Jump to content
GSForum - Segélyvonal

Vonatok


Lord_KROK

Recommended Posts

Balintos

száguld

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

Guest

Valamikor nagyon régen ilyenek járták a tájat. :)

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

IPB Image

Igazán jó szögbõl készült a kép

Link to comment
Share on other sites

Guest

Kérem áljanak a Rajtjoz!!! :D

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

Ryanboy

Jééé most látam van iylen topik is én meg a másik topikba ki irtam h mé nincs iylen de hülye vagyok :D

Link to comment
Share on other sites

Guest

Jééé most látam van iylen topik is én meg a másik topikba ki irtam h mé nincs iylen de hülye vagyok :D

Ne vedd sértésnek de. :huh:

Láttam az elébb majdnem irtam egyet neked hogy te milyen vak vagy de ugylátom mégse. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

zapo

Jééé most látam van iylen topik is én meg a másik topikba ki irtam h mé nincs iylen de hülye vagyok :D

Már válaszoltam rá, jöhet "sörözni" :D

-----------------------------------------------------------------------------------------

IPB Image

IPB Image

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

Kérem áljanak a Rajtjoz!!! :D

IPB Image

A baloldali jobban teszik :P

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

IPB Image

Ez nagyon mûvészi :)

Link to comment
Share on other sites

Guest

Már szegény mozdony saját kerekein se tud gurulni hordágyon kell vinni :P

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

IST

Már szegény mozdony saját kerekein se tud gurulni hordágyon kell vinni :P

Nem beteg az, vagy legalábbis nem biztos. :-)

A brit Class 37-es sorozat egy része 2001-tõl Spanyolországban dolgozott a nagysebességû hálózat építésén a GIF színeiben (õk vették bérbe az EWS-tõl). Mivel a spanyol hálózat alapvetõen széles nyomtávú, ezért a mozdonyok új telephelyre való költöztetése csak közúton volt lehetséges, lévén ezek a gépek normál nyomtávúak. A képről feltételezhető, hogy Spanyolországban készült (madridi a vontató), így ebbõl gondolom azt, hogy nem beteg a mozdony.

Megjegyzem: a spanyol nagysebességû hálózat már normál nyomtávra készül.

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

Nem beteg az, vagy legalábbis nem biztos. :-)

A brit Class 37-es sorozat egy része 2001-tõl Spanyolországban dolgozott a nagysebességû hálózat építésén a GIF színeiben (õk vették bérbe az EWS-tõl). Mivel a spanyol hálózat alapvetõen széles nyomtávú, ezért a mozdonyok új telephelyre való költöztetése csak közúton volt lehetséges, lévén ezek a gépek normál nyomtávúak. A képrõl feltételezhetõ, hogy Spanyolországban készült (madridi a vontató), így ebbõl gondolom azt, hogy nem beteg a mozdony.

Megjegyzem: a spanyol nagysebességû hálózat már normál nyomtávra készül.

Sose értettem miért jó ez a többféle nyomtáv!

te nem tudod véletlenül?

Link to comment
Share on other sites

Yeti1942

IPB Image

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest

Nem beteg az, vagy legalábbis nem biztos. :-)

A brit Class 37-es sorozat egy része 2001-tõl Spanyolországban dolgozott a nagysebességû hálózat építésén a GIF színeiben (õk vették bérbe az EWS-tõl). Mivel a spanyol hálózat alapvetõen széles nyomtávú, ezért a mozdonyok új telephelyre való költöztetése csak közúton volt lehetséges, lévén ezek a gépek normál nyomtávúak. A képrõl feltételezhetõ, hogy Spanyolországban készült (madridi a vontató), így ebbõl gondolom azt, hogy nem beteg a mozdony.

Megjegyzem: a spanyol nagysebességû hálózat már normál nyomtávra készül.

Tudtam én hogy nem beteg csak hülyéskedtem. ;)

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

IST

Sose értettem miért jó ez a többféle nyomtáv!

te nem tudod véletlenül?

Tudni nem tudom, csak tippjeim vannak. :-)

A nyomtávok különbségébõl adódóan más-más tengelyterhelésû, sebességû vonatok járhatnak, más ugyebár a lehetséges rakodási felület, másmilyen íveket lehet alkalmazni.

