Balintos 0 Share Posted February 9, 2009 száguld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 9, 2009 Valamikor nagyon régen ilyenek járták a tájat. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_KROK 501 Author Share Posted February 9, 2009 Igazán jó szögbõl készült a kép Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 9, 2009 Kérem áljanak a Rajtjoz!!! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 9, 2009 http://www.kepguru.hu/index.php?a=browse&a...armuvek/vonatok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryanboy 0 Share Posted February 9, 2009 Jééé most látam van iylen topik is én meg a másik topikba ki irtam h mé nincs iylen de hülye vagyok :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 9, 2009 Jééé most látam van iylen topik is én meg a másik topikba ki irtam h mé nincs iylen de hülye vagyok :D Ne vedd sértésnek de. :huh: Láttam az elébb majdnem irtam egyet neked hogy te milyen vak vagy de ugylátom mégse. :ph34r: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapo 0 Share Posted February 9, 2009 Jééé most látam van iylen topik is én meg a másik topikba ki irtam h mé nincs iylen de hülye vagyok :D Már válaszoltam rá, jöhet "sörözni" :D ----------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_KROK 501 Author Share Posted February 9, 2009 Kérem áljanak a Rajtjoz!!! :D A baloldali jobban teszik :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_KROK 501 Author Share Posted February 9, 2009 Ez nagyon mûvészi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 9, 2009 Már szegény mozdony saját kerekein se tud gurulni hordágyon kell vinni :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
IST 0 Share Posted February 10, 2009 Már szegény mozdony saját kerekein se tud gurulni hordágyon kell vinni :P Nem beteg az, vagy legalábbis nem biztos. :-) A brit Class 37-es sorozat egy része 2001-tõl Spanyolországban dolgozott a nagysebességû hálózat építésén a GIF színeiben (õk vették bérbe az EWS-tõl). Mivel a spanyol hálózat alapvetõen széles nyomtávú, ezért a mozdonyok új telephelyre való költöztetése csak közúton volt lehetséges, lévén ezek a gépek normál nyomtávúak. A képről feltételezhető, hogy Spanyolországban készült (madridi a vontató), így ebbõl gondolom azt, hogy nem beteg a mozdony. Megjegyzem: a spanyol nagysebességû hálózat már normál nyomtávra készül. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_KROK 501 Author Share Posted February 10, 2009 Nem beteg az, vagy legalábbis nem biztos. :-) A brit Class 37-es sorozat egy része 2001-tõl Spanyolországban dolgozott a nagysebességû hálózat építésén a GIF színeiben (õk vették bérbe az EWS-tõl). Mivel a spanyol hálózat alapvetõen széles nyomtávú, ezért a mozdonyok új telephelyre való költöztetése csak közúton volt lehetséges, lévén ezek a gépek normál nyomtávúak. A képrõl feltételezhetõ, hogy Spanyolországban készült (madridi a vontató), így ebbõl gondolom azt, hogy nem beteg a mozdony. Megjegyzem: a spanyol nagysebességû hálózat már normál nyomtávra készül. Sose értettem miért jó ez a többféle nyomtáv! te nem tudod véletlenül? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yeti1942 0 Share Posted February 10, 2009 :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 10, 2009 Nem beteg az, vagy legalábbis nem biztos. :-) A brit Class 37-es sorozat egy része 2001-tõl Spanyolországban dolgozott a nagysebességû hálózat építésén a GIF színeiben (õk vették bérbe az EWS-tõl). Mivel a spanyol hálózat alapvetõen széles nyomtávú, ezért a mozdonyok új telephelyre való költöztetése csak közúton volt lehetséges, lévén ezek a gépek normál nyomtávúak. A képrõl feltételezhetõ, hogy Spanyolországban készült (madridi a vontató), így ebbõl gondolom azt, hogy nem beteg a mozdony. Megjegyzem: a spanyol nagysebességû hálózat már normál nyomtávra készül. Tudtam én hogy nem beteg csak hülyéskedtem. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
