flame_of_Aiur
Link to comment
Share on other sites

Dracon

Típus: ARPG (Action Role-Playing Game)

Nem akarok nagyon kötözködni, de a játék mûfaja, típusa nem Akcó RPG. Ahol így van írva ott is tévednek. Az összes ilyen játéknak (Diablo, Dungeon Siege, Sacred stb.) a mûfaja Hack'n'slash Akció játék.

Amúgy meg hallottam, hogy a játék nagyon hangulatos, és jó lett. Kérdés: jobb, mint az ebben a mûfajban utoljára megjelent Sacred 2? (mondjuk azért nem nehéz attól jobbat készíteni)

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Nagyon beszippantós, és nagyon lenyúlja a Diablo 2 összes mechanizmusát, de ha ezen túllépsz (meg a kissé rajzfilmes, fiatalos kinézeten), akkor nagyon jó szórakozás :)

Link to comment
Share on other sites

2sd

sokkal inkább az elsõ részre emlékeztet szerintem, ami nekem személy szerint nagyon bejött, mert a második rész már túl bonyolult volt nekem. :P Különben meg, a 'lenyúlja' egy kicsit erõs, tekintve, hogy sok dio fejlesztõ is munkálkodott rajta. :) A grafikai stílusa engem nem zavart, az sokkal inkább, hogy nem csak, hogy optimalizálni nem tudták az ogre t, még tele is pakolták egy halom ellenféllel, a varázslatok szintén zabálják a gépet, aminek következtében néha bizony brutálisan beszaggat, amikor nagyon nem kéne neki(4830, 2gb, 5400 x2, xp.) Egyetlen igazán komoly hibáját tudom igazából csak kiemelni, hogy elég hamar ismétlõdnek a helyszínek, ez engem nagyon zavart. Inkább nyújtották volna el mindegyiket, a dobjuk-a-usert-vissza-az-elsõ-díszletbe nagyon nem jött be, azóta nem is igazán játszom vele.

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Ha megengedtek egy kis önreklámot, akkor mondanám, hogy itt írtam a játékról, vagyis a demójáról, ami nekem is irtózatosan bejött. A hangulat (fõleg ugye a zenék meg az egymás alá menõ szintek miatt) inkább Diablo 1, de sok dolog meg a kettõbõl jött, ami nekem pont megfelelõ. :) Jó lenne egy akció a Steamen, akkor simán megvenném - vagy ha dobozosban lenne 4 ezer, még akkor is.

Amúgy az a "Quest of Titans" a Titan Quest lenne? :D

Amúgy meg hallottam, hogy a játék nagyon hangulatos, és jó lett. Kérdés: jobb, mint az ebben a mûfajban utoljára megjelent Sacred 2? (mondjuk azért nem nehéz attól jobbat készíteni)

Másabb. Klasszikusabb játékmenet, lineárisabb, hagyományosabb fejlõdéssel.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Nem akarok nagyon kötözködni, de a játék mûfaja, típusa nem Akcó RPG. Ahol így van írva ott is tévednek. Az összes ilyen játéknak (Diablo, Dungeon Siege, Sacred stb.) a mûfaja Hack'n'slash Akció játék.

Amúgy meg hallottam, hogy a játék nagyon hangulatos, és jó lett. Kérdés: jobb, mint az ebben a mûfajban utoljára megjelent Sacred 2? (mondjuk azért nem nehéz attól jobbat készíteni)

Én az összes helyen ARPG / Hack'n'Slash Action-ként láttam definiálva a játékot (illetve MMO-ként, de ez jelen formájában még nem igaz). Én ki vagyok békülve az ARPG definícióval, de majd megkérem egy glob moderátor társamat, hogy írja oda a Hack'nSlash Action-t is.