Valamelyik brit vasúti könyvemben olvastam, hogy bár a briteknél alapvetõ volt az 1435 mm-es nyomtáv (ezt használják ma a legtöbb helyen így Magyarországon is), Isambard Kingdom Brunel, a nagy hírû mérnök saját nyomtávot alkotott, amely 2140 mm-es volt azért, mert ez biztonságosabb, simább és gyorsabb utazást tett lehetõvé. Bár volt némi igazság a dologban, egy 1844-es döntés meghatározta, hogy az 1435 mm-t kell alapnak tekinteni. Így a britek letettek róla.

Link to comment
Share on other sites

zapo

Tudni nem tudom, csak tippjeim vannak. :-)

A nyomtávok különbségébõl adódóan más-más tengelyterhelésû, sebességû vonatok járhatnak, más ugyebár a lehetséges rakodási felület, másmilyen íveket lehet alkalmazni.

Valamelyik brit vasúti könyvemben olvastam, hogy bár a briteknél alapvetõ volt az 1435 mm-es nyomtáv (ezt használják ma a legtöbb helyen így Magyarországon is), Isambard Kingdom Brunel, a nagy hírû mérnök saját nyomtávot alkotott, amely 2140 mm-es volt azért, mert ez biztonságosabb, simább és gyorsabb utazást tett lehetõvé. Bár volt némi igazság a dologban, egy 1844-es döntés meghatározta, hogy az 1435 mm-t kell alapnak tekinteni. Így a britek letettek róla.

Éppen tegnap írtam, hogy tõlünk keletre, szélesebbek a nyomtávok, legalábbis úgy tanultuk ált.ban, pl.: az ukrán határnál át kellett pakolni mindent a másik, széles nyomtávú vonatra.

Link to comment
Share on other sites

IST

Éppen tegnap írtam, hogy tõlünk keletre, szélesebbek a nyomtávok, legalábbis úgy tanultuk ált.ban, pl.: az ukrán határnál át kellett pakolni mindent a másik, széles nyomtávú vonatra.

Az továbbra is áll a keleti határon: vagy pakolnak, vagy forgóvázat cserélnek a kocsi alatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest

Az továbbra is áll a keleti határon: vagy pakolnak, vagy forgóvázat cserélnek a kocsi alatt.

az azért sok idõ lenne ------ de tény hogy az orosz nem a mérések meg a biztonságos utazás miat tette szélesebre a nyomtávot .

mert féltek a betöréstõl az országba igy a szálitás PL tank fegyver élelem nagyon lelassulna és adigra az orossz visszaverné a betolakodót. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

Éppen tegnap írtam, hogy tõlünk keletre, szélesebbek a nyomtávok, legalábbis úgy tanultuk ált.ban, pl.: az ukrán határnál át kellett pakolni mindent a másik, széles nyomtávú vonatra.

Igen emlékszem CSOP(vagy CSAP)nál kicserélték alóllunk a vonatnak az alját mert más nyomtáv kellett ...

Link to comment
Share on other sites

zapo

Igen emlékszem CSOP(vagy CSAP)nál kicserélték alóllunk a vonatnak az alját mert más nyomtáv kellett ...

Azt meg hogy? :o Daruval emelték, míg alátoltak egy másikat?

Link to comment
Share on other sites

Guest

Igen emlékszem CSOP(vagy CSAP)nál kicserélték alóllunk a vonatnak az alját mert más nyomtáv kellett ...

igen csap itt egy térkép hogy eligazodj. :)

IPB Image

egy kérdésem lenne neked LORD-KROK -eszeny fele mentetek vagy Rát fele.

mert én eszeny irányában- lakom. :)

Zapo azt valahogy igy csinálják. ;)

IPB Image

Link to comment
Share on other sites

Lord_KROK

egy kérdésem lenne neked LORD-KROK -eszeny fele mentetek vagy Rát fele.

mert én eszeny irányában- lakom. :)

Bevallom már nem emlékszem ... Évekkel ezelõtt volt...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...