IST 0 Share Posted February 10, 2009 Sose értettem miért jó ez a többféle nyomtáv! te nem tudod véletlenül? Tudni nem tudom, csak tippjeim vannak. :-) A nyomtávok különbségébõl adódóan más-más tengelyterhelésû, sebességû vonatok járhatnak, más ugyebár a lehetséges rakodási felület, másmilyen íveket lehet alkalmazni. Valamelyik brit vasúti könyvemben olvastam, hogy bár a briteknél alapvetõ volt az 1435 mm-es nyomtáv (ezt használják ma a legtöbb helyen így Magyarországon is), Isambard Kingdom Brunel, a nagy hírû mérnök saját nyomtávot alkotott, amely 2140 mm-es volt azért, mert ez biztonságosabb, simább és gyorsabb utazást tett lehetõvé. Bár volt némi igazság a dologban, egy 1844-es döntés meghatározta, hogy az 1435 mm-t kell alapnak tekinteni. Így a britek letettek róla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapo 0 Share Posted February 10, 2009 Tudni nem tudom, csak tippjeim vannak. :-) A nyomtávok különbségébõl adódóan más-más tengelyterhelésû, sebességû vonatok járhatnak, más ugyebár a lehetséges rakodási felület, másmilyen íveket lehet alkalmazni. Valamelyik brit vasúti könyvemben olvastam, hogy bár a briteknél alapvetõ volt az 1435 mm-es nyomtáv (ezt használják ma a legtöbb helyen így Magyarországon is), Isambard Kingdom Brunel, a nagy hírû mérnök saját nyomtávot alkotott, amely 2140 mm-es volt azért, mert ez biztonságosabb, simább és gyorsabb utazást tett lehetõvé. Bár volt némi igazság a dologban, egy 1844-es döntés meghatározta, hogy az 1435 mm-t kell alapnak tekinteni. Így a britek letettek róla. Éppen tegnap írtam, hogy tõlünk keletre, szélesebbek a nyomtávok, legalábbis úgy tanultuk ált.ban, pl.: az ukrán határnál át kellett pakolni mindent a másik, széles nyomtávú vonatra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IST 0 Share Posted February 10, 2009 Éppen tegnap írtam, hogy tõlünk keletre, szélesebbek a nyomtávok, legalábbis úgy tanultuk ált.ban, pl.: az ukrán határnál át kellett pakolni mindent a másik, széles nyomtávú vonatra. Az továbbra is áll a keleti határon: vagy pakolnak, vagy forgóvázat cserélnek a kocsi alatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 10, 2009 Az továbbra is áll a keleti határon: vagy pakolnak, vagy forgóvázat cserélnek a kocsi alatt. az azért sok idõ lenne ------ de tény hogy az orosz nem a mérések meg a biztonságos utazás miat tette szélesebre a nyomtávot . mert féltek a betöréstõl az országba igy a szálitás PL tank fegyver élelem nagyon lelassulna és adigra az orossz visszaverné a betolakodót. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_KROK 501 Author Share Posted February 10, 2009 Éppen tegnap írtam, hogy tõlünk keletre, szélesebbek a nyomtávok, legalábbis úgy tanultuk ált.ban, pl.: az ukrán határnál át kellett pakolni mindent a másik, széles nyomtávú vonatra. Igen emlékszem CSOP(vagy CSAP)nál kicserélték alóllunk a vonatnak az alját mert más nyomtáv kellett ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapo 0 Share Posted February 10, 2009 Igen emlékszem CSOP(vagy CSAP)nál kicserélték alóllunk a vonatnak az alját mert más nyomtáv kellett ... Azt meg hogy? :o Daruval emelték, míg alátoltak egy másikat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Share Posted February 11, 2009 Igen emlékszem CSOP(vagy CSAP)nál kicserélték alóllunk a vonatnak az alját mert más nyomtáv kellett ... igen csap itt egy térkép hogy eligazodj. :) egy kérdésem lenne neked LORD-KROK -eszeny fele mentetek vagy Rát fele. mert én eszeny irányában- lakom. :) Zapo azt valahogy igy csinálják. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_KROK 501 Author Share Posted February 11, 2009 egy kérdésem lenne neked LORD-KROK -eszeny fele mentetek vagy Rát fele. mert én eszeny irányában- lakom. :) Bevallom már nem emlékszem ... Évekkel ezelõtt volt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now