A Sacred 2-vel pedig nem érdemes összehasonlítani. Ez a játék újradefiniálja a Diablo-klón fogalmát, mivel szinte mindenben tényleg nagyon ugyan az, már-már mondhatni plagizálás szinten lenyúlták a Dio összes elemét. Olyan mintha egy MOD lenne a Diablo-hoz ami 3D-s grafikát és új történetet ad neki, néhány plusz funkcióval ami növeli a játékélményt. Persze kérdés, hogy mennyire beszélhetünk plagizálásról akkor, ha ugyan ez a fejlesztõ gárda felelõs az eredeti Diablo sorozatért is, csak a Blizzard úgy döntött, hogy szélnek ereszti õket. Becsületes dolog, hogy nem szóródtak szét, hanem inkább összeálltak és megcsinálták elõbb a Flagship-et, ami a Hellgate: London után jól becsõdölt, most meg a Runic képében alakultak ujjá, és úgy tûnik a Torchlight meglehetõsen sikeres lesz, fõleg a nyomott árnak köszönhetõen ($20). Nem csak a Diablo 3-ra várva érdemes kipróbálni, hanem amúgy is.

A játékélményt növelõ újítások között szerintem az egyik legjobb a pet rendszer. A játék elején választhatsz egy segítõt (kutya vagy macska), amit hasonlóan irányítasz mint a World of Warcraftban (megadhatod, hogy Támadó, Védekezõ vagy Semleges legyen az ellenfelekkel szemben, plusz van saját inventory-ja és etetned kell, stb). De a legjobb újítás, hogy a lootolt itemeket bepakolhatod a peted inventory-jába, majd visszaküldheted a városba, hogy adja el. A távolságtól függõen változik, hogy hány perc alatt ér vissza, majd meghozza a pénzt és újra gyûjtheted marokszám a lootot.

40% - Diablo

40% - Diablo 2

10% - World of Warcraft

10% - Fate

Amúgy az a "Quest of Titans" a Titan Quest lenne? :D

Aww fuck! :o Igen, jól elírtam. <_< A dátum bélyegzõ állításával ellentétben hajnali 4 körül nyitottam a topikot, elõtte meg a Clash of Titans trailerét néztem...

Ez is javításra kerül, egy kis türelmet kérek a csõtörés elhárításáig!

Link to comment
Share on other sites

Dracon

A Sacred 2-vel pedig nem érdemes összehasonlítani. Ez a játék újradefiniálja a Diablo-klón fogalmát, mivel szinte mindenben tényleg nagyon ugyan az, már-már mondhatni plagizálás szinten lenyúlták a Dio összes elemét. Olyan mintha egy MOD lenne a Diablo-hoz ami 3D-s grafikát és új történetet ad neki, néhány plusz funkcióval ami növeli a játékélményt. Persze kérdés, hogy mennyire beszélhetünk plagizálásról akkor, ha ugyan ez a fejlesztõ gárda felelõs az eredeti Diablo sorozatért is, csak a Blizzard úgy döntött, hogy szélnek ereszti õket. Becsületes dolog, hogy nem szóródtak szét, hanem inkább összeálltak és megcsinálták elõbb a Flagship-et, ami a Hellgate: London után jól becsõdölt, most meg a Runic képében alakultak ujjá, és úgy tûnik a Torchlight meglehetõsen sikeres lesz, fõleg a nyomott árnak köszönhetõen ($20). Nem csak a Diablo 3-ra várva érdemes kipróbálni, hanem amúgy is.

Nálam a Hellgate: London egy nagy bukta volt, úgyhogy megkérdezem számomra a leglényegesebbet, ami kiemelheti a játékot a középszerû klónok sorából: Milyen a világ, a történet? Mennyire egyhangúak a küldetések? Tudom hogy hack'n'slash-ben nem sok párbeszéd van, de legalább azok minõségiek?(például a Hellgate: London-ban a szöveget szerintem egy 2 éves gyerek írhatta)

Azt már sajnos írták itt, hogy nem túl változatosak a helyszínek, ami baj...

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Nálam a Hellgate: London egy nagy bukta volt, úgyhogy megkérdezem számomra a leglényegesebbet, ami kiemelheti a játékot a középszerû klónok sorából: Milyen a világ, a történet? Mennyire egyhangúak a küldetések? Tudom hogy hack'n'slash-ben nem sok párbeszéd van, de legalább azok minõségiek?(például a Hellgate: London-ban a szöveget szerintem egy 2 éves gyerek írhatta)

Azt már sajnos írták itt, hogy nem túl változatosak a helyszínek, ami baj...

Még csak 2 napja kezdtem a játékot, szóval a sztori nem tudom mennyire fog kibontakozni, de a párbeszédek mint olyanok nem léteznek. Jobban mondva, vannak, de csak egy irányúak. Akivel leállsz beszélni az kidob egy szöveget, te elolvasod, és ennyi. Viszont vannak érdekességek a sztoriban, szóval nem nevezhetõ egyhangúnak.

A HC RPG fanatikusok nem ebben a játékban fogják megtalálni a számításukat, de õk a Diablo-t is elkerülték. Úgy vélem, hogy ez a játék pont olyan mint a szellemi elõdje: Betöltöd, félretolod a napi gondjaidat és irtod a monsztákat 1-2 órán keresztül, majd néhány szintet lépve és új skilleket begyûjtve kilépsz, aztán másnap folytatod. Arra viszont maximálisan tökéletes, de a Diablo is pont ugyan ilyen volt, aki szerette azt, az ezt is fogja.

Szerintem szedd le a demót, azzal az egész játékot leszeded és 2 órán keresztül korlátozások nélkül tolhatod, aztán ha tetszik akkor meg lehet venni.

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Én a próbaverzióval játszottam kb. másfél órát (kettõbõl), szerintem állati jó :D A multi-player változatra kíváncsi lennék, egyedül egy idõ után picit unalmassá válna szerintem. Tök jó, hogy a "segítõnk" (kutya/macska) nem akad el tárgyakban/falban, hanem végig tud követni (ellentétben Diablo II-vel). Mostanában valahogy kevésbé kötnek le az rpg-k (agyon mmo-ztam magam), de azért ez valamennyire lekötött. De most egy idõre elég is volt, szóval a teljes verziót nem mostanában fogom megszerezni.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

Én a próbaverzióval játszottam kb. másfél órát (kettõbõl), szerintem állati jó :D A multi-player változatra kíváncsi lennék, egyedül egy idõ után picit unalmassá válna szerintem. Tök jó, hogy a "segítõnk" (kutya/macska) nem akad el tárgyakban/falban, hanem végig tud követni (ellentétben Diablo II-vel). Mostanában valahogy kevésbé kötnek le az rpg-k (agyon mmo-ztam magam), de azért ez valamennyire lekötött. De most egy idõre elég is volt, szóval a teljes verziót nem mostanában fogom megszerezni.

Örülök, hogy a te peted nem akad el a tárgyakban. Nálam viszont többször is elõfordult, volt olyan is, hogy meg sem találtam már a blökit... elküldtem a városba eladni az összes nála lévõ itemet, aztán mikor visszajött akkor már hozzám jött vissza. Ugyan ez igaz sajnos az alkalmanként hozzánk csapódó társakra is... volt, hogy elakadtak a bányában, a petemmel mindketten ugyan azon a helyen... jöttek volna utánam, de pár tereptárgy az útjukat állta, ezért vissza kellett mennem hozzájuk és kerülõ úton "kihoztam" õket.

Link to comment
Share on other sites

Athesz

Egy tanács senki ne pakoljon a talentban a Offensive/Defesive Spell Növelõ skillre mert bugosak ,nem emeli a szintjét, és még jópár amit nem vettem észre. :/

Amúgy én elvittem a lávás részig de meguntam , mert a történet annyi hogy megfertõzõdtél menj elõre, elõre,elõre ... Aztán egyszer majd vége lesz... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Leon121

Egy tanács senki ne pakoljon a talentban a Offensive/Defesive Spell Növelõ skillre mert bugosak ,nem emeli a szintjét, és még jópár amit nem vettem észre. :/

Amúgy én elvittem a lávás részig de meguntam , mert a történet annyi hogy megfertõzõdtél menj elõre, elõre,elõre ... Aztán egyszer majd vége lesz... :unsure:

De most komolyan, ki az a hülye (már bocs), aki egy hack & slasht a története miatt játszik...? :huh:

Amúgy eredeti? Mert nem tartom kizártnak, hogy csak a warez/patcheletlen változatban vannak ilyen bugok...

Link to comment
Share on other sites

Athesz

De most komolyan, ki az a hülye (már bocs), aki egy hack & slasht a története miatt játszik...? :huh:

Amúgy eredeti? Mert nem tartom kizártnak, hogy csak a warez/patcheletlen változatban vannak ilyen bugok...

Mondjuk azért nem mellékes szerintem...

Nem eredeti nem patchelt , de még az eredeti is ilyen állapotnál jár .

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Hát végül is elvileg pár hete jelent meg, elképzelhetõ hogy kiadnak (pár) patch-et hozzá.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

De most komolyan, ki az a hülye (már bocs), aki egy hack & slasht a története miatt játszik...? :huh:

Hát azért szerintem fontos, hogy a sok darálás közben legalább egy minimálisan elfogadható sztorit is kapj. Például a Sacred világa milliószor jobban ki volt dolgozva, mint az összes Diablo részé együtt véve, így ebbõl a szempontból jobban is szerettem azt. Az én szívemhez a Sacred elsõ része közelebb áll mint bármelyik Diablo.

Mondjuk a Torchlight kb hozza a szokásos Hack'n'Slash szintet, nem ez fogja megreformálni a stílust az is biztos (már csak azért sem mert a mára már õskövületnek számító Diablo részek szinte pontos mása).

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Én is sokat játszottam a Sacred 1-gyel, tényleg jó kis játék, de a Diablo valahogy közelebb áll a szívemhez. :huh: És a Torchlight is közelebb áll, pedig csak 2 órát játszottam vele. (azóta lejátszottam a maradék 22 percet :D )

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Engem mondjuk a túlzott összetettség taszít, nem azért mert hülye vagyok és nem érteném meg, csak egyszerûen túl sok lehetõsége van az embernek és nem is tudja hol kezdje, de mindet meg akarja csinálni, és az már zavaró. :D (pl. Elder Scrolls)

Link to comment
Share on other sites

tenderlumpling

Engem mondjuk a túlzott összetettség taszít, nem azért mert hülye vagyok és nem érteném meg, csak egyszerûen túl sok lehetõsége van az embernek és nem is tudja hol kezdje, de mindet meg akarja csinálni, és az már zavaró. :D (pl. Elder Scrolls)

Holy shi-, ha az Elder Scrolls túlzottan összetett, akkor pl. az Arcanum, vagy a Baldur's Gate már atomfizika? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Fogalmam sincs, azokat nem ismerem. :)

Link to comment
Share on other sites

Tiboca

Letöltöttem a Torchlight editort de alig találni hozzá segédletet.Van ugyan a neten 3 videó, de az nem az alapoktól kezdi, hanem már a konkrét pálya dizájn-al foglalkozik.Nem tud valaki linket adni, hol lehetne az alapokat elsajátítani?

Link to comment
Share on other sites

Thalion

A Hack 'n' Slash akció definíció égbekiáltó marhaság. Tudod mi volt a HnS Akció? A Gyûrûk Ura játékok meg a God of War pl. Mivel a karakterek fejlõdnek, lehet õket tápolni, etc, ezért RPGnek kell nevezni, ha tetszik ha nem.

Mellesleg a játék engem is nagyon beszívott, sõt, még a barátnõmet is, tényleg eltalálták. Én most 24-es Alchemist vagyok, õ 13-as Vanquisher.

Link to comment
Share on other sites

Stauffenberg

A Hack 'n' Slash akció definíció égbekiáltó marhaság. Tudod mi volt a HnS Akció? A Gyûrûk Ura játékok meg a God of War pl. Mivel a karakterek fejlõdnek, lehet õket tápolni, etc, ezért RPGnek kell nevezni, ha tetszik ha nem.

Mellesleg a játék engem is nagyon beszívott, sõt, még a barátnõmet is, tényleg eltalálták. Én most 24-es Alchemist vagyok, õ 13-as Vanquisher.

Tudod mit lehetne RPG-nek hívni még? Minden játékot amiben eljátszol egy szerepet... a Call of Duty is RPG, a Sims is RPG, a Super Mario is RPG, de még a Doom is RPG, ha szó szerint veszem azt a három szót (role-playing game). Az RPG nem attól RPG, mert fejleszted benne a karaktered (az általad megnevezett God of War-ban és Gyûrûk urában is tápolhattad a karaktered, amikkel új kombók ("skillek") váltak elérhetõvé... akkor az is épp annyira RPG, mint a Torchlight).

Torchlight ezentúl: RPG-RTS-Kaland-Hack'n'Slash-Akció-Logikai-MMO

Ezeknek az elemei mind megvannak benne többé-kevésbé. Szerep eljátszása, valós idejû stratégiázás, kalandozás, ütés-vágás, akciózás, logikázás és majdan 2010-11-tõl meg már masszív multiplayer módot is kap, akkor ezentúl ezt a definíciót használjuk?

Link to comment
Share on other sites

bloo

Szerintem mindkettõ helytálló, nevezhetjük akció-RPG-nek is és hack'n'slash-nek is, már csak azért is, mert az utóbbi nem egy mûfaj, hanem egy játékstílus, mint pl a "dungeon crawl". Éppen ezért lehet alkalmazni szintlépõs szerepjátékokra és a God of War-szerû sima akciójátékokra.

Azzal, hogy az RPG elé tesszük az "akció" szót, éppen eléggé elkülönítjük a "hagyományos" RPG-tõl.

Szerintem.

szerk: Ja, hogy a játékról is beszéljek :D , nekem eléggé addiktív, nagyon bejön. Mondjuk én a Diablót is imádom. Most egy 27-es Alchemistem van.

Link to comment
Share on other sites

Arwy

Én csak lvl 10-ig jutottam a vanquisheremmel, aztán lejárt a 2 óra. :( és most 1 ideig nem is lesz idõm játszani, szóval ezt akkor pihentetem is egy idõre.

Link to comment
Share on other sites

Xenons

Gondoltam kipróbálom ezt a játékot, nagy Diablo fan voltam.

Nos hát, nem igazán fogott meg. Egyrészt ez a meseszerû grafika(nem tudom, ez most divat? Borderlandsbe is zavart engem), másrészt nem jött be ez a "dobjuk a playert a mélyvízbe" effektus. Jó, lehet azért vagyok így, mert a tipeket a legelején kikapcsoltam, de ahogy elkezdtem a játékot egybõl egy olyan város a helyszín, ahol van százféle vendor, azt se tudom, mit hova tegyek. Persze diabloból megmaradt még bennem, hogy socketing meg ilyesmi, de akkor is. Aztán szerintem elég átláthatatlan is az egész, olyan mintha WoW-ot úgy játszanál elõször, hogy fenntvan 20 féle addon: mindenhol csak számok és szavak, annyi információ, hogy egy friss player nem tudja, mit hova tegyen. A mobok egybõl dobálják az itemeket, amiken százféle tulajdonság van, azt se tudom, mi jó nekem és mi nem. Akkor még ami negatív szerintem, hogy több darab impet is tudok már summolni, de sehol se írja, hogy mennyi van életben közülük. Elég átláthatatlan az egész :S

Szerintem inkább kivárom a dió3-mat, nem igazán tetszik ez a játék. De ez csak az én véleményem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...